Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Wdrożenie i obsługa systemu rowerów miejskich SRM JASkółka w Jastrzębiu-Zdroju
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: JASTRZĘBSKI ZAKŁAD KOMUNALNY
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276850629
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Dworcowa 17 D
1.5.2.) Miejscowość: Jastrzębie-Zdrój
1.5.3.) Kod pocztowy: 44-330
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL227 - Rybnicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@jzk.jastrzebie.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.jzk.jastrzebie.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wdrożenie i obsługa systemu rowerów miejskich SRM JASkółka w Jastrzębiu-Zdroju
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-dcbe1caa-7fef-11eb-86b1-a64936a8669f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00015832
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-03-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00014091/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Wdrożenie i obsługa systemu rowerów miejskich SRM JASkółka w Jastrzębiu-Zdroju
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/um_jastrzebiezdroj3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W przedmiotowym postępowaniu komunikacja pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcami w szczególności składanie ofert, oświadczeń, wymiana informacji, przekazywanie dokumentów lub oświadczeń i odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 123 z późn. zm.) za pośrednictwem strony https://platformazakupowa.pl/um_jastrzebiezdroj
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na Platformie. Rejestracja i konto na Platformie jest darmowe. Sposób zało-żenia konta opisany został w instrukcji znajdującej się pod linkiem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje. Informacje o wymaganiach technicznych niezbędnych do wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej znajdują się w Regulaminie Platformy znajdującej się pod linkiem: https://platformazakupowa.pl/strona/1-regulamin oraz w instrukcjach, o których mowa w pkt. 1
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuje się, że:1) administratorem danych osobowych jest Jastrzębski Zakład Komunalny w Jastrzębiu-Zdroju, reprezentowany przez Dyrektora, z siedzibą w Jastrzębiu-Zdroju (44-330) przy ul. Dworcowej 17 d. 2) inspektorem ochrony danych osobowych w Jastrzębskim Zakładzie Komunalnym jest pani Bernadeta Donder, nr tel. 600 854 652.3) dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 18 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na zadanie pn. Wdrożenie i obsługa systemu rowerów miejskich SRM JASkółka w Jastrzębiu-Zdroju prowadzonym w trybie podstawowym;4) odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie do-kumentacja postępowania w oparciu o art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 2019 z późn. zm.), dalej „ustawa Pzp”;5) dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres mini-mum 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania udzielonej gwarancji przekracza okres 4 lat, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy oraz gwarancji udzielonej przez Wykonawcę;6) obowiązek podania danych osobowych jest wymogiem ustawowym określonym w przepi-sach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicz-nego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;7) w odniesieniu do pozyskanych danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;8) osoba fizyczna, której dane osobowe przekazano Zamawiającemu posiada:a. na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do swoich danych osobowych;b. na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych*;c. na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarza-nia danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO **;d. prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, w przy-padku uznania, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO;9) osobie fizycznej, której dane osobowe przekazano Zamawiającemu nie przysługuje:a. w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;b. prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;c. na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: SG.270.1.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wdrożenie i obsługa systemu odpłatnej, samoobsługowej wypożyczalni rowerów miejskich na terenie miasta Jastrzębie-Zdrój, zwanej w dalszej części Umowy „SRM JASkółka”, składającego się z 34 (słownie: trzydzieści cztery) do 40 (słownie: czterdzieści) przygotowanych przez Zamawiającego punktów wypożyczenia rowerów, zwanych dalej „stacjami rowerowymi” i 84 (słownie: osiemdziesiąt cztery) sztuk dostarczonych przez Operatora miejskich rowerów, tzw. czwartej generacji, zwanych dalej „rowerami”. Usługa SRM JASkółka świadczona będzie przez Operatora w sposób ciągły przez całą dobę, we wszystkie dni tygodnia w okresie funkcjonowania SRM JASkółka, to jest przez łącznie 460 dni i obejmował będzie rok 2021 oraz 2022 z przerwą zimową w wykonywaniu usługi polegającej na wdrożeniu i obsłudze systemu odpłatnej, samoobsługowej wypożyczalni rowerów miejskich na terenie miasta Jastrzębie-Zdrój na przełomie roku 2021 i roku 2022,
4.2.6.) Główny kod CPV: 34000000-7 - Sprzęt transportowy i produkty pomocnicze dla transportu
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
34431000-7 - Rowery niewyposażone w silniki
35120000-1 - Systemy i urządzenia nadzoru i bezpieczeństwa
48151000-1 - Komputerowy system sterujący
48220000-6 - Pakiety oprogramowania dla internetu i intranetu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający zastrzega możliwość skorzystania z prawa opcji, polegającego na:1) zwiększeniu liczby obsługujących stacji rowerowych, w ramach którego zakłada, że ilość stacji rowerowych mie-ścić się będzie w granicach od 34 do 40. 2) zwiększeniu liczby rowerów, przy założeniu, że liczba rowerów mieścić się będzie w granicy od 84 do 100 rowe-rów.3) prawo opcji realizowane będzie na takich samych warunkach jak zamówienie podstawowe; 4) o zamiarze skorzystania z prawa opcji, Zamawiający poinformuje Operatora w formie pisemnego oświadczenia;5) Zamawiający może skorzystać z prawa opcji w całości lub części, w przypadku skorzystania z prawa opcji w czę-ści, Zamawiający może realizować prawo opcji wielokrotnie, do wyczerpania ilości opisanej w ust. 1. pkt 1) i pkt 2);6) skorzystanie z prawa opcji przez Zamawiającego dotyczącej zwiększenia liczby rowerów będzie skutkowało obo-wiązkiem wykonania przez Operatora świadczeń objętych prawem opcji w terminie i za wynagrodzeniem ustalo-nym zgodnie z Umową; 7) w ramach realizowanego przez Zamawiającego prawa opcji, Operator ma obowiązek rozszerzenia usługi związa-nej z prowadzeniem SRM JASkółka o obsługę zwiększonej liczby stacji rowerowych oraz zwiększonej liczby rowe-rów zgodnie z warunkami Umowy.2. Skorzystanie przez Zamawiającego z prawa opcji związanego ze zwiększeniem liczby rowerów skutkować będzie zwięk-szeniem miesięcznego wynagrodzenia Operatora, związanego z prowadzeniem SRM JASkółka. Wszelkie postanowie-nia zawarte w Umowie będą miały zastosowanie również wobec rowerów dostarczonych w ramach prawa opcji. 3. Nie skorzystanie przez Zamawiającego z prawa opcji oznacza rezygnację z tego prawa. Operatorowi przysługuje wów-czas jedynie wynagrodzenie za realizację usługi wykonanej w ramach podstawowego zakresu przedmiotu zamówienia i nie przysługują mu jakiekolwiek roszczenia związane z brakiem skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji.4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 460 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: cena roweru w opcji
4.3.6.) Waga: 15,00
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: ilość przerzutek
4.3.6.) Waga: 15,00
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: czas uruchomienia systemu
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Zdolność do występowania w obrocie gospodarczym.Określenie warunku:Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie.2. Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wy-nika to z odrębnych przepisów.Określenie warunku:Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie.3. Sytuacja finansowa lub ekonomiczna.Określenie warunku:Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie.4. Zdolność techniczna lub zawodowa.Określenie warunku:– Wykonawca udokumentuje, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał lub wykonuje minimum jedną usługę wdrożenia i obsługi systemu rowerów miejskich o wartości minimum 300 000,00 zł brutto.5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wraz z ofertą wykonawca zobowiązany jest złożyć: Wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przed-miotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane nale-życie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzy-skać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykony-wanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy – według załącznika nr 4 do SWZ;
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1) Formularz ofertowy - według załącznika nr 1 do SWZ,2) Oświadczenie Wykonawcy dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania - według za-łącznika nr 2 do SWZ,3) Wycena wdrożenia i obsługi systemu rowerów miejskich SRM JASkółka w Jastrzębiu-Zdroju – według załącznika nr 3 do SWZ,4) Wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych rów-nież wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i pod-miotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzają-cych się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świad-czeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy – według załącznika nr 4 do SWZ;5) Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – według załącznika nr 5 do SWZ (jeżeli dotyczy).6) Pełnomocnictwo – przykładowy wzór – załącznik nr 6 do SWZ;7) Oświadczenie o zatrudnieniu – przykładowy wzór – załącznik nr 7 do SWZ.SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 8 000,00 zł (słownie: osiemtysięcyzłotych 00/100).2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy PZP.- dalej jak w SWZ.6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Strony Umowy dopuszczają możliwość zmian Umowy w zakresie dotyczącym:1) zmiany łącznej wartości wynagrodzenia o którym mowa w § 13 ust. 1 Umowy, związanej ze skorzystaniem przez Zamawiającego z prawa opcji;2) zmiany osób wskazanych w § 16 Umowy;3) w zakresie Podwykonawców, wykazanych na etapie złożonej oferty lub których konieczność ujawnienia wynikła na etapie realizacji zamówienia, którym Operator powierzył lub ma zamiar powierzyć wykonanie części zmówienia;4) zmiany terminu realizacji Umowy w uzasadnionych przypadkach, w szczególności z powodu:a) warunków atmosferycznych uniemożliwiających korzystanie z SRM JASkółka, przy czym w takim przypadku wynagrodzenie należne Operatorowi zostanie pomniejszone proporcjonalnie do okresu niewykonywania usługi związanej z SRM JASkółka. Zamawiający zakłada, iż może to dotyczyć wyłącz-nie terminów rozpoczęcia i zakończenia sezonu rowerowego w danym roku; b) zmiany obowiązujących przepisów prawnych, w tym przepisów związanych z wystąpieniem epidemii, pandemii lub stanów zagrożenia epidemicznego, mającej wpływ na realizację Umowy. W takim przypadku wynagrodzenie należne Operatorowi zostanie pomniejszone proporcjonalnie do okresu niewykonywania usługi związanej z SRM JASkółka. 5) wynagrodzenia Operatora w przypadku zmiany obowiązującej stawki podatku od towarów i usług VAT. W takim przypadku wynagrodzenie Operatora wskazane w § 13 Umowy ulegnie stosownemu obniżeniu lub podwyższeniu, z tym, że kwota netto obliczona z uwzględnieniem obowiązującej w dacie zawarcia Umowy stawki podatku od towarów i usług nie ulegnie zmianie.Warunkiem dokonania zmian Umowy, o których mowa wyżej w ust. 1 i ust. 2, jest złożenie wniosku przez stronę inicjującą wraz z opisem i uzasadnieniem proponowanej zmiany.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy