Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Kompleksowa obsługa pakowania i transportu dzieł sztuki na wystawę „Włoskie widoki Van Wittela”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Zamek Królewski w Warszawie-Muzeum. Rezydencja Królów i Rzeczypospolitej
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000860582
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Plac Zamkowy 4
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 00-277
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@zamek-krolewski.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zamek-krolewski.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - państwowe i samorządowe instytucje kultury
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Kompleksowa obsługa pakowania i transportu dzieł sztuki na wystawę „Włoskie widoki Van Wittela”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f301d201-cbf6-11ee-875e-a22221c84ba7
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00191588
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-02-15
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00076997/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Transport dzieł sztuki.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/888846
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/888846
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zgodnie z pkt VIII Rozdziału I SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z pkt XXI Rozdziału I SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZN.26.1.1.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa obsługa transportu dzieł sztuki na wystawę „Włoskie widoki Van Wittela”, która będzie prezentowana w Zamku Królewskim w Warszawie w okresie od dnia 22 marca 2024 r. do dnia 23 czerwca 2024 r. Lista dzieł sztuki przeznaczonych na wystawę stanowi Załącznik nr 1 do SWZ.
2. Przedmiot zamówienia obejmuje następujące czynności:
1) wykonanie specjalistycznych opakowań do transportu dzieł sztuki,
2) pakowanie i rozpakowywanie obiektów przez wykwalifikowanych pracowników,
3) specjalistyczne przygotowanie obiektów do transportu, przemieszczanie obiektów na terenie wypożyczającego i Zamawiającego, przez doświadczonych pracowników,
4) realizacja transportu specjalistycznymi środkami lokomocji spełniającymi wymagania Zamawiającego i właścicieli obiektów,
3. Skrzynie do pakowania obiektów powinny spełniać następujące warunki:
1) wykonanie z materiału odpornego na działanie wody i wilgoci oraz odpornych na drgania, skrzynie mają być pomalowane wodoodporną farbą
2) posiadanie właściwości termoizolacyjności,
3) wyściełanie od wewnątrz z materiału bezpiecznego dla obiektów,
4) skrzynie skręcane na śruby lub wkręty.
4. Przed wykonaniem opakowań Wykonawca ma obowiązek osobiście dokonać oględzin i dokonać pomiarów każdego z obiektów uwzględniając wymagania właściciela dotyczące sposobu pakowania (o ile jest to możliwe ).
5. Wszystkie prace związane bezpośrednio z obiektami dzieł sztuki będą wykonywane pod nadzorem konserwatora Zamawiającego.
6. Wszystkie materiały używane do pakowania i transportu muszą być bezpieczne dla obiektów.
7. Przygotowanie obiektów do transportu będzie odbywało się równolegle w dwu miejscach – siedzibach instytucji wypożyczających obiekty. Z tych miejsc będą zwożone równocześnie obiekty do miejsca wystawy – Zamku Królewskiego w Warszawie.
8. Opis sposobu pakowania różnych rodzajów obiektów:
1) Grafiki oprawione w ramy z szybą muszą posiadać zabezpieczenie poprzez przeklejenie specjalną taśmą zabezpieczeniową .
2) Obrazy na płótnie i na desce oprawione w ramy zabezpieczone materiałem izolacyjnym i pojedynczo pakowane do indywidualnych skrzyń.
3) Nie przewiduje się dopakowywania skrzyń, w innych miejscach wypożyczeń. Skrzynia zapakowana pozostaje zamknięta aż do miejsca przeznaczenia.
9. Organizacja transportów:
1) Transporty należy wykonywać według zaleceń i pod nadzorem i w porozumieniu ze stroną wypożyczającą. Lista miejsc skąd będą użyczane obiekty znajduje się w Załączniku nr 1 do SWZ – lista obiektów.
2) Wykonawca jest zobowiązany do przygotowania harmonogramów transportów najpóźniej na 1 tydzień przed planowanym transportem.
3) Każdemu transportowi będzie towarzyszył kurier – przedstawiciel Zamawiającego.
4) Transporty należy zorganizować tak, aby postój w nocy dla samochodu z obiektami, odbywał się
w zamkniętym i chronionym budynku. Wykonawca zobowiązany jest poinformować Zamawiającego o miejscach nocnych postojów, co najmniej 24 godziny przed planowanym postojem.
10. Przy realizacji zamówienia Wykonawca będzie dysponował co najmniej dwoma samochodami, które powinny posiadać co najmniej następujące parametry:
1) dopuszczalna masa całkowita powyżej 3,5 t,
2) wnętrze termoizolacyjne z uchwytami na zapakowane obiekty,
3) urządzenie do regulacji temperatury wewnątrz, (agregat utrzymujący stałą temperaturę z własnym napędem spalinowym z wariantem napędu elektrycznego na czas postoju w pomieszczeniu zamkniętym),
4) fabryczne zawieszenie pneumatyczne na oś tylną,
5) winda załadowcza o udźwigu do 1,5 tony,
6) kabina 5-osobowa z miejscem dla kuriera i ochrony oraz dwóch kierowców,
7) przy braku kabiny 5-osobowej wykonawca zapewnia samochód osobowy do przewozu ochrony i kuriera.
11. Wykonawca, przed podpisaniem umowy, przedłoży polisę ubezpieczeniową od pakowania, transportu i spedycji dzieł sztuki wystawioną przez firmę ubezpieczeniową w związku z prowadzeniem działalności gospodarczej na kwotę co najmniej 4 mln złotych.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60000000-8 - Usługi transportowe (z wyłączeniem transportu odpadów)
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-07-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat (a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) zrealizował z należytą starannością:
- co najmniej 1 usługę polegającą na pakowaniu i transporcie malarstwa, o wartości ubezpieczeniowej powyżej 1 mln Euro, z Włoch oraz co najmniej 1 usługę polegającą na pakowaniu i transporcie malarstwa, o wartości ubezpieczeniowej powyżej 1 mln Euro, z Wielkiej Brytanii (po brexicie);
lub
- co najmniej 2 usługi polegające na pakowaniu i transporcie malarstwa, o wartości ubezpieczeniowej powyżej 1 mln Euro każda, w których transport był realizowany łącznie z Włoch i Wielkiej Brytanii (po brexicie).
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca w odniesieniu do transportów z Wielkiej Brytanii, legitymował się ich wykonaniem po brexicie, ze względu na skomplikowane procedury celne.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz.U. 2023 poz. 1689 z późn. zm.), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej — Załącznik nr 2 do Formularza oferty;
2) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy — w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów — oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy - na potwierdzenie warunku opisanego w pkt III.2.4) Rozdziału I SWZ (załącznik nr 3 do Formularza oferty).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo powinno być załączone do oferty.
2. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie, o którym mowa w pkt V.I. SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenie to potwierdza brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu- zgodnie z załącznikiem nr 1 do Formularza oferty.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Nie
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-02-23 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/transakcja/888846
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-02-23 10:10
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-03-23