Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu florystycznego w ramach projektu „O krok do przodu” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Ośrodek Pomocy Społecznej
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 003461374
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Opolska 9
1.5.2.) Miejscowość: Jastrzębie-Zdrój
1.5.3.) Kod pocztowy: 44-335
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL227 - Rybnicki
1.5.7.) Numer telefonu: 324349657
1.5.8.) Numer faksu: 324740146
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@ops.jastrzebie.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.ops.jastrzebie.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu florystycznego w ramach projektu „O krok do przodu” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1aa3c6e6-a0f3-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00035370
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-04-19
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00000853/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.8 Organizacja i przeprowadzenie warsztatów i szkoleń dla uczestników projektu "O krok do przodu"
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
O krok do przodu
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://www.ops.jastrzebie.pl/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się drogą elektroniczną przy użyciu miniPortalu: https://miniportal.uzp.gov.pl, ePUAPu: https://epuap.gov.pl oraz poczty elektronicznej: sekretariat@ops.jastrzebie.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Wiadomości przekazywane drogą elektroniczną powinny w sposób jednoznaczny wskazywać nr postępowania oraz dane identyfikujące Wykonawcę.2. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się drogą elektroniczną przy użyciu miniPortalu: https://miniportal.uzp.gov.pl, ePUAPu: https://epuap.gov.pl oraz poczty elektronicznej: sekretariat@ops.jastrzebie.pl 3. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do następujących formularzy: „Formularz do złożenia, zmiany i wycofania oferty lub wniosku” oraz „Formularz do komunikacji”.4. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, cyfrowych odwzorowań dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu zostały opisane w Regulaminie korzystania z systemu miniPortalu oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP).5. Wykonawca przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, akceptuje warunki korzystania z miniPortalu, określone w Regulaminie miniPortalu oraz zobowiązuje się korzystając z miniPortalu przestrzegać postanowień tego regulaminu.6. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz „Formularz do komunikacji” wynosi 150 MB.7. Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub cyfrowych odwzorowań dokumentów oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP. W przypadku przekazywania tych dokumentów (innych niż oferta oraz załączniki do oferty) oraz informacji za pomocą poczty elektronicznej - datą ich przesłania będzie potwierdzenie dostarczenia wiadomości zawierającej dokument/informację z serwera pocztowego Zamawiającego.8. Zamawiający przekazuje identyfikator postępowania jako załącznik do niniejszej SWZ. Dane postępowanie można wyszukać również na Liście wszystkich postępowań klikając wcześniej opcję „Dla Wykonawców" lub ze strony głównej z zakładki Postępowania na miniPortalu.9. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami w szczególności składanie dokumentów elektronicznych (innych niż oferta oraz załączniki do oferty), cyfrowych odwzorowań dokumentów oraz przekazywanie informacji odbywa się elektronicznie za pośrednictwem dedykowanego formularza dostępnego na ePUAP oraz udostępnionego przez miniPortal (Formularz do komunikacji). Zamawiający może również komunikować się z Wykonawcami za pomocą poczty elektronicznej, email: sekretariat@ops.jastrzebie.pl. 10. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych, cyfrowych odwzorowań dokumentów oraz informacji musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r., poz. 2452).11. Zamawiający nie przewiduje sposobu komunikowania się z Wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, wskazanych w SWZ.12. Kontakt z sprawach dotyczących przedmiotu zamówienia i procedury: Halina Hanzlik- Grabiec; Sława Czechura-Chalimoniuk.13. Ofertę, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 p.z.p., podmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwa, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby sporządza się w języku polskim w postaci elektronicznej, w ogólnie dostępnych formatach danych, w szczególności w formatach .txt, .rtf, .pdf, .doc, .docx, .odt. Ofertę, a także oświadczenia składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej opatrzonej podpisem kwalifikowanym, zaufanym lub podpisem osobistym.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1) Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016 r., str. 1), zwanego dalej RODO, informuję, że:l) Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z prowadzonym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego jest Ośrodek Pomocy Społecznej z siedzibą w Jastrzębiu- Zdroju; ul. Opolska 9; ; 44-335 Jastrzębie- Zdrój. 2) Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych Osobowych są następujące: iodo@ops.jastrzebie.pl3) Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. I lit. b i c RODO, w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego polegającego na organizacji i przeprowadzeniu kursu florystycznego w ramach projektu „O krok do przodu” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”.4) Odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o przepisy: ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępnie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429 z późn. zm.), ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 869 z późn. zm.), właściwe dla instytucji kontrolnych wobec Zamawiającego.5) Dane osobowe będą przechowywane przez czas trwania umowy, a następnie przez okres przechowywania dokumentacji postępowania lub umowy zgodnie z właściwą kategorią archiwalną.6) Podanie danych osobowych jest niezbędne do prawidłowego przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, zawarcia umów i ich dalszej realizacji. Niepodanie danych osobowych spowoduje, że nie będzie możliwe uwzględnienie złożonej oferty i zawarcie umów.7) W odniesieniu do danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO. 8) Osobie, której dane dotyczą przysługuje:- na podstawie art, 15 RODO prawo dostępu do swoich danych osobowych, - na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania swoich danych osobowych,- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO, - prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO. 9) Nie przysługuje osobie, której dane dotyczą:- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych, - prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO, - na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.10) Dane osobowe na podstawie przepisów prawa mogą zostać udostępnione Instytucji Zarządzającej Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Śląskiego ( Zarządowi Województwa Śląskiego),nadzorującej postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego polegającego na organizacji i przeprowadzeniu kursu florystycznego w ramach projektu „O krok do przodu”, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporządzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.W trakcie oraz po zakończeniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, w przypadku gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 rozporządzenia 2016/679, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, Zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających w szczególności na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia.Skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.Prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego, a także nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: BZP.ZP.260.1.4.2021.RPO
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 4200,00 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie kursu florystycznego dla 1 uczestnika projektu „O krok do przodu” realizowanego przez Jastrzębie-Zdrój- Miasto na prawach Powiatu/Ośrodek Pomocy Społecznej w Jastrzębiu- Zdroju w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego; Priorytet IX -Włączenie Społeczne dla działania 9.1. Aktywna integracja, poddziałanie 9.1.6. – Programy Aktywnej integracji osób i grup zagrożonych wykluczeniem społecznym- projekty OPS i PCPR. Wykonawca zapewni przeprowadzenie usług w następującym zakresie:1) Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu florystycznegoLiczba uczestników: 1 osobaLiczba godzin: 80 godzin (24 godzin teorii i 56 godziny praktyki).Całość kursu winna zostać zrealizowana nie później niż do 31.07.2021 r.2) W swym zakresie kurs powinien obejmować:A. Część teoretyczna• Materiałoznawstwo roślinne.• Materiałoznawstwo nieroślinne.• Środki wyrazu twórczego.• Kompozycje florystyczne.B. Część praktyczna:• Pielęgnacja roślin ciętych i doniczkowych.• Bukiet dekoracyjny – technika skrętoległa.• Bukiet formalno-linearny.• Wykonywanie konstrukcji.• Bukiety na konstrukcjach.• Gąbka florystyczna – rodzaje i zastosowanie, kompozycje.• Kompozycje pogrzebowe.• Kompozycje komunijne.• Florystyka ślubna.• Kompozycje sezonowe.• Ekspozycja towaru, aranżowanie przestrzeni.3) Zamawiający wymaga, aby zajęcia były prowadzone w formie: wykładów, prezentacji, ćwiczeń, zajęć praktycznych, itp. 4) Wykonawca, zagwarantuje zorganizowanie teoretycznych zajęć w Klubie Integracji Społecznej mieszczącym się w Jastrzębiu-Zdroju przy ulicy Wrzosowej 4- 8- 12 lub jeśli wynika to z potrzeby szkolenia w siedzibie swojej firmy, lub innym wskazanym miejscu na terenie Miasta Jastrzębie – Zdrój.5) Wykonawca ma obowiązek wyposażenia uczestnika w środki ochrony indywidualnej w przypadku trwania stanu zagrożenia epidemiologicznego (maseczki jednorazowe wydawane na każdy dzień kursu, których odbiór zostanie potwierdzony na piśmie przez uczestnika, dostępny płyn do dezynfekcji).6) Wykonawca zobowiązuje się do prowadzenia działań informacyjnych i promocyjnych kierowanych do uczestników poprzez umieszczenie obowiązujących logotypów na wszystkich dokumentach dotyczących projektu, w tym materiałach informacyjnych, dotyczących usługi oraz informowania uczestników, że projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020. Należy to zrobić stosując odpowiednie logotypy i informacje. Zamawiający udostępni Wykonawcy wzory obowiązujących logotypów, a Wykonawca we własnym zakresie zapewni wydruk w/w oznaczeń. Wykonawca oznaczy budynek i pomieszczenia, w których prowadzone będą zajęcia na rzecz projektu m. in. materiałami dostarczonymi przez Zamawiającego. 7) Wymaga się prowadzenia dokumentacji przebiegu zajęć stanowiącej: dziennik zajęć zawierający godzinową listę obecności, wymiar godzin i tematy zajęć; rejestr wydanych certyfikatów, zaświadczeń, dyplomów lub innych dokumentów potwierdzających ukończenie kursu.8) Zajęcia powinny być przeprowadzone przez co najmniej 1 osobę posiadającą minimum 2 letnie doświadczenie w prowadzeniu kursów o tematyce niniejszego szkolenia. 9) Każdemu z uczestników zajęć powinny być przekazane nieodpłatnie, bezzwzrotne materiały dydaktyczne adekwatne do treści zajęć Materiały wykorzystywane podczas realizacji zajęć powinny być przekazywane uczestnikom na początku zajęć bądź na bieżąco zgodnie z realizowanym tematem zajęć. Zastrzega się że wszystkie materiały winny być przekazane Zamawiającemu do akceptacji co najmniej 2 dni przed przekazaniem ich uczestnikom. Wykonawca w zakresie zajęć praktycznych zapewnia wszystkie materiały niezbędne do przeprowadzenia ćwiczeń. Ponadto Wykonawca zapewni sprzęt, narzędzia i urządzenia wraz z materiałami eksploatacyjnymi do urządzeń wykorzystywanych podczas szkolenia. - Wykonawca zapewni taką ilość materiałów szkoleniowych, która pozwoli na prawidłowe przeprowadzenie 56 godzin zajęć praktycznych kursu - Stanowiska florystyczne wyposażone zostaną w niezbędny sprzęt do pracy dla każdego uczestnika, środki techniczne i akcesoria (m.in. kwiaty świeże, suszone, sztuczne), dodatki do dekoracji kwiatów i pakowania prezentów, narzędzia tnące (sekatory, noże, nożyce, cążki do cięcia drutu itp.), pojemniki, wazony, miski, pistolet do kleju, gąbki florystyczne, preparaty przedłużające świeżość roślin, nóż do gąbki, konewka, spryskiwacz, rafia, świece, ozdoby drobne, itp.10) Program powinien być tak skonstruowany, aby zapewnić jak najwyższą jakość zajęć oraz profesjonalne przygotowanie uczestnika. Zajęcia winny odbywać się z zachowaniem odpowiedniego reżimu sanitarnego, zgodnie z zaleceniami Ministerstwa Zdrowia i Sanepidu.11) Program powinien zawierać w szczególności: nazwę i zakres zajęć; czas trwania i sposób organizacji zajęć; plan nauczania określający tematy zajęć oraz ich wymiar; wykaz materiałów źródłowych oraz treści w zakresie poszczególnych zajęć; sposób sprawdzania efektów. 12) Wykonawca zapewnia ubezpieczenie NNW uczestnika zajęć na czas realizacji oraz ponosi wszelkie inne koszty związane z realizacją zajęć, warsztatów, treningów zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Na potwierdzenie objęcia uczestnika ubezpieczeniem Wykonawca przedłoży Zamawiającemu potwierdzenie ubezpieczenia uczestnika przed rozpoczęciem zajęć.