UsługaDystrybucji:Cz.1-Usługa konfekcjonowania,dystrybucji pakietów do bibliotek;Cz.2–Usługa...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
UsługaDystrybucji:Cz.1-Usługa konfekcjonowania,dystrybucji pakietów do bibliotek;Cz.2–Usługa przygotowania,konfekcjonowania,dystrybucji przesyłek listowych,WyprawekCzytelniczych do szkół podstawowych
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoKraków
  • WojewództwoMałopolskie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - państwowe i samorządowe instytucje kultury
  • Termin składania wniosków2022-07-18
  • ZamawiającyInstytut Książki
  • Data publikacji ogłoszenia2022-06-29
  • Numer ogłoszenia2022/BZP 00230927
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
UsługaDystrybucji:Cz.1-Usługa konfekcjonowania,dystrybucji pakietów do bibliotek;Cz.2–Usługa przygotowania,konfekcjonowania,dystrybucji przesyłek listowych,WyprawekCzytelniczych do szkół podstawowych

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Instytut Książki

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 356775805

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Zygmunta Wróblewskiego, 6

1.5.2.) Miejscowość: Kraków

1.5.3.) Kod pocztowy: 31-148

1.5.4.) Województwo: małopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL213 - Miasto Kraków

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: a.fijalka-gacek@instytutksiazki.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://instytutksiazki.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - państwowe i samorządowe instytucje kultury

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

UsługaDystrybucji:Cz.1-Usługa konfekcjonowania,dystrybucji pakietów do bibliotek;Cz.2–Usługa przygotowania,konfekcjonowania,dystrybucji przesyłek listowych,WyprawekCzytelniczych do szkół podstawowych

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-bd6d9e29-f5eb-11ec-9a86-f6f4c648a056

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00230927

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-06-29

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00070897/06/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Dystrybucja, magazynowanie, konfekcjonowanie, pakowanie Wyprawek Czytelniczych dla dzieci w wieku 4-6 (książka + broszura) oraz materiałów pomocniczych i promocyjnych

1.3.2 Dystrybucja, magazynowanie, konfekcjowanie, pakowanie Wyprawek Czytelniczych dla dzieci w wieku 7-9 (książka + broszura) oraz materiałów pomocniczych i promocyjnych

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://instytutksiazki.ezamawiajacy.pl

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://instytutksiazki.ezamawiajacy.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1)W postępowaniu komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem Platformy zakupowej Marketplanet znajdującej się pod adresem: https://instytutksiazki.ezamawiajacy.pl. Szczegółowa Instrukcja korzystania z Platformy, w tym wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej przekazywanej przy jej użyciu dostępna jest w zakładce „Regulacje i procedury procesu zakupowego” pod adresem https://instytutksiazki.ezamawiajacy.pl.
2)Ogólne zasady korzystania z Platformy, w tym rejestracji Wykonawców, określa pkt IX.5 SWZ.
3)Zamawiający, określa niezbędne wymagania sprzętowo-aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie Zakupowej zgodnie z pkt IX.6 SWZ;
4)Zamawiający zgodnie z §3 ust. 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r., poz. 2452), określa dopuszczalne formaty przesyłanych danych, tj. plików o wielkości do 100 MB, w szczególności: pdf, xls, xlsx, doc, docx, txt, rtf, xps, odt, ods, odp, ppt, pptx, csv, jpg, jpeg png, zip, 7z, html, xhtml, xml, XMLsig, XAdES, PAdES, CAdES, ASIC, XMLenc.
5)Zamawiający zgodnie z § 3 ust. 3 ww. Rozporządzenia określa informacje na temat kodowania i czasu odbioru danych zgodnie z pkt IX.8 SWZ.
6)Dokumenty elektroniczne (inne niż oferta oraz załączniki do oferty) oraz cyfrowe odwzorowania dokumentów składane są przez Wykonawcę za pośrednictwem Formularza do komunikacji jako załączniki.
7)Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych, cyfrowych odwzorowań dokumentów oraz informacji musi być zgody z wymaganiami określonymi w Rozporządzeniu, o którym mowa powyżej.
8)Zamawiający nie przewiduje sposobu komunikowania się z Wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, wskazanych w SWZ.
9)Szczegółowe informacje dotyczące wymagań technicznych i organizacyjnych dotyczących korespondencji elektronicznej oraz formy składanych dokumentów zostały opisane w SWZ.
10)W przypadku jakichkolwiek wątpliwości związanych z zasadami korzystania z Platformy, Wykonawca winien skontaktować się z dostawcą rozwiązania teleinformatycznego Platforma zakupowa Instytutu Książki tel. +48 22 257 22 23 (infolinia dostępna w dni robocze, w godzinach 9.00-17.00) e-mail: oneplace@marketplanet.pl.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: Instytut Książki, ul. Zygmunta Wróblewskiego 6, 31-148 Kraków;
2) kontakt z inspektorem ochrony danych osobowych w Instytucie Książki jest możliwy pod adresem: iod@instytutksiazki.pl;
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego określonego w pkt III SWZ;
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 11 września 2019r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 r., poz. 1129, ze zm.), dalej „ustawa Pzp”;
5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
8) posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych *;
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO **;
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
9) nie przysługuje Pani/Panu:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
---------------------------------------------------
*Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.
**Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: 261-15/22

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak

4.1.9.) Liczba części: 2

4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części

4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

Część 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Usługa konfekcjonowania oraz dystrybucji pakietów obejmujących Wyprawki Czytelnicze oraz materiały promocyjne do bibliotek:
Przedmiotem zamówienia jest usługa konfekcjonowania i dystrybucji pakietów obejmujących Wyprawki Czytelnicze (zafoliowane komplety składające się z książki „Krasnal w Krzywej Czapce” oraz broszury „Książką połączeni, czyli mały czytelnik w bibliotece”, książki „Pierwsze czytanki dla…” oraz broszury „Książką połączeni, czyli przedszkolak idzie do biblioteki”, książki „Krasnal w Krzywej Czapce” – wydanie dwujęzyczne polsko-ukraińskie oraz broszury w języku ukraińskim) oraz materiały promocyjne (plakaty, naklejki duże i małe, karty plastikowe, zakładki i certyfikaty) do 2250 (+/- 5%) bibliotek na terenie całej Polski.
Szczegółowe określenie przedmiotu zamówienia stanowi Opis Przedmiotu Zamówienia dla cz. 1 (załącznik nr 5.1 do SWZ). Przedmiotowe zamówienie powinno być ponadto zrealizowane zgodnie z Projektowanymi postanowieniami umowy dla cz. 1 (załącznik nr 3.1 do SWZ).

4.2.6.) Główny kod CPV: 60000000-8 - Usługi transportowe (z wyłączeniem transportu odpadów)

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

63520000-0 - Usługi agencji transportowych

63100000-0 - Usługi przeładunku i składowania towarów

79342100-4 - Usługi marketingu bezpośredniego

79920000-9 - Pakowanie i podobne usługi

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-10-28

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona oceny ofert w oparciu o poniższe kryteria (dla cz. 1 i cz. 2):
1)Cena- Cena za realizację przedmiotu zamówienia
Pc= (Cmin/ Cbad) x 60% przy czym 1% = 1 pkt
gdzie:
Cmin – najniższa cena brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia spośród złożonych ofert niepodlegających odrzuceniu
Cbad - zaoferowana cena brutto
Pc - ilość punktów przyznanych ofercie badanej w kryterium ceny.
Maksymalną ilość punktów – 60 – otrzyma oferta z najniższą oferowaną ceną brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia. Punktacja będzie obliczana
z dokładnością co najmniej do dwóch miejsc po przecinku;
2)Dodatkowe ubezpieczenie-Zamawiający przyzna w niniejszym kryterium
za zaoferowanie dodatkowego ubezpieczenia materiałów przeznaczonych do dystrybucji w magazynie Wykonawcy oraz w transporcie na sumę nie mniejszą
niż 2.300.000,00 złotych (dla części 1) / na sumę nie mniejszą niż 3.700.000,00 złotych (dla części 2) oraz co najmniej od następujących ryzyk: kradzież, ogień i inne zdarzenia losowe. Ubezpieczenie to musi obejmować okres realizacji umowy. Ubezpieczenie powinno zapewniać Zamawiającemu możliwość uzyskania wypłaty sumy ubezpieczenia.
Punkty zostaną przyznane w następujący sposób:
- w przypadku zaoferowania zapewnienia ubezpieczenia na warunkach nie gorszych niż opisane powyżej - Wykonawca otrzyma 20 punktów;
- w przypadku nie zaoferowania zapewnienia ubezpieczenia na warunkach nie gorszych niż opisane powyżej - Wykonawca otrzyma 0 punktów.
3)Parametry magazynu-Zamawiający przyzna w niniejszym kryterium punkty
za zaoferowanie składowania materiałów objętych zamówieniem w magazynie położonym na terenie Polski możliwość dojazdu pojazdem co najmniej kategorii N3 (o masie maksymalnej przekraczającej 12 ton).
Punkty zostaną przyznane w następujący sposób:
- w przypadku zaoferowania dla potrzeb realizacji zamówienia magazynu zapewniającego możliwość dojazdu pojazdem co najmniej kategorii N3 – wykonawca otrzyma 20 pkt,
- w przypadku zaoferowania dla potrzeb realizacji zamówienia magazynu nie zapewniającego możliwości dojazdu pojazdem co najmniej kategorii N3 – wykonawca otrzyma 0 pkt.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Dodatkowe ubezpieczenie

4.3.6.) Waga: 20

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Parametry magazynu

4.3.6.) Waga: 20

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Usługa przygotowania, konfekcjonowania i dystrybucji jednej serii przesyłek listowych oraz Wyprawek Czytelniczych do szkół podstawowych:
Przedmiotem zamówienia jest usługa przygotowania, konfekcjonowania i dystrybucji jednej serii przesyłek listowych do ok. 14 500 (+/- 3%) szkół podstawowych oraz Wyprawek Czytelniczych (zafoliowane razem książka „Pierwsze abecadło” i broszura „Książką połączeni, czyli uczymy się czytać razem”) do ok. 13 500 (+/- 5%) szkół podstawowych na terenie Polski.
Szczegółowe określenie przedmiotu zamówienia stanowi Opis Przedmiotu Zamówienia dla cz. 2 (załącznik nr 5.2 do SWZ). Przedmiotowe zamówienie powinno być ponadto zrealizowane zgodnie z Projektowanymi postanowieniami umowy dla cz. 2 (załącznik nr 3.2 do SWZ).

4.2.6.) Główny kod CPV: 60000000-8 - Usługi transportowe (z wyłączeniem transportu odpadów)

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

63520000-0 - Usługi agencji transportowych

63100000-0 - Usługi przeładunku i składowania towarów

79342100-4 - Usługi marketingu bezpośredniego

79920000-9 - Pakowanie i podobne usługi

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-12-14

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona oceny ofert w oparciu o poniższe kryteria (dla cz. 1 i cz. 2):
1)Cena- Cena za realizację przedmiotu zamówienia
Pc= (Cmin/ Cbad) x 60% przy czym 1% = 1 pkt
gdzie:
Cmin – najniższa cena brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia spośród złożonych ofert niepodlegających odrzuceniu
Cbad - zaoferowana cena brutto
Pc - ilość punktów przyznanych ofercie badanej w kryterium ceny.
Maksymalną ilość punktów – 60 – otrzyma oferta z najniższą oferowaną ceną brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia. Punktacja będzie obliczana
z dokładnością co najmniej do dwóch miejsc po przecinku;
2)Dodatkowe ubezpieczenie-Zamawiający przyzna w niniejszym kryterium
za zaoferowanie dodatkowego ubezpieczenia materiałów przeznaczonych do dystrybucji w magazynie Wykonawcy oraz w transporcie na sumę nie mniejszą
niż 2.300.000,00 złotych (dla części 1) / na sumę nie mniejszą niż 3.700.000,00 złotych (dla części 2) oraz co najmniej od następujących ryzyk: kradzież, ogień i inne zdarzenia losowe. Ubezpieczenie to musi obejmować okres realizacji umowy. Ubezpieczenie powinno zapewniać Zamawiającemu możliwość uzyskania wypłaty sumy ubezpieczenia.
Punkty zostaną przyznane w następujący sposób:
- w przypadku zaoferowania zapewnienia ubezpieczenia na warunkach nie gorszych niż opisane powyżej - Wykonawca otrzyma 20 punktów;
- w przypadku nie zaoferowania zapewnienia ubezpieczenia na warunkach nie gorszych niż opisane powyżej - Wykonawca otrzyma 0 punktów.
3)Parametry magazynu-Zamawiający przyzna w niniejszym kryterium punkty
za zaoferowanie składowania materiałów objętych zamówieniem w magazynie położonym na terenie Polski możliwość dojazdu pojazdem co najmniej kategorii N3 (o masie maksymalnej przekraczającej 12 ton).
Punkty zostaną przyznane w następujący sposób:
- w przypadku zaoferowania dla potrzeb realizacji zamówienia magazynu zapewniającego możliwość dojazdu pojazdem co najmniej kategorii N3 – wykonawca otrzyma 20 pkt,
- w przypadku zaoferowania dla potrzeb realizacji zamówienia magazynu nie zapewniającego możliwości dojazdu pojazdem co najmniej kategorii N3 – wykonawca otrzyma 0 pkt.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Dodatkowe ubezpieczenie

4.3.6.) Waga: 20

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Parametry magazynu

4.3.6.) Waga: 20

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki o których mowa w art. 112 ust. 2 ustawy dotyczące:
1.1 zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
1.2 uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
1.3 sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
1.4 zdolności technicznej lub zawodowej:
1.4.1 zdolność techniczna lub zawodowa wykonawcy:
Dla cz. 1:
O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie – wykonał co najmniej dwie umowy obejmujące: zamówienie o podobnych charakterze do przedmiotu zamówienia tj. dystrybucję materiałów do minimum 1.500 podmiotów. Każda umowa o wartości nie mniejszej niż 130.000,00 zł brutto.
Za jedną umowę będzie uważana także umowa ramowa lub wiele zleceń realizowanych na rzecz jednego podmiotu, pod warunkiem zgodności z treścią warunku co do ich przedmiotu, okresu realizacji (wszystkie zlecenia muszą być zrealizowane w okresie nie dłuższym niż 9 miesięcy) i wartości.
Dla cz. 2:
O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie – wykonał co najmniej dwie umowy obejmujące: zamówienie o podobnych charakterze do przedmiotu zamówienia tj. dystrybucję materiałów do minimum 10.000 podmiotów. Każda umowa o wartości nie mniejszej niż 300 000,00 zł brutto.
Za jedną umowę będzie uważana także umowa ramowa lub wiele zleceń realizowanych na rzecz jednego podmiotu, pod warunkiem zgodności z treścią warunku co do ich przedmiotu, okresu realizacji (wszystkie zlecenia muszą być zrealizowane w okresie nie dłuższym niż 9 miesięcy) i wartości.
Wykonawca składając ofertę na więcej niż jedną część zamówienia, może wykazać się realizacją tych samych zadań na spełnienie warunków udziału w postępowaniu w różnych częściach z uwzględnieniem wymaganych wartości/przedmiotu w zakresie danej części zamówienia.
1.4.2. wykształcenie, kwalifikacje zawodowe, doświadczenie, potencjału technicznego wykonawcy lub osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia:
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1)Oświadczenie o którym mowa w art.125ust.1Pzp o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu,którego wzór zał. nr2a doSWZ;
- W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców (np. konsorcjum,wspólnicy spółki cywilnej)oświadczenie o którym mowa w pkt.VII.1.1.2.SWZ składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.Oświadczenie to ma potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu,w zakresie w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu,oraz brak podstaw wykluczenia(art.125ust.4Pzp)–zał. nr2a do SWZ.
- Wykonawca,który powołuje się na zasoby innych podmiotów,w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia-w zakresie,w jakim powołuje się na ich zasoby–warunków udziału w postępowaniu przedkłada także oświadczenie,o którym mowa w pktVII.1.1.2.SWZzłożone przez podmioty udostępniające zasoby(art.125 ust.5Pzp)–zgodnie z zał.nr2b doSWZ.
2)Oświadczenia Wykonawcy,w zakresie art.108 ust.1pkt 5Pzp,o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej,w rozumieniu ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów,z innym Wykonawcą,który złożył odrębną ofertę,albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej–wzór zał. nr9doSWZ–nie dotyczy,gdy wpłynie tylko jedna oferta.W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie,o którym mowa w pkt2),składa każdy z
Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Oświadczenie może być złożone odrębnie przez każdego Wykonawcę lub w imieniu wszystkich Wykonawców przez ustanowionego Pełnomocnika.
3)Odpisu lub informacji z KRS lub z CEiIDG,w zakresie art.109ust.1 pkt4Pzp,sporządzonych nie wcześniej niż 3 mies.przed jej złożeniem,jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
4)Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami RP,zamiast:
a)zamiast odpisu albo informacji z KRS lub z CEiIDG,o których mowa w pkt3) powyżej–składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju,w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające,że nie otwarto jego likwidacji,nie ogłoszono upadłości,jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd,nie zawarł układu z wierzycielami,jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach
miejsca wszczęcia tej procedury.Dokumenty powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 mies.przed ich złożeniem.
b)Jeżeli w kraju,w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów,o których mowa powyżej w lit.a),zastępuje się je odpowiednio w całości lub w części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy,ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby,której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą,lub,jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą,złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem,organem samorządu zawodowego lub gospodarczego,właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy.Dokumenty powinny być wystawione nie wcześniej niż 3mies.przed ich złożeniem.
5)Zamawiający żąda od Wykonawcy,który polega na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art.118ust.1Pzp,przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt3)powyżej.
6)Zamawiający żąda od Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia przedstawienia w odniesieniu do każdego
z Wykonawców dokumentów wymienionych w pkt2)i3) powyżej.
C.D. Sekcja V pkt 5.11) poniżej.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz usług wykonanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane – na potwierdzenie spełniania warunku, o którym mowa w pkt V.1.1.4.1 SWZ. Wraz z wykazem usług Wykonawca złoży dowody określające czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy. Wzór wykazu (dla cz. 1 i cz. 2) stanowi załącznik nr 4 do SWZ.

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

C.D. z Sekcji V pkt 5.6):
7)Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych,jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17.02.2005 r.o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne,o ile Wykonawca wskaże
w oświadczeniu o którym mowa w art.125ust.1Pzp,dane umożliwiające dostęp do tych środków. Podmiotowym środkiem dowodowym jest oświadczenie,którego treść odpowiada zakresowi oświadczenia,o którym mowa w art.125ust.1Pzp.
8)Oferta musi zawierać następujące oświadczenia i dokumenty:
1.1.Formularz Ofertowy–sporządzony i podpisany przez osoby upoważnione do reprezentacji według wzoru stanowiącego Zał. nr1 do SWZ(dla cz.1 i cz.2);
1.2.Oświadczenie o którym mowa w art.125ust.1 Pzp o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, wzór stanowi zał. nr 2a do SWZ;
- W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców
(np. konsorcjum, wspólnicy spółki cywilnej) oświadczenie, o którym mowa w pkt. 1.2. składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to ma potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, oraz brak podstaw wykluczenia (art.125 ust.4Pzp)–zgodnie z zał. nr2a do SWZ.
- Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia-w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby–warunków udziału w postępowaniu przedkłada także oświadczenie, o którym mowa w pkt1.2. złożone przez podmioty udostępniające zasoby(art.125 ust.5Pzp) – zgodnie z
zał. nr 2b do SWZ.
1.3.Oświadczenie,o którym mowa w art.117ust.4 Pzp, w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców (np. konsorcjum, wspólnicy spółki cywilnej),z którego wynika, które usługi wykonują poszczególni wykonawcy-wzór stanowi zał. nr 8 do SWZ-jeżeli dotyczy;
1.4.Pełnomocnictwo lub inne dokumenty, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, z których wynika prawo do podpisania oraz do podpisania innych dokumentów składanych wraz z ofertą, chyba że Zamawiający może je uzyskać w szczególności za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w
szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17.02.2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne–jeżeli dotyczy;
1.5.Pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo, podpisane kwalifikowanym,podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Pełnomocnik może być ustanowiony do
reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy–jeżeli dotyczy;
1.6.Dokument potwierdzający udostępnienie wykonawcy zasobów przez inny podmiot na zasadach określonych w art.118Pzp,w szczególności zobowiązanie tych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując
zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów-jeżeli Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polega na zdolnościach innych podmiotów, podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym–jeżeli dotyczy. Na potwierdzenie czy Wykonawca będzie
dysponował zasobami innych podmiotów, w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów Zamawiający wymaga złożenia dokumentów opisanych w Rozdziale VII pkt1.1.6 SWZ.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1.Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (np. członkowie konsorcjum, wspólnicy spółki cywilnej),w takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2. Oferta Wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia powinna zawierać Pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowę o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo, podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
3.W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców (np. konsorcjum, wspólnicy spółki cywilnej) oświadczenie o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp o o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to ma potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, oraz brak podstaw wykluczenia (art. 125 ust. 4 Pzp)–zgodnie z załącznikiem
nr 2a do SWZ.
4. Zamawiający żąda od Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia przedstawienia w odniesieniu do każdego z Wykonawców dokumentów wymienionych w pkt VII.2.2.6 SWZ.
5. W przypadku, Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunek udziału w postępowaniu wskazany w Sekcji V pkt 5.4. niniejszego ogłoszenia, musi spełnić co najmniej jeden Wykonawca lub wszyscy wykonawcy łącznie.
6. Wykonawca zobowiązany jest złożyć Oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy, w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców z którego wynika, które usługi wykonują poszczególni wykonawcy - wzór stanowi załącznik nr 8 do SWZ.
7. W przypadku gdy wybrana zostanie oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia przed podpisaniem umowy Wykonawcy przedstawią Zamawiającemu kopię umowy stwierdzającą solidarną odpowiedzialność wszystkich Wykonawców za wykonanie zamówienia oraz zawierającą upoważnienie jednego spośród Wykonawców do składania i przyjmowania oświadczeń wobec Zamawiającego w imieniu wszystkich Wykonawców, a także do otrzymania należnych płatności.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zamawiający dopuszcza zmiany umowy na warunkach wskazanych w załączniku nr 3.1 do SWZ (dla cz. 1) oraz załączniku nr 3.2 do SWZ (dla cz. 2).

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2022-07-18 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę wraz z wymaganymi dokumentami należy złożyć za pośrednictwem Platformy Zakupowej Zamawiającego pod adresem https://instytutksiazki.ezamawiajacy.pl

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-07-18 10:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-08-16

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

1. Stosownie do wymagań art. 95 ust. 1 ustawy Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących poniżej wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2019 r. poz. 1040, 1043 i 1495) tj.: magazynowanie i pakowanie pakietów.
Zasady związane z dokumentowaniem i weryfikowaniem spełniania tego wymogu zostały określone w Projektowanych postanowieniach umowy (załącznik nr 3.1 i nr 3.2 do SWZ).
2. Zamawiający dopuszcza wykonanie przedmiotu zamówienia przy udziale podwykonawców. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie (w Formularzu Oferty) zakresu zamówienia, którego wykonanie powierzy podwykonawcom oraz podania nazw ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani. Szczegółowe wymagania dotyczące podwykonawstwa zostały określone w Projektowanych postanowieniach umowy dla cz. 1 i cz. 2, stanowiących załącznik nr 3.1 i 3.2 do SWZ.
3.Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy w zakresie podstaw określonych w art. 108 ust. 1 pkt. 1-6, art. 109 ust.1 pkt. 4 Pzp oraz oraz art. 7 ust. 1 pkt 1-3 ustawy z dnia 13.04.2022r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2022r. poz.835).
4. Wymagania dot. zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa pkt XVII SWZ.
5.Pouczenie o środkach ochrony prawnej określone w Rozdziale XIX SWZ.
6.Szczegółowe informacje dotyczące postępowania zostały określone w SWZ udostępnionej na stronie prowadzonego postępowania.
NAJNOWSZE ZLECENIE
Poszukiwani przewoźnicy na trasy międzynarodowe, m.in. na IT - Olkusz
  • Lokalizacja zleceniamałopolskie
  • Data dodania27-11-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Poszukiwani przewoźnicy na trasy międzynarodowe: PL- IT-PL PL-EU-PL Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.