Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
Zamówienia publicznego
Zakup biletów miesięcznych dla uczniów dojeżdżających do szkół podstawowych na terenie Gminy Błaszki w roku szkolnym 2021/2022
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
polski
Przedmiotem zamówienia jest zakup biletów miesięcznych na dowóz i odwóz uczniów dojeżdżających do szkół podstawowych i przedszkoli, dla których organem prowadzącym jest Gmina Błaszki w roku szkolnym 2021/2022 na terenie Gminy Błaszki. Część I zamówienia obejmuje:
- Szkołę Podstawową im. Stanisława Staszica w Błaszkach z miejscowości - Brzozowiec, Kamienna.
Liczbę uczniów objętych dowozem oraz miejscowości, z których dojeżdżają uczniowie określa Załącznik nr 2 do SWZ.
5.3. Dowóz i odwóz świadczony będzie w dni pracy szkół (zgodnie z przyjętą organizacją roku szkolnego przez poszczególne placówki oświatowe i obowiązującym rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 roku w sprawie organizacji roku szkolnego od dnia 1 września 2021 roku do dnia 24 czerwca 2022 roku.
Placówki oświatowe, do których będą dojeżdżać uczniowie będą rozpoczynać zajęcia o godz. 8:00. Graniczna godzina zakończenia zajęć:
1) – godz. 12:30
2) - godz 14:30,
3) – godz. 15:25
5.4. Przewóz ma być realizowany autobusami kursowymi w komunikacji regularnej ogólnodostępnej zgodnie z obowiązującym rozkładem jazdy podanym do publicznej wiadomości na przystankach autobusowych. Rozkład jazdy powinien przewidywać liczbę kursów, która zapewnia co najmniej:
1) dowóz uczniów z przystanków początkowych w miejscowościach wskazanych w załączniku do SWZ, do placówek oświatowych przed rozpoczęciem zajęć lekcyjnych,
2) odwóz uczniów z placówek oświatowych do w/w przystanków po zakończeniu zajęć lekcyjnych
5.5. Opiekę nad uczniami w trakcie przewozu do placówek oświatowych oraz w drodze powrotnej zapewni Zamawiający a Wykonawca w ramach usługi zapewni darmowy przejazd dla jednej opiekunki w części I, a w części II dla 6 opiekunek, po jednej opiekunce na każdej trasie. W przypadku awarii autobusu przewożącego uczniów opiekun sprawuje opiekę nad dowożonymi uczniami, zapewniając im bezpieczeństwo do czasu przybycia pojazdu zastępczego, a Wykonawca oświadcza, że posiada rezerwy transportowe umożliwiające zapewnienie ciągłości przewozu.
5.6. W przypadku awarii pojazdu Wykonawca zobowiązany jest do posiadania autobusu rezerwowego i do zapewnienia zastępczego środka transportu w ciągu maksymalnie 1 godziny zegarowej licząc od momentu zgłoszenia.
5.7. Wykonawca zobowiązuje się do posiadania przez cały okres realizacji niniejszej umowy ważnego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej obligatoryjnego przy przewozach osób, jak również do posiadania i aktualizacji wszelkiego rodzaju uprawnień, licencji i badań technicznych pojazdów, wymaganych przy wykonywaniu tego rodzaju przewozów.
5.8. Zamawiający wymaga aby Wykonawca dysponował odpowiednią ilością pojazdów, zapewniających dowóz wszystkich uczniów każdego dnia zajęć szkolnych o stanie technicznym zgodnym z przepisami prawa, w szczególności wymagania ustawy z dnia 25 lutego 2021 roku Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz.U.2021.450 t.j. ze zm.) i rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (t.j. Dz.U. z 2016 r, poz.2022 ze zmianami) a wielkość lub ilość pojazdów na trasach należy dostosować do ilości osób przewożonych.
5.9. Wykonawca ponosi pełna odpowiedzialność za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków kierowców i opiekunów oraz uczniów i osób trzecich, powstałe w związku z wykonywaniem przedmiotu umowy. Wykonawca zapewni uczniom bezpieczny przewóz tzn. odpowiednie warunki bezpieczeństwa i higieny.
5.11. Wymagania, o których mowa w art. 95 ust. 1 Pzp – obowiązek zatrudnienia na podstawie stosunku pracy.
5.11.1 Stosownie do treści art. 95 ust. 1 ustawy Pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących następujące czynności w trakcie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2020 r. poz. 1320) tj.: osoby kierujące pojazdami wykonującymi przewóz. Warunek nie dotyczy sytuacji, jeżeli wskazaną czynność będzie pełnił osobiście właściciel firmy ( tzn. osoba prowadząca działalność gospodarczą, kóra złożyła ofertę).
5.11.2. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie stosunku pracy („Obowiązek zatrudnienia”) osób wykonujących wskazane w pkt 5.11.1. czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do :
1) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny,
2) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów,
3) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia,
5.11.3. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie nie krótszym niż 10 dni – wykonawca przedłoży zamawiającemu w szczególności podane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie stosunku pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w pkt. 5.11.1. czynności w trakcie realizacji zamówienia:
1) oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaje umów o pracę i wymiary etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub podwykonawcy,
2) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli zastał sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE(ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016 r., str. 1, ze zmianą ogłoszoną w Dz. Urz. UE L 127 z 23.05.2018 r., str. 2), dalej jako RODO oraz ustawy z 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1781) (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jaki mię i nazwisko, data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę, i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania,
3) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez Wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy.
4) inne dokumenty zawierających informacje, w tym dane osobowe, niezbędne do weryfikacji zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w szczególności imię i nazwisko zatrudnionego pracownika, datę zawarcia umowy o pracę, rodzaj umowy o pracę i zakres obowiązków pracownika.
5.11.4. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o prace osób wykonujących wskazane w pkt 5.11.1. czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej wysokości określonej w projektowanej umowie stanowiącej załącznik nr 5 do niniejszego SWZ. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 5.11.1, czynności traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie stosunku pracy osób wykonujących wskazane w pkt 5.11.1. czynności.
5.11.5. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może również zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
Przedmiotem zamówienia jest zakup biletów miesięcznych na dowóz i odwóz uczniów dojeżdżających do szkół podstawowych i przedszkoli, dla których organem prowadzącym jest Gmina Błaszki w roku szkolnym 2021/2022 na terenie Gminy Błaszki. Część II zamówienia obejmuje:
- Szkołę Podstawową im. Stanisława Staszica w Błaszkach z miejscowości – Zawady, Żelisław , - Szkołę Podstawową im. św Jana Pawła II w Gruszczycach z miejscowości – Łubna Jakusy, Łubna Jarosłaj, Cienia, Wrząca, Jasionna, Niedoń, Brudzew, Wojków, Stok Polski, Grzymaczew, Polesie, Łapigrosz, Równa, Sarny, Sudoły, Zaborów, Stok Nowy
- Szkołę Podstawową we Włocinie z miejscowości – Włocin Wieś, Włocin Kolonia, Pęczek, Marianów,
- Szkołę Podstawową w Kwaskowie z miejscowości – Orzeżyn, Smaszków, Kostrzewice .
Liczbę uczniów objętych dowozem oraz miejscowości, z których dojeżdżają uczniowie określa Załącznik nr 3 do SWZ.
5.3. Dowóz i odwóz świadczony będzie w dni pracy szkół (zgodnie z przyjętą organizacją roku szkolnego przez poszczególne placówki oświatowe i obowiązującym rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 roku w sprawie organizacji roku szkolnego od dnia 1 września 2021 roku do dnia 24 czerwca 2022 roku.
Placówki oświatowe, do których będą dojeżdżać uczniowie będą rozpoczynać zajęcia o godz. 8:00. Graniczna godzina zakończenia zajęć:
1) – godz. 12:30
2) - godz 14:30,
3) – godz. 15:25
5.4. Przewóz ma być realizowany autobusami kursowymi w komunikacji regularnej ogólnodostępnej zgodnie z obowiązującym rozkładem jazdy podanym do publicznej wiadomości na przystankach autobusowych. Rozkład jazdy powinien przewidywać liczbę kursów, która zapewnia co najmniej:
1) dowóz uczniów z przystanków początkowych w miejscowościach wskazanych w załączniku do SWZ, do placówek oświatowych przed rozpoczęciem zajęć lekcyjnych,
2) odwóz uczniów z placówek oświatowych do w/w przystanków po zakończeniu zajęć lekcyjnych
5.5. Opiekę nad uczniami w trakcie przewozu do placówek oświatowych oraz w drodze powrotnej zapewni Zamawiający a Wykonawca w ramach usługi zapewni darmowy przejazd dla jednej opiekunki w części I, a w części II dla 6 opiekunek, po jednej opiekunce na każdej trasie. W przypadku awarii autobusu przewożącego uczniów opiekun sprawuje opiekę nad dowożonymi uczniami, zapewniając im bezpieczeństwo do czasu przybycia pojazdu zastępczego, a Wykonawca oświadcza, że posiada rezerwy transportowe umożliwiające zapewnienie ciągłości przewozu.
5.6. W przypadku awarii pojazdu Wykonawca zobowiązany jest do posiadania autobusu rezerwowego i do zapewnienia zastępczego środka transportu w ciągu maksymalnie 1 godziny zegarowej licząc od momentu zgłoszenia.
5.7. Wykonawca zobowiązuje się do posiadania przez cały okres realizacji niniejszej umowy ważnego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej obligatoryjnego przy przewozach osób, jak również do posiadania i aktualizacji wszelkiego rodzaju uprawnień, licencji i badań technicznych pojazdów, wymaganych przy wykonywaniu tego rodzaju przewozów.
5.8. Zamawiający wymaga aby Wykonawca dysponował odpowiednią ilością pojazdów, zapewniających dowóz wszystkich uczniów każdego dnia zajęć szkolnych o stanie technicznym zgodnym z przepisami prawa, w szczególności wymagania ustawy z dnia 25 lutego 2021 roku Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz.U.2021.450 t.j. ze zm.) i rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (t.j. Dz.U. z 2016 r, poz.2022 ze zmianami) a wielkość lub ilość pojazdów na trasach należy dostosować do ilości osób przewożonych.
5.9. Wykonawca ponosi pełna odpowiedzialność za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków kierowców i opiekunów oraz uczniów i osób trzecich, powstałe w związku z wykonywaniem przedmiotu umowy. Wykonawca zapewni uczniom bezpieczny przewóz tzn. odpowiednie warunki bezpieczeństwa i higieny.
5.11. Wymagania, o których mowa w art. 95 ust. 1 Pzp – obowiązek zatrudnienia na podstawie stosunku pracy.
5.11.1 Stosownie do treści art. 95 ust. 1 ustawy Pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących następujące czynności w trakcie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2020 r. poz. 1320) tj.: osoby kierujące pojazdami wykonującymi przewóz. Warunek nie dotyczy sytuacji, jeżeli wskazaną czynność będzie pełnił osobiście właściciel firmy ( tzn. osoba prowadząca działalność gospodarczą, kóra złożyła ofertę).
5.11.2. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie stosunku pracy („Obowiązek zatrudnienia”) osób wykonujących wskazane w pkt 5.11.1. czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do :
1) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny,
2) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów,
3) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia,
5.11.3. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie nie krótszym niż 10 dni – wykonawca przedłoży zamawiającemu w szczególności podane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie stosunku pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w pkt. 5.11.1. czynności w trakcie realizacji zamówienia:
1) oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaje umów o pracę i wymiary etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub podwykonawcy,
2) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli zastał sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE(ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016 r., str. 1, ze zmianą ogłoszoną w Dz. Urz. UE L 127 z 23.05.2018 r., str. 2), dalej jako RODO oraz ustawy z 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1781) (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jaki mię i nazwisko, data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę, i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania,
3) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez Wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy.
4) inne dokumenty zawierających informacje, w tym dane osobowe, niezbędne do weryfikacji zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w szczególności imię i nazwisko zatrudnionego pracownika, datę zawarcia umowy o pracę, rodzaj umowy o pracę i zakres obowiązków pracownika.
5.11.4. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o prace osób wykonujących wskazane w pkt 5.11.1. czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej wysokości określonej w projektowanej umowie stanowiącej załącznik nr 5 do niniejszego SWZ. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 5.11.1, czynności traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie stosunku pracy osób wykonujących wskazane w pkt 5.11.1. czynności.
5.11.5. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może również zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
Art. 109 ust. 1 pkt 4