Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Zakup pojazdu specjalistycznego do wywozu odpadów komunalnych
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Zakład Usług Komunalnych Sp. z o.o.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 368792929
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Mikiewicza 3
1.5.2.) Miejscowość: Paczków
1.5.3.) Kod pocztowy: 48-370
1.5.4.) Województwo: opolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL523 - Nyski
1.5.7.) Numer telefonu: 882762196
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: joanna.zielinska@paczkow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.paczkow.bip.net.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - inne państwowe i samorządowe osoby prawne utworzone na podstawie odrębnych ustaw w celu wykonywania zadań publicznych
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zakup pojazdu specjalistycznego do wywozu odpadów komunalnych
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c98d87d0-8d92-11ec-94c8-de8df8ed9da1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00056962
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-02-15
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00033677/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Zakup pojazdu specjalistycznego do wywozu odpadów komunalnych
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
www.paczkow.bip.net.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu miniPortalu, który dostępny jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/, ePUAPu, dostępnego pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz poczty elektronicznej joanna.zielinska@paczkow.pl
Skrzynka podawcza ePUAP: /160707/SkrytkaESP Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi
posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do następujących formularzy: „Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz do „Formularza do komunikacji”. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów
elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP). Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” i „Formularza do komunikacji” wynosi 150 MB. Zamawiający może również komunikować się z Wykonawcami za pomocą poczty elektronicznej, e-mail: joanna.zielinska@paczkow.pl
Dokumenty elektroniczne, składane są przez Wykonawcę za pośrednictwem „Formularza do komunikacji” jako załączniki.
Dokumenty należy sporządzać w języku polskim, w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Zamawiający dopuszcza dołączenie katalogu elektronicznego do oferty
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacje zawarte są w pkt. 39 SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Informacje zawarte są w pkt. 39 SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZUK.271.1.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zakres zamówienia obejmuje dostawę jednego, nowego, sprawnego technicznie pojazdu specjalistycznego do wywozu odpadów komunalnych (śmieciarka), spełniającego normy w zakresie emisji spalin, jak również wymagania techniczne określone w obowiązujących w Polsce przepisach dla pojazdów poruszających się po drogach publicznych, w tym warunki techniczne określone w ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym i rozporządzeniach wykonawczych do tej ustawy. Rok produkcji nie starszy niż 2021
Dane techniczne pojazdu:
Konfiguracja osi 4x2
Położenie koła kierownicy Lewa strona
Dopuszczalny nacisk pierwszej osi Min. 8000 kg
Dopuszczalny nacisk drugiej osi Min. 11500 kg
DMC pojazdu Min. 18000 kg
Szerokość pojazdu Max 2550 mm
Wysokość Max 4 m
Rozstaw osi Max 3950 mm
Silnik Paliwo - podstawowe diesel
Pojemność silnika Min 9 dm3 - Max 9,5 dm3
Norma emisji spalin Euro 6
Moc silnika min. 280 KM
Skrzynia biegów min 6-cio biegowa automatyczna /nie dopuszcza się skrzyni manualnej ani zautomatyzowanej/
Hamulce i bezpieczeństwo
Hamulce tarczowe z przodu i z tyłu
Elektronicznie sterowany układ hamulcowy EBS z systemem hamowania awaryjnego
Hamulec postojowy działający na tylną oś
System zapobiegający blokowaniu kół (ABS);
System stabilizacji toru jazdy (ESP);
Tempomat z czujnikiem radarowym
System ostrzegania o niekontrolowanej zmianie pasa ruchu
Sygnał dźwiękowy cofania
Oświetlenie
Oświetlenie zgodne z obowiązującymi przepisami ruchu drogowego
Światła do jazdy dziennej LED
Dodatkowe światła przeciwmgielne przednie i dalekosiężne
Światła tylne LED
Światła robocze za kabiną po lewej i prawe stronie oraz na końcu zabudowy w górnej części
Kabina: immobiliser tachograf cyfrowy tylna ściana kabiny pełna, bez okien
zdalnie sterowany centralny zamek kabina dzienna, krótka, ilość miejsc siedzących 3 lusterka zewnętrzne podgrzewane i regulowane elektrycznie
układ wentylacji i ogrzewania kabiny z klimatyzacją manualną
Podwozie
Akumulatory 2x12V min. 180 Ah
Alternator min. 2400 W
Filtr paliwa z separatorem wody, ogrzewany
Koła bliźniacze na osi tylnej
Podgrzewany zbiornik AdBlue o pojemności min. 47 litrów
Zawieszenie osi przedniej paraboliczne min. 3 piórowe
Zawieszenie osi tylnej pneumatyczne ze sterowaniem wysokością i jedną pamięcią wysokości
Koła w rozmiarze min 315/80R22,5 wraz z kołem zapasowym
Ogranicznik prędkości 89 km/h
Przygotowanie elektroniki do zabudowy śmieciarki z tylnym załadunkiem, drugi ogranicznik prędkości 30 km/h + blokada cofania
Zbiornik paliwa aluminiowy o pojemności min. 300 litrów
Przystawka odbioru mocy odsilnikowa
Kolor kabiny: preferowany biały, /oryginalny, lakierowany fabrycznie/
Wyposażenie dodatkowe
Podnośnik hydrauliczny o udźwigu min. 12 ton
Trójkąt ostrzegawczy sztuk 2
Zderzak przedni z tworzywa sztucznego
Kliny pod koła 2 szt.
Apteczka z wyposażeniem
Belka świetlna na kabinie pojazdu z napisem ZUK Paczków
Pasy bezpieczeństwa dla wszystkich miejsc siedzących
Zestaw wskaźników lub wyświetlacz zawierający co najmniej wskazania: prędkościomierza w km/h, temperaturę cieczy chłodzącej silnika, poziom paliwa w zbiorniku, obrotomierz;
Komputer pokładowy;
Oświetlenie wnętrza kabiny;
Regulowana kolumna kierownicy w dwóch płaszczyznach
Radio z głośnikami, bluetooth, USB
Fotel kierowcy z zawieszeniem pneumatycznym, regulacja wysokości i położenia wzdłużnego, regulacją pochylenia fotela
Poszycie foteli łatwo zmywalne
Fabryczne błotniki z chlapaczami
Fabryczne boczne osłony przeciw najazdowe;
Dane techniczne zabudowy (fabrycznie nowa):
Skrzynia ładunkowa: pojemność całkowita – 14 – 16 m3, konstrukcja stalowa wykonana w kształcie owalu, odporna na skręcanie, jednokomorowa. Ściany boczne (grubość min. 4 mm), dach oraz podłoga połączone profilem narożnym, spawanym spoiną ciągłą. Ściany boczne pomiędzy dolnym i górnym profilem narożnym gładkie. Podłoga (grubość min. 5 mm) wykonana w kształcie kila która zapewni optymalne gromadzenie odcieków. Dodatkowo dno skrzyni ładunkowej wyposażone w zintegrowany zbiornik na odcieki z zaworem oraz wężem spustowym. Sterowanie mechanizmem załadowczym w cyklu automatycznym, ciągłym oraz pojedynczym. Sterowanie urządzeniem zasypowym umieszczonym po obu stronach odwłoka. Sterowanie płytą wypychającą (wysuwanie i wsuwanie) ze stanowiska na zewnątrz pojazdu lub z kabiny kierowcy. Układ uwalniania zakleszczonych przedmiotów. Minimum dwa wyłączniki bezpieczeństwa (stop awaryjny) umieszczone po obu stronach zabudowy oraz jeden wyłącznik bezpieczeństwa w kabinie kierowcy
Odwłok: wykonany z 2 ścian bocznych o bardzo sztywnej konstrukcji ramowej oraz z blach dna wanny załadunkowej. Oba te elementy wykonane ze stali o wysokiej wytrzymałości na ścieranie. Uszczelnienie pomiędzy skrzynią ładunkową a odwłokiem wykonane za pomocą profilu gumowego. Elementy nie posiadające wpływu na przenoszenie sił wykonane z lekkich tworzyw sztucznych. Siłowniki płyty nośnej umieszczone są na zewnątrz odwłoka, chronione przed uszkodzeniem a w przypadku serwisowym - dobry i wygodny dostęp.
Mechanizm prasowania: składający się z płyty nośnej oraz płyty prasującej. Płyta nośna wykonana jako spawana konstrukcja profilowa, od strony mającej styczność z odpadami wykonana ze stali wysokiej odporności na ścieranie, poruszająca się po płytach stalowych wykonanych jako wytłoczka z jednego arkusza blachy z stali o podwyższonej wytrzymałości na ścieranie.
Płyta wypychająca: konstrukcja wzmocniona profilami pozwalająca na optymalne prowadzenie na prowadnicach ścian bocznych. Siłownik teleskopowy dwustronnego działania wyposażony w układ bezstopniowej regulacji ciśnienia będąc idealnym rozwiązaniem dla zbiórki odpadów gromadzonych selektywnie.
Sterowanie nadwoziem: poprzez umieszczony w kabinie kierowcy terminal sterowniczy oferujący obsługę następujących funkcji:
- hydraulika zał/wył
- lampy ostrzegawcze (koguty) zał/wył
- oświetlenie robocze odwłoka zał/wył
- wybór różnych schematów zagęszczenia odpadów
- przełączenie obsługi opróżniania śmieciarki wewnątrz kabiny i na zewnątrz
- ustawienia automatycznych cykli zagęszczania
- wyładunek śmieciarki wraz z zamknięciem odwłoka do wysokości 1m
- dźwięk systemowy stały
- dźwięk przerywany do sygnalizacji włączonego przycisku bezpieczeństwa.
Dane techniczne:
1. Napięcie elektryczne 24V
2. Ciśnienie hydrauliczne 230 bar
3. Czas cyklu prasy 16-18 sek.
4. Pojemności skrzyni ładunkowej min. 15,6
Wyposażenie podstawowe:
1. 1 lampa ostrzegawcza wraz z koszem osłonowym, montowana na odwłoku
2. 1 reflektor roboczy na odwłoku
3. Kasety sterownicze po prawej stronie odwłoka
4. 2 stopnie dla ładowaczy z czujnikami zajętości
5. Kaseta sterująca zewnętrzna do: podnoszenie/opuszczanie odwłoka, wypychanie odpadów
6. Brzęczyk biegu wstecznego
7. Kamera wsteczna
8. Oświetlenie zgodne z przepisami ruchu drogowego
9. Dodatkowo oświetlenie obrysowe, drogowe oraz hamowania na górze odwłoka
10. Boczne światła obrysowe
11. Chlapacze osi tylnej
12. Szesnasto-wtykowe gniazdo do podłączenia zasypu
13. Kolorowy monitor, zintegrowany z terminalem sterowniczym wraz kamerą zamontowaną z tyłu nadwozia
14. Drzwi rewizyjne na prawej ścianie skrzyni ładunkowej nadwozia
15. Zabudowa przeznaczona do współpracy z następującymi pojemnikami:
- 2 kołowe zgodne z EN840/1
- 4 kołowe z płaską pokrywą zgodne z EN840/2
- 4 kołowe z wypukłą pokrywą zgodne z EN843/3
Tryby pracy:
- podnoszenie/opuszczanie przez przyciśnięcie guzika dla pojemników 2 kołowych
- podnoszenie/opuszczanie przez przyciśnięcie guzika dla pojemników 4 kołowych
- obsługa pojemników 4 kołowych na ramionach bocznych poprzez przyciśnięcie guzika
Czas cyklu:
- pojemniki 2 kołowe > 8 sek.
- pojemniki 4 kołowe > 12 sek.
4.2.6.) Główny kod CPV: 34000000-7 - Sprzęt transportowy i produkty pomocnicze dla transportu
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
34144510-6 - Pojazdy do transportu odpadów
34144511-3 - Pojazdy do zbierania odpadów
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 3 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Ocena ofert dokonana zostanie zgodnie z kryteriami oceny ofert
przyjętymi w SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: gwarancja
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy)
W przypadku podpisywania oferty przez osoby nie wymienione w odpisie z właściwego rejestru – pełnomocnictwo do podpisania oferty lub podpisania oferty i zawarcia umowy.
W przypadku podmiotów występujących wspólnie pełnomocnictwo podpisane przez upoważnionych przedstawicieli każdego z podmiotów występujących wspólnie, do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo należy dołączyć do oferty. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia żaden z Wykonawców nie może podlegać wykluczeniu. Jeżeli w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego zostanie wybrana
oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Wybrany wykonawca jest zobowiązany do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych we Wzorze umowy, stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ.
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w zakresie uregulowanym w art. 455 Pzp oraz wskazanym we wzorze umowy, stanowiącym Załącznik Nr 1 do SWZ. Zmiana umowy wymaga dla swej ważności, pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-02-24 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem „Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-02-24 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-03-25