III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia własnego, o którym mowa w rozdziale 6 SIWZ.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykażą minimalne poziomy zdolności tj., że posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 600.000,00 zł (słownie: sześćset tysięcy złotych). Wartości podane w dokumentach potwierdzających spełnienie warunku, o których mowa powyżej w walutach innych niż PLN, wykonawca przeliczy wg średniego kursu Narodowego Banku Polskiego (Tabela A), na dzień wystawienia dokumentu.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków:
Wykaz dostaw wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy. Z wykazu ma wynikać, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonali należycie co najmniej 1 dostawę pojazdu specjalistycznego o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t do odbioru odpadów – śmieciarki. Posiada stacjonarny serwis leasingowanego pojazdu zlokalizowanego w odległości: - dla serwisu podwozia: nie większej niż 50 km od siedziby Zamawiającego (I Brygady Legionów 17 C, 72-100 Goleniów); - dla serwisu zabudowy: nie większej niż 350 km od siedziby Zamawiającego (I Brygady Legionów 17 C, 72-100 Goleniów) oraz posiada serwis mobilny. Wykaz należy przygotować zgodnie z załącznikiem nr 6 do SIWZ. (W przypadku składania oferty wspólnej, Wykonawcy składają jeden w/w wykaz).
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
Każdy Wykonawca, który złożył ofertę, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 pkt 1)-3) ustawy Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp z innym wykonawcą lub wykonawcami, którzy złożyli oferty. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą lub wykonawcami, którzy złożyli oferty nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Informację należy przygotować zgodnie z załącznikiem nr 4 do SIWZ.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, składa na wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym terminie (nie krótszym niż 5 dni) aktualne na dzień złożenia oświadczenia lub dokumenty potwierdzające okoliczności, o których mowa w art. 25 ust.1 ustawy Pzp. Oświadczeniami i dokumentami potwierdzającymi spełnianie warunków udziału w niniejszym postępowaniu są: Dokumenty dotyczące sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert z której wynika, że Wykonawca posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 600.000,00 zł (słownie: sześćset tysięcy złotych).Wartości podane w dokumentach potwierdzających spełnienie warunku, o których mowa powyżej w walutach innych niż PLN, wykonawca przeliczy wg średniego kursu Narodowego Banku Polskiego (Tabela A), na dzień wystawienia dokumentu. Dokumenty dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej: Wykaz dostaw wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy. Z wykazu ma wynikać, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonali należycie co najmniej 1 dostawę pojazdu specjalistycznego o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t do odbioru odpadów – śmieciarki. Posiada stacjonarny serwis leasingowanego pojazdu zlokalizowanego w odległości: - dla serwisu podwozia: nie większej niż 50 km od siedziby Zamawiającego (I Brygady Legionów 17 C, 72-100 Goleniów); - dla serwisu zabudowy: nie większej niż 350 km od siedziby Zamawiającego (I Brygady Legionów 17 C, 72-100 Goleniów) oraz posiada serwis mobilny. Wykaz należy przygotować zgodnie z załącznikiem nr 6 do SIWZ. (W przypadku składania oferty wspólnej, Wykonawcy składają jeden w/w wykaz). Szczegółowa specyfikacja techniczna oferowanego pojazdu z fotografią (dane techniczne wyposażenia zabudowy oraz dane techniczne podwozia).
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
Na ofertę składają się: 1) Dokumenty składane przez wszystkich wykonawców: a) formularz ofertowy przygotowany dla zamówienia zgodnie z załącznikiem nr 1 do SIWZ; b) oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu przygotowane zgodnie z załącznikiem nr 2 do SIWZ; c) oświadczenie Wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia z postępowania z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 12-23 oraz art. 24 ust.5 pkt 1 i 4 ustawy Pzp przygotowane zgodnie z załącznikiem nr 3 do SIWZ; d) jeżeli Wykonawca ma zamiar zlecić wykonanie części zamówienia podwykonawcy, to musi wypełnić i załączyć do oferty załącznik nr 5 do SIWZ; e) pisemne zobowiązanie (w formie oryginału) podmiotu trzeciego, na zasobach którego Wykonawca będzie polegał celem spełnienia warunku udziału w postępowaniu (jeżeli dotyczy); f) pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy, o ile ofertę składa pełnomocnik;UWAGA! Każdy Wykonawca który złożył ofertę, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą lub wykonawcami, którzy złożyli oferty nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Informację należy przygotować zgodnie z załącznikiem nr 4 do SIWZ.2 ) Dokumenty składane tylko przez Wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona Wykonawca składa na wezwanie Zamawiającego, w wyznaczonym terminie (nie krótszym niż 5 dni), aktualne na dzień złożenia oświadczenia lub dokumenty potwierdzające okoliczności, o których mowa w art. 25 ust.1 Pzp to jest: a) informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert, b) wykaz dostaw wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie (wykaz należy przygotować zgodnie z załącznikiem nr 6 do SIWZ), wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy. 3) Umowa leasingowa: Umowa leasingu operacyjnego może zostać zawarta na standardowym wzorze umowy stosowanej przez Wykonawcę, z zastrzeżeniem następujących postanowień wpisanych w treść umowy lub dołączonych w formie aneksu do umowy: a) okres leasingu 4 lata - 47 równych rat leasingowych, licząc od daty przekazania Zamawiającemu pojazdu do używania; b) wstępna opłata – 5 % wartości brutto pojazdu; c) opcja wykupu pojazdu za 20 % wartości początkowej brutto pojazdu, pod warunkiem spłacenia wszelkich należności wynikających z umowy leasingu; d) raty leasingowe o stałym niezmiennym oprocentowaniu w trakcie trwania umowy leasingowej, płatne raz w miesiącu na podstawie harmonogramu stanowiącego integralną część umowy; e) w przypadku opóźnienia Zamawiającego w zapłacie rat leasingowych Wykonawcy przysługuje prawo naliczenia odsetek ustawowych; f) wynagrodzenie Wykonawcy obejmować będzie wszystkie koszty, które poniesie Zamawiający w stosunku do Wykonawcy zgodnie z Umową. W szczególności: koszty dostarczenia pojazdu do siedziby Zamawiającego w Goleniowie ul. I Brygady Legionów 17C, prawidłowe zakończenie i rozliczenie niniejszego zamówienia, wszystkie podatki i opłaty z wyjątkiem podatku od środków transportu, kosztów opłat za rejestrację pojazdu oraz ubezpieczenia pojazdu w zakresie OC, AC, NW;g) raty leasingowe uiszczane są w terminach comiesięcznych począwszy od miesiąca następującego po odbiorze pojazdu. Zamawiający zobowiązany jest do uiszczania rat leasingowych na podstawie harmonogramu finansowego będącego integralną częścią umowy leasingowej. Daty w nim podane są datami ostatecznymi wpływu środków na rachunek Wykonawcy. Na poczet każdej raty leasingowej będzie wystawiana faktura VAT wskazująca w swojej treści jako Zamawiającego: Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, I Brygady Legionów 17 C, 72-100 Goleniów, NIP: 856-000-04-07, Regon 810042260; h) wskazanie okresu gwarancji jakości pojazdu objętego przedmiotem Zamówienia licząc od daty przekazania pojazdu do używania; i) okres rękojmi za wady pojazdu objętych przedmiotem Zamówienia równy z okresem gwarancji jakości; j) wskazanie istniejącego na dzień złożenia oferty stacjonarnego serwisu (lub serwisów) leasingowanego pojazdu; k) własność przedmiotu leasingu przejdzie z mocy Umowy na Zamawiającego jako korzystającego po zakończeniu okresu leasingu i uregulowaniu wszystkich rat leasingowych zgodnie z Umową oraz zapłacie przez Zamawiającego ceny wykupu, o której mowa w pkt. c) powyżej; l) dostawa pojazdu będącego przedmiotem Zamówienia i jego przekazanie Zamawiającemu do używania nastąpi po uprzednim uzgodnieniu między Wykonawcą a Zamawiającym daty i godziny odbioru; m) w dniu dostawy przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć odpowiednią dokumentację dotyczącą pojazdu, tj.:- dokumentację techniczną w języku polskim kompletnego pojazdu (wraz z urządzeniami), - instrukcję obsługi w języku polskim dla kompletnego pojazdu wraz z urządzeniami, - książkę gwarancyjno-serwisową w języku polskim, - certyfikat CE, oraz wszelkie dokumenty niezbędne do rejestracji i korzystania z pojazdu; n) Wykonawca w dniu dostawy zobowiązany będzie do przeprowadzenia nieodpłatnego szkolenia kierowców, (3-5 pracowników obsługi i mechaników) z zakresu obsługi i eksploatacji pojazdu oraz zainstalowanych w nim urządzeń, co zostanie potwierdzone wydaniem stosownych certyfikatów (zaświadczeń). W ramach odbioru przeprowadzona zostanie jazda próbna na odcinku 10 km w miejscowości Goleniów; o) Zamawiający może odmówić odbioru przedmiotu umowy wówczas, gdy: - stwierdzi wady przedmiotu Umowy, - przedmiot Umowy nie będzie odpowiadał warunkom określonym w SIWZ lub w ofercie Wykonawcy; p) w przypadku stwierdzenia okoliczności, o których mowa w punkcie o) Zamawiający wyznaczy Wykonawcy dodatkowy termin na dostarczenie przedmiotu umowy zgodnego z SIWZ i wolnego od wad (nie krótszy niż 3 dni). Po bezskutecznym upływie powyższego terminu Zamawiający będzie miał prawo odstąpić od umowy w całości w terminie 14 dni od upływu dodatkowego terminu; q) dostawa i przekazanie do używania przedmiotu umowy zostanie potwierdzona protokołem zdawczo - odbiorczym podpisanym przez osoby upoważnione przez Zamawiającego i Wykonawcę; r) za datę odbioru przedmiotu umowy Strony zgodnie przyjmują dzień sporządzenia i podpisania przez strony protokołu zdawczo- odbiorczego;s) od momentu przekazania Zamawiającemu przedmiotu umowy (protokolarnego przekazania do używania) Zamawiający ponosi ryzyko i odpowiedzialność związane z korzystaniem z przedmiotu Umowy; t) Zamawiającemu przysługiwać będzie oprócz innych przypadków przewidzianych w przepisach prawa cywilnego i ustawy Pzp, prawo do odstąpienia od Umowy w przypadku opóźnienia w dostawie przedmiotu zamówienia przekraczającego 30 dni. Z prawa do odstąpienia, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym Zamawiający może skorzystać w ciągu 30 dni od upływu terminu wskazanego w zdaniu poprzedzającym; u) w przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązań wynikających z Umowy Wykonawca będzie zobowiązany do zapłaty następujących kar umownych w poniższych przypadkach: a. za opóźnienie w dostarczeniu pojazdu z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy – w wysokości 1% wartości początkowej netto niedostarczonego pojazdu wskazanej w formularzu cenowym za każdy dzień opóźnienia; b. w przypadku odstąpienia od Umowy przez Zamawiającego z przyczyn określonych w pkt p) i t) – w wysokości 10% wartości początkowej niedostarczonego pojazdu netto; v) Zamawiającemu przysługuje prawo dochodzenia odszkodowania uzupełniającego na zasadach ogólnych, jeżeli poniesiona szkoda przekroczy wysokość zastrzeżonych kar umownych; w) oprócz przesłanek odstąpienia od umowy określonych w Kodeksie cywilnym i innych określonych w Umowie, Zamawiający może odstąpić od umowy częściowo lub w całości w razie zaistnienia okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, przy czym odstąpienie z tej przyczyny może nastąpić w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o okolicznościach uzasadniających odstąpienie od umowy. W takim przypadku Wykonawca może żądać wyłącznie wynagrodzenia należnego w tytułu wykonania części umowy; x) strony zastrzegają możliwość dokonywania zmian postanowień umowy, w tym istotnych, w stosunku do treści ofert Wykonawcy, w następujących przypadkach i na poniższych warunkach:a. w przypadku, w którym nie ma możliwości dotrzymania terminu wykonania zamówienia przez Wykonawcę, z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy – zmianie mogą ulec postanowienia umowy w zakresie terminu realizacji dostawy, poprzez jego wydłużenie odpowiednio do okresu występowania wskazanych przyczyn i ich skutków, b. w przypadku zmian przepisów prawa, które weszły w życie po terminie składania ofert, a które powodują konieczność zmiany postanowień umowy – zmianie mogą ulec wyłącznie postanowienia umowy, do których odnoszą się zmiany przepisów prawa w zakresie niezbędnym dla dostosowania umowy do wprowadzonej zmiany prawa; y) wystąpienie przesłanek jak powyżej nie stanowi zobowiązania do zmiany Umowy, a jedynie daje możliwość Zamawiającemu wprowadzenia takich zmian; z) łączna wysokość kar przysługujących Zamawiającemu z tytułu opóźnienia w dostawie pojazdu nie może przekroczyć 20% wartości początkowej pojazdu netto wynikającej z oferty Wykonawcy.
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)