Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
SUKCESYWNE DOSTAWY OZNAKOWANIA PIONOWEGO ORAZ DOSTAWA I MONTAŻ ELEMENTÓW BEZPIECZEŃSTWA RUCHU NA DROGI POWIATU BYDGOSKIEGO
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: POWIAT BYDGOSKI
1.3.) Oddział zamawiającego: ZARZĄD DRÓG POWIATOWYCH
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 387399775
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: KONARSKIEGO 1-3
1.5.2.) Miejscowość: Bydgoszcz
1.5.3.) Kod pocztowy: 85-066
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL613 - Bydgosko-toruński
1.5.7.) Numer telefonu: 52 58 35 456
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi.zdp@powiat.bydgoski.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.bydgoski.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
SUKCESYWNE DOSTAWY OZNAKOWANIA PIONOWEGO ORAZ DOSTAWA I MONTAŻ ELEMENTÓW BEZPIECZEŃSTWA RUCHU NA DROGI POWIATU BYDGOSKIEGO
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9f2218fa-6b8b-11eb-86b1-a64936a8669f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00006836
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-02-11
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00003604/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Sucesywne dostawy oznakowania pionowego oraz dostawa i montaż elementów bezpieczeństwa ruchu na drogi powiatu bydgoskiego
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/pow_bydgoszcz3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/pow_bydgoszcz
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a Wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków określonych w ustawie Pzp, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Przez środki komunikacji elektronicznej rozumie się środki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz.344). 2. Ofertę, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, podmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwa, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby sporządza się w postaci elektronicznej, w ogólnie dostępnych formatach danych, w szczególności w formatach .txt, .rtf, .pdf, .doc, .docx, .odt. 3. Wykonawca składając ofertę do kompresji (zmniejszenia objętości) dokumentów elektronicznych zastosuje co najmniej jeden z następujących formatów danych: .zip, .tar, .gz (.gzip), .7Z.4. Ofertę, zawiadomienia, oświadczenia, wnioski lub informacje Wykonawcy przekazują poprzez Platformę zakupową Zamawiającego, dostępną pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/pow_bydgoszcz 5. Rejestracja i korzystanie z Platformy odbywa się zgodnie z Regulaminem korzystania z Platformy zamieszczonym pod https://platformazakupowa.pl/strona/1-regulamin 6. Zgodnie z art. 67 ustawy Pzp, Zamawiający podaje minimalne wymagania techniczne umożliwiające korzystanie ze Strony platformazakupowa.pl to:1) przeglądarka internetowa Internet Explorer, Chrome i FireFox w najnowszej dostępnej wersji, z włączoną obsługą języka Javascript, akceptująca pliki typu „cookies” oraz 2) łącze internetowe o przepustowości co najmniej 256 kbit/s. 3) platformazakupowa.pl jest zoptymalizowana dla minimalnej rozdzielczości ekranu 1024x768 pikseli.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1) Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że: 2) administratorem Pani/Pana/Państwa danych osobowych jest Zarząd Dróg Powiatowych reprezentowany przez Dyrektora z siedzibą w Bydgoszczy, ul. Konarskiego 1-3, 85-066 Bydgoszcz, tel. 52 58 35 434, e–mail: zdp@powiat.bydgoski.pl 3) inspektorem ochrony danych osobowych w Zarządzie Dróg Powiatowych w Bydgoszczy jest Pani Barbara Kalińska, tel. 52 58 35 451, e-mail: iodo@powiat.bydgoski.pl4) Pani/Pana/Państwa dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na: „SUKCESYWNE DOSTAWY OZNAKOWANIA PIONOWEGO ORAZ DOSTAWA I MONTAŻ ELEMENTÓW BEZPIECZEŃSTWA RUCHU NA DROGI POWIATU BYDGOSKIEGO”. o sygnaturze JO-II.271.1.1.2021, prowadzonym w trybie podstawowym wariant bez negocjacji;5) odbiorcami Pani/Pana/Państwa danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy Pzp. 6) Pani/Pana/Państwa dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;7) obowiązek podania przez Panią/Pana/Państwa danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana/Państwa dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; 8) w odniesieniu do Pani/Pana/Państwa danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;9) posiada/ją Pani/Pan/Państwo:a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana/Państwa dotyczących;b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana/Państwa danych osobowych;c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO; d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan/Państwo, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana/Państwa dotyczących narusza przepisy RODO;10) nie przysługuje Pani/Panu/Państwu:a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana/Państwa danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. 11) W celu zapewnienia, że wykonawca wypełnił ww. obowiązki informacyjne oraz ochrony prawnie uzasadnionych interesów osoby trzeciej, której dane zostały przekazane w związku z udziałem w postępowaniu, wykonawca składa oświadczenia o wypełnieniu przez niego obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO – treść oświadczenia została zawarta w formularzu Oferty.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): nie przysługuje Pani/Panu :- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo usunięcia danych osobowych,- prawo przeniesienia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO, - na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: JO-III.271.1.1.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1) Dostawy mają być wykonane zgodnie z zasadami współczesnej wiedzy technicznej, obowiązującymi przepisami (w szczególności: Rozporządzenie Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych (Dz. U.2019.2310 z późn. zm.) i Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 roku w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drodze (Dz.U.2019.2311 z późn. zm.) łącznie z załącznikami nr 1, 2, 3 i 4) oraz normami (normy: znaki PN-EN 12899, bariery PN-EN 1317, znaki aktywne PN-EN 12352)2) Wyszczególnienie dostaw dla Zakresu I i II wraz z ilością i rodzajem znaków zostało ujęte w Opisie Przedmiotu Zamówienia stanowiącym Załącznik nr 1 do SWZ. Zamawiający zastrzega, że wskazany w tabelach zakres zamówienia nie jest ostateczny i może ulec zmianie w miarę bieżącego zapotrzebowania Zamawiającego, zarówno pod względem ilości jak również asortymentu. Zamawiający zaznacza, że ilości wskazane w wykazie mają charakter wyłącznie szacunkowy. 3) Zamawiający dopuszcza możliwość zmniejszenia/zwiększenia dostaw w poszczególnych pozycjach asortymentu (oddzielnie dla Zakresu I i II) w miarę jego potrzeb w granicach wartości zamówienia. 4) Zamawiający zastrzega, iż Wykonawca może żądać wynagrodzenia wyłącznie za wykonany zakres przedmiotu zamówienia. 5) Wykonawca w ramach realizacji przedmiotu zamówienia:a) dostarczy na własny koszt znaki drogowe (Zakres I) do bazy brygady drogowej w miejscowości Karolewo w gminie Dobrcz b) dostarczy na własny koszt w wyznaczone miejsce elementy bezpieczeństwa ruchu oraz dokona ich montażu wraz z ewentualnym demontażem już istniejących, (w przypadku demontażu Wykonawca również załaduje, wywiezie i zutylizuje zdjęte elementy) (Zakres II)c) dostarczy na własny koszt w wyznaczone miejsce znaki aktywne (solarne) oraz dokonania ich montażu (Zakres II)d) dokona naprawy istniejących elementów bezpieczeństwa ruchu (Zakres II). 7) Szczegółowy zakres realizacji przedmiotu Zamawiający określi w zleceniach wystawianych sukcesywnie wg potrzeb.8) Zakres określony w zleceniu musi zostać zrealizowany: a) w przypadku dostaw ujętych w Zakresie I w terminie nie dłuższym niż 10 dni roboczych od dnia przekazania zlecenia;b) w przypadku montażu elementów bezpieczeństwa ruchu lub znaków aktywnych oraz naprawy uszkodzonych (Zakres II) w terminie określonym przez Wykonawcę w ofercie, nie dłużej jednak niż 21 dni roboczych liczonych od dnia otrzymania zgłoszenia.6) Gwarancja i rękojmia1) Wykonawca ponosi wobec Zamawiającego odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady Przedmiotu Umowy, zgodnie ze złożoną Ofertą. Minimalny wymagany okres rękojmi wynosi 24 miesiące od daty wykonania Przedmiotu umowy. 2) Wykonawca udzieli gwarancji na znaki oraz tablice drogowe (podkład wraz z licem): a) lico I generacji - na okres min. 7 lat,b) lico II generacji - na okres min. 10 lat.3) Wykonawca udzieli gwarancji:a) na elementy stalowe (oznakowanie i bariery) - na okres min. 36 miesięcy,b) na montaż barier – na okres min. 24 miesięcy.4) Wykonawca udzieli gwarancji na dostarczony i zamontowany znak aktywny (solarny) - na okres min. 36 miesięcy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 34992200-9 - Znaki drogowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
34928110-2 - Bariery drogowe
34928420-8 - Drogowe lampy ostrzegawcze
34928460-0 - Słupki drogowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający dopuszcza również możliwość skorzystania z prawa opcji określonego w art. 441 ust. 1 ustawy Pzp, które będzie polegać na zwiększeniu lub obniżeniu zakresu podstawowego przedmiotu zamówienia (w każdej pozycji kosztorysu) do 20 %. Cena jednostkowa dla poszczególnych dostaw realizowanych w ramach prawa opcji będzie taka sama jak określona przez Wykonawcę w ofercie dla zamówienia podstawowego. Opcja obejmuje Zakres I i II. Zamawiający może skorzystać z prawa opcji w sytuacji, gdy wartość zamówienia podstawowego dla danej pozycji zostanie wyczerpana, a nie upłynie czas na jaki została zawarta umowa.4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2021-12-27
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami i odpowiadającymi im znaczeniami oraz w następujący sposób będzie oceniał spełnienie kryteriów:1. Cena 60%: cena Zakres I – waga podkryterium 40%, cena Zakres II – waga podkryterium 60 %; 2. Rękojmia za wady - 20%;3 Termin realizacji montażu (naprawy) elementów bezpieczeństwa ruchu i znaków aktywnych w dniach, waga kryterium - 20%Oferty będą oceniane przez komisję przetargową metodą punktową w skali 100-punktowej. Oferty ocenione zostaną wg wzoru:P = C + R + TPrzy czym 1% = 1 pktP – liczba punktów przyznanych ocenianej ofercie C – liczba punktów przyznanych w kryterium „cena oferty brutto”R – liczba punktów przyznanych w kryterium „okres rękojmi za wady”T – liczba punktów przyznanych w kryterium „termin realizacji montażu (naprawy) elementów bezpieczeństwa ruchu i znaków aktywnych w dniach”a) Sposób obliczania C: Oferty w kryterium cena ocenione zostaną w następujący sposób:C = 60%*(CZI + CZII) pktOcenie poddane zostaną dwa składniki ceny stanowiące dwa osobne podkryteria. Każde z nich zostanie ocenione oddzielnie wg poniżej wskazanych wzorów. • w podkryterium cena Zakres I (CZI)CZI= CZI min/CZI of. ocen x 40%gdzie: CZImin - najniższa wartość w podkryterium cena Zakres I spośród złożonych ofertCZIof. ocen. – wartość obliczanej oferty w podkryterium cena Zakres ICZI - ilość punktów w podkryterium przyznanych ofercie ocenianej (w zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku).• w podkryterium cena Zakres II(CZII)CZII = CZII min/ CZII of. ocen x 60%gdzie: CZII min - najniższa wartość w podkryterium cena Zakres II spośród złożonych ofertCZII of. ocen. – wartość obliczanej oferty w podkryterium cena Zakres IICZII - ilość punktów w podkryterium przyznanych ofercie ocenianej (w zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku).b) Sposób obliczania R:Punkty w kryterium zostaną przyznane w oparciu o zapisy poniższej tabeliOkres udzielonej rękojmi za wady w miesiącach-Liczba przyznanych punktów (R)24 miesiące – okres minimalny-0 pkt.36 miesięcy-10 pkt.60 miesięcy-20 pkt.Wykonawca winien zaproponować długość okresu rękojmi w pełnych miesiącach tj. 24 lub 36 lub 60 miesiącach. W przypadku podania innego okresu rękojmi Zamawiający przyzna liczbę punktów odpowiadającą najbliższemu niższemu niż podany przez Wykonawcę okresowi rękojmi, zgodnie z punktacja przewidzianą w tabeli powyżej. W przypadku, gdy Wykonawca zaproponuje okres rękojmi dłuższy niż 60 miesięcy, do oceny oferty zostanie przyjęty okres 60 miesięcy.c) Sposób obliczania TPunkty w kryterium zostaną przyznane w oparciu o zapisy poniższej tabeli termin realizacji montażu (naprawy) elementów bezpieczeństwa ruchu i znaków aktywnych w dniach (liczony od dnia przekazania zlecenia)-Liczba przyznanych punktów (T)Maksymalny termin realizacji montażu do 21 dni roboczych-0 pkt.Skrócenie terminu realizacji montażu do 14 dni roboczych-10 pkt.Skrócenie terminu realizacji montażu do 7 dni roboczych-20 pkt.Wykonawca winien zaproponować długość okresu realizacji zamówienia zgodnie ze wskazanymi okresami w tabeli. W przypadku podania innego terminu realizacji zamówienia Zamawiający przyzna liczbę punktów odpowiadająca najbliższemu niższemu niż podany przez Wykonawcę terminowi, zgodnie z punktacją przewidzianą w tabeli powyżej.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: termin realizacji montażu (naprawy) elementów bezpieczeństwa ruchu i znaków aktywnych w dniach (liczony od dnia przekazania zlecenia)
4.3.6.) Waga: 20,00
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres udzielonej rękojmi za wady
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7