Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usługi przechowywania na parkingu strzeżonym pojazdów usuniętych z dróg na podstawie art. 50a oraz art. 130a ustawy - Prawo o ruchu drogowym
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzi podmiot, któremu powierzono przeprowadzenie postępowania
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Wałbrzych - Zarząd Dróg, Komunikacji i Utrzymania Miasta w Wałbrzychu
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 891050841
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Jana Matejki 1
1.5.2.) Miejscowość: Wałbrzych
1.5.3.) Kod pocztowy: 58-300
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wałbrzyski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: bzp@um.walbrzych.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://zdkium.walbrzych.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
1.11.) Dane podmiotu, któremu zamawiający powierzył przeprowadzenie postępowania.
Podmiot 1
1.11.1.) Nazwa podmiotu prowadzącego postępowanie: Gmina Wałbrzych - Miasto na Prawach Powiatu
1.11.2.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 890718490
Adres podmiotu prowadzącego postępowanie:
1.11.3.) Ulica: pl. Magistracki 1
1.11.4.) Miejscowość: Wałbrzych
1.11.5.) Kod pocztowy: 58-300
1.11.6.) Województwo: dolnośląskie
1.11.7.) Kraj: Polska
1.11.8.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wałbrzyski
1.11.11.) Adres poczty elektronicznej: bzp@um.walbrzych.pl
1.11.12.) Adres strony internetowej: www.bip.um.walbrzych.pl
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usługi przechowywania na parkingu strzeżonym pojazdów usuniętych z dróg na podstawie art. 50a oraz art. 130a ustawy - Prawo o ruchu drogowym
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4337da16-6432-11ee-a60c-9ec5599dddc1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00431952
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-10-06
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00017932/18/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.14 Przechowywanie na parkingu strzeżonym pojazdów usuniętych z dróg miasta Wałbrzycha na podstawie art 130a i 50a Prd
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://gminawalbrzych.logintrade.net/zapytania_email,142810,4ea623190feafed740003dc97fc90ced.html
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://gminawalbrzych.logintrade.net/zapytania_email,142810,4ea623190feafed740003dc97fc90ced.html
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia i w konkursie, w tym składanie ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub konkursie, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a Wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków określonych w ustawie Pzp, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Przez środki komunikacji elektronicznej rozumie się środki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2020 r. poz. 344).
2. Drogą komunikacji elektronicznej przyjętą przez Zamawiającego jest Platforma Zakupowa Logintrade SA. Korzystanie z Platformy Przetargowej przez Wykonawcę jest bezpłatne.
3. Ofertę, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, formularz cenowy, podmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwa, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby sporządza się w postaci elektronicznej, w ogólnie dostępnych formatach danych, w szczególności w formatach .txt, .rtf, .pdf, .doc, .docx, .odt.. Ofertę, formularz cenowy, a także oświadczenie o jakim mowa w Rozdziale VI punkcie 1 niniejszej SWZ składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej (dokument z podpisem kwalifikowanym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
4. Ofertę oraz wszelkie inne dokumenty dotyczące niniejszego postępowania składa się poprzez Platformę Zakupową, w wierszu oznaczonym tytułem sprawy zgodnym z niniejszym postępowaniem (adres dostępowy https://gminawalbrzych.logintrade.net/zapytania_email,142810,4ea623190feafed740003dc97fc90ced.html
5. Złożenie oferty na w/w Platformie nie wymaga rejestracji.
6. Zasady korzystania z Platformy służącej do obsługi postępowania określa SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Administratorem danych osobowych jest Dyrektor Zarządu Dróg, Komunikacji i Utrzymania Miasta w Wałbrzychu, ul. Jana Matejki 1, 58-300 Wałbrzych.
2. Inspektor ochrony danych osobowych w Zarządzie Dróg, Komunikacji i Utrzymania Miasta w Wałbrzychu – kontakt e-mail: iodo@zdkium.walbrzych.pl; tel. 74 641 44 00.
3. Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z niniejszym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie podstawowym.
4. Odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu art. 74 ustawy z dnia 11.09 2019 r. – Prawo zamówień publicznych.
5. Dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy.
6. Obowiązek podania danych osobowych bezpośrednio dotyczących osoby podającej jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp.
7. W odniesieniu do danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO.
8. Posiada Pani/Pan:
1) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
2) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych*;
3) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO**;
4) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
9. Pani/Pana dane osobowe będą udostępniane podmiotom lub osobom upoważnionym na podstawie przepisów prawa, operatorowi pocztowemu lub kurierowi, w celu przekazywania korespondencji papierowej oraz podmiotom, którym powierzono pomocnicze czynności zakupowe na podstawie art. 37 ust. 3 ustawy Pzp.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Nie przysługuje Pani/Panu:
- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. 10. Pani/Pana dane osobowe będą udostępniane podmiotom lub osobom upoważnionym na podstawie przepisów prawa.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DU.260.31.2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie w sposób ciągły, w systemie 24-godzinnym, 7 dni w tygodniu usługi przechowywania na parkingu strzeżonym pojazdów usuniętych z dróg położonych na terenie Gminy Wałbrzych na podstawie art. 50a oraz art. 130a ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. - Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1047 ze zm.) z uwzględnieniem rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 22 czerwca 2011r. w sprawie usuwania pojazdów pozostawionych bez tablic rejestracyjnych lub których stan wskazuje na to, że nie są używane (t.j. Dz.U. z 2022 r., poz. 1959) i rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 22 czerwca 2011r. w sprawie usuwania pojazdów, których używanie może zagrażać bezpieczeństwu lub porządkowi ruchu drogowego albo utrudniających prowadzenie akcji ratowniczej (t.j. Dz.U. z 2018 r., poz. 2285).
1) Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia całodobowego parkingu strzeżonego dla pojazdów usuwanych z dróg na terenie Gminy Wałbrzych.
2) Wykonawca zobowiązany jest do:
a) przyjęcia pojazdu na parking strzeżony na podstawie kopii dyspozycji usunięcia pojazdu (dyspozycji prawidłowo wypełnionej i zawierającej wszystkie dane) wydanej przez pracowników uprawnionych podmiotów określonych w art. 50a ust. 1 oraz art. 130a ust. 4 ustawy - Prawo o ruchu drogowym, tj. policjanta, strażnika miejskiego, osoby dowodzącej akcją ratowniczą oraz na podstawie protokołu zdawczo-odbiorczego,
b) przechowywania pojazdu usuniętego z drogi na parkingu strzeżonym Wykonawcy, do czasu odbioru przez właściciela/ osobę upoważnioną do odbioru lub przez Zamawiającego,
c) zabezpieczenia pojazdu i znajdujących się w nim rzeczy przed uszkodzeniem, kradzieżą i dewastacją,
d) naliczania opłat za usuwanie i przechowywanie pojazdu na parkingu strzeżonym zgodnie z wysokością opłat ustalonych uchwałą Rady Miejskiej Wałbrzycha i umów zawartych przez Zamawiającego na holowanie i przechowywanie pojazdów (Zamawiający będzie na bieżąco przekazywał Wykonawcy informację o wysokości opłat),
e) wydania pojazdu z parkingu strzeżonego osobie uprawnionej,
f) prowadzenia ewidencji pojazdów odebranych i nieodebranych z parkingu strzeżonego,
g) w przypadku nieodebrania pojazdu w terminach określonych w art. 50a ust. 2 i w art. 130a ust. 10 ustawy - Prawo o ruchu drogowym powiadamiania o tym fakcie Zamawiającego oraz podmiotu, który wydał dyspozycję usunięcia pojazdu nie później niż trzeciego dnia od upływu tego terminu,
h) świadczenia usługi w sposób ciągły, w systemie całodobowym przez 7 dni w tygodniu,
i) dysponowania położonym na terenie Gminy Wałbrzych parkingiem strzeżonym z wydzielonymi stanowiskami parkingowymi w liczbie min. 80, w tym minimum:
- 2 stanowiska dla pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 tony i nieprzekraczającej 7 ton,
- 2 stanowiska dla pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 7 ton i nieprzekraczającej 16 ton,
- 2 stanowiska dla pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 16 ton.
3) Powierzchnia parkingu ma być utwardzona, parking ma być ogrodzony ogrodzeniem o wysokości pow. 1,5 m, ma posiadać zamykaną bramę wjazdową, teren parkingu ma być oświetlony w sposób zapewniający widoczność na terenie całego parkingu, parking ma być strzeżony całodobowo przez co najmniej jedną osobę.
4) Na terenie parkingu ma znajdować się zamykane pomieszczenie o powierzchni co najmniej 10 m2 z przeznaczeniem na przechowywanie części pojazdów oraz wyposażenia pojazdów.
5) Wykonawca przyjmie pojazd na parking pod warunkiem, że dyspozycja usunięcia pojazdu jest wypełniona prawidłowo i zawiera wszystkie dane. W przypadku, gdy Wykonawca wykona usługę przyjęcia pojazdu na parking celem jego przechowywania na podstawie dyspozycji, która nie jest wypełniona prawidłowo i nie zawiera wszystkich danych, Wykonawcy nie przysługuje wynagrodzenie za wykonaną usługę przechowywania pojazdu, chyba że właściciel pojazdu uiści opłatę lub opłatę uiści wykonawca usuwający pojazd.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w Projekcie Umowy stanowiącym załącznik do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 63712400-7 - Usługi w zakresie obsługi parkingów
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
98351100-9 - Usługi parkingowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za najkorzystniejszą ofertę uznana zostanie oferta, która uzyskała największą liczbę punktów w kryterium oceny ofert. Oceny ofert będzie dokonywała komisja przetargowa.Punktacja przyznawana ofertom w kryterium oceny ofert
będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki.Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiadać będzie wszystkim wymaganiom przedstawionym w ustawie oraz w SWZ i zostanie oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryteria oceny ofert.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub ma możliwość dysponowania niezbędnymi do realizacji zamówienia narzędziami, wyposażeniem zakładu i urządzeniami technicznymi dostępnymi Wykonawcy w celu realizacji zamówienia, tj.: parkingiem spełniającym poniższe parametry.
Wymagania dotyczące parkingu:
l.p. Opis parkingu
1. Liczba miejsc parkingowych (wydzielonych stanowisk parkingowych) łącznie minimum 80, w tym:
1.1. liczba miejsc parkingowych (stanowisk) dla pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 tony i nieprzekraczającej 7 ton - minimum 2
1.2. liczba miejsc parkingowych (stanowisk) dla pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 7 ton i nieprzekraczającej 16 ton - minimum 2
1.3. liczba miejsc parkingowych (stanowisk) dla pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 16 ton - minimum 2
2. Ogrodzenie powyżej 1,5 m
3. Powierzchnia utwardzona
4. Zamykana brama wjazdowa
5. Oświetlenie parkingu w sposób zapewniający widoczność na terenie całego parkingu
6. Zamykane pomieszczenie na terenie parkingu o powierzchni co najmniej 10 m2 z przeznaczeniem na przechowywanie części pojazdów oraz wyposażenia pojazdów
Warunek ma spełnić Wykonawca samodzielnie, w przypadku Wykonawców występujących wspólnie jeden z Wykonawców.
Z uwagi na fakt, że zastrzeżonym przez Zamawiającego kluczowym zadaniem zamówienia jest prowadzenie parkingu strzeżonego, Wykonawca nie może w zakresie warunku dot. zdolności technicznej lub zawodowej powoływać się na zasoby podmiotu trzeciego.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający wzywa Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień ich złożenia:
- wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami – załącznik nr 4 do SWZ.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
oferta, wyceniony formularz cenowy, dowód wniesienia wadium (jeżeli dotyczy), pełnomocnictwo (o ile dotyczy)
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości:
- 4.000,00 zł.
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.
3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia
9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2023 r. poz. 462).
4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek Zamawiającego:
Bank Millenium 91 1160 2202 0000 0004 9416 1592
z adnotacją „Wpłata wadium – numer sprawy DU.260.31.2023” oraz z nazwą Wykonawcy składającego ofertę
UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.
5. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej i spełniać co najmniej poniższe wymagania:
5.1 musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie Pzp;
5.2 z jej treści powinno jednoznacznej wynikać zobowiązanie gwaranta /poręczyciela do zapłaty całej kwoty wadium;
5.3 powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie Zamawiającego;
5.4 termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą
(z zastrzeżeniem, iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert;
5.5 w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania;
5.6 beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest Gmina Wałbrzych – Zarząd Dróg, Komunikacji
i Utrzymania Miasta w Wałbrzychu;
5.7 w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 ustawy Pzp.), Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum);
5.8. musi zostać złożone w postaci elektronicznej, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę poręczenia lub gwarancji.
6. W przypadku wniesienia wadium w formie:
1) pieniężnej - zaleca się, by dowód dokonania przelewu został dołączony do oferty;
2) poręczeń lub gwarancji - wymaga się, by oryginał dokumentu został złożony wraz z ofertą.
7. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 Pzp zostanie odrzucona.
8. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale VI punkcie 1 niniejszej SWZ, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi, roboty budowlane, dostawy wykonają poszczególni Wykonawcy.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
zgodnie z projektem umowy stanowiącym załącznik do SWZ
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-10-16 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://gminawalbrzych.logintrade.net/zapytania_email,142810,4ea623190feafed740003dc97fc90ced.html
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-10-16 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-11-14
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawców, w stosunku do których zachodzi którakolwiek z
okoliczności wskazanych w:
a) art. 108 ust. 1 ustawy Pzp,
b) art. 109 ust. 1 pkt 5, 7, 8 ustawy Pzp,
c) art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
Na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu wykonawca przedkłada wraz z ofertą załącznik nr 2 do SWZ (wzór).
POLEGANIE NA ZASOBACH INNYCH PODMIOTÓW
Z uwagi na fakt, że zastrzeżonym przez Zamawiającego kluczowym zadaniem zamówienia jest prowadzenie parkingu strzeżonego, Wykonawca nie może w zakresie warunku dot. zdolności technicznej lub zawodowej powoływać się na zasoby podmiotu trzeciego.