Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Obsługa techniczna, eksploatacyjna oraz konserwacja urządzeń i instalacji znajdujących się w nieruchomości Sądów przy ul. Terespolskiej 15A w Warszawie.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Sąd Rejonowy dla Warszawy Pragi - Południe w Warszawie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 140318535
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Terespolska 15A
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 03-813
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gospodarczy@warszawa-pragapoludnie.sr.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.warszawa-pragapoludnie.sr.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ kontroli państwowej i ochrony prawa oraz sąd i trybunał
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Porządek i bezpieczeństwo publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Obsługa techniczna, eksploatacyjna oraz konserwacja urządzeń i instalacji znajdujących się w nieruchomości Sądów przy ul. Terespolskiej 15A w Warszawie.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-fce000fd-bc8a-11ec-aa46-6a814e8de928
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00124026
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-04-15
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00086297/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Obsługa Techniczna, eksploatacyjna oraz konserwacja urządzeń i instalacji znajdujących się w nieruchomości Sądów przy ul. Terespolskiej 15A w Warszawie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.ms.gov.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.ms.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Składanie ofert odbywa się w formie lub postaci elektronicznej pod rygorem nieważności. Składanie ofert i oświadczeń o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu i niepodleganiu wykluczeniu odbywa się w formie lub postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym w Systemie. W tym celu Wykonawca zainteresowany złożeniem oferty w formie lub postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, powinien założyć swój profil w Systemie, podając niezbędne dane identyfikujące, zgodnie z wymaganiami opisanymi na tej platformie. Postępowanie o udzielenie zamówienia jest jawne. Protokół wraz z załącznikami jest udostępniany zgodnie z art. 74 uPzp oraz przepisami aktów wykonawczych.
Zamawiający prowadzi poniższe zamówienie na zasadach określonych w niniejszym SWZ oraz na podstawie przepisów ustawy Pzp oraz przepisów aktów wykonawczych, w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji i równe traktowanie wykonawców oraz zgodnie z zasadami proporcjonalności i przejrzystości.
Zamawiający ustala, że komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Wszelką korespondencję do Zamawiającego związaną z niniejszym postępowaniem należy przekazywać za pomocą Systemu (zakładka „Pytania do postępowania”). Składanie pytań do SWZ nie wymaga posiadania konta w Systemie. Zamawiający nie bierze odpowiedzialności za skutki braku zachowania przez Wykonawcę powyższego wymogu. Zamawiający nie przewiduje innego sposobu komunikowania się w Wykonawcami niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, o których mowa w ust. 7 powyżej. Oferta składana w formie lub postaci elektronicznej musi być opatrzona przez Wykonawcę kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Oferty w formie lub postaci elektronicznej należy składać w Systemie (zakładka „Oferty”). Wykonawca składa również wraz z ofertą oświadczenia z art. 125 ust. 1 uPzp, w formie lub postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, w Systemie.
Wykonawca do złożonych oświadczeń, wniosków, zawiadomień zobowiązany jest załączyć dokument potwierdzający prawo osoby podpisującej do występowania w imieniu Wykonawcy chyba, że prawo to zostało wykazane już wcześniej.
Wykonawca do oferty winien załączyć pełnomocnictwo sporządzone i przekazane Zamawiającemu w formie lub postaci elektronicznej. Pełnomocnictwo musi zostać złożone w takiej samej formie jak składana oferta. Pełnomocnictwo musi być opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Dopuszcza się złożenie pełnomocnictwa w postaci elektronicznej pełnomocnictwa sporządzonego uprzednio w formie pisemnej podpisanej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym pełnomocnika. Zamawiający dopuszcza także złożenie pełnomocnictwa w formie elektronicznej poświadczonej przez notariusza i opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym notariusza poświadczającego jego zgodność z oryginałem.1. Zamawiający określa dopuszczalny format kwalifikowanego podpisu elektronicznego:
a. dokumenty w formacie pdf należy podpisywać formatem PAdES;
b. Zamawiający dopuszcza podpisanie dokumentów również formatem XadES. Wykonawca powinien pamiętać, aby plik z podpisem przekazywać łącznie z dokumentem podpisywanym
2. Zamawiający określa niezbędne wymagania sprzętowo – aplikacyjne umożliwiające pracę w Systemie:
a. stały dostęp do sieci Internet;
b. zainstalowana przeglądarka internetowa:
• Chrome w wersji 45 lub późniejsze – zalecana;
• Firefox w wersji 46 lub późniejsze;
• Opera w wersji 37 lub późniejsze;
c. włączona obsługa JavaScript;
d. oprogramowanie SzafirHost zainstalowane w systemie operacyjnym;
e. zainstalowany program Acrobat Reader lub inny umożliwiający obsługę formatów .pdf;
f. dopuszczalny format przesyłanych danych tj. plików o wielkości do 100 MB – .pdf, .doc, .docx, .xls, .xlsx;
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP-Pd/G/3/2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest obsługa techniczna, eksploatacyjna oraz konserwacja urządzeń i instalacji znajdujących się w nieruchomości Sądów przy ul. Terespolskiej 15A w Warszawie.
4.2.6.) Główny kod CPV: 50700000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji instalacji budynkowych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
50710000-5 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji elektrycznych i mechanicznych instalacji budynkowych
50720000-8 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji centralnego ogrzewania
50730000-1 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji układów chłodzących
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas reakcji pogotowia technicznego
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zgodnie z art. 57 ustawy z dnia 11 września 2019 roku Prawo zamówień publicznych, o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
a. nie podlegają wykluczeniu
b. spełniają warunki udziału w postępowaniu.
2. Podstawy wykluczenia - o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykażą brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełnienia warunków określonych w art. 108 ust. 1 oraz 109 ust. 1 pkt. 4 ustawy Pzp.
Zamawiający uzna, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania, zgodnie z art. 108 ust. 1 oraz 109 ust. 1 pkt. 4 ustawy Pzp, jeżeli z przedstawionych przez Wykonawcę oświadczeń i dokumentów wynikać będzie, że nie występują uwarunkowania określone w art. 108 ust. 1 oraz 109 ust. 1 pkt. 4 ustawy Pzp.
3. Informacja o warunkach udziału w postępowaniu - o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, w zakresie:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym – Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów – Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej – Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
4) zdolności technicznej lub zawodowej – Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca:
a) w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonuje, co najmniej 1 usługę w zakresie napraw i konserwacji instalacji budynkowych na obiekcie użyteczności publicznej o wartości zamówienia co najmniej 400 000 zł brutto ( przez wartość zamówienia Zamawiający rozumie całkowite wynagrodzenie należne Wykonawcy wynikające z umowy ), przy czym usługa realizowana jest/była przez okres co najmniej 12 kolejnych miesięcy na podstawie jednego zamówienia (umowy). Dokument potwierdzający należyte wykonywanie umowy musi być wystawiony minimum po 12 miesiącach od rozpoczęcia realizacji zamówienia. Przez obiekt użyteczności publicznej zamawiający rozumie obiekty wymienione w § 3 pkt 6 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12.04.2002r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz.U. 2022r. poz.248).
b) dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj. co najmniej 3 pracownikami (wykonującymi usługę na obiekcie w godz. 8:00-16:00) , w tym:
• jedną osobą do nadzorowania ze strony Wykonawcy należytego wykonywania usługi - pełniąca funkcję Koordynatora, posiadającą uprawnienie do zajmowania się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci na stanowisku dozoru i eksploatacji, w zakresie obsługi, konserwacji, remontów, montażu, kontrolno-pomiarowym dla urządzeń, instalacji i sieci elektroenergetycznych o napięciu nie wyższym niż 1 kV, w zakresie urządzeń, instalacji i sieci elektroenergetycznych o napięciu powyżej 1kV, zespołów prądotwórczych o mocy powyżej 50kW, aparatura kontrolno-pomiarowa oraz urządzenia i instalacje automatycznej regulacji, sterowania i zabezpieczeń w zakresie instalacji i urządzeń elektroenergetycznych o napięciu powyżej 1 kV. Ze względu na wykonywanie usługi również w obrębie Kancelarii Tajnej i Strefy Bezpieczeństwa ww. osoba musi posiadać ważne poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli co najmniej „poufne”, oraz zaświadczenie o odbytym przeszkoleniu w zakresie ochrony informacji niejawnych. Wymieniona osoba musi mieć co najmniej 12 miesięczne doświadczenie na stanowisku eksploatacji ww. urządzeń, instalacji i sieci.
• co najmniej 1 osobę posiadającą uprawnienie do eksploatacji urządzeń, instalacji i sieci na stanowisku eksploatacji w zakresie obsługi i konserwacji dla urządzeń wytwarzających, przetwarzających i zużywających ciepło oraz inne urządzenia energetyczne, tj. sieci i instalacje cieplne wraz z urządzeniami pomocniczymi o przesyle ciepła powyżej 50 kW, urządzenia wentylacji, klimatyzacji i chłodnicze o mocy powyżej 50 kW, aparatura kontrolno-pomiarowa i urządzenia automatycznej regulacji do urządzeń i instalacji wymienionych wyżej. Wymieniona osoba musi mieć co najmniej 12 miesięczne doświadczenie na stanowisku eksploatacji ww. urządzeń, instalacji i sieci.
• co najmniej 1 osobę, która ma co najmniej 12 miesięczne doświadczenie w branży ogólnobudowlanej i sanitarnej.
Zamawiający dopuszcza łączenie wymienionych w lit. b) uprawnień przez 1 lub więcej osób.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Wszelkie zmiany postanowień i uzupełnienia niniejszej umowy dozwolone są tylko w granicach wskazanych w art. 455 ustawy Pzp, wymagają dla swej ważności zgody obu Stron i formy pisemnej w postaci aneksu pod rygorem nieważności, z wyjątkiem zmian na skutek przyczyn wynikających z sytuacji wskazanych w § 7 ust. 8 niniejszej umowy.
2. Zamawiający dopuszcza zmiany postanowień umowy w następującym zakresie:
1) zmiana zakresu lub sposobu realizacji przedmiotu umowy w przypadku zaistnienia okoliczności niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy, których nie można było wcześniej przewidzieć przy zachowaniu należytej staranności, a które mają wpływ na przedmiot umowy;
2) zmiana Koordynatora ustanowionego przez Wykonawcę w § 7 ust. 2 umowy, w przypadku:
a) śmierci,
b) rozwiązania stosunku pracy,
c) choroby powyżej 30 dni potwierdzonej zaświadczeniem lekarskim,
d) innych zdarzeń losowych zaistniałych z przyczyn niezależnych od Zamawiającego oraz Wykonawcy, skutkujących obiektywną niemożliwością wykonywania czynności przez daną osobę, wynikających z okoliczności, których mimo zachowania należytej staranności nie można było przewidzieć przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-04-28 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Oferty muszą być złożone przy użyciu środków komunikacji elektronicznej - Platformy - dostępnej pod adresem: https://ezamowienia.ms.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-04-28 10:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-05-27