Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa fabrycznie nowego samochodu osobowego typu SUV z napędem 4x4 z układem hybrydowym do Narwiańskiego Parku Narodowego”,
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Narwiański Park Narodowy
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 200668080
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Kurowo
1.5.2.) Miejscowość: Kobylin-Borzymy
1.5.3.) Kod pocztowy: 18-204
1.5.4.) Województwo: podlaskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL842 - Łomżyński
1.5.7.) Numer telefonu: 663 103 109
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@npn.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.npn.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa fabrycznie nowego samochodu osobowego typu SUV z napędem 4x4 z układem hybrydowym do Narwiańskiego Parku Narodowego”,
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c7b98c0c-2fd8-11ec-a3fb-0a24f8cd532c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00234931
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-10-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00009999/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Dostawa 3 fabrycznie nowych samochodów osobowych typu SUV z napędem 4x4 z układem hybrydowym do Narwiańskiego Parku Narodowego
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-c7b98c0c-2fd8-11ec-a3fb-0a24f8cd532c
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl.; przetargi@npn.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa
się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, tj. mini portalu (https://miniportal.uzp.gov.pl/), oraz
poczty elektronicznej, z zastrzeżeniem ust. 2, zgodnie z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu
Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania
informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji
elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz.U. poz. 2452).
2. Ofertę oraz dokumenty składane wraz z ofertą, Wykonawca składa za pośrednictwem Formularza
do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku dostępnego na mini Portalu. Zamawiający w
Formularzu do komunikacji występuje pod nazwą odbiorcy: Narwiański Park Narodowy. W pozostałym
zakresie komunikacja odbywa się przy użyciu poczty elektronicznej. Adres poczty Zamawiającego:
przetargi@npn.pl
3. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi
posiadać konto na e PUAP. Wykonawca posiadający konto na e PUAP ma dostęp do Formularza
złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku.
4. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych,
elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu
opisane zostały w Regulaminie korzystania z mini Portalu oraz Regulaminie e PUAP.
5. Ofertę, oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o
którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, podmiotowe środki dowodowe, w tym oświadczenie, o którym
mowa w art. 117 ust. 4 ustawy, oraz zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa
w art. 118 ust. 3 ustawy, przedmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwo, sporządza się w postaci
elektronicznej, w formatach danych określonych w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia2012 r. ( Dz.U. z 2017 r. poz. 2247)
6. Kwestie te zostały szczegółowo uregulowane w rozdz. XII SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest
Narwiański Park Narodowy Kurowo 10, 18-204 Kobylin Borzymy, telefon: 663 103 109 , e-mail:
npn@npn.pl.
2. Dane kontaktowe inspektora ochrony danych, adres e-mail:
monika.olszewska@npn.pl
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu
związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego NPN - OOK - 233 - 271- 2/2021,
pn. „Dostawa fabrycznie nowego samochodu osobowego typu SUV z napędem 4x4 z układem
hybrydowym do Narwiańskiego Parku Narodowego”, prowadzonym w trybie podstawowym.
4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie
dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo
zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1129), zwanej dalej „ustawa pzp”.
Ponadto Pani/Pana dane osobowe będą opublikowane na stronie internetowej i w Biuletynie Informacji
Publicznej Narwiańskiego Parku Narodowego, Biuletynie Zamówień Publicznych lub Dzienniku
Urzędowym Unii Europejskiej, jeśli taki obowiązek będzie wynikał z ustawy z dnia 11 września 2019 r.
Prawo zamówień publicznych.
(Uwaga: Organy publiczne, które mogą otrzymywać Pani/Pana dane osobowe w ramach konkretnego
postępowania zgodnie z prawem Unii lub prawem państwa członkowskiego, nie są uznawane za
odbiorców!)
5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy pzp.
6. Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest
wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy pzp, związanym z udziałem w postępowaniu
o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z
ustawy pzp.
7. W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób
zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO.
8. Posiada Pani/Pan:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych
osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że
przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
9. Nie przysługuje Pani/Panu:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż
podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
10. W przypadku gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 rozporządzenia
RODO, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, zamawiający może żądać od osoby, której dane
dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w
szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub
konkursu.
11. Wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporządzenia RODO, nie ogranicza
przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego lub konkursu.
12. Skorzystanie przez osobę, której dane dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia
danych osobowych, o którym mowa w art. 16 rozporządzenia RODO, nie może skutkować zmianą
wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu ani zmianą postanowień
umowy w zakresie niezgodnym z ustawą.
13. W przypadku gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 rozporządzenia RODO, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, zamawiający może żądać od osoby, której dane
dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających w szczególności na celu sprecyzowanie nazwy
lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: NPN - OOK - 233 - 271- 2/2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Dostawa fabrycznie nowego samochodu osobowego typu SUV z napędem 4x4 z układem hybrydowym do Narwiańskiego Parku
4.2.6.) Główny kod CPV: 34110000-1 - Samochody osobowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 40 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji mechanicznej
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin dostawy
4.3.6.) Waga: 5
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
aspekty środowiskowe, w tym efektywność energetyczna przedmiotu zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Zużycie energi rozumiane jako zużycie papiwa w cyklu łączonym l/100 km
4.3.6.) Waga: 5
Kryterium 5
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
aspekty środowiskowe, w tym efektywność energetyczna przedmiotu zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Emisja dwutlenku węgla w cyklu łączonym w g/km
4.3.6.) Waga: 5
Kryterium 6
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
aspekty środowiskowe, w tym efektywność energetyczna przedmiotu zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Emisja zanieczyszczeń : tlenków azotu , cząsteczek stałych oraz węglowodorów w mg/km
4.3.6.) Waga: 5
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Wykonawca, którego oferta została oceniona najwyżej, w celu potwierdzenia braku podstaw
wykluczenia, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 1-6 ustawy pzp, na wezwanie Zamawiającego,
składa oświadczenie o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust.
1 ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego, o
których mowa w: art. 108 ust. 1 pkt 1- 6 ustawy pzp - zgodnie z załącznikiem nr 5 do SWZ
Wykonawca, którego oferta została oceniona najwyżej, w celu potwierdzenia braku podstaw
wykluczenia, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 1-6 ustawy pzp, dotyczących podmiotu, na którego
zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej polega
Wykonawca, na wezwanie Zamawiającego, składa oświadczenie, o którym mowa wyżej, w niniejszym
ustępie, tego podmiotu.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
1.Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania
2.Oświadczenie o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125
ust. 1 ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez
Zamawiającego, o których mowa w: art. 108 ust. 1 pkt 1- 6 ustawy pzp
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
1. Oświadczenie o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125
ust. 1 ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez
Zamawiającego, o których mowa w: art. 108 ust. 1 pkt 1- 6 ustawy pzp
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku
Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do
reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno
być załączone do oferty.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
oświadczenie, o którym mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ, składa każdy z wykonawców.
Oświadczenie to potwierdza brak podstaw wykluczenia każdego z wykonawców wspólnie
ubiegających się o zamówienie.
3. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania
składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Wszelkie zmiany w treści Umowy wymagają formy pisemnej i zgody obu stron pod rygorem
nieważności.
2. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany Umowy w następujących przypadkach:
a) zmiany nazwy handlowej lub innego oznaczenia samochodu wskazanego w ofercie
niepowodującej zmiany przedmiotu umowy,
b) zmiana nazwy, adresu, statusu Sprzedającego lub Zamawiającego,
e) zmiana podwykonawcy, przy pomocy którego Sprzedawca realizuje przedmiot Umowy, po
uprzedniej akceptacji Zamawiającego,
d) zmiana terminu realizacji przedmiotu Umowy z uwagi na okoliczności wynikające z działania
siły wyższej (rozumianej jako zdarzenie zewnętrzne, niemożliwe do przewidzenia, którego
skutkom nie można było zapobiec) uniemożliwiających wykonanie przedmiotu umowy.
3. W przypadku zaistnienia zmiany okoliczności, związanej z wystąpieniem COVID-19, której
Strona przy dochowaniu należytej staranności nie mogła przewidzieć i która może wpłynąć lub
wpływa na należyte wykonanie Umowy. Zamawiający, po stwierdzeniu, że zmiana okoliczności,
o której mowa w zdaniu 1 może wpływać lub wpływa na należyte wykonanie Umowy, może w
uzgodnieniu z Wykonawcą dokonać zmiany Umowy, w szczególności przez:
1) zmianę terminu wykonania Umowy,
2) zmianę sposobu wykonywania Umowy i odpowiadającą jej zmianę wynagrodzenia
Wykonawcy, o ile zmiana sposobu wykonywania Umowy będzie miała wpływ na wysokość
wynagrodzenia Wykonawcy,
3) zmianę zakresu świadczenia Wykonawcy i odpowiadającą jej zmianę wynagrodzenia
Wykonawcy,
4) zmianę sposobu płatności wynagrodzenia, o ile będzie ona związana ze zmianami
określonymi w lit. 1-3.
4. W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności, wymienionych w ust. 2 i 3, termin
wykonania Umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu o czas niezbędny do zakończenia
realizacji przedmiotu Umowy w sposób należyty.
5. Warunkiem dokonania zmian, o których mowa powyżej, jest złożenie wniosku przez stronę
inicjującą zmianę, zawierającego: opis propozycji zmian, uzasadnienie zmian. Jeżeli
wnioskującym o zmianę będzie Wykonawca, wprowadzenie zmiany będzie możliwe dopiero po
akceptacji Zamawiającego.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-10-26 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://miniportal.uzp.gov.pl.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-10-26 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni