Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Modernizacja infrastruktury telekomunikacyjnej Karkonoskiej Akademii Nauk Stosowanych w Jeleniej Górze
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Karkonoska Akademia Nauk Stosowanych w Jeleniej Górze
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 230480619
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Lwówecka 18
1.5.2.) Miejscowość: Jelenia Góra
1.5.3.) Kod pocztowy: 58-506
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL515 - Jeleniogórski
1.5.7.) Numer telefonu: 756453300
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: rektorat@kans.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.kans.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Modernizacja infrastruktury telekomunikacyjnej Karkonoskiej Akademii Nauk Stosowanych w Jeleniej Górze
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0e52f906-1183-11ed-a35f-e2885ab918a3
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00286131
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-08-01
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00225483/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Modernizacja sieci światłowodowej Karkonoskiej Akademii Nauk Stosowanych w Jeleniej Górze
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://pzp.kans.pl/
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W postępowaniu o udzielenie
zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w tym składanie Ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie
dokumentów lub oświadczeń, odbywa się przy użyciu środków
komunikacji elektronicznej tj.: Platformy Zamówień Publicznych ZETOPZP: https://pzp.kans.pl/,
poczty elektronicznej: marta.zdeb@kans.pl
2. Korzystanie z Platformy jest bezpłatne.
3. Osobą uprawnioną do porozumiewania się z Wykonawcami w imieniu Zamawiającego jest: Marta Zdeb tel. 75 64 53 318, e-mail:
marta.zdeb@kans.pl
4. Instrukcja Użytkownika - korzystania z Platformy znajduje się na Portalu, w zakładce „Pomoc”,
https://pzp.kans.pl/#/help
5. Wykonawca przystępując do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, tj. bezpłatnie rejestrując się lub logując, w przypadku posiadania konta na Platformie Zamówień Publicznych PZP,
akceptuje warunki korzystania z Platformy, określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie
internetowej http://pzp.kans.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 6. Ogólne zasady korzystania z Platformy:
1) zgłoszenie do postępowania wymaga zalogowania Wykonawcy do Systemu na subdomenie http://pzp.kans.pl/#/authentication/login
2) Wykonawca, aby przystąpić do postępowania musi założyć konto na
Platformie http://pzp.kans.pl/#/authentication/register , gdzie zostanie powiadomiony o możliwości zalogowania lub do założenia bezpłatnego konta. Wykonawca zakłada konto wykonując kroki procesu rejestracyjnego; podaje adres e-mail, otrzymuje link aktywacyjny, a następnie ustanawia hasło;
3) Proces rejestracji Wykonawcy jest w pełni automatyczny, po zarejestrowaniu należy
podać dane firmy, którą osoba zakładająca konto reprezentuje.
4) Po założeniu konta Wykonawca ma możliwość złożenia Oferty w postępowaniu. Komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami, w szczególności zawiadomienia oraz informacje, przekazywane są w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy i powiadomień mailowych.
7. Zamawiający, zgodnie z art. 67 Ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień
publicznych (Dz.U. z 2021 r. poz. 1129) określa następujące wymagania techniczne
i organizacyjne sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej
przy wykorzystaniu Platformy, tj.:
1) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512
kb/s;
2) komputer klasy PC lub MAC, o następującej konfiguracji: pamięć min 2GB Ram,
procesor Intel IV 2GHZ, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 10 , Mac Os
x 10.4, Linux, lub ich nowsze wersje;
3) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa najlepiej najnowszej dostępnej
wersji obsługująca TLS 1.2 z wyjątkiem Internet Explorer;
4) włączona obsługa JavaScript;
5) zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie .pdf;
6) podłączony lub wbudowany do komputera czytnik karty kryptograficznej wydanej
przez wystawcę certyfikatu używanego przez Wykonawcę do podpisywania
składanych dokumentów;
8. Zamawiający, zgodnie z §11 ust. 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30
grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz
wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji
elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie
(Dz.U. z 2020 r. poz. 2452) podaje następujące informacje na temat specyfikacji
połączenia, formatu przesyłanych danych oraz szyfrowania i oznaczania czasu
przekazania i odbioru danych:
1) dopuszczalne formaty przesyłanych danych, tj. plików o wielkości do 100 MB w
formatach: .doc, .pdf, .zip, .docx, .xls, .xlsx, .rar, .7zip, .jpg, .jpeg, .png, .txt, .tiff,
.xades, .sig,
2) informacje na temat kodowania i czasu odbioru danych: - plik załączony przez
Wykonawcę na Platformie Zamówień Publicznych PZP i zapisany, widoczny jest w
Systemie, jako zaszyfrowany – format kodowania UTF8. Możliwość otworzenia pliku
dostępna jest dopiero po odszyfrowaniu przez Zamawiającego po upływie terminu
składania ofert;
9. Oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformę stanowi datę oraz dokładny czas
(hh:mm:ss) generowany wg czasu platformy Microsoft Azure, który jest
synchronizowany ze znacznikiem czasu UTC.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w
związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz
uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, Dz. Urz. UE L 119 z
04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że: 1) administratorem danych osobowych
Wykonawców i osób uczestniczących w przedmiotowym postępowaniu jest Zamawiający; 2)
Zamawiający wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się kontaktować w sprawach
dotyczących przetwarzania danych osobowych pod adresem e-mail: iod@kpswjg.pl; 3) Dane osobowe
Wykonawców i osób uczestniczących w przedmiotowym postępowaniu przetwarzane będą na
podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie
zamówienia publicznego; 4) Odbiorcami danych osobowych Wykonawców i osób uczestniczących w
przedmiotowym postępowaniu będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja
postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp;
5) dane osobowe osób uczestniczących w przedmiotowym postępowaniu będą przechowywane,
zgodnie z art. 78 ust. 1 i 4 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas
trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania
obejmuje cały czas trwania umowy lub też przez okres dłuższy w przypadku postępowań
finansowanych ze środków unijnych (okres trwałości projektu); 6) obowiązek podania przez
Wykonawcę danych osobowych bezpośrednio jego dotyczących oraz danych osób uczestniczących w
postępowaniu jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z
udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania
określonych danych wynikają z ustawy Pzp; 7) w odniesieniu do danych osobowych osób
uczestniczących w przedmiotowym postępowaniu decyzje nie będą podejmowane w sposób
zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
8) osoby uczestniczące w przedmiotowym postępowaniu posiadają:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych bezpośrednio ich dotyczących. b)
na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania przez Wykonawcę uczestniczącego w
przedmiotowym postępowaniu danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może
skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień
umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego
załączników);
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych
osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej
lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa
członkowskiego). Wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego;
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna, że przetwarzanie danych osobowych dotyczących wykonawców i uczestników przedmiotowego
zamówienia narusza przepisy RODO;
9) nie przysługuje Wykonawcy i osobom uczestniczącym w przedmiotowym postępowaniu: a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; b) prawo do
przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; c) na podstawie art. 21 RODO
prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych Wykonawców i osób uczestniczących w przedmiotowym postępowaniu jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DAT-2151-4/22
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 206000 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest modernizacja infrastruktury telekomunikacyjnej Karkonoskiej Akademii Nauk Stosowanych w Jeleniej Górze, realizowana w systemie zaprojektuj i wybuduj. W zakresie ww. modernizacji jest zaprojektowanie i wykonanie instalacji, zakres obejmuje min. zadania:
a) opracowanie dokumentacji projektowej dla modernizowanej infrastruktury telekomunikacyjnej (światłowodowej sieci komputerowej, telefonicznej telefonii VoIP) w zakresie i na warunkach określonych w Programie Funkcjonalno-
Użytkowym (PFU) stanowiącym Załącznik nr 2 do SWZ;
b) uzyskanie aprobaty Zamawiającego na opracowaną dokumentację projektową przed przystąpieniem do realizacji robót budowlanych instalacyjnych;
c) dostawę urządzeń, materiałów i osprzętu o parametrach określonych w PFU do miejsca eksploatacji;
d) wykonanie robót budowlanych instalacyjnych infrastruktury telekomunikacyjnej i światłowodowej zgodnie z opracowaną i zatwierdzoną przez Zamawiającego dokumentacją projektową wraz z dostawą i instalacją urządzeń sieciowych w zakresie
i na warunkach określonych w PFU;
e) wykonanie dokumentacji powykonawczej wdrożonych instalacji i systemów;
f) przeprowadzenie procedur odbiorowych zgodnie z wymaganiami producentów,
określonymi w dokumentacji projektowej oraz obowiązującymi przepisami prawa w celu umożliwienia eksploatacji;
g) wszelkie inne czynności, bez których nie można należycie wykonać Przedmiotu Zamówienia, w tym dokonania wymaganych prawem zgłoszeń i uzyskania niezbędnych pozwoleń, o ile takie zgłoszenia lub pozwolenia okażą się konieczne;
h) wykonanie geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej sieci będących w zakresie Przedmiotu Zamówienia i zgłoszenie do zasobów geodezji i kartografii m. Jeleniej Góry;
i) udzielenie Zamawiającemu gwarancji na Przedmiot Zamówienia;
4.2.6.) Główny kod CPV: 45314000-1 - Instalowanie urządzeń telekomunikacyjnych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
32400000-7 - Sieci
32560000-6 - Tworzywa z włókna optycznego
45314100-2 - Instalowanie central telefonicznych
45314200-3 - Instalowanie linii telefonicznych
45314300-4 - Instalowanie infrastruktury okablowania
45314320-0 - Instalowanie okablowania komputerowego
32421000-0 - Okablowanie sieciowe
32424000-1 - Infrastruktura sieciowa
32428000-9 - Modernizacja sieci
32429000-6 - Sprzęt sieci telefonicznej
32562000-0 - Kable światłowodowe
32562100-1 - Kable światłowodowe do przesyłu informacji
32562200-2 - Światłowodowe kable telekomunikacyjne
32562300-3 - Światłowodowe kable do przesyłu danych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 11 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zastosuje 2 kryteria oceny ofert, którymi są „cena” oraz „okres gwarancji”
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Warunki udziału w postępowaniu dotyczą:
2.1 zdolności do występowania w obrocie gospodarczym,
Wykonawca- operator telekomunikacyjny- przedstawi Zamawiającemu aktywny wpis/zaświadczenie do rejestru przedsiębiorców telekomunikacyjnych prowadzony przez
Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej.
2.2 uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku
2.3 sytuacji ekonomicznej lub finansowej,
Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę
gwarancyjną nie mniejszą niż 200.000,00 zł.
2.4 zdolności technicznej lub zawodowej.
a) Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że:
Wykonawca-firma budowlana: wykonał jedną robotę budowlaną o wartości co najmniej 150000,00 zł, w zakresie instalacji teletechnicznej, niskoprądowej, telekomunikacyjnej lub
światłowodowej, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje, w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane oraz załączyć dowody określające, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli
wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty. Dla wartości wykazanych przez Wykonawcę w walucie
innej niż PLN, Zamawiający przyjmie przelicznik według średniego kursu z tabeli A Narodowego Banku Polskiego dla danej waluty z dnia wszczęcia niniejszego postępowania (tj. z dnia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych), wzór stanowi
załącznik nr 7a do SWZ.
Wykonawca- operator telekomunikacyjny- wykaże, że prowadzi nieprzerwanie działalność telekomunikacyjną przez 5 lat przed upływem terminu składania ofert i przedstawi Zamawiającemu aktywny wpis/zaświadczenie do rejestru przedsiębiorców
telekomunikacyjnych prowadzony przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej, wydane na podstawie art.11 w zw. z art.10 ustawy z dnia 16 lipca 2004r. – Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. z 2021 r. poz. 576) oraz oświadczy, że realizuję budowy
infrastruktury telekomunikacyjnej, światłowodowej, instalacji niskoprądowej lub sieciowej jako Inwestor, na potrzeby swoich Klientów, działając przy tym w oparciu o ww. Ustawę. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 7b do SWZ.
b) Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował, co najmniej 1 osobą, która pełnić będzie funkcję kierownika budowy lub kierownika robót, posiadającą uprawnienia budowlane do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji elektrycznych, elektroenergetycznych lub w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych bez ograniczeń bez ograniczeń lub ważne uprawnienia im odpowiadające, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa; Mając na uwadze obowiązujące w Polsce przepisy prawa krajowego, w przypadku osób
spoza Polski możliwe jest uzyskanie decyzji w sprawie uznania kwalifikacji zawodowych, nabytych w Państwach Członkowskich UE, po przeprowadzeniu właściwego postępowania weryfikacyjnego przez odpowiedni organ samorządu zawodowego w Polsce, na zasadach
określonych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015r. (t.j. Dz. U. z 2021 poz. 1646) o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej. Wzór stanowi załącznik nr 8 do SWZ.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Podmiotowe środki dowodowe wymagane od Wykonawcy, którego oferta została
najwyżej oceniona obejmują:
4.1 Oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w pkt. 1,
4.2 Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji,
4.3. Wykonawca, który jest firmą budowlaną przedstawia wykaz robót budowlanych wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości przedmiotu(co najmniej 150000,00 zł), dat wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty budowlane zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów
określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonywane, a w przypadku
świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy: w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane w okresie ostatnich 3 miesięcy - zgodnie z załącznikiem nr 7a do SWZ. Wykonawca, który jest operatorem telekomunikacyjnym przedstawia oświadczenie w którym oświadcza, że prowadzi nieprzerwanie działalność
telekomunikacyjną przez 5 lat przed upływem terminu składania ofert i przedstawia Zamawiającemu aktywny wpis/zaświadczenie do rejestru przedsiębiorców telekomunikacyjnych prowadzony przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej,
wydane na podstawie art.11 w zw. z art.10 ustawy z dnia 16 lipca 2004r. – Prawo telekomunikacyjne (tekst jedn. Dz. U. z 2017r., poz.1907), wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 7b do SWZ.
Okresy wyrażone w latach lub miesiącach liczy się wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert. Dowody należy złożyć w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem. W przypadku powołania się przez wykonawcę na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonanych wspólnie z innymi
wykonawcami, wykaz dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
4.4. Wykaz osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności co najmniej 1 osobę, która pełnić będzie funkcję kierownika budowy lub kierownika robót, posiadającą uprawnienia budowlane do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie
kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji elektrycznych, elektroenergetycznych lub w zakresie sieci, instalacji i urządzeń
telekomunikacyjnych bez ograniczeń lub ważne uprawnienia im odpowiadające, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa. Wykaz będzie zawierać informacje na temat ich kwalifikacji zawodowych, rodzaju uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez osobę czynności z informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – zgodnie z załącznikiem nr 8 do SWZ.
4.5 Polisa, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 200.000,00 PLN (słownie: dwieście tysięcy złotych).
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga złożenia przez Wykonawcę przedmiotowych środków dowodowych
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Oferta wspólna:
12.1 Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim
przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w
postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia
publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do Oferty.
12.2 Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców
wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
12.3 W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia, oświadczenie, o którym mowa w Rozdziale VIII pkt .1 SWZ, składa każdy
z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz
spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje
spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
12.4 Zamawiający w stosunku do wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej
lub zawodowej – dopuszcza łączne spełnienie warunków przez Wykonawców.
12.5 Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do
oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty lub usługi wykonają poszczególni
Wykonawcy (zgodnie z załącznikiem nr 6 do SWZ).
Strona 16 z 31
12.6 Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z podmiotem
występującym jako pełnomocnik Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia.
12.7 Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, ponoszą
solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia
należytego wykonania umowy.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Wszelkie zmiany i uzupełnienia niniejszej Umowy mogą być dokonywane wyłącznie w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
2. Strony dopuszczają możliwość zmiany postanowień Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru wykonawcy w następujących przypadkach:
1) przejścia na następców prawnych praw i obowiązków Wykonawcy, w tym wynikających z niniejszej Umowy, na podstawie pisemnego wniosku Wykonawcy, który wymaga akceptacji Zamawiającego, z tym zastrzeżeniem, iż zmiana Umowy w takim przypadku dotyczy tylko zmiany oznaczenia Wykonawcy z zachowaniem pozostałych postanowień Umowy,
2) zmiany w oznaczeniu firmy (nazwy) Wykonawcy oraz zmiany adresu (siedziby) Wykonawcy na podstawie pisemnego wniosku Wykonawcy, z tym zastrzeżeniem, iż zmiana Umowy w takim przypadku dotyczy tylko zmiany oznaczenia lub adresu (siedziby) Wykonawcy z zachowaniem pozostałych postanowień Umowy;
3. Dopuszcza się zmiany w niniejszej umowie:
1) dot. powszechnie obowiązujących przepisów prawa lub wynikających z prawomocnych orzeczeń lub ostatecznych aktów administracyjnych właściwych organów - w takim zakresie w jakim będzie to niezbędne w celu dostosowania postanowień umowy do zaistniałego stanu prawnego lub faktycznego,
2) W przypadku wystąpienia siły wyższej - rozumianej jako wystąpienie zdarzenia nadzwyczajnego, zewnętrznego, niemożliwego do przewidzenia i zapobieżenia, którego nie dało się uniknąć nawet przy zachowaniu najwyższej staranności, a które uniemożliwia Wykonawcy wykonanie jego zobowiązania w całości lub części. W razie wystąpienia siły wyższej Strony Umowy zobowiązane są dołożyć wszelkich starań w celu ograniczenia do minimum opóźnienia w wykonywaniu swoich zobowiązań umownych, powstałych na skutek działania siły wyższej.
3) Dot. zmiany terminu rozpoczęcia prac budowlanych i/lub ich zakończenia, jeżeli z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego ich rozpoczęcie lub zakończenie w wyznaczonym terminie było niemożliwe.
4) Dot. zmiany terminu realizacji przedmiotu zamówienia, w przypadku zaistnienia niesprzyjających warunków atmosferycznych, uniemożliwiających wykonywanie prac budowlanych lub spełnienie wymogów technologicznych, udokumentowanych; klęski żywiołowe, przerwy w dostawie prądu lub wody, trwającej ponad 7 dni,
5) konieczności wykonania dodatkowych badań i ekspertyz,
4. Zamawiający przewiduje również możliwość wprowadzenia zmian do treści zawartej umowy w okolicznościach i przypadkach określonych w art. 455 ust. 1 pkt 1 i 4 oraz art. 455 ust. 2 ustawy Pzp. Wykonawca zgłasza się z wnioskiem do Zamawiającego o zmianę umowy uzasadniając wynikłą konieczność zmiany.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-08-22 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://pzp.kans.pl/.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-08-22 09:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-09-21