Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa trzech sztuk nowych, nieużywanych samochodów: dwóch samochodów osobowych i jednego osobowo- dostawczego dla Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: WOJEWÓDZTWO MAŁOPOLSKIE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 351554287
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Basztowa 22
1.5.2.) Miejscowość: Kraków
1.5.3.) Kod pocztowy: 31-156
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL213 - Miasto Kraków
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@umwm.malopolska.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.malopolska.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa trzech sztuk nowych, nieużywanych samochodów: dwóch samochodów osobowych i jednego osobowo- dostawczego dla Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9f72d35e-0e48-11ed-8000-d680d39e541a
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00281952
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-07-28
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00036545/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.5 Zakup samochodów wraz z ubezpieczeniem
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://miniportal.uzp.gov.pl/
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja między Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu:
miniPortalu, który dostępny jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/
ePUAPu, dostępnego pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal
oraz poczty elektronicznej – adres e-mail: przetargi@umwm.malopolska.pl
Kontakt za pośrednictwem systemu ePUAP (w wyszukiwarce podmiotu należy wpisać „Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego”).
Elektroniczna skrzynka podawcza: /947ts6aydy/SkrytkaESP
2. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do następujących formularzy: „Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz do „Formularza do komunikacji”.
3. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Klauzule informacyjne z art. 13 i 14 RODO ujęte są w załącznikach nr 1A i nr 1B do swz.
2. Zamawiający wymaga złożenia przez Wykonawcę wraz z ofertą oświadczenia o wypełnieniu obowiązków informacyjnych, przewidzianych w art. 13 oraz jeśli dotyczy art. 14 RODO – oświadczenie jest ujęte w Formularzu oferty
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DG-VI.272.10.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.6.) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 261707,31 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa trzech sztuk nowych, nieużywanych samochodów: dwóch samochodów osobowych i jednego osobowo- dostawczego.
Zamówienie będzie udzielone w 2 częściach:
1) Cześć 1 zamówienia: dostawa 2 szt. nowych samochodów osobowych jednej marki, 5-osobowych, typu sedan 4-drzwiowy lub hatchback 5-drzwiowy, spełniających warunki techniczno-eksploatacyjne dla samochodów minimum klasy średniej;
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (sopz) stanowią odpowiednio załączniki: nr 3A do swz dla części 1 zamówienia i
3. Zamawiający wymaga, aby samochody były wyprodukowane nie wcześniej niż w 2021 roku oraz kompletne i gotowe do używania.
4. Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia usługi ubezpieczeniowej dla każdego oferowanego samochodu dla części 1 i 2 zamówienia, na czas jednego roku w zakresie ubezpieczenia OC, AC, NNW, ZK, Asisstance.
5. Warunki gwarancji dla części 1 i 2 zamówienia:
a) Zamawiający wymaga, aby każdy samochód objęty był minimum 24-miesięczną pełną gwarancją producenta na podzespoły mechaniczne, elektryczne i elektroniczne, licząc od dnia odbioru samochodu przez Zamawiającemu na podstawie protokołu odbioru;
b) Zamawiający wymaga, aby każdy samochód objęty był minimum 24-miesięczną gwarancją na lakier, licząc od dnia odbioru samochodu przez Zamawiającemu na podstawie protokołu odbioru, bez limitu kilometrów;
c) Zamawiający wymaga, aby każdy samochód objęty był minimum 60-miesięczną gwarancją na perforację nadwozia, licząc od dnia odbioru samochodu przez Zamawiającemu na podstawie protokołu odbioru, bez limitu kilometrów.
6. Warunki realizacji zamówienia zawarte są w projektowanych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści tej umowy dla każdej części zamówienia – wzorze umowy dla każdej części zamówienia, stanowi załącznik: nr 2 do swz (zwane dalej wzorem umowy).
4.2.5.) Wartość części: 155934,96 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 34110000-1 - Samochody osobowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 110 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: a) Ocena ofert w kryterium „Cena brutto wykonania zamówienia” dla części 1 i/lub części 2 zostanie dokonana według wzoru:
Cena = Najniższa cena wykonania zamówienia spośród ofert niepodlegających odrzuceniu/ Cena oferty ocenianej x 60 pkt
b) Ocena ofert w kryterium „Termin dostawy” zostanie dokonana zgodnie z zasadą:
jeśli wykonawca zaoferuje dostawę do 80 dni, otrzyma 10 pkt,
jeśli wykonawca zaoferuje dostawę od 81 do 89 dni, otrzyma 7 pkt,
jeśli wykonawca zaoferuje dostawę od 90 do 99 dni, otrzyma 5 pkt,
jeśli wykonawca zaoferuje dostawę od 100 do 109 dni, otrzyma 3 pkt,
jeśli wykonawca zaoferuje dostawę do 110 dni, otrzyma 0 pkt,
jeśli wykonawca zaoferuje dostawę powyżej 110 dni, jego oferta zostanie odrzucona.
Zaoferowanie więcej niż jednego terminu dostawy poskutkuje odrzuceniem oferty.
Termin dostawy nowych samochodów odpowiednio dla części 1 i/lub części 2 zamówienia liczony jest w dniach kalendarzowych od podpisania umowy/umów.
Podanie terminu dostawy dłuższego niż 110 dni spowoduje odrzucenie oferty wykonawcy, z zastrzeżeniem art. 223 ustawy.
W przypadku braku podania terminu dostawy, Zamawiający uzna, że Wykonawca oferuje maksymalny tj. 110 dni.
c) Ocena ofert w kryterium „Oferowany okres gwarancji na podzespoły mechaniczne, elektryczne i elektroniczne” zostanie dokonana zgodnie z zasadą:
jeśli wykonawca zaoferuje gwarancję przez okres 48 miesięcy i więcej, otrzyma 30 pkt,
jeśli wykonawca zaoferuje gwarancję przez okres 36 do 47 miesięcy, otrzyma 20 pkt,
jeśli wykonawca zaoferuje gwarancję przez okres 25 do 35 miesięcy, otrzyma 10 pkt,
jeśli wykonawca zaoferuje gwarancję przez okres 24 miesięcy, otrzyma 0 pkt,
jeśli wykonawca zaoferuje gwarancję przez okres poniżej 24 miesięcy, jego oferta zostanie odrzucona.
Oferowany okres gwarancji na podzespoły mechaniczne, elektryczne i elektroniczne liczony od dnia odbioru samochodów przez Zamawiającemu na podstawie protokołu odbioru.
Jako najkorzystniejsza zostanie uznana oferta, która nie podlega odrzuceniu oraz uzyska najwyższą łączną ocenę w wyżej wymienionych kryteriach oceny ofert.
Brak podania w Formularzu oferty okresów gwarancji na podzespoły mechaniczne, podzespoły elektryczne i elektroniczne spowoduje, że Zamawiający przyjmie, że Wykonawca oferuje: 24 m-ce gwarancji na podzespoły mechaniczne, podzespoły elektryczne i elektroniczne odpowiednio bez limitu kilometrów
W przypadku niejednoznacznego podania oferowanego okresu gwarancji np. wskazanie przedziału czasowego – Zamawiający przyjmie, że Wykonawca podał najdłuższy okres z tego przedziału lub jeśli Wykonawca poda okres gwarancji w dniach – Zamawiający przeliczy dni na miesiące uznając, że 30 dni = 1 miesiąc, a pozostałe dni zaokrągli w dół wg przykładu, że 56 dni = 1 miesiąc. Zamawiający przyzna liczbę pkt –ów odpowiednio odpowiadającą danej liczbie miesięcy
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin dostawy
4.3.6.) Waga: 10
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Oferowany okres gwarancji na podzespoły mechaniczne, elektryczne i elektroniczne
4.3.6.) Waga: 30
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa trzech sztuk nowych, nieużywanych samochodów: dwóch samochodów osobowych i jednego osobowo- dostawczego.
Zamówienie będzie udzielone w 2 częściach:
2) Cześć 2 zamówienia: dostawa 1 szt. nowego samochodu osobowo-dostawczego, 5-osobowego, typu kombivan lub minivan, 5 drzwiowego, spełniającego warunki techniczno-eksploatacyjne dla samochodów segmentów „kombivan” lub „minivan”.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (sopz) stanowią odpowiednio załączniki: nr 3B do swz dla części 2 zamówienia.
3. Zamawiający wymaga, aby samochody były wyprodukowane nie wcześniej niż w 2021 roku oraz kompletne i gotowe do używania.
4. Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia usługi ubezpieczeniowej dla każdego oferowanego samochodu dla części 1 i 2 zamówienia, na czas jednego roku w zakresie ubezpieczenia OC, AC, NNW, ZK, Asisstance.
5. Warunki gwarancji dla części 1 i 2 zamówienia:
a) Zamawiający wymaga, aby każdy samochód objęty był minimum 24-miesięczną pełną gwarancją producenta na podzespoły mechaniczne, elektryczne i elektroniczne, licząc od dnia odbioru samochodu przez Zamawiającemu na podstawie protokołu odbioru;
b) Zamawiający wymaga, aby każdy samochód objęty był minimum 24-miesięczną gwarancją na lakier, licząc od dnia odbioru samochodu przez Zamawiającemu na podstawie protokołu odbioru, bez limitu kilometrów;
c) Zamawiający wymaga, aby każdy samochód objęty był minimum 60-miesięczną gwarancją na perforację nadwozia, licząc od dnia odbioru samochodu przez Zamawiającemu na podstawie protokołu odbioru, bez limitu kilometrów.
6. Warunki realizacji zamówienia zawarte są w projektowanych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści tej umowy dla każdej części zamówienia – wzorze umowy dla każdej części zamówienia, stanowi załącznik: nr 2 do swz (zwane dalej wzorem umowy)
4.2.5.) Wartość części: 105772,35 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 34110000-1 - Samochody osobowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 110 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: a) Ocena ofert w kryterium „Cena brutto wykonania zamówienia” dla części 1 i/lub części 2 zostanie dokonana według wzoru:
Cena = Najniższa cena wykonania zamówienia spośród ofert niepodlegających odrzuceniu/ Cena oferty ocenianej x 60 pkt
b) Ocena ofert w kryterium „Termin dostawy” zostanie dokonana zgodnie z zasadą:
jeśli wykonawca zaoferuje dostawę do 80 dni, otrzyma 10 pkt,
jeśli wykonawca zaoferuje dostawę od 81 do 89 dni, otrzyma 7 pkt,
jeśli wykonawca zaoferuje dostawę od 90 do 99 dni, otrzyma 5 pkt,
jeśli wykonawca zaoferuje dostawę od 100 do 109 dni, otrzyma 3 pkt,
jeśli wykonawca zaoferuje dostawę do 110 dni, otrzyma 0 pkt,
jeśli wykonawca zaoferuje dostawę powyżej 110 dni, jego oferta zostanie odrzucona.
Zaoferowanie więcej niż jednego terminu dostawy poskutkuje odrzuceniem oferty.
Termin dostawy nowych samochodów odpowiednio dla części 1 i/lub części 2 zamówienia liczony jest w dniach kalendarzowych od podpisania umowy/umów.
Podanie terminu dostawy dłuższego niż 110 dni spowoduje odrzucenie oferty wykonawcy, z zastrzeżeniem art. 223 ustawy.
W przypadku braku podania terminu dostawy, Zamawiający uzna, że Wykonawca oferuje maksymalny tj. 110 dni.
c) Ocena ofert w kryterium „Oferowany okres gwarancji na podzespoły mechaniczne, elektryczne i elektroniczne” zostanie dokonana zgodnie z zasadą:
jeśli wykonawca zaoferuje gwarancję przez okres 48 miesięcy i więcej, otrzyma 30 pkt,
jeśli wykonawca zaoferuje gwarancję przez okres 36 do 47 miesięcy, otrzyma 20 pkt,
jeśli wykonawca zaoferuje gwarancję przez okres 25 do 35 miesięcy, otrzyma 10 pkt,
jeśli wykonawca zaoferuje gwarancję przez okres 24 miesięcy, otrzyma 0 pkt,
jeśli wykonawca zaoferuje gwarancję przez okres poniżej 24 miesięcy, jego oferta zostanie odrzucona.
Oferowany okres gwarancji na podzespoły mechaniczne, elektryczne i elektroniczne liczony od dnia odbioru samochodów przez Zamawiającemu na podstawie protokołu odbioru.
Jako najkorzystniejsza zostanie uznana oferta, która nie podlega odrzuceniu oraz uzyska najwyższą łączną ocenę w wyżej wymienionych kryteriach oceny ofert.
Brak podania w Formularzu oferty okresów gwarancji na podzespoły mechaniczne, podzespoły elektryczne i elektroniczne spowoduje, że Zamawiający przyjmie, że Wykonawca oferuje: 24 m-ce gwarancji na podzespoły mechaniczne, podzespoły elektryczne i elektroniczne odpowiednio bez limitu kilometrów.
W przypadku niejednoznacznego podania oferowanego okresu gwarancji np. wskazanie przedziału czasowego – Zamawiający przyjmie, że Wykonawca podał najdłuższy okres z tego przedziału lub jeśli Wykonawca poda okres gwarancji w dniach – Zamawiający przeliczy dni na miesiące uznając, że 30 dni = 1 miesiąc, a pozostałe dni zaokrągli w dół wg przykładu, że 56 dni = 1 miesiąc. Zamawiający przyzna liczbę pkt –ów odpowiednio odpowiadającą danej liczbie miesięcy
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin dostawy
4.3.6.) Waga: 10
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Oferowany okres gwarancji na podzespoły mechaniczne, elektryczne i elektroniczne
4.3.6.) Waga: 30
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Wykonawca dołącza do oferty składanej w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu, oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu, w zakresie wskazanym przez Zamawiającego. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 5 do swz.
2. Oświadczenie, o którym mowa w ust. 1, potwierdza brak podstaw wykluczenia, na dzień składania ofert zastępują wymagane przez Zamawiającego podmiotowe środki dowodowe.
3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w ust. 1, składa każdy z wykonawców.
4. W celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania, Zamawiający wymaga od wykonawcy złożenia wraz z ofertą odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru.
5. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa w ust. 3, jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów.
6. Jeżeli w imieniu wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w ust. 3, Zamawiający żąda od wykonawcy pełnomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania wykonawcy.
7. Zapis ust. 3 stosuje się odpowiednio do osoby działającej w imieniu wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego.
8. Wszelkie pełnomocnictwa winny być załączone do oferty w formie oryginału lub urzędowo poświadczonego odpisu pełnomocnictwa (notarialnie – art. 96 ustawy z 14 lutego 1991 r. – Prawo o notariacie /tekst jednolity Dz. U. z 2019 poz. 540 z późniejszymi zmianami/) z zastrzeżeniem innych zasad opisanych w niniejszej swz lub wynikających z przepisów prawa powszechnie obowiązującego.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Przed upływem terminu składania ofert wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium i utrzymania go nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy.
2. Zamawiający określa kwotę wadium w wysokości:
a) 2 000,00 zł, słownie: dwa tysięcy złotych, w zakresie części pierwszej;
b) 1 500,00 zł, słownie: jeden tysiąc pięćset złotych, w zakresie części drugiej.
3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku formach wymienionych w art. 97 ust 7 ustawy.
4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy:
07 1020 2892 0000 5802 0667 3828
z dopiskiem: Wpłata wadium „Dostawa dwóch sztuk nowych, nieużywanych samochodów 5-osobowych…” lub „Dostawa jednej sztuki nowego, nieużywanego samochodu osobowo-dostawczego, 5- osobowego…”
5. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
6. Wadium w formie gwarancji lub poręczenia należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w sposób podany w pkt. 8.2) swz (jak złożenie oferty) lub na adres poczty elektronicznej.
7. Wadium winno gwarantować Zamawiającemu wypłatę wadium, w przypadku zaistnienia okoliczności wskazanych w art. 98 ust 6 ustawy.
8. Niedopuszczalne jest wprowadzanie jakichkolwiek warunków ograniczających Zamawiającemu wypłacenie wadium.
9. Zamawiający nie dopuszcza postanowień określających, że zwrot, przez podmiot inny niż Zamawiający, dokumentu ustanawiającego wadium wnoszonego w formie gwarancji lub poręczenia, powoduje wygaśnięcie tego wadium, w sytuacji, gdy Zamawiający nie dokonał zwrotu tego wadium zgodnie z wymaganiami określonymi w ustawie.
10. Wykonawca, o którym mowa w art. 98 ust. 2 ustawy, może złożyć wniosek o zwrot wadium, co powoduje rozwiązanie stosunku prawnego z wykonawcą wraz z utratą przez niego prawa do korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX ustawy.
11. Zamawiający zwraca lub zatrzymuje wadium na zasadach i w trybie art. 98 ustawy
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (do oferty należy załączyć odpowiednie pełnomocnictwo) chyba, że w przypadku spółki cywilnej, z umowy tej spółki wynika sposób jej reprezentowania (do stwierdzenia, czego niezbędne jest załączenie do oferty umowy spółki cywilnej). Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z podmiotem występującym, jako pełnomocnik pozostałych. Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkie podmioty występujące wspólnie. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści tej umowy – wzór umowy, zawarte są w załączniku nr 2 do swz.
2. Zamawiający może dokonać zmian umowy bez przeprowadzania nowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie przesłanek, o których mowa w art. 455 ustawy
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-08-05 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Szczegółowy sposób złożenia oferty jest podany w pkt 8.2) swz
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-08-05 13:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-09-03