Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Zakup lekkiego samochodu specjalnego ratowniczo-gaśniczego dla OSP Karpin.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Brójce
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 472057750
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Brójce 39
1.5.2.) Miejscowość: Brójce
1.5.3.) Kod pocztowy: 95-006
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL712 - Łódzki
1.5.7.) Numer telefonu: 42 295 01 11
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzadgminy@brojce.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.brojce.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zakup lekkiego samochodu specjalnego ratowniczo-gaśniczego dla OSP Karpin.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2766f327-61e4-11ee-a60c-9ec5599dddc1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00426292
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-10-04
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00038330/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.7 Zakup lekkiego samochodu specjalnego ratowniczo-gaśniczego dla OSP Karpin.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-2766f327-61e4-11ee-a60c-9ec5599dddc1
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-2766f327-61e4-11ee-a60c-9ec5599dddc1
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1) W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl., zwanej dalej Platformą.
2) Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
3) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-2766f327-61e4-11ee-a60c-9ec5599dddc1
Postępowanie można wyszukać również ze strony głównej Platformy e-Zamówienia (przycisk „Przeglądaj postępowania/konkursy”).
4) Identyfikator (ID) postępowania na Platformie e-Zamówienia ocds-148610-2766f327-61e4-11ee-a60c-9ec5599dddc1
5) Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
6) Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania.
7) Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (tj. 2020 poz. 2452);
8) Jeżeli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zawierają informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2022 r. poz. 1233 t.j.) Wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku „Dokument stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa”.
9) Komunikacja w postępowaniu z wyłączeniem składania ofert za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”).
Szczegółowy opis wymagań zawiera rozdział IX SWZ umieszczony na stronie:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-2766f327-61e4-11ee-a60c-9ec5599dddc1
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Treść stanowi XXXVII. rozdział Specyfikacji Warunków Zamówienia umieszczonej na stronie: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-2766f327-61e4-11ee-a60c-9ec5599dddc1
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Treść stanowi XXXVII. rozdział Specyfikacji Warunków Zamówienia umieszczonej na stronie: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-2766f327-61e4-11ee-a60c-9ec5599dddc1
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.1.13.2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest zakup i dostawa używanego samochodu pożarniczego (data produkcji nie starsza niż 2016 r.) z przeznaczeniem dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Karpinie.
2. Minimalne wymagania techniczne:
1) Specyfikacja techniczna:
a) Wymiary gabarytowe: długość 6400mm, szerokość 2170mm, wysokość 2570mm, kolor pojazdu: czerwony - fabryczna powłoka lakiernicza, zderzaki lakierowane w kolorze białym, błotniki w kolorze białym,
b) Przebieg do 10.000 km, rok produkcji nie starszy niż 2016,
c) Dopuszczalna masa całkowita pojazdu 3500kg,
d) Napęd samochodu na przednią oś, koła 15", ogumienie wielosezonowe klasy premium min. 80% bieżnika,
e) Kabina przystosowana do przewozu 6 osób w układzie 2 + 4, w przedziale brygadowym tapicerka, podłoga gumowana,
f) Przeszklenie w części osobowej, z tyłu w II rzędzie szyby przesuwne,
g) Drzwi przedziału załogi umieszczone po prawej i lewej pojazdu,
h) Przednie i tylne fotele wyposażone w pasy bezpieczeństwa,
i) Poduszka powietrzna dla kierowcy,
j) Dodatkowe gniazdo zapalniczki w kabinie kierowcy,
k) Instalacja wraz z anteną dla radiotelefonu samochodowego,
l) Zamontowany radioodtwarzacz CD,
m) Oświetlenie przedziału pasażerskiego, oświetlenie przedziału sprzętowego,
n) Wspomaganie kierownicy,
o) Układ ABS,
p) Pneumatyczny maszt oświetleniowy wyposażony w sterowanie, cztery lampy min 40W każda w technologii LED,
q) Wysokociśnieniowy agregat gaśniczy wodno - pianowy min. 40/40 wraz ze zbiornikiem kompozytowym 275l, zbiornik zintegrowany ze zbiornikiem środka pianotwórczego, rozruch elektryczny i ręczny, zwijadło ręczne z linią 1/2cala min. 40mb,
r) Wyciągarka min. 12000lbs z liną stalową.
2) Silnik, skrzynia biegów, zawieszenie, podwozie:
a) Silnik z zapłonem samoczynnym, turbo doładowany,
b) Pojemność silnika min. 1990 cm3,
c) Moc silnika min. 120kW przy 3500 obr/min.,
d) Skrzynia biegów manualna 6-cio biegowa lub automatyczna.
3) Oznakowanie pojazdu:
a) Belka świetlna dachowa, głośnik sygnałów
b) Generator sygnałów świetlnych i dźwiękowych z możliwością podawania komunikatów głosowych,
c) Lampa błyskowa LED koloru niebieskiego z tyłu pojazdu,
d) Lampy przednie LED umieszczone na wysokości atrapy pojazdu,
e) Pojazd oznakowany po bokach i z tyłu, z napisem STRAŻ na drzwiach przesuwnych i w/w,
f) Na pokrywie silnika napis STRAŻ,
g) Po bokach, z tyłu pojazdu i na jego dachu naklejony Numer Operacyjny.
4) Zabudowa sprzętowa:
a) Kontener sprzętowy w kolorze czerwonym, o wymiarach 2700x2040 zamykany roletami. Podłoga w przedziale sprzętowym pokryta blachą aluminiową ryflowaną, cztery półki na wyposażenie specjalistyczne,
b) Na dachu skrzynia sprzętowa z blachy aluminiowej ryflowanej,
c) Barierki ochronne na dachu kontenera oraz drabina wejściowa wykonane ze stali nierdzewnej lub aluminium,
d) Kontener zamykany roletami bocznymi o szerokości 1130mm, roleta tylna o szerokości 830mm,
e) Oświetlenie robocze pola pracy min. jedna lampa na każdym boku oraz jedna z tyłu.
3. Wymagania pozostałe.
1) Zamawiający wymaga objęcia pojazdu z zabudową minimalnym okresem gwarancji – 30 dni, bez limitu kilometrów. Okres rękojmi jest równy okresowi gwarancji na przedmiot zamówienia.
2) Wykonawca obowiązany jest do dostarczenia wraz z pojazdem dokumentacji niezbędnej do zarejestrowania pojazdu jako „samochód specjalny”, wynikającej z ustawy „Prawo o ruchu drogowym”.
3) Pojazd winien posiadać Świadectwo Dopuszczenia CNBOP, uprzywilejowany - specjalny pożarniczy, ratowniczo - gaśniczy.
4) Pojazd winien być ubezpieczony w zakresie OC na 30 dni licząc od dnia odbioru przedmiotu zamówienia.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera specyfikacji warunków zamówienia umieszczona na stronie: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-2766f327-61e4-11ee-a60c-9ec5599dddc1
4.2.6.) Główny kod CPV: 34144210-3 - Wozy strażackie
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 30 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada zasadom określonym w
ustawie prawo zamówień publicznych oraz w specyfikacji warunków zamówienia i zostanie uznana za najkorzystniejszą (uzyska największą liczbę punktów przyznanych według kryteriów wyboru oferty określonych w specyfikacji warunków zamówienia).
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres udzielonej gwarancji na pojazd z zabudową bez limitu kilometrów
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Wykonawcy zobowiązani będą spełnić warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
3) zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
4) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie dokumentów i oświadczeń złożonych przez Wykonawcę, na zasadzie SPEŁNIA/NIE SPEŁNIA.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej w zakresie art. 109 ust.1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
2) Zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust.1 pkt 1 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem Zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że przed terminem składania ofert Wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
3) Zaświadczenie albo inny dokument właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłaceniem składek na ubezpieczenia społeczne
i zdrowotne, zgodnie z art. 109 ust.1 pkt 1 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem Zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że przed upływem terminu składania ofert Wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
4) oświadczenie o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp w zakresie podstaw wykluczenia
z postępowania wskazanych przez Zamawiającego, o których mowa w art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, odnośnie do naruszenia obowiązków dotyczących płatności podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U z 2023 r. poz. 70) – wzór stanowi załącznik nr 6 do SWZ .
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Karta techniczna pojazdu - załącznik nr 5 do SWZ.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Karta techniczna pojazdu - załącznik nr 5 do SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Szczegółowe informacje dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zawiera SWZ umieszczona na stronie: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-2766f327-61e4-11ee-a60c-9ec5599dddc1
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Szczegółowy rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia określa par. 7 projektu umowy, stanowiącej załącznik nr 1 do SWZ, umieszczony na stronie: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-2766f327-61e4-11ee-a60c-9ec5599dddc1
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-10-12 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-2766f327-61e4-11ee-a60c-9ec5599dddc1
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-10-12 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-11-10
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Przedmiotowe zadanie dofinansowane jest ze środków Funduszu Pomocy Pokrzywdzonym oraz Pomocy Postpenitencjarnej – Funduszu Sprawiedliwości.