Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Zakup samochodu specjalnego przeznaczonego do czyszczenia urządzeń, sieci i przyłączy kanalizacji sanitarnej
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: KOMUNALNY ZAKŁAD UŻYTECZNOŚCI PUBLICZNEJ W KRAJENCE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 301991644
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Władysława Jagiełły 26 lokal A
1.5.2.) Miejscowość: Krajenka
1.5.3.) Kod pocztowy: 77-430
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL411 - Pilski
1.5.7.) Numer telefonu: 672638583
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: kzup-krajenka-t@wp.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://kzupkrajenka.bip.gov.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zakup samochodu specjalnego przeznaczonego do czyszczenia urządzeń, sieci i przyłączy kanalizacji sanitarnej
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-51d8deff-de4c-11eb-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00105682
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-07-06
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://miniportal.uzp.gov.pl/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie
zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu:1)
miniPortalu, który dostępny jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/, 2) ePUAPu, dostępnego
pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal 3) poczty elektronicznej, adres: kzup-krajenka-t@wp.pl.
Adres strony internetowej https://miniportal.uzp.gov.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi
posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do następujących
formularzy: „Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz do „Formularza do
komunikacji”.7.3. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów
elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy
ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal
https://miniportal.uzp.gov.pl/WarunkiUslugi oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy
usług administracji publicznej (ePUAP). https://www.gov.pl/web/gov/warunki-korzystania7.4.
Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz
złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” i „Formularza do komunikacji” wynosi 150 MB. 7.5.
Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem poczty elektronicznej wynosi 20 MB.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 27.1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w
związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz
uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. U. UE L119 z dnia 4 maja 2016
r., str. 1; zwanym dalej „RODO”) informujemy, że:27.1.1. administratorem Pani/Pana danych
osobowych jest Gmina i Miasto Krajenka;27.1.2. administrator wyznaczył Inspektora Danych
Osobowych, z którym można się kontaktować pod adresem e-mail: iodo@manthey.com.pl, 27.1.3.
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym
z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie
przetargu nieograniczonego.27.1.4. odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub
podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 ustawy
PZP27.1.5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 PZP przez okres
4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy
przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;27.1.6. obowiązek
podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem
ustawowym określonym w przepisanych ustawy P.Z.P., związanym z udziałem w postępowaniu o
udzielenie zamówienia publicznego.27.1.7. w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie
będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO.27.2. posiada
Pani/Pan:27.2.1. na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana
dotyczących (w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymagałoby po stronie administratora
niewspółmiernie dużego wysiłku może zostać Pani/Pan zobowiązana do wskazania dodatkowych
informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty
zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia);27.2.2. na podstawie art. 16 RODO prawo do
sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może
skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień
umowy w zakresie niezgodnym z ustawą PZP oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz
jego załączników);27.2.3. na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia
przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem okresu trwania postępowania o udzielenie
zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo
do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu
zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej
lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa
członkowskiego);27.2.4. prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy
RODO;27.3. nie przysługuje Pani/Panu:27.3.1. w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do
usunięcia danych osobowych;27.3.2. prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art.
20 RODO;27.3.3. na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych
osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c
RODO; 27.4. przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z
RODO przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem właściwym dla
przedmiotowej skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: KZUP.331.2.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
6.1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa kompletnego, w pełni sprawnego pojazdu specjalnego przeznaczonego do czyszczenia urządzeń, sieci i przyłączy kanalizacji sanitarnej, wyprodukowanego nie wcześniej niż w 1995 r., spełniającego wymagania techniczne określone w obowiązujących w Polsce przepisach dla pojazdów poruszających się po drogach publicznych, w tym warunki określone w ustawie z dnia 20 czerwca 1997 roku Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 2020 r., poz. 450) i rozporządzeniach wykonawczych do tej ustawy.
6.2. Szczegółowy opis zawarty jest w opisie przedmiotu zamówienia stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ.
6.3. Opis obowiązków wykonawcy zawarty jest również w projektowanych postanowieniach umowy, stanowiących załącznik nr 6 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 34144000-8 - Pojazdy silnikowe specjalnego zastosowania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 30 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 23.1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający będzie kierował
się kryteriami: 1) Cena – 60 %2) rok produkcji – 20%3) gwarancja – 20 %
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: rok produkcji
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: gwarancja
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1.1.1. zdolności technicznej lub zawodowej
Warunek zostanie spełniony jeśli wykonawca w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie wykonał co najmniej:
1 zamówienie obejmujące dostawę pojazdu specjalnego z funkcją ciśnieniowego czyszczenia kanalizacji, o wartości zamówienia min. 130 000 zł brutto.
W przypadku waluty niż PLN, dane finansowe zostają przeliczone według średniego kursu Narodowego Banku Polskiego (NBP) opublikowanego w dniu ukazania się ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
11.1. Zamawiający, działając zgodnie z art. 106 i 107 ustawy Pzp, w celu potwierdzenia zgodności oferowanej dostawy z wymaganiami oraz cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia oraz z wymaganiami związanymi z realizacją zamówienia, żąda złożenia wraz z ofertą n/w przedmiotowych środków dowodowych:11.1.1. formularz parametrów technicznych – wg załącznika nr 3 do SWZ.
11.2. Jeżeli wykonawca nie złoży wraz z ofertą w/w przedmiotowych środków dowodowych lub złożone przedmiotowe środki dowodowe będą niekompletne, Zamawiający wezwie do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
formularz parametrów technicznych – wg załącznika nr 3 do SWZ.5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
19.4. Wraz z ofertą (formularzem ofertowym) wykonawca jest zobowiązany złożyć:19.4.1. formularz parametrów technicznych – wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SWZ.
Forma: Formularz przekazuje się w postaci elektronicznej i opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
Dopuszcza się również cyfrowe odwzorowanie, poświadczone zgodnie z rozporządzeniem, o którym mowa w pkt 19.9.
19.4.2. oświadczenia o nie podleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SWZ
Oświadczenia składają odrębnie:
1) zgodnie z art. 125 ust. 4 ustawy PZP w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie, oświadczenie składa każdy z wykonawców.
2) zgodnie z art. 125 ust. 5 ustawy PZP w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby Wykonawca wraz ze swoim oświadczeniem przedstawia także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw do wykluczenia tego podmiotu oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby – wg załącznika nr 8 do SWZ.
Forma: Oświadczenia składane są pod rygorem nieważności w formie elektronicznej (z użyciem podpisu kwalifikowanego) lub w postaci elektronicznej oparzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
19.4.3. zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy, zgodnie z art. 118 ust. 3 PZP, np. wg wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do SWZ – jeżeli dotyczy
Forma: Zobowiązanie przekazuje się w postaci elektronicznej i opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
Dopuszcza się również cyfrowe odwzorowanie, poświadczone zgodnie z rozporządzeniem, o którym mowa w pkt 19.9.
19.4.4. pełnomocnictwo lub inny dokument z którego wynika umocowanie do reprezentowania wykonawcy i złożenia oferty – jeżeli dotyczy.
Forma: Pełnomocnictwo przekazuje się w postaci elektronicznej i opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
Dopuszcza się również cyfrowe odwzorowanie, poświadczone zgodnie z rozporządzeniem, o którym mowa w pkt 19.9.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
13.1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku, wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Niedopuszczalna jest zmiana postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty pozawypadkami wskazanymi w ustawie PZP, w niniejszej umowie oraz w przypadku siły wyższej.2.
Termin realizacji umowy może ulec zmianie wyłącznie z niezależnych od wykonawcy, przyczyn,
które Zamawiający uzna za uzasadnione. 3. Warunki wprowadzenia zmian w niniejszej
umowie:1) każdy wniosek o zmianę zapisów Umowy winien być przedłożony przez Wykonawcę
pisemnie wraz z szczegółowym uzasadnieniem zmiany. Ciężar dowodu zmiany spoczywa na
Wykonawcy.2) Zamawiający zastrzega, że wprowadzenie zmian do Umowy nie będzie miało
charakteru automatycznego i zastrzega sobie prawo ich nieuwzględnienia.4. Warunkiem
wprowadzenia zmian do zawartej umowy będzie potwierdzenie powstałych okoliczności w
formie opisowej i właściwie umotywowanej (protokół wraz z uzasadnieniem), przez strony
umowy. 3. Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści umowy wymagają dla swej ważności formy
pisemnej w postaci aneksu.