Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa i montaż pomp ciepła dla obiektu Pływalni AQUA w Bielsku-Białej
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: AQUA S.A.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 002393877
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: 1 Maja, 23
1.5.2.) Miejscowość: Bielsko-Biała
1.5.3.) Kod pocztowy: 43-300
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL225 - Bielski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: aqua@aqua.com.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: aqua.com.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający sektorowy - art. 5 ust. 1 pkt 1 - gospodarka wodna
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa i montaż pomp ciepła dla obiektu Pływalni AQUA w Bielsku-Białej
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-7cb79477-4dc3-11ec-8c2d-66c2f1230e9c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00283363
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-11-25
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://aqua.ezamawiajacy.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://aqua.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zamawiający wskazuje informacje, o których mowa w Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie użycia środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz udostępnienia i przechowywania dokumentów elektronicznych, dotyczące systemu dostępnego pod adresem https://aqua.ezamawiajacy.pl:
• komputer PC/MAC z aktualnym systemem operacyjnym wspieranym przez producenta
• Wybrana przeglądarka wspierana przez producenta: MS Internet Explorer, Firefox, Google Chrome lub MS Edge
• Podłączenie do Internetu: min. 512 Kb/s na komputer (zalecane szerokopasmowe łącze internetowe);
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Administratorem Państwa danych osobowych jest „AQUA” S.A. z siedzibą w Bielsku-Białej (dalej Zamawiający, dane do kontaktu: ul. 1 Maja 23, Bielsko – Biała, tel. 33 828 02 00, adres e-mail: aqua@aqua.com.pl.
2. Kontakt z inspektorem ochrony danych osobowych zapewniony jest pod adresem poczty elektronicznej: iod@aqua.com.pl oraz listownie na adres: ”AQUA’ S.A. ul. 1 Maja 23, 43-300 Bielsko-Biała.
3. Dane osobowe będziemy przetwarzać w związku z prowadzonym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego i jego rozstrzygnięcia oraz udokumentowania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego i jego archiwizacji. Podstawą przetwarzania danych jest obowiązek ciążący na Zamawiającym wynikający ustawy z dnia 11 września 2019 r. prawo zamówień publicznych (dalej PZP).
Ponadto dane Wykonawcy będziemy przetwarzać na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Zamawiającego polegającego na ocenie Wykonawcy, z którym zawarto umowę w obszarach, które w bezpośredni sposób wpływają na jakość świadczonych przez Zamawiającego usług.
4. Obowiązek podania danych osobowych jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy PZP związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, a konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy PZP.
5. Dane osobowe będą przekazywane podmiotom:
– którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy PZP,
– właścicielowi Platformy Zakupowej - Otwarty Rynek Elektroniczny S.A. z siedzibą w Warszawie (02-672) przy ul. Domaniewskiej 49, na której Zamawiający prowadzi postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
– firmom wspierającym działalność Zamawiającego takim jak administratorom/ serwisantom systemów informatycznych, kancelariom prawnym, firmom świadczącym usługi konsultacyjne.
6. Dane osobowe zawarte w dokumentacji przetargowej będziemy przechowywać przez okres 4 lat licząc od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, za wyjątkiem wskazanym w ustawie tj. jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania dokumentacji wskazanej w ustawie PZP obejmuje cały czas jej trwania.
7. Dane osobowe nie będą wykorzystywane przez Zamawiającego do podejmowania decyzji w sposób zautomatyzowany (czyli bez udziału człowieka), w tym do profilowania.
8. W związku z przetwarzaniem danych ww. celach przysługuje prawo do:
– dostępu do danych osobowych,
– sprostowania danych, jeśli są nieprawidłowe lub niekompletne, przy czym skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą PZP oraz nie może naruszać integralności protokołu postępowania oraz jego załączników,
– ograniczenia ich przetwarzania, przy czym prawo do ograniczenia przetwarzania nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia,
– wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych
– wniesienia do Zamawiającego sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych Wykonawcy w oparciu o uzasadniony interes.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: GZM/ZP/004/21
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem niniejszego zamówienia jest dostawa montaż i uruchomienie 2 pomp ciepła dla obiektu Pływalni AQUA przy ul Langiewicza w Bielsku-Białej.
Zaoferowane pompy ciepła winny spełniać n/wym. wymagania:
• posiadać moc grzewczą wynoszącą min. 137 kW każda;
• osiągać na zasilaniu/powrocie do zbiorników buforowych temp. 50/450C
• posiadać wskaźnik efektywności (COP – wg normy EN 14511) powyżej 3,3
4.2.6.) Główny kod CPV: 42511110-5 - Pompy grzewcze
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-03-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 90
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenie, że oświadczenie z art. 125 ust 1 o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – złożone z ofertą – jest nadal aktualne.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oświadczenie, że oświadczenie z art. 125 ust 1 o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – złożone z ofertą – jest nadal aktualne.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
W oparciu o postanowienia art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy Zamawiający przewiduje możliwość następujących zmian umowy bez konieczności przeprowadzenia nowego postępowania:
a) przedłużenie terminu realizacji umowy w następujących przypadkach:
• zaistnienia konieczności wykonania prac dodatkowych,
• zaistnienia konieczności zmiany kolejności wykonania prac ,
• zmiany przepisów powodujących konieczność zastosowania innych rozwiązań niż zakładano w opisie przedmiotu zamówienia,
• zmiany przepisów powodujących konieczność uzyskania dokumentów, które te przepisy narzucają,
• zaistnieją okoliczności siły wyższej( klęski żywiołowe, strajki generalne lub lokalne), oraz inne rzeczywiste przyczyny zewnętrzne niezależne od WYKONAWCY skutkujące niemożliwością prowadzenia prac (w tym m.in. rzeczywiste ograniczenia wynikające z występowania wirusa COVID-19), lub będącej następstwem okoliczności leżących po w szczególności procedura odwoławcza przed KIO,
• wystąpią opóźnienia w dokonaniu określonych czynności lub ich zaniechanie przez właściwe organy administracji państwowej, które nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność,
• gdy zachodzi potrzeba uzyskania dodatkowych uzgodnień, opinii, badań, pozwoleń itp.
• jeżeli wystąpi brak możliwości wykonywania prac z powodu nie dopuszczania do ich wykonywania przez uprawniony organ lub nakazania ich wstrzymania przez uprawniony organ, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy,
• koniecznością usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji, jeżeli konieczność ta wynika z okoliczności, których Zamawiający lub Wykonawca nie mogli przewidzieć w momencie zawarcia umowy,
• wprowadzenie samoistnych zmian do umowy, które wpływają na termin wykonania zamówienia.
• konieczność zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/ technologicznych niż wskazane w dokumentacj w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem umowy;
b) wprowadzenie zmian osobowych wynikających z:
• zmiany osób realizujących zamówienie pod warunkiem, że osoby te będą spełniały wymagania określone w SWZ,
• rozszerzenie zakresu podwykonawstwa w porównaniu do wskazanego w ofercie Wykonawcy;
c) wprowadzenie zmian w zakresie sposobu organizacji spełnienia świadczenia;
d) zmiana procedury odbioru przedmiotu umowy, jeśli nie zmniejszy to zasad bezpieczeństwa i nie spowoduje zwiększenia kosztów dokonywania odbiorów, które obciążałyby Zamawiającego;
e) wprowadzenie zmian podmiotowych:
• kumulatywne przystąpienie do długu przez podmiot, który wykaże że nie zachodzą wobec niego przesłanki wykluczenia, które zamawiający wskazał wobec Wykonawcy,
• zastąpienie dotychczasowego Wykonawcy innym podmiotem, który przejmując wszelkie obowiązki dotychczasowego wykonawcy wykona umowę na warunkach nie gorszych oraz wykaże że nie zachodzą wobec niego przesłanki wykluczenia z postępowania i spełnia tak jak dotychczasowy wykonawca warunki udziału w postępowaniu,
• zastąpienie dotychczasowego Wykonawcy innym podmiotem, który przejmie szczegółowo wskazane obowiązki dotychczasowego Wykonawcy wykona umowę na warunkach nie gorszych oraz wykaże że nie zachodzą wobec niego przesłanki wykluczenia z postępowania, jeśli dotychczasowy wykonawca zgodzi się na potrącenie ze swojego wynagrodzenia kar umownych, a także na ponoszenie odpowiedzialności odszkodowawczej wobec zamawiającego i innych podmiotów, które poniosły szkodę wskutek nie wykonania lub nieprawidłowego wykonania obowiązków przez podmiot, który przejął obowiązki Wykonawcy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-12-06 11:30
8.2.) Miejsce składania ofert: https://aqua.ezamawiajacy.pl/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-12-06 12:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-01-04
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
W niniejszym postępowaniu Wykonawcy przysługują n/wym. środki ochrony prawnej:
- odwołanie, które wnosi się do Prezesa Izby w terminie 5 dni od dnia, przekazania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę do jego wniesienia, (art. 505-515 ustawy pzp).
- na orzeczenie Izby oraz postanowienie Prezesa Izby stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu (art. 579 - 590 ustawy pzp).