Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa autobusu przystosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych dla Środowiskowego Domu Samopomocy w Rdzawie.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Trzciana
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 851660648
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Trzciana 302
1.5.2.) Miejscowość: Trzciana
1.5.3.) Kod pocztowy: 32-733
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL214 - Krakowski
1.5.7.) Numer telefonu: 146484420
1.5.8.) Numer faksu: 146136301
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@trzciana.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.trzciana.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa autobusu przystosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych dla Środowiskowego Domu Samopomocy w Rdzawie.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5bc5fcbf-b499-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00058928
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-05-19
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00002971/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.2 Dostawa autobusu przystosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych dla Środowiskowego Domu Samopomocy w Rdzawie.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://trzciana.ezamawiajacy.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W przedmiotowym postępowaniu Zamawiający dopuszcza możliwość przekazywania sobie przez strony postępowania oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji:1)Elektronicznie za pośrednictwem Platformy znajdującej się pod adresem: https://trzciana.ezamawiajacy.pl w zakładce „Korespondencja” lub na adres e-mail: przetargi@trzciana.pl.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1.Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia lub informacje, które wpłyną do Zamawiającego, uważa się za dokumenty złożone w terminie, jeśli ich czytelna treść dotrze do Zamawiającego przed upływem tego terminu. W przypadku skorzystania z Platformy za datę wpływu oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich złożenia/wysłania na Platformie. Za datę wpływu oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przekazywanym na adres e-mail Zamawiającego przyjmuje się datę dostarczenia wiadomości na adres e-mail Zamawiającego. 2.Zamawiający określa niezbędne wymagania sprzętowo- aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie Zakupowej tj.:2.1Stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s;2.2Komputer klasy PC lub MAC, o następującej konfiguracji: pamięć min 2GB Ram, procesor Intel IV 2GHZ, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7 , Mac Os x 10.4, Linux, lub ich nowsze wersje;2.3Zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa obsługująca TLS 1.2, najlepiej w najnowszej wersji w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10.0;2.4Włączona obsługa JavaScript;2.5Zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie .pdf.3.Zamawiający określa dopuszczalne formaty przesyłanych danych tj. plików o wielkości do 100 MB w txt, rtf, pdf ,xps, odt, ods, odp, doc, xls, ppt, docx, xlsx, pptx, csv, jpg, jpeg, tif, tiff, geotiff, png, svg, wav, mp3, avi, mpg, mpeg, mp4, m4a, mpeg4, ogg, ogv, zip, tar, gz, gzip, 7z, html, xhtml, css, xml, xsd, gml, rng, xsl, xslt, TSL, XMLsig, XAdES, PAdES, CAdES, ASIC, XMLenc. 4.Zamawiający określa informacje na temat kodowania i czasu odbioru danych tj.: plik załączony przez Wykonawcę na Platformie Zakupowej i zapisany, widoczny jest w Systemie, jako zaszyfrowany – format kodowania UTF8. Możliwość otworzenia pliku dostępna jest dopiero po odszyfrowaniu przez Zamawiającego po upływie terminu otwarcia ofert.5.Oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformę stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego odpowiednim źródłem czasu.6. Oferta winna być sporządzona w języku polskim i złożona pod rygorem nieważności w formie elektronicznej (opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym za pośrednictwem Platformy dostępnej pod adresem: https://trzciana.ezamawiajacy.pl
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: nie dotyczy
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016 z późn. zm.), dalej „RODO”, informuję, że: 1.administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Trzciana, 32-733 Trzciana 302, reprezentowana przez Wójta Gminy Trzciana; 2.w sprawach z zakresu ochrony danych osobowych może się Pan/Pani kontaktować z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych, którym jest Aleksandra Cnota-Mikołajec. Kontakt z inspektorem jest możliwy za pomocą adresów mailowych: aleksandra@eduodo.pl lub iod@eduodo.pl lub listownie poprzez wysłanie listu na adres Urząd Gminy w Trzcianie 32-733 Trzciana 302 umieszczając dopisek „Do inspektora Ochrony Danych Osobowych”; 3.Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego znak: RISKIR.271.1.1.2021 prowadzonym w trybie art. 275 pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych; 4.odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 78 ustawy Prawo zamówień publicznych, dalej „ustawa Pzp”; 5.Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych są upoważnieni pracownicy Urzędu Gminy w Trzcianie oraz spółka Otwarty Rynek Elektroniczny S.A. siedzibą w Warszawie (02-672) przy ul. Domaniewskiej 49, KRS: 0000041441, REGON: 017282436, NIP: 526-25-35-153, jako właściciel Platformy Zakupowej, na której Gmina Trzciana prowadzi postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, działającą pod adresem: https://trzciana.ezamawiajacy.pl 6.Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ustawy Pzp, przez okres co najmniej 4 lat od dnia zakończenia postępowania, a jeżeli zobowiązania wskazane w ofercie i umowie przekroczą w/w przedział czasowy, okres przechowywania obejmuje ten termin; 7.obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; 8.w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;9.posiada Pani/Pan:−na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;−na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);−na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego); −prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;10.nie przysługuje Pani/Panu:−w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;−prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;−na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RISKIR.271.1.1.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 220164 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiot zamówienia obejmuje dostawę jednego fabrycznie nowego (rok produkcji 2021) 17 osobowego (16 osób + kierowca) autobusu przystosowanego do przewozu co najmniej jednej osoby na wózku inwalidzkim. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Specyfikacja techniczna – stanowiąca załącznik nr 2 do SWZ. 2.Miejscem dostawy przedmiotu zamówienia jest siedziba Zamawiającego, wszelkie koszty związane z dostawą autobusu ponosi Wykonawca. 3. Przedmiot zamówienia dofinansowany jest ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w ramach „Programu wyrównywania różnic między regionami III”.
4.2.6.) Główny kod CPV: 34121000-1 - Autobusy i autokary
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 100 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1.O wyborze oferty najkorzystniejszej decydować będą kryteria:1)Cena oferty – waga kryterium: 60 %2)Okres gwarancji mechanicznej – waga kryterium: 20 %3)Wielkość zużycia energii – waga kryterium: 10 %4)Wielkość emisji CO2 – waga kryterium: 10 %2.Ocena punktowa dotyczyć będzie wyłącznie ofert nie podlegających odrzuceniu.3.Ocena punktowa ofert dokonywana będzie w niżej określony sposób:1)W ramach kryterium cena oferty:a)maksymalna ilość możliwych do uzyskania punktów: P1 = 60 pkt.;b)oferta z najniższą oferowaną ceną „C min” otrzyma 60 pkt.;c)każda inna oferta „C” otrzyma ilość punktów wynikającą z wyliczenia wg wzoru: P1 = (Cmin/C) x 60 pktliczba punktów przyznana ocenianej ofercie w ramach kryterium cena 2)W ramach kryterium okres gwarancji mechanicznej:a)maksymalna ilość możliwych do uzyskania punktów: P2 = 20 pkt.;b) Wykonawca, który w ofercie zobowiąże się do udzielenia gwarancji mechanicznej na okres:12 miesięcy otrzyma 0 pkt.;24 miesięcy otrzyma 10 pkt.;36 miesięcy otrzyma 20 pkt.;Uwaga:Dodatkowe punkty zostaną przyznane wyłącznie Wykonawcom, którzy w ofercie zobowiązali się do udzielenia gwarancji mechanicznej (na silnik i podzespoły mechaniczne) na okres odpowiednio 24 lub 36 miesięcy. Oferta z gwarancją udzieloną na okres dłuższy niż 36 miesięcy, otrzyma również maksymalną ilość punktów możliwych do uzyskania w tym kryterium. W przypadku nie określenia przez Wykonawcę w ofercie okresu gwarancji, dla potrzeb oceny oferty zostanie przyjęty min. okres wymagany przez Zamawiającego, tj.: 12 miesięcy.3)W ramach kryterium wielkość zużycia energii (paliwa):a)maksymalna ilość możliwych do uzyskania punktów: P3 = 10 pkt.;b)oferta z najniższym zużyciem paliwa „Z min” otrzyma 10 pkt.;c)każda inna oferta „Z” otrzyma ilość punktów wynikającą z wyliczenia wg wzoru: P3= (Zmin/Z) x 10 pktUwaga:Zamawiający dokona powyższego obliczenia na podst. deklaracji Wykonawcy zamieszczonej w ofercie o średniej ilości zużywanego paliwa oferowanego autobusu w cyklu łącznym (wartość uśredniona), wyrażonej w litrach na 100 km. Zadeklarowana przez Wykonawcę ilość zużywanego paliwa musi być zgodna z wielkością podaną w świadectwie homologacji pojazdu. 4)W ramach kryterium wielkość emisji CO2 (dwutlenku węgla):d)maksymalna ilość możliwych do uzyskania punktów: P4 = 10 pkt.;e)oferta z najniższą emisją CO2 „E min” otrzyma 10 pkt.;f)każda inna oferta „E” otrzyma ilość punktów wynikającą z wyliczenia wg wzoru: P4= (Emin/E) x 10 pktUwaga:Zamawiający dokona powyższego obliczenia na podst. deklaracji Wykonawcy zamieszczonej w ofercie o wielkości emisji dwutlenku węgla w cyklu łącznym (wartość uśredniona) oferowanego autobusu, wyrażonej w gramach na 1 km. Zadeklarowana przez Wykonawcę wielkość emisji dwutlenku węgla musi być zgodna z wielkością podaną w świadectwie homologacji pojazdu. 4.Realizacja zamówienia zostanie powierzona Wykonawcy, który spełni wszystkie postawione w Specyfikacji warunki i uzyska najwyższą ilość punktów wyliczoną zgodnie ze wzorem:P= P1+ P2+ P3 + P4 = ...pkt
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji mechanicznej
4.3.6.) Waga: 20,00
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
aspekty środowiskowe, w tym efektywność energetyczna przedmiotu zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: wielkość zużycia energii (paliwa)
4.3.6.) Waga: 10,00
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
aspekty środowiskowe, w tym efektywność energetyczna przedmiotu zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: wielkość emisji CO2 (dwutlenku węgla)
4.3.6.) Waga: 10,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Tak
4.3.11.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert:
zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty środowiskowe