Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Modernizacja systemu pożarowego (SSP) budynku N Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach przy ul. Adamskiego 7, Koszarowej 6,6a
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
1.3.) Oddział zamawiającego: Biuro Zamówień Publicznych
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000001548
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: 1 Maja 50
1.5.2.) Miejscowość: Katowice
1.5.3.) Kod pocztowy: 40-287
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: bzp@ue.katowice.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.ue.katowice.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Modernizacja systemu pożarowego (SSP) budynku N Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach przy ul. Adamskiego 7, Koszarowej 6,6a
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c43c8760-c421-11ee-a84d-d63fc4d19e65
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00103364
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-02-13
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00558120/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.4 Modernizacja systemu pożarowego (SSP) - bud. N
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://uekat.ezamawiajacy.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://uekat.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Zamawiający, zgodnie § z 1 ust. 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. 2020 poz. 2452) określa informacje na temat specyfikacji połączenia, formatu przesyłanych danych oraz szyfrowania i oznaczania czasu przekazania i odbioru danych:
1.1. Stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s;
1.2. Komputer klasy PC lub MAC, o następującej konfiguracji: pamięć min 2GB Ram, procesor Intel Pentium IV 2GHZ, jeden z systemów operacyjnych – MS Windows 7, Mac Os x 10.4, Linux, lub ich nowsze wersje;
1.3. Zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa obsługująca TLS 1.2, najlepiej w najnowszej wersji, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10.0 Uwaga - korzystanie z operacyjnych przeglądarek lub z systemów operacyjnych oraz przeglądarek niewspieranych przez producenta może skutkować pojawieniem się nieprawidłowości i błędów w funkcjonowaniu Platformy Marketplanet;
1.4. Włączona obsługa JavaScript;
1.5. Zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki
1.6. w formacie.pdf.
1.7. Dokumenty w formacie .pdf zaleca się podpisywać formatem PAdES;
1.8. Dopuszcza się podpisanie dokumentów w formacie innym niż .pdf, wtedy będzie wymagany oddzielny plik z podpisem. W związku z tym wykonawca będzie zobowiązany załączyć oddzielny plik z podpisem. BDG-WZP.251.1.2022
2. Zamawiający zgodnie z § 3 ust. 3 ww. Rozporządzenia określa dopuszczalne formaty przesyłanych danych tj. plików o wielkości do 70 MB w formatach: .pdf, .xls, .xlsx, doc, .docx, .odt, .ods, .odp, .ppt, .pptx, .jpg, .jpeg, .tif, .tiff, .png, .svg, .zip, .7z, PAdES, XAdES.
3. Szczegółowe informacje znajdują się w rozdziale VI SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Obowiązek informacyjny RODO znajduje się w Rozdziale XXIX SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: BZP/003/04008/24
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest modernizacja systemu pożarowego (SSP) budynku N Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach przy ul. Adamskiego 7, Koszarowej 6,6a.
Zakres robót obejmuje: roboty przygotowawcze, roboty związane z demontażem starej instalacji SSP łącznie z korytkami wraz z utylizacją, demontaż i ponowny montaż sufitów, wymiana instalacji systemu SSP wraz z uzupełnieniem braków, zasilanie urządzeń pożarowych.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45312100-8 - Instalowanie przeciwpożarowych systemów alarmowych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego
45314200-3 - Instalowanie linii telefonicznych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze oferty najkorzystniejszej, Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami: Cena brutto – 100%
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 112 ust. 2 ustawy Pzp, dotyczące:
1. Sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający wymaga, aby wykonawca wykazał, że w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed złożeniem informacji potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych posiadał w banku lub spółdzielczej kasie oszczędnościowo - kredytowej środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę, co najmniej 800.000,00 zł.
2. Zdolności technicznej:
Zamawiający wymaga, aby wykonawca spełniał minimalne warunki umożliwiające realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości oraz wykazał, że w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał minimum 2 roboty budowlane, polegające na wykonaniu i/lub modernizacji i/lub remoncie instalacji pożarowej o wartości minimum 800.000,00 zł brutto każda.
3. Zdolności zawodowej:
Zamawiający wymaga, aby wykonawca skierował do realizacji przedmiotowego zamówienia, w szczególności osoby posiadające wymagane uprawnienia, tj:
a) co najmniej 1 osobą posiadającą aktualne świadectwo kwalifikacyjne „D” uprawniające do zajmowania się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci na stanowisku dozoru w zakresie obsługi, konserwacji, remontów, montażu i kontrolno-pomiarowym dla urządzeń, instalacji i sieci elektroenergetycznych
o napięciu co najmniej 1 kV,
b) co najmniej 3 osoby posiadające aktualne świadectwo kwalifikacyjne „E” uprawniające do zajmowania się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci na stanowisku eksploatacji w zakresie obsługi, konserwacji, remontów, montażu i kontrolno-pomiarowym dla urządzeń, instalacji i sieci elektroenergetycznych o napięciu co najmniej 1 kV.
Zamawiający dopuszcza możliwości łączenia funkcji wykazanych w pkt a) i b)
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie wykonawcę, którego oferta
została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni terminie aktualnych na dzień złożenia, następujących
podmiotowych środków dowodowych:
1. 1. W celu potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w Rozdziale XVII ppkt 1.3. SWZ:
Informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem.
1.2. W celu potwierdzenia spełniania warunku udziału w postepowaniu, o którym mowa w Rozdziale XVII ppkt 1.4. SWZ:
Wypełnionego Formularza nr 4 do SWZ - stanowiącego wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich zakresu, rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te budowlane zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.
Uwaga:
- Okresy wyrażone w latach lub miesiącach, o których mowa w 1.2 liczy się wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert.
- Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, należy wykazać robotę budowlaną, w której wykonawca bezpośrednio uczestniczył.
1.3. W celu potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w Rozdziale XVII ppkt 1.5. SWZ:
Wypełnionego Formularza nr 3 do SWZ – stanowiącego wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Przedmiotowe środki dowodowe:
1. Na etapie badania ofert zamawiający zobowiązany jest do weryfikacji, czy oferta jest zgodna z opisem przedmiotu zamówienia. Zgodność ta weryfikowana będzie na podstawie przedmiotowych środków dowodowych.
2. Jeśli wykonawca zaproponuje rozwiązania równoważne, zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą przedmiotowe środki dowodowe, tj:
a) tabelę równoważności stanowiącą wykaz materiałów/sprzętu/urządzeń oferowanych jako równoważne – Formularz nr 8 do SWZ,
b) karty katalogowe, karty techniczne lub inne dokumenty potwierdzające spełnianie parametrów równoważnych zaproponowanych przez wykonawcę z parametrami wymaganymi przez zamawiającego w Formularzu nr 8 do SWZ
2. Przedmiotowe środki dowodowe, o których mowa w pkt 2. a) i b) składane są w celu potwierdzenia że oferowane w Formularzu nr 8 do SWZ materiały/ sprzęt/ urządzenia jako równoważne spełniają określone przez zamawiającego w tym dokumencie parametry równoważności.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
a) Tabela równoważności stanowiąca wykaz materiałów/sprzętu/urządzeń oferowanych jako równoważne – Formularz nr 8 do SWZ,
b) Karty katalogowe, karty techniczne lub inne dokumenty potwierdzające spełnianie parametrów równoważnych zaproponowanych przez wykonawcę z parametrami wymaganymi przez zamawiającego w Formularzu nr 8 do SWZ
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Oferta i dokumenty składane wraz z ofertą przez wykonawcę:
1. Dokumenty stanowiące ofertę:
a) Formularz oferty - Formularz nr 1 do SWZ;
b) Kalkulacje kosztorysowe sporządzone metodą uproszczoną;
c) Składniki cenotwórcze – Formularz nr 5 do SWZ.
d) Przedmiotowe środki dowodowe – jeżeli dotyczy:
- tabela równoważności stanowiąca wykaz materiałów/sprzętu/urządzeń oferowanych jako równoważne – Formularz nr 8 do SWZ,
- karty katalogowe, karty techniczne lub inne dokumenty potwierdzające spełnianie parametrów równoważnych zaproponowanych przez wykonawcę z parametrami wymaganymi przez zamawiającego w Formularzu nr 8 do SWZ
2. Dokumenty składane wraz z ofertą:
a) Oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, zgodnie z Formularzem nr 2 do SWZ;
Oświadczenie to stanowi dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu na dzień składania ofert, tymczasowo zastępujący wymagane przez zamawiającego podmiotowe środki dowodowe wskazane w Rozdziale XVIII SWZ;
b) W przypadku polegania na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby, wykonawca przedstawia wraz z oświadczeniem, o którym mowa w pkt 2.a), także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby - zgodnie z Formularzem nr 2a do SWZ – o ile dotyczy;
c) Oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy „(…) z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy)” - odnosi się do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – Formularz nr 2c do SWZ – o ile dotyczy;
d) Pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania wykonawcy/ów ubiegającego/cych się o udzielenie zamówienia publicznego – o ile dotyczy;
e) Zobowiązanie podmiotu udostępniającego wykonawcy zasoby do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tego podmiotu (o ile wykonawca korzysta ze zdolności innych podmiotów na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp) – Formularz 2b do SWZ – o ile dotyczy.
f) Potwierdzenie wniesienia wadium w kwocie i formie określonej w Rozdziale XXI SWZ.
Uwaga:
- W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu - kopię dowodu przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty.
- W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczeń – wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej wraz z ofertą.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 14 000,00 zł.
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
3. Termin ważności wadium nie może być krótszy niż termin związania ofertą.
4. Zgodnie z art. 97 ust. 7 pkt 1-4 ustawy Pzp, wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
4.1. Pieniądzu;
4.2. Gwarancjach bankowych;
4.3. Gwarancjach ubezpieczeniowych;
4.4. Poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz.U. z 2023r. poz. 462).
5. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy zamawiającego:
ING Bank Śląski S.A. 65 1050 1214 1000 0007 0000 7974 tytułem przelewu:
Modernizacja systemu pożarowego (SSP) budynku N Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach przy ul. Adamskiego 7, Koszarowej 6,6a
Kopię dowodu przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty.
Dane banku do przelewu zagranicznego:
ING BANK ŚLĄSKI Spółka Akcyjna
ul. Mickiewicza 3, 40-951 Katowice
IBAN – PL 65 1050 1214 1000 0007 0000 7974
BIC (kod SWIFT) – INGBPLPW;
6. Za datę wniesienia wadium uznaje się moment wpływu na konto zamawiającego.
7. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczeń – wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej wraz z ofertą.
8. Dokument wniesienia wadium w formie poręczenia lub gwarancji winien zawierać bezwarunkowe i nieodwołalne zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela zapłaty wymaganej kwoty wadium, na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego wzywające do zapłaty wymaganej kwoty wadium, powstałe na skutek okoliczności określonych w ustawie Pzp.
Uwaga:
- W związku z dyspozycją art. 98 ust. 5 ustawy Pzp, zaleca się aby w dokumencie wniesienia wadium w formie poręczenia lub gwarancji widniała adnotacja na jaki adres e-mail zamawiający powinien złożyć oświadczenie o zwolnieniu wadium.
W przypadku braku powyższej informacji w danym dokumencie zamawiający żąda wpisanie adresu e-mail w Formularzu nr 1 do SWZ.
- W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, treść dokumentu wadialnego musi zapewniać możliwość zaspokojenia interesów zamawiającego co oznacza, że uzyskanie zagwarantowanej zapłaty wadium musi obejmować wszystkie wskazane w ustawie przesłanki zatrzymania wadium, o których mowa w art. 98 ust. 6 ustawy, tj. działania lub zaniechania wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
9. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 Pzp, zostanie odrzucona.
10. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego – nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, zobowiązani się złożyć wraz z ofertą stosowne pełnomocnictwo – zgodnie z pkt 16.2.d) Rozdz. X SWZ – nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy.
Uwaga: Pełnomocnictwo, o którym mowa powyżej może wynikać albo z dokumentu pod taką samą nazwą, albo z umowy wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
4. Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich wykonawców występujących wspólnie (przez każdego z wykonawców lub upoważnionego pełnomocnika).
5. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia - każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania w oparciu o wskazane w SWZ podstawy wykluczenia. Powyższe oznacza, iż:
5.1. Oświadczenie w zakresie braku podstaw wykluczenia (Formularz nr 2 do SWZ) musi złożyć każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
5.2. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału (Formularz nr 2 do SWZ) składa podmiot, który w odniesieniu do danego warunku udziału w postępowaniu potwierdza jego spełnianie; dopuszcza się oświadczenie złożone łącznie, tj. podpisane przez wszystkie podmioty wspólnie składające ofertę lub przez pełnomocnika występującego w imieniu wszystkich podmiotów.
6. W przypadku warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
7. Na potwierdzenie okoliczności, o których mowa w pkt 6 wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy- Formularz nr 2c do SWZ (o ile dotyczy).
8. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z podmiotem występującym jako pełnomocnik wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
9. Jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający żąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych wykonawców.
10. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden
z nich nie może podlegać wykluczeniu.
11. Zamawiający nie określa wymagań związanych z realizacją zamówienia w inny sposób niż w odniesieniu do pojedynczych wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy (tzw. zmiany kontraktowe w oparciu o art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp), w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, zgodnie z warunkami zawartymi w Formularzu nr 7 do SWZ.
2. Zmiana umowy może także nastąpić w przypadkach, o których mowa w art. 455 ust. 1 pkt 2 - 4 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
3. Szczegóły dotyczące możliwości zmiany umowy przewidziano w § 12 Formularzu nr 7 do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-02-28 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://uekat.ezamawiajacy.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-02-28 10:05
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-03-28
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Zamówienie należy zrealizować w terminie: do 6 miesięcy licząc od daty protokolarnego przekazania placu budowy/frontu robót, z uwzględnieniem że:
1.1. planowane przekazanie placu budowy/frontu robót - pomieszczenia dydaktyczne
i techniczne, korytarze – 13 czerwca 2024r.
1.2. planowane przekazanie placu budowy/frontu robót - pomieszczenia biurowe –
1 lipca 2024r.
1.3. zakończenie robót w pomieszczeniach dydaktycznych – do dnia 31 sierpnia 2024r.
1.4. zakończenie robót w pozostałych pomieszczeniach tj. pomieszczeniach biurowych, technicznych i korytarzach – do 6 miesięcy licząc od daty protokolarnego przekazania placu budowy/frontu robót, tj. 13 czerwca 2024r.
Demontaż istniejącej instalacji wraz z czujkami ppoż. nastąpi po zakończeniu wykonania nowoprojektowanej instalacji oraz po jej uruchomieniu. W tym przypadku terminy poszczególnych wejść do pomieszczeń dydaktycznych, biurowych i technicznych należy uzgodnić z zamawiającym.
Przez zakończenie wykonania przedmiotu umowy rozumie się dzień zgłoszenia przez wykonawcę gotowości odbioru końcowego przedmiotu umowy.