„Muzeum Podlaskie w Białymstoku – wymiana instalacji i centrali p.poż. w Pałacu Branickich...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
„Muzeum Podlaskie w Białymstoku – wymiana instalacji i centrali p.poż. w Pałacu Branickich w Choroszczy”
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoBiałystok
  • WojewództwoPodlaskie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - inne państwowe i samorządowe osoby prawne utworzone na podstawie odrębnych ustaw w celu wykonywania zadań publicznych
  • Termin składania wniosków2024-09-04
  • ZamawiającyMUZEUM PODLASKIE W BIAŁYMSTOKU
  • Data publikacji ogłoszenia2024-08-05
  • Numer ogłoszenia2024/BZP 00444364
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Muzeum Podlaskie w Białymstoku – wymiana instalacji i centrali p.poż. w Pałacu Branickich w Choroszczy”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: MUZEUM PODLASKIE W BIAŁYMSTOKU

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000276328

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Rynek Kościuszki

1.5.2.) Miejscowość: Białystok

1.5.3.) Kod pocztowy: 15-426

1.5.4.) Województwo: podlaskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL841 - Białostocki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@muzeum.bialystok.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.muzeum.bialystok.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - inne państwowe i samorządowe osoby prawne utworzone na podstawie odrębnych ustaw w celu wykonywania zadań publicznych

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Muzeum Podlaskie w Białymstoku – wymiana instalacji i centrali p.poż. w Pałacu Branickich w Choroszczy”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8c7a6474-2328-11ef-a500-1a0072d5d2bd

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00444364

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-08-05

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00003236/05/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.4 Muzeum Podlaskie w Białymstoku - wymiana instalacji i centrali p.poż. w Pałacu Branickich w Choroszczy

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-8c7a6474-2328-11ef-a500-1a0072d5d2bd

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 11.1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja
między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu
Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl
Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 11.14. Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa § 12 Regu-lamin Platformy e-Zamówienia, a mianowicie:
11.14.1. W celu prawidłowego korzystania z usług Platformy e-Zamówienia wymagany jest:
a) Komputer PC:
 parametry minimum: Intel Core2 Duo, 2 GB RAM, HD,
 zainstalowany jeden z poniższych systemów operacyjnych: MS Windows 7 lub nowszy, OSX/Mac OS 10.10, Ubuntu 14.04,
 zainstalowana jedna z poniższych przeglądarek: Chrome 66.0 lub nowsza, Fire-fox 59.0 lub nowszy, Safari 11.1 lub nowsza, Edge 14.0 i nowsze,
albo
b) Tablet/Telefon:
 parametry minimum: 4 rdzenie procesora, 2GB RAM, Android 6.0 Marshmal-low, iOS 10.3,
 przeglądarka Chrome 61 lub nowsza.
11.14.2. Dla skorzystania z pełnej funkcjonalności może być konieczne włączenie w przeglą-darce obsługi protokołu bezpiecznej transmisji danych SSL,
obsługi Java Script, oraz cookies;
11.14.3. Specyfikacja połączenia, formatu przesyłanych danych oraz kodowania
i oznaczania czasu odbioru danych:
a) specyfikacja połączenia – formularze udostępnione są za pomocą protokołu TLS 1.2,
b) format danych oraz kodowanie: formularze dostępne są w formacie HTML z ko-dowaniem UTF-8,
c) oznaczenia czasu odbioru danych: wszelkie operacje opierają się
o czas serwera i dane zapisywane są z dokładnością co do sekundy.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozp. Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrekt. 95/46/WE (ogólne rozp. o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, ze zm.), dalej „RODO”, Zam. informuje, że: 1.Administratorem danych osobowych Wyk. jest Muzeum Podlaskie w Białymstoku Rynek Kościuszki 10, 15-426 Białystok, tel. 85 740-77-31, e-mail – muzeum@muzeum.bialystok.pl; 2.w sprawach związanych z danymi osobowymi Wyk. proszę kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, w następujący sposób: telefonicznie – 535521800, poprzez e-mail – iod@muzeum.bialystok, listownie na adres Muzeum Podlaskie w Białymstoku, ul. Rynek Kościuszki 10, 15-426 Białystok, 3.dane osob.Wykonawcy przetwarzane będą na podst. art.6 ust.1 lit.c RODO w celu prowadzenia przedm. post. o udzielenie zam. publ. oraz jego rozstrzygnięcia, jak również zawarcia umowy w sprawie zam. publ. oraz jej realizacji, a także udokumentowania postęp. o udzielenie zam. publ. i jego archiwizacji; 4.odbiorcami danych osobowych Wyk. będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dok. postęp. w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. z 11.09.2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U.2023 r. poz. 1605 z późn. Zm.), zwana dalej „ustawą Pzp”;5.dane osobowe Wykonawcy będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postęp. o udzielenie zam., w sposób gwarantujący jego nienaruszalność. Okres przechowywania liczony jest od 1 stycznia roku następnego od daty zakończenia sprawy;6.obowiązek podania przez Wyk. danych osob. bezpośrednio go dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przep. ustawy Pzp, związanym z udziałem w postęp. o udzielenie zam. publ.; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ust. Pzp; 7.w odniesieniu do danych osobowych Wyk. decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany,stosownie do art. 22 RODO;8.Wykonawca posiada:−na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osob. dot. Wyk.;−na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osob., o ile ich zmiana nie skutkuje zmianą wyniku postęp. o udzielenie zam. publ. ani zmianą post. umowy w zakresie niezgodnym z ust. Pzp oraz nie narusza integralności protokołu oraz jego załączników; −na podst. art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osob. z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO; −prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy Wyk. uzna, że przetwarzanie jego danych osob. narusza przepisy RODO;9.Wyk. nie przysługuje:−w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;−prawo do przenoszenia danych osob., o którym mowa w art. 20 RODO;−na podst. art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osob., gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osob. Wyk. jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. W przypadku, gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 rozp. 2016/679, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, Zam. może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postęp. o udzielenie zam. publ. lub konkursu. Skorzystanie przez osobę, której dane dot., z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osob., o którym mowa w art. 16 rozp. 2016/679, nie może skutkować zmianą wyniku postęp. o udzielenie zam. publ. lub konkursu ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą. Wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporządzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osob. do czasu zakończenia postęp. o udzielenie zam. publ. lub konkursu.W przypadku danych osob. zamieszczonych przez Zam. w BZP, prawa, o których mowa w art. 15 i art. 16 rozp. 2016/679, są wykonywane w drodze żądania skierowanego do Zamawiającego

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: MBG.261.4.24

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zakres inwestycji dotyczy przebudowy systemu sygnalizacji pożaru na system adresowalny wraz z przystosowaniem do podłączenia w sieci z sąsiednimi budynkami oraz wykonanie kanalizacji teletechnicznej i sieci światłowodowej.
1) Muzeum Wnętrz Pałacowych- Oddział Muzeum Podlaskiego mieści się w Pałacu Branickich w Choroszczy. Jest wpisany do ewidencji zabytków Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. Bu-dynek użyteczności publicznej o kategorii zagrożenia ludzi ZL III. Przewidywana maksymalna ilość przebywających jednocześnie w budynku osób: 50. Powierzchnia użytkowa budynku: 936,59 m2, wysokość do 16 m. Budynek stanowi jedną strefę pożarową. Klasa odporności po-żarowej „B”. Budynek posiada jedną klatkę schodową prowadzącą bezpośrednio do wyjścia z budynku. W budynku pałacu funkcjonuje instalacja sygnalizacji pożaru konwencjonalna z czuj-kami szeregu 30 i centralą IGNIS produkcji POLON-ALFA. W budynku Pracowni Konserwacji Za-bytków znajduje się instalacja sygnalizacji pożaru adresowalna z czujkami szeregu 4043 i centra-lą POLON 4100 produkcji POLON-ALFA. Ze względu na wyeksploatowanie oraz brak części za-miennych i przestarzały system w pałacu należy zdemontować wszystkie elementy szeregu 30 i zastąpić je urządzeniami nowszego systemu opartego o centralę mikroprocesorową. Zdemon-towane jonizacyjne czujki dymu należy przekazać do Zakładu Unieszkodliwiania Odpadów Pro-mieniotwórczych w Świerku w celu utylizacji. Pozostałe elementy przekazać do zakładu przero-bu i odzysku odpadów elektronicznych. Naprawić uszkodzone fragmenty tynku po zdemonto-wanych elementach starego systemu. Przewiduje się ochronę całkowitą obiektu. Instalacja sy-gnalizacji pożarowej z automatycznym wykrywaniem pożaru obejmie wszystkie przestrzenie w budynku z wyjątkiem tych, które są wyłączone z ochrony na podstawie wytycznych specyfikacji technicznej PKN-CEN/TS 54-14:2020-09.
UWAGA! Na etapie wykonawstwa, w obszarach chronionych przez system sygnalizacji pożarowej, w przypadku wystąpienia jakichkolwiek dodatkowych przestrzeni lub stref nieujętych w niniejszej dokumentacji należy uzgodnić z projektantem wymagany sposób ich zabezpieczenia lub odstąpie-nie od zabezpieczenia.
Ze względu na wysoką wilgotność, występujące zroszenie ścian i stropów, zbyt niskie pomieszcze-nia piwniczne nie służą one do przechowywania żadnych przedmiotów Zostały one wyłączone z ochrony – czujki nie mogą pracować w sytuacji roszenia powierzchni , W przypadku trwałego wy-suszenia i przeznaczenia tych podpiwniczeń do jakiegokolwiek użycia przewidziano rozbudowę sys-temu o te pomieszczenia. Powstanie zagrożenia pożarowego w pomieszczeniach nadzorowanych przez system sygnalizacji pożarowej będzie przekazywane do projektowanej centrali mikroproce-sorowej usytuowanej na parterze budynku w pomieszczeniu dozoru. Po otrzymaniu sygnału poża-rowego z czujki lub przycisku ROP na ekranie centrali wyświetlą się informacje jednoznacznie wskazujące lokalizację zdarzenia (nr pomieszczenia i/lub jego opis tekstowy). Zadziałanie czujki ini-cjuje procedurę Alarmu I stopnia, która uruchamia sygnalizację akustyczną wewnątrz centrali in-formując obsługę o zagrożeniu.
Alarm I stopnia wymaga zgłoszenia się personelu dyżurnego i potwierdzenia alarmu
w czasie T1=60s przyciskiem „Potwierdzenie”, a następnie w czasie T2=180s dokonania rozpozna-nia w zagrożonej strefie. Jeżeli obsługa nie zareaguje na Alarm I stopnia lub rozpoznanie trwa dłu-żej niż zaprogramowany czas T2 wówczas wywoływany jest Alarm II stopnia. Uruchomienie proce-dury Alarmu II stopnia skutkuje włączeniem się sygnalizacji akustycznej wewnątrz centrali oraz transmisją sygnału do PSP. Również zadziałanie drugiej czujki równocześnie spowoduje alarm II stopnia. Uruchomienie ręcznego ostrzegacza pożarowego (ROP) wywołuje bezpośrednio Alarm II stopnia. Zgodnie z instrukcją bezpieczeństwa pożarowego rozgłaszanie alarmu w budynkach Mu-zeum odbywa się bezpośrednio głosem. Centralę CSP połączyć ze stacją monitorującą zgodnie z wymaganiami CNBOP, tj. poprzez: przekaźnik alarmu pożaru, przekaźnik alarmu o uszkodzeniach. Prąd dozorowania oraz rezystancję i pojemność poszczególnych linii obliczono korzystając z arku-sza kalkulacyjnego producenta systemu i są one prawidłowe. Przed montażem urządzeń należy wy-konać pomiary kontrolne parametrów linii. Powierzchnię dozorowania jednej czujki przyjęto we-dług wytycznych projektowania SSP i zaleceń producenta.
Przebudowa instalacji sygnalizacji pożaru, (SSP):
2) Budowa kanalizacji kablowej
Przebieg nowej kanalizacji kablowej pokazano na rysunku nr T-1.
Kanalizację kablową pierwotną należy wybudować metodą wykopu otwartego z rur RHDPE fi 40/3,7 i RHDPE fi 110/6,3. Rury należy układać na głębokości min. 0,8m od powierzchni terenu, a pod drogami na głębokości min. 1,0m od nawierzchni dróg. Kanalizację w miejscu przejścia pod drogą należy dodatkowo osłonić rurą RHDPEp 110x6,3. Podaną głębokość ułożenia liczyć do górnej powierzchni kanalizacji. Rury łączyć złączkami szczelnymi.
Kanalizacje telekomunikacyjne po trasie z kablem nn należy wykonać rurami typu HDPE fi 40/3,7. Nad rurociągiem w połowie wykopu projektuje się ułożyć taśmę ostrzegawczą z napisem "UWAGA! KABEL TELEKOMUNIKACYJNY". Rury układać na podsypce piaskowej grubości 5cm, przykrywając od góry warstwą piasku grubości 10cm. Wykop należy zasypać po ułożeniu całego ciągu rur war-stwami grubości do 20cm, używając ziemi z urobku i ubijać mechanicznie. W przypadku wykonania skrzyżowań projektowanego rurociągu z innymi obcymi sieciami uzbrojenia podziemnego należy stosować się do ogólnych zaleceń, dotyczących ich wykonania.
Określone odległości podstawowe podziemnej linii telekomunikacyjnej od sieci innych rurociągów mogą być zmniejszone pod warunkiem zastosowania zabezpieczeń. Powstałe skrzyżowania i zbli-żenia z wodociągami należy, więc zabezpieczyć rurą A120PS. Skrzyżowania z istniejącymi liniami energetycznymi - odległość pomiędzy podziemną linią telekomunikacyjną, a kablową linią elek-troenergetyczną, powinna wynosić, co najmniej 0,3m. Odległość ta może być zmniejszona pod wa-runkiem zastosowania rury ochronnej dwudzielnych A120PS o długości min. 2,0m. Przy zbliżeniach i skrzyżowaniach z innymi instalacjami podziemnymi roboty ziemne należy wykonywać ręcznie z za-chowaniem szczególnej ostrożności. W przypadku napotkania w trakcie prowadzenia robót ziem-nych znalezisk archeologicznych lub materiałów niebezpiecznych należy niezwłocznie wstrzymać prace oraz powiadomić Inwestora i stosowne służby. Studnie mają być dopasowane do rzędnych wysokościowych terenu. Odcinki kanalizacji (rurociągu kablowego) uszczelnić z dwóch stron. Za-kończenie rur kanalizacji wchodzącej do budynku/studni uszczelnić od wewnątrz budynku oraz w najbliższej studni kablowej, z której będzie wykonane odgałęzienie do budynku. Zastosować uszczelnienia typu TDUX-45. Na odcinkach między studniami do uszczelniania kanalizacji należy stosować piankę poliuretanową.
Do zasypywania wykopu przystąpić niezwłocznie po zakończeniu robót instalacyjnych Zagęszczenie podłoża musi spełniać wymogi zarządcy terenu.
Poszerzony wykop zasypywać warstwami, w taki sposób, aby zagęszczenie obejmowało również kliny odłamu.
Po zakończeniu prac związanych z zasypywaniem i zagęszczaniem warstw zasypki wykopu na-wierzchnię ułożyć i wyprofilować zgodnie z pierwotnym ukształtowaniem. Konstrukcję odbudowy-wanego przekroju drogowego przyjąć jak dla istniejącej nawierzchni. Przed zasypywaniem zgłosić do odbioru roboty zanikające.
3) Montaż i oznaczenie elementów kanalizacji
Przy budowie kanalizacji technicznej kablowej zostaną zastosowane studnie telekomunikacyjne ty-pu SK-1 i SK-2 z elementów prefabrykowanych. Wysokość pokryw studni telekomunikacyjnych na-leży dostosować do poziomu nawierzchni. Studnie, należy oznaczyć zgodnie z projektem i w uzgodnieniu z Użytkownikiem za pomocą przywieszek indentyfikacyjnych. Przywieszki indentyfika-cyjne powinny być wykonane w sposób estetyczny, gwarantujący ich trwałość4.6. Gwarancja.
Długość okresu gwarancji jakości na wykonane roboty budowlane oraz dostarczone i wbudowane materiały wynosi min. 36 miesięcy od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego. Wykonawca odpowiada z tytułu rękojmi za wady fizyczne na zasadach określonych w § 11 Projektu umowy.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45343000-3 - Roboty instalacyjne przeciwpożarowe

45312000-7 - Instalowanie systemów alarmowych i anten

45312100-8 - Instalowanie przeciwpożarowych systemów alarmowych

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 3 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona oceny ofert przyznając punkty w ramach poszczególnych kryteriów oceny ofert, przyjmując zasadę, że 1% = 1 punkt.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

6.1.4 zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie:
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
1) Wykonawca winien wykazać, że wykonał należycie nie wcześniej niż
w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert,
a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie:
- co najmniej jedną robotę budowlaną, która polegała na wykonaniu instalacji elektrycznych w budynku będącym zabytkiem nieruchomym wpisanym do rejestru zabytków lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury o wartości minimum 100 000,00 zł brutto
2) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy dysponują lub będą dysponować w okresie wykonywania zamówienia i skierują do jego realizacji:
a) min. jedną osobą (która będzie pełnić funkcję kierownika budowy) posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych, których zakres uprawnia go do kierowania robotami objętymi przedmiotem zamówienia, a w przypadku Wykonawców zagranicznych – uprawnienia budowlane do kierowania robotami równoważne do wyżej wskazanych oraz która spełnia wymagania, o których mowa w art. 37c ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami ( t.j. Dz. U. 2022 poz. 840) - Robotami budowlanymi kieruje albo nadzór inwestorski wykonuje, przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru osoba, która posiada uprawnienia budowlane określone przepisami Prawa budowlanego oraz która przez co najmniej 18 miesięcy brała udział w robotach budowlanych prowadzonych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 7.6. Wykonawca podlega wykluczeniu także w oparciu o podstawy wykluczenia wskazane art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t. j. Dz. U. 2023 r., poz. 1497 z późn. zm.).
7.7. Zamawiający informuje, że wykluczeniu z postępowania na podstawie pkt 7.6 SWZ podlegają Wy-konawcy:
1) wymienieni w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. doty-czącego środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z późn. zm.) i rozporządze-niu 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań podważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz. Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z późn. zm.) albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 powołanej ustawy;
2) którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciw-działaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593, 655, 835, 2180 i 2185) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z późn. zm.) i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 powołanej ustawy;
3) którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106 oraz z 2022 r. poz. 1488) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z późn. zm.) i rozporządzeniu 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie środków ograniczających w od-niesieniu do działań podważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz. Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z późn. zm.) albo wpisany na listę, o której mowa w art. 2 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiąza-niach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bez-pieczeństwa narodowego lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o za-stosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 powołanej ustawy.
7.8 Wykluczenie, o którym mowa w pkt 7.6 następuje na okres trwania ww. okoliczności.
7.9 W przypadku wykonawcy wykluczonego na podstawie przesłanek wskazanych w pkt 7.6, zamawiający odrzuca ofertę takiego wykonawcy.
7.10 Osoba lub podmiot podlegające wykluczeniu na podstawie pkt 7.6, które w okresie tego wykluczenia ubiegają się o udzielenie zamówienia publicznego lub biorą udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, podlegają karze pieniężnej. Karę pieniężną, nakłada Prezes Urzędu Zamówień Publicznych, w drodze decyzji, w wysokości do 20 000 000 zł.
7.11 Sposób wykazania braku podstaw wykluczenia wskazano w rozdziale 8 SWZ.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Zamawiający nie wymaga złożenia przez Wykonawcę przedmiotowych środków dowodowych

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Wyk. zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą oświadcz. stanowiące wstępne potwierdz., że Wyk. na dzień składania ofert:a)nie podlega wykluczeniu,b)spełnia warunki udziału w postęp.8.1.1.Oświadcz. należy złożyć wg wymogów Zał. 4 do SWZ.8.1.2.Jeżeli Wyk. nie złożył oświad.,o którym mowa w pkt 8.1 SWZ lub jest ono niekompletne lub zawiera błędy, Zam. wezwie Wyk. odpowiednio do jego złożenia, poprawienia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba że oferta Wyk. podlega odrzuceniu bez względu na ich złożenie, uzupełnienie lub poprawienie lub zachodzą przesłanki unieważnienia postęp.8.1.3.Zam. może żądać od Wyk. wyjaśnień dot. treści złożonego oświad., o którym mowa w pkt 8.1 SWZ.8.1.4.Jeżeli złożone przez Wyk. oświad., o którym mowa w pkt 8.1 SWZ budzi wątpliwości Zam., może on zwrócić się bezpośrednio do podm., który jest w posiadaniu informacji lub dok. istotnych w tym zakresie dla oceny spełniania przez Wyk. war. udziału w postęp. lub braku podstaw wykluczenia, o przedstawienie takich inform. lub dokumentów.8.2.W przypadku, o którym mowa w rozdz.6.3 SWZ Wyk. wspólnie ubiegający się o udzielenie zam. dołączają do oferty oświadcz., z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. W przypadku gdy ofertę składa sp. cywilna, a pełen zakres prac wykonają wspólnicy wspólnie w ramach umowy spółki oświadczenie powinno potwierdzać ten fakt. Oświadcz. należy złożyć wg wymogów Zał.5 do SWZ.8.3.Zam. wezwie Wyk., którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym term. (nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania) następujących podm. środków dowod. (aktualnych na dzień złożenia): 8.3.1.W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postęp.:a)wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed term. składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działal. jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane (sporządz. zg. z Zał.Nr 6 do SWZ), oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowl.zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dok. sporządz. przez podmiot, na rzecz którego roboty budowl. zostały wykonane, a jeżeli Wyk. z przyczyn niezależnych od niego nie jest wstanie uzyskać tych dok. – inne odpowiednie dok. – w odniesieniu do warunku określ. w pkt. 6.1.4. ppkt. 1) SWZ.b) wykazu osób, skierowanych przez wyk. do realizacji zam. publ., w szczeg. odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowl., wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zam. publ., a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podst. do dysponowania tymi osobami sporządzonego zg. z Zał.8 do SWZ – w odniesieniu do warunku określonego w pkt. 6.1.4. ppkt. 2) SWZ.8.3.2.W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z udziału w postęp.: Zam. nie wymaga złożenia przez Wyk. podm. środków dowodowych w tym zakresie. 8.4.Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postęp. o udzielenie zam., Zam. może na każdym etapie postęp. wezwać Wyk. do złożenia wszystkich lub niektórych podmiotowych środków dowodowych, wskazanych w pkt. 8.3.1 SWZ.8.5.Wyk. składa podm. środki dowodowe na wezwanie Zam. Dok. te powinny być aktualne na dzień ich złożenia.8.19.Dok. elektr. muszą spełniać łącznie następujące wymagania:1)są utrwalone w sposób umożliwiający ich wielokrotne odczytanie, zapisanie i powielenie, a także przekazanie przy użyciu środk.kom. elektr. lub na informatycznym nośniku danych;2)umożliwiają prezentację treści w postaci elektr., w szczeg. przez wyświetlenie tej treści na monitorze ekranowym;3)umożliwiają prezentację treści w postaci papierowej, w szczeg. za pomocą wydruku; 4)zawierają dane w układzie niepozostawiającym wątpliwości co do treści kontekstu zapisanych informacji.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

10.1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
10.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
a) oświadczenia, o których mowa w pkt. 8.1 SWZ składa z ofertą każdy
z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu wg wymogów Załącznika Nr 4 do SWZ.
b) w przypadku, o którym mowa w rozdziale 6.3 SWZ Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. W przypadku gdy ofertę składa spółka cywilna, a pełen zakres prac wykonają wspólnicy wspólnie w ramach umowy spółki oświadczenie powinno potwierdzać ten fakt wg wymogów Załącznika Nr 5 do SWZ.
c) zobowiązani są oni na wezwanie Zamawiającego, złożyć podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w pkt. 8.3 SWZ, przy czym podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w pkt. 8.3.1 SWZ składa odpowiednio Wykonawca/Wykonawcy, który/którzy wykazuje/-ą spełnienie warunku.
10.3. Jeżeli została wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Projekt Umowy stanowi Załącznik Nr 2 do SWZ. Zamawiający przewiduje możliwości wprowadzenia zmian do zawartej umowy, na podstawie art. 454-455 ustawy Pzp oraz postanowień Projektu Umowy.Oprócz przypadków, o których mowa w art. 454 i 455 ustawy – Prawo zamówień publicznych, strony dopuszczają możliwość wprowadzania zmiany umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia którejkolwiek z następujących okoliczności: a) przedłużenie terminu realizacji zamówienia, o którym mowa w § 2 ust. 1, może nastąpić w przypadku wystąpienia okoliczności siły wyższej, przez którą należy rozumieć zdarzenia niezależne od żadnej ze stron, zewnętrzne, niemożliwe do zapobieżenia, które nastąpiło po dniu wejścia w życie umowy, w szczególności: wojny, akty terroryzmu, klęski żywiołowe, strajki oraz akty władzy i administracji publicznej, przy czym przedłużenie terminu realizacji zamówienia nastąpi o liczbę dni, odpowiadającą okresowi występowania okoliczności siły wyższej; b)przedłużenie terminu realizacji zamówienia, o którym mowa w § 2 ust. 1, może nastąpić w przypadku skierowania przez Zamawiającego do Wykonawcy pisemnego żądania wstrzymania robót budowlanych, stanowiących przedmiot zamówienia lub wydania zakazu prowadzenia robót budowlanych, stanowiących przedmiot zamówienia przez organ administracji publicznej lub eksploatorów infrastruktury, o ile żądanie lub wydanie zakazu nie nastąpiło z przyczyn, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność, przy czym przedłużenie terminu realizacji zamówienia nastąpi o liczbę dni, odpowiadającą okresowi na jaki Wykonawcy nakazano wstrzymanie robót budowlanych lub zakazano prowadzenia robót budowlanych; c) przedłużenie terminu realizacji zamówienia, o którym mowa w § 2 ust. 1, może nastąpić w przypadku wystąpienia kolizji z instalacjami wewnętrznymi lub zewnętrznymi nieujawnionymi w dokumentacji projektowej, lub innymi robotami prowadzonymi przez innego wykonawcę, przy czym przedłużenie terminu realizacji zamówienia nastąpi o liczbę dni niezbędną Wykonawcy na usunięcie kolizji z instalacjami wewnętrznymi nieujawnionymi w dokumentacji projektowej lub o liczbę dni niezbędnych do wykonania robót przez innego wykonawcę – o ile usunięcie kolizji wymagać będzie przedłużenia terminu realizacji; d)przedłużenie terminu realizacji zamówienia, o którym mowa w § 2 ust. 1, może nastąpić w przypadku wystąpienia konieczności wprowadzenia w dokumentacji projektowej zmian, powodujących wstrzymanie lub przerwanie robót budowlanych, stanowiących przedmiot zamówienia, przy czym przedłużenie terminu realizacji zamówienia nastąpi o liczbę dni niezbędną do wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej oraz do przeprowadzenia uzgodnień (ustaleń) z właściwymi organami, uzyskania opinii właściwych organów oraz wydania decyzji przez właściwe organy, przy czym wprowadzenie w dokumentacji projektowej zmian nie może skutkować zwiększeniem (zmianą) zakresu świadczenia Wykonawcy zawartego w ofercie, stanowiącej załącznik nr 3 do umowy oraz zwiększeniem wynagrodzenia Wykonawcy, o którym mowa w § 3 ust. 1; e)przedłużenie terminu realizacji zamówienia, o którym mowa w § 2 ust. 1, może nastąpić w przypadku wystąpienia warunków geologicznych lub hydrologicznych odmiennych od założonych w dokumentacji projektowej i powodujących konieczność wstrzymania robót lub konieczność ich wykonania przy wykorzystaniu odmiennych od zaprojektowanych rozwiązań technicznych, , przy czym przedłużenie terminu realizacji zamówienia nastąpi o liczbę dni niezbędną do wyeliminowania utrudnień związanych z ich wystąpieniem, f)przedłużenia terminu realizacji zamówienia, o którym mowa w § 2 ust.1, może nastąpić w zakresie niezbędnym do wykonania robót zleconych na podstawie art. 455 ust. 1 pkt 1, 3, 4 lub ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, Ze względu na limit znaków pozostałe informacje znajdują się w projekcie umowy – zał. 2 do SWZ.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2024-09-04 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: 14.1. Wykonawca składa ofertę za pomocą Platformy e-Zamówienia dostępnej pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-09-04 10:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-10-03

NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę pomalowanie dachu na budynku 1-piętrowym - Łomża
  • Lokalizacja zleceniapodlaskie
  • Data dodania19-09-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę pomalowanie dachu na budynku 1-piętrowym. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI