IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
1. Wykonawca przystępując do przetargu zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 5 tys. (pięć tysięcy złotych) zł w terminie do 8 listopada 2019 do godz. 9.00 2. Wadium może być wpłacone w pieniądzu na rachunek bankowy nr 91 9128 0002 2004 4000 3878 0004 w Banku Spółdzielczym Grójec o/Błędów z dopiskiem Wadium do przetargu na „Dowóz uczniów do szkół na terenie Gminy Błędów na 2020-2021 rok” lub wniesione w poręczeniach oraz gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, oraz poręczeniach udzielanych przez podmioty o których mowa w ustawie o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości 3. Dokument potwierdzający wpłatę musi być dołączony do oferty.
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej
(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria |
Znaczenie |
cena |
60,00 |
czas podstawienia autokaru zastępczego na wypadek awarii |
20,00 |
termin płatności faktury |
20,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Nie
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Nie
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data:
godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
U M O W A PRZEWOZU UCZNIÓW DO SZKÓŁ PODSTAWOWYCH I GIMNAZJUM Z TERENU GMINY BŁĘDÓW zawarta w dniu ………………………….r. w Urzędzie Gminy w Błędowie pomiędzy Gminą Błędów zwaną dalej w tekście „Zamawiającym” reprezentowaną przez : 1.Miosława Jakubczaka - Wójta Gminy Błędów a ………………………………………………………………………………………………………….. zwanym dalej „Przewoźnikiem” reprezentowanym przez: …………………………………………………………………………………………………………… Nr ………………………….. NIP: …………………………………, Regon: …………………………. W rezultacie dokonania przez Zamawiającego wyboru oferenta Przewoźnika na podtsawie organizowanej procedury przetargowej w trybie przetargu nieograniczonego została zawarta umowa o następującej treści: §1. 1.Przedmiotem umowy jest usługa polegająca na dowożeniu uczniów na zajęcia szkolne i odwożeniu po zakończeniu zajęć szkolnych z należytą starannością do miejsc zamieszkania ustalonych w „Harmonogramie przewozu uczniów” stanowiącym załącznik nr.1 do umowy samochodami/autokarami do przewozu osób 2. Przewoźnik będzie realizował zamówienie własnym transportem na trasach określonych w harmonogramie w ramach przewozów regularnych specjalnych lub przewozów regularnych ( na podstawie biletów miesięcznych) w krajowym transporcie drogowym na podstawie ustawy o transporcie zbiorowym (Dz.U z 2018 poz. 2016 z późn. zmianami) 3.W celu zapewnienia bezpieczeństwa uczniów i ich opiekunów Przewoźnik powinien użyć do przewozów samochodów osobowych spełniających w szczególności następujące warunki: 1/ sprawnych technicznie – zgodnie z wymogami ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 2018 r., poz. 295 z późn. Zmianami), 2/ posiadających ubezpieczone miejsca dla pasażerów na podstawie zawartej umowy o odpowiedzialności cywilnej zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 24 marca 2000r. w sprawie ogólnych warunków obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych za szkody powstałe w związku z ruchem tych pojazdów (Dz.U. z 2000 Nr 26, poz. 310 z późniejszymi zmianami), 3/ powinny być oznaczone, że przewożą uczniów , 4/ spełniających wymogi sanitarne, 5/ ogrzewanych w okresie jesienno-zimowym. 6/ kierowcy zatrudnieni przez Przewoźnika powinni spełniać warunki określone w Prawie Przewozowym (Dz. U. Z 2017r poz.1983 z późniejszymi zmianami) oraz inne określone w odrębnych przepisach. 4.Dowodem zawarcia umów obowiązkowego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej za szkody powstałe w związku z użyciem przez „przewoźnika” niżej wymienionych samochodów do przewozów uczniów /ubezpieczenie OC/ są polisy ubezpieczeniowe, 5. Przewozów uczniów należy dokonywać zgodnie z warunkami ustalonymi w „Harmonogramie przewozu uczniów”- dokument ten stanowi odpowiednio załącznik Nr 1 do umowy. 6. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany „Harmonogramu przewozów uczniów, uczniów w tym również zmiany tras dowozu do szkół, jeżeli uzasadniona potrzeba zostanie zgłoszona przez dyrektorów szkół §2 1.Wymagany termin rozpoczęcia dowozu ustala się na dzień 2 stycznia 2020 r. 2. Wymagany termin zakończenia – 25.06.2021 3. Przewozy odbywać się będą 5 dni w tygodniu z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od nauki, przerw świątecznych i ferii zimowych. 4. Przewóz uczniów odbywać się będzie dwukrotnie w ciągu dnia ,w tym: a/ dowóz uczniów do szkoły na zajęcia lekcyjne , b/ dowóz uczniów po zajęciach lekcyjnych do miejsc zamieszkania. c/ 5 wyjazdów w łącznym wymiarze 1000 km na wyjazdy organizowane przez szkoły w terminach uzgodnionych z Przewoźnikiem §3. 1.Strony ustalają, że obowiązującą formą wynagrodzenia zgodnie z ofertą Przewoźnika będzie comiesięczna Faktura wraz z podatkiem VAT 2. Ustalone w tej formie niezmienne wynagrodzenie Przewoźnika w czasie obowiązywania niniejszej umowy wyraża się kwotą: a) W okresie od 02.01.2020 do 25.06.2021 …………………. zł za przewóz jednego ucznia na miesiąc brutto, w tym podatek VAT ………………………. zł Podatek VAT wynosi ………………….% i zostanie naliczony w fakturach wystawionych przez Przewoźnika. b) Dowóz uczniów na wyjazdy szkolne, zielone szkoły, wycieczki w wymiarze 5 wyjazdów o łącznej ilości 1000 km w okresie od 02.01.2020 do 25.06.2021 W wysokości ………...………….. brutto za km w tym podatek VAT………………. zł Podatek VAT wynosi ………………….% i zostanie naliczony w fakturach wystawionych przez Przewoźnika. Przedmiot umowy za 100 km wynosi ………...…. brutto za km w tym podatek VAT………………. zł .Podatek VAT wynosi ………………….% i zostanie naliczony w fakturach. 3. Całość zamówienia wynosi:………………. Brutto: słownie …………………………………….) w tym podatek VAT w wysokości ….% wynosi ……………….zł 4.Do powyższych rozliczeń ma zastosowanie art. 5a ustawy z dnia 20 czerwca 1992 roku o uprawnieniach do ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu drogowego (Dz. U z 2018 roku poz. 275 z późn. zmianami) 5. Dopuszcza się zmianę liczby kupowanych biletów miesięcznych(+/-10%) w danym miesiącu i w związku z tym należy zastosować korektę wynagrodzenia. 6.Należność za przewóz płatna będzie przelewem na konto Przewoźnika w ciągu 30-stu dni od otrzymania faktury VAT. 7.Ustala się miesięczne wynagrodzenie za przewóz opiekuna w wysokości 1 zł §4. 1 Strony postanawiają, że rozliczenie za wykonane przewozy będzie się odbywało na podstawie faktury VAT wystawionej przez „Przewoźnika „ za okresy miesięczne uwzględniając ilość uczniów x koszt jednostkowy.W przypadku wyjazdów wycieczkowych ilość km x stawka za 1 km. Fakturę wystawiać należy - Nabywca: Gmina Błędów ul. Sadurkowska 13 05-620 Błędów NIP: 797-19-03-240 ,Odbiorca: Zespół Oświaty Gminnej w Błędowie ul. Stary Rynek 9, 05-620 Błędów, 2. Zamawiający zobowiązany jest do zapłaty należności w terminie……………… dni od otrzymania od „Przewoźnika” faktury akceptowanej przez dyrektora gimnazjum. 3. W wypadku zwłoki w zapłacie faktury Zamawiający zobowiązany jest do zapłaty odsetek ustawowych za każdy dzień zwłoki. §5. 1.W związku z realizacją przedmiotu umowy dyrektor szkoły, do której dowożeni i odwożeni są uczniowie, ma obowiązek : 1/zapewnienia opieki i nadzoru nad uczniami w czasie dowozów i odwozów na wyznaczonych trasach oraz w czasie wsiadania i wysiadania na przystankach , 2/ma prawo odmówić wyjazdu uczniów na trasę dowozu lub odwozu bez ponoszenia z tego tytułu konsekwencji finansowych w wypadku podstawienia przez „Przewoźnika” samochodu nie zapewniającego wymogów bezpieczeństwa przewozu o których mowa w § 1.ust.2 niniejszej umowy § 6. W związku z realizacją przedmiotu umowy „Przewoźnik”: 1/ ponosi odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną przewożonym uczniom i ich opiekunom w zakresie określonym w: a/ zawartej umowie ubezpieczenia oc na podstawie rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 marca 2000r w sprawie ogólnych warunków obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych za szkody powstałe w związku z ruchem tych pojazdów/Dz.U. z2000 r Nr.26, poz.310 ,ustawy z dnia 15 listopada 1984r- Prawo przewozowe /Dz. U. z 2017 r poz.1983 / oraz w Kodeksie Cywilnym. §7. W czasie dowozu do szkoły lub miejsca zamieszkania w samochodzie osobowym mogą przebywać uczniowie ich opiekunowie oraz inne osoby. §8. 1. Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli dowozów w zakresie: 1/ punktualności dowozów do szkoły, 2/ ogrzewania i warunków sanitarnych, 3/sprawdzenia uprawnień osób przebywających w samochodzie na trasie dowozu do szkoły lub odwozu do miejsca zamieszkania uczniów i opiekunów. 2. Osobą upoważnioną do kontroli dowozów jest dyrektor szkoły do której dowożeni są uczniowie lub na podstawie jego upoważnienia inne osoby oraz osoba upoważniona przez jego Przewoźnika. §9. 1. Naprawienie szkody wynikłej z niewykonania lub nienależytego wykonania postanowień niniejszej umowy nastąpi przez zapłatę określonej sumy-kary umownej. 2.Kary będą naliczone w następujących wypadkach i wysokościach 1/Przewoźnik płaci Zamawiającemu kary umowne: a/ za odstąpienie od umowy z przyczyn zależnych od Przewoźnika w wysokości 5.000zł, b/ za niewykonanie jednego dowozu uczniów do którejkolwiek szkoły na terenie gminy w konkretnym dniu nauki szkolnej w wysokości 600 zł. c/ za niewykonanie jednego odwozu uczniów z którejkolwiek szkoły na terenie gminy do ich miejsca zamieszkania w konkretnym dniu nauki szkolnej w wysokości 600 zł. 3.Strony zastrzegają sobie prawo do dochodzenia odszkodowania uzupełniającego przenoszącego wysokość zastrzeżonych kar umownych do wysokości rzeczywiście poniesionej szkody przed sądami powszechnymi. 4. Zamawiający ma prawo potrącić bez zgody Przewoźnika naliczone kary umowne wraz z odsetkami ustawowymi za zwłokę od tych kar w wynagrodzenia ustalonego w § 3 ust.2 niniejszej umowy. § 10. W razie opóźnienia w zapłacie wierzytelności pieniężnych strony zobowiązują się do zapłaty ustawowych odsetek za opóźnienie. § 11. 1.Stronom przysługuje prawo odstąpienia od umowy w następujących sytuacjach: 2.Zamawiającemu przysługuje prawo odstąpienia od umowy: 1/ w razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach., 2/jeżeli zostanie ogłoszona upadłość lub rozwiązanie firmy „Przewoźnika” 3/jeżeli zostanie wydany nakaz zajęcia majątku Przewoźnika, 4/ jeżeli przewoźnik nie rozpoczął przewozów do którejkolwiek szkoły bez uzasadnionych przyczyn oraz nie kontynuuje ich pomimo wezwania Zamawiającego złożonego na piśmie, 5/ jeżeli Przewoźnik przerwał przewozy z przyczyn niezależnych od Zamawiającego na okres dłuższy niż dwa dni do którejkolwiek szkoły na terenie gminy, 6/ w wypadku stwierdzenia przez Zamawiającego, że samochody osobowe podstawione do przewozu uczniów, bądź też kierowcy upoważnieni do ich obsługi powodują zagrożenie dla zdrowia lub życia przewożonych uczniów. 3.Przewoźnikowi przysługuje prawo odstąpienia od umowy: 1/ jeżeli Zamawiający nie wywiązuje się z obowiązku zapłaty faktur mimo dodatkowego wezwania, w terminie jednego miesiąca od upływu terminu na zapłatę faktur określonego w niniejszej umowie, 2/ jeżeli Zamawiający zawiadomi „Przewoźnika”, iż wobec zaistnienia uprzednio nie przewidzianych okoliczności, o których mowa w ust.2 pkt.1 niniejszego paragrafu nie będzie mógł spełnić swoich zobowiązań umownych wobec Niego. 4.Odstąpienie od umowy powinno nastąpić w formie pisemnej pod rygorem nieważności takiego oświadczenia i powinno zawierać uzasadnienie. 5.W wypadku odstąpienia od umowy „Przewoźnika” oraz Zamawiającego obciążają następujące obowiązki szczegółowe: 1/ w terminie 7 dni od daty odstąpienia od umowy „Przewoźnik” przy udziale Zamawiającego sporządzi szczegółowy protokół w zakresie dokonanych przewozów wg stanu na dzień odstąpienia stanowiący podstawę do zapłaty wynagrodzenia, 2/ Zamawiający obowiązany jest do zapłaty wynagrodzenia za dokonane przewozy zgodnie z ustaleniami protokołu, o których mowa w pkt.l 3/ w sprawach spornych, jeżeli ugoda nie zostanie zawarta, Strony sporządzają odrębny protokół rozbieżności. § 12. Umowę przewozów zawiera się na czas oznaczony od dnia 2 stycznia 2020r do 25 czerwca 2021 r. § 13. W przypadku okresu ubezpieczenia krótszego niż czas realizacji umowy Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć Zamawiającemu sukcesywnie nowy dokument lub polisę obejmującą pozostały okres. § 14. Umowę kontrasygnuje Skarbnik Gminy. § 15. 1.Artykuł 144 ust.1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r z późn. Zmianami Prawo zamówień publicznych zakazuje zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Przewoźnika, chyba że konieczność wprowadzenia takich zmian wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy lub zmiany te są korzystne dla Zamawiającego. 2. Zmiana umowy dokonana z naruszeniem przepisu ust.1 jest nieważna. 3.Każda zmiana postanowień niniejszej umowy wymaga formy pisemnej w postaci aneksu pod rygorem nieważności. §16. Właściwymi do rozpoznawania sporów, które mogą wyniknąć w trakcie realizacji niniejszej umowy jest Sąd Rejonowy w Grójcu. § 17. W sprawach nie uregulowanych niniejszą umową stosuje się przepisy Kodeksu Cywilnego, ze szczególnym uwzględnieniem tytułu XXV pod nazwą „Umowa przewozu” dział I i dział II, przepisy Ustawy z dnia 15 listopada 1984 r – Prawo Przewozowe /DZ.U. z 2017 r. poz. 1983 oraz przepisy rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 marca 2000r w sprawie ogólnych warunków obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych za szkody powstałe w związku z ruchem tych pojazdów/Dz.U. z 2000r Nr.26 poz.310 § 18. Umowę niniejszą sporządza się w trzech jednobrzmiących egzemplarzach, z których dwa otrzymuje Zamawiający a jeden „Przewoźnik”. Załączniki do umowy 1. Harmonogram przewozu uczniów
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
1.Wysokość zabezpieczenia należytego wykonania umowy wynosi 5% ceny umowy 2.Zabezpieczenie może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub w kilku następujących formach: a. pieniądzu; b. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym; c. gwarancjach bankowych; d. gwarancjach ubezpieczeniowych; e. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 3. Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu wykonawca wpłaca przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego. 4. Wykonawca najpóźniej w dniu podpisania umowy wnosi 100% ustalonej w ust.1 kwoty zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 5. W przypadku wnoszenia zabezpieczenia w innej formie niż pieniądz musi być ono wniesione najpóźniej w dniu zawarcia umowy w pełnej wysokości czyli w kwocie stanowiącej równowartość 5% ceny ofertowej i terminie ważności. 6. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy, o którym mowa w ust.1 zwrócone zostanie na następujących zasadach: - 70 % całości zabezpieczenia w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez zamawiającego za należycie wykonane - pozostałe 30 % w terminie 15-stu dni po upływie okresu rękojmi 7. W przypadku wnoszenia przez Wykonawcę zabezpieczenia należytego wykonania umowy w formie gwarancji lub poręczenia zabezpieczenie musi być bezwarunkowe, nieodwołalne, nie podlegające przeniesieniu na rzecz osób trzecich i płatne na pierwsze żądanie Zamawiającego. Gwarancja/poręczenia powinny zawierać oprócz elementów właściwych dla każdej firmy, określonych przepisami prawa : nazwę i adres Zamawiającego, nazwę i adres Wykonawcy, nazwę postępowania przetargowego, określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem, termin ważności gwarancji/poręczenia (nie krótszy niż termin realizacji umowy oraz okres rękojmi za wady),
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
I. Zmiana umowy w sprawie zamówienia publicznego może nastąpić w przypadku: a) Ustawowej zmiany stawki podatku od towarów i usług (VAT) b) Zaistnienia po zawarciu umowy, przypadku siły wyższej, przez którą na potrzeby niniejszego warunku rozumieć należy zdarzenie zewnętrzne wobec łączącej strony więzi prawnej: o charakterze niezależnym od stron, którego strony nie mogły przewidzieć przed zawarciem umowy, którego nie można uniknąć ani któremu strony nie mogły zapobiec przy zachowaniu należytej staranności, której nie można przypisać drugiej stronie. Za siłę wyższą warunkującą zmianę umowy uważać się będzie w szczególności: powódź, pożar, i inne klęski żywiołowe, zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne, działania wojenne, nagłe załamania warunków atmosferycznych, promieniowanie lub skażenia. c) Gdy zaistnieje inna, niemożliwa do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, za którą żadna ze Stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkująca brakiem możliwości należytego wykonania umowy, zgodnie z SIWZ – Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy, w szczególności terminu realizacji zamówienia.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym
(jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data:
2019-11-08, godzina:
09:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
jezyk polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do:
okres w dniach:
30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane
Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe: