Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Samochodowy transport sanitarny, transport krwi i składników krwiopochodnych
oraz transport dla potrzeb niektórych komórek medycznych Szpitala
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Wojewódzki Specjalistyczny Szpital im. Dr Wł. Biegańskiego w Łodzi
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 471219736
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Kniaziewicza 1/5
1.5.2.) Miejscowość: Łódź
1.5.3.) Kod pocztowy: 91-347
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL711 - Miasto Łódź
1.5.7.) Numer telefonu: 42 251 61 66
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zampubliczne@bieganski.com.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bieganski.com.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Samochodowy transport sanitarny, transport krwi i składników krwiopochodnych
oraz transport dla potrzeb niektórych komórek medycznych Szpitala
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a12721c2-389d-11ec-a3fb-0a24f8cd532c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00252232
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-10-29
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00004537/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 samochodowy transport sanitarny, krwi oraz materiałów biologicznych
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://www.platformazakupowa.pl/szpital_bieganskiego
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://www.platformazakupowa.pl/szpital_bieganskiego
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zgodnie z art. 61. ust. 1. oraz art. 63 ust. 2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych z dnia 11 września 2019 r. komunikacja w niniejszym postępowaniu odbywa się wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, pliki należy opatrzyć:- kwalifikowanym podpisem elektronicznym, - podpisem zaufanym, - lub podpisem osobistym.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP 61/21
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 4
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Transport sanitarny z zespołem specjalistycznym (karetka typu S) w ilości ok. 12.250 km
4.2.6.) Główny kod CPV: 60000000-8 - Usługi transportowe (z wyłączeniem transportu odpadów)
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników
4.3.5.) Nazwa kryterium: Dysponowanie sprzętem ułatwiającym wnoszenie pacjenta, którego waga przekracza 120 kg, przy obsłudze nie więcej niż dwóch osób
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Transport sanitarny z zespołem podstawowym (karetka typu P) w ilości ok. 3.400 km
4.2.6.) Główny kod CPV: 60000000-8 - Usługi transportowe (z wyłączeniem transportu odpadów)
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników
4.3.5.) Nazwa kryterium: Dysponowanie sprzętem ułatwiającym wnoszenie pacjenta, którego waga przekracza 120 kg, przy obsłudze nie więcej niż dwóch osób
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Transport sanitarny z udziałem kierowcy i sanitariusza (karetka typu T) w ilości ok 2.750 km
4.2.6.) Główny kod CPV: 60000000-8 - Usługi transportowe (z wyłączeniem transportu odpadów)
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników
4.3.5.) Nazwa kryterium: Dysponowanie sprzętem ułatwiającym wnoszenie pacjenta, którego waga przekracza 120 kg, przy obsłudze nie więcej niż dwóch osób
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 4
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Transport krwi i składników krwiopochodnych, oraz pozostały transport dla potrzeb Działu Diagnostyki Laboratoryjnej w ilości ok. 800 przejazdów oraz doraźne kursy dla potrzeb Działu Diagnostyki Laboratoryjnej, Apteki szpitalnej oraz Zakładu Diagnostyki Obrazowej w ilości ok. 1.200 przejazdów
4.2.6.) Główny kod CPV: 60000000-8 - Usługi transportowe (z wyłączeniem transportu odpadów)
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników
4.3.5.) Nazwa kryterium: Zapewnienie świadczenia usług z użyciem pojazdu uprzywilejowanego
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Zamawiający uzna, że Wykonawca jest uprawniony do występowania w obrocie gospodarczym, jeżeli:
- w odniesieniu do pakietów 1, 2 i 3: wykaże, że jest wpisany do rejestru, o którym mowa w art. 100 ustawy o działalności leczniczej (t.j. Dz.U. 2021 poz. 711 ze zm).
- w odniesieniu do pakietu nr 4 - Zamawiający nie wskazuje warunku udziału w postępowaniu.
2. Zamawiający uzna, że Wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej lub finansowej pozwalającej na udział w postępowaniu, jeżeli wykaże, że:
- w odniesieniu do pakietów 1, 2 i 3:
posiada polisę lub inny dokument potwierdzający zawarcie umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej na sumę nie mniejszą niż 350 000,00 euro zgodnie z § 3 ustępem 1 punkt 2) Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej podmiotu wykonującego działalność leczniczą.
- w odniesieniu do pakietu nr 4:
posiada polisę lub inny dokument potwierdzający zawarcie ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie mniejszą niż 20.000,00 zł.
W przypadku Wykonawców występujących wspólnie Zamawiający uzna, że spełniają oni warunek udziału w postępowaniu, jeżeli przynajmniej jeden z nich spełni warunek udziału w postępowaniu.
3. Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek w zakresie zdolności zawodowej, jeżeli:
- w odniesieniu do pakietów 1, 2 i 3:
1) spełnia warunek możliwości używania pojazdów samochodowych jako uprzywilejowanych
w ruchu drogowym.
2) dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, w tym co najmniej 3 kierowcami oraz w zależności od zakresu oferty: pakiet nr 1 – 3 lekarzami, pakiet nr 2 – 3 ratownikami, pakiet nr 3 – 3 sanitariuszami
oraz że:
3) dysponuje środkami transportu odpowiednimi dla transportu będącego przedmiotem zamówienia, w tym w zależności od zakresu oferty: min. po 2 pojazdy dla transportu typu P i S (pakiet nr 1 i 2) oraz min. 3 pojazdy dla transportu typu T (pakiet nr 3).
W przypadku wykazywania warunku przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Zamawiający dopuszcza, aby warunek w punkcie 2) spełniał jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, a warunki w punktach 1) i 3) spełnione były przez innego Wykonawcę spośród wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
- w odniesieniu do pakietu nr 4:
dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia – przynajmniej 4 kierowców przeszkolonych w zakresie przewozu krwi i jej składników zgodnie z Rozporządzeniem Min. Zdrowia z dnia 16.10.2017 r.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzony/-a nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
2. Oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej
samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i
konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę w
postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z
dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty w postępowaniu niezależnie od
innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: - w odniesieniu do pakietów nr 1 - 3
1. Decyzja/zaświadczenie właściwego organu zgodnie z art. 106 ust. 1 ustawy o działalności leczniczej potwierdzające, że Wykonawca jest wpisany do rejestru, o którym mowa w art. 100 ustawy o działalności leczniczej.
2. Decyzja stacji sanitarno – epidemiologicznej o dopuszczeniu pojazdów do świadczenia usług zdrowotnych.
3. Aktualne Zezwolenie Ministra Spraw Wewnętrznych na używanie pojazdów samochodowych przy użyciu których będzie realizowana usługa jako uprzywilejowanych w ruchu drogowym.
4. Wykaz osób przewidzianych do realizacji zamówienia sporządzony według Załącznika nr 5 do SWZ.
5. Wykaz środków transportu przewidzianych do realizacji zamówienia sporządzony według Załącznika nr 6 do SWZ
6. polisa lub inny dokument potwierdzający zawarcie umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej na sumę nie mniejszą niż 350 000,00 euro zgodnie z § 3 ustępem 1 punkt 2) Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej podmiotu wykonującego działalność leczniczą.
- w odniesieniu do pakietu nr 4:
1. polisa lub inny dokument potwierdzający zawarcie ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie mniejszą niż 20.000,00 zł.
2. Wykaz osób przewidzianych do realizacji zamówienia sporządzony według Załącznika nr 5 do SWZ.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Załącznik nr 1 Formularz Oferta.
2. Załącznik nr 2 Formularz cenowy
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takiej sytuacji zgodnie z art. 445 ustawy PZP Wykonawcy ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.
2. Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, zgodnie z art. 58 ust. 2 ustawy PZP. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
oświadczenia, o których mowa w pkt 9.2.1 SWZ, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia tepotwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Pakiet 1 - 3:
1. Zmiana stawki VAT może nastąpić w przypadku zmiany przepisów obowiązujących w tym zakresie i jest skuteczna od dnia ich wejścia w życie
2. Dopuszcza się zmiany umowy polegające na obniżeniu ceny usługi oraz zmiany ilości kilometrów oraz godzin w poszczególnych rodzajach transportu, pod warunkiem braku przekroczenia kwoty, o której mowa w ust. 1
Pakiet 4:
1. Wszelkie zmiany lub uzupełnienia umowy wymagają formy pisemnej ( w postaci stosownego aneksu/ porozumienia ), pod rygorem nieważności. Zamawiający dopuszcza zmiany umowy polegające na:
1) obniżeniu ceny jednostkowej,
2) zmianie ilości w poszczególnych pozycjach, pod warunkiem nie przekroczenia kwoty o której mowa w umowie,
2. Zamawiający dopuszcza również zmiany dotyczące nieistotnych postanowień umowy, tj. zmiany, o których wiedza na etapie postępowania o udzielenie zamówienia nie miałaby wpływu na krąg podmiotów ubiegających się o
udzielenie zamówienia czy też wynik postępowania przetargowego.
3. Strony dopuszczają również możliwość zmiany umowy, w sytuacji zaistnienia konieczności wprowadzenia zmian spowodowanych następującymi okolicznościami:
a) zmiana danych w umowie, związana ze zmianami administracyjno-organizacyjno-prawnymi (np. zmiana numeru rachunku bankowego),
b) zmiany danych teleadresowych,
c) zmiany osób odpowiedzialnych za realizację umowy.
4. Strony dopuszczają możliwość przedłużenia okresu obowiązywania umowy o maksymalnie 3 miesiące, w przypadku nie wykorzystania wartości umowy, o której mowa w umowie w okresie na jaki została zawarta.
5. Z zastrzeżeniem treści pkt. 3 lit. c powyżej oraz pkt. 6 poniżej, wszelkie zmiany umowy wymagają formy pisemnej, pod rygorem nieważności.
6. Zmiana wysokości stawki podatku VAT obowiązuje od dnia wejścia w życie aktów prawnych zmieniających tę stawkę. W tym zakresie nie jest konieczne zawarcie aneksu do umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-11-18 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://www.platformazakupowa.pl/szpital_bieganskiego
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-11-18 10:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-12-15
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Zamawiający wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 1% wartości zamówienia (pakietu) brutto tylko w odniesieniu do pakietów nr 1 – 3