Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa samochodu osobowego wielozadaniowego dla Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Jeleniej Górze
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: KOMENDA MIEJSKA PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ W JELENIEJ GÓRZE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000177879
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Sudecka 2
1.5.2.) Miejscowość: Jelenia Góra
1.5.3.) Kod pocztowy: 58-500
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL515 - Jeleniogórski
1.5.7.) Numer telefonu: 75 76 474 50
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: kmjeleniagora@kwpsp.wroc.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.gov.pl/web/kmpsp-jeleniagora
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Porządek i bezpieczeństwo publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa samochodu osobowego wielozadaniowego dla Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Jeleniej Górze
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1219704f-e865-11eb-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00119102
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-07-19
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00114581/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Dostawa samochodu osobowego typu bus dla Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Jeleniej Górze
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://miniportal.uzp.gov.pl; https://www.gov.pl/web/kmpsp-jeleniagora/zamowienia-publiczne3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się drogą elektroniczną przy użyciu miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl, ePUAPU: https://epuap.gov.pl/KMPSPJeleniaGora/SkrytkaESP oraz poczty elektronicznej kmjeleniagora@kwpsp.wroc.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP). Przystępując do postępowania przetargowego, Wykonawca oświadcza, że zapoznał się z instrukcją użytkownika systemu miniPortalu oraz Regulaminie ePUAP. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” i „Formularza do komunikacji” wynosi 150 MB.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Administratorem Państwa danych osobowych jest Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Jeleniej Górze, 58-500 Jelenia Góra, ul. Sudecka 2, reprezentowana przez: Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej w Jeleniej Górze
tel. 75 764 74 50, faks 75 764 74 18, email: kmjeleniagora@kwpsp.wroc.pl.
1) Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych - Maciej Nebelski (e-mail: iod@kwpsp.wroc.pl.pl)
2) Dane osobowe przetwarzane będą w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego MT.2370.1.2021 Dostawa samochodu osobowego wielozadaniowego dla Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Jeleniej Górze prowadzonym w trybie podstawowym, na podstawie ustawy Pzp.
3) Dane osobowe mogą być przekazywane wyłącznie podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa, między innymi Krajowej Izbie Odwoławczej w ramach prowadzenia postępowania odwoławczego.
4) Dane osobowe przechowywane są przez okres niezbędny do realizacji wskazanych w ppkt 2) celów, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy prawa.
5) Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym, wynika z realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa, tj. ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
6) Posiadają Państwo prawo do:
- dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania*
- złożenia skargi do organu nadzorczego: Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
* Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.
Żądanie ograniczenia przetwarzania, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych
do czasu zakończenia tego postępowania.
Zamawiający dodatkowo informuje, że:
1) Wykonawca ubiegając się o udzielenie zamówienia publicznego jest zobowiązany do wypełnienia wszystkich obowiązków formalno-prawnych związanych z udziałem w postępowaniu. Do obowiązków tych należą m.in. obowiązki wynikające z RODO, w szczególności obowiązek informacyjny przewidziany w art. 13 RODO względem osób fizycznych, których dane osobowe dotyczą i od których dane te Wykonawca bezpośrednio pozyskał.
Jednakże obowiązek informacyjny wynikający z art. 13 RODO nie będzie miał zastosowania, gdy i w zakresie, w jakim osoba fizyczna, której dane dotyczą, dysponuje już tymi informacjami (vide: art. 13 ust. 4).
2) Wykonawca będzie musiał wypełnić obowiązek informacyjny wynikający z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazuje Zamawiającemu i których dane pośrednio pozyskał, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z wyłączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO.
W związku z powyższym Zamawiający oczekuje, że Wykonawca złoży oświadczenie
o treści:
„Oświadczamy, że wypełniliśmy obowiązki informacyjne przewidziane w art. 13 lub art. 14 RODO wobec osób fizycznych, od których dane osobowe bezpośrednio lub pośrednio pozyskaliśmy w celu ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego w niniejszym postępowaniu.”
(Wykonawca nie musi składać ww. oświadczenia w przypadku gdy nie przekazuje danych osobowych innych niż bezpośrednio jego dotyczących lub zachodzi wyłączenie stosowania obowiązku informacyjnego, stosownie do art. 13 ust. 4 lub art. 14 ust. 5 RODO).
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: MT.2370.1.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający określił wymagania dotyczące wydajności lub funkcjonalności, zgodnie z art. 101 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiot zamówienia:
Dostawa samochodu osobowego wielozadaniowego dla Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Jeleniej Górze.
Główne miejsce realizacji dostaw: Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Jeleniej Górze. Przedmiotem zamówienia jest dostawa samochodu osobowego wielozadaniowego dla Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Jeleniej Górze.
2. Zakres zamówienia:
Zakres zamówienia obejmuje:
dostawę samochodu osobowego wielozadaniowego do przewozu min. 8 osób dla Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Jeleniej Górze.
Szczegółowy opis zawiera ZAŁĄCZNIK NR 1a do SWZ.
3. Wymagania i warunki wykonania:
1) Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia przedmiotu zamówienia własnym transportem, na własny koszt i na własne ryzyko na parking Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Jeleniej Górze.
2) Samochód dostarczony w ramach realizacji zamówienia musi być pojazdem fabrycznie nowym, nieużywanym wcześniej, rok produkcji 2021 oraz musi posiadać odpowiednią homologację dopuszczającą do ruchu drogowego na terytorium Polski.
3) Dostarczony samochód musi pochodzić z oficjalnego kanału sprzedaży producenta, co oznacza, że posiada stosowny pakiet usług gwarancyjnych kierowanych do użytkowników z obszaru Unii Europejskiej.
Zamawiający dopuszcza składanie ofert przez Wykonawców, którzy są producentami zaoferowanego samochodu i jednocześnie nie korzystają z pośrednich kanałów sprzedaży, oferując własne rozwiązania bezpośrednio,
z pominięciem pośrednich kanałów sprzedaży (partnerów/dystrybutorów).
4) Zamawiający wymaga udzielenia na przedmiot zamówienia:
- co najmniej 24 miesiące gwarancji na podzespoły mechaniczne i elektroniczne samochodu.
Okres gwarancji na podzespoły mechaniczne i elektroniczne samochodu zaproponowany przez Wykonawcę będzie jednym z kryteriów, którymi Zamawiający będzie kierował się przy wyborze najkorzystniejszej oferty;
- co najmniej 84 miesiące gwarancji na perforację nadwozia;
- co najmniej 36 miesięcy gwarancji na powłokę lakierniczą.
Bieg terminu gwarancji rozpoczyna się w dniu następnym po dokonaniu odbioru przez Zamawiającego przedmiotu zamówienia i podpisaniu (bez uwag) protokołu końcowego.
Gwarancji na podzespoły mechaniczne i elektroniczne samochodu podlegają wszystkie zespoły i podzespoły, z wyjątkiem materiałów eksploatacyjnych. Za materiały eksploatacyjne uważa się elementy wymieniane podczas okresowych przeglądów technicznych, w szczególności: oleje, inne płyny eksploatacyjne.
5) Zamawiający informuje, że w przypadku wystąpienia w okresie gwarancji wad w przedmiocie dostawy, Zamawiający zawiadomi telefonicznie lub pisemnie lub w inny ustalony sposób Wykonawcę o powstałych wadach, a Wykonawca zobowiązany będzie w terminie do 5 dni roboczych odebrać samochód
i przystąpić niezwłocznie do naprawy. Szczegółowe warunki gwarancji określą dokumenty gwarancyjne przekazane Zamawiającemu wraz z pojazdem, z zastrzeżeniem zapisów umowy.
6) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca w przypadku konieczności dokonania naprawy poza siedzibą Zamawiającego, odebrał i dostarczył po naprawie przedmiot dostawy od i do Zamawiającego własnym transportem i na własny koszt.
7) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dostarczył Zamawiającemu równoważny samochód zastępczy na czas trwania naprawy, której usunięcie potrwa dłużej niż 5 dni roboczych od przyjęcia zgłoszenia.
8) Zamawiający wymaga wymiany samochodu na nowy wolny od wad w sytuacji, gdy po dwukrotnej naprawie samochód nie działa zgodnie z przeznaczeniem w terminie do 5 dni roboczych od zgłoszenia.
9) Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia serwisu w okresie gwarancji.
Zamawiający będzie ponosił koszty wymiany części i zakupu części w okresie gwarancji wyłącznie, jeśli konieczność naprawy pojazdu powstała z winy użytkownika lub wynika to z normalnej eksploatacji pojazdu.
10) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca w kolumnie „Opis oferowanego przedmiotu” w WYCENIE DOSTAWY stanowiącej ZAŁĄCZNIK NR 1a do SWZ, podał producenta, model, rok produkcji, rodzaj skrzyni biegów, typ nadwozia, ilość miejsc siedzących łącznie z miejscem kierowcy, rodzaj napędu, ilość drzwi, opis i parametry oferowanego samochodu.
11) W przypadku zgodności oferowanego samochodu z opisem i parametrami opisanymi przez Zamawiającego w WYCENIE DOSTAWY stanowiącej ZAŁĄCZNIK NR 1a do SWZ, dopuszcza się zastosowanie zapisu „zgodnie z SWZ” i wskazanie producenta, modelu, roku produkcji, rodzaju skrzyni biegów, typu nadwozia, ilości miejsc siedzących łącznie z miejscem kierowcy, rodzaju napędu, ilości drzwi oferowanego samochodu.
12) Wykonawca musi potwierdzić w WYCENIE DOSTAWY stanowiącej ZAŁĄCZNIK NR 1a do SWZ, że oferowany samochód spełnia wszystkie parametry opisane przez Zamawiającego w WYCENIE DOSTAWY stanowiącej ZAŁĄCZNIK NR 1a do SWZ podając te parametry lub stosując zapis „zgodnie z SWZ” i wskazać producenta, model, rok produkcji, rodzaj skrzyni biegów, typ nadwozia, ilość miejsc siedzących łącznie z miejscem kierowcy, rodzaj napędu, ilość drzwi oferowanego samochodu, a w przypadku, gdy oferowany samochód nie posiada modelu wskazać producenta, rok produkcji, rodzaj skrzyni biegów, typ nadwozia, ilość miejsc siedzących łącznie z miejscem kierowcy, rodzaj napędu, ilość drzwi.
13) Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych o parametrach technicznych i wymogach jakościowych nie gorszych niż wskazane przez Zamawiającego.
14) Zamawiający informuje, że Wykonawca, który złoży rozwiązania równoważne opisanym przez Zamawiającego jest obowiązany wykazać, że oferowany przez niego samochód spełnia wymagania określone przez Zamawiającego. W związku z powyższym Zamawiający wymaga, aby Wykonawca opisał za pomocą parametrów technicznych i jakościowych rozwiązania, które oferuje Zamawiającemu jako równoważne do opisanych przez Zamawiającego. Wymagane informacje należy podać w WYCENIE DOSTAWY stanowiącej ZAŁĄCZNIK NR 1a do SWZ.
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca opisując rozwiązania, które oferuje jako równoważne do opisanych przez Zamawiającego wskazał producenta, model, rok produkcji, rodzaj skrzyni biegów, typ nadwozia, ilość miejsc siedzących łącznie z miejscem kierowcy, rodzaj napędu, ilość drzwi, opis i parametry oferowanego samochodu w zakresie wszystkich parametrów wymienionych przez Zamawiającego w WYCENIE DOSTAWY stanowiącej ZAŁĄCZNIK NR 1a do SWZ.
Zamawiający oceniając, czy podane przez Wykonawcę rozwiązania są równoważne będzie porównywał parametry techniczne opisane w WYCENIE DOSTAWY przez Zamawiającego i wskazane przez Wykonawcę.
15) Zmiany adaptacyjne pojazdu dotyczące montażu wyposażenia nie mogą powodować utraty oraz ograniczenia uprawnień wynikających z fabrycznej gwarancji.
4. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisanym przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych.
4.2.6.) Główny kod CPV: 34110000-1 - Samochody osobowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 60 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji na podzespoły mechaniczne i elektroniczne samochodu
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin dostawy
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego i składają wraz z ofertą pełnomocnictwo.Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Szczegółowe informacje dotyczące niepodlegania wykluczeniu, spełniania warunków udziału w postępowaniu, składania dokumentów i oświadczeń zawarte są w pkt XII, XVI, XVII SWZ.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przekazuje projekt Umowy, która będzie zawarta w sprawie zamówienia publicznego, stanowiący ZAŁĄCZNIK NR 3 do SWZ.Zamawiający określa rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki wprowadzenia tych zmian: w przypadku, gdy samochód przedstawiony w ofercie w momencie dostawy:
a) nie będzie dostępny na rynku,
b) będzie wycofany ze sprzedaży przez producenta,
c) producent wprowadzi nowszy model
przewiduje się dopuszczenie innego samochodu pod warunkiem, że parametry techniczne będą spełniały wymagania określone w Specyfikacji Warunków Zamówienia, a cena nie ulegnie zmianie.