Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
DOWÓZ DZIECI DO PLACÓWEK OŚWIATOWYCH NA TERENIE GMINY OLSZEWO- BORKI
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Olszewo - Borki
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 550667965
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: W. Broniewskiego 13
1.5.2.) Miejscowość: Olszewo-Borki
1.5.3.) Kod pocztowy: 07-415
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL924 - Ostrołęcki
1.5.7.) Numer telefonu: 297613107
1.5.8.) Numer faksu: 296432074
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@olszewo-borki.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.olszewo-borki.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
DOWÓZ DZIECI DO PLACÓWEK OŚWIATOWYCH NA TERENIE GMINY OLSZEWO- BORKI
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3ff796a3-f455-11eb-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00135573
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-08-03
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00002055/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Dowóz dzieci do placówek oświatowych na terenie gminy Olszewo - Borki
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
www.bip.olszewo-borki.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 8.3. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP)
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych) informuję, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Olszewo-Borki z siedzibą w Olszewie- Borkach, ul. Wł. Broniewskiego 13,
kod pocztowy: 07-415.
2. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu wypełniania obowiązków wynikających z przepisów prawa, ciążących na Urzędzie Gminy Olszewo-Borki.
3. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści danych osobowych oraz ich poprawiania.
4. Przysługuje Pani/Panu prawo usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo sprzeciwu, zażądania zaprzestania przetwarzania i przenoszenia danych osobowych, jak również prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie na podstawie zgody niewynikającej z obowiązków nałożonych przez przepisy prawa.
5. Przekazanie danych osobowych w zakresie w/w jest obowiązkowe i wynika z przepisów obowiązującego prawa. Konsekwencje niepodania danych wynikają z ustaw odrębnych.
6. Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą w czasie określonym przepisami prawa, zgodnie z instrukcją kancelaryjną.
7. Dane udostępnione przez Panią/Pana nie będą podlegały profilowaniu.
8. W związku z przetwarzaniem danych w celach, o których mowa w pkt. 2 odbiorcami Pani/ Pana danych osobowych mogą być organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa.
9. Administrator danych nie ma zamiaru przekazywać danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
10. Inspektorem Danych Osobowych jest: Paweł Kowalski adres e-mail: iod@olszewo-borki.pl.
11. Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych w państwie członkowskim Pani/Pana zwykłego pobytu, miejsca pracy lub miejsca popełnienia domniemanego naruszenia. Biuro Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) , ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, Telefon: 22 860 70 86.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ROiS.271.5.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem niniejszego zamówienia są usługi transportowe świadczone codziennie (od poniedziałku do piątku w dni nauki szkolnej zgodne z kalendarzem roku szkolnego 2021/2022) polegające na dowożeniu i odwożeniu uczniów:
a) do Szkoły Podstawowej im. Wł. Broniewskiego w Olszewie-Borkach i Przedszkola Samorządowego w Olszewie-Borkach z trasy:
PORANNA (PRZYWÓZ)
Trasa I około 86 osób
7.00 – 7.15 Olszewo-Borki, Żebry Ostrowy, Nakły, Olszewo-Borki
7.18 – 7.50 Olszewo-Borki, Kruki ul. Łubinowa (Wieś), Łazy ul. Prosta, Olszewo-Borki
Trasa II około 92 osób
7.00 - 7.25 Olszewo-Borki, Żebry Żabin, Żebry Stara Wieś, Żebry Sławki, Dobrołęka Kolonia, Olszewo-Borki szkoła
7.30 - 7.50 Olszewo-Borki szkoła, Drężewo ul. Brzozowa, Kruki, Białobrzeg Bliższy, Drężewo ul. Dębowa,
ul. Wierzbowa , Olszewo-Borki
Trasa III około 84 osób
7.00 - 7.20 Olszewo-Borki, Stepna Stara, Stepna Michałki, Kordowo, Olszewo-Borki szkoła
7.24 - 7.50 Olszewo-Borki szkoła, Łazy, Olszewo-Borki
POPOŁUDNIOWA (ODWÓZ)
Trasa I
12.45 - 13.20 Olszewo-Borki szkoła, Nakły, Żebry Ostrowy, Olszewo-Borki
13.45 - 14.15 Olszewo-Borki szkoła, Nakły, Żebry Ostrowy, Olszewo-Borki
14.40 - 15.10
Poniedziałek , piątek Olszewo-Borki szkoła, Nakły, Żebry Ostrowy, Olszewo-Borki
15.35 - 15.55
Wtorek, środa, czwartek Olszewo-Borki szkoła, Nakły, Żebry Ostrowy, Olszewo-Borki
Trasa II
12.45 - 13.20 Olszewo-Borki szkoła, Drężewo, Białobrzeg Bliższy, Kruki Łazy, Olszewo-Borki
13.40 - 14.15 Olszewo-Borki szkoła, Drężewo, Białobrzeg Bliższy, Kruki Łazy, Olszewo-Borki
14.40 - 15.10
Poniedziałek , piątek Olszewo-Borki szkoła, Drężewo, Białobrzeg Bliższy, Kruki Łazy, Olszewo-Borki
15.35 - 16.00
Wtorek, środa, czwartek Olszewo-Borki szkoła, Drężewo, Kruki,Białobrzeg Bliższy, Łazy, Olszewo-Borki
Trasa III
13.45 - 14.20 Olszewo-Borki szkoła, Kordowo, Stepna Michałki, Stepna Stara, Dobrołęka Kolonie, Żebry Stara Wieś, Żebry Sławki, Żebry Żabin, Olszewo-Borki szkoła
14.40 - 15.10
Poniedziałek , piątek Olszewo-Borki szkoła, Kordowo, Stepna Michałki, Stepna Stara, Dobrołęka Kolonie, Żebry Stara Wieś, Żebry Sławki, Żebry Żabin, Olszewo-Borki szkoła
15.35 - 16.00
Wtorek, środa, czwartek Olszewo-Borki szkoła, Kordowo, Stepna Michałki, Stepna Stara, Dobrołęka Kolonie, Żebry Stara Wieś, Żebry Sławki, Żebry Żabin, Olszewo-Borki szkoła
Łączna długość trzech tras w jednym dniu – ok 330 km.
b) oraz około 112 osób do Szkoły Podstawowej z Przedszkolem w Nowej Wsi, Szkoły Podstawowej w Przystani, Szkoły Podstawowej w Grabówku trasy:
PORANNA (PRZYWÓZ)
Trasa I około 52 osoby
7.00 - 7.50 Nowa Wieś, Białobrzeg Bliższy, Białobrzeg Dalszy, Wyszel, Chojniki, Chojniki Kolonia, Przystań szkoła, Rataje, Grabówek, Mostówek, Mostowo, Grabnik, Nowa Wieś
Trasa II około 60 osób
7.00 - 7.50 Nowa Wieś, Rżaniec, Zabiele Wielkie, Zabiele Piliki, Żebry Wierzchlas, Skrzypek, Działyń, Żebry Chudek, Nowa Wieś
POPOŁUDNIOWA (ODWÓZ)
Trasa I
12.30 - 13.00 Nowa Wieś, Chojniki, Chojniki Kolonia, Wyszel, Nowa Wieś
14.25 - 15.25 Nowa Wieś szkoła, Grabnik, Mostowo, Mostówek, Grabówek, Rataje, Chojniki kolonia, Chojniki, Przystań szkoła, Wyszel, Chojniki kolonia, Białobrzeg Dalszy, Białobrzeg Bliższy, Nowa Wieś.
Trasa II
12.40 - 13.20 Nowa Wieś szkoła, Żebry Chudek, Działyń, Skrzypek, Żebry Wierzchlas, Zabiele Piliki, Zabiele Wielkie, Rżaniec, Nowa Wieś
14.25 - 15.25 Nowa Wieś szkoła, Żebry Chudek, Działyń, Skrzypek, Żebry Wierzchlas, Zabiele Piliki, Zabiele Wielkie, Nowa Wieś
Łączna długość trasy w jednym dniu – ok 191km.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60000000-8 - Usługi transportowe (z wyłączeniem transportu odpadów)
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2021-09-01 do 2022-06-24
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający na podstawie art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp przewiduje udzielenie, w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy usług, zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych robót usług (zgodnego z przedmiotem zamówienia podstawowego) do wysokości nie większej niż 50% wartości zamówienia podstawowego - zwiększenie zakresu ilościowego usługi
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: termin płatności
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
14.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale XIII SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.
14.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
14.2.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
14.2.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony jeżeli wykonawca przedłoży kserokopię ważnej licencji lub zezwolenia na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób.
14.2.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony jeżeli wykonawca:
a) złoży informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem na kwotę minimum 450 000,00 zł;
b) złoży dokument potwierdzający ubezpieczenie wykonawcy od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną co najmniej 450 000,00 zł;
14.2.4. zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony jeżeli wykonawca złoży dokumenty potwierdzające, że wykonawca:
a) dysponuje lub będzie dysponował co najmniej 5 osobami posiadającymi odpowiednie prawo jazdy uprawniające do kierowania pojazdami, którymi będzie wykonywane zamówienie. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku w oparciu o uzupełniony przez wykonawcę – wykaz osób (załącznik nr 4 do SWZ),
b) na potwierdzenie dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym do wykonywania zamówienia należy przedłożyć wykaz 5 autobusów, które gwarantują wykonanie zamówienia w sposób należyty. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku w oparciu o uzupełniony przez wykonawcę – wykaz środków transportu (załącznik nr 5 do SWZ).
14.3. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunki określone w pkt 14.2.4 musi spełniać co najmniej jeden wykonawca samodzielnie.
14.4. POLEGANIE NA ZASOBACH INNYCH PODMIOTÓW
14.4.1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt 14.2 SWZ, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.
14.4.2. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa wraz z ofertą zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
14.4.3. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w pkt 14.5.2. potwierdza, że stosunek łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:
a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
b) sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
c) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
14.4.4. Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, a także bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem wykonawcy.
14.4.5. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.
14.4.6. Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.
14.5. Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
14.6. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie dokumentów i oświadczeń złożonych przez wykonawcę, na zasadzie SPEŁNIA/NIE SPEŁNIA
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
17.1. Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 2 000,00 zł (słownie: dwa tysiące złotych).
17.2. Wadium może być wniesione w formie, o której mowa w art. 97 ust. 7 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych.
17.3. Wadium wnoszone w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto zamawiającego na następujący rachunek bankowy: 44 8922 0009 0000 0361 2000 0030 z dopiskiem z dopiskiem na przelewie: „Wadium – DOWÓZ DZIECI DO PLACÓWEK OŚWIATOWYCH NA TERENIE GMINY OLSZEWO- BORKI”. Za datę wniesienia wadium uznaje się datę wpływu środków pieniężnych na rachunek bankowy zamawiającego.
Zaleca się dołączenie do oferty kserokopii dokumentu potwierdzającego dokonanie przelewu.
17.4. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
17.5. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy.
17.6. Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą.
17.7. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2-4 ustawy Pzp, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
17.8. Z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2-4 Pzp, jeżeli wadium będzie wniesione w tych formach, musi wynikać, że wadium zabezpiecza ofertę wykonawcy złożoną w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego - „DOWÓZ DZIECI DO PLACÓWEK OŚWIATOWYCH NA TERENIE GMINY OLSZEWO- BORKI”.
17.9. Z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2-4 Pzp musi wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne i na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela do zapłaty na rzecz zamawiającego kwoty określonej w gwarancji lub poręczeniu, w okolicznościach, o których mowa w art. 98 ust. 6 Pzp.
17.10. Gwarancje i poręczenia, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2-4 Pzp podlegać muszą prawu polskiemu. Wszystkie spory dotyczące gwarancji i poręczeń, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2-4 Pzp będą rozstrzygane zgodnie z prawem polskim przez sądy polskie. W przypadku, gdy wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji lub poręczeń, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2-4 Pzp w języku innym niż język polski, dokument gwarancji lub poręczenia należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski. Gwarancje i poręczenia podlegać muszą prawu polskiemu, a wszystkie spory odnośnie gwarancji poręczeń będą rozstrzygane zgodnie z prawem polskim i poddane jurysdykcji sądu właściwego dla siedziby zamawiającego.
17.11. Na podstawie art. 450 ust. 4 Pzp w przypadku wniesienia wadium w pieniądzu wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia.
17.12. Zgodnie z art. 226 ust. 1 pkt 14 Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli wykonawca nie wniósł wadium, lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3.
17.13. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku określa ustawa Pzp
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
W trakcie realizacji umowy, jej postanowienia mogą ulec zmianom, przy czym zmiany mogą dotyczyć:
wystąpienie nieprzewidzianej, niezawinionej przez żadną ze stron sytuacji losowej,
zmiana kapitałowa, prawna lub organizacyjna stron umowy,
zmniejszenie lub zwiększenie zakresu rzeczowego umowy, z powodu działania siły wyższej, tj. wyjątkowego zdarzenia lub okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy,
ograniczenie zakresu usług wynikające z braku środków finansowych Zamawiającego,
gdy zaistnieje istotna zmiana okoliczności powodująca, że bez zmiany umowy strony nie będą mogły w sposób należyty wywiązać się z postanowień umowy, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy.
Zamawiający w uzgodnieniu z Wykonawcą może dokonać zmian umowy w związku z wpływem okoliczności związanych z wystąpieniem COVID-19 na należyte wykonanie tej umowy w oparciu o art. 15r ust. 4 ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacjami kryzysowymi1) (Dz. U. z 2020 r., poz. 374 z późn. zm.). Okoliczności mogą dotyczyć:
a) nieobecności pracowników lub osób świadczących pracę za wynagrodzeniem na innej podstawie niż stosunek pracy, które uczestniczą lub mogłyby uczestniczyć w realizacji zamówienia;
b) decyzji wydanych przez Głównego Inspektora Sanitarnego lub działającego z jego upoważnienia państwowego wojewódzkiego inspektora sanitarnego, w związku z przeciwdziałaniem COVID-19, nakładających na wykonawcę obowiązek podjęcia określonych czynności zapobiegawczych lub kontrolnych;
c) poleceń wydanych przez wojewodów lub decyzji wydanych przez Prezesa Rady Ministrów związanych z przeciwdziałaniem COVID-19, o których mowa w art. 11 ust. 1 i 2 w/w ustawy;
d) wstrzymania dostaw produktów, komponentów produktu lub materiałów, trudności w dostępie do sprzętu lub trudności w realizacji usług transportowych;
e) okoliczności, o których mowa w pkt 1–4, w zakresie w jakim dotyczą one podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy.
Wszelkie zmiany postanowień umowy wymagają dla swej ważności zachowania formy pisemnej, pod rygorem nieważności.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-08-11 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę w postaci elektronicznej należy złożyć na miniPortalu w zakładc "Oferty"
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-08-11 10:10
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-09-09