IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
1. Zamawiający określa wadium w wysokości 6.000,00 zł (słownie złotych: sześć tysięcy). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, na rachunek Zamawiającego: 75 1240 3464 1111 0010 6448 8461z dopiskiem „Wadium do postępowania Nr WZP.271.1.32.2019” lub 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym lub 3) gwarancjach bankowych lub 4) gwarancjach ubezpieczeniowych lub 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany w pkt 2 ppkt 1. W takim przypadku Wykonawca z zachowaniem właściwej staranności winien dokonać przelewu z odpowiednim wyprzedzeniem, ponieważ za termin wniesienia wadium przelewem przyjmuje się termin (data oraz godzina) uznania (zaksięgowania) kwoty wadium na rachunku bankowym Zamawiającego. W związku z powyższym wadium powinno wpłynąć na rachunek bankowy Zamawiającego do upływu terminu wyznaczonego na składanie ofert, tj. przed upływem godziny i dnia wyznaczonego, jako ostateczny termin składania ofert. 4. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert, na cały okres związania ofertą, bez względu na sposób jego wniesienia. 5. Wymagania dotyczące wadium wnoszonego w formie gwarancji i poręczeń: 1) Niebudzące wątpliwości, zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela do zapłaty Zamawiającemu należności w przypadku, gdy: a) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. b) Wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 2) Zobowiązanie gwaranta/poręczyciela winno być nieodwołalne, bezwarunkowe i płatne na pierwsze żądanie Zamawiającego. 3) Oryginał gwarancji lub poręczenia należy dołączyć do oferty w osobnej kopercie, opatrzonej nazwą i adresem Wykonawcy z informacją: „Wadium w formie niepieniężnej do postępowania Nr WZP.271.1.32.2019”. 6. Okoliczności i zasady zwrotu wadium określa przepis art. 46 ustawy Pzp.
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej
(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria |
Znaczenie |
Cena (C) |
60,00 |
Okres gwarancji na wykonane roboty budowlane i zastosowane przy realizacji zamówienia materiały i urzadzenia (G) |
40,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data:
godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Zgodnie z § 9 projektu umowy - Formularz Nr 5 do SIWZ: 1. Zmiany postanowień umowy mogą nastąpić wyłącznie w okolicznościach, o których mowa w art. 144 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych i pod rygorem nieważności wymagają formy pisemnego aneksu, skutecznego po podpisaniu przez obie strony. 2. Zamawiający, działając zgodnie z dyspozycją art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp może wyrazić zgodę na dokonanie zmian postanowień zawartej umowy, w stosunku do treści oferty na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, w następujących okolicznościach: 1) Zaistnienia okoliczności niezależnych od stron umowy, uniemożliwiających terminową realizację przedmiotu, a w szczególności: a) przekroczenia zakreślonych przez prawo terminów wydania przez organy administracji decyzji, zezwoleń itp., a także odmowa wydania przez organy administracji wymaganych decyzji, zezwoleń. Wykonawca będzie zobowiązany do przedstawienia Zamawiającemu dokumentów potwierdzających powyższą okoliczność, b) wystąpienia istotnych wad dokumentacji projektowej, skutkujących koniecznością dokonania poprawek lub uzupełnień, jeżeli uniemożliwia to lub istotnie wstrzymuje realizację określonego rodzaju robót, c) wstrzymanie robót przez uprawnione do tego organy w okolicznościach, za które Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności, d) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na termin realizacji przedmiotu umowy, e) działania siły wyższej, tj. wystąpienie okoliczności o charakterze zewnętrznym, mających nadzwyczajny charakter, nie dających się przewidzieć oraz którym nie można zapobiec; w szczególności są to zdarzenia o charakterze katastrof przyrodniczych (np. powodzie, huragany, trzęsienia ziemi) lub nadzwyczajne zaburzenia życia zbiorowego (np. wojna, stan wyjątkowy, ogłoszenie stanu klęski żywiołowej); nie uznaje się za siłę wyższą strajku, wzrostu cen materiałów, wyrobów, urządzeń lub usług, f) inne niż wymienione (siła wyższa) zdarzenia zewnętrzne, niemożliwe do przewidzenia i do zapobieżenia uniemożliwiające wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z SIWZ i dokumentacją projektową, w szczególności wystąpienie nieprzewidzianych warunków geologicznych, archeologicznych lub terenowych (w szczególności niewypały, niewybuchy) oraz konieczność wykonania dodatkowych badań, wymogów konserwatorskich lub prac restauratorskich, g) wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych uniemożliwiających prawidłowe wykonanie robót w szczególności z powodu technologii realizacji prac określonej: niniejszą umową, normami, lub innymi przepisami, wymagające konkretnych warunków atmosferycznych, jeżeli konieczność wykonania prac w tym okresie nie jest następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność, h) wystąpienie konieczności wykonania niezbędnych robót budowlanych w obrębie terenu budowy przez wszelkie instytucje obsługujące urządzenia oraz instalacje podziemne i naziemne, mających wpływ na termin realizacji przedmiotu umowy, 2) Zmiany osób zgodnie z zapisami § 13 umowy. 3. Warunkiem wprowadzenia zmian, o których mowa w ust. 2 pkt 1 będzie potwierdzenie powstałych okoliczności w formie pisemnej i właściwie umotywowanej, potwierdzonej przez każdą ze stron umowy, w terminie do 7 dni od dnia wystąpienia przesłanki do wprowadzenia takiej zmiany. W takim przypadku strony ustalają nowe terminy wykonania umowy z tym, że okres przesunięcia terminu wykonania umowy równy będzie okresowi trwania przyczyny opóźnienia. § 13 projektu umowy stanowiącego Formularz Nr 5 do SIWZ: 1. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić kierowanie robotami objętymi umową przez osobę posiadającą stosowne kwalifikacje zawodowe i uprawnienia, wymagane przepisami obowiązującego prawa, zgodnie z Wykazem osób, stanowiącym Załącznik Nr 1 do umowy. 2. Wykonawca wyznacza do kierowania robotami budowlanymi przy realizacji umowy: Pana/Panią ……………….. pełniącego/pełniącą funkcję kierownika robót w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń. 3. Zamawiający dopuszcza zastąpienie (zmianę) osoby wskazanej w Wykazie osób – Załącznik nr 1 do umowy, inną osobą, o co najmniej takich samych kwalifikacjach, jak określone w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, w przypadku wystąpienia okoliczności trwale uniemożliwiającej wykonywanie umowy przez Wykonawcę za pomocą osób wskazanych w wykazie osób, w tym długotrwałej choroby i śmierci i jedynie pod warunkiem uzyskania zgody Zamawiającego na tę zmianę. 4. Uzasadnioną, pisemną propozycję zmiany, o której mowa w pkt 3 Wykonawca obowiązany jest złożyć Zamawiającemu niezwłocznie, lecz nie później niż w ciągu 3 dni roboczych od dnia zaistnienia okoliczności, o których mowa w pkt 3. 5. Wykonawca, w terminie do 5 dni roboczych od dnia podpisania umowy lub zaakceptowania osoby zmieniającej, o której mowa w pkt 3, zobowiązany jest do przedłożenia kserokopii dokumentów potwierdzających posiadanie przez osobę, o której mowa w pkt 2 lub 3 wymaganych uprawnień oraz prawa wykonywania zawodu, pod rygorem niedopuszczenia tej osoby do wykonywania funkcji, a także naliczenia kar umownych oraz odstąpienia od umowy zgodnie z § 8 ust. 1 pkt 1 lit. p oraz § 11 ust. 1 pkt 12 umowy. 6. Jakakolwiek przerwa w realizacji przedmiotu umowy wynikająca z braku kierownika robót będzie traktowana, jako przerwa wynikła z przyczyn zależnych od Wykonawcy i nie może stanowić podstawy do zmiany terminu zakończenia robót. 7. Zamawiający może żądać od Wykonawcy zmiany osoby wyznaczonej do kierowania robotami objętymi umową - jeżeli uzna, że nie wykonuje ona należycie swoich obowiązków wynikających postanowień umowy i zastąpienia jej inną osobą posiadającą, co najmniej takie same kwalifikacje, jak określone w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia 8. Zaakceptowaną przez Zamawiającego zmianę osoby, o której mowa w pkt 3, należy potwierdzić wpisem do dziennika robót. 9. Wymaga się, aby zgłoszony przez Wykonawcę kierownik robót był obecny na terenie budowy w trakcie realizacji robót. W przypadku nieusprawiedliwionej nieobecności na placu budowy kierownika robót, Zamawiający ma prawo naliczyć Wykonawcy karę umowną, zgodnie z zapisami § 8 ust. 1 pkt 1 lit. n umowy oraz odstąpić od umowy zgodnie z zapisami § 11 ust. 1 pkt 7 umowy.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym
(jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data:
2020-03-03, godzina:
10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do:
okres w dniach:
30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
Nie
IV.6.5) Informacje dodatkowe: