Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
„Zakup wraz z dostawą soli i środków do zimowego utrzymania dróg i chodników na potrzeby Zakładu Gospodarki Komunalnej Sp. z o. o. w Zielonej Górze, z podziałem na 4 zadania”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Zakład Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 369088434
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Zjednoczenia 110C
1.5.2.) Miejscowość: Zielona Góra
1.5.3.) Kod pocztowy: 65-120
1.5.4.) Województwo: lubuskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL432 - Zielonogórski
1.5.7.) Numer telefonu: 68 322 91 00
1.5.8.) Numer faksu: 68 322 91 11
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat.zgk@zgkim.zgora.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zgk.net.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Zakup wraz z dostawą soli i środków do zimowego utrzymania dróg i chodników na potrzeby Zakładu Gospodarki Komunalnej Sp. z o. o. w Zielonej Górze, z podziałem na 4 zadania”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d745fe54-eae9-11eb-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00124319
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-07-22
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://zgkzgora.ezamawiajacy.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://zgkzgora.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Ofertę składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej, podpisaną kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej, tj. opatrzonej podpisem zaufanym (więcej informacji tu: https://moj.gov.pl/nforms/signer/upload?xFormsAppName=SIGNER) lub podpisem osobistym (więcej informacji tu: https://www.gov.pl/web/e-dowod/podpis-osobisty) wyłącznie za pomocą Platformy Przetargowej.
Oferta powinna być sporządzona w języku polskim. Każdy dokument, składający się na ofertę powinien być czytelny.
W celu złożenia oferty należy zarejestrować się, a następnie zalogować na Platformie i postępować zgodnie z instrukcjami, dostępnymi u dostawcy rozwiązania informatycznego pod adresem
https://zgkzgora.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet?MP_module=main&MP_action=publicFilesList&clientName=zgkzgora&USER_MENU_HOVER=publicFilesList, Pomoc techniczna dostępna pod nr tel. 022 25 72 223.
Zamawiający może również komunikować się z Wykonawcami za pomocą poczty elektronicznej, email: dz.zamowien-pub@zgkim.zgora.pl.
Dokumenty elektroniczne, oświadczenia lub elektroniczne kopie dokumentów lub oświadczeń składane są przez Wykonawcę za pośrednictwem Platformy przetargowej e-Zamawiający jako załączniki. Zamawiający dopuszcza również możliwość składania dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń za pomocą poczty elektronicznej, na adres email: dz.zamowien-pub@zgkim.zgora.pl.
Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów
lub oświadczeń, musi być zgody z wymaganiami, określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów
z dnia 27 czerwca 2017 r. „W sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu
o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie”.
Zamawiający nie przewiduje sposobu komunikowania się z Wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, wskazanych w SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DZ.260.53.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 4
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1) Zamówienie obejmuje:
Zakup 700 ton soli drogowej luzem z antyzbrylaczem do zimowego utrzymania dróg i chodników na potrzeby Zakładu Gospodarki Komunalnej Sp. z o. o. w Zielonej Górze.
a) Miejsce dostawy przedmiotu zamówienia - zbiornik do magazynowania soli drogowej zlokalizowany
w Zielonej Górze przy ul. Zjednoczenia 110, 65-120 Zielona Góra.
b) Terminy dostaw:
400 ton do dnia 31 października 2021r.
300 ton sukcesywnie na telefoniczne lub e-mailowe zlecenie Zamawiającego. Czas dostawy
od zgłoszenia zapotrzebowania nie dłuższy niż 48 godzin.
4.2.6.) Główny kod CPV: 34927100-2 - Sól drogowa
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Przedmiot umowy w zakresie przysługującego Zamawiającemu prawa opcji może obejmować do 20% ilości przedmiotu umowy określonej w § 1 ust. 1.4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1) Zamówienie obejmuje:
Zakup 500 ton piasku (kruszywa) do zimowego utrzymania dróg na potrzeby Zakładu Gospodarki Komunalnej Sp. z o. o. w Zielonej Górze.
a) Miejsce dostawy przedmiotu zamówienia - zbiornik do magazynowania piasku (kruszywa) zlokalizowany w Zielonej Górze przy ul. Zjednoczenia 110, 65-120 Zielona Góra lub przy ul. Wrocławskiej 73
(Dział Zagospodarowania Odpadów).
b) Termin dostawy: do dnia 31 października 2021r.
2) Podstawowe parametry techniczne piasku (kruszywa) stanowiącej przedmiot niniejszego zamówienia:
1. Dostarczany piasek ( kruszywo) musi spełniać wymagania:
a) piasek o uziarnieniu do 2 mm, wg PN-B-11113:1996 - 300 ton
b) kruszywo naturalne o uziarnieniu do 4 mm, wg PN-B-11111:1996 , lub
c) kruszywo kamienne łamane o uziarnieniu 2÷4 mm, wg PN-B-11112:1996 – 200 ton
d) zawartość ziaren drobnych (< 0,075 mm) powinna być minimalna nie większa niż 3%.
4.2.6.) Główny kod CPV: 14210000-6 - Żwir, piasek, kamień kruszony i kruszywa
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1) Zamówienie obejmuje:
Zakup 70 ton chlorku wapnia (wapniowy) techniczny (CaCl2) do zimowego utrzymania dróg na potrzeby Zakładu Gospodarki Komunalnej Sp. z o. o. w Zielonej Górze.
a) Miejsce dostawy przedmiotu zamówienia - magazyn ZGK Sp. z o. o. zlokalizowany w Zielonej Górze
przy ul. Zjednoczenia 110, 65-120 Zielona Góra.
b) Termin dostawy: do dnia 31 października 2021r.
2) Podstawowe parametry techniczne chlorku wapnia (wapniowego) stanowiący przedmiot niniejszego zamówienia:
1. Chlorek wapniowy techniczny powinien odpowiadać wymaganiom PN-75/C-84127.
2. Chlorek wapniowy może występować w postaci płatków lub proszku, zawierających 77÷80% czystego CaCl2; Pakowany w worki foliowe hermetyczne o wadze 20 do 50 kg, na paletach transportowych.
4.2.6.) Główny kod CPV: 24312120-1 - Chlorki
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 4
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1) Zamówienie obejmuje:
Zakup 70 ton technicznego chlorku magnezu sześciowodnego (MgCl2+6H2O) do zimowego utrzymania dróg na potrzeby Zakładu Gospodarki Komunalnej Sp. z o. o. w Zielonej Górze.
a) Miejsce dostawy przedmiotu zamówienia - magazyn ZGK Sp. z o.o. zlokalizowany w Zielonej Górze
przy ul. Zjednoczenia 110, 65-120 Zielona Góra.
b) Termin dostawy: do dnia 31 października 2021r.
2) Podstawowe parametry techniczne Chlorku magnezu stanowiący przedmiot niniejszego zamówienia:
1. Chlorek magnezu sześciowodny (MgCl2+6H2O) zgodny z WE 232-094-6, CAS 7791-18-6
2. Chlorek magnezu może występować w postaci płatków lub proszku, zawierających powyżej 96% czystego MgCl2+6H2O; Pakowany w worki foliowe hermetyczne o wadze 20 do 50 kg, na paletach transportowych.
4.2.6.) Główny kod CPV: 24312120-1 - Chlorki
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1) formularz oferty wg załącznika nr 4 do SWZ;2) formularz cenowy wg załącznika nr 5 do SWZ;
3) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw
do wykluczenia z postępowania; oświadczenia składane odrębnie w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie
- w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, niniejsze oświadczenie, składa każdy z Wykonawców, w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału
w postępowaniu lub kryteriów selekcji (wg załącznika nr 3 do SWZ);
- Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia, wraz z oświadczeniem, także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnienia warunków udziału w postępowaniu
lub kryteriów selekcji, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby (wg załącznika nr 3.2
do SWZ);
4) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji
o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania - Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenie ww. dokumentu w przypadku wskazania przez niego, odpowiednio w formularzu oferty
(wg załącznika nr 4 do SWZ, str.1) danych, umożliwiających dostęp do tych dokumentów w ogólnodostępnych
5) Pełnomocnictwo lub inny dokument określający zakres umocowania do reprezentowania Wykonawcy, o ile ofertę składa Pełnomocnik Wykonawcy;
- w przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, z którego będzie wynikało umocowanie do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
- powinno zawierać: nazwę postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy, wszystkich wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy z określeniem adresu siedziby, ustanowionego pełnomocnika oraz zakres jego umocowania;
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Oferta przedstawiona przez dwóchlub więcej Wykonawców (Współpartnerów), wchodzących w skład np.: konsorcjum lub spółki cywilnej, musi być przedstawiona jako jedna oferta, od jednego podmiotu. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
2) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postępowania, składa każdy
z Wykonawców według wzoru, stanowiącego załącznik nr 3 do SWZ. Oświadczenia te, potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane/dostawy/usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.
4) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie, w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, o których mowa w Dziale IX SWZ, mogą polegać
na zdolnościach tych Współpartnerów, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których
te zdolności są wymagane.
5) Oferta Wykonawców, wspólnie ubiegający się o zamówienie, musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Współpartnerów.
6) Wszelka korespondencja dokonywana będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem (liderem).
7) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie wypełniając formularz oferty, jak również inne dokumenty, w miejscu np. „nazwa i adres Wykonawcy” wpisują dane dotyczące wszystkich Współpartnerów, a nie ich Pełnomocnika – lidera lub jednego ze Współpartnerów.
8) W przypadku złożenia przez Wykonawców, wspólnie ubiegających się o zamówienie, zabezpieczenia należytego wykonania umowy w formie gwarancji, dokument ten powinien być wystawiony na wszystkich Współpartnerów łącznie, a nie ich Pełnomocnika lub jednego ze Współpartnerów.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1) Zmiana terminów realizacji przedmiotu umowy w sytuacji wystąpienia wydarzeń lub okoliczności uniemożliwiających wykonanie dostaw, bądź w znaczny sposób spowalniający dostawy, za które to wydarzenia lub okoliczności Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności, w szczególności:a) niesprzyjające warunki atmosferyczne;
b) klęski żywiołowe;
c) w sytuacji wystąpienia okoliczności po stronie Zamawiającego, której nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy.
2) Pozostałe okoliczności powodujące możliwość zmiany umowy:
a) wycofania z dystrybucji przedmiotu umowy i zastąpienia go produktem o parametrach nie gorszych niż oferowany, za cenę taką jaka została ustalona w niniejszej umowie;
b) wystąpienie siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z SWZ, przy czym przez siłę wyższą rozumie się każde zdarzenie zewnętrzne, które było nie do przewidzenia przez Strony umowy, któremu nie można było zapobiec i które ma wpływ na realizację umowy;
c) ustawowej zmiany stawki podatku VAT lub innych zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawnych w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia lub świadczenia stron;
d) zmiana formy organizacyjno-prawnej po stronie Wykonawcy, ale wyłącznie takiej, która nie powoduje likwidacji Wykonawcy;
e) zmiana nazwy, adresu Stron Umowy, numerów rachunków bankowych oraz innych danych identyfikacyjnych, przy uwzględnieniu §3 ust. 3.