Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie specjalistycznej, kompleksowej usługi transportu międzynarodowego wystawy „Landscapes of leisure”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Instytut Adama Mickiewicza
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 140470071
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Mokotowska 25
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 00-560
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: kkieloch@iam.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.iam.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - państwowe i samorządowe instytucje kultury
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie specjalistycznej, kompleksowej usługi transportu międzynarodowego wystawy „Landscapes of leisure”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-73079f9b-82df-11ec-beb3-a2bfa38226ab
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00045317
2.6.) Wersja ogłoszenia: 02
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-02-02
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://iam.ezamawiajacy.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://iam.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między zamawiającym a wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków określonych w ustawie Pzp., odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Przez środki komunikacji elektronicznej rozumie się środki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2019 r. poz. 123 i 730).
2. Ofertę, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, podmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwa, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby sporządza się w postaci elektronicznej, w ogólnie dostępnych formatach danych, w szczególności w formatach .txt, .rtf, .pdf, .doc, .docx, .odt. Ofertę, a także oświadczenie o jakim mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
3. Zawiadomienia, oświadczenia, wnioski lub informacje Wykonawcy przekazują poprzez Platformę, dostępną pod adresem: https://iam.ezamawiajacy.pl
4. Rejestracja na Platformie, w tym złożenie oferty w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, wymaga założenia konta.
5. Rejestracja i korzystanie z Platformy zostały szczegółowo opisane w Instrukcji dla Wykonawcy, która jest dostępna na Platformie w zakładce Regulacje i procedury procesu zakupowego/Plan zamówień publicznych.
6. Zgodnie z 67 ustawy Pzp., Zamawiający podaje wymagania techniczne związane z korzystaniem z Platformy:
1) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s;
2) komputer klasy PC lub PC lub MAC, o następującej konfiguracji: pamięć min 2 GB ram, procesor Intel IV 2 GHZ, jeden z systemów operacyjnych – MS Windows 7, Mac Osx10,4, Linux, lub ich nowsze wersje;
3) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa w tym: Chrome; Mozilla Firefox; Internet Explorer minimalna wersja 10.0, zaleca się jej aktualną wersję;
4) włączona obsługa JavScript;
5) zainstalowany program Acrobat Reader lub inny odczytujący pliki .pdf.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 1/IAM/2022/01
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia (OPZ) zawiera załącznik nr 5 oraz 5A do SWZ.
Świadczenie specjalistycznej kompleksowej usługi polegającej na międzynarodowym transporcie wystawy* „Landscapes of Leisure” na potrzeby prezentacji w Polskim Pawilonie podczas EXPO 2020 w Dubaju (Zjednoczone Emiraty Arabskie) polegającej w szczególności na:
1. przygotowaniu dokumentów transportowych obu wystaw, specjalistycznym pakowaniu obiektów w skrzynie transportowe o ile Wykonawca uzna, że dla bezpieczeństwa ładunku takie skrzynie są niezbędne (wówczas skrzynie dostarcza Wykonawca), załadunku, specjalistycznym transporcie międzynarodowym wystawy, nadzoru nad powierzoną wystawą, w szczególności w trakcie odpraw celnych, rozładunku oraz rozpakowaniu, koordynacji wszystkich czynności związanych z transportem;
2. załadunku, wyładunku, transportu, nadzoru osobistego w miejscach odbioru, tranzytowych i dostawy, koordynacja wszystkich czynności (usługa: ‘Nail2Nail’);
3. magazynowania przesyłek od momentu odebrania ich od producenta, który zostanie wskazany Wykonawcy przez IAM w terminie do 3 dni roboczych po podpisaniu umowy do momentu przekazania ich na wystawę w Pawilonie Polskim (I piętro magazyn) przy transporcie wywozowym, co potwierdzone będzie protokołem zdawczo – odbiorczym;
4. zapewnienia specjalistycznych materiałów do pakowania z uwzględnieniem specyfiki przewożonego obiektu, w tym zapewnienie skrzyń lub/i palet transportowych o ile takowe są niezbędne, przystosowanych do przewozu obiektu szczególnie wrażliwych (jeśli skrzynie posiadają drewniane elementy muszą być przed rozpoczęciem transportu fumigowane zgodnie z przepisami) – szczegółowe informacje na ten temat Wykonawca powinien uzyskać bezpośrednio od wydającego wystawę na etapie przygotowywania oferty;
* Pod pojęciem „wystawy” należy rozumieć całość, w tym elementy architektury wystawy jak również eksponaty wystawiennicze i elementy identyfikacji wizualnej
Warunki realizacji:
Głównym organizatorem pawilonu polskiego na EXPO 2020 jest Polska Agencja Inwestycji i Handlu (https://www.paih.gov.pl/pl). Jednocześnie, PAIH nie jest organizatorem targów EXPO 2020, których głównym organizatorem jest Biuro EXPO 2020 w Dubaju (https://www.expo2020dubai.com/ar).
Przed odbiorem obiektu Wykonawca zobowiązany jest do:
1. zweryfikowania „z natury” z producentem wystawy wymiarów i ilości elementów przekazywanych do transportu;
2. posiadania dobrze resorowanych, właściwie izolowanych i szczelnych kabin ładunkowych pojazdów do wszystkich transportów drogowych. Pojazdy ponadto powinny dysponować urządzeniami do unieruchamiania skrzyń lub/i palet we właściwej pozycji, zabezpieczeniami przed włamaniem, oraz muszą być wyposażone w platformę – podnośnik hydrauliczny;
3. załadunku i rozładunku transportowanej wystawy przez wyspecjalizowaną kadrę osób w podanych lokalizacjach u wydającego wystawę oraz rozładunku wystawy w obecności niezbędnych pracowników instytucji, z których i do których wystawa będzie transportowana;
4. ustalenia szczegółowego miejsca i daty odbioru wystawy bezpośrednio z wydającym i przyjmującym wystawę;
5. zapewnienia wszystkich wymaganych prawem formalności i procedur wywozowych, przywozowych, eksportowych, importowych, tranzytowych, wraz z pokryciem ewentualnych kosztów z nimi związanych; organizacji wszystkich wymaganych prawem formalności i licencji, formalności podatkowych w związku z czasowym wywozem oraz przywozem wystawy z zagranicy wraz z pokryciem wszelkich kosztów z nimi związanych, w tym odprawy końcowej folderów wymienionych jako Paleta #P1 w załączniku nr 5A;
6. zapewnienia na swój koszt pełnego ubezpieczenia, zgodnego z wymogami Zamawiającego, na czas świadczenia usługi. Ubezpieczenie będzie aktywne od momentu przekazania wystawy przez Zamawiającego do momentu przekazania wystawy osobie odpowiedzialnej w magazynie Polskiego Pawilonu w Dubaju (Polski Pawilon, Expo Road, Dubai South, Jebel Ali, Dubai, United Arab Emirates), (usługa Nail2Nail);
7. realizacji wszystkich czynności związanych z wystawą, w taki sposób, aby stan obiektów podczas ładowania, transportu i rozładowania nie uległ zmianie: obiekt musi być pakowany w odpowiednie materiały zabezpieczające poszczególne elementy wystawy przed uszkodzeniem podczas transportu, zawsze z uwzględnieniem specyfiki transportowanego obiektu oraz w uzgodnieniu ze stroną wydającą wystawę;
8. ubezpieczenia wystaw na czas transportu od wszelkich ryzyk (Cargo All Risk) do kwot podanych w załączniku nr 5A.
9. Wykonawca dokonujący kalkulacji ceny ofertowej zobowiązany jest do wzięcia pod uwagę konieczności wykonania innych usług nieokreślonych w opisie zamówienia, których wykonanie wynika z obowiązujących przepisów, standardów, procedur przy międzynarodowym transporcie ekspozycji (min.: magazynowanie ekspozycji przed terminem dostawy w Dubaju, ewentualne opłaty parkingowe, ewentualne opłaty za wjazd do centrów miast itp.).
10. Wykonawca dokonując kalkulacji ceny ofertowej zobowiązany jest do wzięcia pod uwagę konieczności odbioru ewentualnych skrzyń i/lub opakowań transportowych Wykonawcy z terenu wystawy przed godziną 7 rano, dzień po dostarczeniu transportu. Wykonawca musi we własnym zakresie zabezpieczyć miejsce przechowywania elementów powierzonych mu do przechowywania.
11. Po zakończonym prezentacji wystawy, Wykonawca dostarczy do magazynu Pawilonu Polskiego opakowania do zabezpieczenia obiektów. Termin dostawy zostanie ustalony z zamawiającym nie mniej niż 3 dni robocze przed terminem.
12. W związku z odrębnymi przepisami bezpieczeństwa i wjazdu na tereny EXPO 2020 w Dubaju, Wykonawca zgodnie z wytycznymi organizatora Expo 2020, zgłosi za pośrednictwem IAM, wjazd na teren Expo z IAM, w tym m.in. takie dane jak: dane kierowców, numery rejestracyjne pojazdów, numery kontaktowe do kierowców oraz szczegółową informację na temat ładunku.
13. Zamawiający zastrzega sobie udział osób trzecich w proces i nadzór pakowania wystaw.
14. Zamawiający dopuszcza łączenie transportów w ramach niniejszego zamówienia.
15. Wykonawca zobowiązuje się przez cały okres realizacji usługi prowadzić dedykowaną dla Wykonawcy info-linię w języku polskim lub/i angielskim, która w ciągu 60 minut od zgłoszenia będzie mogła udzielić Zamawiającemu szczegółowej informacji na temat statusu każdego z transportów.
Warunki transportu:
Transport będzie się odbywał zgodnie z następującym harmonogramem:
ETAP 1
Transport do Dubaju
Rodzaj transportu: lotniczy z terenu Unii Europejskiej
Miejsce odbioru: Magazyn zewnętrzny Muzeum Architektury we Wrocławiu
Północna 15/19, 54-105 Wrocław
Data odbioru: 01 marca 2022 r. (przedział godzinowy: 10-17 UWAGA: przedział godzinowy należy potwierdzić w trybie roboczym)
Miejsce dostawy: Magazyn Polskiego Pawilonu w Dubaju, pierwsze piętro (jest winda)
Expo Road, Dubai South, Jebel Ali, Dubai, United Arab Emirates
Data dostawy: noc 13.03.2022 (przedział godzinowy: po godzinie 02.00, przed godziną 6:00 rano – UWAGA: przedział godzinowy może ulec zmianom w związku z zobowiązaniami głównego organizatora EXPO 2020)
ETAP 2
Transport z Dubaju
Rodzaj transportu: lotniczy lub/i morski lub/i drogowy
Miejsce odbioru: Magazyn Polskiego Pawilonu w Dubaju, pierwsze piętro (jest winda)
Expo Road, Dubai South, Jebel Ali, Dubai, United Arab Emirates
Data odbioru: noc 01/02.04.2022 (przedział godzinowy: od godziny 22.00, przed godziną 9.00 rano – UWAGA: przedział godzinowy może ulec zmianom w związku z zobowiązaniami głównego organizatora EXPO 2020)
Miejsce dostawy: Magazyn zewnętrzny Muzeum Architektury we Wrocławiu
Północna 15/19, 54-105 Wrocław
Data dostawy: do 30 czerwca 2022 r. (przedział godzinowy: 8-15)
Obiekty transportowane wraz z ich wartością do ubezpieczenia:
Poza paletą opisaną jako Paleta #P1 zawierającą foldery, wymienione w załączniku nr 5A elementy wymagają odprawy czasowej. Paleta #P1 winna zostać odprawiona końcowo do Dubaju, a koszt tej odprawy końcowej i wszelkich innych opłat (w tym podatków i opłat celnych) spoczywa na Wykonawcy. Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić ten warunek przy kalkulacji oferty.
Podane w załączniku nr 5A wagi i wymiary uwzględniają wagi i wymiary opakowań w których wystawa zostanie wydana – odpowiednio – palety, case’y, skrzynie.
Lista znajduje się w załączniku nr. 5A
4.2.6.) Główny kod CPV: 60000000-8 - Usługi transportowe (z wyłączeniem transportu odpadów)
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego
60400000-2 - Usługi transportu lotniczego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-06-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osoby pełniącej funkcję koordynatora
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale IX SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
a) Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował co najmniej jedną osobą, posiadającą doświadczenie w koordynacji wszystkich działań związanych z realizacją co najmniej dwóch międzynarodowych transportów obiektów muzealnych lub artystycznych, lub wystaw, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert;
b) Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, wykonał lub wykonuje należycie, minimum 2 usługi w ramach dwóch oddzielnych umów/kontraktów każda, polegające na specjalistycznym pakowaniu, rozpakowaniu obiektów muzealnych lub artystycznych, lub wystaw, przygotowaniu dokumentów transportowych oraz specjalistycznym transporcie międzynarodowym obiektów, w tym min jedna usługa o wartości nie mniejszej niż 100.000 zł brutto.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2019 r. poz. 369), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 4 do SWZ;
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: *Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - załącznik nr 6 do SWZ;
*Wykaz usług wykonanych w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy. W przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy. Wykaz usług stanowi załącznik nr 7 do SWZ.;
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. zobowiązanie innego podmiotu do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – jeżeli Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innego podmiotu na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp;
2. pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy) w przypadku gdy upoważnienie do podpisywania oferty, oświadczeń, reprezentowania Wykonawcy/Wykonawców w postępowaniu i zaciągania zobowiązań w wysokości odpowiadającej cenie oferty wynika z pełnomocnictwa - winno być ono udzielone (podpisane) przez osobę/osoby uprawnione zgodnie z wpisem do właściwego rejestru, oraz dołączone do oferty.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
2. Wszelkie zmiany Umowy, z zastrzeżeniem ust. 3 poniżej, są dopuszczalne wyłącznie z zachowaniem postanowień art. 455 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych i wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
3. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, niewykraczających jednak poza określenie przedmiotu zamówienia zawartego w SWZ, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej:
a. konieczność zaspokojenia roszczeń lub oczekiwań osób trzecich nieartykułowanych lub niemożliwych do jednoznacznego określenia w chwili zawierania umowy lub spełnienia wymogów związanych ze zmianą przepisów prawa;
b. siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z SWZ;
c. zmiany uzasadnione okolicznościami, o których mowa w art. 3571 Kodeksu cywilnego z uwzględnieniem faktu, że za rażącą zostanie uznana strata w wysokości przekraczającej 100% wynagrodzenia brutto określonego w § 8 ust. 1 Umowy;
d. zmiany miejsc transportu, zawieszenia terminu realizacji przedmiotu umowy lub zmiany terminu realizacji przedmiotu Umowy z przyczyn niezależnych od Stron lub wynikających z działania siły wyższej.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-02-11 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: poprzez Platformę, dostępną pod adresem: https://iam.ezamawiajacy.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-02-11 12:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-03-12
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Przed zawarciem umowy Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, zobowiązany będzie do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy, dalej zwanego zabezpieczeniem, w wysokości 5 % ceny całkowitej podanej w ofercie (ceny brutto).
2. Zabezpieczenie służy pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy.
3. Zabezpieczenie może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub w kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym;
3) gwarancjach bankowych;
4) gwarancjach ubezpieczeniowych;
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
4. Wykonawca w trakcie realizacji umowy może dokonać zmiany formy zabezpieczania na jedną lub kilka form wskazanych w art. 450 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zmiana formy zabezpieczenia dokonywana jest w sposób zachowujący ciągłość zabezpieczenia i nie może powodować zmniejszenia jego wysokości. Wykonawca obowiązany jest przed zmianą formy zabezpieczenia przedstawić Zamawiającemu warunki zabezpieczenia celem ich akceptacji przez Zamawiającego.
5. Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu Wykonawca wpłaca przelewem na rachunek bankowy Instytutu Adama Mickiewicza w banku numer rachunku 79 1130 1017 0020 1461 7720 0002 z podaniem tytułu zabezpieczenia: „Zabezpieczenie dot. post. 1/IAM/2022/01” najpóźniej w dniu zawarcia umowy. Datą wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy jest data uznania rachunku Zamawiającego przy czym należy pamiętać, że zabezpieczenie jest wniesione należycie w dniu i o godzinie obciążenia rachunku Zamawiającego, a nie w dniu i o godzinie dokonania przelewu przez Wykonawcę.
6. W przypadku wnoszenia zabezpieczenia w formach innych niż pieniężna dokument zabezpieczenia należy przed zawarciem umowy dostarczyć Zamawiającemu w celu zaakceptowania jego treści.
7. Zabezpieczenie należytego wykonania Umowy zostanie zwrócone Wykonawcy w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez Zamawiającego za należycie wykonane.