Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
Zamówienia publicznego
Budowa oświetlenia drogowego w Bytowie ul. Stary Dworzec i ul. Makowa oraz w sołectwach: Niezabyszewo i Świątkowo
1.1.23 Budowa oświetlenia na terenie gminy Bytów
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
polski
Część I zamówienia – „Budowa oświetlenia w pasie dróg ul. Stary Dworzec i ul. Makowej w Bytowie”:
- Budowa oświetlenia w pasie drogi ul. Stary Dworzec w Bytowie
Zakres robót obejmuje:
a) budowlę linii kablowej oświetlenia kablem YAKXS 4x25 mm2 Lc= 41 m;
b) budowę słupów oświetlenia wraz z oprawą szt. 2;
c) budowa sieci uziemienia kpl. 1.
- Budowa oświetlenia w pasie drogi ul. Makowej w Bytowie.
UWAGA! Zadanie nie obejmuje realizacji całości projektu budowlanego tylko jego część zgodnie z poniższymi zapisami.
Zakres robót obejmuje:
a) budowlę linii kablowej oświetlenia kablem YAKXS 4x25 mm2 Lc= 115 m (od istniejącego złącza kablowo – pomiarowego do proj. słupa S1/1/1 oraz do proj. słupa S1/2);
b) budowę słupów oświetlenia wraz z oprawą szt. 2 (S1/1/1 oraz S1/2);
c) budowa sieci uziemienia kpl. 1;
d) budowa szafki sterowniczej oświetlenia kpl.1.
Do obowiązków Wykonawcy należy (dotyczy części: I, II, III zamówienia):
• dostarczenie Zamawiającemu kosztorysu robót (stanowiącego załącznik nr 1 do umowy);
• dostarczenie protokołów z pomiarów elektrycznych;
• po zakończeniu robót odtworzenie nawierzchni w miejscach prowadzonych robót;
• przejęcie terenu robót od Zamawiającego;
• zabezpieczenie i wygrodzenie terenu robót;
• zlokalizowanie i przygotowanie zaplecza placu budowy wg swoich potrzeb i na swój koszt;
• dostarczenie Planu Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia zgodnie z art. 21a ustawy- Prawo Budowlane;
• dostarczenie deklaracji kierownika robót o podjęciu obowiązków wraz z kompletem wymaganych prawem uprawnień i zaświadczeń;
• zapewnienie dozoru mienia na własny koszt;
• zapewnienia na własny koszt poboru energii elektrycznej i wody;
• ponoszenie pełnej odpowiedzialności za stosowanie i bezpieczeństwo wszelkich działań prowadzonych na terenie robót i poza nim, a związanych z wykonywaniem przedmiotu budowy, także w przypadku osób trzecich;
• uporządkowanie terenu budowy po zakończeniu robót, zaplecza budowy jak i terenów sąsiadujących zajętych lub użytkowanych przez Wykonawcę, w tym dokonania na własny koszt renowacji zniszczonych lub uszkodzonych w wyniku prac obiektów, dróg lub ich fragmentów, nawierzchni lub instalacji;
• niezwłoczne informowanie Zamawiającego o problemach technicznych i okolicznościach, które mogą wpłynąć na jakość robót lub termin zakończenia robót;
• dostarczenie Zamawiającemu wszystkich dokumentów niezbędnych celem rozliczenia inwestycji,
• wykonanie geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej (3 egz.);
• sporządzenie dokumentacji odbiorowej.
Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu umowy zgodnie z dokumentacją, zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, obowiązującymi przepisami i normami, na warunkach wskazanych w umowie oraz SWZ.
W czasie wykonywania robót Wykonawca dostarczy, zainstaluje i będzie obsługiwał wszystkie tymczasowe urządzenia zabezpieczające, zapewniając w ten sposób bezpieczeństwo pojazdów
i pieszych. Wykonawca zapewni stałe warunki widoczności w dzień i w nocy tych urządzeń, dla których jest to nieodzowne ze względów bezpieczeństwa. Wszystkie urządzenia zabezpieczające wymagają akceptacji Inspektora nadzoru przed przystąpieniem do ich montażu lub ustawienia.
Na Wykonawcy spoczywa obowiązek wykonania i zatwierdzenia tymczasowego projektu organizacji ruchu drogowego na roboty, które zostaną przewidziane w dokumentacji budowlanej
i SWZ w okresie ich realizacji.
W przypadku użycia w dokumentacji opisującej przedmiot zamówienia odniesień do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca analizując dokumentację projektową powinien założyć, że każdemu odniesieniu użytemu w dokumentacji projektowej towarzyszy wyraz „lub równoważne".
W przypadku, gdy w dokumentacji opisującej przedmiot zamówienia zostały użyte znaki towarowe, oznacza to, że są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard. Wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia równoważne, lecz o parametrach technicznych i jakościowych podobnych lub lepszych, których zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w dokumentacji projektowej. Wykonawca, który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne będzie obowiązany wykazać w trakcie realizacji zamówienia, że zastosowane przez niego urządzenia i materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
Użycie w dokumentacji opisującej przedmiot zamówienia etykiety oznacza, że Zamawiający akceptuje wszystkie etykiety potwierdzające, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania określonej przez zamawiającego etykiety. W przypadku gdy wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie może uzyskać określonej przez zamawiającego etykiety lub równoważnej etykiety, zamawiający, w terminie, przez siebie wyznaczonym akceptuje inne odpowiednie przedmiotowe środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, o ile dany wykonawca udowodni, że roboty budowlane, dostawy lub usługi, które mają zostać przez niego wykonane, spełniają wymagania określonej etykiety lub określone wymagania wskazane przez zamawiającego.
Użycie w dokumentacji opisującej przedmiot zamówienia wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Zamawiający akceptuje także inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, w przypadku, gdy dany Wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań, ani możliwości ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu Wykonawcy, oraz pod warunkiem że dany Wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub wymagania związane z realizacją zamówienia.
Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia ujęto zapis wynikający z KNR lub KNNR wskazujący na konieczność wykorzystywania przy realizacji zamówienia konkretnego sprzętu o konkretnych parametrach Zamawiający dopuszcza używanie innego sprzętu o ile zapewni to osiągnięcie zakładanych parametrów projektowych i nie spowoduje ryzyka niezgodności wykonanych prac z dokumentacją techniczną.
Szczegółowy zakres robót dla ww. zadań określają: dokumentacja projektowa, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych.
45315700-5 - Instalowanie stacji rozdzielczych
45315100-9 - Instalacyjne roboty elektrotechniczne
Część II zamówienia – „Budowa oświetlenia w ul. Szlacheckiej w Niezabyszewie”
UWAGA! Zadanie nie obejmuje realizacji całości projektu budowlanego tylko jego część zgodnie z poniższymi zapisami.
Zakres robót obejmuje:
a) budowlę linii kablowej oświetlenia kablem YAKXS 4x25 mm2 Lc= 40 m (od istniejącego złącza kablowo – pomiarowego do proj. słupa S2/2);
b) budowę słupów oświetlenia wraz z oprawą szt. 1;
c) budowa sieci uziemienia kpl. 1;
d) budowa szafki sterowniczej oświetlenia kpl.1.
Do obowiązków Wykonawcy należy (dotyczy części: I, II, III zamówienia):
• dostarczenie Zamawiającemu kosztorysu robót (stanowiącego załącznik nr 1 do umowy);
• dostarczenie protokołów z pomiarów elektrycznych;
• po zakończeniu robót odtworzenie nawierzchni w miejscach prowadzonych robót;
• przejęcie terenu robót od Zamawiającego;
• zabezpieczenie i wygrodzenie terenu robót;
• zlokalizowanie i przygotowanie zaplecza placu budowy wg swoich potrzeb i na swój koszt;
• dostarczenie Planu Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia zgodnie z art. 21a ustawy- Prawo Budowlane;
• dostarczenie deklaracji kierownika robót o podjęciu obowiązków wraz z kompletem wymaganych prawem uprawnień i zaświadczeń;
• zapewnienie dozoru mienia na własny koszt;
• zapewnienia na własny koszt poboru energii elektrycznej i wody;
• ponoszenie pełnej odpowiedzialności za stosowanie i bezpieczeństwo wszelkich działań prowadzonych na terenie robót i poza nim, a związanych z wykonywaniem przedmiotu budowy, także w przypadku osób trzecich;
• uporządkowanie terenu budowy po zakończeniu robót, zaplecza budowy jak i terenów sąsiadujących zajętych lub użytkowanych przez Wykonawcę, w tym dokonania na własny koszt renowacji zniszczonych lub uszkodzonych w wyniku prac obiektów, dróg lub ich fragmentów, nawierzchni lub instalacji;
• niezwłoczne informowanie Zamawiającego o problemach technicznych i okolicznościach, które mogą wpłynąć na jakość robót lub termin zakończenia robót;
• dostarczenie Zamawiającemu wszystkich dokumentów niezbędnych celem rozliczenia inwestycji,
• wykonanie geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej (3 egz.);
• sporządzenie dokumentacji odbiorowej.
Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu umowy zgodnie z dokumentacją, zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, obowiązującymi przepisami i normami, na warunkach wskazanych w umowie oraz SWZ.
W czasie wykonywania robót Wykonawca dostarczy, zainstaluje i będzie obsługiwał wszystkie tymczasowe urządzenia zabezpieczające, zapewniając w ten sposób bezpieczeństwo pojazdów
i pieszych. Wykonawca zapewni stałe warunki widoczności w dzień i w nocy tych urządzeń, dla których jest to nieodzowne ze względów bezpieczeństwa. Wszystkie urządzenia zabezpieczające wymagają akceptacji Inspektora nadzoru przed przystąpieniem do ich montażu lub ustawienia.
Na Wykonawcy spoczywa obowiązek wykonania i zatwierdzenia tymczasowego projektu organizacji ruchu drogowego na roboty, które zostaną przewidziane w dokumentacji budowlanej
i SWZ w okresie ich realizacji.
W przypadku użycia w dokumentacji opisującej przedmiot zamówienia odniesień do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca analizując dokumentację projektową powinien założyć, że każdemu odniesieniu użytemu w dokumentacji projektowej towarzyszy wyraz „lub równoważne".
W przypadku, gdy w dokumentacji opisującej przedmiot zamówienia zostały użyte znaki towarowe, oznacza to, że są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard. Wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia równoważne, lecz o parametrach technicznych i jakościowych podobnych lub lepszych, których zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w dokumentacji projektowej. Wykonawca, który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne będzie obowiązany wykazać w trakcie realizacji zamówienia, że zastosowane przez niego urządzenia i materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
Użycie w dokumentacji opisującej przedmiot zamówienia etykiety oznacza, że Zamawiający akceptuje wszystkie etykiety potwierdzające, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania określonej przez zamawiającego etykiety. W przypadku gdy wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie może uzyskać określonej przez zamawiającego etykiety lub równoważnej etykiety, zamawiający, w terminie, przez siebie wyznaczonym akceptuje inne odpowiednie przedmiotowe środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, o ile dany wykonawca udowodni, że roboty budowlane, dostawy lub usługi, które mają zostać przez niego wykonane, spełniają wymagania określonej etykiety lub określone wymagania wskazane przez zamawiającego.
Użycie w dokumentacji opisującej przedmiot zamówienia wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Zamawiający akceptuje także inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, w przypadku, gdy dany Wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań, ani możliwości ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu Wykonawcy, oraz pod warunkiem że dany Wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub wymagania związane z realizacją zamówienia.
Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia ujęto zapis wynikający z KNR lub KNNR wskazujący na konieczność wykorzystywania przy realizacji zamówienia konkretnego sprzętu o konkretnych parametrach Zamawiający dopuszcza używanie innego sprzętu o ile zapewni to osiągnięcie zakładanych parametrów projektowych i nie spowoduje ryzyka niezgodności wykonanych prac z dokumentacją techniczną.
Szczegółowy zakres robót dla ww. zadań określają: dokumentacja projektowa, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych.
45315700-5 - Instalowanie stacji rozdzielczych
45315100-9 - Instalacyjne roboty elektrotechniczne
Część III zamówienia – „Budowa oświetlenia w miejscowości Chomice”
UWAGA! Zadanie nie obejmuje realizacji całości projektu budowlanego tylko jego część zgodnie z poniższymi zapisami.
Zakres robót obejmuje:
a) budowlę linii kablowej oświetlenia kablem YAKXS 4x25 mm2 Lc= 138 m (od istniejącego złącza kablowo – pomiarowego do proj. słupa S1/4);
b) budowę słupów oświetlenia wraz z oprawą szt. 2;
c) budowa sieci uziemienia kpl. 1;
d) budowa szafki sterowniczej oświetlenia kpl.1.
Do obowiązków Wykonawcy należy (dotyczy części: I, II, III zamówienia):
• dostarczenie Zamawiającemu kosztorysu robót (stanowiącego załącznik nr 1 do umowy);
• dostarczenie protokołów z pomiarów elektrycznych;
• po zakończeniu robót odtworzenie nawierzchni w miejscach prowadzonych robót;
• przejęcie terenu robót od Zamawiającego;
• zabezpieczenie i wygrodzenie terenu robót;
• zlokalizowanie i przygotowanie zaplecza placu budowy wg swoich potrzeb i na swój koszt;
• dostarczenie Planu Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia zgodnie z art. 21a ustawy- Prawo Budowlane;
• dostarczenie deklaracji kierownika robót o podjęciu obowiązków wraz z kompletem wymaganych prawem uprawnień i zaświadczeń;
• zapewnienie dozoru mienia na własny koszt;
• zapewnienia na własny koszt poboru energii elektrycznej i wody;
• ponoszenie pełnej odpowiedzialności za stosowanie i bezpieczeństwo wszelkich działań prowadzonych na terenie robót i poza nim, a związanych z wykonywaniem przedmiotu budowy, także w przypadku osób trzecich;
• uporządkowanie terenu budowy po zakończeniu robót, zaplecza budowy jak i terenów sąsiadujących zajętych lub użytkowanych przez Wykonawcę, w tym dokonania na własny koszt renowacji zniszczonych lub uszkodzonych w wyniku prac obiektów, dróg lub ich fragmentów, nawierzchni lub instalacji;
• niezwłoczne informowanie Zamawiającego o problemach technicznych i okolicznościach, które mogą wpłynąć na jakość robót lub termin zakończenia robót;
• dostarczenie Zamawiającemu wszystkich dokumentów niezbędnych celem rozliczenia inwestycji,
• wykonanie geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej (3 egz.);
• sporządzenie dokumentacji odbiorowej.
Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu umowy zgodnie z dokumentacją, zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, obowiązującymi przepisami i normami, na warunkach wskazanych w umowie oraz SWZ.
W czasie wykonywania robót Wykonawca dostarczy, zainstaluje i będzie obsługiwał wszystkie tymczasowe urządzenia zabezpieczające, zapewniając w ten sposób bezpieczeństwo pojazdów
i pieszych. Wykonawca zapewni stałe warunki widoczności w dzień i w nocy tych urządzeń, dla których jest to nieodzowne ze względów bezpieczeństwa. Wszystkie urządzenia zabezpieczające wymagają akceptacji Inspektora nadzoru przed przystąpieniem do ich montażu lub ustawienia.
Na Wykonawcy spoczywa obowiązek wykonania i zatwierdzenia tymczasowego projektu organizacji ruchu drogowego na roboty, które zostaną przewidziane w dokumentacji budowlanej
i SWZ w okresie ich realizacji.
W przypadku użycia w dokumentacji opisującej przedmiot zamówienia odniesień do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca analizując dokumentację projektową powinien założyć, że każdemu odniesieniu użytemu w dokumentacji projektowej towarzyszy wyraz „lub równoważne".
W przypadku, gdy w dokumentacji opisującej przedmiot zamówienia zostały użyte znaki towarowe, oznacza to, że są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard. Wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia równoważne, lecz o parametrach technicznych i jakościowych podobnych lub lepszych, których zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w dokumentacji projektowej. Wykonawca, który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne będzie obowiązany wykazać w trakcie realizacji zamówienia, że zastosowane przez niego urządzenia i materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
Użycie w dokumentacji opisującej przedmiot zamówienia etykiety oznacza, że Zamawiający akceptuje wszystkie etykiety potwierdzające, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania określonej przez zamawiającego etykiety. W przypadku gdy wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie może uzyskać określonej przez zamawiającego etykiety lub równoważnej etykiety, zamawiający, w terminie, przez siebie wyznaczonym akceptuje inne odpowiednie przedmiotowe środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, o ile dany wykonawca udowodni, że roboty budowlane, dostawy lub usługi, które mają zostać przez niego wykonane, spełniają wymagania określonej etykiety lub określone wymagania wskazane przez zamawiającego.
Użycie w dokumentacji opisującej przedmiot zamówienia wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Zamawiający akceptuje także inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, w przypadku, gdy dany Wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań, ani możliwości ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu Wykonawcy, oraz pod warunkiem że dany Wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub wymagania związane z realizacją zamówienia.
Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia ujęto zapis wynikający z KNR lub KNNR wskazujący na konieczność wykorzystywania przy realizacji zamówienia konkretnego sprzętu o konkretnych parametrach Zamawiający dopuszcza używanie innego sprzętu o ile zapewni to osiągnięcie zakładanych parametrów projektowych i nie spowoduje ryzyka niezgodności wykonanych prac z dokumentacją techniczną.
Szczegółowy zakres robót dla ww. zadań określają: dokumentacja projektowa, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych.
45315700-5 - Instalowanie stacji rozdzielczych
45315100-9 - Instalacyjne roboty elektrotechniczne
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy