Kompleksowa budowa trzech instalacji fotowoltaicznych o mocach 41,91 kW przy ul.

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Kompleksowa budowa trzech instalacji fotowoltaicznych o mocach 41,91 kW przy ul. Słonimskiej 1, 48 kW przy ul. Składowej 1 i 48,51kW przy ul. Branickiego 3/5, na potrzeby Urzedu Miejskiego w Białymstoku
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoBiałystok
  • WojewództwoPodlaskie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoAdministracja samorządowa
  • Termin składania wniosków2020-11-19
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • ZamawiającyMiasto Białystok
  • Data publikacji ogłoszenia2020-11-04
  • Numer ogłoszenia604888-N-2020
TREŚĆ PRZETARGU


Ogłoszenie nr 604888-N-2020 z dnia 2020-11-04 r.

Miasto Białystok: Kompleksowa budowa trzech instalacji fotowoltaicznych o mocach 41,91 kW przy ul. Słonimskiej 1, 48 kW przy ul. Składowej 1 i 48,51kW przy ul. Branickiego 3/5, na potrzeby Urzedu Miejskiego w Białymstoku
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie

Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Białystok, krajowy numer identyfikacyjny 05065864000000, ul. Słonimska  1 , 15-950  Białystok, woj. podlaskie, państwo Polska, tel. 85 869 62 49, , e-mail zzp@um.bialystok.pl, , faks 85 869 62 65.
Adres strony internetowej (URL): www.bip.bialystok.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Nie

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
www.bip.bialystok.pl

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
w formie papierowej
Adres:
Urzząd Miejski w Białymstoku, Departament Obsługi Urzędu, ul. Słonimska 1, 15-950 Białystok, pokój nr 03. 17.2. Uwaga: Z uwagi na ogłoszony stan epidemii, Zamawiający preferuje przesłanie ofert za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012r. - Prawo pocztowe, na adres Urzędu Miejskiego w Białymstoku, DEpartament Obsługi Urzędu, ul. Słonimska 1.

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Kompleksowa budowa trzech instalacji fotowoltaicznych o mocach 41,91 kW przy ul. Słonimskiej 1, 48 kW przy ul. Składowej 1 i 48,51kW przy ul. Branickiego 3/5, na potrzeby Urzedu Miejskiego w Białymstoku
Numer referencyjny: OBU-IV.271.18.2020
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: III. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA:3.1. Nazwa zamówienia nadana przez Zamawiającego: Kompleksowa budowa trzech instalacji fotowoltaicznych o mocach 41,91 kW przy ul. Słonimskiej 1, 48,00 kW przy ul. Składowej 11 i 48,51 kW przy ul. Branickiego 3/5, na potrzeby Urzędu Miejskiego w Białymstoku. Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.3.2. Znak postępowania (numer referencyjny): OBU-IV.271.18.2020.3.3. Skrócony opis przedmiotu zamówienia:3.3.1. Kompleksowa budowa na potrzeby własne Urzędu Miejskiego w Białymstoku instalacji fotowoltaicznej o mocy 41,91 kW, w ramach istniejącego budynku posadowionego na działce nr 547/8 przy ul. Słonimskiej 1 w Białymstoku, obejmująca montaż 127 szt. paneli fotowoltaicznych na dachu budynku i zadaszeniach w szczególności:- wykonanie WLZ do rozdzielni głównej budynku- wykonanie rozdzielnic RAC, RDC- wykonanie instalacji inwerterów- wykonanie konstrukcji wsporczych pod panele fotowoltaiczne- dostarczenie i montaż fabrycznie nowych paneli fotowoltaicznych wraz z wyposażeniem wchodzącym w skład instalacji- wykonanie okablowania od strony AC i DC - montaż ograniczników przepięć od strony AC i DC- wykonanie przeciwpożarowego wyłącznika prądu PWP- wykonanie instalacji uziemiającej- dostosowanie instalacji odgromowej budynku do nowych warunków- przeprowadzenie niezbędnych prac remontowych uszkodzeń dachu budynku powstałych w trakcie realizacji instalacji- wykonanie dokumentacji powykonawczej - rozruch instalacji- przeszkolenie pracowników z obsługi zamontowanej instalacji fotowoltaicznej- sporządzanie dokumentacji powykonawczej3.3.2. Kompleksowa budowa na potrzeby własne Urzędu Miejskiego w Białymstoku instalacji fotowoltaicznej o mocy 48,00 kW, w ramach istniejącego budynku posadowionego na działce nr 207/10 przy ul. Składowej 11 w Białymstoku, obejmująca montaż 150 szt. paneli fotowoltaicznych na dachu budynku w szczególności:- wykonanie WLZ do rozdzielni głównej budynku- wykonanie rozdzielnic RAC, RDC- wykonanie instalacji inwerterów- wykonanie konstrukcji wsporczych pod panele fotowoltaiczne- dostarczenie i montaż fabrycznie nowych paneli fotowoltaicznych wraz z wyposażeniem wchodzącym w skład instalacji- wykonanie okablowania od strony AC i DC - montaż ograniczników przepięć od strony AC i DC- wykonanie przeciwpożarowego wyłącznika prądu PWP- wykonanie instalacji uziemiającej- dostosowanie instalacji odgromowej budynku do nowych warunków- przeprowadzenie niezbędnych prac remontowych uszkodzeń dachu budynku powstałych w trakcie realizacji instalacji- wykonanie dokumentacji powykonawczej - rozruch instalacji- przeszkolenie pracowników z obsługi zamontowanej instalacji fotowoltaicznej- sporządzanie dokumentacji powykonawczej3.3.3. Kompleksowa budowa na potrzeby własne Urzędu Miejskiego w Białymstoku instalacji fotowoltaicznej oraz mocy 48,51 kW, w ramach istniejącego budynku posadowionego na działce nr 861/4 przy ul. Branickiego 3/5 w Białymstoku, obejmująca montaż 147 szt. paneli fotowoltaicznych na dachu budynku w szczególności:- wykonanie WLZ do rozdzielni głównej budynku- wykonanie rozdzielnic RAC, RDC- wykonanie instalacji inwertera- wykonanie konstrukcji wsporczych pod panele fotowoltaiczne- dostarczenie i montaż fabrycznie nowych paneli fotowoltaicznych wraz z wyposażeniem wchodzącym w skład instalacji- wykonanie okablowania od strony AC i DC - montaż ograniczników przepięć od strony AC i DC- wykonanie przeciwpożarowego wyłącznika prądu PWP- wykonanie instalacji uziemiającej- dostosowanie instalacji odgromowej budynku do nowych warunków- przeprowadzenie niezbędnych prac remontowych uszkodzeń dachu budynku powstałych w trakcie realizacji instalacji- wykonanie dokumentacji powykonawczej - rozruch instalacji- przeszkolenie pracowników z obsługi zamontowanej instalacji fotowoltaicznej- sporządzanie dokumentacji powykonawczej3.4. Szczegóły techniczne dotyczące przedmiotu zamówienia znajdują się w niniejszym SIWZ, szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia (załącznik nr 1 do SIWZ), projektach wykonawczych (załącznik nr 2 do SIWZ), przedmiarze robót i zestawieniu materiałów (załącznik nr 3 do SIWZ) oraz specyfikacji technicznej instalacji (załącznik nr 3 a-c do SIWZ)3.5. Dla uproszczenia Zamawiający wskazuje charakterystyczne parametry określające wielkość i rodzaj Instalacji3.5.1. Instalacja przy ul. Słonimskiej 1:3.5.1.1. Wykonanie WLZ (wewnętrzna linia zasilająca) do rozdzielni głównejDo wykonania linii WLZ należy stosować kable i przewody przeznaczone do przesyłu energii elektrycznej, do instalacji na stałe wewnątrz pomieszczeń do umieszczania pod, w oraz na tynku, lub w zależności od typu na zewnątrz do gruntu bądź w dodatkowej osłonie. Konstrukcja kabli i przewodów musi być zgodna ze wskazanymi normami przedmiotowymi:- napięcie znamionowe 1kV;- temperatura pracy -30°C do 70°C (minimalne);- przewody i kable wykonane zgodnie z normą PN-93/E-90401, PN-HD 603 S1, IEC 60502-1 - izolacje: XLPE, PVC 3.5.1.2. Wykonanie rozdzielnic RAC i RDCJako rozdzielnice stosować ogólnodostępne obudowy o parametrach:- rozdzielnica w obudowie 3x12 modułów;- wykonana w drugiej klasie izolacji;- stopień ochrony IP65;- napięciu do 1000V;- odpornej na promieniowanie UV;- możliwość zabezpieczenia przed nieautoryzowanym otwarciem;- kieszeń na dokumentację projektową;3.5.1.3. Wykonanie przeciwpożarowego wyłącznika prądu PWP- ochrona przeciwpożarowa uzupełniająca realizowana będzie poprzez wyłącznik różnicowoprądowy 100mA typu B- zainstalowany zostać musi po stronie AC Inwertera3.5.1.4. Wykonanie konstrukcji wsporczych pod panele fotowoltaiczne- wykonanie obliczeń obciążenia konstrukcji instalacji fotowoltaicznej leży po stronie wykonawcy. Konstrukcja musi być wykonana z szyn aluminiowych zamocowanych do poszycia dachu za pomocą obciążenia balastowego. Konstrukcje muszą być koniecznie wyposażone w wiatrownice.3.5.1.5. Wykonanie instalacji inwerterówW celu uzyskania najbardziej wydajnej pracy instalacji należy zastosować inwertery o znamionowych mocach i spełniająca podstawowe parametry;- nominalna moc wyjściowa AC – 10 000 W- maksymalna moc wyjściowa AC – max. 11 000 W- napięcie wyjściowe – 400V- częstotliwość AC (nominalna) – 50Hz- detekcja zwarć doziemnych- beztransformatorowy- maksymalne napięcie wejściowe – 1000 VDC- liczba trackerów MPP – 2- maksymalna sprawność – min. 98 %- europejska sprawność – min. 97,6 %- nocne zużycie energii – max. 2,5 W- zakres temperatury otoczenia: -20 °C – +60 °C- chłodzenie: wentylator wewnętrzny/konwekcyjne- masa: max. 16,4 kg- stopień ochrony – IP65- interfejs komunikacyjny – Ethernet, RS485, GSM- inteligentne zarzadzanie energią – ograniczanie mocyInwertery powinny spełniać zgodność z normami: IEC-62103 (EN50178), IEC-62109, IEC61000-6-2, IEC61000-6-3, IEC61000-3-11, IEC61000-3-12 Ze względu na duże zagęszczenie urządzeń istniejących na dachach, z czego wynika zaciemnienie i co za tym idzie w celu poprawy wydajności instalacji, panele na dachu należy wyposażyć w optymalizery mocy o podstawowych parametrach:- nominalna moc wejściowa: min 405 W- maksymalne napięcie wejściowe: max 125Vdc- stopień ochrony IP 67- zakres temperatury pracy: -40°C - 85°CInteligentny licznik energii- klasa ochrony: IP20- ilość faz mocy: 3P+N- częstotliwość znamionowa: 50/60 Hz- komunikacja – RS4853.5.1.6. Panele fotowoltaiczneW celu optymalizacji produkcji energii należy użyć paneli monokrystalicznych o parametrach:Opis jednego panelu:- monokrystaliczny;- ilość cel – 60;- moc znamionowa (STC) – 330W;- tolerancja mocy: 0/+5W;- sprawność (STC): min: 19,6%;- maksymalne obciążenie modułu: min 5400 Pa;- moduł klasy A;- wymiary max. 1695 x 996 x 35- ciężar max: 18,7 kg +/- 3%- nachylenie modułów wynosić będzie 15°, azymut 180°- puszka przyłączeniowa: min. IP68, 3 diody- 97,5% mocy nominalnej gwarantowanej w pierwszym roku- rama z anodyzowanego aluminium- zakres temperatury pracy od - 40°C do +85°C- gwarancja liniowego spadku mocy: 80% w 25 roku- gwarancja producenta: min 12 latProjektowane moduły fotowoltaiczne posiadają certyfikat zgodności z normami IEC 61215 i IEC 61730, certyfikat Amonnia oraz Salt 3.5.2. Instalacja przy ul. Składowej 11:3.5.2.1. Wykonanie WLZ (wewnętrzna linia zasilająca) do rozdzielni głównejDo wykonania linii WLZ należy stosować kable i przewody przeznaczone do przesyłu energii elektrycznej, do instalacji na stałe wewnątrz pomieszczeń do umieszczania pod, w oraz na tynku, lub w zależności od typu na zewnątrz do gruntu bądź w dodatkowej osłonie. Konstrukcja kabli i przewodów musi być zgodna ze wskazanymi normami przedmiotowymi:- napięcie znamionowe 1kV;- temperatura pracy -30°C do 70°C (minimalne);- przewody i kable wykonane zgodnie z normą PN-93/E-90401, PN-HD 603 S1, IEC 60502-1,- izolacje: XLPE, PVC3.5.2.2. Wykonanie rozdzielnic RACJako rozdzielnice stosować ogólnodostępne obudowy o parametrach:- rozdzielnica w obudowie 2x18 modułów;- wykonana w drugiej klasie izolacji;- stopień ochrony IP65;- napięciu do 1000V;- odpornej na promieniowanie UV;- możliwość zabezpieczenia przed nieautoryzowanym otwarciem;- kieszeń na dokumentację projektową;3.5.2.3. Wykonanie rozdzielnic RDCJako rozdzielnice stosować ogólnodostępne obudowy o parametrach:- rozdzielnica w obudowie 2x18 modułów(2 szt.),2x12 modułów(1 szt.) i 1x18 modułów (1 szt.)- wykonana w drugiej klasie izolacji;- stopień ochrony IP65;- odpornej na promieniowanie UV;- możliwość zabezpieczenia przed nieautoryzowanym otwarciem;- kieszeń na dokumentację projektową;3.5.2.3. Wykonanie przeciwpożarowego wyłącznika prądu PWP- ochrona przeciwpożarowa uzupełniająca realizowana będzie poprzez wyłącznik różnicowoprądowy 100mA typu B- zainstalowany zostać musi po stronie AC Inwertera3.5.2.4. Wykonanie konstrukcji wsporczych pod panele fotowoltaiczne- wykonanie obliczeń obciążenia konstrukcji instalacji fotowoltaicznej leży po stronie wykonawcy. Konstrukcja musi być wykonana z szyn aluminiowych zamocowanych do poszycia dachu za pomocą obciążenia balastowego. Konstrukcje muszą być koniecznie wyposażone w wiatrownice.3.5.2.5. Wykonanie instalacji inwerterówW celu uzyskania najbardziej wydajnej pracy instalacji należy zastosować inwertery o znamionowych mocach i spełniająca podstawowe parametry:Inwerter 1:- nominalna moc wyjściowa AC – 25 000 W- maksymalna moc wyjściowa AC – max. 27 500 W- napięcie wyjściowe – 400V- częstotliwość AC (nominalna) – 50Hz- detekcja zwarć doziemnych- beztransformatorowy- maksymalne napięcie wejściowe – 1100 VDC- liczba trackerów MPPT – 2- maksymalna sprawność – min. 98,4 %- europejska sprawność – min. 98,2 %- nocne zużycie energii – max. <1 W- zakres temperatury otoczenia: -20 °C – + 60 °C- chłodzenie: wentylator wewnętrzny / konwekcyjne- masa: max. 37 kg- stopień ochrony – IP65- interfejs komunikacyjny – Ethernet, RS485, GSM- inteligentne zarzadzanie energią – ograniczanie mocy- wyświetlacz graficznyInwertery powinny spełniać zgodność z normami: IEC-62103 (EN50178), IEC-62109, IEC61000-6-2, IEC61000-6-3, IEC61000-3-11, IEC61000-3-12, Inwerter 2:- nominalna moc wyjściowa AC – 20 000 W- maksymalna moc wyjściowa AC – max. 22 000 W- napięcie wyjściowe – 400V- częstotliwość AC (nominalna) – 50Hz- detekcja zwarć doziemnych- beztransformatorowy- maksymalne napięcie wejściowe – 1100 VDC- liczba trackerów MPPT – 2- maksymalna sprawność – min. 98,2 %- europejska sprawność – min. 98,0 %- nocne zużycie energii – max. <1 W- zakres temperatury otoczenia: -20 °C – + 60 °C- chłodzenie: wentylator wewnętrzny / konwekcyjne- masa: max. 37 kg- stopień ochrony – IP65- interfejs komunikacyjny – Ethernet, RS485, GSM- inteligentne zarzadzanie energią – ograniczanie mocy- wyświetlacz graficznyInwertery powinny spełniać zgodność z normami: IEC-62103 (EN50178), IEC-62109, IEC61000-6-2, IEC61000-6-3, IEC61000-3-11, IEC61000-3-12, Inteligentny licznik energii/Regulator wypływu energii do sieci- klasa ochrony: IP30- ilość faz mocy: 3P+N- częstotliwość znamionowa: 50/60 Hz- komunikacja – RS485- czas odpowiedzi – poniżej 1s- prędkość próbkowania na kanał – 300 na pół cyklu3.5.2.6. Panele fotowoltaiczneW celu optymalizacji produkcji energii należy użyć paneli monokrystalicznych o parametrach:Opis jednego panelu:- monokrystaliczny;- ilość cel – 60;- moc znamionowa (STC) – 320W;- tolerancja mocy: 0/+5W;- sprawność (STC): min: 19,4%;- maksymalne obciążenie modułu: min 5400 Pa;- moduł klasy A;- wymiary max. 1695 x 996 x 35- ciężar max: 18,4 kg +/- 3%- nachylenie modułów wynosić będzie 15°, azymut 200°- puszka przyłączeniowa: min. IP68, 3 diody- 97,5% mocy nominalnej gwarantowanej w pierwszym roku- rama z anodyzowanego aluminium- zakres temperatury pracy od - 40°C do +85°C- gwarancja liniowego spadku mocy: 80% w 25 roku- gwarancja producenta: min 12 latProjektowane moduły fotowoltaiczne posiadają certyfikat zgodności z normami IEC 61215 i IEC 61730, certyfikat Amonnia oraz Salt,3.5.3. Instalacja przy ul. Branickiego 3/5:3.5.3.1. Wykonanie WLZ (wewnętrzna linia zasilająca) do rozdzielni głównejDo wykonania linii WLZ należy stosować kable i przewody przeznaczone do przesyłu energii elektrycznej, do instalacji na stałe wewnątrz pomieszczeń do umieszczania pod, w oraz na tynku, lub w zależności od typu na zewnątrz do gruntu bądź w dodatkowej osłonie. Konstrukcja kabli i przewodów musi być zgodna ze wskazanymi normami przedmiotowymi:- napięcie znamionowe 1kV;- temperatura pracy -30°C do 70°C (minimalne);- przewody i kable wykonane zgodnie z normą PN-93/E-90401, PN-HD 603 S1, IEC 60502-1,- izolacje: XLPE, PVC 3.5.3.2. Wykonanie rozdzielnic RACJako rozdzielnice stosować ogólnodostępne obudowy o parametrach:- rozdzielnica w obudowie 3x12 modułów;- wykonana w drugiej klasie izolacji;- stopień ochrony IP65;- napięciu do 1000V;- odpornej na promieniowanie UV;- możliwość zabezpieczenia przed nieautoryzowanym otwarciem;- kieszeń na dokumentację projektową;3.5.3.3. Wykonanie rozdzielnic RDCJako rozdzielnice stosować ogólnodostępne obudowy o parametrach:- rozdzielnica w obudowie 2x18 modułów;- wykonana w drugiej klasie izolacji;- stopień ochrony IP65;- odpornej na promieniowanie UV;- możliwość zabezpieczenia przed nieautoryzowanym otwarciem;- kieszeń na dokumentację projektową;3.5.3.4. Wykonanie przeciwpożarowego wyłącznika prądu PWP- ochrona przeciwpożarowa uzupełniająca realizowana będzie poprzez wyłącznik różnicowoprądowy 100mA typu B- zainstalowany zostać musi po stronie AC Inwertera3.5.3.5. Wykonanie konstrukcji wsporczych pod panele fotowoltaiczne- wykonanie obliczeń obciążenia konstrukcji instalacji fotowoltaicznej leży po stronie wykonawcy. Konstrukcja musi być wykonana z szyn aluminiowych zamocowanych do poszycia dachu za pomocą obciążenia balastowego. Konstrukcje muszą być koniecznie wyposażone w wiatrownice.3.5.3.6. Wykonanie instalacji inwerterówW celu uzyskania najbardziej wydajnej pracy instalacji należy zastosować inwertery o znamionowych mocach i spełniająca podstawowe parametry;- nominalna moc wyjściowa AC – 50 000 W- maksymalna moc wyjściowa AC – max. 50 000 W- napięcie wyjściowe – 400V- częstotliwość AC (nominalna) – 50Hz- detekcja zwarć doziemnych- beztransformatorowy- maksymalne napięcie wejściowe – 1000 VDC- liczba trackerów MPPT – 3- maksymalna sprawność – min. 98,5 %- europejska sprawność – min. 98,3 %- nocne zużycie energii – max. <2,5 W- zakres temperatury otoczenia: -20 °C – 60 °C- chłodzenie: naturalne lub/i wentylator- masa: max. 68 kg- stopień ochrony – IP65- interfejs komunikacyjny – Ethernet, RS485, GSM- inteligentne zarzadzanie energią – ograniczanie mocy- wyświetlacz graficznyInwertery powinny spełniać zgodność z normami: IEC-62103 (EN50178), IEC-62109, IEC61000-6-2, IEC61000-6-3, IEC61000-3-11, IEC61000-3-12,Inteligentny licznik energii/Regulator wypływu energii do sieci- klasa ochrony: IP20- ilość faz mocy: 3P+N- częstotliwość znamionowa: 50/60 Hz- komunikacja – RS4853.5.3.7. Panele fotowoltaiczneW celu optymalizacji produkcji energii należy użyć paneli monokrystalicznych o parametrach:Opis jednego panelu:- monokrystaliczny;- ilość cel – 60;- moc znamionowa (STC) – 330W;- tolerancja mocy: 0/+5W;- sprawność (STC): min: 19,6%;- maksymalne obciążenie modułu: min 5400 Pa;- moduł klasy A;- wymiary max. 1695 x 996 x 35- ciężar max: 18,7 kg +/- 3%- nachylenie modułów wynosić będzie 15°, azymut 225°- puszka przyłączeniowa: min. IP68, 3 diody- 97,5% mocy nominalnej gwarantowanej w pierwszym roku- rama z anodyzowanego aluminium- zakres temperatury pracy od - 40°C do +85°C- gwarancja liniowego spadku mocy: 80% w 25 roku- gwarancja producenta: min 12 latProjektowane moduły fotowoltaiczne posiadają certyfikat zgodności z normami IEC 61215 i IEC 61730, certyfikat Amonnia oraz Salt,3.6. Sposób wykonania zadania3.6.1. Wykonawca może przystąpić do wykonywania robót za co najmniej dwutygodniowym uprzedzeniem. Wcześniejsze rozpoczęcie prac wymaga zgody Zamawiającego. Wszelkie niezbędne uzgodnienia z posiadaczami nieruchomości sąsiednich obciążają Wykonawcę. Organizacja prac, w tym rozmieszczenie urządzeń na każdym obiekcie, musi uwzględniać specyfikę obiektu i wynikające stąd ograniczenia. Prace należy zorganizować tak, aby uciążliwość wykonywanych prac była najmniejsza i zapewniała bezpieczeństwo dla korzystających z nieruchomości. Niedopuszczalne jest zajmowanie przez Wykonawcę ciągów komunikacyjnych oraz stref ruchu pojazdów.3.6.2. Wszelkie materiały, wyroby i urządzenia przeznaczone do realizacji zamówienia muszą być fabrycznie nowe, w najwyższej klasie jakości, wolne od wad, nadające się do stosowania przy wykonywaniu robót budowlanych zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 305/2011 z dnia 9 marca 2011 r. ustanawiającego zharmonizowane warunki wprowadzania do obrotu wyrobów budowlanych i uchylającego dyrektywę Rady 89/106/EWG oraz ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych, a także — o ile SIWZ nie stanowi inaczej — muszą spełniać wymagania właściwych Norm Europejskich (EN) albo Dokumentów Harmonizacyjnych (HD), albo normy krajowej wprowadzającej wymagania HD. Muszą być objęte gwarancją fabryczną producenta. Przed przystąpieniem do odbioru dostaw z montażem Wykonawca przedstawi Zamawiającemu wraz z dokumentacją powykonawczą protokoły z prawidłowej realizacji zamówienia, certyfikaty oraz atesty zastosowanych materiałów oraz karty gwarancyjne urządzeń. Dokumenty w języku obcym należy przedłożyć wraz z tłumaczeniem na język polski.3.6.3. Za montaż, instalację i przyłączenie wszystkich urządzeń, o których mowa w SIWZ, poprzez uprawnionego instalatora, który zagwarantuje poprawną realizację projektu, montaż i funkcjonowanie instalacji przy spełnieniu jednocześnie bezpieczeństwa pracy Instalacji i współpracy z siecią elektroenergetyczną odpowiada Wykonawca.3.6.4. Wykonawca zobowiązany jest dokonać wszelkich prób i sprawdzeń, a także pierwszego rozruchu, tak aby oddać w pełni sprawną i gotową Instalację do użytkowania.3.6.5. Rękojmia, gwarancja jakości, serwis.3.6.5.1. Wykonawca zobowiązany jest wydłużyć okres rękojmi, a dodatkowo udzielić gwarancji jakości na dostarczone przedmiot zamówienia. Okres rękojmi i gwarancji jakości, licząc od daty odbioru Instalacji, nie może być krótszy niż 60 miesięcy w odniesieniu do całego przedmiotu zamówienia, jaki jego poszczególnych części, zaś po tym okresie rękojmia i gwarancja powinna obejmować moc paneli fotowoltaicznych:3.6.5.2. Spadek liniowy mocy na poziomie 80% mocy znamionowej po 25 latach;3.6.5.3. Ponadto Zamawiający wymaga, by Wykonawca w ramach wynagrodzenia za roboty budowalne (tj. bez dodatkowych opłat), przez okres rękojmi i gwarancji, wykonywał: przeglądy techniczne i konserwacje wynikające z instrukcji zamontowanych elementów, urządzeń i wyposażenia, zgodnie z zaleceniami bądź wymaganiami ich producentów (minimum raz w roku); nieodpłatnie wymieniał (dostarczał) zużyte części oraz usuwał powstałe i zgłoszone w okresie gwarancji usterki (szczegółowo opisane w projekcie umowy). Obsługa gwarancyjna będzie pełniona w miejscu wykonania Instalacji. Koszty dojazdu obciążają Wykonawcę.3.7. Materiały i rozwiązania równoważne3.7.1. Zamawiający informuje, że ilekroć w dokumentacji projektowej i w SIWZ, w szczególności w załączniku nr 1 zostały wskazane nazwy, znaki towarowe lub typy materiałów czy produktów lub normy, aprobaty, specyfikacje czy systemy, o których mowa odpowiednio w art.29 ust.1 i art. 30 ust. 1 i 3 ustawy Pzp, Zamawiający może dopuścić za zgodą autora dokumentacji, materiałów lub rozwiązań równoważnych pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od określonych w dokumentacji. Wykazanie równoważności zaoferowanego przedmiotu spoczywa na Wykonawcy. W przypadku oferowania rozwiązań równoważnych w stosunku do rozwiązań określonych w dokumentacji projektowej, wykonawca zobowiązany jest do wypełnienia wymogu wynikającego z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp.3.7.2. Użycie w SIWZ, w szczególności w załączniku nr 1, oznakowania w rozumieniu art. 2 pkt 16 ustawy Pzp oznacza, że zamawiający akceptuje także wszystkie inne oznakowania potwierdzające, że roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania.3.7.3. Użycie w SIWZ, w szczególności w załączniku nr 1, wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryterium oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że Zamawiający akceptuje również dokumenty równoważne wydane przez podmiot uprawniony do kontroli jakości w zakresie przedmiotu zamówienia (wystawione przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność).

II.5) Główny kod CPV: 45311000-0
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
09331200-0
44112000-0
44212000-0
45317000-0


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach: 90
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia:
Okres w miesiącach Okres w dniach Data rozpoczęcia Data zakończenia
90

II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: nie dotyczy
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: w celu potwierdzenia spełnienia warunku, wykonawca winien wykazać się posiadaniem w banku lub spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej środków finansowych lub zdolności kredytowej, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert, w wysokości min. 600 000,00 PLN.Wartości pieniężne wskazane w dokumentach, mające na celu wykazanie spełniania przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej oraz posiadania doświadczenia podane w walutach obcych, zamawiający przeliczy na złote polskie wg średniego kursu walut NBP z dnia opublikowania ogłoszenia o niniejszym postępowaniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: w celu potwierdzenia spełnienia warunku wykonawca winien wykazać:- wykonanie nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert w niniejszym postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej 3 robót budowlanych polegających na budowie instalacji fotowoltaicznej o łącznej wartości min 1 500 000,00 PLN brutto, w tym 1 robota budowlana polegająca na budowie instalacji fotowoltaicznej o wartości min. 500 000,00 zł brutto .; Wartości pieniężne wskazane w dokumentach, mające na celu wykazanie spełniania przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej oraz posiadania doświadczenia podane w walutach obcych, zamawiający przeliczy na złote polskie wg średniego kursu walut NBP z dnia opublikowania ogłoszenia o niniejszym postępowaniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.- Osoby skierowane do realizacji zamówienia publicznego posiadające:Świadectwa kwalifikacyjne:- co najmniej 2 osoby - posiadające ważne Świadectwo kwalifikacyjne „E”uprawniające do eksploatacji urządzeń elektrycznych o napięciu do 1 kV grupy 1 zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28 kwietnia 2003 r. w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci (Dz.U. z 2003 r. nr 89, poz. 828);- co najmniej 2 osoby - posiadające ważne Świadectwo kwalifikacyjne „D” uprawniające do eksploatacji urządzeń elektrycznych o napięciu do 1 kV grupy 1 zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28 kwietnia 2003 r. w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci (Dz.U. z 2003 r. nr 89, poz. 828); Uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi:- co najmniej 1 osoba – pełniąca obowiązki kierownika budowy, posiadająca uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w rozumieniu ustawy z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2020 r. poz. 1313 ze zm. ). lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów albo uprawnionymi do sprawowania samodzielnej funkcji na podstawie odrębnych przepisów prawa w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.UWAGA:1. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek udziału w postępowaniu w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej, określony w pkt 1 ppkt 3 lit. a) SIWZ zostanie uznany za spełniony, jeżeli jeden z członków konsorcjum wykaże się wykonaniem wskazanych robót; roboty budowlane nie podlegają sumowaniu (zapis stosuje się odpowiednio do innych podmiotów).2. Doświadczenie wykonawcy i osób będzie uznawane, gdy wykonawca wykaże roboty zakończone.3.Wartości pieniężne wskazane w dokumentach, mające na celu wykazanie spełniania przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej podane w walutach obcych, zamawiający przeliczy na złote polskie wg średniego kursu walut NBP z dnia opublikowania ogłoszenia o niniejszym postępowaniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. 4. Zamawiający dopuszcza wskazanie osób posiadających jednocześnie uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w danej specjalności i wymaganymi świadectwami kwalifikacyjnymi. 5.Wartości pieniężne wskazane w dokumentach, mające na celu wykazanie spełniania przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej oraz posiadania doświadczenia podane w walutach obcych, zamawiający przeliczy na złote polskie wg średniego kursu walut NBP z dnia opublikowania ogłoszenia o niniejszym postępowaniu w Biuletynie Zamówień Publicznych
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Nie
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)







III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
8.1. Wykonawca składa:- odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp.(w przypadku wykonawcy zarejestrowanego w polskim Krajowym Rejestrze Sądowym lub polskiej Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, zamawiający dla potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp, skorzysta z dokumentów znajdujących się w ogólnie dostępnych bazach danych).8.2. Dokumenty podmiotów zagranicznych:8.2.1.Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 1 - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,8.2.2. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem, zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby - wystawionym nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 8.2.3. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.8.2.4. Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentu wymienionego w pkt 1. Zapisy pkt 2 stosuje się odpowiednio.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
9.1. W zakresie warunku dotyczącego kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów :- Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie w trybie art. 26 ust. 2 ustawy Pzp Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp.9.2. W zakresie warunku dotyczącego wymaganej sytuacji ekonomicznej lub finansowej:informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert.9.3. W zakresie warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej:9.3.1. wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane (na lub załącznika nr 6 do SIWZ), z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty;9.3.2. wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług i kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich uprawnień, kwalifikacji zawodowych niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (na lub wg załącznika nr 7 do SIWZ).
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
11.1. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w celu potwierdzenia, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu, zobowiązany jest złożyć:11.1.1. oświadczenie, o którym mowa w rozdz. VII pkt 1 SIWZ, czyli oświadczenie wstępne (na lub wg załącznika nr 10 do SIWZ) - składa każdy z wykonawców - do oferty,11.1.2. dokument, o którym mowa w rozdz. VIII pkt 1 SIWZ - składa każdy z wykonawców – na wezwanie zamawiającego (oferta oceniona najwyżej), dokumenty, o których mowa w rozdz. IX SIWZ na wezwanie zamawiającego (oferta oceniona najwyżej);a) w zakresie i na zasadach opisanych w rozdz. V pkt 1 ppkt 2, 3 SIWZ składa odpowiednio Wykonawca, który wykazuje spełnienie warunku,b) w zakresie i na zasadach opisanych w rozdz. V pkt 1 ppkt 1 SIWZ składają wszyscy Wykonawcy składający ofertę wspólnie. 11.2. W przypadku, gdy Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polega na zasobach innych podmiotów, Wykonawca zobowiązany jest:11.2.1. zamieścić informacje o tych podmiotach we wstępnym oświadczeniu wykonawcy, składanym na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, dotyczącym spełnienia warunków udziału w postępowaniu i niepodlegania wykluczeniu – w załączniku nr 10 do SIWZ,11.2.2. złożyć oświadczenie, że w stosunku do podmiotu, na którego zasoby powołuje się w niniejszym postępowaniu, nie zachodzą podstawy wykluczenia z postępowania – w załączniku nr 10 do SIWZ,11.2.3. złożyć dokumenty, w szczególności zobowiązanie innych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (na lub wg załącznika nr 8 do SIWZ), które określa w szczególności: a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu;b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego;c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego;d) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.11.3. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy – nie dotyczy tego postępowania.11.4. Wykonawca, w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia każdy z wykonawców, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w a rt. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp, wraz z innymi wykonawcami, którzy złożyli oferty w postępowaniu - załącznik nr 9 do SIWZ. 11.5. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
14.1. Każda oferta musi być zabezpieczona wadium o wartości: 20.000 PLN. 14.2. Wadium może być wniesione w następujących formach:14.2.1. pieniądzu,14.2.2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,14.2.3. gwarancjach bankowych,14.2.4. gwarancjach ubezpieczeniowych,14.2.5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.14.3. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić PRZELEWEM na rachunek bankowy w Banku Pekao S.A. nr 37 1240 5211 1111 0010 3553 7299, a dowód wpłaty wadium należy dołączyć do oferty. W tytule wpłaty należy wpisać: „Kompleksowa budowa trzech instalacji fotowoltaicznych o mocach 41,91 kW przy ul. Słonimskiej 1, 48 kW przy ul. Składowej 1 i 48,51kW przy ul. Branickiego 3/5, na potrzeby Urzedu Miejskiego w Białymstoku”.14.4. Wadium wnoszone w pozostałych formach (oryginał) załączyć do oferty .14.5. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu zamawiający uważa wadium, które w tym terminie znajdzie się na koncie zamawiającego.14.6. Zamawiający odrzuci ofertę jeżeli wadium nie zostało wniesione lub zostało wniesione w sposób nieprawidłowy.14.7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy.14.8. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy.14.9. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 14.10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium, na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 14.11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.14.12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:14.12.1. odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie,14.12.2. nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy,14.12.3. zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
cena 60,00
czas reakcji serwisu gwarancyjnego na wezwanie "S” 20,00
Okres udzielonej rękojmi i gwarancji od chwili odbioru Instalacji 20,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Zgodnie z §18 umowy:1. Niedopuszczalne są zmiany postanowień Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, za wyjątkiem możliwości dokonania zmian przewidzianych w art. 144 Ustawy Pzp oraz w niniejszym paragrafie, które wymagają zgodnej woli Stron oraz zachowania formy pisemnego aneksu do Umowy pod rygorem nieważności. 2. Strony dopuszczają możliwość zmiany Umowy w razie zaistnienia jednej lub kilku z niżej wymienionych sytuacji: 1) w trakcie realizacji przedmiotu Umowy zaistnieje konieczność przedłużenia terminów, o których mowa w §2 Umowy, z uwagi na: a) wystąpienie zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu Umowy, b) opóźnienie w uzyskaniu wymaganych decyzji administracyjnych z przyczyn niezależnych od Stron Umowy, c) opóźnienie w uzyskaniu przez Wykonawcę wymaganych warunków, opinii i uzgodnień, z przyczyn od niego niezależnych, d) zmiany będące następstwem okoliczności określonych poniżej w ppkt 2 lub będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, które spowodowały niezawinione i niemożliwe do uniknięcia przez Wykonawcę opóźnienie (w szczególności wstrzymanie robót przez Zamawiającego z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę przez okres dłuższy niż 5 dni roboczych); W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w lit. a-d, termin wykonania Umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności; 2) dojdzie do zmiany sposobu spełnienia świadczenia wskutek zmian technologicznych spowodowanych w szczególności następującymi okolicznościami: a) niedostępnością na rynku wyrobów lub urządzeń technicznych wskazanych w Dokumentacji Projektowej spowodowaną zaprzestaniem ich produkcji lub wycofaniem z rynku, b) wprowadzeniem rozwiązań/wyrobów/urządzeń innowacyjnych pod względem technologicznym lub o lepszych parametrach niż określone w Dokumentacji Projektowej i mających wpływ na poprawę jakości funkcjonowania przedmiotu Umowy, c) koniecznością zrealizowania przedmiotu Umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w Dokumentacji Projektowej, w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu Umowy, d) koniecznością zrealizowania przedmiotu Umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa. W przypadku wystąpienia którejkolwiek z wyżej wymienionych okoliczności możliwa jest w szczególności zmiana sposobu wykonania i technologii Robót oraz wyrobów w sposób określony w §19Umowy; 3) zajdą następujące okoliczności: a) siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu Umowy; b) inna okoliczność prawna skutkująca niemożliwością wykonania lub należytego wykonania Umowy, c) zmiana założeń projektowych i organizacyjnych dokonana przez Zamawiającego,d) szczególnie niesprzyjających warunków atmosferycznych, w postaci ciągłych (co najmniej 5 dniowych) opadów atmosferycznych lub wystąpienia temperatur uniemożliwiających prowadzenie prac i mających wpływ na opóźnienie rozpoczęcia lub zakończenia prac niezbędnych do zrealizowania przedmiotu umowy;e) wydłużenia terminów dostaw urządzeń niezbędnych do realizacji umowy, jeżeli to wydłużenie wynika z niezależnych od Wykonawcy okoliczności, a nie ma możliwości zamówienia dostaw u innego dostawcy z uwagi na sytuację rynkową lub inne okoliczności;f) w przypadku braku możliwości wejścia przez Wykonawcę na nieruchomość na której ma być dostarczona i montowana instalacja, np. ze względu na nieobecność Użytkownika;g) zaistnienia okoliczności będących następstwem działania organów administracji, w szczególności przedłużania się procedur administracyjnych na etapie wydawania opinii, uzgodnień, postanowień i decyzji administracyjnych, jeżeli przedłużenie to nie wynikało z winy Wykonawcy.W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w lit. a-g, termin wykonania Umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności; 3. Ponadto Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadkach gdy: 1) nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację Umowy, bez zmiany cen określonych w ofercie Wykonawcy; 2) nastąpią zmiany sposobu wykonywania Umowy opisanego w Umowie, jeżeli zmiany te będą korzystne dla Zamawiającego lub konieczne ze względu na okoliczności, których Zamawiający działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć w dniu zawarcia Umowy, a wartość zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia, o której mowa w §9 ust. 1 Umowy;3) zmian warunków realizacji i zakresu przedmiotowego umowy niezbędne do prawidłowej realizacji zamówienia związane z: a) koniecznością zapewnienia bezpieczeństwa lub zapobieżenia awarii; b) wystąpieniem okoliczności powodujących, że niemożliwe jest zrealizowanie przedmiotu umowy w sposób założony w dokumentacji technicznej z zasadami sztuki inżynierskiej, które nie były możliwe do przewidzenia w momencie zawarcia umowy; c) koniecznością realizacji zamówienia przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej, w przypadku gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem zamówienia; d) koniecznością zrealizowania zamówienia przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych ze względu na zmiany obowiązującego prawa; e) niedostępnością na rynku materiałów lub urządzeń o parametrach wskazanych w siwz spowodowaną zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku; f) pojawieniem się na rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji lub kosztów eksploatacji przedmiotu umowy; g) zmianą w zakresie miejsca, lokalizacji i sposobu montażu przedmiotowych instalacji (w tym również zmiana posadowienia instalacji, która może spowodować zmianę wysokości podatku od towarów i usług danej instalacji) ze względu na szczególne warunki np. niekorzystna orientacja dachu itp.; h) rezygnacją przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy, w sytuacji gdy ze względów niezależnych od stron, w szczególności braku możliwości dokonania instalacji w danej lokalizacji lub rezygnacji właścicieli nieruchomości z uczestnictwa w projekcie niemożliwa jest realizacja całego zakresu przedmiotowego umowy.4. Uzgodnienie warunków zmiany Umowy nastąpi poprzez sporządzenie i podpisanie przez przedstawicieli Stron stosownego protokołu wraz z uzasadnieniem opisującym podstawy konieczności i celowości zmiany Umowy.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2020-11-19, godzina: 10:30,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):

Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Informacje dodatkowe:
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH






NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę wykonanie robót budowlanych polegających na remoncie pomieszczeń - Doktorce
  • Lokalizacja zleceniapodlaskie
  • Data dodania24-04-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę wykonanie robót budowlanych polegających na remoncie kuchni, stołówki, WC, łazienki, korytarza i 5 pomieszczeń magazynowych o łącznej powierzchni 230 m2. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI