Budowa naziemnej instalacji fotowoltaicznej wraz ze stacją ładowania pojazdów dla...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Budowa naziemnej instalacji fotowoltaicznej wraz ze stacją ładowania pojazdów dla biura Nadleśnictwa Dretyń o mocy nie mniejszej jak 47 kW jednak nie przekraczającej 50 kW
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoMiastko
  • WojewództwoPomorskie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - inny zamawiający
  • Termin składania wniosków2021-09-06
  • ZamawiającyNadleśnictwo Dretyń
  • Data publikacji ogłoszenia2021-08-23
  • Numer ogłoszenianull
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa naziemnej instalacji fotowoltaicznej wraz ze stacją ładowania pojazdów dla biura Nadleśnictwa Dretyń o mocy nie mniejszej jak 47 kW jednak nie przekraczającej 50 kW

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Nadleśnictwo Dretyń

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 770528348

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Dretyń 84

1.5.2.) Miejscowość: Miastko

1.5.3.) Kod pocztowy: 77-200

1.5.4.) Województwo: pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL636 - Słupski

1.5.7.) Numer telefonu: 598581655

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: dretyn@szczecinek.lasy.gov.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://dretyn.szczecinek.lasy.gov.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający

Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Budowa naziemnej instalacji fotowoltaicznej wraz ze stacją ładowania pojazdów dla biura Nadleśnictwa Dretyń o mocy nie mniejszej jak 47 kW jednak nie przekraczającej 50 kW

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-15042ce9-01e0-11ec-b885-f28f91688073

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00157548

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-08-23

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00080593/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.1 Zakup i montaż instalacji fotowoltaicznej o mocy nie przekraczającej 50kW

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://portal.smartpzp.pl/nadlesnictwo.dretyn

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://portal.smartpzp.pl/nadlesnictwo.dretyn

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy SmartPZP (dalej – „Platforma”) oraz poczty elektronicznej. Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane za pośrednictwem Platformy, przekazywane są w formie elektronicznej, w zakładce „Korespondencja”.
Komunikacja między Zam.a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy SmartPZP(dalej–
Platforma). Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane są w
zakładce Korespondencja. Dopuszcza się również koresp. za pomocą poczty elektr.
email:miastko@szczecinek.lasy.gov.pl.W celu skorzystania z Platformy konieczna jest rejestr.
Wykonawcy pod adresem: https://portal.smartpzp.pl/nadlesnictwo.miastko po kliknięciu na przycisk
„Załóż konto”. Wyk. rejestrując się akceptuje warunki korzystania z Platformy, określone w Regulaminie
podczas rejestracji oraz uznaje go za wiążący. Korzystanie z Platformy jest bezpłatne. Podgląd i
pobieranie dokumentacji postępowania nie wymaga logowania. Maksymalny rozmiar plików
przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia, zmiany, wycofania oferty oraz
do komunikacji wynosi 100 MB. Za pośrednictwem Systemu można przesłać wiele pojedyn.plików lub
plik skompresowany do arch.(ZIP)zawierający wiele pojedyn. plików. Ofertę oraz ośw., składane na
podstawie art.125ust.1PZPsporządza się, pod rygorem nieważności w formie elektronicznej (tj.
opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej
podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Złożenie, zmiana i wycofanie oferty lub oferty następuje
wyłącznie w formie elektr. (tj. opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci
elektr.opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, za pośr. Platformy. Do założenia konta
na Platf. nie wymagany jest certyfikat kwalifik. Wyk. składa ofertę wyłącznie za pośrednictwem
Platformy, klikając w zakładce Oferty przycisk Złóż ofertę. Po kliknięciu wykonawca zostanie
przeniesiony na str. składania odpowiednio oferty, na której można załączyć formularz oferty oraz inne
pliki składające się na ofertę oraz pliki nie stanowiące treści oferty, składane wraz z
ofertą.Zamawiający informuje, że Platforma jest kompatybilna ze wszystkimi podpisami
elektr.Przesyłane dok. powinny być załączone w formie plików w formacie odpowiednio.png, .jpg, .jpeg,
.gif, .doc, .docx, .xls, .xlsx, .ppt, .pptx, .odt, .ods, .odp, .odf, .pdf, .zip, .rar, .7zip, .txt, .ath, .xml, .dwg,
.xades, .tar, .7z, .eml, .msg, Wymagania sprzętowe: -przeglądarka internetowa Mozzilla Firefox ver.65 i
późniejsze, Google Chrome ver.66 i późn. lub Opera ver.58 i późn., Microsoft Edge ver18 i późniejsze,
Internet Explorer11;system operacyjny Windows7i późniejsze;zainstalowane środow.Java w wersji
min.1.8(jre),w przypadku przeglądarek Opera, Chrome i Firefox należy doinstalować dodatek doprzeglądarki Szafir SDK Web,oprogramowanie SzafirHost w systemie operacyjnym, stały dostęp do
sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż1Mb/s,komputer klasy PC lub MAC, o
następującej konfiguracji: pamięć min.3GB RAM, procesor1500MHz lub lepszy, jeden z systemów
operacyjnych Linux Kernel4.0, Windows7 i MacOS10.12 - lub ich nowsze wersje, zainstalowany
program Acrobat Reader lub inny umożliwiający obsługę formatów .pdf. Pozostałe wym. techn. i
organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektr., elektr.kopii dok. i oświadczeń oraz informacji
przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z Platformy. Wszelkie inf.
stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy z dnia 16kwietnia1993r. o zwalczaniu
nieuczciwej konkurencji, które Wyk. zastrzeże jako tajemnicę przedsięb...

3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://portal.smartpzp.pl/nadlesnictwo.dretyn

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Stosownie do art.13 ust.1 i 2 rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady(UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w
związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz
uchylenia dyrekt 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych)(Dz.Urz.UE L 119 z
04 maja 2016r.,str.1–RODO) Zam. informuje, iż administratorem danych osobowych jest Nadleśnictwo
Miastko, Pasieka 14A,77-200 Miastko. W sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych
można skontaktować się za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem
miastko@szczecinek.lasy.gov.pl lub telefonicznie pod numerem 59 857 05 50.Zamawiający przetwarza
dane osobowe zebrane w niniejszym postępowaniu o udziel. zam. publ. w sposób gwarantujący
zabezp. przed ich bezprawnym rozpowszechnianiem.Zam. udostępnia dane osobowe, o których mowa
w art.10RODO w celu umożliwienia korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w
dzialeVI PZP, do upływu terminu do ich wniesienia. Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie
art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z prowadzeniem niniejszego postępowania o udzielenie
zamówienia publicznego oraz jego rozstrzygnięciem, jak również, jeżeli nie ziszczą się przesłanki
określone w art.255-256PZP–w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz jej
realizacji, a także udokumentowania postępowania o udzielenie zamówienia i jego
archiwizacji.Odbiorcami danych osobow. będą osoby lub podmioty, którym dokumentacja
postępowania zostanie udostępniona w oparciu o przepisy PZP, a także na podstawie ustawy o
dostępie do inf. publicznej.Dane osobowe pozyskane w związku z prowadzeniem niniejszego
postępowania o udzielenie zam. publicznego będą przechowywane, zgodnie z art.78ust.1PZP, przez
okres 4lat od dnia zakończenia postęp. o udzielenie zam. publicznego, a jeżeli czas trwania umowy
przekracza 4lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy w sprawie zam.publ.Dane
osobowe pozyskane w związku z prowadzeniem niniejszego postęp. o udzielenie zam. mogą zostać
przekazane podmiotom świadczącym usł. doradcze, w tym usługi prawne, i konsultingowe. Osoba,
której dotyczą pozyskane w związku z prowadzeniem niniejszego postępowania dane osobowe, ma
prawo:dostępu do swoich danych osobowych – zgodnie z art. 15RODO, przy czym w sytuacji, gdy
wykonanie obowiązków, o których mowa w art.15ust. 1-3RODO wymagałoby niewspółmiernie dużego
wysiłku Zamawiający może żądać wskazania dodatk. inf. mających na celu sprecyzowanie żądania, w
szczególności podania nazwy lub daty bieżącego bądź zakończonego postępowania o udzielenie
zamówienia publicznego;do sprostowana swoich danych osobowych – zgodnie z art.16RODO, przy
czym skorzystanie z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych, o którym mowa
w art. 16RODO, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z PZP oraz nie może naruszać
integralności protokołu oraz jego załączników;do żądania od Zamawiającego–jako
administratora,ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których
mowa w art. 18 ust. 2 RODO, przy czym prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w
odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w
celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu
publicznego UE lub państwa członkowskiego; prawo to nie ogranicza przetwarzania danych
osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;wniesienia
skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku uznania, iż przetwarzanie jej
danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych, w tym przepisy RODO.Obowiązek
podania danych osobowych jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach PZP, związanym z
udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Pozostałe informacje w SWZ

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): https://portal.smartpzp.pl/nadlesnictwo.dretyn

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Tak

4.1.2.) Numer referencyjny: S.270.4.2021

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.5.) Wartość zamówienia: 231100 PLN

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Budowa naziemnej instalacji fotowoltaicznej wraz ze stacją ładowania pojazdów dla biura Nadleśnictwa Dretyń o mocy nie mniejszej jak 47 kW jednak nie przekraczającej 50 kW

4.2.6.) Główny kod CPV: 45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 60 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze ofert Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
1) Cena – 60 %
2) Okres gwarancji - 40%

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: gwarancja

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt 7.1. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, działając na podstawie art. 274 ust. 1 PZP wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych:
a) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane,
5-letni okres liczony jest wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert (wzór wykazu robot budowlanych stanowi załącznik nr 11 do SWZ),
Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych, wykonanych wspólnie z innymi wykonawcami wykaz dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
b) Dowodów określających, czy wskazane przez Wykonawcę roboty budowlane na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postępowaniu dot. zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie doświadczenia zostały wykonane należycie.
Dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Nie

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

nie dotyczy

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

nie dotyczy

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

3000 zł

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

W przypadku oferty wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum):
1) w formularzu oferty należy wskazać firmy (nazwy) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
2) oferta musi być podpisana w taki sposób, by wiązała prawnie wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Osoba podpisująca ofertę musi posiadać umocowanie prawne do reprezentacji. Umocowanie musi wynikać z treści pełnomocnictwa załączonego do oferty – treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania;
3) oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 PZP składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnienie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. Ww. oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia powinno zostać złożone wraz z ofertą pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej (tj. opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
4) dokumenty, o których mowa w pkt 9.3. obowiązany będzie złożyć każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
5) dokumenty, o których mowa w pkt 9.2. lit. a, wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie składają wspólnie, natomiast dokumenty, o których mowa w pkt 9.2. lit. b składa ten z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, który wykazuje spełnienie warunku udziału w postępowaniu, do którego wykazania służy dany dokument;
6) wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia będą ponosić odpowiedzialność solidarną za wykonanie umowy;
7) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wyznaczą spośród siebie Wykonawcę kierującego (lidera), upoważnionego do zaciągania zobowiązań, otrzymywania poleceń oraz instrukcji dla i w imieniu każdego, jak też dla wszystkich partnerów;
8) Zamawiający może w ramach odpowiedzialności solidarnej żądać wykonania umowy w całości przez lidera lub od wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia łącznie lub każdego z osobna.
9) Zamawiający informuje o treści przepisu art. 117 ust. 3 PZP, zgodnie z którym w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane.
W związku z powyższym Wykonawca jest zobowiązany załączyć do oferty podmiotowy środek dowodowy w postaci oświadczenia, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni Wykonawcy. Wzór stosownego oświadczenia został zawarty w formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 i Zamawiający zaleca złożyć to oświadczenie właśnie w tym formularzu.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zamawiający dopuszcza możliwość zmian postanowień zawartej Umowy w stosunku do treści oferty na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy polegających na wprowadzeniu zmian w zakresie terminu realizacji Przedmiotu Umowy, w zakresie zmiany sposobu wykonania robót dodatkowych oraz w zakresie zmiany wynagrodzenia.
1) w zakresie zmiany terminu realizacji Przedmiotu Umowy:
a) o czas opóźnienia Zamawiającego w wykonywaniu jego obowiązków wynikających z Umowy, jeżeli takie opóźnienie jest lub będzie miało wpływ na wykonanie robót,
b) o czas działania Siły Wyższej oraz o czas niezbędny do usunięcia jej skutków i następstw, przy czym Siła Wyższa oznacza wyjątkowe wydarzenie lub okoliczność:
• na którą Strona nie ma wpływu,
• przeciw której ta Strona nie mogła w racjonalny sposób zabezpieczyć się przed zawarciem Umowy, której, skoro wystąpiła, Strona nie mogła w racjonalny sposób uniknąć lub jej przezwyciężyć, oraz której nie można uznać za wywołaną w znaczącym stopniu przez drugą Stronę,
c) o czas opóźnienia wynikający z zastania odmiennych od przyjętych zgodnie z wykonanymi badaniami, uzyskanymi decyzjami warunków terenowych, w szczególności istnienia niezinwentaryzowanych urządzeń, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych oraz nieprzewidzianych warunków geologicznych, terenowych, archeologicznych, wodnych itp.,
d) o czas opóźnienia wynikający z wstrzymania robót przez właściwy organ z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy, co uniemożliwia terminowe zakończenie realizacji Umowy,
e) o czas wynikający z konieczności uwzględnienia wpływu ewentualnych prac dodatkowych i zamiennych na realizację robót stanowiących Przedmiot Umowy,
f) konieczność wykonania robót spowodowanych przez błędy w danych wyjściowych, których doświadczony Wykonawca nie mógł w racjonalny sposób wykryć, ani uniknąć związanego z tym opóźnienia,
g) dopuszcza się zmianę terminu realizacji Przedmiotu Umowy w przypadku przedłużającej się procedury udzielenia zamówienia publicznego,
h) wystąpienia wyjątkowo niekorzystnych warunków atmosferycznych uniemożliwiających realizację Przedmiotu Umowy. Niekorzystne warunki atmosferyczne oznaczają warunki, w których niemożliwe jest prowadzenie robót bezpiecznie pod względem BHP, w sposób prawidłowy, zgodny z umówioną technologią lub zasadami sztuki budowlanej. Przez niekorzystne warunki atmosferyczne rozumie się także nadzwyczajne zjawiska pogodowe takie jak: nawałnice, ulewne deszcze, bardzo silne wiatry – uniemożliwiające prowadzenie zewnętrznych robót budowlanych w ogóle bądź bez niewspółmiernych nakładów. O wystąpieniu zjawiska uznanego za niekorzystne warunki atmosferyczne Wykonawca niezwłocznie poinformuje Zamawiającego i dokona wpisu w dzienniku budowy. Zamawiający ma prawo weryfikacji ustaleń nt. zjawisk uznanych za niekorzystne warunki atmosferyczne na podstawie danych z Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej (właściwych dla miejsca budowy), w szczególności średniej temperatury dziennej.
i) wstrzymania robót lub przerw w pracach powstałych z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, oraz następstw tego zdarzenia.
- przy czym każda zmiana terminu wykonania Przedmiotu Umowy może nastąpić tylko o czas niezbędny do wykonania robót stanowiących przedmiot Umowy, nie dłużej jednak niż o okres trwania okoliczności będących podstawą zmiany oraz ich następstw;

3. Wystąpienie którejkolwiek z okoliczności mogących powodować zmianę Umowy, nie stanowi bezwzględnego zobowiązania Zamawiającego do dokonania zmian ani nie może stanowić samodzielnej podstawy do jakichkolwiek roszczeń Wykonawcy do ich dokonania.
4. Strony dopuszczają możliwość zmiany Umowy w zakresie niedotyczącym istotnych postanowień Umowy w stosunku do treści oferty Wykonawcy, a w szczególności:
a) zmian redakcyjnych Umowy,
b) zmian będących następstwem sukcesji uniwersalnej albo przejęcia z mocy prawa pełni praw i obowiązków dotyczących którejkolwiek ze Stron,
c) zmian danych Stron ujawnionych w rejestrach publicznych

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2021-09-06 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://portal.smartpzp.pl/nadlesnictwo.dretyn

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-09-06 10:30

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

2) W ramach kryterium „Okres gwarancji” ocena ofert zostanie dokonana w następujący sposób:
- okres gwarancji 3 lata - 0 pkt
- okres gwarancji 4 lata – 10 pkt
- okres gwarancji 5 lat – 20 pkt
- okres gwarancji 6 lat - 30 pkt
- okres gwarancji 7 lat i więcej - 40 pkt
NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę wykonanie fundamentu pod ogrodzenie - Pruszcz Gdański
  • Lokalizacja zleceniapomorskie
  • Data dodania28-03-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę wykonanie fundamentu pod ogrodzenie. Wymiary: - długość 23 m; - szerokość 30 cm; - głębokość 80 cm. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI