Dostawa, montaż i uruchomienie systemu klimatyzacji w pomieszczeniach Urzędu Miejskiego...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Dostawa, montaż i uruchomienie systemu klimatyzacji w pomieszczeniach Urzędu Miejskiego w Łebie.
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoŁeba
  • WojewództwoPomorskie
  • Rodzaj zamówieniaDostawy
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
  • Termin składania wniosków2022-04-08
  • ZamawiającyGmina Miejska Łeba
  • Data publikacji ogłoszenia2022-03-28
  • Numer ogłoszenia2022/BZP 00099801
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa, montaż i uruchomienie systemu klimatyzacji
w pomieszczeniach Urzędu Miejskiego w Łebie.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Miejska Łeba

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 770979743

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Kościuszki 90

1.5.2.) Miejscowość: Łeba

1.5.3.) Kod pocztowy: 84-300

1.5.4.) Województwo: pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL636 - Słupski

1.5.7.) Numer telefonu: 59 8661 510

1.5.8.) Numer faksu: 59 8661 337

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@leba.eu

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://leba.um.gov.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dostawa, montaż i uruchomienie systemu klimatyzacji
w pomieszczeniach Urzędu Miejskiego w Łebie.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-cc6e166d-ae61-11ec-80f8-1ad70aec7fa4

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00099801

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-03-28

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00010299/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.2 Modernizacja budynku Urzędu Miejskiego - montaż systemu klimatyzacji pomieszczeń

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://platformazakupowa.pl/pn/leba

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/leba

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W
postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa
się drogą elektroniczną przy użyciu platformy zakupowej dostępnej pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/pn/leba
2. Zaleca się, aby Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia
publicznego, posiadał konto na platformie zakupowej. Rejestracja oraz logowanie dostępne jest pod
adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/leba Korzystanie z Platformy przez Wykonawcę jest
bezpłatne.
3. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej
przekazywanej przy ich użyciu, opisane zostały w Regulaminie korzystania z platformy zakupowej
dostępnym pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/1-regulamin.
4. Wykonawca przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
akceptuje warunki korzystania z platformy zakupowej, określone w Regulaminie dostępnym pod
adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/1-regulamin.
5. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia i
wycofania oferty oraz do komunikacji wynosi 150MB.
6. Za datę przekazania oferty, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 pzp, podmiotowych
środków dowodowych, przedmiotowych środków dowodowych oraz innych informacji, oświadczeń lub
dokumentów, przekazywanych w postępowaniu, przyjmuje się datę ich przekazania na platformę
zakupową.
7. W postępowaniu o udzielenie zamówienia korespondencja elektroniczna (inna niż oferta Wykonawcy
i załączniki do oferty) odbywa się elektronicznie za pośrednictwem platformy zakupowej i formularza
Wyślij wiadomość. Korespondencja przesłana za pomocą tego formularza nie może być szyfrowana.
We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i Wykonawcy
posługują się numerem ogłoszenia (BZP)
8. Zamawiający może również komunikować się z Wykonawcami za pomocą poczty elektronicznej,
email: iwona.mielewczyk@leba.eu.
9. Dokumenty elektroniczne, oświadczenia lub elektroniczne kopie dokumentów lub oświadczeń
składane są przez Wykonawcę jako załączniki. Zamawiający dopuszcza również możliwość składania
dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń za
pomocą poczty elektronicznej, na adres email: iwona.mielewczyk@leba.eu. Sposób sporządzenia
dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń musi
być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia
2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla
dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r., poz. 2452).
10. Zamawiający nie przewiduje sposobu komunikowania się z Wykonawcami w inny sposób niż przy
użyciu środków komunikacji elektronicznej, wskazanych w SWZ

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w
związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz
uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z
04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
1.
administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Urząd Miejski w Łebie, ul.Kościuszki 90, 84-360
Łeba, tel. 598661510;
2.
inspektorem ochrony danych osobowych w Urzędzie Miejskim w Łebie jest Pan Radosław Czyżewski,
kontakt: adres e-mail: radoslaw.czyzewski@leba.eu, telefon 59 8661 510 wew. 44;
3.
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym
z niniejszym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego;
4.
odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie
dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. –
Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 z późn. zm.), dalej „ustawa Pzp”;
5.
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat
od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4
lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
6.
obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest
wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu
o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z
ustawy Pzp;
7.
w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób
zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
8.
posiada Pani/Pan:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych
osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że
przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): nie przysługuje Pani/Panu:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż
podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: RI.271.19.2022.IM

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.5.) Wartość zamówienia: 243902,44 PLN

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest: Dostawa, montaż i uruchomienie systemu klimatyzacji
w pomieszczeniach Urzędu Miejskiego w Łebie.
2.1. Wykonawca obowiązany jest dostarczyć 6 jednostek zewnętrznych oraz 26 jednostek
wewnętrznych (zgodnie z zał. 10 do SWZ). Zamawiający dopuszcza dostarczenie minimum 5
jednostek zewnętrznych oraz minimum 24 jednostek wewnętrznych. Instalacje winne zapewniać
możliwość schłodzenia powietrza w pomieszczeniu.
2.2. Wykonawca obowiązany jest przedstawić proponowane przez niego rozwiązania w formie
dokumentacji (opis, rysunki, schematy, itp.), uwzględniającej założenia Zamawiającego dla
systemu klimatyzacji, zasilania i sterowania urządzeń. Przedstawione konkretne rozwiązania
(z doborem urządzeń, systemów, technologii i materiałów, z uwzględnieniem wymagań
Zamawiającego) Wykonawca winien zrealizować w kosztach oferty.
2.3. Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić wszelkie koszty związane z wykonaniem
przedmiotu zamówienia, w tym montażem związanych z posadowieniem jednostki zewnętrznej,
prowadzenia przewodów, a także badań, pomiarów i sprawdzeń instalacji klimatyzacyjnej i
instalacji elektrycznej oraz przeszkoleniem pracowników Zamawiającego w zakresie obsługi
urządzeń.
2.4. Przed rozpoczęciem montażu jednostek zewnętrznych Wykonawca zobowiązany jest do
przedstawiania Zamawiającemu ekspertyzy technicznej konstrukcji dachowej, na której mają być
zlokalizowane jednostki zewnętrzne sporządzonej przez osobę posiadającą uprawnienia w branży
konstrukcyjno-budowlanej (wraz z decyzją o nadaniu uprawnień budowlanych w w/w branży oraz
aktualnym zaświadczeniem o przynależności do właściwej terenowo izby samorządu
zawodowego) w zakresie możliwości przeniesienia dodatkowego obciążenia przez konstrukcję.
3.1. Opis systemu:
Przewidziano system składający się z klimatyzatorów z jednostkami wewnętrznymi typu
podstropowego obsługiwanych przez 1 jednostkę zewnętrzną (multisplit). Dostarczone urządzenia,
ich montaż, montaż przewodów oraz dostarczone wyposażenia muszą zapewniać:
- prawidłową pracę oddalonych od siebie jednostek zewnętrznej i wewnętrznych
- odporność na warunki i czynniki atmosferyczne,
- pracę w trybie chłodzenia w I strefie klimatycznej Polski,
- wymagane funkcje.
Zestawienie wymaganych (podstawowych) urządzeń, układów i elementów:
– Agregat zewnętrzny (skraplający) Jednostka zewnętrzna układu
klimatyzacji montowana na dachu budynku.
– Klimatyzator podstropowy. Jednostka wewnętrzna układu
klimatyzacji montowana w pomieszczeniach biurowych.
– Pilot bezprzewodowy 1 Pilot sterujący parametrami pracy
klimatyzacji, montaż w miejscu wskazanym przez Użytkownika
3.2. Uszczegółowienie dla systemu klimatyzacji
Do chłodzenia pomieszczeń przyjęto jednostkę wewnętrzną typu podstropowego oraz jednostkę
zewnętrzną typu multisplit, zapewniające odpowiednią temperaturę poprzez regulację ilości
czynnika chłodniczego. Regulacja temperatury odbywa się poprzez sterowniki montowane
bezpośrednio w pomieszczeniu. Ponadto w pomieszczeniu winne być zamontowane:
1 bezprzewodowy pilot, umożliwiające bezproblemową regulację temperatury w pomieszczeniu wg
różnych scenariuszy: wg czujnika w pilocie przewodowym. Agregat skraplający (jednostka
zewnętrzna) winien być zamontowany na dachu budynku w miejscu wskazanym przez
Zamawiającego (uzgodnienie na roboczo). Wszystkie jednostki należy montować zgodnie z
dokumentacją techniczno-ruchową urządzeń oraz wymaganiami producenta.
3.3. Wymagania wykonawcze
– W przypadku kolizji z istniejącymi instalacjami zmianę prowadzenia przewodów ustalać na
bieżąco w trakcie realizacji inwestycji w uzgodnieniu z Zamawiającym.
– Z uwagi na brak możliwości pełnej inwentaryzacji należy liczyć się z występowaniem elementów
budowlanych i instalacyjnych utrudniających prowadzenie przewodów i instalacji, w takim
przypadku kolizje rozwiązywać należy z Zamawiającym na bieżąco.
– Wszystkie stosowane przy realizacji przedmiotu zamówienia wyroby, materiały, urządzenia etc.
winne posiadać znak budowlany B lub znak CE (dopuszczenie do stosowania) oraz odpowiednie
deklaracje zgodności, aprobaty techniczne, certyfikaty.
3.3.1 Instalacja freonowa:
– Instalacja freonowa nie powinna być prowadzona w miejscach, w których nie ma możliwości jej
sprawdzenia. Należy zapewnić swobodny dostęp (np. poprzez klapy lub drzwiczki rewizyjne) do
elementów wymagających okresowej kontroli. Każde odstępstwo od tej zasady musi być
uzgodnione z Zamawiającym.
– Do wykonania instalacji freonowej dopuszcza się wyłącznie rury z miedzi (Cu-DHP). Rury miedziane okrągłe bez szwu stosowane
w instalacjach klimatyzacyjnych i chłodniczych. Rury winne
być odtłuszczone i nadające się do ciśnień roboczych ≥ 3000 kPa.
– Łączenie rur wykonać łącznikami fabrycznymi z miedzi lub brązu (nie dopuszcza się łączników
mosiężnych) spełniającymi wymagania PN-EN 1254-5 „Miedź i stopy miedzi. Łączniki instalacyjne.
Część 5: Łączniki do rur miedzianych z krótkimi końcówkami do kapilarnego lutowania twardego”
w technologii lutowania twardego zgodnie z wymaganiami PN-EN 378-2+A2 „Instalacje ziębnicze i
pompy ciepła. Wymagania dotyczące bezpieczeństwa i ochrony środowiska. Część 2:
Projektowanie, wykonywanie, sprawdzanie, znakowanie i dokumentowanie”, z użyciem lutu
twardego spełniającego wymagania PN-EN 1044 „Lutowanie twarde. Spoiwa” i topników wg PNEN
1045 „Lutowanie twarde. Topniki do lutowania twardego. Klasyfikacja i techniczne warunki
dostawy.”
– Miejsca lutowane winne być właściwie i jednoznacznie oznakowane.
– Zapewnić prawidłowy dobór średnic instalacji freonowe (uzależnione to jest od długości oraz
wydajności chłodniczej lub cieplnej).
– Przewody łączące jednostkę wewnętrzną z zewnętrzną winne być prowadzone poziomo
w białych plastikowych korytkach montażowych pod stropem. Mocowanie rur chłodniczych
powinno wynikać z wytycznych technicznych dla danego przekroju i miejsca montażu;
maksymalna odległość między punktami mocowania to 1,50 m.
– Przejścia instalacji przez przegrody budowlane winne odbywać się przez tuleje ochronne,
właściwie wykonane i uszczelnione (uszczelnienie trwale elastycznie).
– Wszystkie przewody chłodnicze muszą być zaizolowane oddzielnie otuliną przeznaczoną do
instalacji chłodniczych, zapobiegającą kondensacji pary wodnej na przewodach oraz
przeciwdziałające korozji przewodów. Otulina winna ściśle przylegać do powierzchni izolowanych
rur (dobór otuliny do średnicy izolowanego przewodu), zaś połączenie poszczególnych segmentów
otuliny winne być ze sobą klejone. Materiał otuliny winien być dostosowany do stosowania w
zakresie temperatur w przedziale od –50°C do + 150°C , zaś w
przestrzeniach narażonych na światło słoneczne dodatkowo winien być odporny na
promieniowanie UV (dopuszcza się tutaj użycie dodatkowej rury uchronnej odpornej na UV).
Grubość otuliny zgodnie z wymaganiami producenta klimatyzatora, lecz nie mniejsza niż 13 mm.
Mocowanie zaizolowanych rur np. do konstrukcji nośnej nie może powodować zgniecenia warstwy
otuliny. Prawidłowe izolowanie dotyczy również miejsc gięć i połączeń rur. W przypadku
prowadzenia rur zziębnych w odległości mniejszej niż 15 cm od rur centralnego ogrzewania
wymaga się zastosowania dodatkowej (oprócz opisanej wyżej) otuliny izolującej cieplnie przewody
freonowe.
– Próbę szczelności dla przewodów wykonać na ciśnienie 4,15 MPa (wymagany protokół z próby
wykonanej w obecności Zamawiającego i/lub Użytkownika).
3.3.2 Instalacja elektryczna.
– Ilości, rodzaj i średnice przewodów winne wynikać z dokumentacji techniczno-ruchowej
urządzeń, wymagań producenta i przepisów w zakresie instalacji elektrycznych.
– Zamawiający wskazuje (pomieszczenie 1.4) miejsce, skąd mogą być zasilane odpowiednie
obwody. Jeżeli istniejąca rozdzielnica nie spełni wymagań technicznych w zakresie zasilania
systemu klimatyzacyjnego lub w istniejącej rozdzielnicy brak jest miejsca na aparaty ochronno-
7
zabezpieczające, Zamawiający zleci Wykonawcy – na podstawie art. 214 ust. 1 ustawy Prawo
zamówień publicznych – montaż rozdzielnicy z wyposażeniem zabezpieczająco – ochronnym
wymaganym przez producenta urządzeń i przepisy oraz wykonanie WLZ od rozdzielnicy głównej.
Wykonawca winien uwzględnić konieczność prowadzenia przewodów w sposób niepogarszający
estetyki budynku (wg wskazań Zamawiającego ustalonych na bieżąco).
3.3.3. Montaż
– Przejścia rur i instalacji przez przegrody winne być wykonane w sposób umożliwiający
późniejszą niedestrukcyjną wymianę elementów. Przejścia te winne również zapewniać
elastyczność i izolacyjność termiczną (odpowiednie otulenie przewodów, kanałów i rur).
Przejście przez ścianę zewnętrzną należy wykonać przewiertem w sposób umożliwiający wyjście
na zewnątrz, zaś wszelkie przewody i rury winne przechodzić przez ścianę i wychodzić poza lico
elewacji ze spadkiem, zaś wchodzić do jednostki zewnętrznej „pod górę”.
3.3.4. Pozostałe wymagania
– Wykonawca – przed realizacją przedmiotu umowy – obowiązany jest przedstawić proponowane
przez niego rozwiązania w formie dokumentacji (opis, rysunki, schematy, itp.), uwzględniającej
założenia Zamawiającego dla systemu klimatyzacji, zasilania i sterowania urządzeń.
Przedstawione konkretne rozwiązania (z doborem urządzeń, systemów, technologii i materiałów,
z uwzględnieniem wymagań Zamawiającego) Wykonawca winien zrealizować w kosztach oferty.
– Zamawiający informuje, iż montaż odbywać się będzie w czynnym obiekcie użyteczności
publicznej. W związku z powyższym Wykonawca winien tak organizować prace, aby nie utrudniać
pracy Urzędu Miejskiego (szczególnie dotyczy to prac wywołujących nadmierny hałas). Prace
związane z użyciem narzędzi powodujących hałas muszą być prowadzone w uzgodnieniu
z Użytkownikiem. Wykonawca winien przewidzieć wykonywanie prac poza godzinami urzędowania
Urzędu Miejskiego. Zamawiający i Użytkownik zastrzegają prawo wstrzymywania (przerywania) prac,
które zakłócać będą pracę Urzędu Miejskiego – bez względu na stan, zakres i zaawansowanie prac.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45331230-7 - Instalowanie urządzeń chłodzących

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 56 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak

4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje udzielanie zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 8 ustawy
Prawo zamówień publicznych, polegających na dostawie urządzeń klimatyzacyjnych . Przedmiot
zamówienia: zwiększenie bieżących dostaw lub rozbudowa istniejących instalacji zgodne z
przedmiotem zamówienia podstawowego o kodach CPV określonych w tym zamówieniu. Wielkość
lub zakres zamówienia: do 20% wartości zamówienia podstawowego. Warunki na jakich zostanie
udzielone zamówienie: zgodnie z warunkami dotyczącymi zamówienia podstawowego.

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze oferty najkorzystniejszej zamawiający będzie kierował się następującymi
kryteriami, z przypisaniem im odpowiednio wag:
1) cena oferty – 60%
2) okres gwarancji – 40%
2. Sposób obliczania punktów dla poszczególnych kryteriów:
1) Punkty w kryterium cena brutto oferty w PLN wyliczone będą z dokładnością do
dwóch miejsc po przecinku (zasada zaokrąglania trzeciego miejsca po przecinku –
poniżej 5 końcówkę pomija się, powyżej i równe 5 zaokrągla się w górę) wg
poniższego wzoru:
Cmin
C= ------------------ x 60 pkt.
Cx
gdzie:
C – przyznane punkty w kryterium ceny oferty brutto w PLN;
Cmin - najniższa cena oferty brutto w PLN spośród ofert niepodlegających odrzuceniu;
Cx – cena brutto w PLN badanej oferty.
2) Punkty w kryterium okres gwarancji, zostaną przyznane wg następujących zasad:
Okres gwarancji – maksymalnie 40 pkt. (nie mniej niż 36 miesięcy, nie więcej niż 84
miesiące)
Przyjmuje się, że oferta z najdłuższym okresie gwarancji otrzyma 40 pkt.
W przypadku gdy Wykonawca poda dłuższy okres gwarancji do obliczeń Zamawiający przyjmie wartość
84 miesiące. W przypadku, gdy Wykonawca złoży ofertę, w której wskaże okres gwarancji poniżej 36
miesięcy oferta będzie potraktowana jako niezgodna z treścią SWZ i zostanie odrzucona, w przypadku
gdy Wykonawca nie wpisze nic w tym kryterium oceny, Zamawiający przyjmie do obliczeń wartość
minimalną gwarancji, tj. 36 miesięcy.
X =
ilość pełnych miesięcy okresu
gwarancji ocenianej oferty - 36 x 40 pkt.
84 - 36
3. Zamawiający za najkorzystniejszą uzna ofertę, która uzyska największą liczbę punktów łącznie
ze wszystkich kryteriów. Ocenę łączną oferty stanowi suma punktów uzyskanych w ramach
poszczególnych kryteriów. Zamawiający wyliczy ocenę łączą ocenianych ofert na podstawie
poniższego wzoru:
E = C + X
gdzie:
E – łączna liczba punktów otrzymana przez ofertę we wszystkich kryteriach oceny,
C – liczba punktów w kryterium ceny oferty brutto w PLN,
X – liczba punktów w kryterium okres gwarancji.
4. Zamawiający będzie zaokrąglał punkty do dwóch miejsc po przecinku w każdym wskaźniku.
Zasada zaokrąglenia dotyczy trzeciego miejsca po przecinku – poniżej 5 końcówkę pominie,
powyżej i równe 5 zaokrągli w górę.
5. Jeżeli nie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert
przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający spośród tych ofert
wybierze ofertę z najniższą ceną, a jeżeli zostały złożone oferty o takiej samej cenie, Zamawiający
wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym ofert
dodatkowych.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: długość okresu gwarancji

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1) nie podlegają wykluczeniu;
2) spełniają warunki udziału w postępowaniu określone przez Zamawiającego w ogłoszeniu
o zamówieniu i niniejszej SWZ.
2. Zamawiający wymaga wykazania przez Wykonawcę spełnienia warunków określonych
w art. 112 ust. 2 ustawy pzp dotyczących zdolności technicznej i zawodowej:
1) Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli wykonawca przedstawi wykaz zamówień
zrealizowanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat od dnia w którym upływa termin
składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie minimum
dwóch zamówień o wartości min. 100.000,00 zł brutto (słownie: sto tysięcy złotych) każda,
polegających na dostawie, montażu i uruchomieniu systemu klimatyzacji;
3. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w
stosownych sytuacjach polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji
finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru
prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
4. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub
doświadczenia Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby,
jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są
wymagane.
5. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby,
składa wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu (wzór - załącznik nr 4 SWZ) udostępniającego
zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego
zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca, realizując
zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Zobowiązanie podmiotu
udostępniającego zasoby ma potwierdzać, że stosunek łączący Wykonawcę z podmiotami
udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w
szczególności:
1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
2) sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu
udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
3) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego Wykonawca
polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia,
kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których
wskazane zdolności dotyczą.
6. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub
doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na
zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji
których te zdolności są wymagane. W takim przypadku Wykonawcy wspólnie ubiegający się o
udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty
budowlane lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Do oferty należy dołączyć oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu w postaci elektronicznej
opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, a
następnie wraz z plikami stanowiącymi ofertę skompresować do jednego pliku archiwum (ZIP)

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w
wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia
następujących podmiotowych środków dowodowych potwierdzających spełnianie warunków
udziału w postępowaniu:
1) wykaz zamówień zrealizowanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat od dnia w którym
upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie
minimum dwóch zamówień o wartości min. 100.000,00 zł brutto (słownie: sto tysięcy złotych)
każda, polegających na dostawie, montażu i uruchomieniu systemu klimatyzacji - z załączeniem
dowodów określających czy zostały one wykonane należycie, w szczególności informacji o tym
czy dostawa i montaż został wykonany zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo
ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty
wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawa i montaż były wykonywane, a jeżeli z
uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych
dokumentów - inne dokumenty (wzór wykazu - załącznik nr 5 do SWZ);
2. Podmiotowe środki dowodowe oraz inne dokumenty lub oświadczenia należy przekazać
Zamawiającemu przy użyciu środków komunikacji elektronicznej dopuszczonych w SWZ, w
zakresie i sposób określony w przepisach rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30
grudnia 2020r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań
technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w
postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r., poz. 2452).
Podmiotowe środki dowodowe sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z
tłumaczeniem na język polski.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Zamawiający nie wymaga przedstawienia przedmiotowych środków dowodowych

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

1. Do oferty należy dołączyć oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu w postaci elektronicznej
opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem
osobistym, a następnie wraz z plikami stanowiącymi ofertę skompresować do jednego pliku
archiwum (ZIP).
2. Do przygotowania oferty zaleca się wykorzystanie Formularza Oferty, którego wzór stanowi
Załącznik nr 1 do SWZ. W przypadku, gdy Wykonawca nie korzysta z przygotowanego przez
Zamawiającego wzoru, w treści oferty należy zamieścić wszystkie informacje wymagane w
Formularzu Ofertowym.
3. Do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo upoważniające do złożenia oferty, o ile ofertę
składa pełnomocnik.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia do oferty
należy załączyć pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie
zamówienia publicznego.
2. Wykonawca dołącza do oferty oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Ustawy, którego
wzór stanowią załączniki nr 2 i 3 do SWZ. Oświadczenie stanowi dowód potwierdzający brak
podstaw wykluczenia, spełnianie warunków udziału w postępowaniu na dzień składania ofert,
tymczasowo zastępujący wymagane przez Zamawiającego podmiotowe środki dowodowe. W
przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie, o którym
mowa powyżej - załączniki nr 2 i 3 do SWZ, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te
potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w
zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3.Jeżeli zostanie wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia
publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
4. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub
doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na
zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji
których te zdolności są wymagane. W takim przypadku Wykonawcy wspólnie ubiegający się o
udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty
budowlane lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zamawiający dopuszcza zmiany umowy w przypadku: 1) ustawowej zmiany stawki podatku od towarów i usług VAT, 1) Wystąpienia zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu Umowy.
2) Wyniknięcia rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w Umowie, których nie można usunąć w inny sposób a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie Umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez Strony,
3) Wystąpienia konieczności zmiany osób wskazanych w reprezentacji (śmierć, choroba, ustanie stosunku pracy lub inne zdarzenia losowe lub inne przyczyny niezależne od Wykonawcy) przy pomocy, których Wykonawca realizuje przedmiot Umowy. Zmiana jest możliwa pod warunkiem zaproponowania innych osób spełniających warunki określone w SWZ.
4) Wystąpienia konieczności zmiany osób (śmierć, choroba, ustania stosunku pracy lub inne zdarzenia losowe lub inne przyczyny niezależne od Zamawiającego), przy pomocy których Zamawiający realizuje przedmiot Umowy.
5) Wystąpienia konieczności zmian osób Wykonawcy, w przypadku gdy Zamawiający uzna, że osoby te nie wykonują należycie swoich obowiązków. Wykonawca obowiązany jest dokonać zmiany tych osób, na inne spełniające warunki, w terminie nie dłuższym niż 14 dni od daty złożenia wniosku Zamawiającego.
6) Zmiany terminów realizacji przedmiotu Umowy z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, w szczególności:
a) jeżeli będą następstwem:
• zmiany przepisów prawnych istotnych dla realizacji przedmiotu Umowy,
• polecenia przez Zamawiającego dokonania zmian w uzgodnionych wcześniej rozwiązaniach,
7) Wystąpienia konieczności wprowadzenia zmian spowodowanych następującymi okolicznościami:
a) siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu Umowy zgodnie ze szczegółowym
opisem (siła wyższa to zdarzenie: (a) zewnętrzne, (b) niemożliwe (lub prawie niemożliwe) do przewidzenia, (c) którego skutkom nie można zapobiec),
b) zmiana danych związanych ze zmianami administracyjno-organizacyjno-prawnymi Umowy,
8) W przypadku wystąpienia któregokolwiek ze zdarzeń wymienionych w pkt 1 do 7 powyżej termin realizacji przedmiotu Umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności.
9) Wystąpienia konieczności wprowadzenia zmiany wysokości wynagrodzenie (zwiększenia lub zmniejszenia) w przypadkach określonych w § 3 ust. 7.
10) Pozostałe zmiany określone w Umowie.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2022-04-08 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/leba

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-04-08 10:05

8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-05-07

NAJNOWSZE ZLECENIE
Szukam podwykonawców, cieśli, zbrojarzy - Gdynia, Pyrzowice
  • Lokalizacja zleceniapomorskie
  • Data dodania23-11-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Szukam podwykonawców, cieśli, zbrojarzy płyty drogowe Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI