Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługi transportowe - dowóz i odwóz dzieci do szkół, w tym dzieci niepełnosprawnych
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA KOWALA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 670223818
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Marii Walewskiej 7
1.5.2.) Miejscowość: Kowala-Stępocina
1.5.3.) Kod pocztowy: 26-624
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL921 - Radomski
1.5.7.) Numer telefonu: 486101760
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: kowala@kowala.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.kowala.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługi transportowe - dowóz i odwóz dzieci do szkół, w tym dzieci niepełnosprawnych
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e8d544cd-9358-11ee-9ee7-e2087ac16d09
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00532217
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-12-05
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00050386/09/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.4 Usługi transportowe (dowóz i odwóz dzieci do szkół, w tym niepełnosprawnych)
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://kowala.ezamawiajacy.pl/app/login
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: : Komunikacja w niniejszym postępowaniu, w tym, wymiana informacji oraz
przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między zamawiającym a wykonawcą, odbywa się w języku polskim, przy użyciu
środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem platformy znajdującej się pod adresem
https://kowala.ezamawiajacy.pl/app/login . Oferta pod rygorem nieważności musi zostać złożona za pośrednictwem platformy
zakupowej
zamawiającego https://kowala.ezamawiajacy.pl/app/login
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: WYMAGANIA TECHNICZNE I
ORGANIZACYJNE WYSYŁANIA I ODBIERANIA KORESPONDENCJI ELEKTRONICZNEJ PRZEKAZYWANEJ PRZY ICH UŻYCIU
OPISANE ZOSTAŁY W REGULAMINIE
KORZYSTANIA Z PLATFORMY ZAKUPOWEJ ZAMAWIAJĄCEGO MARKETPLANET POD ADRESEM
https://oneplace.marketplanet.pl
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zamawiający oświadcza, że spełnia wymogi określone w rozporządzeniu Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych
osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o
ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 4 maja 2016 r.), dalej: RODO, tym samym dane osobowe podane przez wykonawcę będą
przetwarzane zgodnie z RODO oraz zgodnie z przepisami krajowymi.-Dane osobowe wykonawcy będą przetwarzane na podstawie
art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem -Odbiorcami przekazanych przez wykonawcę danych
osobowych będą osoby lub podmioty, którym zostanie udostępniona dokumentacja postępowania zgodnie z art. 8 oraz art. 96 ust. 3
ustawy PZP, a także art. 6 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.-Dane osobowe wykonawcy zawarte w
protokole postępowania będą przechowywane przez okres 4 lat, -Zamawiający nie planuje przetwarzania danych osobowych
wykonawcy w celu innym niż cel określony w powyżej. -Wykonawca jest zobowiązany, w związku z udziałem w przedmiotowym
postępowaniu, do wypełnienia wszystkich obowiązków formalno-prawnych wymaganych przez RODO i związanych z udziałem w
przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia. Do obowiązków tych należą:- obowiązek informacyjny przewidziany w art.
13 RODO względem osób fizycznych, których dane osobowe dotyczą i od których dane te wykonawca bezpośrednio pozyskał i
przekazał zamawiającemu w treści oferty lub dokumentów składanych na żądanie zamawiającego;- obowiązek informacyjny
wynikający z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane wykonawca pozyskał w sposób pośredni, a które to dane
wykonawca przekazuje zamawiającemu w treści oferty lub dokumentów składanych na żądanie zamawiającego.-W celu
zapewnienia, że wykonawca wypełnił ww. obowiązki informacyjne oraz ochrony prawnie uzasadnionych interesów osoby trzeciej,
Zamawiający informuje, że:- Zamawiający udostępnia dane osobowe, o których mowa w art. 10 RODO w celu umożliwienia
korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX ustawy PZP, do upływu terminu na ich wniesienie.-
Udostępnianie protokołu i załączników - W przypadku korzystania przez osobę, której dane osobowe są przetwarzane przez
zamawiającego, z uprawnienia, o którym mowa w art. 15 ust. 1–3 RODO - W postępowaniu o udzielenie zamówienia zgłoszenie
żądania ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do
czasu zakończenia tego postępowania.-W celu zapewnienia, że wykonawca wypełnił ww. obowiązki informacyjne oraz ochrony
prawnie uzasadnionych interesów osoby trzeciej, Zamawiający informuje, że:-Zamawiający udostępnia dane osobowe, o których
mowa w art. 10 RODO w celu umożliwienia korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX ustawy PZP, do
upływu terminu na ich wniesienie. Udostępnianie protokołu i załączników do protokołu ma zastosowanie do wszystkich danych
osobowych, z wyjątkiem tych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO zebranych w toku postępowania o udzielenie zamówienia. -W
przypadku korzystania przez osobę, której dane osobowe są przetwarzane przez zamawiającego, z uprawnienia, o którym mowa w
art. 15 ust. 1–3 RODO , zamawiający może żądać od osoby występującej z żądaniem wskazania dodatkowych informacji, mających
na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia.-Skorzystanie przez osobę, której
dane osobowe dotyczą, z uprawnienia, o którym mowa w art. 16 RODO, nie może naruszać integralności protokołu postępowania
oraz jego załączników.-W postępowaniu o udzielenie zamówienia zgłoszenie żądania ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w
art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): nie dotyczy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.20.2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 1 obejmuje: „Dowóz i odwóz uczniów do Szkół w Gminie Kowala w roku 2024” do:
A/ Publicznej Szkoły Podstawowej im. Janusza Korczaka w Kowali-Stępocinie;
B/ Publicznej Szkoły Podstawowej im. Noblistów Polskich w Bardzicach
C/ Publicznej Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Parznicach;
D/ Publicznej Szkoły Podstawowej im. M. Konopnickiej w Mazowszanach;
1.Przedmiotem zamówienia dla części 1 jest usługa transportowa polegająca na dowożeniu i odwożeniu uczniów wraz z
opieką zapewnioną przez Wykonawcę zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, do publicznych szkół
podstawowych: Publicznej Szkoły Podstawowej im. Janusza Korczaka w Kowali-Stępocinie, ul. Marii Walewskiej 6, 26-624
Kowala-Stępocina; Publicznej Szkoły Podstawowej im. Noblistów Polskich w Bardzicach, Bardzice 2c, 26-624 Kowala Stępocina; Publicznej Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Parznicach, Parznice 53, 26-624 Kowala-Stępocina;
Publicznej Szkoły Podstawowej im. M. Konopnickiej w Mazowszanach, ul. Wierzbicka 247, 26-624 Kowala-Stępocina na
trasach obsługiwanych w ramach publicznego przewozu osób. Usługa nie będzie wykonywana w dniach wolnych od zajęć
lekcyjnych. Usługa przewozu będzie świadczona od dnia 2 stycznia 2024 roku (ze względu na obowiązującą jeszcze
umowę) przez okres 6 miesięcy we wszystkie dni nauki szkolnej (wyłączony okres ferii i wakacji).
2.Szczegółowy harmonogram dowozu i odwozu, z podaniem liczby uczniów z poszczególnych tras określony w załączniku
nr 13 do SWZ. Harmonogram będzie aktualizowany przez Zamawiającego w przypadku wystąpienia zmian.
3.Przewidywana liczba uczniów objętych dowozem i odwozem wynosi 174. Zamawiający dopuszcza zmianę liczby uczniów
w okresie obowiązywania umowy.
4. Zamawiający dopuszcza zmianę tras dowozu i odwozu jeżeli będzie to niezbędne do prawidłowego działania placówek
oświatowych.
5.Wykonawca jest zobowiązany zapewnić przewóz uczniów, zgodnie z rozkładem jazdy ustalonym przez Dyrektorów
poszczególnych Szkół Publicznych, który może ulec zmianom.
6.Złożona oferta ma obejmować całość dowozu i odwozu z uwzględnieniem wszystkich tras przewozów.
7.Wynagrodzenie za świadczoną usługę przewozu będzie wynagrodzeniem kosztorysowym brutto w wysokości jednego
biletu miesięcznego dotyczącego przewozu jednego ucznia miesięcznie, zgodnie z zapisem w formularzu kosztorysu
ofertowego- załącznik nr 1a do SWZ. Zmniejszenie ilości uczniów nie może być podstawą do jakichkolwiek roszczeń
finansowych przez wykonawcę.
8.Autobusy służące do wykonania zamówienia muszą posiadać wystarczającą liczbę miejsc na określonej trasie.
Wykonawca zobowiązany jest zapewnić wszystkim dojeżdżającym uczniom miejsca siedzące, z zapewnieniem zasad
bezpieczeństwa przejazdu w pozycji siedzącej.
9. Autobusy przeznaczone do przewozu muszą być sprawne technicznie i posiadać aktualne przeglądy techniczne podczas
realizacji zamówienia, ponadto muszą być utrzymane w należytej czystości z zachowaniem etykiety wewnętrznej i
zewnętrznej pojazdów.
10. Sprawowanie opieki (min.1 osoba dla każdego pojazdu) i zapewnienia bezpieczeństwa dzieciom w czasie dowozu oraz
podczas wsiadania i wysiadania uczniów do i z autobusów w zakresie przewidzianym prawem o ruchu drogowym oraz
ustawie prawo oświatowe. Funkcji opiekuna nie może sprawować kierowca autobusu. Autobusy będą posiadały
ubezpieczenia w zakresie OC, NW.
11.W okresie zimowym środek transportu winien być ogrzewany już w momencie wsiadania dzieci na pierwszym punkcie
odbioru, a na stopniach wejściowych do autobusów nie może zalegać lód i stopnie nie mogą być śliskie.
12. W czasie wykonywania zamówienia Zamawiający może zmienić liczbę przystanków lub ich lokalizację bez dodatkowego
wynagrodzenia.
13.Dyrektorzy poszczególnych Szkół Publicznych są zobowiązani w terminie do 20 grudnia 2023r. złożyć Zamawiającemu
imienne listy dowozu i odwozu uczniów na miesiąc styczeń 2024 r., natomiast na pozostałe miesiące będą składać
Zamawiającemu imienne listy dowozu i odwozu uczniów do dnia 20 każdego miesiąca obowiązywania przedmiotowych
imiennych list do następnego miesiąca.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60000000-8 - Usługi transportowe (z wyłączeniem transportu odpadów)
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego
60112000-6 - Usługi w zakresie publicznego transportu drogowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona wyboru najkorzystniejszej oferty na podstawie nw. kryteriów oceny ofert (nazwa kryterium, waga, sposób
punktowania):
a) Cena - 60 pkt (max 60 %);
b) Czas podstawienia pojazdu zastępczego w przypadku wystąpienia awarii pojazdu głównego – 40 pkt (max 40 %).
5.1. Ocena kryterium „cena oferty” – będzie przeprowadzana wg następującego wzoru matematycznego:
Cmin
P(Co) = ¾¾¾¾¾ x 60 pkt
Co
gdzie:
Cmin – najniższa cena spośród wszystkich ważnych ofert i nieodrzuconych,
Co – cena ocenianej oferty,
P(Co) – liczba punktów za kryterium ceny.
5.2. Ocena kryterium ,,czas podstawienia pojazdu zastępczego w przypadku wystąpienia awarii pojazdu głównego”- ocena
przeprowadzona zostanie na podstawie podanego w formularzu oferty czasu podstawienia pojazdu zastępczego w przypadku
wystąpienia awarii pojazdu głównego.
Wykonawca, który przedstawi w swojej ofercie czas podstawienia pojazdu zastępczego w przypadku wystąpienia awarii pojazdu
głównego, gdzie P(Za) to liczba punktów za kryterium ,,czasu podstawienia pojazdu zastępczego w przypadku wystąpienia awarii
pojazdu głównego”:
do 30 min- otrzyma 40 punktów P(Za)
od 31 min do 40 min- otrzyma 20 punktów P(Za)
od 41 min- otrzyma 0 punktów P(Za)
W tym kryterium można uzyskać maksymalnie 40 punktów.
UWAGA: Czas podstawienia pojazdu zastępczego w przypadku wystąpienia awarii pojazdu głównego powinien zostać podany w
minutach, przy czym Wykonawca nie może zaproponować czasów innych niż wskazane powyżej. W przypadku podania czasu w
sposób odmienny niż wynikając z powyższych wskazań, oferentowi zostanie przyznane 0 pkt.
Ocena oferty- suma punktów z poszczególnych kryteriów
Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska łącznie największą liczbę punktów (P) wyliczoną zgodnie z poniższym
wzorem:
P= P(Co)+ P(Za)
P- łączna liczba punktów oferty ocenianej
P(Co)- liczba punktów uzyskanych w kryterium ,,cena oferty’’
P(Za)- liczba punktów uzyskanych w kryterium ,,czasu podstawienia pojazdu zastępczego w przypadku wystąpienia awarii pojazdu
głównego”
Jako najkorzystniejsza, zostanie uznana oferta, która nie podlega odrzuceniu oraz uzyska najwyższą łączną ocenę w ww. kryteriach
cen.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: czas podstawienia pojazdu zastępczego w przypadku wystąpienia awarii pojazdu głównego
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 2 -„Dowóz i odwóz dzieci niepełnosprawnych do placówek oświatowych realizujących obowiązek nauki i szkolny w
roku 2024”
1.Przedmiotem zamówienia dla części 2 jest usługa transportowa polegająca na dowożeniu i odwożeniu dzieci
niepełnosprawnych do szkół na terenie m. Radomia wraz z opieką zapewnioną przez Wykonawcę zgodnie z
obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa. Dowóz 9 uczniów niepełnosprawnych do szkół na terenie m. Radomia
zgodnie z poniższym wykazem. Do obsługi zamówienia należy zapewnić minimum 1 BUS z windą. Pojazd w pełni sprawny
przystosowany do przewozu osób zgodnie z § 37 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 22 lipca 2002r. w sprawie
rejestracji i oznaczenia pojazdów (Dz. U. z 2015r. poz. 305 z późn. zm.). Pojazd musi być dostosowany do przewozu osób
niepełnosprawnych – potwierdzony odpowiednim dokumentem. Pojazd musi posiadać ważne badania techniczne oraz być
wyposażony m.in. w pasy bezpieczeństwa. Pojazd służący do przewozu uczniów musi być oznakowany zgodnie z
przepisami prawa o ruchu drogowym i transporcie osób. Pojazd, którym Wykonawca będzie wykonywał zamówienie winny
spełniać warunki określone w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków
technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (tj. Dz.U. z 2016 r. poz. 2022), być sprawny przez cały
okres wykonywania zamówienia, posiadać sprawny system ogrzewania wewnątrz w okresie zimowym. Posiadać
ubezpieczenie w zakresie OC, NW przez cały okres wykonywania zamówienia.
2.Dowożenie uczniów musi być realizowane w ramach kursów ,,regularnych specjalnych”, czyli przeznaczonych tylko i
wyłącznie do realizacji niniejszego przedmiotu zamówienia.
3. Wykonawca zobowiązany jest zaplanować tak dowozy i odwozy, aby dzieci na wózkach inwalidzkich (jest ich obecnie
troje) mogły być przewożone jednocześnie, jeśli tak wynika lub będzie wynikać z harmonogramu.
4. Przebieg tras, na których świadczona będzie usługa został określony
w SWZ.
5.Wymagania dotyczące świadczenia usługi:
a) Wykonawca w trakcie świadczonej usługi przewozu obowiązany jest zapewnić opiekę nad przewożonymi dziećmi, przy
czym kierowca nie może być jednocześnie opiekunem przewożonych dzieci;
b) usługa nie będzie wykonywana w dniach wolnych od zajęć lekcyjnych. Usługa przewozu będzie świadczona od dnia 4
stycznia 2024 roku (ze względu na obowiązującą jeszcze umowę) przez okres 6 miesięcy we wszystkie dni nauki szkolnej
(wyłączony okres ferii i wakacji).
c) W ww. okresie jest 122 dni nauki szkolnej i taką ilość dni obowiązani są uwzględnić Wykonawcy przy kalkulacji ceny
ofertowej
d) usługa przewozu uczniów musi być realizowana zgodnie z wymaganiami prawnymi w tym zakresie
e) rozliczenia za świadczoną usługę przewozu będą dokonywane w oparciu o faktyczną ilość dni dowozu i odwozu dzieci do
i ze szkoły w okresie rozliczeniowym (okres miesięczny). W żadnym przypadku łączne wynagrodzenie brutto Wykonawcy na
podstawie zawartej umowy w sprawie zamówienia publicznego nie może przekroczyć zaoferowanej w przetargu ceny
ofertowej brutto w przypadku niezastosowania zmian wynikających art. 455 Pzp. Płatność będzie dokonywana na podstawie
załączonych do faktury wykazów uczniów za dany miesiąc potwierdzonych przez dyrektorów placówek oświatowych.
f) Wykonawca uprawniony jest w porozumieniu z Zamawiającym do zmiany określonych w SWZ godzin dowozu i odwozu
uczniów. Zmiana taka może być uzasadniona w szczególności zmianą w planie lekcji dowożonych dzieci.
g) Wynagrodzenie za świadczoną usługę przewozu będzie wynagrodzeniem kosztorysowym brutto za dzienny dowóz i
odwóz dzieci, zgodnie z zapisem w formularzu kosztorysu ofertowego- załącznik nr 1b do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60000000-8 - Usługi transportowe (z wyłączeniem transportu odpadów)
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego
60112000-6 - Usługi w zakresie publicznego transportu drogowego
60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona wyboru najkorzystniejszej oferty na podstawie nw. kryteriów oceny ofert (nazwa kryterium, waga, sposób
punktowania):
c) Cena- 60 pkt (max 60 %);
d) Czas podstawienia pojazdu zastępczego w przypadku wystąpienia awarii pojazdu głównego – 40 pkt (max 40 %).
5.3. Ocena kryterium „cena oferty” – będzie przeprowadzana wg następującego wzoru matematycznego:
Cmin
P(Co) = ¾¾¾¾¾ x 60 pkt
Co
gdzie:
Cmin – najniższa cena spośród wszystkich ważnych ofert i nieodrzuconych,
Co – cena ocenianej oferty,
P(Co) – liczba punktów za kryterium ceny.
5.4. Ocena kryterium ,,czas podstawienia pojazdu zastępczego w przypadku wystąpienia awarii pojazdu głównego”- ocena
przeprowadzona zostanie na podstawie podanego w formularzu oferty czasu podstawienia pojazdu zastępczego w przypadku
wystąpienia awarii pojazdu głównego.
Wykonawca, który przedstawi w swojej ofercie czas podstawienia pojazdu zastępczego w przypadku wystąpienia awarii pojazdu
głównego, gdzie P(Za) to liczba punktów za kryterium ,,czasu podstawienia pojazdu zastępczego w przypadku wystąpienia awarii
pojazdu głównego”:
do 20 min- otrzyma 40 punktów P(Za)
od 21 min do 30 min- otrzyma 20 punktów P(Za)
od 31 min- otrzyma 0 punktów P(Za)
W tym kryterium można uzyskać maksymalnie 40 punktów.
UWAGA: Czas podstawienia pojazdu zastępczego powinien zostać podany w minutach, przy czym Wykonawca nie może
zaproponować czasów innych niż wskazane powyżej. W przypadku podania czasu w sposób odmienny niż wynikając z powyższych
wskazań, oferentowi zostanie przyznane 0 pkt.
Ocena oferty- suma punktów z poszczególnych kryteriów
Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska łącznie największą liczbę punktów (P) wyliczoną zgodnie z poniższym
wzorem:
P= P(Co)+ P(Za)
P- łączna liczba punktów oferty ocenianej
P(Co)- liczba punktów uzyskanych w kryterium ,,cena oferty’’
P(Za)- liczba punktów uzyskanych w kryterium ,,czasu podstawienia pojazdu zastępczego w przypadku wystąpienia awarii pojazdu
głównego”
Jako najkorzystniejsza, zostanie uznana oferta, która nie podlega odrzuceniu oraz uzyska najwyższa łączną ocenę w ww. kryteriach
cen.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: czas podstawienia pojazdu zastępczego w przypadku wystąpienia awarii pojazdu głównego
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Na podstawie art. 112 ustawy Pzp, zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu dotyczące:2. UPRAWNIEŃ DO
PROWADZENIA OKREŚLONEJ DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ LUB ZAWODOWEJ, O ILE WYNIKA TO Z
ODRĘBNYCH PRZEPISÓW:
Warunek dla każdej części
a) Wykonawca przedłoży aktualne zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego, o którym mowa w treści
art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2201, z 2023 r. poz. 760,
919, 1123, 1193, 1195, 1523, 1720) lub ważną licencję na wykonywanie transportu osób wydaną na podstawie wcześniej
obowiązujących przepisów.
4. ZDOLNOŚCI TECHNICZNEJ LUB ZAWODOWEJ:
Dla części 1:
a) dysponuje lub będzie dysponował co najmniej 3 sprawnymi autobusami posiadającymi minimum 55 miejsc siedzących
zapewniającymi wykonanie tej usługi w tym samym czasie oraz co najmniej 2 sprawnymi autobusami posiadającymi
minimum 18 miejsc siedzących zapewniającymi wykonanie tej usługi w tym samym czasie - załącznik nr 4 do SWZ- Wykaz
sprzętu
b) dysponuje lub będzie dysponował osobami wskazanymi do realizacji zamówienia posiadającymi uprawnienia do
przewozu osób autobusem- minimum 5 osób posiadających wymagane uprawnienia - załącznik nr 5 do SWZ- Wykaz osób
c) wykonał (a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych wykonuje) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu
składania ofert (a jeżeli okres działalności jest krótszy- w tym okresie) 2 usługi polegające na dowozie i odwozie uczniów do
szkół, o wartości minimum 90 000,00 złotych brutto każda (słownie: dziewięćdziesiąt tysięcy złotych) - załącznik nr 3 do
SWZ- Wykaz usług
przy czym Zamawiający przez jedną usługę rozumie zadanie wykonane w ramach jednej umowy.
Dla części 2:
a) dysponuje lub będzie dysponował co najmniej 1 busem- pojazdem przystosowanym do przewozu dzieci
niepełnosprawnych (z windą) - Załącznik nr 4 do SWZ -Wykaz sprzętu
b) dysponuje lub będzie dysponował minimum 1 osobą do realizacji zamówienia posiadającą uprawnienia do przewozu osób
busem - załącznik nr 5 do SWZ-Wykaz osób
c) wykonał (a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych wykonuje) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu
składania ofert (a jeżeli okres działalności jest krótszy- w tym okresie) 1 usługę polegającą na dowozie i odwozie uczniów do
szkół, gdzie wartość usługi wyniosła minimum 100 000,00 złotych brutto (słownie: sto tysięcy złotych)- załącznik nr 3 do
SWZ- Wykaz usług
przy czym Zamawiający przez jedną usługę rozumie zadanie wykonane w ramach jednej umowy.
W przypadku składania oferty na więcej niż jedną z części wskazanych powyżej w zakresie doświadczenia należy
zastosować odpowiednio mnożnik doświadczenia, co oznacza, że w przypadku składania oferty na dwie części wykazać
należy usługi o wartościach odpowiednich dla każdej z części, bądź 1 usługę o wartości stanowiącej sumę wartości usługi
wymaganej dla części 1 oraz dla części 2 tj. 280 000,00 złotych brutto (słownie: dwieście osiemdziesiąt tysięcy złotych).
W przypadku składania oferty na więcej niż jedną z części wskazanych powyżej (część 1 i część 2) w zakresie kadry
technicznej Wykonawca wykaże, że dysponuje 6 osobami posiadającymi uprawnienia do przewozu osób autobusem/
busem.
Z uwagi na to, że wykonanie usługi dowozu dzieci do szkół w roku 2024 dla części 1 i 2 ma się odbywać w tym samym
terminie, Wykonawcy składający oferty na więcej niż jedną część zamówienia muszą udokumentować, że dysponują w/w
potencjałem technicznym odrębnie dla każdej części.
Dla każdej części odrębnie oznacza, iż Wykonawca składający ofertę na dwie części zamówienia musi zapewnić do
wykorzystania w tym samym czasie:
- co najmniej 3 sprawne autobusy posiadające minimum 55 miejsc siedzących,
- co najmniej 2 sprawne autobusy posiadające minimum 18 miejsc siedzących
- co najmniej 1 sprawny bus z windą przystosowany do przewozu dzieci niepełnosprawnych
7.2 Zamawiający może, oceniając zdolność techniczną lub zawodową, na każdym etapie postępowania, uznać, że
wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w
szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze
wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia na każdym etapie postępowania (art. 116 ust. 2 ustawy
Pzp).
7.3 W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki, o których mowa w pkt 7.1 ppkt.
zostaną spełnione wyłącznie jeżeli:
a) w przypadku, o którym mowa w pkt 7.1 ppkt 4 lit. a niniejszego rozdziału, jeden z Wykonawców lub podmiotów
udostępniających zasoby spełni warunek samodzielnie. Nie sumuje się doświadczenia zawodowego – argumentacja na
podstawie sentencji wyroku Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 7 sierpnia 2014 r. [sygn. akt: KIO 1495/14]),
b) w przypadku, o którym mowa w pkt. 7.1. ppkt 4 lit. b niniejszego rozdziału, chociaż jeden z Wykonawców lub podmiotów
udostępniających zasoby spełni warunek samodzielnie lub łącznie spełnią warunek.
7.4 Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków, o których mowa w niniejszym rozdziale w pkt 7.1 w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do przedmiotowego zamówienia, polegać na zdolnościach technicznych lub
zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go
z nim stosunków prawnych.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zgodnie z art. 274 ust. 1
ustawy Pzp, zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona,
do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia, następujących
podmiotowych środków dowodowych:
9.2.1 potwierdzających brak podstaw wykluczenia (dotyczy obu części):
a) oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w
rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1689, 1705) z innym
wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo
oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi
przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy
należącego do tej samej grupy kapitałowej – wg Załącznika nr 6;
b) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w
zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy
wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji; (Zamawiający pobierze samodzielnie z ogólnodostępnych rejestrów, Wykonawca nie
musi załączać do dokumentów na wezwanie o ile wykonawca wskazał w ofercie dane umożliwiające dostęp).
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast informacji z Krajowego
Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej– składa dokument lub dokumenty
wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji, nie
ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza
nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w
przepisach miejsca wszczęcia tej procedury.
Dokumenty potwierdzające w/w okoliczności powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem.
c) oświadczenia Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu,
o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia
z postępowania wskazanych przez Zamawiającego, o których mowa w:
a) art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp, dotyczącą wydania prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o
zaleganiu podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne.
b) art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka
zapobiegawczego,
c) art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp,
d) art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp oraz
e) art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na
Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1497, 1859) - dalej „ustawa sankcyjna” - wg
załącznika 12 do SWZ
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: : Zgodnie
z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie wykonawcę, którego oferta została
najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia,
następujących podmiotowych środków dowodowych: 9.2.2 potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu
dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej (doświadczenie, kwalifikacje zawodowe kadry technicznej):
DLA OBU CZĘŚCI:
1. dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej (doświadczenie, kwalifikacje zawodowe kadry technicznej):
a) wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat
przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, wraz z podaniem ich
wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których usługi te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów
określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie , przy czym dowodami, o których mowa, są referencje
bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub
ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych
dokumentów- oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź
inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu
składania ofert -załącznik nr 3 do SWZ- Wykaz usług,
b) wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia pojazdów (autobusów/ busów) jakimi dysponuje Wykonawca oraz informacje o
podstawie dysponowania tymi pojazdami- załącznik nr 4 do SWZ- Wykaz sprzętu,
c) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji
zawodowych do wykonywania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacje o podstawie
dysponowania tymi osobami -załącznik nr 5 do SWZ- Wykaz osób.
2. dotyczących uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych
przepisów:
- aktualne zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego, o którym mowa w treści art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 6
września 2001 r. transporcie drogowym (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2201, z 2023 r. poz. 760, 919, 1123, 1193, 1195, 1523, 1720) lub
ważną licencję na wykonywania krajowego transportu osób wydaną na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
nie dotyczy
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1.Ofertę składa się wyłącznie w formie elektronicznej na FORMULARZU SYSTEMOWYM na platformie zakupowej
zamawiającego. Wraz z ofertą systemową należy OBLIGATORYJNIE załączyć:
- podpisany kosztorys ofertowy załącznik nr 1a do SWZ-DLA CZĘŚCI 1
oraz
- podpisany kosztorys ofertowy załącznik nr 1b do SWZ- DLA CZĘŚCI 2
stanowiące podstawę wyliczenia ceny oferty (POD RYGOREM ODRZUCENIA OFERTY JAKO NIEZGODNEJ Z
SWZ).Oferta zgodnie z art. 63 ust. 2 ustawy Pzp, składana jest pod rygorem nieważności w postaci elektronicznej opatrzonej
podpisem zaufanym, podpisem osobistym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym zgodnie z uprawomocnieniem do
reprezentowania oraz składania oświadczeń woli wskazanych w CEiDG lub KRS.
Wykonawca/Podmiot trzeci, na którego potencjał powołuje się wykonawca celem potwierdzenia spełnienia warunków
udziału w postępowaniu/Podwykonawca dołącza do oferty oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu- załącznik nr 2a do
SWZ;
Wykonawca/Podmiot trzeci, na którego potencjał powołuje się wykonawca celem potwierdzenia spełnienia warunków
udziału w postępowaniu dołącza do oferty oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – załącznik nr 2b
do SWZ, w zakresie wskazanym w rozdziale II punkt 7 i 8 SWZ. Oświadczenia stanowią dowód potwierdzający brak
podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu, na dzień składania ofert, tymczasowo zastępując
wymagane podmiotowe środki dowodowe, wskazane w rozdziale II pkt 9 ppkt 2 SWZ.
Do oferty wykonawca załącza również (jeśli dotyczy):
a) pełnomocnictwo:
���� gdy umocowanie osoby składającej ofertę nie wynika z dokumentów rejestrowych, wykonawca, który składa ofertę
za
pośrednictwem pełnomocnika, powinien dołączyć do oferty dokument pełnomocnictwa obejmujący swym zakresem
umocowanie do złożenia oferty lub do złożenia oferty i podpisania umowy. ���� w przypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wykonawcy zobowiązani są do
ustanowienia pełnomocnika. Dokument pełnomocnictwa, z treści którego będzie wynikało umocowanie do reprezentowania
w postępowaniu o udzielenie zamówienia tych wykonawców należy załączyć do oferty.
b) zobowiązanie podmiotu trzeciego do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji
zamówienia w przypadku, gdy Wykonawca w celu spełnienia warunków, o którym mowa w Rozdziale II pkt 7 ppkt 4 SWZ,
będzie polegał na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów. c) zastrzeżenie tajemnicy
przedsiębiorstwa – w sytuacji, gdy oferta lub inne dokumenty składane w toku postępowania będą zawierały tajemnicę
przedsiębiorstwa, wykonawca, wraz z przekazaniem takich informacji, zastrzega, że nie mogą być one udostępniane, oraz
wykazuje, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa
w rozumieniu przepisów ustawy z 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.
d) oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
���� Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, spośród których tylko jeden spełnia warunek
dotyczący
uprawnień, są zobowiązani dołączyć do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi
wykonają poszczególni wykonawcy. ���� Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców,
którzy
wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takiej sytuacji wykonawcy są
zobowiązani dołączyć do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają
poszczególni wykonawcy.
e) dowód wpłaty wadium
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
10.1 Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości:
3 000,00 zł (słownie: trzy tysiące złotych) – DLA CZĘŚCI 1
1 500,00 zł (słownie: jeden tysiąc pięćset złotych ) – DLA CZĘŚCI 2
Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:
a) pieniądzu;
b) gwarancjach bankowych;
c) gwarancjach ubezpieczeniowych;
d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o
utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego:
Bank Spółdzielczy Oddział w Radomiu
Nr 46 9147 0009 0020 4785 2000 0003
z adnotacją: „Wadium – nr ZP.271.20.2023 ” część 1/część 2*
10.2 Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu, Zamawiający uzna wadium, które zostanie zaksięgowane na rachunku
bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.
10.3 Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia Wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał
gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej – przed upływem terminu składania ofert.
10.4 W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, lub poręczenia gwarancja lub
poręczenie musi być nieodwołalne, bezwarunkowe i płatne na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, sporządzone
zgodnie z obowiązującymi przepisami i powinna zawierać następujące elementy:
a) nazwę: dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta lub poręczyciela
oraz wskazanie ich siedzib,
b) kwotę wadium,
c) termin ważności gwarancji/poręczenia w formule: „od dnia …….– do dnia ………”,
d) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia kwoty wskazanej w gwarancji/poręczeniu na pierwsze żądanie
Zamawiającego w sytuacjach zatrzymania wadium określonych w przepisach ustawy.
10.5 Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania
ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
10.6 Zasady dokonywania zatrzymania i zwrotu wadium określono w przepisach art. 98 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Wówczas składają: oświadczenie wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia
���� Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, spośród których tylko jeden spełnia warunek
dotyczący
uprawnień, są zobowiązani dołączyć do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi
wykonają poszczególni wykonawcy. ���� Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców,
którzy
wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takiej sytuacji wykonawcy są
zobowiązani dołączyć do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają
poszczególni wykonawcy.
Wymagana forma:
Wykonawcy składają oświadczenia w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym,
podpisem osobistym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym osoby upoważnionej do reprezentowania wykonawców
zgodnie z formą reprezentacji określoną w dokumencie rejestrowym właściwym dla formy organizacyjnej lub innym
dokumencie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający dopuszcza - jeżeli uzna to za uzasadnione - możliwość zmiany ustaleń zawartej Umowy w stosunku do treści
oferty Wykonawcy, w przypadkach o których mowa w art. 455 ustawy PZP, które szczegółowo zostały określone w
załączniku 8a i 8b do SWZ. Złożenie oferty jest jednoznaczne z akceptacją przez wykonawcę projektowanych postanowień
umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-12-13 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://kowala.ezamawiajacy.pl/app/login
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-12-13 10:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-01-11