Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
„Zakup i dostawa fabrycznie nowych pojemników na odpady selektywnie zbierane na potrzeby Spółki Komunalnej Wschowa Sp. z o.o.”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Spółka Komunalna Wschowa Sp. z o.o.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 978050124
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Daszyńskiego 10
1.5.2.) Miejscowość: Wschowa
1.5.3.) Kod pocztowy: 67-400
1.5.4.) Województwo: lubuskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL432 - Zielonogórski
1.5.7.) Numer telefonu: 655402605
1.5.8.) Numer faksu: 655402607
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@skwschowa.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.skwschowa.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
spółka prawa handlowego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Zakup i dostawa fabrycznie nowych pojemników na odpady selektywnie zbierane na potrzeby Spółki Komunalnej Wschowa Sp. z o.o.”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-74a62a14-ef9e-11eb-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00130049
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-07-28
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/skwschowa3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https:/platformazakupowa.pl/pn/skwschowa
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Postępowanie prowadzone jest w języku polskim w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/skwschowa 2. W celu skrócenia
czasu udzielenia odpowiedzi na pytania preferuje się, aby komunikacja między zamawiającym a wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane są w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl i formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego”. 3. Za datę przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwem platformazakupowa.pl poprzez kliknięcie przycisku „Wyślij wiadomość do zamawiającego” po których pojawi się komunikat, że wiadomość
została wysłana do zamawiającego. 4. Zamawiający będzie przekazywał wykonawcom informacje w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl. Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie zamieszczał na platformie w sekcji “Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi
przepisami adresatem jest konkretny wykonawca, będzie przekazywana w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl do konkretnego wykonawcy. 5. Wykonawca jako podmiot profesjonalny ma obowiązek sprawdzania komunikatów i wiadomości bezpośrednio na platformazakupowa.pl przesłanych przez zamawiającego, gdyż system powiadomień może ulec awarii lub powiadomienie może trafić do folderu SPAM. 6. Zamawiający, zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. 2020 poz. 2452) określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl , tj.: a)stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości niemniejszej niż 512 kb/s, b)komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje, c) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0.,d) włączona obsługa JavaScript,e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,f) szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3.g) oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar. 7. Zamawiający informuje, że instrukcje korzystania z platformazakupowa.pl dotyczące w szczególności logowania, składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert oraz innych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu platformazakupowa.pl znajdują się w zakładce „Instrukcje dla Wykonawców" na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje 8. Formaty plików wykorzystywanych przez wykonawców powinny być zgodne
Rozporządzeniem Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych”. 9. Zamawiający rekomenduje wykorzystanie formatów: .pdf .doc .xls .jpg (.jpeg)ze szczególnym wskazaniem na .pdf. 10. W celu ewentualnej kompresji
danych Zamawiający rekomenduje wykorzystanie jednego z formatów: .zip ;.7Z 11. Zamawiający zwraca uwagę na ograniczenia wielkości plików podpisywanych profilem zaufanym, który wynosi max 10MB,
oraz na ograniczenie wielkości plików podpisywanych w aplikacji eDoApp służącej do składania podpisu osobistego, który wynosi max 5MB.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Obowiązek informacyjny zrealizowano w Dziale XXIV SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Obowiązek informacyjny zrealizowano w Dziale XXIV SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZPSK.03.I.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest zakup i dostawa fabrycznie nowych pojemników w następującym asortymencie: - 6 szt. pojemników o pojemności 1100 l i wymiarach ok. 135 cm wysokości, 125 cm szerokości, przeznaczonych do selektywnej zbiórki papieru, w trwałym kolorze niebieskim. - 6 szt. pojemników o pojemności 1100 l i wymiarach ok. 135 cm wysokości, 125 cm szerokości, przeznaczonych do selektywnej zbiórki metalu i tworzyw sztucznych, w trwałym kolorze żółtym. - 200 szt. pojemników o pojemności 240 l i wymiarach ok. 100 cm wysokości, 58 cm szerokości, głębokości otworu wsadowego ok. 70 cm, szerokości pokrywy ok. 70 cm, przeznaczonych do selektywnej zbiórki papieru, w trwałym kolorze niebieskim. - 400 szt. pojemników o pojemności 240 l i wymiarach ok. 100 cm wysokości, 58 cm szerokości, głębokości otworu wsadowego ok. 70 cm, szerokość pokrywy ok. 70 cm, przeznaczonych do selektywnej zbiórki metalu i tworzyw sztucznych, w trwałym kolorze żółtym. - 50 szt. pojemników o pojemności 240 l i wymiarach ok. 100 cm wysokości, 58 cm szerokości, głębokości otworu wsadowego ok. 70 cm, szerokości pokrywy ok. 70 cm, przeznaczonych do selektywnej zbiórki szkła, w trwałym kolorze zielonym. - 200 szt. pojemników o pojemności 240 l i wymiarach ok. 100 cm wysokości, 58 cm szerokości, głębokości otworu wsadowego ok. 70 cm, szerokości pokrywy ok. 70 cm, przeznaczonych do selektywnej zbiórki bioodpadów, umożliwiających odprowadzanie wilgoci i oddzielanie kompostu, w trwałym kolorze brązowym. 2. Wszystkie wyżej wskazane pojemniki winny spełniać następujące wymagania: 1) fabrycznie nowe; 2) wykonane z PEHD - polietylenu niskociśnieniowego wysokiej gęstości lub innego materiału zapewniającego odporność na uszkodzenia mechaniczne, chemikalia oraz na wysokie i niskie temperatury; 3) z wytłoczeniem na pokrywie „NIE WRZUCAĆ GORĄCEGO POPIOŁU” lub równoważny znak graficzny; 4) muszą posiadać atest PZH (Państwowy Zakład Higieny); 5) odpowiednia konstrukcja zaczepu umożliwiająca opróżnienie go przez specjalistyczne pojazdy za pośrednictwem chwytaków grzebieniowych;
6) wyposażenie w kółka umożliwiające przemieszczanie. Każdy pojemnik o pojemności 240 l musi posiadać dwa kółka o średnicy ok. 20 cm z ogumieniem pełnym. Każdy pojemnik o pojemności 1100 l musi posiadać cztery kółka o średnicy ok. 20 cm, z ogumieniem pełnym, z możliwością blokady dwóch przednich kół; 7) pojemniki muszą posiadać uchwyty do bezpiecznej obsługi, 8) nośność pojemników wytłoczona na korpusie pojemnika; 9) przystosowane do opróżniania przez pojazdy z zabudową śmieciarki, posiadające listwę grzebieniową (dotyczy pojemności 240 l); 10) przystosowane do opróżniania przez pojazdy z zabudową śmieciarki posiadające listwę grzebieniową i tylne wysięgniki boczne (dotyczy pojemności 1100 l); 11) Każdy pojemnik opatrzony musi być w trwały napis informujący o rodzaju składowanego w nim materiału, wykonany niezmywalną technologią. W przypadku pojemników o pojemności 1100 l napisy, o których mowa w zdaniu poprzednim muszą znajdować się na dwóch większych ścianach, po stronie zewnętrznej. Zamawiający dopuszcza wykonanie powyższej informacji w formie naklejki, pod warunkiem, że będzie ona wykonana trwale i niezmywalnie; 12) wykonane zgodnie z normą PN-EN-840; 3. Wszystkie wskazane w treści SWZ i załącznikach nazwy własne, normy, aprobaty, specyfikacje techniczne, wymagane certyfikaty itp., w tym nazwy handlowe, oznaczenia lub znaki towarowe, patenty należy przyjąć jedynie jako określenie minimalnych wymaganych parametrów technicznych lub standardów jakościowych. Oznacza to, że Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych z zachowaniem ich wymogów w zakresie jakości. Przedstawione w SWZ i załącznikach parametry przedmiotu zamówienia stanowią minimum techniczne i jakościowe, które oczekiwane jest przez Zamawiającego i będą one stanowiły podstawę oceny ewentualnych materiałów równoważnych. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisane przez Zamawiającego jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy spełniają w równoważnym stopniu wymagania określone przez Zamawiającego.
4. Wykonawca udziela na dostarczone pojemniki minimum 12 m-cy gwarancji. Wydłużenie gwarancji stanowi kryterium oceny ofert.
5. Dostawa pojemników jest po stronie Wykonawcy. Wykonawca dostarczy jednorazowo wszystkie pojemniki na adres Kazimierza Wielkiego 24a, 67-400 Wschowa. 6. Rozładunek i montaż pojemników pozostaje po stronie Zamawiającego.
4.2.6.) Główny kod CPV: 34928480-6 - Pojemniki i kosze na odpady i śmieci
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 35 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze oferty najkorzystniejszej Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami ich znaczeniem: Kryterium nr 1 Cena brutto (C) - Cena brutto (z podatkiem VAT) za realizację przedmiotu zamówienia, na którą powinny składać się wszelkie koszty ponoszone przez Wykonawcę; Kryterium nr 2 Termin dostawy
(D) - Termin dostawy liczony jest od dnia podpisania umowy do dnia dokonania dostawy 862 szt. pojemników do bazy Zamawiającego, zlokalizowanej we Wschowie (67-400) przy ul. Kazimierza Wielkiego 24 zgodnie z SWZ maksymalnie 5 tygodni; Kryterium nr 3 Okres gwarancji (G) - Wydłużenie okresu gwarancji i rękojmi na dostarczone pojemniki powyżej 12 miesięcy. 1) kryterium „Cena brutto” (C) o wadze 60 %. W ramach tego kryterium wykonawca może uzyskać maksymalnie 60 pkt. Ocena punktowa dokonana zostanie zgodnie z
formułą: PC = (cena brutto najtańszej oferty)/(cena brutto oferty badanej) x 60 pkt. gdzie PC – ilość uzyskanych punktów w kryterium „Cena”. 2) kryterium “Termin dostawy” (D) o wadze 20 %. W ramach tego kryterium Wykonawca może uzyskać maksymalnie 20 pkt. Ocena punktowa dokonana zostanie zgodnie z formułą: Termin dostawy do 5 tygodni PD = 0 pkt Termin dostawy do 4 tygodnie PD = 5 pkt Termin dostawy do 3 tygodnie PD = 10 pkt Termin dostawy do 2 tygodnie PD = 15 pkt Termin dostawy do 1 tydzień PD = 20 pkt gdzie: PD – ilość uzyskanych punktów w kryterium „Termin dostawy”. W przypadku niepodania przez Wykonawcę terminu dostawy Zamawiający przyjmie, że Wykonawca oferuje dostarczenie pojazdu stanowiącego przedmiot niniejszego zamówienia w terminie 5 tygodni od dnia podpisania umowy i przyzna 0 pkt. 3) kryterium „Okres gwarancji” (G) o wadze 20 % o wadze 20 %. W ramach tego kryterium Wykonawca może uzyskać maksymalnie 20 pkt. Ocena punktowa dokonana zostanie zgodnie z formułą: Zaoferowanie okresu gwarancji równego 12 miesięcy – PG = 0 pkt. Zaoferowanie okresu gwarancji równego 24 miesiące – PG = 10 pkt Zaoferowanie okresu gwarancji równego 36 miesięcy – PG = 20 pkt
W przypadku niepodania przez Wykonawcę okresu gwarancji Zamawiający przyjmie, że Wykonawca oferuje 12 miesięcy gwarancji i przyzna 0 pkt.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin dostawy
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej: Wykonawca spełni warunek, jeżeli w ciągu ostatnich ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie – wykonał należycie lub w przypadku świadczeń okresowych i ciągłych wykonuje należycie co najmniej jedną dostawę fabrycznie nowych pojemników na odpady selektywnie zbierane o wartości umowy co najmniej 80 000,00 zł brutto;5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp Zamawiający wezwie Wykonawcę,
którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych aktualnych na dzień ich złożenia; Podmiotowe
środki dowodowe wymagane od wykonawcy obejmują: 1)wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane w okresie ostatnich 3 miesięcy - załącznik nr 6 do SWZ;
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Wykonawca wraz z ofertą składa przedmiotowe środki dowodowe potwierdzające, że ofertowane dostawy spełniają określone przez Zamawiającego wymagania i cechy: karty katalogowe ze zdjęciami oferowanych pojemników (dla każdego rodzaju pojemników) sporządzone w języku polskim, z zaznaczonymi informacjami, potwierdzającymi spełnienie minimalnych parametrów oferowanych pojemników, określonych w opisie przedmiotu zamówienia (w tym min. posiadanie atestu PZH i potwierdzającego zgodność z normą PN-EN 840.5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Karty katalogowe ze zdjęciami oferowanych pojemników (dla każdego rodzaju pojemników) sporządzone w języku polskim, z zaznaczonymi informacjami, potwierdzającymi spełnienie minimalnych parametrów oferowanych pojemników, określonych w opisie przedmiotu zamówienia (w tym min. posiadanie atestu PZH i potwierdzającego zgodność z normą PN-EN 840.5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Wykonawca, którego ofertę wybrano, jako najkorzystniejszą przed podpisaniem umowy składa: 1) umowę podmiotów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia stwierdzającą solidarną odpowiedzialność wszystkich Wykonawców za realizację zamówienia oraz zawierającą upoważnienie dla jednego z Wykonawców do składania i przyjmowania oświadczeń wobec Zamawiającego w imieniu wszystkich Wykonawców, a także do otrzymywania należnych płatności (o ile nie została przedłożona wraz z ofertą); 2) pełnomocnictwo, jeżeli umowę podpisuje pełnomocnik.SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia na zasadach określonych w art. 117 ustawy Pzp. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązani są dołączyć do oferty oświadczenie, z którego wynika, które dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy (Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 11 SWZ). W przypadku, o którym mowa powyżej, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane/dostawy/usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Wszystkie dodatki, uzupełnienia i zmiany niniejszej umowy wymagają formy pisemnej i podpisów Stron pod rygorem nieważności, przy czym zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba że zachodzi co najmniej jedna z okoliczności opisanych w art. 455 ust. 1 ustawy Pzp. Strony przewidują możliwość dokonania zmiany zawartej Umowy w przypadku, gdy konieczność wprowadzenia zmian wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia Umowy, tj. w przypadku: 1) wystąpienia trudnych warunków atmosferycznych, uniemożliwiających wykonanie usługi (w szczególności: silne opady śniegu, gradobicie, roztopy, wichury), zaistnienie takiej sytuacji wymagać będzie potwierdzenia obu stron,2) wystąpienia okoliczności siły wyższej np. wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć, w szczególności zagrażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem szkody w znacznych rozmiarach, 3) uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu zamówienia proponowanego przez zamawiającego lub wykonawcę, jeżeli te zmiany są korzystne dla zamawiającego i obiektywnie uzasadnione, 4) urzędowej zmian stawki podatku od towarów i usług (VAT), 5) przekształcenia którejkolwiek ze stron umowy, 6) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa mających wpływ na realizację przedmiotu zamówienia, 7) wprowadzenia podwykonawcy w sytuacji, jeżeli wykonawca samodzielnie spełniał warunki udziału w postępowaniu i w odniesieniu do tej części nie została wyłączona dopuszczalność podwykonawstwa,
8) zmiany lub rezygnacji z podwykonawcy. W przypadkach, o których mowa powyżej Zamawiający może: 1) dokonać w umowie zmiany nazwy stron; 2) dostosować umowę do zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa; 3) dokonać rozliczenia cząstkowego za wykonany zakres usług; 4) zmienić kwotę podatku VAT i kwotę brutto wynagrodzenia.