Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa autobusu 21 osobowego przystosowanego do przewozu 19 osób w tym 2 osób z niepełnosprawnością na wózkach inwalidzkich na potrzeby SOSW im. Janusza Korczaka we Wschowie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Wschowski
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 977945847
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Plac Kosynierów 1c
1.5.2.) Miejscowość: Wschowa
1.5.3.) Kod pocztowy: 67-400
1.5.4.) Województwo: lubuskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL432 - Zielonogórski
1.5.7.) Numer telefonu: 655408951
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: kf@powiat.wschowa.com.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://wschowa.info/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa autobusu 21 osobowego przystosowanego do przewozu 19 osób w tym 2 osób z niepełnosprawnością na wózkach inwalidzkich na potrzeby SOSW im. Janusza Korczaka we Wschowie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-114f1d12-cf85-11ec-9ed6-82024ae9c4d2
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00149303
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-05-09
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00028245/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Zakup autobusu z "Programu wyrównywania różnic między regionami III" ze środków PFRON
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://powiatwschowa.ezamawiajacy.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://powiatwschowa.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy Zakupowej https://powiatwschowa.ezamawiajacy.pl (dalej jako "Platforma Zakupowa" lub System).
Wejście na platformę poprzez link: https://powiatwschowa.ezamawiajacy.pl
1. Wykonawca przystępując do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, tj. bezpłatnie rejestrując się lub logując, w przypadku posiadania konta w Platformie Zakupowej, akceptuje warunki korzystania z Platformy, określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej https://oneplace.marketplanet.pl/regulamin oraz uznaje go za wiążący.
2. Zamawiający określa instrukcję korzystania z Platformy Zakupowej w niniejszym postępowaniu w zakładce „Regulacje i procedury procesu zakupowego”.
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://powiatwschowa.ezamawiajacy.pl
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Powiat Wschowski, 67-400 Wschowa, ul. Pl. Kosynierów 1c, tel. 065/540-48-00;
inspektorem ochrony danych osobowych u Zamawiającego jest Tomasz Wadas
tel. 570 170 137, adres e-mail: iod@powiat.wschowa.com.pl,
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego OSE.272.9.2021 prowadzonym w trybie podstawowym zgodnie z art. 275. ust.1 ustawy;
odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 78 ustawy Prawo zamówień publicznych, dalej „ustawa Pzp”;
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ustawy Pzp, przez okres co najmniej 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli zobowiązania wskazane w ofercie i umowie przekroczą w/w przedział czasowy, okres przechowywania obejmuje ten termin;
obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
posiada Pani/Pan:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **;
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
nie przysługuje Pani/Panu:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
Wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporządzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
W trakcie oraz po zakończeniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, w przypadku gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 rozporządzenia 2016/679, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających w szczególności na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: OSE.272.9.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zamówienie obejmuje dostawę autobusu 21 osobowego (łącznie z kierowcą i pilotem) przystosowanego do przewozu 19 osób w tym 2 osób z niepełnosprawnością na wózkach inwalidzkich na potrzeby Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego im. Janusza Korczaka we Wschowie.
Szczegółowy zakres dostawy obejmuje:
I. Autobus 21 osobowy (łącznie z kierowcą i pilotem) przystosowany do przewozu 19 osób w tym 2 osób z niepełnosprawnością na wózkach inwalidzkich na potrzeby Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego im. Janusza Korczaka we Wschowie o następujących parametrach technicznych:
1. Pojazd fabrycznie nowy z normą emisji spalin EURO VI, liczba miejsc dla 21 osób (łącznie z kierowcą i pilotem), posiadający homologację na autobus przystosowany do przewozu osób z niepełnosprawnością na 2 wózkach inwalidzkich, mocowanych do szyn podłogowych za pomocą pasów kotwiczych, wyposażony w pasy bezpieczeństwa dla osób niepełnosprawnych oraz wyposażony w kompatybilną do pojazdu i dopuszczoną do użytkowania windę wewnętrzną, umieszczoną w tylnej części autobusu, sterowaną elektrycznie do podnoszenia / opuszczania i transportu wózków inwalidzkich z osobami niepełnosprawnymi;
2. Pojemność skokowa silnika od min. 1900 cm3 do max 3000 cm3, moc silnika wysokoprężnego z turbodoładowaniem powyżej 165 KM, ogranicznik prędkości 100 km/h WE, zbiornik paliwa min. 90 L z podłączeniem do ogrzewania postojowego;
3. Skrzynia biegów manualna 6-biegowa + bieg wsteczny lub skrzynia biegów automatyczna;
4. Akumulator AGM 12V min. 90Ah lub większy, alternator o mocy 14V /250A;
5. Układ hamulcowy hydrauliczny z systemami bezpieczeństwa ABS, ASR i EBV, hamulce tarczowe przód i tył, hamulec postojowy, pojazd wyposażony w elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy ESP oraz układ wspomagający ruszanie na wzniesieniach (zapobiegający cofaniu się pojazdu);
6. Podwozie dwuosiowe z napędem na 1 oś, preferowany napęd na oś tylną, rozstaw osi w zakresie min. od 4300mm, długość pojazdu min 7300 mm, szerokość min. 2000 mm, wysokość wewnętrzna kabiny pasażerskiej min. 1900 mm;
7. Zawieszenie przednie wzmocnione na kolumnach McPhersona lub inne równoważne rozwiązanie techniczne; zawieszenie tylne resorowane lub inne równoważne rozwiązanie techniczne;
8. Układ kierowniczy z lewej strony ze wspomaganiem, kierownica wielofunkcyjna, poduszka powietrzna kierowcy, fotel kierowcy z podłokietnikiem z regulacją w 2 płaszczyznach, fotel resorowany, trwała przegroda za fotelem kierowcy ze szkła hartowanego lub innego dopuszczonego do użytkowania materiału;
9. Koła min. 16” na obręczach stalowych 5,5 J x 16 z oponami letnimi i kompletem opon zimowych na obręczach stalowych, opony o zmniejszonym oporze toczenia w rozmiarze 205/75 R16 C lub inny w rozmiarze dopuszczonym w homologacji przez producenta, koła bliźniacze na osi tylnej, w zestawie pełnowymiarowe koło zapasowe mocowane pod końcem ramy z zestawem narzędzi wraz z podnośnikiem, chlapacze przednie i tylne;
10. W kabinie kierowcy radioodtwarzacz AM/FM posiadający radio cyfrowe DAB, z Bluetooth, USB, AUX-in z min. 4 głośnikami, schowek pod deską rozdzielczą i pólka na przedmioty / dokumenty nad przednią szybą, tachograf cyfrowy ze sterowaniem z przodu pod podsufitką, uchwyty na 2 kubki, lusterko wsteczne wewnętrzne, kabina kierowcy klimatyzowana wraz z przedziałem pasażerskim, kamera cofania i czujniki parkowania tył, centralny zamek sterowany pilotem, pojazd wyposażony w immobiliser i blokadę zamków podczas jazdy;
11. W przedziale pasażerskim fotele uchylne z regulowanymi oparciami i zintegrowanymi zagłówkami z trzypunktowymi pasami bezpieczeństwa, ze skrajnymi podłokietnikami, w rzędzie podwójnym fotele rozsuwane od strony przejścia, tapicerka materiałowa łatwo zmywalna, fotele wyposażone w pokrowce na siedzenia, fotele łatwo demontowane w ostatnich rzędach pod 2 miejsca na wózki inwalidzkie;
12. Podłoga płaska z antypoślizgową wykładziną, łatwą w utrzymaniu czystości, wejście do autobusu z obniżonym stopniem, oświetlone, ułatwiające wejście i wyjście osobom z niepełnosprawnościami ruchowymi, pojazd wyposażony w uchwyty, poręcze ułatwiające wejście i wyjście z autobusu, w części sufitowej luk dachowy – wyjście awaryjne;
13. Drzwi kierowcy z lewej strony, drzwi tylne z oknem przyciemnianym dwuskrzydłowe otwierane min. 270 stopni, drzwi wejściowe z obniżonym stopniem dla pasażerów w prawej przedniej części pojazdu, elektrycznie uchylane do tyłu;
14. Oświetlenie sufitowe w części wejściowej i pasażerskiej, ściany boczne wraz z sufitem i słupkami pokryte tapicerką miękką, łatwo zmywalną, półki na bagaż podręczny w części pasażerskiej z podświetleniem;
15. Klimatyzacja o zwiększonej wydajności mocy min. 9 kW, z centralnym nawiewem, rozprowadzona po całej powierzchni przestrzeni pasażerskiej i kabinie kierowcy;
16. Ogrzewanie postojowe niezależne od silnika, typu Webasto lub inne równorzędne rozwiązanie powietrzne – suche, zasilane ze zbiornika głównego paliwa;
17. Szyby w przestrzeni pasażerskiej panoramiczne, podwójne termoizolacyjne i przyciemnione, w zestawie młoteczki do zbicia szyb ewakuacyjnych, szyba przednia podgrzewana elektrycznie lub nadmuchem powietrza, szyby w drzwiach tylnych przyciemnione;
18. Pojazd wyposażony w światła do jazdy dziennej, światła halogenowe przednie z doświetlaniem skrętu, światło przeciwmgielne tylne, trzecie światło stop, światła cofania, doświetlenie tylne załadunku i wyładunku wózków na windzie;
19. Lusterka zewnętrzne elektrycznie regulowane i ogrzewane z kierunkowskazami;
20. Na autobusie umieszczone znaki informacyjne z przodu i z tyłu o przewozie osób z niepełnosprawnościami (symbol wózka inwalidzkiego) odporne na warunki atmosferyczne,
21. W wyposażeniu pojazdu trójkąt ostrzegawczy, gaśnice 2 szt., apteczka, klin pod koła, zestaw narzędzi wraz z podnośnikiem;
22. Kolor nadwozia preferowany biały, ewentualnie inny kolor nadwozia do uzgodnienia z Zamawiającym;
23. Kompletna dokumentacja i homologacja pojazdu w języku polskim niezbędna do zarejestrowania autobusu 21 osobowego (wraz z kierowcą i pilotem) przystosowanego do przewozu 19 osób w tym 2 osób z niepełnosprawnością na wózkach inwalidzkich.
Zgodnie z art. 100 ustawy Prawo zamówień publicznych opis przedmiotu zamówienia został sporządzony z uwzględnieniem wymagań w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników. Wszelkie zastosowane materiały i wyposażenie autobusu muszą posiadać dopuszczenie do użytkowania, odpowiednie certyfikaty, homologacje oraz spełniać normy i przepisy o przewozie osobowym w tym osób niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich, określone m.in. w ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (t. j. Dz. U. z 2021 r., poz. 450 ze zm.) i Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz ich niezbędnego wyposażenia (t. j. Dz. U. z 2016 r. poz. 2022 ze zm.). Zakres minimalnych wymagań służących zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami został określony w niniejszym opisie przedmiotu zamówienia oraz we wskazanych powyżej przepisach prawach.
Ponadto w ramach dostawy autobusu wykonawca zapewni:
1. Przeszkolenie kierowców w siedzibie zamawiającego w zakresie budowy, eksploatacji i obsługi pojazdu, w tym zasad BHP podczas użytkowania pojazdu i windy do transportu wózków inwalidzkich. W tym zakresie przekaże również właściwe instrukcje obsługi pojazdu i urządzeń w języku polskim.
2. Odpłatny, autoryzowany serwis gwarancyjny autobusu w maksymalnej odległości do 100 km od siedziby Zamawiającego, według cennika autoryzowanego serwisu.
3. Serwisy i naprawy gwarancyjne w okresie gwarancji lub rękojmi muszą być wykonywane przez autoryzowane stacje serwisowe, a w przypadku zabudowy pojazdu przez jej Wykonawcę.
4. Wymagany minimalny okres gwarancji bez limitu km na silnik, podzespoły mechaniczne, elektroniczne pojazdu, powłokę lakierniczą, perforację korozyjną nadwozia i zabudowy autobusu wynosi minimum 24 miesiące od daty przekazania dostawy Zamawiającemu.
Okres oferowanej przez dostawcę dłuższej gwarancji (36,48 i więcej miesięcy) będzie dodatkowo punktowany w ramach przyjęty w SWZ kryteriów oceny ofert.
5. Dostarczenie niezbędnych dokumentów i homologacji do rejestracji pojazdu jako autobusu do przewozu 21 osób (wraz z kierowcą), przystosowanego do przewozu 19 pasażerów w tym 2 osób z niepełnosprawnościami na wózkach inwalidzkich.
Przedmiotowe środki dowodowe:
1. W celu potwierdzenia zgodności oferowanej dostawy pojazdu z opisem przedmiotu zamówienia, Zamawiający na podstawie art. 107 ust. 1 ustawy Pzp, żąda złożenia wraz z ofertą, stanowiącą załącznik nr 1 do SWZ, przedmiotowych środków dowodowych w postaci:
1) kart katalogowych wraz z wymaganymi w OPZ parametrami technicznymi dla oferowanej dostawy autobusu.
2. Jeżeli wykonawca nie złoży przedmiotowych środków dowodowych lub złożone przedmiotowe środki dowodowe są niekompletne, Zamawiający wezwie do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie.
3. Zamawiający może żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści przedmiotowych środków dowodowych.
4.2.6.) Główny kod CPV: 34121000-1 - Autobusy i autokary
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-11-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zamawiający oceni i porówna jedynie te oferty, które:
a) zostaną złożone przez Wykonawców niewykluczonych przez Zamawiającego z niniejszego postępowania,
b) nie zostaną odrzucone przez Zamawiającego.
2. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty, Zamawiający będzie się kierował niżej opisanymi kryteriami oceny ofert, przyjmując zasadę, że 1%=1 punkt.
3. Oferty zostaną ocenione przez Zamawiającego w oparciu o następujące kryteria:
1) Cena oferty brutto – 60% - 60pkt
2) Gwarancja – 40% - 40 pkt
4. Liczba przyznanych punktów w ramach ww. kryteriów zostanie obliczona według wzoru:
Ad. 1. Cena oferty (cena brutto podana w Formularzu ofertowym):
najniższa cena ofertowa brutto
C= ---------------------------------------------------- x 100 x waga kryterium 60%
cena oferty badanej
Ad. 2. Przyznanie punktacji za wydłużony okres gwarancji.
1) Minimalny okres gwarancji dla pojazdu i zabudowy wymagany przez Zamawiającego wynosi 24 miesiące, które w ocenie punktowej daje Wykonawcy 0 pkt.
2) W przypadku zaoferowania przez Wykonawcę dłuższego okresu gwarancji niż minimalny okres gwarancji wymagany przez Zamawiającego, za dodatkowy okres:
a) gwarancji bez limitu km na silnik, podzespoły mechaniczne, elektroniczne pojazdu i powłokę lakierniczą:
- wynoszący 36 miesięcy – przyznanych zostanie dodatkowo 10 pkt,
- wynoszący 48 miesięcy i więcej – przyznanych zostanie dodatkowo 20 pkt;
b) gwarancji na perforację korozyjną elementów nadwozia pojazdu*:
- wynoszący 36 miesięcy – przyznanych zostanie dodatkowo 1 pkt,
- wynoszący 48 miesięcy i więcej – przyznanych zostanie dodatkowo 2 pkt;
* W przypadku, gdyby producent pojazdu udzielał dłuższej gwarancji na perforację korozyjną nadwozia niż 48 miesięcy, wówczas należy wpisać okres gwarancji wskazany przez producenta pojazdu.
c) gwarancji na zabudowę pojazdu:
- wynoszący 36 miesięcy – przyznanych zostanie dodatkowo 9 pkt,
- wynoszący 48 miesięcy i więcej – przyznanych zostanie dodatkowo 18 pkt.
3)Okres gwarancji należy podawać wyłącznie w pełnych miesiącach 24, 36, 48 lub więcej miesięcy.
4)Okres udzielonej gwarancji odnosi się do poszczególnych przedmiotów gwarancji (pojazdu i zabudowy).
5. Punkty przyznane Wykonawcy w zakresie każdego z kryteriów zostaną zsumowane. Suma punktów uzyskanych stanowić będzie końcową ocenę danej oferty.
6. Za ofertę najkorzystniejszą uznana zostanie oferta, która w sumie uzyska największą liczbę punktów ze wszystkich kryteriów. Uzyskana liczba punktów w ramach kryterium zaokrąglona będzie do drugiego miejsca po przecinku. Jeżeli trzecia cyfra po przecinku jest mniejsza od 5 wynik zostanie zaokrąglony w dół, a jeżeli cyfra jest równa lub większa od 5 wynik zostanie zaokrąglony w górę.
7. Obliczenia dokonywane będą z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku zgodnie z zasadami matematycznymi.
8. W toku dokonywania badania i oceny ofert Zamawiający może żądać udzielenia przez Wykonawcę wyjaśnień treści złożonych przez niego oferty.
9. Jeżeli nie będzie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i pozostałych kryteriów oceny ofert, Zamawiający spośród tych ofert dokona wyboru oferty z niższą ceną, a jeżeli zostaną złożone oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w uprzednio złożonych przez nich ofertach
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny i kosztu
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.5.) Nazwa kryterium: Koszt
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 8
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1) spełniają warunki udziału w postępowaniu wskazane poniżej w ust. 2 i którzy wykażą ich spełnianie na poziomie nie niższym niż wymagany przez Zamawiającego w sposób zgodny z opisem zamieszczonym poniżej, oraz
2) nie podlegają wykluczeniu na podstawie okoliczności, o których mowa w art. 108 ust 1 i art. 109 ust. 1 pkt 1,4,8 ustawy pzp.
2. Wykonawcy zobowiązani są spełniać warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym
Zamawiający nie stawia żadnego warunku w tym zakresie
1) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Zamawiający nie stawia żadnego warunku w tym zakresie
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Zamawiający nie stawia żadnego warunku w tym zakresie
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Na potwierdzenie spełniania warunku Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia wykaże, że:
- zrealizował w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, minimum 1 dostawę autobusu 21 osobowego przystosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych o łącznej wartości zamówienia nie mniejszej niż 250.000,00 zł brutto;
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie dokumentów i oświadczeń złożonych przez wykonawcę, na zasadzie SPEŁNIA/NIE SPEŁNIA.
4. W przypadku, o którym mowa wyżej, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które dostawy wykonają poszczególni wykonawcy.
5. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polegać na zdolnościach zawodowych podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
6. W odniesieniu do warunków dotyczących doświadczenia wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają dostawy, do realizacji których te zdolności są wymagane.
7. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa wraz z ofertą zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Zobowiązanie powinno zawierać informacje wynikające z art. 118 ust. 4 pzp.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) DOKUMENTY SKŁADANE RAZEM Z OFERTĄ
1. Oferta składana jest pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem kwalifikowalnym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym – załącznik nr 1 do SWZ.
2. Wykonawca dołącza do oferty oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz niepodleganiu wykluczeniu (załącznik nr 2 od SWZ) w zakresie wskazanym w rozdziale II podrozdziale 7 SWZ.
3. Oświadczenie składane jest pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem kwalifikowanym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
4. Oświadczenie składają odrębnie:
- wykonawca/każdy spośród wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
- podmiot trzeci, na którego potencjał powołuje się wykonawca celem potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu.
- podwykonawcy, na których zasobach wykonawca nie polega przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu.
5. Samooczyszczenie – w okolicznościach określonych w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2, 5 i 6 ustawy Pzp, wykonawca nie podlega wykluczeniu jeżeli udowodni zamawiającemu, że spełnił łącznie ustawowe przesłanki
6. Do oferty wykonawca załącza również: (wybrać odpowiednie)
a) Pełnomocnictwo
b) Oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
c) Zobowiązanie podmiotu trzeciego
- Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby (załącznik nr 3 do SWZ)
d) Dowód uiszczenia wadium.
e) Zastrzeżenie tajemnicy przedsiębiorstwa – w sytuacji, gdy oferta lub inne dokumenty składane w toku postępowania będą zawierały tajemnicę przedsiębiorstwa oznaczoną odpowiednio tajemnica przedsiębiorstwa lub skrót TP.
2) DOKUMENTY SKŁADANE NA WEZWANIE
1. Wykaz podmiotowych środków dowodowych
Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych:
a)Oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust.1. pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. z 2019 r. poz.369), z innymi Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 5 do SWZ;
b)Wykaz dostaw wykonanych nie wcześniej niż w okresie 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat ich wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane lub są wykonywane – wg wzoru załącznika nr 4 do SWZ wraz z załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane należycie,
c)zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem
d) zaświadczenia albo innego dokumentu właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) DOKUMENTY SKŁADANE RAZEM Z OFERTĄ
1. Oferta składana jest pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem kwalifikowalnym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym – załącznik nr 1 do SWZ.
2. Wykonawca dołącza do oferty oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz niepodleganiu wykluczeniu (załącznik nr 2 od SWZ) w zakresie wskazanym w rozdziale II podrozdziale 7 SWZ.
3. Oświadczenie składane jest pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem kwalifikowanym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
4. Oświadczenie składają odrębnie:
- wykonawca/każdy spośród wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
- podmiot trzeci, na którego potencjał powołuje się wykonawca celem potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu.
- podwykonawcy, na których zasobach wykonawca nie polega przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu. W takim przypadku oświadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia podwykonawcy.
5. Samooczyszczenie – w okolicznościach określonych w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2, 5 i 6 ustawy Pzp, wykonawca nie podlega wykluczeniu jeżeli udowodni zamawiającemu, że spełnił przesłanki określone w przepisach.
6. Do oferty wykonawca załącza również: (wybrać odpowiednie)
a) Pełnomocnictwo
b) Oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
c) Zobowiązanie podmiotu trzeciego
- Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby (załącznik nr 3 do SWZ)
d) Dowód uiszczenia wadium.
e) Zastrzeżenie tajemnicy przedsiębiorstwa – w sytuacji, gdy oferta lub inne dokumenty składane w toku postępowania będą zawierały tajemnicę przedsiębiorstwa oznaczoną odpowiednio tajemnica przedsiębiorstwa lub skrót TP,
2) DOKUMENTY SKŁADANE NA WEZWANIE
1. Wykaz podmiotowych środków dowodowych
Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych:
a)Oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust.1. pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. z 2019 r. poz.369), z innymi Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 5 do SWZ;
b)Wykaz dostaw wykonanych nie wcześniej niż w okresie 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat ich wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane lub są wykonywane – wg wzoru załącznika nr 4 do SWZ wraz z załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane należycie
c)zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem
d) zaświadczenia albo innego dokumentu właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
2. Wykaz przedmiotowych środków dowodowych
1. W celu potwierdzenia zgodności oferowanych dostaw - produktów z opisem przedmiotu zamówienia, Zamawiający na podstawie art. 107 ust. 1 ustawy Pzp, żąda złożenia wraz z ofertą, stanowiącą załącznik nr 1 do SWZ, przedmiotowych środków dowodowych w postaci:
1) kart katalogowych wraz z wymaganymi w OPZ parametrami technicznymi dla oferowanej dostawy autobusu 21 osobowego (wraz z kierowcą i pilotem) przystosowanego do przewozu 19 osób w tym 2 osób niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich.
2. Jeżeli wykonawca nie złoży przedmiotowych środków dowodowych lub złożone przedmiotowe środki dowodowe są niekompletne, Zamawiający wezwie do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie.
3. Zamawiający może żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści przedmiotowych środków dowodowych.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
1) Karty katalogowe wraz z wymaganymi w OPZ parametrami technicznymi dla oferowanej dostawy autobusu 21 osobowego (wraz z kierowcą i pilotem) przystosowanego do przewozu 19 osób w tym 2 osób niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokość 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych).
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą.
3. Wadium może być wniesione w formach określonych w art. 97 ust.7 ustawy pzp.
4. Jeżeli wadium jest wnoszone w innej formie niż w pieniądzu Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
5. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy zamawiającego nr:
34 8669 0001 2011 0003 8380 0007 z dopiskiem „Wadium – dostawa autobusu 21 osobowego” (potwierdzenie wpłaty należy załączyć do oferty). Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.
6. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
7. Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia jednej z okoliczności:
1) upływu terminu związania ofertą;
2) zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego;
3) unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, z wyjątkiem sytuacji gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia.
8. Zamawiający, niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od złożenia wniosku zwraca wadium wykonawcy:
1) który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert;
2) którego oferta została odrzucona;
3) po wyborze najkorzystniejszej oferty, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza;
4) po unieważnieniu postępowania, w przypadku, gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia.
9. Zamawiający zwraca wadium wniesione w pieniądzu wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.
10. Zamawiający zwraca wadium wniesione w innej formie niż w pieniądzu poprzez złożenie gwarantowi lub poręczycielowi oświadczenia o zwolnieniu wadium.
11. Złożenia wniosku o zwrot wadium powoduje rozwiązanie stosunku prawnego z Wykonawcą wraz z utratą przez niego prawa do korzystania ze środków ochrony prawnej.
12. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, a w przypadku wadium wniesionego w formie niepieniężnej, wystąpi odpowiednio do gwaranta lub poręczyciela z żądaniem zapłaty wadium, jeżeli:
1) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył podmiotowych środków dowodowych lub przedmiotowych środków dowodowych potwierdzających spełnianie warunków udziału w postepowaniu i brak podstaw wykluczenia, innych dokumentów lub oświadczeń lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 223 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty jako najkorzystniejszej;
2) Wykonawca, którego oferta została wybrana:
a) Odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, którego oferta została wybrana.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
W przypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wykonawcy zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika. Dokument pełnomocnictwa, z treści którego będzie wynikało umocowanie do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia tych wykonawców należy załączyć do oferty.
• Pełnomocnictwo powinno być załączone do oferty i powinno zawierać w szczególności wskazanie:
- postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy,
- wszystkich wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy z określeniem adresu siedziby,
- ustanowionego pełnomocnika oraz zakresu jego umocowania.
Wymagana forma:
Pełnomocnictwo powinno zostać złożone w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem kwalifikowanym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
Dopuszcza się również przedłożenie elektronicznej kopii dokumentu poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza, tj. podpisanej kwalifikowanym podpisem elektronicznym osoby posiadającej uprawnienia notariusza.
b) Oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
• Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takiej sytuacji wykonawcy są zobowiązani dołączyć do oferty oświadczenie, z którego wynika, które dostawy wykonają poszczególni wykonawcy.
Wymagana forma:
Wykonawcy składają oświadczenia w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem kwalifikowanym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym osoby upoważnionej do reprezentowania wykonawców zgodnie z formą reprezentacji określoną w dokumencie rejestrowym właściwym dla formy organizacyjnej lub innym dokumencie.
c) Zobowiązanie podmiotu trzeciego
- Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby (załącznik nr 3 do SWZ) lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdza, że stosunek łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:
- zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
- sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
- czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
Wymagana forma:
Zobowiązanie musi być złożone w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem kwalifikowanym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym osoby upoważnionej do reprezentowania wykonawców zgodnie z formą reprezentacji określoną w dokumencie rejestrowym właściwym dla formy organizacyjnej lub innym dokumencie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduję następujące okoliczności dokonania zmiany umowy:
1. Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
2. Zmiana Umowy w zakresie terminu wykonania umowy będzie mogła nastąpić w terminie 30 dni od uzyskania informacji o zaistnieniu którejkolwiek z poniższych okoliczności:
1) zaistnienia, po zawarciu umowy, przypadku siły wyższej, przez którą należy rozumieć zdarzenie zewnętrzne o charakterze niezależnym od Stron, którego Strony nie mogły przewidzieć przed zawarciem umowy, oraz którego Strony nie mogły uniknąć, ani któremu nie mogły zapobiec przy zachowaniu należytej staranności. Za siłę wyższą, warunkującą zmianę umowy, uważać się będzie w szczególności: powódź, pożar i inne klęski żywiołowe, zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne, działania wojenne, pandemie i epidemię, nagłe załamania warunków atmosferycznych, nagłe przerwy w dostawie energii elektrycznej,
3. Termin umowy może ulec zmianie o czas, w jakim wyżej wskazane okoliczności wpłynęły na termin wykonania umowy przez Wykonawcę, to jest uniemożliwiły Wykonawcy terminową realizację przedmiotu umowy.
4. Zmiana podwykonawcy - jeżeli zmiana dotyczy podmiotu trzeciego, na zasobach którego Wykonawca opierał się wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu, Zamawiający dopuści zmianę pod warunkiem, że nowy podmiot trzeci wykaże spełnianie warunków w zakresie nie mniejszym niż wskazane na etapie postępowania o udzielenie zamówienia przez dotychczasowy podmiot trzeci. Zamiana podwykonawcy/podmiotu trzeciego może nastąpić wyłącznie po przedstawieniu przez Wykonawcę oświadczenia podwykonawcy o jego rezygnacji z udziału w realizacji przedmiotu zamówienia lub po rozwiązaniu (odstąpieniu od) umowy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę.
5. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-05-17 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://powiatwschowa.ezamawiajacy.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-05-17 10:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-06-16