Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Instalacja gazu i kotłowni gazowej w budynku Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Reńskiej Wsi
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Reńska Wieś
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 531412987
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Pawłowicka 1
1.5.2.) Miejscowość: Reńska Wieś
1.5.3.) Kod pocztowy: 47-208
1.5.4.) Województwo: opolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL524 - Opolski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: budownictwo@renskawies.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.renskawies.pl/bip
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Instalacja gazu i kotłowni gazowej w budynku Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Reńskiej Wsi
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-cfa92991-a9a5-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00044854
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-04-30
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00001615/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.6 Instalacja gazu i kotłowni gazowej w budynku Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Reńskiej Wsi
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://miniportal.uzp.gov.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzieleniezamówienia komunikacja miedzy Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu ePUAPhttps://epuap.gov.pl/wps/portal za pośrednictwem formularzy udostępnianych także za pośrednictwemminiPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl/ w zakładce „dla Wykonawców”, „Formularze do komunikacji”oraz poczty elektronicznej – budownictwo@renskawies.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego,musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp donastępujących formularzy: „Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” orazdo„Formularza do komunikacji”. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbieraniadokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacjiprzekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal orazWarunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP).Identyfikator postępowania i klucz publiczny dla danego postępowania o udzielenie zamówieniadostępne są na liście wszystkich postępowań na miniPortalu. Zgodnie z art. 67 ustawy p.z.p.,Zamawiający podaje wymagania techniczne związane z korzystaniem z Platformy:1) dostęp do sieciinternetowej;2)kwalifikowany podpis elektroniczny, pieczęć elektroniczna, podpis zaufany lub podpisosobisty;3)edytor tekstowy lub inny program pozwalający na przygotowanie oferty; 4) konto na ePUAP.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia ParlamentuEuropejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych wzwiązku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L119 z04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że: 1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jestUrząd Gminy Reńska Wieś ul. Pawłowicka 1, 47-208 Reńska Wieś tel. 774820107,ug@renskawies.pl;2) inspektorem ochrony danych osobowych w Urzędzie Gminy ReńskaWieś jest Pan Łukasz Steuer tel. 77 4053216 e-mail: steuer@renskawies.pl;3) Pani/Pana dane osoboweprzetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem oudzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego; 4)odbiorcamiPani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacjapostępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy Pzp; 5) Pani/Pana dane osobowe będąprzechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończeniapostępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata,okresprzechowywania obejmuje cały czas trwania umowy; zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa RadyMinistrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazówakt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (tj. Dz.U z2011 nr14, poz. 67 z późn. zm.) teczki aktowe będą przechowywane w archiwum zakładowym przez okres 5 latw przypadku dokumentacji zamówień publicznych oraz 10 lat w przypadku umów zawartych w wynikupostępowania w trybie zamówień publicznych; 6) obowiązek podania przez Panią/Pana danychosobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisachustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówieniapublicznego;konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; 7) w odniesieniu doPani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowaniedo art. 22RODO; 8) posiada Pani/Pan: - na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danychosobowych Pani/Pana dotyczących; - w przypadku, gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art.15 ust. 1-3RODO wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku,Zamawiający może żądać od osoby,której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, wszczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego; - napodstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (przy czym korzystaniez prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówieniapublicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie możenaruszać integralności protokołu oraz jego załączników); - na podstawie art. 18 RODO prawo żądaniaod administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, októrych mowa w art. 18 ust. 2 RODO (przy czym prawo do ograniczenia przetwarzania nie mazastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochronyprawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względyinteresu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego); - wystąpienie z żądaniem, októrym mowa w art. 18 ust. 1 RODO , nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasuzakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego; - prawo do wniesienia skargi doPrezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danychosobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): nie przysługuje Pani/Panu: - w związku z art. 17 ust. 3lit.b,d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; - prawo do przenoszenia danychosobowych,o którym mowa w art. 20 RODO; - na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu,wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danychosobowych jest art. 6 ust.1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RB.271.4.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zakres zamówienia obejmuje instalację gazu i kotłowni gazowej w budynku Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Reńskiej Wsi tj.: - wykonanie instalacji zewnętrznej gazu,- wykonanie instalacji wewnętrznej gazu,- przebudowa instalacji C.O., wody zimnej i kanalizacji,- demontaż komina i rozbiórka fundamentu komina,- roboty ogólnobudowlane związane z pomieszczeniem dla nowej kotłowni gazowej.Wymóg zatrudnienia na podstawie umowy o pracę. Na podstawie 95 ust. 1 ustawy Pzp. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie stosunku pracy, osób wykonujących następujące czynności związane z realizacją zamówienia: Roboty instalacyjne. Sposób weryfikacji zatrudnienia, uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli oraz sankcje z tytułu niespełnienia wymagań zostały określone w Projektowanych postanowieniach umowy. Pełny zakres i opis przedmiotu zamówienia określony jest przez:a) Przedmiary robót – 2 szt.;b) Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych – 3 szt.;c) Dokumentację techniczną opracowaną przez: Zakład Projektowania i Wykonawstwa PIWIS inż. Zdzisław Czuczwara pn.: - „Projekt budowlany instalacji gazu i kotłowni gazowej dla budynku Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Reńskiej Wsi”; - „Projekt rozbiórki istniejącego komina wolnostojącego stalowego w związku z likwidacją kotłowni węglowej”; - „Projekt kotłowni gazowej wraz z likwidacją kotłowni węglowej Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Reńskiej Wsi” – branża instalacyjna; - „Projekt kotłowni gazowej wraz z likwidacją kotłowni węglowej Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Reńskiej Wsi” – branża elektryczna.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45232000-2 - Roboty pomocnicze w zakresie rurociągów i kabli
45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 60 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Cena całkowita brutto [zł] Liczba punktów = (Cmin/Cof) * 100 *waga gdzie:- Cmin – najniższa cena spośród wszystkich ofert - Cof – cena badanej oferty Okres gwarancji(miesiące)- min. 36 max oceniany 60 miesięcy Liczba punktów = (Gof/G max ) * 100 * waga gdzie: -Gof– gwarancja badanej oferty - G max - najdłuższy spośród wszystkich okres gwarancji Uwagi: Termingwarancji należy podać w miesiącach. W przypadku, gdy Wykonawca określi okres gwarancji dłuższyniż 60 miesięcy to Zamawiający do obliczeń będzie przyjmował okres wynoszący 60miesięcy,natomiast umowa zostanie zawarta z uwzględnieniem długości okresu gwarancji zadeklarowanego wofercie. Zamawiający odrzuci oferty, które będą zakładały gwarancję krótszą niż 36miesięcy. Wprzypadku nie podania w ofercie okresu gwarancji Zamawiający przyjmie do oceny ofert okres 36miesięcy. Pozostałe oferty otrzymają liczbę punktów wynikającą z liniowej zależności.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 8
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zdolność techniczna lub zawodowa: I. Wykonawca musi wykazać, że nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie: 1) robotę/roboty związane z budową lub przebudową lub rozbudową kotłowni gazowych na wartość łączną minimum 150 000 zł. Warunek można wykazać w ramach maksymalnie 2 zamówień (umów). Do przeliczenia wszystkich wartości finansowych, a występujących w innych walutach niż PLN Wykonawca zastosuje średni kurs Narodowego Banku Polskiego (NBP) opublikowany w dniu ukazania się ogłoszenia o niniejszym zamówieniu na stronie internetowej Zamawiającego. Średnie kursy walut dostępne są na stronie internetowej Narodowego Banku Polskiego pod następującym adresem: http://www.nbp.pl/. II. Wykonawca wskaże osoby do wykonania niniejszego zamówienia wraz z informacjami na temat ich wykształcenia, kwalifikacji zawodowych, doświadczenia, a także zakresu wykonywanych przez nią czynności, która spełnia następujące warunki: 1) jedna osoba, która będzie pełniła funkcję Kierownika budowy do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, tj.: do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych;2) jedna osoba, która będzie pełniła funkcję Kierownika robót posiadająca uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, tj.: do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno – budowlanej.Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia ww. funkcji spośród wskazanych powyżej osób, pod warunkiem posiadania przez te osoby wymaganych uprawnień budowlanych.Wskazane wyżej uprawnienia budowlane powinny być wydane na podstawie: - Rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019r. poz. 831), lub - odpowiadające im ważne uprawnienia w zakresie odpowiadającym powyższym wymaganiom, wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Ilekroć powyżej mowa jest o uprawnieniach, to w przypadku osób będących obywatelami krajów członkowskich Unii Europejskich oznacza to decyzję w sprawie uznania wymaganych kwalifikacji do wykonywania w Rzeczypospolitej Polskiej samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie przedmiotu niniejszego zamówienia – zgodnie z właściwymi przepisami, w szczególności: z ustawą o zasadach uznania kwalifikacji zawodowych nabytych w krajach członkowskich Unii Europejskiej z dnia 22 grudnia 2015r. (tekst jednolity Dz. U. z 2018r., poz. 2272 ze zm.) oraz Ustawą z dnia 15 grudnia 2000r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa (tekst jednolity Dz. U. z 2019 roku, poz. 1117 ze zm.).5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania,podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień złożenia: W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu:1) odpis lubinformacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o DziałalnościGospodarczej, w zakresie art.109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiąceprzed jej złożeniem,jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;2) oświadczeniawykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupykapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U.z 2020 r. poz.1076 i1086), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lubwniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samejgrupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty,oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innegowykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej; (wzór stanowi załącznik nr 4 do SWZ).
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwieWykonawcę,którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, niekrótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzieńzłożenia: 1) wykaz osób,skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, wszczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotamibudowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia iwykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanychprzez nieczynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami– zakresie niezbędnymdo wykazania spełnienia warunku udziału w postępowaniu (wzór stanowi załącznik nr 5 do SWZ);2)wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeliokres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości,daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, orazzałączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czymdowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzeczktórego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niegonie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty – w zakresie niezbędnymdo wykazania spełnienia warunku udziału w postępowaniu (wzór stanowi załącznik nr 6 do SWZ);
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
nie dotyczy5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1) Formularz ofertowy sporządzony zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ wformie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisemosobistym.2) Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnieniu warunków udziału wpostępowaniu na podstawie art. 125 ust. 1 w zakresie wskazanym w pkt 8.2,9.2 i 9.3SWZ.Oświadczenie to stanowi dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia oraz spełnianiewarunków udziału w postępowaniu, na dzień składania ofert, tymczasowo zastępującywymagane podmiotowe środki dowodowe, wskazane w pkt 12 SWZ.(wzór oświadczenia stanowizałącznik nr 2 do SWZ). Oświadczenie składają odrębnie:a)wykonawca/każdy spośródwykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.W takim przypadkuoświadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia wykonawcy oraz spełnianie warunkówudziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianiewarunków udziału w postępowaniu; b) podmiot udostępniający zasoby, na którego potencjałpowołuje się Wykonawca celem potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu. Wtakim przypadku oświadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia podmiotu oraz spełnianiewarunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim podmiot udostępnia swoje zasobyWykonawcy. Wymagana forma – pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postacielektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. 3) odpis lub informację zKrajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lubinnego właściwego rejestru potwierdzającego, że osoba działająca w imieniu wykonawcy jestumocowana do jego reprezentowania. 4)pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy, gdy umocowanie osoby składającej ofertę niewynika z dokumentów opisanych w11.3.5) w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających sięo udzielenie zamówienia:a)pełnomocnictwo, w przypadku wykonawców wspólnie ubiegającychsięo udzielenie zamówienia,z treści którego będzie wynikało umocowanie do reprezentowaniaichw postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postepowaniu izawarciaumowy w sprawie zamówienia publicznego. b) oświadczenie, o którym mowa w pkt 6.4SWZ(Zamawiający dopuszcza złożenia tego oświadczenia na formularzu ofertowym);6)zobowiązanieo którym mowa w pkt 7.3 oraz 7.4 SWZ. (jeżeli dotyczy);7) dokumentyprzedmiotowe wskazanew pkt10.1 SWZ. 8) dowód wniesienia wadium.SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy zł).Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają Pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania ich w postępowaniu izawarcia Umowy. Umocowanie musi wynikać z treści pełnomocnictwa przedłożonego wraz z ofertą. 2. Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej (o ile został sformułowany), o którym mowa w art. 112 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp, zostanie spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających sięoudzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje roboty budowlane, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.3. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacjizawodowych lub doświadczenia (o ile zostały sformułowane) wykonawcy wspólnie ubiegający sięo udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty do realizacji których te zdolności są wymagane.4. W przypadku, o którym mowa w pkt 6.2 i 6.3, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają odpowiednio dooferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególniwykonawcy.5. Pełnomocnictwo powinno jednoznacznie określać postępowanie, do którego sięodnosi i precyzować zakres umocowania. Zaleca się, aby Pełnomocnikiem był jeden zWykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Wszelka korespondencjabędzie prowadzona przez Zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem.6. W przypadkuwykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, których oferta zostanie uznana zanajkorzystniejszą, przed podpisaniem umowy o realizację zamówienia,są zobowiązani dozawarcia umowy cywilnoprawnej określającą rolę i zadania poszczególnych Wykonawców orazzasady ich współdziałania podczas realizacji zamówienia.Zamawiający może żądaćprzedstawienia wyżej wskazanej umowy.7. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienieponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenianależytego wykonania umowy.6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Podstawa zakres, charakter i warunki wprowadzania zmian zostały wskazane w projektowanych postanowieniach umowy (załącznik nr 9 do SWZ).7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy