NAJEM SAMOCHODÓW OSOBOWYCH DLA WOJEWÓDZKIEGO OŚRODKA RUCHU DROGOWEGO W TORUNIU I

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
NAJEM SAMOCHODÓW OSOBOWYCH DLA WOJEWÓDZKIEGO OŚRODKA RUCHU DROGOWEGO W TORUNIU I ODDZIAŁU TERENOWEGO WORD W GRUDZIĄDZU – Z PODZIAŁEM NA CZĘŚCI
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoToruń
  • WojewództwoKujawsko-pomorskie
  • Rodzaj zamówieniaDostawy
  • Rodzaj zamawiającegoInny
  • Termin składania wniosków2019-10-29
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • ZamawiającyWojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego
  • Data publikacji ogłoszenia2019-10-15
  • Numer ogłoszenia610106-N-2019
TREŚĆ PRZETARGU


Ogłoszenie nr 610106-N-2019 z dnia 2019-10-15 r.

Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego: NAJEM SAMOCHODÓW OSOBOWYCH DLA WOJEWÓDZKIEGO OŚRODKA RUCHU DROGOWEGO W TORUNIU I ODDZIAŁU TERENOWEGO WORD W GRUDZIĄDZU – Z PODZIAŁEM NA CZĘŚCI
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie

Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego, krajowy numer identyfikacyjny 87063576200000, ul. ul. Polna 109/111  , 87-100  Toruń, woj. kujawsko-pomorskie, państwo Polska, tel. 56 653 82 82, e-mail admin@word.torun.pl, faks 56 653 82 83.
Adres strony internetowej (URL): www.word.torun.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny (proszę określić):
samorządowa wojewódzka osoba prawna
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Tak
bip2.word.torun.pl

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
bip2.word.torun.pl

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
ofertę wraz z załącznikami należy złożyć w formie papierowej osobiście lub przesłać za pośrednictwem Poczty Polskiej lub kurierskiej
Adres:
Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego w Toruniu ul. Polna 109/111 87-100 Toruń sekretariat II piętro bud. administracyjnego

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: NAJEM SAMOCHODÓW OSOBOWYCH DLA WOJEWÓDZKIEGO OŚRODKA RUCHU DROGOWEGO W TORUNIU I ODDZIAŁU TERENOWEGO WORD W GRUDZIĄDZU – Z PODZIAŁEM NA CZĘŚCI
Numer referencyjny: NG.261.7.2019
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Dostawy
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Tak
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:
wszystkich części
Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:
Zamawiający nie wprowadza wymogu łącznego złożenia oferty na obie części. Wykonawca może złożyć ofertę na Część I albo Część II albo Część I i II łącznie.
Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Przedmiotem zamówienia objętym niniejszym postępowaniem jest najem bez limitu kilometrów dla Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Toruniu: DLA CZĘŚCI I od 15 do 18 (piętnastu – osiemnastu) sztuk samochodów osobowych, fabrycznie nowych, jednej marki i jednego modelu, w kolorach zgodnych z Załącznikiem nr 7A do SIWZ i projektem umowy będącym Załącznikiem nr 6A do SIWZ, przystosowanych do egzaminowania na kategorię B prawa jazdy oraz wyposażonych w instalację elektryczną dostosowaną (Załącznik nr 10) do podłączenia urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk z przebiegu egzaminu praktycznego, zgodnie z wymogami niniejszej SIWZ, W sytuacji uzasadnionej zmianą potrzeb Zamawiającego dopuszcza się możliwość zmniejszenia lub zwiększenia liczby samochodów branych przez Zamawiającego w najem, przystosowanych do prowadzenia egzaminów na kat. B, jednakże w każdym wypadku: 1) liczba samochodów w okresie poszczególnych wymian określonych w harmonogramie nie może być mniejsza niż 15 i większa niż 18, 2) o zamiarze zmniejszenia lub zwiększenia liczby samochodów na kolejny okres najmu Zamawiający jest zobowiązany powiadomić Wykonawcę, z wyprzedzeniem 60 dniowym licząc datę kolejnej wymiany. DLA CZĘŚCI II 1 (jednego) samochodu osobowego, przystosowanego do przeprowadzenia egzaminów na kategorię B + E prawa jazdy, zgodnego ze specyfikacją techniczną stanowiącą Załącznik nr 7B i projektem umowy będącym Załącznikiem nr 6B do SIWZ. Opisy wymagań technicznych samochodów, będących przedmiotem zamówienia zawierają Załączniki nr 7A i 7B do SIWZ, natomiast wymagań dotyczących instalacji elektrycznej do montażu urządzeń do rejestracji przebiegu państwowego egzaminu praktycznego kat. B – Załącznik nr 10 do SIWZ. 1.3. Wymagania wspólne dla CZĘŚCI I i II 1.3.1. W całym okresie obowiązywania umowy najmu Wykonawca jest zobowiązany, dla każdego dostarczanego samochodu, zapewnić pakiet ubezpieczeniowy OC/NNW/Assistance. Ubezpieczenie NNW powinno obejmować kierującego i pasażerów z sumą ubezpieczenia nie mniejszą niż 10 000,00 zł na każdą osobę. Samochody winny być ubezpieczone przez cały okres trwania umowy – Wykonawca odpowiada za zapewnienie ciągłości ubezpieczenia, w szczególności zobowiązuje się do terminowego i kompletnego opłacania składek. Zamawiający dopuszcza możliwość ubezpieczenia (doubezpieczenia) pojazdów przez Wykonawcę także w zakresie Autocasco. W przypadku braku ubezpieczenia w zakresie Autocasco wszelkie szkody pokrywane będą przez Wykonawcę. Zamawiający zwolniony jest z wszelkich roszczeń dotyczących szkody w pojeździe, jak również wszelkich innych szkód. 1.3.2. Najmowane samochody muszą być fabrycznie nowe i wyprodukowane nie wcześniej niż 12 miesięcy przed datą dostarczenia (dotyczy zarówno pierwszej dostawy jak i kolejnych wymian), kompletne, wolne od wad konstrukcyjnych, materiałowych, wykonawczych i prawnych, dopuszczone do obrotu na terenie Rzeczypospolitej Polskiej oraz spełniać wymogi określone dla pojazdów przystosowanych dla szkolenia i egzaminowania, w szczególności wymienione w Rozporządzeniach: 1)Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 roku w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz.U. z 2016 r. poz. 2022 tekst jednolity); 2)Ministra Infrastruktury w sprawie egzaminowania osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez egzaminatorów oraz wzorów dokumentów stosowanych w tych sprawach (Dz.U. z 2019 r., poz. 1206) i posiadać odpowiednią adnotację w dowodzie rejestracyjnym lub dokumencie stwierdzającym dopuszczenie samochodu do ruchu, a gdyby normy w danym zakresie uległy zmianie to pojazdy zostaną dostosowane do znowelizowanych norm. 1.3.3. Najmowane samochody wykorzystywane będą w Wojewódzkim Ośrodku Ruchu Drogowego w Toruniu i w Oddziale Terenowym w Grudziądzu. 1.3.4. Wykonawca dostarczy najmowane samochody do siedziby Zamawiającego oraz Oddziału Terenowego WORD w Grudziądzu, na własny koszt i ryzyko. Wykonawca odpowiedzialny jest za odbiór samochodów w przypadku ich wymiany lub konieczności dokonania naprawy z siedziby Zamawiającego w Toruniu oraz z jego Oddziału Terenowego w Grudziądzu. 1.3.5. Odbiór zdawanych samochodów od Zamawiającego przez Wykonawcę powinien nastąpić nie później niż 7 dni od daty dostarczenia do Zamawiającego nowych samochodów (dot. kolejnych wymian). W przypadku przewidywania przez Wykonawcę, przekroczenia tego terminu, Wykonawca poinformuje Zamawiającego. Ewentualne przedłużenie terminu nastąpi na warunkach określonych przez Zamawiającego. 1.3.6. Wykonawca zobowiązany jest wskazać autoryzowaną stację obsługi pojazdów położoną na terenie Województwa Kujawsko – Pomorskiego. 1.3.7. Wykonawca odpowiedzialny jest za wykonywanie wszelkich czynności związanych z serwisowaniem, przeglądami, naprawami dostarczanych samochodów niezbędnych dla ich prawidłowego użytkowania, wymianą i przechowywaniem opon oraz likwidacją szkód. Czynności te realizowane będą staraniem Wykonawcy i na jego koszt. 1.3.8. W przypadku, gdy producent najmowanych samochodów w trakcie realizacji Zamówienia wprowadzi do zaoferowanego modelu samochodu zmiany, Zamawiający dopuści dostarczenie zmienionego modelu pod warunkiem, iż zmiany te nie oznaczają zmiany marki ani modelu samochodu i nie będą sprzeczne z wymogami określonymi w aktualnie obowiązującym Rozporządzeniu w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia. 1.3.9. Zamawiający ponosić będzie koszty wynikające z bieżącej eksploatacji pojazdu, m.in. koszty paliwa, płynów do spryskiwaczy i chłodnicy, przepalonych żarówek i naprawy uszkodzonych opon i felg. Pozostałe koszty obciążają Wykonawcę. 1.3.10. Zamawiający wymaga dostarczenie kompletu opon zimowych na felgach stalowych dla każdego pojazdu, co najmniej jeden raz na cały okres trwania zamówienia. Opony zimowe winny być dostarczone wraz z pojazdami w pierwszej dostawie. Wymiany na opony letnie lub zimowe oraz koszt tych wymian ponosi Zamawiający. Kolejne wymiany opon (zimowe-letnie itd.) dokonywane będą przez Zamawiającego i na jego koszt. 1.3.11. Zamawiający przewiduje w najmowanych samochodach roczny przebieg do 15 000 km, rozliczany w całym okresie eksploatowania danego pojazdu. Jest to jednak jedynie wielkość przewidywana, której przekroczenie nie może stanowić podstawy do jakichkolwiek roszczeń ze strony Wykonawcy w stosunku do Zamawiającego. 1.3.12. Przedmiot zamówienia (pierwsza dostawa) zostanie odebrany w siedzibie Zamawiającego, w obecności upoważnionych przedstawicieli Wykonawcy i Zamawiającego zgodnie z ustalonym przez Strony harmonogramem dostaw, jednak nie później niż do dnia 14 lutego 2020 roku. 1.4. Częstotliwość wymian pojazdów 1.4.1. W okresie trwania umowy Zamawiający: DLA CZĘŚCI I • wymaga minimum jednokrotnej wymiany samochodów po upływie 24 m-cy jednak nie później niż do dnia 30 kwietnia 2022 roku a • dopuszcza dwukrotną albo trzykrotną wymianę samochodów opisanych w ust. 1.2.1. CZĘŚĆ I, przystosowanych do egzaminowania na kategorię B prawa jazdy na samochody fabrycznie nowe tej samej marki i modelu, bez istotnych zmian konstrukcyjnych. przy czym wymiany zrealizowane zostaną odpowiednio w terminach do: *Wymiana pojazdów wymienianych w cyklu 12–miesięcznym nastąpi do 30 kwietnia w latach 2021, 2022, 2023; *Wymiana pojazdów wymienianych w cyklu 18 – miesięcznym nastąpi: pierwsza do 16 września 2021 roku, druga do 15 kwietnia 2023 roku. DLA CZĘŚCI II • wymaga jednokrotnej wymiany samochodów po upływie 24 m-cy jednak nie później niż do dnia 30 kwietnia 2022 roku a • dopuszcza dwukrotną albo trzykrotną wymianę samochodu opisanego w ust. 1.2.1. dla CZĘŚĆ II, przystosowanego do egzaminowania na kategorię B + E prawa jazdy na samochód fabrycznie nowy tej samej marki i modelu, bez istotnych zmian konstrukcyjnych, w cyklu 12 lub 18 lub 24 miesięcznym licząc od daty pierwszej dostawy. przy czym wymiany zrealizowane zostaną odpowiednio w terminach do: *Wymiana pojazdów wymienianych w cyklu 12–miesięcznym nastąpi do 30 kwietnia w latach 2021, 2022, 2023; *Wymiana pojazdów wymienianych w cyklu 18 – miesięcznym nastąpi: pierwsza do 16 września 2021 roku, druga do 15 kwietnia 2023 roku. W sytuacji, gdy oferta obejmuje zarówno pojazdy kat. B jak również pojazd kat. B+E, Zamawiający dopuszcza różne terminy wymian. 1.4.2. O częstotliwości (liczbie) wymian decyduje Wykonawca. 1.4.3. Z zachowaniem postanowień ust. 1.4.1 częstotliwość wymiany i jego termin ustala Wykonawca przedkładając szczegółowy harmonogram dostaw, jako załącznik do Umowy łącznie z ofertą. Terminy wymiany (bez względu na ich częstotliwość) muszą być zgodne z terminami wymiany samochodów określonymi przez Wykonawcę w Załączniku nr 11 do SIWZ.

II.5) Główny kod CPV: 34110000-1
Dodatkowe kody CPV:


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:  48   lub dniach:
lub
data rozpoczęcia: 2020-03-02   lub zakończenia: 2024-03-01

II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie złożonego oświadczenia z art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. - Załącznik nr 2 do SIWZ – dla CZĘŚCI I i II;
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Zamawiający uzna spełnienie warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, wówczas jeżeli Wykonawca wykaże posiadanie opłaconej polisy w kwocie min. 200 000,00 zł potwierdzającej, że Wykonawca jest ubezpieczony w zakresie szkód, które mogą zaistnieć w związku ze zdarzeniami losowymi, m.in. w zakresie odpowiedzialności cywilnej, w zakresie następstw nieszczęśliwych wypadków, dotyczących pracowników i osób trzecich, które to wypadki mogą powstać w związku z prowadzoną działalnością związaną z przedmiotem zamówienia – dla CZĘŚCI I i II.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: Dla CZĘŚCI I O zamówienie może ubiegać się Wykonawca, który wykaże zrealizowanie w ciągu ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwóch dostaw, z których każda obejmowała min. 10 nowych samochodów osobowych wraz z podaniem ich wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz, których dostawy te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz, którego dostawy były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty. Dopuszcza się uwzględnianie (sumowanie) dostaw realizowanych na podstawie odrębnych zamówień (podstawowych, uzupełniających, dodatkowych) pod warunkiem, że są one elementem jednego przedsięwzięcia. Dla CZĘŚCI II O zamówienie może ubiegać się Wykonawca, który wykaże zrealizowanie w ciągu ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwie dostawy, z których każda obejmowała min. 1 nowy samochód osobowy spełniający wymagania techniczne w zakresie kat. B+E prawa jazdy wraz z podaniem wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotu, na rzecz, którego dostawy te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz, którego dostawa była wykonywana, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Nie
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)







III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Tak
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
w celu wykazania braku podstaw wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia – dla CZĘŚCI I i II: 1.1.1. aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 1.1.2. aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 14 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 1.1.3. aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 21 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 1.1.4. odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp; 1.1.5. oświadczenia Wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne (Załącznik nr 12 do SIWZ). Jeżeli Wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, przedstawia w odniesieniu do tych podmiotów dokumenty wymienione w ppkt 1.1.1 – 1.1.5 niniejszego ETAPU.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu - dla CZĘŚCI I i II: 1.2.1 opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę minimum 200.000,00 zł – dla CZĘŚCI I lub II. W przypadku oferty składanej na obie części minimalna suma ubezpieczenia wynosi również 200 000,00 zł. 1.2.2 wykaz dostaw (wg wzoru Załącznika nr 8 do SIWZ) wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie obejmujących, co najmniej 2 dostawy, z których każda obejmowała min. 10 nowych samochodów osobowych wraz z podaniem ich wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz, których dostawy te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty – dla CZĘŚCI I. Dopuszcza się uwzględnianie (sumowanie) dostaw realizowanych na podstawie odrębnych zamówień (podstawowych, uzupełniających, dodatkowych) pod warunkiem, że są one elementem jednego przedsięwzięcia. 1.2.3. wykaz dostaw (wg wzoru Załącznika nr 8 do SIWZ) wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie obejmujących, co najmniej 2 dostawy, z których każda obejmowała min. 1 nowy samochód osobowy spełniający wymagania techniczne w zakresie kat. B+E prawa jazdy wraz z podaniem wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotu, na rzecz, którego dostawy te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz, którego dostawa była wykonywana, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów inne dokumenty – dla CZĘŚCI II.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt 1.2.1 - 1.2.2 lub pkt 1.2.1. – 1.2.3 w zakresie wymaganym dla Wykonawcy. Uwaga (dotycząca wszystkich oświadczeń i dokumentów): 1.Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub brak podstaw wykluczenia, jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego Wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2018 r. poz. 696), 2.W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępność i oświadczeń lub dokumentów, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumenty, 3.W przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia lub spełniania warunków udziału w postępowaniu, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez Wykonawcę i pobranych samodzielnie przez Zamawiającego dokumentów, 4.W przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, które znajdują się w posiadaniu Zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez Zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy, Zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy (brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu określonych przez Zamawiającego), korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne. 5.Jeżeli Wykonawca nie złoży oświadczeń, o których mowa w Rozdz. V SIWZ, oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, Zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia, poprawienia w terminie przez siebie wskazanym, chyba, że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlegałaby odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 6.Jeżeli oświadczenia lub inne złożone przez Wykonawcę dokumenty budzą wątpliwości Zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz, którego dostawy lub usługi były wykonane (…), o dodatkowe informacje lub dokumenty w tym zakresie. Wykonawca jest zobowiązany wykazać, nie później niż na dzień składania ofert, spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy tj. określonych w niniejszym rozdziale SIWZ, i braku podstaw do wykluczenia z powodów, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM 1. Każda oferta musi być zabezpieczona wadium, dlatego Wykonawca przystępujący do postępowania zobowiązany jest do jego wniesienia. 2. Wadium należy wnieść w wysokości: 2.1 dla CZĘŚCI I 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych), 2.2 dla CZĘŚCI II 1 000,00 zł (słownie: jeden tysiąc złotych). 3. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Decyduje data wpływu środków do Zamawiającego. 4. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą i może być wniesione w formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych. 5. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 5.1 pieniądzu – przelewem na konto Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Toruniu, Bank Millenium S.A. rachunek numer: 70 1160 2202 0000 0000 6090 0897 z informacją – „WADIUM NAJEM SAMOCHODÓW OSOBOWYCH DLA WOJEWÓDZKIEGO OŚRODKA RUCHU DROGOWEGO W TORUNIU I ODDZIAŁU TERENOWEGO WORD W GRUDZIĄDZU – Z PODZIAŁEM NA CZĘŚCI CZĘŚĆ ……………………” 5.2 poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 5.3 gwarancjach bankowych; 5.4 gwarancjach ubezpieczeniowych; 5.5 poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2018 r. poz. 110) – dokument należy złożyć w oryginale w siedzibie Zamawiającego, pok. nr 5 lub 6. 6. W przypadku, gdy Wykonawca wnosi wadium w innej formie niż pieniądz z treści złożonego dokumentu musi w szczególności jednoznacznie wynikać: 6.1 nazwa zleceniodawcy (Wykonawcy), beneficjanta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta/poręczyciela podmiotu udzielającego gwarancji/poręczenia) oraz adres ich siedzib, 6.2 określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem, 6.3 kwota gwarancji/poręczenia, 6.4 termin ważności gwarancji/poręczenia, obejmujący cały okres związania ofertą, począwszy od dnia wyznaczonego na dzień składania ofert, 6.5 bezwarunkowe, nieodwołalne, płatne na pierwsze żądanie zgłoszenie przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w przypadku wystąpienia zdarzeń, o których mowa w art. 46 ust. 4a lub ust. 5 ustawy. 7. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 8. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 pkt. 4a. 9. Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 10. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 11. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 12. Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu, Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami w sytuacji, gdy: 13.1 Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, 13.2 Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Prawo zamówień publicznych, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę, jako najkorzystniejszej. 14. Na wniosek Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą Zamawiający zaliczy wadium wpłacone w pieniądzu na poczet zabezpieczenia należytego wykonania Umowy. 15. Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcę, który nie wniósł wadium do upływu terminu składania ofert, na przedłużony okres związania ofertą lub w terminie, o którym mowa w art. 46 ust. 3 ustawy, albo nie zgodził się na przedłużenie okresu związania ofertą. Jednocześnie ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą. 16. W zakresie wadium obowiązują uregulowania Prawa zamówień publicznych zawarte w art. 45 i 46 ustawy Prawa zamówień publicznych.

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Nie
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Nie
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Nie
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
Nie

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Nie
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
Cena - Część I 60,00
Ocena z jazdy próbnej - Część I 20,00
Zużycie paliwa - Część I 10,00
Możliwość zainstalowania instalacji zasilającej silnik w paliwo gazowe LPG bez utraty gwarancji w samochodach egzaminacyjnych przystosowanych do przeprowadzania egzaminów na kategorię B prawa jazdy - Część I 10,00
Cena - Część II 60,00
Ocena z jazdy próbnej - Część II 25,00
Zużycie paliwa - Część II 15,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji Nie
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: Nie
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań: Nie
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
2.3 Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany postanowień zawartej Umowy w stosunku do treści oferty w przypadkach określonych w art. 144 ustawy Pzp. 2.4. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień zawartej Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy w przypadku wystąpienia konieczności dokonania zmian uzasadnionych zmianą przepisów prawa oraz w opisanym poniżej zakresie. 2.4.1. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany Umowy w zakresie terminów realizacji przedmiotu zamówienia jedynie, jeśli wynikać to będzie z okoliczności o charakterze obiektywnym, których nie można było przewidzieć w chwili składania oferty takich, jak w szczególności: 1) zmiana przepisów prawa mająca wpływ na zakres lub sposób realizacji przedmiotu zamówienia, 2) wystąpienie siły wyższej, której działanie uniemożliwiło terminową realizację przedmiotu zamówienia, działanie siły wyższej rozumiane jest, jako wszelkie nadzwyczajne zdarzenia o charakterze zewnętrznym, niemożliwe do przewidzenia, takie jak katastrofy, pożary, powodzie, wybuchy, ataki terrorystyczne, niepokoje społeczne, strajki, z wyjątkiem strajku u Wykonawcy, działania wojenne, 3) jeśli wynikać to będzie z przerw w realizacji przedmiotu zamówienia, powstałych z przyczyn wyłącznie zależnych od Zamawiającego, (W przypadku zaistnienia ww. okoliczności termin zostanie przedłużony o czas niezbędny do zrealizowania przedmiotu zamówienia, co zostanie ustalone za porozumieniem obu Stron Umowy w oparciu o ww. okoliczności.) 4) jeżeli wystąpią opóźnienia w dokonaniu określonych czynności lub ich zaniechanie przez właściwe organy administracji państwowej, które nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność; 5) gdy wystąpią opóźnienia w wydawaniu decyzji, zezwoleń, uzgodnień, itp., do wydania, których właściwe organy są zobowiązane na mocy przepisów prawa, jeżeli opóźnienie przekroczy okres, przewidziany w przepisach prawa, w którym ww. decyzje powinny zostać wydane oraz nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność; 6) przedłużającej się niezależnej od Wykonawcy procedury udzielenia niniejszego zamówienia np. w związku z ewentualnym odwołaniem; 7) opóźnień związanych z wewnętrznym obiegiem dokumentów u Zamawiającego, niezależnych od Wykonawcy. 2.4.2. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia, co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podanych warunków ich wprowadzenia (warunek), tj.: 1) odnośnie do zmian sposobu spełnienia świadczenia ze względu na zmiany technologiczne, w szczególności; a) pojawienie się na rynku, części, materiałów lub urządzeń, modeli samochodów nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotu Umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu Umowy, b) pojawienie się nowszej technologii wykonania przedmiotu zamówienia pozwalającej na zaoszczędzenie czasu realizacji zamówienia lub jego kosztów, jak również kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu Umowy, c) konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w ofercie, dokumentacji technicznej w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem umowy, d) konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa przy czym zmiany wskazywane w pkt 1 lit a) - d) będą wprowadzane wyłącznie w powiązaniu z niezwiększeniem wynagrodzenia Wykonawcy, a w przypadku dostarczania, w wyniku zmiany urządzeń lub materiałów, na które wymagane było posiadanie określonych prawem świadectw, certyfikatów lub innych podobnych zaświadczeń, takie świadectwa, certyfikaty lub zaświadczenia będą zawsze wymagane wobec urządzeń lub materiałów, zastępujących te proponowane w ofercie, 2) w przypadku pozostałych zmian: a) siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu Umowy zgodnie z SIWZ; b) rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu Umowy; c) zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi, w szczególności klęskami żywiołowymi, zaistnieniem nieprzewidywalnych warunków fizycznych, (przez które należy rozumieć jakiekolwiek działanie sił natury, którego nie dało się przewidzieć lub takie, że od doświadczonego wykonawcy nie można było w sposób rozsądny oczekiwać zastosowania przeciw nim wystarczających środków ostrożności); 2.4.3. Zamawiający dopuszcza możliwość zmian sposobu organizacji świadczenia, w następującym zakresie: 1) procedur przekazania pojazdów, obiegu dokumentów, jeśli nie zmniejszy to zasad bezpieczeństwa i nie wpłynie na ograniczenie uprawnień Zamawiającego oraz nie spowoduje zwiększenia kosztów, które obciążałyby Zamawiającego; 2) treści dokumentów przedstawianych wzajemnie przez Strony w trakcie realizacji Umowy lub sposobu informowania o realizacji Umowy. Zmiana ta nie może spowodować braku informacji niezbędnych Zamawiającemu do prawidłowej realizacji Umowy. 2.4.4. Zamawiający dopuszcza zmianę wysokości wynagrodzenia: 1) brutto, jeśli wynikać to będzie ze zmiany obowiązującej stawki podatku VAT. W wypadku zmiany stawki podatku VAT wynagrodzenie Wykonawcy brutto zostanie zmniejszone bądź zwiększone w stosunku odpowiednim do zmiany wysokości podatku VAT, wynagrodzenie Wykonawcy netto (tj. bez podatku VAT) jest niezmienne, 2) maksymalnie do 10 % więcej niż wynosi kwota brutto całego zamówienia, tylko i wyłącznie w przypadku faktycznej zmiany, o więcej niż 10%, ceny przez importera, niemożliwej do przewidzenia w chwili składania oferty. Wówczas Wykonawca ma obowiązek dostarczyć Zamawiającemu wiarygodne i miarodajne dokumenty potwierdzające składniki ceny pojazdu obowiązujące w chwili składania oferty i po jej zmianie (warunek), przy czym Wykonawca ponosi odpowiedzialność cywilnoprawną i karnoprawną za prawdziwość złożonych dowodów. Zmiana ceny jest możliwa jedynie w przypadku rzeczywistej zmiany konstrukcyjnej pojazdu a nie liftingu. 2.4.5. W żadnym wypadku Wykonawca, nawet w razie zaistnienia okoliczności wskazanych powyżej, nie jest uprawniony do wstrzymania realizacji umowy, dostaw, odmowy wykonania świadczenia bez zgody Zamawiającego. 2.4.6. Fakt zaistnienia oraz skutków wymienionych powyżej okoliczności (2.4.) podlegać będzie każdorazowo ocenie Zamawiającego. 2.5. Nie stanowi zmiany Umowy w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych następująca zmiana: 2.5.1 zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną Umowy; 2.5.2 zmiana danych teleadresowych, zmiany osób wskazanych do kontaktów między Stronami; 2.5.3 zmiany pozostałych postanowień Umowy, niestanowiących treści oferty Wykonawcy. 2.6 Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana uchyla się od zawarcia Umowy w sprawie zamówienia publicznego, Zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny, chyba, że zachodzą przesłanki, o których mowa w art. 93 ust. 1 ustawy.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):
Oferty oraz wszelkie oświadczenia i zaświadczenia składane w trakcie postępowania są jawne, z wyjątkiem informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa, wobec których Wykonawca składając ofertę zastrzegł i wykazał, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 roku o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2018, poz.419 ze zm.) i że nie mogą być one udostępnione innym uczestnikom postępowania zgodnie z np. 8 ust. 3 ustawy. Stosowne zastrzeżenie Wykonawca winien złożyć w oddzielnej, wewnętrznej kopercie z oznakowaniem „TAJEMNICA PRZEDSIĘBIORSTWA” nie później niż w terminie składania ofert. W przeciwnym razie cała oferta zostanie ujawniona na życzenie każdego uczestnika postępowania. Stosowne zastrzeżenie Wykonawca winien złożyć na Formularzu ofertowym. W przeciwnym razie cała oferta zostanie ujawniona na życzenie każdego uczestnika postępowania. 2.9 Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w np. 86 ust. 4 ustawy. 2.10 Wykonawca w szczególności nie może zastrzec informacji dotyczących ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofercie. 2.11 Udostępnianie ofert odbywać się będzie po złożeniu wniosku skierowanego do Zamawiającego.
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
Oferty oraz wszelkie oświadczenia i zaświadczenia składane w trakcie postępowania są jawne, z wyjątkiem informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa, wobec których Wykonawca składając ofertę zastrzegł i wykazał, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 roku o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2018, poz.419 ze zm.) i że nie mogą być one udostępnione innym uczestnikom postępowania zgodnie z np. 8 ust. 3 ustawy. Stosowne zastrzeżenie Wykonawca winien złożyć w oddzielnej, wewnętrznej kopercie z oznakowaniem „TAJEMNICA PRZEDSIĘBIORSTWA” nie później niż w terminie składania ofert. W przeciwnym razie cała oferta zostanie ujawniona na życzenie każdego uczestnika postępowania. Stosowne zastrzeżenie Wykonawca winien złożyć na Formularzu ofertowym. W przeciwnym razie cała oferta zostanie ujawniona na życzenie każdego uczestnika postępowania. 2.9 Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w np. 86 ust. 4 ustawy. 2.10 Wykonawca w szczególności nie może zastrzec informacji dotyczących ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofercie. 2.11 Udostępnianie ofert odbywać się będzie po złożeniu wniosku skierowanego do Zamawiającego.
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2019-10-29, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> język polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH


Część nr: 1 Nazwa: „NAJEM SAMOCHODÓW OSOBOWYCH DLA WOJEWÓDZKIEGO OŚRODKA RUCHU DROGOWEGO W TORUNIU I ODDZIAŁU TERENOWEGO WORD W GRUDZIĄDZU - Z PODZIAŁEM NA CZĘŚCI” kat.B
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiotem zamówienia objętym niniejszym postępowaniem jest najem bez limitu kilometrów dla Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Toruniu: DLA CZĘŚCI I od 15 do 18 (piętnastu – osiemnastu) sztuk samochodów osobowych, fabrycznie nowych, jednej marki i jednego modelu, w kolorach zgodnych z Załącznikiem nr 7A do SIWZ i projektem umowy będącym Załącznikiem nr 6A do SIWZ, przystosowanych do egzaminowania na kategorię B prawa jazdy oraz wyposażonych w instalację elektryczną dostosowaną (Załącznik nr 10) do podłączenia urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk z przebiegu egzaminu praktycznego, zgodnie z wymogami niniejszej SIWZ, W sytuacji uzasadnionej zmianą potrzeb Zamawiającego dopuszcza się możliwość zmniejszenia lub zwiększenia liczby samochodów branych przez Zamawiającego w najem, przystosowanych do prowadzenia egzaminów na kat. B, jednakże w każdym wypadku: 1) liczba samochodów w okresie poszczególnych wymian określonych w harmonogramie nie może być mniejsza niż 15 i większa niż 18, 2) o zamiarze zmniejszenia lub zwiększenia liczby samochodów na kolejny okres najmu Zamawiający jest zobowiązany powiadomić Wykonawcę, z wyprzedzeniem 60 dniowym licząc datę kolejnej wymiany. Wymagania wspólne dla CZĘŚCI I i II 1.3.1. W całym okresie obowiązywania umowy najmu Wykonawca jest zobowiązany, dla każdego dostarczanego samochodu, zapewnić pakiet ubezpieczeniowy OC/NNW/Assistance. Ubezpieczenie NNW powinno obejmować kierującego i pasażerów z sumą ubezpieczenia nie mniejszą niż 10 000,00 zł na każdą osobę. Samochody winny być ubezpieczone przez cały okres trwania umowy – Wykonawca odpowiada za zapewnienie ciągłości ubezpieczenia, w szczególności zobowiązuje się do terminowego i kompletnego opłacania składek. Zamawiający dopuszcza możliwość ubezpieczenia (doubezpieczenia) pojazdów przez Wykonawcę także w zakresie Autocasco. W przypadku braku ubezpieczenia w zakresie Autocasco wszelkie szkody pokrywane będą przez Wykonawcę. Zamawiający zwolniony jest z wszelkich roszczeń dotyczących szkody w pojeździe, jak również wszelkich innych szkód. 1.3.2. Najmowane samochody muszą być fabrycznie nowe i wyprodukowane nie wcześniej niż 12 miesięcy przed datą dostarczenia (dotyczy zarówno pierwszej dostawy jak i kolejnych wymian), kompletne, wolne od wad konstrukcyjnych, materiałowych, wykonawczych i prawnych, dopuszczone do obrotu na terenie Rzeczypospolitej Polskiej oraz spełniać wymogi określone dla pojazdów przystosowanych dla szkolenia i egzaminowania, w szczególności wymienione w Rozporządzeniach: 1)Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 roku w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz.U. z 2016 r. poz. 2022 tekst jednolity); 2)Ministra Infrastruktury w sprawie egzaminowania osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez egzaminatorów oraz wzorów dokumentów stosowanych w tych sprawach (Dz.U. z 2019 r., poz. 1206) i posiadać odpowiednią adnotację w dowodzie rejestracyjnym lub dokumencie stwierdzającym dopuszczenie samochodu do ruchu, a gdyby normy w danym zakresie uległy zmianie to pojazdy zostaną dostosowane do znowelizowanych norm. 1.3.3. Najmowane samochody wykorzystywane będą w Wojewódzkim Ośrodku Ruchu Drogowego w Toruniu i w Oddziale Terenowym w Grudziądzu. 1.3.4. Wykonawca dostarczy najmowane samochody do siedziby Zamawiającego oraz Oddziału Terenowego WORD w Grudziądzu, na własny koszt i ryzyko. Wykonawca odpowiedzialny jest za odbiór samochodów w przypadku ich wymiany lub konieczności dokonania naprawy z siedziby Zamawiającego w Toruniu oraz z jego Oddziału Terenowego w Grudziądzu. 1.3.5. Odbiór zdawanych samochodów od Zamawiającego przez Wykonawcę powinien nastąpić nie później niż 7 dni od daty dostarczenia do Zamawiającego nowych samochodów (dot. kolejnych wymian). W przypadku przewidywania przez Wykonawcę, przekroczenia tego terminu, Wykonawca poinformuje Zamawiającego. Ewentualne przedłużenie terminu nastąpi na warunkach określonych przez Zamawiającego. 1.3.6. Wykonawca zobowiązany jest wskazać autoryzowaną stację obsługi pojazdów położoną na terenie Województwa Kujawsko – Pomorskiego. 1.3.7. Wykonawca odpowiedzialny jest za wykonywanie wszelkich czynności związanych z serwisowaniem, przeglądami, naprawami dostarczanych samochodów niezbędnych dla ich prawidłowego użytkowania, wymianą i przechowywaniem opon oraz likwidacją szkód. Czynności te realizowane będą staraniem Wykonawcy i na jego koszt. 1.3.8. W przypadku, gdy producent najmowanych samochodów w trakcie realizacji Zamówienia wprowadzi do zaoferowanego modelu samochodu zmiany, Zamawiający dopuści dostarczenie zmienionego modelu pod warunkiem, iż zmiany te nie oznaczają zmiany marki ani modelu samochodu i nie będą sprzeczne z wymogami określonymi w aktualnie obowiązującym Rozporządzeniu w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia. 1.3.9. Zamawiający ponosić będzie koszty wynikające z bieżącej eksploatacji pojazdu, m.in. koszty paliwa, płynów do spryskiwaczy i chłodnicy, przepalonych żarówek i naprawy uszkodzonych opon i felg. Pozostałe koszty obciążają Wykonawcę. 1.3.10. Zamawiający wymaga dostarczenie kompletu opon zimowych na felgach stalowych dla każdego pojazdu, co najmniej jeden raz na cały okres trwania zamówienia. Opony zimowe winny być dostarczone wraz z pojazdami w pierwszej dostawie. Wymiany na opony letnie lub zimowe oraz koszt tych wymian ponosi Zamawiający. Kolejne wymiany opon (zimowe-letnie itd.) dokonywane będą przez Zamawiającego i na jego koszt. 1.3.11. Zamawiający przewiduje w najmowanych samochodach roczny przebieg do 15 000 km, rozliczany w całym okresie eksploatowania danego pojazdu. Jest to jednak jedynie wielkość przewidywana, której przekroczenie nie może stanowić podstawy do jakichkolwiek roszczeń ze strony Wykonawcy w stosunku do Zamawiającego. 1.3.12. Przedmiot zamówienia (pierwsza dostawa) zostanie odebrany w siedzibie Zamawiającego, w obecności upoważnionych przedstawicieli Wykonawcy i Zamawiającego zgodnie z ustalonym przez Strony harmonogramem dostaw, jednak nie później niż do dnia 14 lutego 2020 roku. 1.4. Częstotliwość wymian pojazdów 1.4.1. W okresie trwania umowy Zamawiający: DLA CZĘŚCI I • wymaga minimum jednokrotnej wymiany samochodów po upływie 24 m-cy jednak nie później niż do dnia 30 kwietnia 2022 roku a • dopuszcza dwukrotną albo trzykrotną wymianę samochodów opisanych w ust. 1.2.1. CZĘŚĆ I, przystosowanych do egzaminowania na kategorię B prawa jazdy na samochody fabrycznie nowe tej samej marki i modelu, bez istotnych zmian konstrukcyjnych. przy czym wymiany zrealizowane zostaną odpowiednio w terminach do: *Wymiana pojazdów wymienianych w cyklu 12–miesięcznym nastąpi do 30 kwietnia w latach 2021, 2022, 2023; *Wymiana pojazdów wymienianych w cyklu 18 – miesięcznym nastąpi: pierwsza do 16 września 2021 roku, druga do 15 kwietnia 2023 roku. O częstotliwości (liczbie) wymian decyduje Wykonawca. 1.4.3. Z zachowaniem postanowień ust. 1.4.1 częstotliwość wymiany i jego termin ustala Wykonawca przedkładając szczegółowy harmonogram dostaw, jako załącznik do Umowy łącznie z ofertą. Terminy wymiany (bez względu na ich częstotliwość) muszą być zgodne z terminami wymiany samochodów określonymi przez Wykonawcę w Załączniku nr 11 do SIWZ.
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 34110000-1,

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach: 48
okres w dniach:
data rozpoczęcia: 2020-03-02
data zakończenia: 2024-03-01
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium Znaczenie
Cena 60,00
Ocena z jazdy próbnej 20,00
Zużycie paliwa 10,00
Możliwość zainstalowania instalacji zasilającej silnik w paliwo gazowe LPG bez utraty gwarancji w samochodach egzaminacyjnych przystosowanych do przeprowadzania egzaminów na kategorię B prawa jazdy 10,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:


Część nr: 2 Nazwa: NAJEM SAMOCHODÓW OSOBOWYCH DLA WOJEWÓDZKIEGO OŚRODKA RUCHU DROGOWEGO W TORUNIU I ODDZIAŁU TERENOWEGO WORD W GRUDZIĄDZU – Z PODZIAŁEM NA CZĘŚCI -kat. B+E
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiotem zamówienia objętym niniejszym postępowaniem jest najem bez limitu kilometrów dla Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Toruniu: DLA CZĘŚCI II 1 (jednego) samochodu osobowego, przystosowanego do przeprowadzenia egzaminów na kategorię B + E prawa jazdy, zgodnego ze specyfikacją techniczną stanowiącą Załącznik nr 7B i projektem umowy będącym Załącznikiem nr 6B do SIWZ. Opisy wymagań technicznych samochodów, będących przedmiotem zamówienia zawierają Załączniki nr 7A i 7B do SIWZ, natomiast wymagań dotyczących instalacji elektrycznej do montażu urządzeń do rejestracji przebiegu państwowego egzaminu praktycznego kat. B – Załącznik nr 10 do SIWZ. 1.3. Wymagania wspólne dla CZĘŚCI I i II 1.3.1. W całym okresie obowiązywania umowy najmu Wykonawca jest zobowiązany, dla każdego dostarczanego samochodu, zapewnić pakiet ubezpieczeniowy OC/NNW/Assistance. Ubezpieczenie NNW powinno obejmować kierującego i pasażerów z sumą ubezpieczenia nie mniejszą niż 10 000,00 zł na każdą osobę. Samochody winny być ubezpieczone przez cały okres trwania umowy – Wykonawca odpowiada za zapewnienie ciągłości ubezpieczenia, w szczególności zobowiązuje się do terminowego i kompletnego opłacania składek. Zamawiający dopuszcza możliwość ubezpieczenia (doubezpieczenia) pojazdów przez Wykonawcę także w zakresie Autocasco. W przypadku braku ubezpieczenia w zakresie Autocasco wszelkie szkody pokrywane będą przez Wykonawcę. Zamawiający zwolniony jest z wszelkich roszczeń dotyczących szkody w pojeździe, jak również wszelkich innych szkód. 1.3.2. Najmowane samochody muszą być fabrycznie nowe i wyprodukowane nie wcześniej niż 12 miesięcy przed datą dostarczenia (dotyczy zarówno pierwszej dostawy jak i kolejnych wymian), kompletne, wolne od wad konstrukcyjnych, materiałowych, wykonawczych i prawnych, dopuszczone do obrotu na terenie Rzeczypospolitej Polskiej oraz spełniać wymogi określone dla pojazdów przystosowanych dla szkolenia i egzaminowania, w szczególności wymienione w Rozporządzeniach: 1)Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 roku w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz.U. z 2016 r. poz. 2022 tekst jednolity); 2)Ministra Infrastruktury w sprawie egzaminowania osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez egzaminatorów oraz wzorów dokumentów stosowanych w tych sprawach (Dz.U. z 2019 r., poz. 1206) i posiadać odpowiednią adnotację w dowodzie rejestracyjnym lub dokumencie stwierdzającym dopuszczenie samochodu do ruchu, a gdyby normy w danym zakresie uległy zmianie to pojazdy zostaną dostosowane do znowelizowanych norm. 1.3.3. Najmowane samochody wykorzystywane będą w Wojewódzkim Ośrodku Ruchu Drogowego w Toruniu i w Oddziale Terenowym w Grudziądzu. 1.3.4. Wykonawca dostarczy najmowane samochody do siedziby Zamawiającego oraz Oddziału Terenowego WORD w Grudziądzu, na własny koszt i ryzyko. Wykonawca odpowiedzialny jest za odbiór samochodów w przypadku ich wymiany lub konieczności dokonania naprawy z siedziby Zamawiającego w Toruniu oraz z jego Oddziału Terenowego w Grudziądzu. 1.3.5. Odbiór zdawanych samochodów od Zamawiającego przez Wykonawcę powinien nastąpić nie później niż 7 dni od daty dostarczenia do Zamawiającego nowych samochodów (dot. kolejnych wymian). W przypadku przewidywania przez Wykonawcę, przekroczenia tego terminu, Wykonawca poinformuje Zamawiającego. Ewentualne przedłużenie terminu nastąpi na warunkach określonych przez Zamawiającego. 1.3.6. Wykonawca zobowiązany jest wskazać autoryzowaną stację obsługi pojazdów położoną na terenie Województwa Kujawsko – Pomorskiego. 1.3.7. Wykonawca odpowiedzialny jest za wykonywanie wszelkich czynności związanych z serwisowaniem, przeglądami, naprawami dostarczanych samochodów niezbędnych dla ich prawidłowego użytkowania, wymianą i przechowywaniem opon oraz likwidacją szkód. Czynności te realizowane będą staraniem Wykonawcy i na jego koszt. 1.3.8. W przypadku, gdy producent najmowanych samochodów w trakcie realizacji Zamówienia wprowadzi do zaoferowanego modelu samochodu zmiany, Zamawiający dopuści dostarczenie zmienionego modelu pod warunkiem, iż zmiany te nie oznaczają zmiany marki ani modelu samochodu i nie będą sprzeczne z wymogami określonymi w aktualnie obowiązującym Rozporządzeniu w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia. 1.3.9. Zamawiający ponosić będzie koszty wynikające z bieżącej eksploatacji pojazdu, m.in. koszty paliwa, płynów do spryskiwaczy i chłodnicy, przepalonych żarówek i naprawy uszkodzonych opon i felg. Pozostałe koszty obciążają Wykonawcę. 1.3.10. Zamawiający wymaga dostarczenie kompletu opon zimowych na felgach stalowych dla każdego pojazdu, co najmniej jeden raz na cały okres trwania zamówienia. Opony zimowe winny być dostarczone wraz z pojazdami w pierwszej dostawie. Wymiany na opony letnie lub zimowe oraz koszt tych wymian ponosi Zamawiający. Kolejne wymiany opon (zimowe-letnie itd.) dokonywane będą przez Zamawiającego i na jego koszt. 1.3.11. Zamawiający przewiduje w najmowanych samochodach roczny przebieg do 15 000 km, rozliczany w całym okresie eksploatowania danego pojazdu. Jest to jednak jedynie wielkość przewidywana, której przekroczenie nie może stanowić podstawy do jakichkolwiek roszczeń ze strony Wykonawcy w stosunku do Zamawiającego. 1.3.12. Przedmiot zamówienia (pierwsza dostawa) zostanie odebrany w siedzibie Zamawiającego, w obecności upoważnionych przedstawicieli Wykonawcy i Zamawiającego zgodnie z ustalonym przez Strony harmonogramem dostaw, jednak nie później niż do dnia 14 lutego 2020 roku. 1.4. Częstotliwość wymian pojazdów 1.4.1. W okresie trwania umowy Zamawiający: DLA CZĘŚCI II • wymaga jednokrotnej wymiany samochodów po upływie 24 m-cy jednak nie później niż do dnia 30 kwietnia 2022 roku a • dopuszcza dwukrotną albo trzykrotną wymianę samochodu opisanego w ust. 1.2.1. dla CZĘŚĆ II, przystosowanego do egzaminowania na kategorię B + E prawa jazdy na samochód fabrycznie nowy tej samej marki i modelu, bez istotnych zmian konstrukcyjnych, w cyklu 12 lub 18 lub 24 miesięcznym licząc od daty pierwszej dostawy. przy czym wymiany zrealizowane zostaną odpowiednio w terminach do: *Wymiana pojazdów wymienianych w cyklu 12–miesięcznym nastąpi do 30 kwietnia w latach 2021, 2022, 2023; *Wymiana pojazdów wymienianych w cyklu 18 – miesięcznym nastąpi: pierwsza do 16 września 2021 roku, druga do 15 kwietnia 2023 roku. W sytuacji, gdy oferta obejmuje zarówno pojazdy kat. B jak również pojazd kat. B+E, Zamawiający dopuszcza różne terminy wymian. 1.4.2. O częstotliwości (liczbie) wymian decyduje Wykonawca. 1.4.3. Z zachowaniem postanowień ust. 1.4.1 częstotliwość wymiany i jego termin ustala Wykonawca przedkładając szczegółowy harmonogram dostaw, jako załącznik do Umowy łącznie z ofertą. Terminy wymiany (bez względu na ich częstotliwość) muszą być zgodne z terminami wymiany samochodów określonymi przez Wykonawcę w Załączniku nr 11 do SIWZ.
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 34110000-1,

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach: 48
okres w dniach:
data rozpoczęcia: 2020-03-02
data zakończenia: 2024-03-01
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium Znaczenie
Cena 60,00
Ocena z jazdy próbnej 25,00
Zużycie paliwa 15,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:






NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę dostawę nowego 9-osobowego samochodu przystosowanego dla ON - Janowiec Wlkp.
  • Lokalizacja zleceniakujawsko-pomorskie
  • Data dodania28-11-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę dostawę fabrycznie nowego 9-osobowego samochodu o dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu do 3,5 t, przystosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI