Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa dwóch fabrycznie nowych samochodów przystosowanych do przewozu osób niepełnosprawnych dla Powiatowego Domu Pomocy Społecznej w Ostrowinie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiatowy Dom Pomocy Społecznej
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000301351
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Ostrowina 21
1.5.2.) Miejscowość: Oleśnica
1.5.3.) Kod pocztowy: 56-400
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL518 - Wrocławski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@pdps-ostrowina.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: bip.pdps-ostrowina.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Pomoc społeczna z zakwaterowaniem dla osób w podeszłym wieku i osób niepełnosprawnych
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa dwóch fabrycznie nowych samochodów przystosowanych do przewozu osób niepełnosprawnych dla Powiatowego Domu Pomocy Społecznej w Ostrowinie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a25009e4-f9a0-11eb-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00143625
2.6.) Wersja ogłoszenia: 03
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-08-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00007612/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.7 Dostawa dwóch fabrycznie nowych samochodów przystosowanych do przewozu osób niepełnosprawnych dla Powiatowego Domu Pomocy Społecznej w Ostrowinie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://pdps-ostrowina.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W niniejszym postępowaniu
komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz
przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między zamawiającym a wykonawcą, z uwzględnieniem
wyjątków określonych w ustawie Pzp, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej
wyłącznie za pośrednictwem Platformy: https://pdps-ostrowina.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne, które muszą spełniać urządzenia informatyczne w celu korzystania z platformy
zakupowej opisane zostały na stronie internetowej pod adresem: https://pdpsostrowina.
logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html.Dopuszczalne przeglądarki internetowe:• Internet
Explorer 8, Internet Explorer 9, Internet Explorer 10, Internet Explorer 11,• Google Chrome 31• Mozilla
Firefox 26• Opera 18Pozostałe wymagania techniczne:• dostęp do sieci Internet• obsługa przez
przeglądarkę protokołu XMLHttpRequest - ajax• włączona obsługa JavaScript• zalecana szybkość
łącza internetowego powyżej 500 KB/s• zainstalowany Acrobat Reader• zainstalowane środowisko
uruchomieniowe Java - Java SE Runtime Environment 6 Update 24 lub nowszy
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): zawarty w Specyfikacji Warunków Zamówienia
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP/06/2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Rodzaj zamówienia: dostawa.
2. Przedmiotem zamówienia jest dostawa dwóch fabrycznie nowych samochodów 9-osobowych przystosowanych do przewozu osób niepełnosprawnych, w tym jednej osoby na wózku inwalidzkim dla Powiatowego Domu Pomocy Społecznej w Ostrowinie.
3. Wymienione w SWZ parametry techniczne i wyposażenie samochodu, należy rozumieć jako minimalne, dopuszczalne jest zaproponowanie parametrów lepszych. Wykonawca wskazuje parametry techniczne, wyposażenie, gwarancję oraz pozostałe wymogi dla oferowanych samochodów w formularzu oferty.
4. Wspólny Słownik Zamówień CPV: 34.11.00.00-1 Samochody osobowe.
5. Każdy z pojazdów musi być nowy, wolny od wad prawnych i fizycznych, nienaprawiany, niezarejestrowany i wyprodukowany w 2021 roku. Musi posiadać kierownicę usytuowaną po lewej stronie pojazdu, być przystosowanym do ruchu prawostronnego oraz spełniać wymagania określone w SWZ.
6. Samochód musi być zgodny z normą emisji spalin obowiązującą od 2021r. (EURO 6d) oraz spełniać warunki określone w obowiązujących w Polsce przepisach dotyczących ochrony środowiska.
7. Przekazanie samochodów nastąpi w salonie sprzedaży Wykonawcy znajdującego się na terenie miasta Wrocławia wraz z protokołem odbioru. W przypadku braku salonu sprzedaży Wykonawcy we Wrocławiu, Wykonawca dostarczy samochód do siedziby Zamawiającego na własny koszt i ryzyko, wraz protokołem odbioru. Odbiór samochodu zostanie dokonany przez osobę upoważnioną przez Zamawiającego.
8. Wymagany przez Zamawiającego minimalny okres gwarancji na każdy samochód liczony od dnia protokolarnego odbioru przedmiotu zamówienia wynosi:
Perforacja nadwozia – 10 lat,
Lakier – 3 lata,
Mechaniczna – 2 lata bez limitu kilometrów,
Akumulator – 2 lata.
9. Wykonawca gwarantuje serwis gwarancyjny dostępny na terenie całego kraju.
10. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (każdego z samochodów):
Pojazd 9 osobowy (8+1 siedzenia za kierowcą z możliwością szybkiego demontażu) przystosowany do transportu osób niepełnosprawnych – minimum 1 osoby na wózku inwalidzkim (możliwy demontaż 3 rzędu siedzeń), wyposażony w stalową, rozkładaną platformę najazdową.
1) Minimalne wymiary pojazdu:
Długość całkowita pojazdu – nie mniej niż 5300mm,
Rozstaw osi - nie mniej niż 3100mm,
Wysokość wewnątrz pojazdu - nie mniej niż 1360 mm,
2) Silnik i skrzynia biegów:
Pojazd wyposażony w silnik wysokoprężny o pojemności nie mniej niż 1,8 l z turbodoładowaniem, moc silnika nie mniej niż 150 KM, spełniający aktualnie obowiązujące normy spalania. Skrzynia biegów manualna 5 lub 6 biegowa.
3) Bezpieczeństwo:
– osłony przeciwsłoneczne
– poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera;
– system ABS,ESP, ASR;
– wspomaganie układu kierowniczego;
– immobiliser;
– manualna skrzynia biegów (5 lub 6 biegowa);
– pasy bezpieczeństwa;
– podłoga z trwałego , antypoślizgowego materiału;
– atestowany system mocowań do wózków inwalidzkich;
4) Elementy funkcjonalne:
– drzwi tylne przeszklone otwierane pod kątem 180 stopni lub do góry;
– przesuwane drzwi boczne po stronie pasażera;
– lusterka zewnętrzne regulowane i ogrzewane;
– podwójne siedzenie obok kierowcy;
– komplet pokrowców na siedzenia;
– wersja wyposażenia standard;
– pełnowymiarowe koło zapasowe, gaśnica, trójkąt, apteczka, podnośnik, klucz do wymiany kół;
– ogrzewany przedział pasażerski;
– radio + głośniki;
– pojazd wyposażony w komplet kół z oponami letnimi i oponami zimowymi;
– pełne przeszklenie;
– regulowany fotel kierowcy;
– elektrycznie opuszczane przednie szyby boczne;
– centralny zamek sterowany pilotem;
– klimatyzacja z nawiewem z przodu i tyłu;
– nawiew ciepłego powietrza na przód i tył regulowany;
– oświetlenie wewnętrzne w części przedniej i przedziale pasażerskim umiejscowienie w podsufitce;
– siedzenia w II i III rzędzie szybko i łatwo demontowane wyposażone w trzypunktowe pasy bezpieczeństwa oraz zagłówki;
– radio z gniazdem USB i Bluetooth wraz z nagłośnieniem;
– centralny zamek sterowany zdalnie;
– przednie reflektory przeciwmgielne;
– komplet dywaników;
– dodatkowy komplet opon zimowych (przy założeniu, że auto zostanie dostarczone na oponach letnich);
- elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego
5) Przystosowanie do przewozu osób niepełnosprawnych:
Dostosowanie pojazdu:
– przewóz minimum 1 osoby na wózku inwalidzkim (możliwy demontaż 3 rzędu siedzeń);
– należy dodatkowo samochód wyposażyć w stalową platformę najazdową, antypoślizgową, służącą do wjazdu wózków inwalidzkich, o długości nie krótszej niż 1800 mm oraz komplet pasów ze zwijaczami do mocowania wózka inwalidzkiego do uchwytów podłogowych;
– oznakowanie pojazdu zgodne z przepisami dotyczącymi przewozu osób niepełnosprawnych;
– oznakowanie zgodnie z przepisami o ruchu drogowym (oklejenie samochodu emblematami informującymi o przewozie osób niepełnosprawnych, ostrzegawcze kierunkowskazy dachowe);
– stopień boczny po stronie pojazdu;
– uchwyt do wsiadania przy drzwiach przesuwnych.
6) Wykonawca wraz z przekazaniem samochodów do odbioru przekaże Zamawiającemu:
- świadectwo homologacji umożliwiające dopuszczenie pojazdu do ruchu zgodnie z obowiązującymi przepisami,
– karta techniczna pojazdu,
- książka serwisowa wraz z gwarancją,
– instrukcja obsługi pojazdu w języku polskim,
– badania techniczne oraz atesty na urządzenia potwierdzające dostosowanie pojazdów do transportu osób niepełnosprawnych.
4.2.6.) Główny kod CPV: 34110000-1 - Samochody osobowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 90 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1.Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (konsorcjum). W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wszelka korespondencja będzie prowadzona wyłącznie z pełnomocnikiem.
2.W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie z art. 125 ust. 1 ustawy Pzp o niepodleganiu wykluczeniu, składa odrębnie i podpisuje każdy spośród wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
3.Jeżeli zostanie wybrana oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zamawiający będzie żądał przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych wykonawców, w której m.in. zostanie określony pełnomocnik uprawniony do kontaktów z zamawiającym oraz do wystawiania dokumentów związanych z płatnościami, przy czym termin, na jaki została zawarta umowa, nie może być krótszy niż termin realizacji zamówienia.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
zawarte w projektowanych postanowieniach umowy
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-08-25 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę należy złożyć w postaci elektronicznej za pośrednictwem Platformy zamieszczonej pod adresem: https://pdps-ostrowina.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-08-25 10:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-09-23
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Wykonawca dołącza do oferty:
1) Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu (wzór załącznik do SWZ) w zakresie wskazanym w SWZ.
Oświadczenia składane są w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym, lub podpisem osobistym.
2) Pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy)
Pełnomocnictwo przekazuje się w postaci elektronicznej i opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym, lub podpisem osobistym.
W przypadku gdy pełnomocnictwo zostało sporządzone jako dokument w postaci papierowej i opatrzone własnoręcznym podpisem, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym, lub podpisem osobistym przez mocodawcę lub notariusza.
3) Formularz ofertowy (załącznik do SWZ)
Formularz musi być złożony przez wykonawcę w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym, lub podpisem osobistym.
4) Zastrzeżenie tajemnicy przedsiębiorstwa (jeżeli dotyczy)
Nie ujawnia się informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli wykonawca, wraz z przekazaniem takich informacji, zastrzegł, że nie mogą być one udostępniane oraz wykazał, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 222 ust. 5 ustawy Pzp.
W celu utrzymania w poufności tych informacji, Wykonawca przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku.
Dokument musi być złożony przez wykonawcę w postaci elektronicznej i opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym, lub podpisem osobistym.