Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług w zakresie dowozu i odwozu dzieci do szkół na terenie Gminy Kawęczyn w formie zakupu biletów miesięcznych od 01.01.2022 roku do 24.06.2022 roku.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA KAWĘCZYN
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 311019480
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Kawęczyn 48
1.5.2.) Miejscowość: Kawęczyn
1.5.3.) Kod pocztowy: 62-704
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL414 - Koniński
1.5.7.) Numer telefonu: 63 288 59 34
1.5.8.) Numer faksu: 63 288 59 40
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ugkaweczyn@kaweczyn.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.kaweczyn.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług w zakresie dowozu i odwozu dzieci do szkół na terenie Gminy Kawęczyn w formie zakupu biletów miesięcznych od 01.01.2022 roku do 24.06.2022 roku.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-14d6eda3-4925-11ec-8c2d-66c2f1230e9c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00286010
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-11-26
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00002881/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.4 Świadczenie usług w zakresie dowozu i odwozu dzieci do szkół na terenie Gminy Kawęczyn w formie zakupu biletów miesięcznych od 01.01.2022 roku do 24.06.2022 roku
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-14d6eda3-4925-11ec-8c2d-66c2f1230e9c
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zgodnie z SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacje wymagane na podstawie art. 13 ust. 1 i 3 ogólnego rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)(Dz. Urz. UE L 119, str. 1 ze zm. – dalej „RODO”) zamieszczone zostały w Specyfikacji Warunków Zamówienia.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Informacja o ograniczeniach stosowania przepisów ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych )(Dz. Urz. UE L 119, str. 1 ze zm. – dalej „RODO”) zamieszczone zostały w Specyfikacji Warunków Zamówienia.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ROŚ-FZP.271.6.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług w zakresie dowozu i odwozu uczniów do i z placówek oświatowych z terenu Gminy Kawęczyn w formie zakupu imiennych biletów miesięcznych w okresie od 01.01. 2022 r. 24.06.2022 r. z wyłączeniem przerwy świątecznej oraz innych dni wolnych od zajęć, z uwzględnieniem uprawnień do ulgowych przejazdów określonych w odrębnych przepisach wraz z zapewnieniem opieki dla uczniów.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia obejmuje:
1) Dowóz i odwóz uczniów do Szkoły Podstawowej im. płk .pil. St. J. Skarżyńskiego w Skarżynie , Skarżyn 23, 62-704 Kawęczyn.
a) Będziechów – Skarżyn - 34 uczniów
b) Skarżyn Kolonia – Skarżyn - 1 uczeń
c) Madalin – Skarżyn - 2 uczniów
d) Marcjanów – Skarżyn - 1 uczeń
UWAGA: W Będziechowie uczniowie będą wsiadać na 4 przystankach w pozostałych miejscowościach na jednym przystanku. Łącznie: - 38 uczniów
2) Dowóz i odwóz uczniów do Szkoły Podstawowej im. JP II w Tokarach Pierwszych, Tokary Pierwsze 43 a, 62-704 Kawęczyn.
a) Żdżary – Tokary Pierwsze - 28 uczniów
b) Chocim – Tokary Pierwsze - 19 uczniów
c) Głuchów – Tokary Pierwsze - 25 uczniów
d) Milejów – Tokary Pierwsze - 10 uczniów
e) Tokary Drugie – Tokary Pierwsze - 1 uczeń
UWAGA: W Żdżarach i w Głuchowie uczniowie będą wsiadać na czterech przystankach, Chocimiu na dwóch przystankach. W Milejowie uczniowie będą wsiadać na pięciu przystankach. Łącznie: - 83 uczniów
3) Dowóz i odwóz uczniów do Szkoły Podstawowej im. MSC w Kawęczynie,
Kawęczyn 49 A, 62 -704 Kawęczyn
a) Wojciechów – Kawęczyn - 2 uczniów
b) Marianów – Kawęczyn - 2 uczniów
c) Tokary Pierwsze – Kawęczyn - 1 uczeń
d) Kowale Pańskie – Kawęczyn - 2 uczniów
Uwaga: W Wojciechowie i Marianowie uczniowie będą wsiadać na dwóch przystankach, a w pozostałych miejscowościach na jednym przystanku. Łącznie: - 7 uczniów
4) Dowóz i odwóz uczniów do Szkoły Podstawowej i Przedszkola Gminnego w Kowalach Pańskich, 62-704 Kawęczyn
Szkoła Podstawowa im. Strażaków Polskich w Kowalach Pańskich- Kolonii, Kowale Pańskie - Kolonia 34, 62-704 Kawęczyn
a) Młodzianów – Kowale Pańskie - 14 uczniów
b) Leśnictwo – Kowale Pańskie - 7 uczniów
Przedszkole Gminne ”Kasztanowe Ludki” w Kowale Pańskie, Kowale Pańskie 58
62 - 704 Kawęczyn
a) Młodzianów – Kowale Pańskie - 1 uczeń
b) Leśnictwo – Kowale Pańskie - 2 uczniów
UWAGA: W Leśnictwie uczniowie będą wsiadać na dwóch przystankach a w Młodzianowie na jednym przystanku. Łącznie: -24 uczniów
Łączna liczba dowożonych uczniów: 152
A) Łączna długość linii komunikacyjnych dziennie wynosi ok. 180 km. Ilość zamówionych usług należy traktować szacunkowo. Ilość ta może się zmniejszyć o ok. - 20 %. Zamawiający zastrzega sobie prawo do dodatkowych przystanków wg bieżących potrzeb.
B) Rozliczenie usługi, o której mowa w pkt. 2 następować będzie na podstawie ilości rzeczywiście sprzedanych przez Wykonawcę imiennych biletów miesięcznych.
C) Prawo opcji: Zamawiający przewiduje, że łączna liczba uczniów (biletów miesięcznych) jest wielkością prognozowaną i w okresie realizacji zamówienia może ulec zmniejszeniu w zakresie do 20%. Z tytułu zmniejszenia liczby dowożonych uczniów Zamawiający nie przewiduje opłat z tego tytułu.
D) Zamawiający zastrzega sobie prawo do niezakupienia biletów miesięcznym w sytuacji gdy nauka nie będzie odbywać się w szkołach bądź do zakupienia biletów w terminie późniejszym niż wskazano w § 1 ust. 7 projektowanych postanowieniach umowy.
E) Dowóz realizowany musi być co najmniej 3 autobusami rano jak i w godzinach popołudniowych. Dowóz uczniów do placówek odbywać się będzie w dni nauki szkolnej.
F) W przypadku odpracowania zajęć szkolnych w innym dniu wolnym od zajęć, wykonawca zobowiązany jest zapewnić przewóz dzieci zgodnie z rozkładem jazdy ustalonym przez Zamawiającego. Wykonawca zapewni miejsca siedzące oraz odpowiednie warunki przewożonym dzieciom.
G) Usługi dowozu i odwozu będą świadczone wraz z zapewnieniem przez Wykonawcę opiekunów w ilości co najmniej jednego opiekuna na autobus. Opiekunowie muszą posiadać przeszkolenie w zakresie BHP i udzielania pierwszej pomocy. Zamawiający wyklucza możliwość łączenia funkcji kierowcy i opiekuna. Do obowiązków opiekuna należeć będzie w szczególności:
a) opiekun zobowiązany jest do noszenia kamizelki odblaskowej,
b) opiekun pomaga uczniom wsiąść i wysiąść z pojazdu samochodowego,
c) opiekun odpowiada za bezpieczeństwo uczniów w czasie przewozu, a także w czasie wsiadania i wysiadania uczniów z pojazdu,
d) podczas dowozów uczniów, po przyjeździe autobusu na przystanek opiekun wysiada i wprowadza uczniów do autobusu.
e) opiekun każdorazowo sprawdza liczbę uczniów przed wsiadaniem do autobusu oraz wewnątrz pojazdu.
f) opiekun w przypadku awarii autobusu niezwłocznie informuje o tym fakcie dyrektora/dyrektorów szkoły.
H) Pojazdy służące do przewozu uczniów musza być w pełni sprawne, spełniać wymogi bezpieczeństwa, muszą być w pełni oznakowane (zgodnie z obowiązującymi przepisami), muszą być utrzymane w czystości z zachowaniem estetyki wewnętrznej i zewnętrznej. Pojazdy powinny posiadać dowód rejestracyjny z ważnym badaniem technicznym, opłacona polisę ubezpieczeniową OC oraz NNW dla kierowcy i wszystkich pasażerów. Zamawiający na każdym etapie wykonywania umowy ma prawo zweryfikować w/w okoliczności m.in. poprzez powiadomienie organu kontroli tj. Inspekcje Transportu Drogowego do sprawdzenia stanu technicznego pojazdów.
I) Wykonawca zapewni dowóz i odwóz wszystkich uczniów na poszczególnych trasach dostosowując wielkość (tj. liczbę miejsc siedzących ) i ilość autobusów do liczby uczniów.
J) Wykonawca zobowiązuje się w szczególności do zapewnienia wszystkim dzieciom miejsc siedzących podczas wykonywania przewozu oraz odpowiednich warunków bezpieczeństwa i higieny, wygody i punktualności dowozów.
K) W przypadku awarii autobusu, Wykonawca jest zobowiązany zapewnić autobus zastępczy spełniający właściwe wymagania techniczne w ruchu drogowym we własnym zakresie i na własny koszt. Czas podstawienia autobusu zastępczego nie może być dłuższy niż czas zadeklarowany w ofercie Wykonawcy, przy czym max czas podstawienia autobusu zastępczego nie może przekroczyć 50 minut. O awarii opiekun niezwłocznie informuje dyrektora szkoły, który sporządza na niniejszą okoliczność notatkę służbową i przekazuje ją e-mailowo do Centrum Usług Wspólnych w Kawęczynie oraz Przewoźnika.
L) Do przedmiotowego zamówienia mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 20 czerwca 1992 r. o uprawnieniach do ulgowych przejazdów środkami publicznymi transportu zbiorowego (Dz. U. z 2018r., poz. 295 ze zm.).
M) Po rozstrzygniętym przetargu wykonawca zobowiązany jest do ustalenia przebiegu tras kursów szkolnych i dokładnych godzin dowozów i odwozów na poszczególnych przystankach zgodnie z określonymi godzinami, które wskazują na rozpoczęcie i zakończenie zajęć lekcyjnych. Dokładne oznaczenie przedziałów czasowych i przystanków w jakich powinien być wykonany dowóz uczniów do szkoły oraz ich odwiezienie po zakończeniu zajęć lekcyjnych ustalane będzie pomiędzy Przewoźnikiem a dyrektorami poszczególnych szkół na tydzień przed rozpoczęciem sezonu szkolnego. Przy czym zastrzega się, po dwa odwozy codziennie w SP Tokary i SP Kawęczyn oraz po dwa odwozy 3 razy w tygodniu w SP Skarżyn i SP Kowale Pańskie- Kolonia
N) Rozkład jazdy autobusów sporządzony przez wykonawcę powinien być tak skonstruowany aby uczniów dowieźć na zajęcia do szkół nie wcześniej niż 30 minut przed i nie później niż 5 minut przed ich rozpoczęciem. Czas dojazdu ucznia z domu do szkoły i z powrotem nie może przekroczyć 1h w każdą ze stron.
O) Na Przewoźniku ciąży pełna odpowiedzialność za dobór odpowiedniej jakości kadry tj. kierowców i opiekunów w razie kontroli odpowiednich służb.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60000000-8 - Usługi transportowe (z wyłączeniem transportu odpadów)
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
60172000-4 - Wynajem autobusów i autokarów wraz z kierowcą
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2022-01-01 do 2022-06-24
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą spośród ofert
nieodrzuconych na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas podstawienia autobusu zastępczego
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
a) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada:
licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób lub zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego wydane na podstawie Ustawy z dnia 6 września 2001 roku o transporcie drogowym (Dz. U. z 2021 r., poz. 919 z późn. zm.);
Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o którym mowa w art. 112 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp zostanie spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.
b) zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający uzna, że Wykonawca posiada wymagane zdolności techniczne lub zawodowe zapewniające należyte wykonanie zamówienia, jeżeli:
Wykonawca wykaże, że dysponuje na czas realizacji zamówienia, aktualnie zarejestrowanymi, sprawnymi, posiadającymi aktualne przeglądy techniczne i ubezpieczenie, pojazdami w ilości co najmniej 4 przystosowanymi do wykonywania przewozów dzieci i uczniów (z zastrzeżeniem, że w przypadku awarii pojazdu zobligowany jest podstawić inny pojazd przystosowany do przewozów dzieci i uczniów wraz z obsługą: kierowca i opiekun).
Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej – dopuszcza łączne spełnianie warunku przez Wykonawców.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: a) Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 4 do SWZ;
b) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji; UWAGA: w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokument składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w przypadku wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp, przedmiotowy dokument należy złożyć także w odniesieniu do tych podmiotów.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób lub zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego wydane na podstawie Ustawy z dnia 6 września 2001 roku o transporcie drogowym (Dz. U. z 2021 r., poz. 919 z późn. zm.);
b) wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych sporządzony zgodnie z Załącznikiem nr 6 do SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie żąda złożenia przedmiotowych środków dowodowych.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
a) Wypełniony formularz ofertowy z wykorzystaniem wzoru – załącznik nr 1 do SWZ.
b) Oświadczenie dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu – załącznik nr 2 do SWZ.
c) Oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania – załącznik nr 3 do SWZ.
d) Pełnomocnictwo upoważniające do złożenia oferty, o ile ofertę składa pełnomocnik (jeśli dotyczy)
e) Pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (dotyczy ofert składanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia)
f) Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby ( jeśli dotyczy/ wzór załącznik nr 7 do SWZ)
g) Oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania (jeśli dotyczy /wzór załącznik nr 8 do SWZ)
h) Oświadczenie Wykonawców występujących wspólnie wskazujące, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy ( załącznik nr 5 do SWZ- jeśli dotyczy)
i) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru potwierdzającego, że osoba działająca w imieniu wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania.
UWAGA: Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów określonych w niniejszym punkcie, jeżeli zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów w złożonej ofercie.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
- dokument pełnomocnictwa musi być podpisany przez wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia; podpisy muszą być złożone przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli wymienione w rejestrze lub ewidencji Wykonawców;
- każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia musi udzielić pełnomocnictwa w tym samym zakresie;
2. W odniesieniu do warunków dotyczących uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o którym mowa w art. 112 ust. 2 pkt 2, jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje roboty budowlane, dostawy lub usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie na podstawie art. 117 ust. 4, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy (Załącznik nr 5 do SWZ).
3. Oświadczenie, o którym mowa w ust. 2, które zostało sporządzone jako dokument w postaci papierowej i opatrzone własnoręcznym podpisem - przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej.
4. Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej, w przypadku oświadczenia, o którym mowa w ust. 2, dokonuje wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia. Powyższą regulację należy rozumieć w ten sposób, że poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej oświadczenia, o którym mowa w ust. 2 ust. mogą dokonać wszyscy wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, ale także jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, który umocowany został do reprezentowania członków konsorcjum w postępowaniu.
5. Każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie zobowiązany jest złożyć oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania (załącznik nr 2 oraz załącznik nr 3 do SWZ), o których mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
6. Wszelka korespondencja będzie prowadzona przez zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
2. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania następujących zmian istotnych postanowień umowy :
a) w przypadku zaistnienia siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu Umowy zgodnie z jej postanowieniami lub przepisami prawa. Przez siłę wyższą należy rozumieć niezależne od Stron losowe zdarzenia zewnętrzne, które były nieuchronne oraz niemożliwe do przewidzenia w momencie zawarcia umowy i któremu nie można było zapobiec mimo dochowania należytej staranności, w szczególności: katastrofalne zjawiska wywołane działaniem sił natury (powodzie, huragany, trzęsienia ziemi, pożary lasów), działania wojenne państw, wojny domowe, zamieszki itp., stan epidemii,
b) zmiany wynikające ze zmiany przepisów prawnych istotnych dla realizacji przedmiotu umowy ( np. urzędowa stawka podatku VAT ).
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-12-06 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Oferty należy składać za pośrednictwem „Formularza do złożenia, zmiany lub wycofania oferty”, dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu na stronie https://miniportal.uzp.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-12-06 12:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-01-04