Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Zakup nowego autobusu turystycznego kl.III dostosowanego do przewozu dzieci i młodzieży szkolnej w tym min 6 osób niepełnosprawnych na wózkach
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Paczków
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 531412906
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rynek 1
1.5.2.) Miejscowość: Paczków
1.5.3.) Kod pocztowy: 48-370
1.5.4.) Województwo: opolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL523 - Nyski
1.5.7.) Numer telefonu: 774316772
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: wzp@paczkow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.paczkow.bip.net.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zakup nowego autobusu turystycznego kl.III dostosowanego do przewozu dzieci i młodzieży szkolnej w tym min 6 osób niepełnosprawnych na wózkach
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f155c97c-84b9-11ec-beb3-a2bfa38226ab
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00045823
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-02-04
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00033627/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.2 Dostawa autobusu turystycznego klasy III dostosowanego do przewozu dzieci i młodzieży szkolnej w tym min. 6 osób niepełnosprawnych na wózkach
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
www.paczkow.bip.net.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: www.paczkow.bip.net.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu miniPortalu, który dostępny jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/, ePUAPu,
dostępnego pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz poczty elektronicznej wzp@paczkow.pl.
Skrzynka podawcza ePUAP: /160707/SkrytkaESP Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi
posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do następujących formularzy: „Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz do „Formularza do komunikacji”. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów
elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP). Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” i „Formularza do komunikacji” wynosi 150 MB. Zamawiający może również komunikować się z Wykonawcami za pomocą poczty elektronicznej, e-mail: wzp@paczkow.pl.
Dokumenty elektroniczne, składane są przez Wykonawcę za pośrednictwem „Formularza do komunikacji” jako załączniki.
Dokumenty należy sporządzać w języku polskim, w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Zamawiający dopuszcza złożenie oferty w postaci katalogu
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacje zawarte są w pkt. 39 SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Informacje zawarte są w pkt. 39 SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.27.271.2.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zakup nowego autobusu turystycznego kl.III (37-40 miejsc) dostosowanego do przewozu dzieci i młodzieży szkolnej w tym min 6 osób niepełnosprawnych na wózkach
Autobus turystyczny klasy III z windą
1. Rok produkcji nie starszy niż 2021
2. Pojazd fabrycznie nowy, nieużywany, nierejestrowany wcześniej
3. Homologacja europejska całopojazdowa, dokument COC wydany razem z pojazdem
4. Spełnienie normy ECE R107.06, ECE R66.02, ECE R118.02
5. Elektroniczny ogranicznik prędkości maksymalnie do 100km/h
6. Instrukcja obsługi po polsku, książka gwarancyjno-przeglądowa po polsku
7. Przełożenie mostu ekonomiczne
8. Długość 8,3 – 9 m
Wysokość 3,0 – 3,2 m ( z klimatyzacją)
Szerokość 2,2 - 2,4 m
9. Dopuszczalna masa całkowita DMC 10 – 12,5t.
10. Ilość miejsc siedzących: co najmniej 37 razem z kierowcą max 40
11. Miejsca dla osób niepełnosprawnych na wózkach: minimum 6
12. Winda hydrauliczna o nośności min 350 kg, zamontowana fabrycznie
13. Mocowanie wózków do szyn w podłodze. Wymagane dostarczenie 6-ciu kompletów pasów do mocowania wózków z osobami niepełnosprawnymi
14. Typ silnika: silnik wysokoprężny 4-ro cylindrowy
15. Norma emisji spalin EURO 6E
16. Moc silnika: 125 – 150 kW
17. Pojemność skokowa silnika: 4,5 – 5,0 dm3,
18. Tempomat elektroniczny sterowany dźwignią przy kierownicy
19. Zbiornik paliwa min. 180 l
20. Wlew zbiornika oleju napędowego oraz wlew płynu Ad-Blue zamykane na kluczyk
21. Układ kierowniczy ze wspomaganiem, kolumna kierownicza i regulacją w dwóch płaszczyznach
22. Skrzynia biegów - automatyczna hydrauliczna z retarderem,
23. Sterowanie retarderem poprzez pedał hamulca z możliwością odłączenia klawiszem
24. Wykończenie kierownicy oraz elementów deski rozdzielczej komfortowe o podwyższonym standardzie
25. Lusterka boczne zintegrowane, podgrzewane i sterowane elektrycznie, co najmniej po dwa zwierciadła na stronę
26. System AEBS – zaawansowany system hamowania awaryjnego
27. Asystent pasa ruchu
28. Układ stabilizacji toru jazdy ESP
29. Układ hamulcowy pneumatyczny, tarcze hamulcowe wszystkich kół, system ASR
30. Szkielet i poszycie nadwozia wykonane z materiałów o zwiększonej odporności na korozję
31. Zawieszenie nadwozia pneumatyczne co najmniej na tylnej osi z automatycznym poziomowaniem
32. Stabilizatory mechaniczne osi przedniej i tylnej
33. Pojazd wyizolowany termicznie i wyciszony akustycznie
34. Fotel kierowcy wyposażony w 3-punktowy atestowany pas bezpieczeństwa, z pełną regulacją i z podłokietnikami, zawieszony pneumatycznie
35. Ścianka działowa za kierowcą wyposażona w szybę w górnej części
36. Fotel pilota składany, wyposażony w 3-punktowy atestowany pas bezpieczeństwa, z podłokietnikami
37. Fotele dla pasażerów wyposażone w atestowane pasy bezpieczeństwa 2- lub 3-punktowe z regulacją oparcia, rozsuwane na boki,tapicerowane miękkie z zagłówkami wykonanymi ze skóry naturalnej, komfortowe z dodatkową warstwą gąbki, składane podłokietniki od strony przejścia środkowego, stoliki z zabezpieczeniem przed wyłamaniem, siatki, osłony antywandalowe , tapicerka foteli jednakowa dla foteli pasażerskich i fotela kierowcy
38. Podłoga płaska w całym przedziale pasażerskim, wyłożona wykładziną antypoślizgową + dywaniki zdejmowane
39. Ścianki działowe przed pierwszymi siedzeniami
40. Oświetlenie podłogowe LED przejścia środkowego
41. Oświetlenie stopni wejściowych LED
42. Oświetlenie sufitowe LED, dwustopniowe (mocne + słabe)
43. Oświetlenie nocne LED
44. Oświetlenie kokpitu kierowcy LED włączane niezależnie
45. Półki bagażowe nad głowami pasażerów z panelami dla pasażerów (nawiewy, oświetlenie)
46. Elektrycznie sterowane rolety przeciwsłoneczne szyby czołowej
47. Roleta szyby bocznej kierowcy
48. Tachograf cyfrowy
49. Podwójne gniazdo ładowania typu USB u kierowcy
50. Kamera cofania z kolorowym wyświetlaczem w kokpicie
51. Czujnik cofania
52. Przycisk stop dla pasażerów priorytetowych
53. Alarm niezałączonego hamulca ręcznego przy wyłączonym silniku
54. Klimatyzacja dachowa przedziału pasażerskiego sterowana elektronicznie, regulowane nawiewy klimatyzacji dla kierowcy i pilota, 18 kW
55. System ogrzewania z osobną regulacją nawiewu dla pasażerów i przestrzeni kierowcy
56. Ogrzewanie wnętrza przypodłogowe wzdłuż obu ścian bocznych
57. Osobna nagrzewnica przednia dla kierowcy z możliwością nawiewu na szybę czołową (odmrażanie/odraszanie), szyby boczne, klatkę piersiową oraz stopy kierowcy
58. Ogrzewanie dodatkowe, postojowe z programatorem włączania
59. Obniżony schodek drzwi przednich z maksymalną wysokością 250mm. Dopuszcza się zastosowanie automatycznie otwieranego/chowanego schodka wejściowego
60. Koła z oponami wielosezonowymi na felgach stalowych z pełnymi osłonami kół ze stali szlachetnej
61. Lakierowanie nadwozia jednobarwne w kolorze białym
62. Lusterko wsteczne wewnętrzne
63. Zegar cyfrowy wewnętrzny
64. Szyby boczne podwójne, nieotwierane, przyciemnione na czarno, widzialność z zewnątrz maks. 10-15%
65. Zasłonki okien bocznych i tylnego materiałowe
66. Szyba czołowa bez paska górnego przyciemniającego
67. Szyba boczna kierowcy, szyby drzwi przednich i tylnych – ze szkła podwójnego zapobiegającego rosieniu, szyba kierowcy otwierana
68. Moduł kuchenny: Lodówka o pojemności min. 30l zamykana na kluczyk + podgrzewacz wody zamykany z zewnętrznym zasobnikiem wody min 20 l
69. Schowki dla załogi autobusu w ilości min. 2 szt. - zamykane na kluczyk
70. Nagłośnienie wnętrza: zestaw audio radioodtwarzacz MP3, SD, USB, AUX, DAB głośniki dla kierowcy i dla przedziału pasażerskiego
71. Antena cyfrowa dla systemu DAB
72. Monitor LCD zamontowany z przodu autobusu
73. Przygotowanie elektryczne do monitora LCD środkowego
74. Mikrofon dla kierowcy, pilota
75. Lampy STOP w technologii LED, kierunkowskazy i światła obrysowe w technologii LED, trzecie światło STOP w technologii LED
76. Światła do jazdy dziennej DRL w technologii LED
77. Światła przeciwmgłowe przednie i tylne
78. Przednie górne światła obrysowe w technologii LED
79. Deska rozdzielcza z kolorowym wyświetlaczem, systemem diagnostyki pokładowej OBD i komputerem pokładowym pokazującym co najmniej: średnie zużycia paliwa, chwilowe zużycie paliwa i dystans do przejechania na pozostałym paliwie
80. Przystosowanie do przewozu dzieci (tablice z symbolem dzieci z przodu i z tyłu – demontowalne, automatyczne załączanie świateł awaryjnych przy otwartych drzwiach – funkcja z możliwością odłączenia)
81. Sygnał dźwiękowy włączonego biegu wstecznego
82. Hamulec przystankowy
83. System ostrzegania przed pożarem w komorze silnika
84. System gaszenia pożaru w komorze silnika
85. Dwie szklane klapy w dachu sterowane ręcznie, służące także jako wyjścia awaryjne
86. Gaśnice, apteczka, trójkąt ostrzegawczy, młotki do zbicia szyb zabezpieczone przed kradzieżą, kamizelka
87. Bagażnik główny podpokładowy min. 2,5 m3
88. Chlapacze wszystkich kół i osłony plastikowe wewnątrz nadkoli
89. Główny wyłącznik prądu (tzw. hebel)
90. Koło zapasowe i narzędzia do jego zmiany
91. Gwarancja całopojazdowa PL+EU
4.2.6.) Główny kod CPV: 34120000-4 - Pojazdy silnikowe do transportu 10 lub więcej osób
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
34121000-1 - Autobusy i autokary
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Ocena ofert dokonana zostanie zgodnie z kryteriami oceny ofert przyjętymi w SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: warunki gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu,
o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy)
W przypadku podpisywania oferty przez osoby nie wymienione w odpisie z właściwego rejestru – pełnomocnictwo do podpisania oferty lub podpisania oferty i zawarcia umowy.
W przypadku podmiotów występujących wspólnie pełnomocnictwo podpisane przez upoważnionych przedstawicieli każdego z podmiotów występujących wspólnie, do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo należy dołączyć do oferty. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia żaden z Wykonawców nie może podlegać wykluczeniu. Jeżeli w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego zostanie wybrana
oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Wybrany wykonawca jest zobowiązany do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych we Wzorze umowy, stanowiącym załącznik nr 2 do SWZ.
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w zakresie uregulowanym w art. 455 Pzp oraz wskazanym we wzorze umowy, stanowiącym Załącznik Nr 2 do SWZ. Zmiana umowy wymaga dla swej ważności, pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-02-15 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem „Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-02-15 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-03-16