Zorganizowanie i przeprowadzenie 16 szkoleń, w formie webinariów, dotyczących zakładania...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Zorganizowanie i przeprowadzenie 16 szkoleń, w formie webinariów, dotyczących zakładania i funkcjonowania spółdzielni energetycznych na terenach gmin wiejskich i miejsko – wiejskich
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoWarszawa
  • WojewództwoMazowieckie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - agencja wykonawcza
  • Termin składania wniosków2022-03-14
  • ZamawiającyKRAJOWY OŚRODEK WSPARCIA ROLNICTWA
  • Data publikacji ogłoszenia2022-03-04
  • Numer ogłoszenia2022/BZP 00075573
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Zorganizowanie i przeprowadzenie 16 szkoleń, w formie webinariów, dotyczących zakładania i funkcjonowania spółdzielni energetycznych na terenach gmin wiejskich i miejsko – wiejskich

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: KRAJOWY OŚRODEK WSPARCIA ROLNICTWA

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 367849538

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Karolkowa 30

1.5.2.) Miejscowość: Warszawa

1.5.3.) Kod pocztowy: 01-207

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@kowr.gov.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.kowr.gov.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - agencja wykonawcza

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność

Realizacja zadań w zakresie wdrażania i stosowania instrumentów wsparcia rolnictwa

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Zorganizowanie i przeprowadzenie 16 szkoleń, w formie webinariów, dotyczących zakładania i funkcjonowania spółdzielni energetycznych na terenach gmin wiejskich i miejsko – wiejskich

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1d75a574-8e5b-11ec-9bc1-c2db95d08897

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00075573

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-03-04

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00008976/18/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.46 Organizacja szkoleń z zakresu spółdzielni energetycznych

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

www.bip.kowr.gov.pl

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://kowr.eb2b.com.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zgodnie z
art. 61 ust. 1 ustawy, z zastrzeżeniem wyjątków, o których mowa w SWZ komunikacja między
Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się w formie elektronicznej, za pośrednictwem Platformy
Zakupowej – pod adresem: https://kowr.eb2b.com.pl/ i pod numerem postępowania 354/2021/C. 2.
Korzystanie z Platformy wymaga zarejestrowania konta na Platformie. 3. Wymagania techniczne i
organizacyjne korzystania z Platformy określa Regulamin Platformy Zakupowej (dostępny pod adresem
https://platforma.eb2b.com.pl/user/terms). 4. Oferta pod rygorem nieważności musi być sporządzona w
formie elektronicznej (opatrzona kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci
elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. 5. Oświadczenia dotyczące
przesłanek wykluczenia z postępowania oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu,
oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie pod rygorem nieważności muszą
być sporządzone w formie elektronicznej (opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w
postaci elektronicznej opatrzone podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
6. Jeżeli pełnomocnictwo, o którym mowa w rozdziale XVII ust. 2 pkt 5 i 6 SWZ, zostało wystawione
jako dokument elektroniczny, przekazuje się ten dokument. W przypadku, gdy Wykonawca będzie
dysponował jedynie pełnomocnictwem w formie papierowej, przekazuje cyfrowe odwzorowanie tego
dokumentu (skan) opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub
podpisem osobistym, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci
papierowej.
7. Wyżej wymienionego poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci
papierowej, o którym mowa w ust. 6, w przypadku dokumentów potwierdzających umocowanie do
reprezentowania dokonuje odpowiednio Wykonawca, Wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie
Ogłoszenie nr 2021/BZP 00232860/01 z dnia 2021-10-14
2021-10-14 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Usługi
zamówienia, podmiot udostępniający zasoby lub podwykonawca, w zakresie, który każdego z nich
dotyczy.
Więcej informacji w rozdziale XVII SWZ.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: 354/2021/C

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie 16 szkoleń (po jednym dla
każdego województwa), w formie webinariów, dotyczących zakładania i funkcjonowania
spółdzielni energetycznych na terenach gmin wiejskich i miejsko-wiejskich.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku nr 1 do Wzoru umowy.
Wzór umowy stanowi załącznik nr 6 do SWZ.

4.2.6.) Główny kod CPV: 80500000-9 - Usługi szkoleniowe

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osób skierowanych do realizacji zamówienia

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w
okolicznościach, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 1-6 oraz art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy;
2) spełniają warunki udziału w postępowaniu, dotyczące zdolności zawodowej.
a) Warunek udziału w postępowaniu dotyczący zdolności zawodowej w zakresie doświadczenia
Wykonawcy zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed
upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym
okresie, zrealizował co najmniej 5 szkoleń/konferencji/ warsztatów, w tym co najmniej 2 w formie
webinariów dla co najmniej 50 osób, z zakresu spółdzielni energetycznych, autonomicznych
regionów energetycznych lub odnawialnych źródeł energii.
Uwaga: W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
zgodnie z art. 117 ust. 1 i 3 ustawy, powyższy warunek musi zostać samodzielnie spełniony
przez co najmniej jednego z Wykonawców. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie
zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych Wykonawców, którzy wykonają usługi, do
realizacji których te zdolności są wymagane.
b) Warunek udziału w postępowaniu dotyczący zdolności zawodowej w zakresie dysponowania
osobami, które będą skierowane do realizacji zamówienia, zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca
wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować przy realizacji zamówienia zespołem eksperckim
składającym się z co najmniej trzech osób, posiadających udokumentowaną wiedzę z zakresu
spółdzielni energetycznych lub autonomicznych regionów energetycznych, z których co najmniej
jeden z ekspertów:
- posiada doświadczenie w prowadzeniu szkoleń/wykładów (wykaz min. 3 szkoleń/wykładów
przeprowadzonych przez eksperta, którym dysponuje Wykonawca),
- jest autorem min. 2 publikacji naukowych/publicystycznych z zakresu spółdzielni
energetycznych lub autonomicznych regionów energetycznych (wykaz publikacji eksperta),
- przygotowywał dokumentację spółdzielni energetycznej, np. statut spółdzielni lub przeprowadził
kampanię informacyjną na rzecz powołania spółdzielni energetycznej (wykaz przeprowadzonych działań).
Uwaga 1: w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
warunek dotyczący doświadczenia osób skierowanych do realizowania zamówienia musi
spełniać co najmniej jeden Wykonawca lub Wykonawcy łącznie.
Uwaga 2: w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
zgodnie z art. 117 ust. 3 ustawy, warunek dotyczący doświadczenia osób skierowanych do
realizowania zamówienia, o którym mowa w ust. 1 pkt 2 lit. b zostanie uznany za spełniony jeżeli
zakres przedmiotowy określony w warunku, do realizacji którego zdolności są wymagane,
zostanie wykonany przez Wykonawcę posiadającego te zdolności.
2. Zamawiający dokona oceny spełniania przez Wykonawców warunków udziału w
postępowaniu na podstawie informacji zawartych w podmiotowych środkach dowodowych,
wymienionych w Rozdziale XIV SWZ.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wzywa Wykonawcę, którego oferta została
najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień
złożenia podmiotowych środków dowodowych potwierdzających brak podstaw wykluczenia z
postępowania o udzielenie zamówienia, o których mowa w:
a) art. 108 ust. 1 pkt 5 - oświadczenia Wykonawcy o braku przynależności do tej samej grupy
kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, z
innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę częściową albo oświadczenia o przynależności do tej
samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty
częściowej niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej;
b) art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy – odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej
Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy,
sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają
wpisu do rejestru lub ewidencji.
Uwaga: W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia
i dokumenty, o których mowa w powyższym punkcie, składa każdy z nich.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wzywa
Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie
krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych
potwierdzających spełnianie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, dotyczących
zdolności zawodowej w zakresie doświadczenia Wykonawcy:
a) wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również
wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat liczonym wstecz od dnia, w którym upływa termin składania
ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich
przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane
(wzór wykazu usług zostanie udostępniony przez Zamawiającego wraz z wezwaniem do złożenia
oświadczeń i dokumentów) oraz dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są
wykonywane należycie.
Dowodami są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były
wykonywane lub są wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w
stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy.
W przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne
dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3
miesięcy, licząc wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert.
Uwaga: w przypadku, gdy Zamawiający (KOWR) lub jego poprzednicy prawni) jest podmiotem, na rzecz którego usługi wskazane w wykazie usług zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku
przedkładania dowodów, o których mowa powyżej.
Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług wykonywanych wspólnie z innymi
Wykonawcami, wykaz usług musi dotyczyć usług, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio
uczestniczył.
b) wykazu osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego wraz z
informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych oraz doświadczenia niezbędnych do wykonania
zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o
podstawie do dysponowania tymi osobami.

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

1. Wykonawca, który polega na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, składa wraz
z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji
niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek
dowodowy potwierdzający, że Wykonawca, realizując zamówienie, będzie dysponował
niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby ma
potwierdzać, że stosunek łączący Wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby
gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:
1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
2) sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu
udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
3) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego Wykonawca
polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących doświadczenia,
zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
2. Wykonawca składa do upływu terminu składania ofert:
1) wypełniony Formularz oferty, zgodny w treści z załącznikiem nr 1 do SWZ;
2) oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania (według wzoru
stanowiącego załącznik nr 2 do SWZ);
3) oświadczenie dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu (według wzoru
stanowiącego załącznik nr 3 do SWZ);
4) dokumenty, o których mowa w rozdziale XII ust. 3 – w przypadku, gdy Wykonawca polega na
zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w Rozdziale 2
Oddziale 3 Działu II ustawy;
5) pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania
Wykonawcy, jeżeli w imieniu Wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego
reprezentowania nie wynika z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o
Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru;
6) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie – pełnomocnictwo lub
inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania ich w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie
zamówienia publicznego;
7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie – oświadczenie, o
którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy, z którego musi wynikać, które usługi wykonają
poszczególni Wykonawcy (według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SWZ).
8) Wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego (według
wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SWZ).

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmian do zawartej umowy,
w formie aneksu, w szczególności w przypadku:
1) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym bezpośredni wpływ na realizację przedmiotu umowy lub zakres odpowiedzialności Stron, w tym zmiany ustawowej stawki podatku VAT;
w przypadku zmiany ustawowej stawki podatku VAT kwota netto wynagrodzenia Wykonawcy nie ulegnie zmianie; w zależności od wysokości nowych (zmienionych) stawek podatku VAT, podwyższeniu bądź obniżeniu ulegnie kwota brutto wynagrodzenia Wykonawcy;
2) wystąpienia rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w umowie i załącznikach, których nie można usunąć w inny sposób,
a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy i załączników w celu jednoznacznej interpretacji ich postanowień przez Strony.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2022-03-14 12:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Oferty można składać za pośrednictwem Platformy https://kowr.eb2b.com.pl/.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-03-14 12:30

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę świadczenie usług szkoleniowych z zakresu obsługi Arkuszy kalkulacyjnych - Warszawa
  • Lokalizacja zleceniamazowieckie
  • Data dodania14-05-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę świadczenie usług w formie stacjonarnej i onlineowej obejmujących usługi szkoleniowe z zakresu obsługi Arkuszy kalkulacyjnych Google oraz Excel. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.