Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„Usługi utrzymania i bieżącej konserwacji rzeki Kłodawki, konserwacji urządzeń melioracji i zbiorników retencyjnych zlokalizowanych na terenie
Miasta Gorzowa Wielkopolskiego.”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto Gorzów Wlkp.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000650181
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Sikorskiego 4
1.5.2.) Miejscowość: Gorzów Wielkopolski
1.5.3.) Kod pocztowy: 66-400
1.5.4.) Województwo: lubuskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL431 - Gorzowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zampubl@um.gorzow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.wrota.lubuskie.pl/umgorzow/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Usługi utrzymania i bieżącej konserwacji rzeki Kłodawki, konserwacji urządzeń melioracji i zbiorników retencyjnych zlokalizowanych na terenie
Miasta Gorzowa Wielkopolskiego.”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ea636f3b-7efb-11ee-9aa3-96d3b4440790
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00490277
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-11-13
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00048526/11/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.19 Konserwacja urządzeń melioracyjnych i zbiorników retencyjnych
1.3.20 Konserwacja urządzeń melioracji szczegółowych oraz bieżące utrzymanie czystości w okresie trwania umowy
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://bip.wrota.lubuskie.pl/umgorzow/
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/gorzow/proceedings
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl,:
a. stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b. komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2
GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux lub ich nowsze wersje,
c. zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0.,
d. włączona obsługa JavaScript,
e. zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
f. Platformazakupowa.pl działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej – kodowanie UTF8,
g. Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu
lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.7.
Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
akceptuje warunki korzystania z platformazakupowa.pl określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej pod linkiem
w zakładce „Regulamin" oraz uznaje go za wiążący,
zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert/wniosków dostępnej pod linkiem.
https://drive.google.com/file/d/1Kd1DttbBeiNWt4q4slS4t76lZVKPbkyD/view Korzystanie z platformy jest bezpłatne.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: BZP.271.63.2023.BD
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 4
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Utrzymanie i bieżąca konserwacji rzeki Kłodawki.
4.2.6.) Główny kod CPV: 34930000-5 - Urządzenia wodne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90470000-2 - Usługi czyszczenia kanałów ściekowych
90720000-0 - Ochrona środowiska
50800000-3 - Różne usługi w zakresie napraw i konserwacji
90722200-6 - Usługi usuwania zanieczyszczeń ze środowiska
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zamawiający przewiduje możliwość udzielania zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7. polegających na powtórzeniu podobnych robót do wskazanych w niniejszej SWZ w przypadku pojawienia się konieczności rozszerzenia zakresu prac, zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego,
1) wielkość lub zakres zamówienia: do 60% wartości zamówienia podstawowego,
2) warunki, na jakich zostanie udzielone zamówienie: zamówienia będą udzielane na podstawie przeprowadzonych z Wykonawcą negocjacji, przy czym założenia wyjściowe do ustalenia ceny będą wynikały wprost ze złożonej oferty a realizacja usług odbędzie się na warunkach określonych w umowie.
3) Zamówienia powyższe przewiduje się w odniesieniu do okresu 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego.
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Dodatkowa powierzchnia koszenia terenu trawiastego
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Konserwacja urządzeń melioracyjnych i zbiorników retencyjnych: Kanału
Mazowieckiego, rowu bocznego “A”, zbiornika przy ul. Szmaragdowej,
rowu przy ul. Warszawskiej na wysokości parku Czechówek, rowu
pomiędzy ul. Wawrzyniaka i Przemysłową przy ul. Woskowej i pomiędzy
ul. Grobla i Trasą Nadwarciańską, rowu przy ul. Wawrzyniaka (naprzeciwko stacji PKP), rowu przy ul. Ryskiej – strona lewa (przy terenie przemysłowym), rowu przy ul. Żwirowej.
4.2.6.) Główny kod CPV: 34930000-5 - Urządzenia wodne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90470000-2 - Usługi czyszczenia kanałów ściekowych
90720000-0 - Ochrona środowiska
50800000-3 - Różne usługi w zakresie napraw i konserwacji
90722200-6 - Usługi usuwania zanieczyszczeń ze środowiska
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-12-12
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zamawiający przewiduje możliwość udzielania zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7. polegających na powtórzeniu podobnych robót do wskazanych w niniejszej SWZ w przypadku pojawienia się konieczności rozszerzenia zakresu prac, zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego,
1) wielkość lub zakres zamówienia: do 60% wartości zamówienia podstawowego,
2) warunki, na jakich zostanie udzielone zamówienie: zamówienia będą udzielane na podstawie przeprowadzonych z Wykonawcą negocjacji, przy czym założenia wyjściowe do ustalenia ceny będą wynikały wprost ze złożonej oferty a realizacja usług odbędzie się na warunkach określonych w umowie.
3) Zamówienia powyższe przewiduje się w odniesieniu do okresu 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego.
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Dodatkowa powierzchnia koszenia terenu trawiastego
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Konserwacja urządzeń melioracyjnych i zbiorników retencyjnych –
zbiornik przy ul. Małyszyńskiej
4.2.6.) Główny kod CPV: 34930000-5 - Urządzenia wodne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90470000-2 - Usługi czyszczenia kanałów ściekowych
90720000-0 - Ochrona środowiska
50800000-3 - Różne usługi w zakresie napraw i konserwacji
90722200-6 - Usługi usuwania zanieczyszczeń ze środowiska
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-12-12
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zamawiający przewiduje możliwość udzielania zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7. polegających na powtórzeniu podobnych robót do wskazanych w niniejszej SWZ w przypadku pojawienia się konieczności rozszerzenia zakresu prac, zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego,
1) wielkość lub zakres zamówienia: do 60% wartości zamówienia podstawowego,
2) warunki, na jakich zostanie udzielone zamówienie: zamówienia będą udzielane na podstawie przeprowadzonych z Wykonawcą negocjacji, przy czym założenia wyjściowe do ustalenia ceny będą wynikały wprost ze złożonej oferty a realizacja usług odbędzie się na warunkach określonych w umowie.
3) Zamówienia powyższe przewiduje się w odniesieniu do okresu 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego.
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Dodatkowa powierzchnia koszenia terenu trawiastego
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 4
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Konserwacja urządzeń melioracji szczegółowych oraz bieżące
utrzymanie czystości.
4.2.6.) Główny kod CPV: 34930000-5 - Urządzenia wodne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90470000-2 - Usługi czyszczenia kanałów ściekowych
90720000-0 - Ochrona środowiska
50800000-3 - Różne usługi w zakresie napraw i konserwacji
90722200-6 - Usługi usuwania zanieczyszczeń ze środowiska
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-12-08
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale IX SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Dla zadania częściowego nr 1
A. warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
a) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – to w tym okresie) zrealizował w sposób należyty i prawidłowo ukończył, co najmniej jedną usługę polegającą na bieżącym utrzymaniu i konserwacji cieków wodnych na łączną kwotę minimum 50.000,00 zł brutto.
B. dysponuje lub będzie dysponować na potrzeby realizacji zamówienia osobami zdolnymi do wykonania zadania:
a) osoba nadzorująca (1 osoba)
posiadająca, co najmniej wykształcenie średnie lub wyższe w specjalnościach melioracja lub inżynieria i gospodarka wodna lub ochrona środowiska lub inżynieria środowiska oraz minimum 2 lata praktyki w zawodzie.
Dla zadania częściowego nr 2
A. warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
a) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – to w tym okresie) zrealizował w sposób należyty i prawidłowo ukończył, co najmniej jedną usługę polegającą na bieżącym utrzymaniu i konserwacji cieków wodnych na łączną kwotę minimum 50.000,00 zł brutto.
B. dysponuje lub będzie dysponować na potrzeby realizacji zamówienia osobami zdolnymi do wykonania zadania:
a) osoba nadzorująca (1 osoba)
posiadająca co: wykształcenie średnie lub wyższe, posiadająca uprawnienia w
specjalności konstrukcyjno- budowlanej oraz minimum 2 lata praktyki w zawodzie.
Dla zadania częściowego nr 3
A. warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
a) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – to w tym okresie) zrealizował w sposób należyty i prawidłowo ukończył, co najmniej jedną usługę polegającą na bieżącym utrzymaniu i konserwacji cieków wodnych na łączną kwotę minimum 50.000,00 zł brutto.
B. dysponuje lub będzie dysponować na potrzeby realizacji zamówienia osobami zdolnymi do wykonania zadania:
a) osoba nadzorująca (1 osoba)
posiadająca co: wykształcenie średnie lub wyższe, posiadająca uprawnienia w specjalności konstrukcyjno- budowlanej oraz minimum 2 lata praktyki w zawodzie.
Dla zadania częściowego nr 4
A. warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
a) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – to w tym okresie) zrealizował w sposób należyty i prawidłowo ukończył, co najmniej jedną usługę polegającą na bieżącym utrzymaniu i konserwacji cieków wodnych na łączną kwotę minimum 100 000,00 zł brutto;
B. dysponuje lub będzie dysponować na potrzeby realizacji zamówienia osobami zdolnymi do wykonania zadania:
a) osoba nadzorująca (1 osoba)
posiadająca co najmniej wykształcenie średnie lub wyższe w specjalności melioracje wodne ( np. technik meliorant) oraz min. 2 lata praktyki w zawodzie
Wyszczególnione powyżej wymogi Zamawiającego dot. personelu stanowią minimum osobowe. Wykonawca zobowiązany jest do uzupełniania swojego personelu osobami posiadającymi niezbędną wiedzę i umiejętności konieczne do właściwego wykonania całości przedmiotu Umowy.
Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia – nie spełnia” w oparciu o analizę oświadczenia wykonawcy. Z treści tego dokumentu musi wynikać jednoznacznie, iż wymienione warunki Wykonawca spełnił.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 p.z.p. oraz wskazanym w § 9 Wzoru umowy dla zamówienia częściowego nr 1, w § 7 Wzoru umowy dla zamówienia częściowego nr 2 i 3 oraz w § 9 Wzoru umowy dla zamówienia częściowego nr 4 stanowiących Część II SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-11-21 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Platforma
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-11-21 10:15
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni