Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Zakup wraz dostawą piasku rzecznego i soli drogowej z antyzbrylaczem na potrzeby zimowego utrzymania dróg powiatowych.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Zarząd Dróg Powiatowych w Sandomierzu z siedzibą w Samborcu
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 830413998
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Samborzec 199
1.5.2.) Miejscowość: Samborzec
1.5.3.) Kod pocztowy: 27-650
1.5.4.) Województwo: świętokrzyskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL722 - Sandomiersko-jędrzejowski
1.5.7.) Numer telefonu: 15 8320406
1.5.8.) Numer faksu: 15 8320406
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zdpsandom@poczta.onet.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.zdpsan.samorzad.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zakup wraz dostawą piasku rzecznego i soli drogowej z antyzbrylaczem na potrzeby zimowego utrzymania dróg powiatowych.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ac1a1872-b462-11ee-a66a-5e0e9a75a9a0
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00041168
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-01-16
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00015407/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Zakup wraz z dostawą piasku rzecznego i soli drogowej z antyzbrylaczem na potrzeby zimowego utrzymania dróg powiatowych.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/zdpsan
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/zdpsan
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Oferta sporządzana jest w języku polskim, z zachowaniem postaci elektronicznej w formacie danych: .pdf, .doc, .docx, .rtf, .xps, .odt. i podpisana kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.
Wymagania techniczne i organizacyjne zostały opisane w Regulaminie www.platformazakupowa.pl, który jest uzupełnieniem niniejszej instrukcji.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Zarząd Dróg Powiatowych w Sandomierzu z siedzibą w Samborcu, Samborzec 199, 27-650 Samborzec
inspektorem ochrony danych osobowych w Zarządzie Dróg Powiatowych w Sandomierzu z siedzibą w Samborcu, Samborzec 199, 27-650 Samborzec
jest Pani/Pan Cezary Gradziński , kontakt: email: gradzinski@powiat.sandomierz.pl, tel. 15 644 10 10 wew. 320;
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Szczegółowe informacje zawarte są w SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DT.26.2.2024.P-2
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 355041,96 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Dostawa soli drogowej z antyzbrylaczem do zimowego utrzymania dróg na terenie powiatu sandomierskiego.
Przedmiotem zamówienia zakup i dostawa soli drogowej wraz z rozładunkiem na plac składowy [siedziba Zarządu Dróg Powiatowych w Sandomierzu; 27-650 Samborzec 199] w ilości 650 ton.
• Sól stanowiąca przedmiot zamówienia winna spełniać wymagania określone w normie PN-86/C-84081/02 Sól (chlorek sodowy). Wymagania: Musi odpowiadać wymaganiom higienicznym (posiadać atest higieniczny wydany przez Państwowy Zakład Higieny) oraz posiadać dopuszczenie lub inny dokument wskazujący na możliwość stosowania (atest, aktualne świadectwo dopuszczenia lub inny dokument wskazujący na możliwość stosowania na drogach na terenie kraju).
• Dostawa soli objęta zamówieniem będzie zrealizowana w trakcie obowiązywania umowy partiami.
- pierwsza dostawa w ilości 250 ton (partiami, wg. zgłoszonego zapotrzebowania w terminie do jednego miesiąca od dnia podpisania umowy).
- druga dostawa w ilości 400 ton (partiami, wg. zgłoszonego zapotrzebowania w miesiącach jesiennych w terminie do 10 października 2024 r.)
• Dostawy realizowane będą samochodami samowyładowczymi, a Dostawca jest zobowiązany do stosowania jedynie takich środków transportu, które nie wpłyną na jakość przewożonego materiału, a w szczególności na jego zawilgocenie. Ilość i wydajność środków transportu winna gwarantować terminowość dostaw.
• Forma dostawy – sól luzem bez opakowań
• Zamawiający zastrzega sobie prawo sprawdzenia jakości poszczególnych partii soli drogowej. W przypadku dostarczenia soli niezgodnej z wymogami Zamawiającego, materiał zostanie pozostawiony do dyspozycji Dostawcy.
• Przed podpisaniem umowy Dostawca zobowiązany będzie przedstawić zamawiającemu atest higieniczny PZH, opinię IBDM wraz z załącznikami (tj. wynikami badań soli drogowej lub dokumenty równoważne dopuszczające i potwierdzające parametry techniczne wydane przez odpowiednie jednostki na terenie UE) potwierdzające przeznaczenie soli do posypywania dróg. Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być składane wraz z tłumaczeniem na język polski. Ww. dokumenty należy również przedstawić w przypadku każdej zmiany źródła pochodzenia soli drogowej.
4.2.5.) Wartość części: 318318,26 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 34927100-2 - Sól drogowa
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 9 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z kryteriami określonymi w SWZ- cena brutto , czas realizacji dostawy od chwili przyjęcia zgłoszenia zapotrzebowanie.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czeas realizacji dostawy od chwili przyjęcia zgłoszenia zapotrzebowania.
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Dostawa piasku rzecznego na potrzeby zimowego utrzymania dróg powiatowych.
Przedmiotem zamówienia zakup i dostawa piasku rzecznego wraz z rozładunkiem na plac składowy [siedziba Zarządu Dróg Powiatowych w Sandomierzu; 27-650 Samborzec 199] w ilości 1300 ton.
• Piasek rzeczny sortowany 0-2 mm.
• Dostawa piasku objęta zamówieniem będzie zrealizowana w trakcie obowiązywania umowy partiami.
- pierwsza dostawa w ilości 500 ton (partiami, wg. zgłoszonego zapotrzebowania w terminie do jednego miesiąca od dnia podpisania umowy).
- druga dostawa w ilości 800 ton (partiami, wg. zgłoszonego zapotrzebowania w miesiącach jesiennych w terminie do 10 października 2024 r.)
• Dostawy realizowane będą samochodami samowyładowczymi, a Dostawca jest zobowiązany do stosowania jedynie takich środków transportu, które nie wpłyną na jakość przewożonego materiału. Ilość i wydajność środków transportu winna gwarantować terminowość dostaw.
• Forma dostawy – luzem bez opakowań
• Zamawiający zastrzega sobie prawo sprawdzenia jakości poszczególnych partii piasku. W przypadku dostarczenia piasku niezgodnej z wymogami Zamawiającego, materiał zostanie pozostawiony do dyspozycji Dostawcy.
4.2.5.) Wartość części: 36723,70 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 14211000-3 - Piasek
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 9 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z kryteriami określonymi w SWZ- cena brutto , czas realizacji dostawy od chwili przyjęcia zgłoszenia zapotrzebowanie.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czeas realizacji dostawy od chwili przyjęcia zgłoszenia zapotrzebowania.
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Dostawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.
Zgodnie z art. 112 ust. 2 ustawy Pzp o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Dostawcy, którzy spełniają niżej wymienione warunki udziału w postępowaniu:
- dysponują zdolnością do występowania w obrocie gospodarczym, przejawiającą się następującym minimalnym poziomem zdolności:
Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie;
- posiadają uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej:
Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie;
- znajdują się w sytuacji ekonomicznej lub finansowej potwierdzającej zdolność Dostawcy do należytego wykonania zamówienia, przejawiającą się minimalnym poziomem zdolności:
Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie;
- dysponują zdolnością techniczną lub zawodową potwierdzającą zdolność Dostawcy do należytego wykonania zamówienia, przejawiającą się następującym minimalnym poziomem zdolności dotyczącej:
Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie;
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenie Dostawcy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego Dostawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej, zgodnie z wzorem stanowiącym Załącznik 2.4.;
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Do oferty Dostawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postępowania.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
nie dotyczy
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Dostawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Dostawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy Pzp, natomiast spełnianie warunków udziału w postępowaniu wykazują zgodnie z pkt 6.2. SWZ.
W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez Wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w pkt 8.2. SWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to potwierdza brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
W przypadku, gdy spełnianie warunku opisanego w pkt 6.2.4.1. i 6.2.4.2. SWZ Dostawcy wykazują poprzez poleganie na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane Dostawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia oświadczają, które usługi wykonają poszczególni Dostawcy.
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców są oni zobowiązani na wezwanie Zamawiającego złożyć aktualne na dzień złożenia podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w pkt 8 SWZ, przy czym:
1) podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w pkt 8.5.2) SWZ składa odpowiednio Dostawca/Dostawcy, który/którzy wykazuje/ją spełnianie warunku, w zakresie i na zasadach opisanych w pkt 6.2. SWZ.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian określone są w projekcie umowy - załącznik do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-01-26 08:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/zdpsan
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-01-26 09:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-02-24