Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługa dowozu drewna dłużycowego z lasu do składnic terenowych ZSLP w Białogardzie w 2022 roku - II postępowanie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: ZESPÓŁ SKŁADNIC LASÓW PAŃSTWOWYCH W BIAŁOGARDZIE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 330044364
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Wojska Polskiego 43
1.5.2.) Miejscowość: Białogard
1.5.3.) Kod pocztowy: 78-200
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL426 - Koszaliński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zslp.bialogard@szczecinek.lasy.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.gov.pl/web/zslp-bialogard/zamowienia-publiczne
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługa dowozu drewna dłużycowego z lasu do składnic terenowych ZSLP w Białogardzie w 2022 roku - II postępowanie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-458f4744-c478-11ec-aa46-6a814e8de928
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00133582
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-04-25
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://www.gov.pl/web/zslp-bialogard/zamowienia-publiczne
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl/
ePUAPu https://epuap.gov.pl/wps/portal
Zamawiający za wyjątkiem złożenia oferty dopuszcza możliwość komunikowania się z wykonawcami za pomocą poczty elektronicznej pod adresem : zslp.bialogard@szczecinek.lasy.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl/
ePUAPu https://epuap.gov.pl/wps/portal
Zamawiający za wyjątkiem złożenia oferty dopuszcza możliwość komunikowania się z wykonawcami za pomocą poczty elektronicznej pod adresem : zslp.bialogard@szczecinek.lasy.gov.pl
adres skrzynki Zamawiającego na ePUAP: /pgl_lp_1175/SkrytkaESP
Sposób sporządzenia i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. poz. 2452).
Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do następujących formularzy: „Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty” oraz „Formularz do komunikacji”.
Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w: regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej ( ePUAP).
Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz złożenia, zmiany, wycofania oferty” i „Formularz do komunikacji” wynosi 150MB.
Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP lub skrzynkę odbiorczą poczty elektronicznej Zamawiającego. W przypadku komunikacji za pośrednictwem poczty elektronicznej za datę przekazania wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na adres poczty elektronicznej Zamawiającego.
Dane postępowanie można odszukać na Liście wszystkich postępowań w miniPortalu klikając wcześniej opcję „Dla Wykonawców” lub ze strony głównej z zakładki Postępowania.
Wykonawca zamierzający złożyć ofertę w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto na ePUAP, Wykonawca w ofercie zobowiązany jest podać adres skrzynki ePUAP, na którym prowadzona będzie korespondencja związana z postępowaniem.
Ofertę oraz oświadczenia, składane na podstawie art. 125 ust. 1 PZP sporządza się, pod rygorem nieważności w formie elektronicznej (tj. opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: Z.270.7.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 6
4.1.10.) Ofertę można składać na kilka części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Dowóz drewna z terenu Nadleśnictwa Szczecinek do składnic terenowych ZSLP w Białogardzie w ilości 1523 m3.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60000000-8 - Usługi transportowe (z wyłączeniem transportu odpadów)
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zgodnie z zapisami art. 441 PZP, w stosunku do każdej części zamówienia , Zamawiający przewiduje możliwość zlecenia Wykonawcy dodatkowego zakresu rzeczowego tj. usług wywozowych („Opcja”). Prawo opcji oznacza ,iż Zamawiający może zlecić Wykonawcy dodatkowy zakres rzeczowy czynności. Czynności objęte Opcją są analogiczne do opisanych w punkcie 3.3. SWZ. Zamawiający nie jest zobowiązany do zlecenia czynności objętych przedmiotem Opcji, a Wykonawcy nie służy roszczenie o ich zlecenie. Prace będące przedmiotem Opcji mogą zostać zlecone na wartość do 20% wartości przedmiotu zamówienia (określonego w umowie).Podstawą określenia wartości usług zleconych w ramach Opcji ,będą ceny jednostkowe zawarte w formularzu ofertowym.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-03-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia - zamówień - , o których mowa w art. 214 ust.1 pkt 7 PZP , w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego. Zamówienie polegać będzie na powtórzeniu usług podobnych do usług stanowiących przedmiot niniejszego zamówienia. Zakresem rzeczowym usług stanowiących przedmiot zamówień o których mowa w art. 214 ust 1 pkt 7 PZP objęte będą prace z zakresu wywozu drewna z lasu do składnic drewna Zamawiającego, obejmujące czynności wskazane rodzajowo w punkcie 3.3 SWZ ,tzn. załadunek drewna okrągłego w lesie na pojazd transportowy, przewóz na składnicę, rozładunek drewna na placu składowym - oraz usługi podobne do nich.Wartość zamówienia nie większa niż 30 % wartości zamówienia podstawowego.
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: termin realizacji zlecenia cząstkowego
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Dowóz drewna z ternu Nadleśnictwa Świerczyna do składnic terenowych ZSLP w Białogardzie w ilości 2135 m3.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60000000-8 - Usługi transportowe (z wyłączeniem transportu odpadów)
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zgodnie z zapisami art. 441 PZP, w stosunku do każdej części zamówienia , Zamawiający przewiduje możliwość zlecenia Wykonawcy dodatkowego zakresu rzeczowego tj. usług wywozowych („Opcja”). Prawo opcji oznacza ,iż Zamawiający może zlecić Wykonawcy dodatkowy zakres rzeczowy czynności. Czynności objęte Opcją są analogiczne do opisanych w punkcie 3.3. SWZ.Zamawiający nie jest zobowiązany do zlecenia czynności objętych przedmiotem Opcji, a Wykonawcy nie służy roszczenie o ich zlecenie. Prace będące przedmiotem Opcji mogą zostać zlecone na wartość do 20% wartości przedmiotu zamówienia (określonego w umowie).Podstawą określenia wartości usług zleconych w ramach Opcji ,będą ceny jednostkowe zawarte w formularzu ofertowym.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-03-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia - zamówień - , o których mowa w art. 214 ust.1 pkt 7 PZP , w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego. Zamówienie polegać będzie na powtórzeniu usług podobnych do usług stanowiących przedmiot niniejszego zamówienia. Zakresem rzeczowym usług stanowiących przedmiot zamówień o których mowa w art. 214 ust 1 pkt 7 PZP objęte będą prace z zakresu wywozu drewna z lasu do składnic drewna Zamawiającego, obejmujące czynności wskazane rodzajowo w punkcie 3.3 niniejszej SWZ ,tzn. załadunek drewna okrągłego w lesie na pojazd transportowy, przewóz na składnicę, rozładunek drewna na placu składowym - oraz usługi podobne do nich.Wartość zamówienia nie większa niż 30% wartości zamówienia podstawowego.
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: termin realizacji zlecenia cząstkowego
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Usługa dowozu drewna z terenu Nadleśnictwa Czarne Człuchowskie do składnic terenowych ZSLP w Białogardzie w ilości 1331 m3.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60000000-8 - Usługi transportowe (z wyłączeniem transportu odpadów)
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zgodnie z zapisami art. 441 PZP, w stosunku do każdej części zamówienia , Zamawiający przewiduje możliwość zlecenia Wykonawcy dodatkowego zakresu rzeczowego tj. usług wywozowych („Opcja”). Prawo opcji oznacza ,iż Zamawiający może zlecić Wykonawcy dodatkowy zakres rzeczowy czynności. Czynności objęte Opcją są analogiczne do opisanych w punkcie 3.3. SWZ.Zamawiający nie jest zobowiązany do zlecenia czynności objętych przedmiotem Opcji, a Wykonawcy nie służy roszczenie o ich zlecenie. Prace będące przedmiotem Opcji mogą zostać zlecone na wartość do 20% wartości przedmiotu zamówienia (określonego w umowie).Podstawą określenia wartości usług zleconych w ramach Opcji ,będą ceny jednostkowe zawarte w formularzu ofertowym.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-03-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia - zamówień - , o których mowa w art. 214 ust.1 pkt 7 PZP , w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego. Zamówienie polegać będzie na powtórzeniu usług podobnych do usług stanowiących przedmiot niniejszego zamówienia. Zakresem rzeczowym usług stanowiących przedmiot zamówień o których mowa w art. 214 ust 1 pkt 7 PZP objęte będą prace z zakresu wywozu drewna z lasu do składnic drewna Zamawiającego, obejmujące czynności wskazane rodzajowo w punkcie 3.3 SWZ ,tzn. załadunek drewna okrągłego w lesie na pojazd transportowy, przewóz na składnicę, rozładunek drewna na placu składowym - oraz usługi podobne do nich.Wartość zamówienia nie większa niż 30% wartości zamówienia podstawowego.
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: termin realizacji zlecenia cząstkowego
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 4
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Usługa dowozu drewna z terenu Nadleśnictwa Człuchów do składnic terenowych ZSLP w Białogardzie w ilości 3186 m3
4.2.6.) Główny kod CPV: 60000000-8 - Usługi transportowe (z wyłączeniem transportu odpadów)
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zgodnie z zapisami art. 441 PZP, w stosunku do każdej części zamówienia , Zamawiający przewiduje możliwość zlecenia Wykonawcy dodatkowego zakresu rzeczowego tj. usług wywozowych („Opcja”). Prawo opcji oznacza ,iż Zamawiający może zlecić Wykonawcy dodatkowy zakres rzeczowy czynności. Czynności objęte Opcją są analogiczne do opisanych w punkcie 3.3. SWZ.Zamawiający nie jest zobowiązany do zlecenia czynności objętych przedmiotem Opcji, a Wykonawcy nie służy roszczenie o ich zlecenie. Prace będące przedmiotem Opcji mogą zostać zlecone na wartość do 20% wartości przedmiotu zamówienia (określonego w umowie).Podstawą określenia wartości usług zleconych w ramach Opcji ,będą ceny jednostkowe zawarte w formularzu ofertowym.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-03-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia - zamówień - , o których mowa w art. 214 ust.1 pkt 7 PZP , w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego. Zamówienie polegać będzie na powtórzeniu usług podobnych do usług stanowiących przedmiot niniejszego zamówienia. Zakresem rzeczowym usług stanowiących przedmiot zamówień o których mowa w art. 214 ust 1 pkt 7 PZP objęte będą prace z zakresu wywozu drewna z lasu do składnic drewna Zamawiającego, obejmujące czynności wskazane rodzajowo w punkcie 3.3 niniejszej SWZ ,tzn. załadunek drewna okrągłego w lesie na pojazd transportowy, przewóz na składnicę, rozładunek drewna na placu składowym - oraz usługi podobne do nich.Wartość nie większa niż 30% wartości zamówienia podstawowego.
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: termin realizacji zlecenia cząstkowego
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 5
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Usługa dowozu drewna z terenu Nadleśnictwa Miastko do składnic terenowych ZSLP w Białogardzie w ilości 1071 m3.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60000000-8 - Usługi transportowe (z wyłączeniem transportu odpadów)
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zgodnie z zapisami art. 441 PZP, w stosunku do każdej części zamówienia , Zamawiający przewiduje możliwość zlecenia Wykonawcy dodatkowego zakresu rzeczowego tj. usług wywozowych („Opcja”). Prawo opcji oznacza ,iż Zamawiający może zlecić Wykonawcy dodatkowy zakres rzeczowy czynności. Czynności objęte Opcją są analogiczne do opisanych w punkcie 3.3. Zamawiający nie jest zobowiązany do zlecenia czynności objętych przedmiotem Opcji, a Wykonawcy nie służy roszczenie o ich zlecenie. Prace będące przedmiotem Opcji mogą zostać zlecone na wartość do 20% wartości przedmiotu zamówienia (określonego w umowie).Podstawą określenia wartości usług zleconych w ramach Opcji ,będą ceny jednostkowe zawarte w formularzu ofertowym.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-03-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia - zamówień - , o których mowa w art. 214 ust.1 pkt 7 PZP , w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego. Zamówienie polegać będzie na powtórzeniu usług podobnych do usług stanowiących przedmiot niniejszego zamówienia. Zakresem rzeczowym usług stanowiących przedmiot zamówień o których mowa w art. 214 ust 1 pkt 7 PZP objęte będą prace z zakresu wywozu drewna z lasu do składnic drewna Zamawiającego, obejmujące czynności wskazane rodzajowo w punkcie 3.3 niniejszej SWZ ,tzn. załadunek drewna okrągłego w lesie na pojazd transportowy, przewóz na składnicę, rozładunek drewna na placu składowym - oraz usługi podobne do nich.Wartość zamówienia nie większa niż 30% wartości zamówienia podstawowego.
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: termin realizacji zlecenia cząstkowego
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 6
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Usługa dowozu drewna z terenu Nadleśnictwa Niedźwiady do składnic terenowych ZSLP w Białogardzie w ilości 1387 m3.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60000000-8 - Usługi transportowe (z wyłączeniem transportu odpadów)
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zgodnie z zapisami art. 441 PZP, w stosunku do każdej części zamówienia , Zamawiający przewiduje możliwość zlecenia Wykonawcy dodatkowego zakresu rzeczowego tj. usług wywozowych („Opcja”). Prawo opcji oznacza ,iż Zamawiający może zlecić Wykonawcy dodatkowy zakres rzeczowy czynności. Czynności objęte Opcją są analogiczne do opisanych w punkcie 3.3. Zamawiający nie jest zobowiązany do zlecenia czynności objętych przedmiotem Opcji, a Wykonawcy nie służy roszczenie o ich zlecenie. Prace będące przedmiotem Opcji mogą zostać zlecone na wartość do 20% wartości przedmiotu zamówienia (określonego w umowie).Podstawą określenia wartości usług zleconych w ramach Opcji ,będą ceny jednostkowe zawarte w formularzu ofertowym.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-03-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia - zamówień - , o których mowa w art. 214 ust.1 pkt 7 PZP , w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego. Zamówienie polegać będzie na powtórzeniu usług podobnych do usług stanowiących przedmiot niniejszego zamówienia. Zakresem rzeczowym usług stanowiących przedmiot zamówień o których mowa w art. 214 ust 1 pkt 7 PZP objęte będą prace z zakresu wywozu drewna z lasu do składnic drewna Zamawiającego, obejmujące czynności wskazane rodzajowo w punkcie 3.3 niniejszej SWZ ,tzn. załadunek drewna okrągłego w lesie na pojazd transportowy, przewóz na składnicę, rozładunek drewna na placu składowym - oraz usługi podobne do nich.Wartość zamówienia nie większa niż 30 % wartości zamówienia podstawowego.
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: termin realizacji zlecenia cząstkowego
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym
Zamawiający nie formułuje warunku udziału w postępowaniu w odniesieniu do występowania w obrocie gospodarczym.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej
Warunek ten w zakresie uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej zostanie uznany za spełniony jeżeli wykonawca wykaże że, posiada aktualne zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego wydane zgodnie z art. 5 ust.1 ustawy z dnia 06 września 2001r. o transporcie drogowym ( Dz.U. z 2022 r poz. 180 z późniejszymi zmianami ) – dotyczy wszystkich zamówień częściowych.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Zamawiający nie formułuje warunku udziału w postępowaniu w odniesieniu do sytuacji ekonomicznej i finansowej.
4) zdolności technicznej lub zawodowej
a) Warunek I - w zakresie doświadczenia
Warunek ten, w zakresie doświadczenia zostanie uznany za spełniony jeśli Wykonawca wykaże że, w okresie ostatnich trzech lat liczonych wstecz od dnia w którym upływa termin składania ofert ( a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie) zrealizował lub realizuje (przy czym w tym przypadku będzie liczona wartość zrealizowanych usług /usługi) usługę lub usługi na wywóz drewna na kwotę nie niższą niż 100 000 zł brutto, przy czym kwota zrealizowanej usługi lub usług nie może być liczona w okresie dłuższym niż 12 miesięcy.
W przypadku składania oferty na jedną część zamówienia kwota zrealizowanych usług powinna wynosić nie mniej niż 100 000 PLN brutto.
W przypadku składania oferty na więcej niż jedną część zamówienia kwota zrealizowanych usług w wysokości minimum 100 000 PLN, będzie potwierdzać spełnianie tego warunku w więcej niż jednej części zamówienia.
b) Warunek II – w zakresie potencjału technicznego
Warunek ten, w zakresie dysponowania potencjałem technicznym zostanie uznany za spełniony jeśli Wykonawca wykaże że, dysponuje lub będzie dysponował minimum jednym pojazdem samozaładowczym ( tzn. wyposażonym w żuraw hydrauliczny do załadunku drewna ) przeznaczonym do transportu drewna dłużycowego, na każde oferowane do wywozu 7000 m3 drewna .
W przypadku składania oferty na jedną część zamówienia wykonawca musi wykazać ze dysponuje lub będzie dysponował minimum jednym pojazdem do przewozu drewna dłużycowego.
W przypadku składania ofert na więcej niż jedną część zamówienia Wykonawca może wskazać ze dysponuje lub będzie dysponował tym samym pojazdem w więcej niż jednym zamówieniu częściowym zgodnie z zasadą :1 samochód = wywóz drewna w ilości 7000 m3.
c) Warunek III – w zakresie osób skierowanych do realizacji zamówienia
Warunek w zakresie osób skierowanych do realizacji zamówienia zostanie uznany za spełniony jeśli Wykonawca wykaże że, dysponuje lub będzie dysponował w odniesieniu do każdego pojazdu samozaładowczego skierowanego do realizacji przedmiotu zamówienia, jedną osobą kierowcy, będącego jednocześnie operatorem z uprawnieniami do obsługi żurawi hydraulicznych wydanych przez Urząd Dozoru Technicznego.
W przypadku składania ofert na więcej niż jedną część zamówienia Wykonawca może wskazać ze dysponuje lub będzie dysponował tym samym kierowcą, operatorem w więcej niż jednym zamówieniu częściowym zgodnie z zasadą :1 samochód = 1 kierowca operator.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia, Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty, działając na podstawie art. 274 ust.1
PZP wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych:
- oświadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 PZP, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tekst jedn. Dz. U. z 2021 r. poz. 275), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę lub ofertę częściową, albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty lub oferty częściowej niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty, działając na podstawie art. 274 ust.1 PZP wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych:
a) wykazu usług wykonanych, a w przypadku usług powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat*, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości brutto, przedmiotu, dat wykonania (dat dziennych rozpoczęcia i zakończenia realizacji) i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane
*3-letni okres należy liczyć wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert.
Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz dotyczy usług, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych, w których wykonywaniu bezpośrednio uczestniczył lub uczestniczy.
b) dowodów określających, czy wskazane przez Wykonawcę usługi, na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postępowaniu dot. zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie doświadczenia zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
c) aktualne zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego wydane zgodnie z art. 5 ust.1 ustawy z dnia 06 września 2001 o transporcie drogowym ( Dz.U. z 2022 poz. 180 z późniejszymi zmianami )
d) Wykaz narzędzi lub urządzeń technicznych ( pojazdów samozaładowczych tzn. wyposażonych w żurawie do załadunku drewna dłużycowego) dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami oraz opisem urządzenia tj; podaniem marki, modelu, numeru rejestracyjnego pojazdu.
e) Wykaz osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia w
szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z informacjami o ich kwalifikacjach zawodowych, uprawnieniach a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacje o podstawie dysponowania tymi osobami.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga złożenia przedmiotowych środków dowodowych.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości określonej poniżej:
Zamówienie częściowe nr I : 525 PLN
Zamówienie częściowe nr II : 704 PLN
Zamówienie częściowe nr III : 578 PLN
Zamówienie częściowe nr IV : 1541PLN
Zamówienie częściowe nr V : 386 PLN
Zamówienie częściowe nr VI : 527 PLN
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1.Strony dopuszczają możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku treści oferty Wykonawcy, a w szczególności przewidują następujące możliwości dokonania istotnej zmiany zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie której dokonano wyboru Wy-konawcy w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej z uwzględnieniem podanych warunków uwzględnienia zmian ( art.455 ust 1pkt 1 PZP):
1. Strony umowy przewidują możliwość wydłużenia terminu realizacji umowy spowodowaną niezależnymi od stron czynnikami zewnętrznymi
2. Strony umowy przewidują możliwość redukcji zamówienia w trakcie realizacji umowy w ilości oraz wartości zamówienia zmniejszonej w stosunku do wielkości i wartości pierwotnych podanych w umowie oraz SWZ o maksymalnie 50 % ,jeżeli Zamawiający uzna że realizacja danego zamówienia jest ze względów ekonomicznych lub innych zbędna.
3.Strony umowy dopuszczają możliwość zmian zapisów treści umowy dotyczących ceny wykonywanej usługi w n/w okolicznościach:
1) zmiany cen oleju napędowego o 15 % i więcej w stosunku do ceny z dnia złożenia oferty
2) zaoferowania przez Wykonawcę obniżki ceny jednostkowej
3) zmiany stawki podatku od towarów i usług
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-05-04 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę należy złożyć za pośrednictwem "Formularza do złożenia oferty" dostępnego na ePuap i udostepnionego na miniPortalu
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-05-04 10:45
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni