Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Modernizacja dwóch różnych agregatów ziębniczych wraz ze zintegrowanym systemem sterowania
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Politechnika Krakowska im. Tadeusza Kościuszki
1.3.) Oddział zamawiającego: Dział Zamówień Publicznych
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000001560
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Warszawska 24
1.5.2.) Miejscowość: Kraków
1.5.3.) Kod pocztowy: 31-155
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL213 - Miasto Kraków
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zampub@pk.edu.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.pk.edu.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Modernizacja dwóch różnych agregatów ziębniczych wraz ze zintegrowanym systemem sterowania
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5f84cd24-4223-11ec-8c2d-66c2f1230e9c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00301062
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-12-06
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Projekt pt. „Utworzenie Regionalnego Zespołu Akredytowanych Laboratoriów Badawczych i Wzorcujących Politechniki Krakowskiej” nr RPMP.01.01.00-12-0077/19-00-XVII/20/FE/20
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 3 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
www.pk.edu.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://e-propublico.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W niniejszym postępowaniu komunikacja Zamawiającego z Wykonawcami odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, za pośrednictwem Platformy on-line działającej pod adresem https://e-propublico.pl.
2. Korzystanie z Platformy przez Wykonawcę jest bezpłatne.
3. Wykonawca przystępując do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, akceptuje warunki korzystania z Platformy określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej https://e-propublico.pl oraz uznaje go za wiążący.
4. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu musi posiadać konto na Platformie.
5. Do złożenia oferty konieczne jest posiadanie przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy ważnego kwalifikowanego podpisu elektronicznego, podpisu zaufanego lub podpisu osobistego.
6. Zamawiający określa następujące wymagania sprzętowo – aplikacyjne pozwalające na korzystanie z Platformy:
a) stały dostęp do sieci Internet;
b) posiadanie dowolnej i aktywnej skrzynki poczty elektronicznej (e-mail),
c) komputer z zainstalowanym systemem operacyjnym Windows 7 (lub nowszym) albo Linux,
d) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa - Platforma współpracuje z najnowszymi, stabilnymi wersjami wszystkich głównych przeglądarek internetowych (Internet Explorer 10+, Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome, Opera),
e) włączona obsługa JavaScript oraz Cookies.
7. Zamawiający dopuszcza następujący format przesyłanych danych: pliki w formatach określonych odpowiednimi przepisami prawa, tj. m.in.: .doc, .docx, .txt, .xls, .xlsx, .ppt, .csv, .pdf, .jpg, .git, .png, .tif, .dwg, .ath, .kst, .zip, .rar, przy czym zaleca się wykorzystywanie plików w formacie .pdf, .doc, .docx., .xlsx, .xml. Maksymalny rozmiar pojedynczego pliku to 80 MB, przy czym nie określa się limitu liczby plików.
8. Zamawiający określa następujące informacje na temat kodowania i czasu odbioru danych:
a) załączony i przesłany przez Wykonawcę za pomocą Platformy plik oferty wraz z załącznikami, nie jest dostępny dla Zamawiającego i przechowywany jest na serwerach Platformy w formie zaszyfrowanej. Zamawiający otrzyma dostęp do pliku dopiero po upływie terminu otwarcia ofert;
b) oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformę stanowi przyporządkowaną do dokumentu elektronicznego datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss), widoczne przy wysłanym dokumencie w kolumnie ”Data przesłania”;
c) o terminie przesłania decyduje czas pełnego przeprocesowania transakcji pliku na Platformie.
9. W postępowaniu, wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazywane są za pośrednictwem Platformy (karta ”Wiadomości”). Za datę wpływu oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przesłanych za pośrednictwem Platformy, przyjmuje się datę ich zamieszczenia na Platformie.
10. Ofertę, wraz ze stanowiącymi jej integralną część załącznikami, składa się pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub postaci elektronicznej za pośrednictwem Platformy, podpisaną kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: KA-2/100/2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.3.) Opis potrzeb Zamawiającego
Przedmiotem zamówienia jest modernizacja dwóch różnych agregatów ziębniczych wraz ze zintegrowanym systemem sterowania w celu zwiększenia szybkości zmian temperatury. Przebudowa każdego z dwóch agregatów ziębniczych Hermekit na układ dwustopniowy (kaskadowy) z możliwością chłodzenia przestrzeni roboczej komory do - 55°C przy uzyskaniu mocy ziębniczej około 30kW na każdy agregat przy temperaturze powietrza w komorze -40°C. Agregaty powinny zapewnić możliwość obniżania i stabilizacji temperatury w zakresie od +70°C do -55°C przy zachowaniu wysokiej wilgotności względnej powietrza.
Zakres zamówienia:
1. Ocena budowy, konstrukcji i stanu technicznego zainstalowanych dwóch agregatów przeznaczonych do przebudowy na układ dwustopniowy (kaskadowy).
2. Opracowanie i uzgodnienie z Zamawiającym (PK) projektu nowego agregatu ziębniczego ze wskazaniem, tych z istniejących podzespołów (np. chłodnica, skraplacz, sprężarka itp.), które będą ponownie wykorzystane oraz które podzespoły agregatu będą nowe.
3. Opracowanie i uzgodnienie z Zamawiającym (PK) projektu sposobu sterowania i monitorowania pracy nowego układu (automatyki), w tym rozmieszczenie elementów nastawczych w pomieszczeniu pomiarowym komory oraz określenie możliwości integracji z centralnym system sterowania komory.
4. Dostawa urządzeń wchodzących w skład modernizowanych agregatów.
5. Montaż i uruchomienie agregatu ziębniczego obejmujący wszystkie niezbędne podsystemy.
6. Rozruch i regulacja układu oraz wykonanie testów odbiorczych.
Inne wymagania:
1) instruktaż w zakresie eksploatacji sprzętu i korzystania z jego funkcji i oprogramowania,
2) dokumentacja w języku polskim pozwalająca na samodzielną obsługę urządzenia (m.in. schemat urządzenia, zasady użytkowania, wykonywania pomiarów, wymiany podstawowych elementów, postępowania w przypadku błędów, awarii),
3) modernizowane agregaty będące przedmiotem tego zamówienia będą wykorzystywane zarówno do badań naukowych jak i działalności komercyjnej Laboratorium Badań Technoklimatycznych i Maszyn Roboczych.
Wymagany okres gwarancji: minimum 2 lata (gwarancja obejmująca modernizację układu chłodniczego (kaskada), bez urządzeń będących własnością PK, wykorzystanych przy modernizacji układu chłodniczego) od podpisania protokołu odbioru końcowego.
4.2.6.) Główny kod CPV: 50730000-1 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji układów chłodzących
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 120 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Zastosowany czynnik chłodniczy
4.3.6.) Waga: 10
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie zespołu projektowo-wykonawczego
4.3.6.) Waga: 15
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 15
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zdolność techniczna lub zawodowa
Wykonawca winien wykazać, że posiada niezbędne doświadczenie, umożliwiające realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości, tj. winien wykazać, że: że w okresie ostatnich pięciu lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych wykonuje, co najmniej 2 usługi, polegające na remoncie / modernizacji / wykonania maszynowni i instalacji na obiektach chłodni / mroźni w systemie kaskadowym.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
a) wypełniony i podpisany formularz oferty wstępnej - Załącznik nr 1 do OPiW,
b) oświadczenie składane na podstawie art. 125 ust.1 ustawy Pzp – aktualne na dzień składania ofert oświadczenie Wykonawcy stanowiące wstępne potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia – Załącznik nr 2 do OPiW,
c) zobowiązanie podmiotów, na zdolnościach lub sytuacji których Wykonawca polega, do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – wg Załącznika nr 3 do OPiW lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów – o ile dotyczy,
d) Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, z którego wynika, które roboty budowlane lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy – wg Załącznika nr 4 do OPiW – w przypadku polegania na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane, w odniesieniu do warunków dotyczących doświadczenia – o ile dotyczy,
e) oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby – wg Załącznika nr 2 do OPiW – o ile dotyczy,
f) opcjonalnie, jeśli występuje pełnomocnik – pełnomocnictwo (składane w oryginale lub notarialnie potwierdzonej kopii) dla osoby reprezentującej w niniejszym postępowaniu Wykonawcę (w przypadku podpisywania oferty przez osoby nie wymienione w odpisie z właściwego rejestru – pełnomocnictwo do podpisania oferty lub podpisania oferty i zawarcia umowy) lub pełnomocnictwo dla osoby lub podmiotu reprezentującego kilku Wykonawców składających ofertę wspólną (w przypadku podmiotów występujących wspólnie pełnomocnictwo podpisane przez upoważnionych przedstawicieli każdego z podmiotów występujących wspólnie, do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2. Pełnomocnictwo należy dołączyć do oferty i powinno ono zawierać w szczególności wskazanie:
1) postępowania o udzielenie zamówienie publicznego, którego dotyczy;
2) wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia;
3) ustanowionego pełnomocnika oraz zakresu jego umocowania.
3. W odniesieniu do warunków dotyczących doświadczenia, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
4. W przypadku, o którym mowa w pkt 3, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia składają oświadczenie wg Załącznika nr 4 do OPiW, z którego wynika, które roboty budowlane lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
5. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, dokument ”Oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału – Załącznik nr 2 do OPiW”, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Możliwość zmiany terminu realizacji umowy w przypadku:
• trudności z zakupem komponentów spowodowanych sytuacja rynkową,
• zaostrzenia sytuacji epidemicznej.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-01-12 09:30
8.2.) Miejsce składania ofert: https://e-propublico.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-01-12 10:00
8.8.) Krótki opis minimalnych wymagań dotyczących przedmiotu zamówienia lub realizacji zamówienia, niepodlegających negocjacjom, które muszą spełnić wszystkie oferty:
Modernizacja dwóch różnych agregatów ziębniczych wraz ze zintegrowanym systemem sterowania w celu zwiększenia szybkości zmian temperatury. Przebudowa każdego z dwóch agregatów ziębniczych Hermekit na układ dwustopniowy (kaskadowy) z możliwością chłodzenia przestrzeni roboczej komory do - 55°C przy uzyskaniu mocy ziębniczej około 30kW na każdy agregat przy temperaturze powietrza w komorze -40°C. Agregaty powinny zapewnić możliwość obniżania i stabilizacji temperatury w zakresie od +70°C do -55°C przy zachowaniu wysokiej wilgotności względnej powietrza.
Zakres zamówienia:
1. Ocena budowy, konstrukcji i stanu technicznego zainstalowanych dwóch agregatów przeznaczonych do przebudowy na układ dwustopniowy (kaskadowy).
2. Opracowanie i uzgodnienie z Zamawiającym (PK) projektu nowego agregatu ziębniczego ze wskazaniem, tych z istniejących podzespołów (np. chłodnica, skraplacz, sprężarka itp.), które będą ponownie wykorzystane oraz które podzespoły agregatu będą nowe.
3. Opracowanie i uzgodnienie z Zamawiającym (PK) projektu sposobu sterowania i monitorowania pracy nowego układu (automatyki), w tym rozmieszczenie elementów nastawczych w pomieszczeniu pomiarowym komory oraz określenie możliwości integracji z centralnym system sterowania komory.
4. Dostawa urządzeń wchodzących w skład modernizowanych agregatów.
5. Montaż i uruchomienie agregatu ziębniczego obejmujący wszystkie niezbędne podsystemy.
6. Rozruch i regulacja układu oraz wykonanie testów odbiorczych.
Inne wymagania:
1) instruktaż w zakresie eksploatacji sprzętu i korzystania z jego funkcji i oprogramowania,
2) dokumentacja w języku polskim pozwalająca na samodzielną obsługę urządzenia (m.in. schemat urządzenia, zasady użytkowania, wykonywania pomiarów, wymiany podstawowych elementów, postępowania w przypadku błędów, awarii),
3) modernizowane agregaty będące przedmiotem tego zamówienia będą wykorzystywane zarówno do badań naukowych jak i działalności komercyjnej Laboratorium Badań Technoklimatycznych i Maszyn Roboczych.
Wymagany okres gwarancji: minimum 2 lata (gwarancja obejmująca modernizację układu chłodniczego (kaskada), bez urządzeń będących własnością PK, wykorzystanych przy modernizacji układu chłodniczego) od podpisania protokołu odbioru końcowego.
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Zamówienie musi zostać zrealizowane w terminie: do 120 dni od daty zawarcia umowy.
2. Zamawiający przewiduje składanie wszystkich środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu na etapie składania ofert ostatecznych.