WYKONANIE USŁUGI SZKOLENIOWEJ DLA AKADEMII SZTUK PIĘKNYCH IM. WŁADYSŁAWA STRZEMIŃSKIEGO...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
WYKONANIE USŁUGI SZKOLENIOWEJ DLA AKADEMII SZTUK PIĘKNYCH IM. WŁADYSŁAWA STRZEMIŃSKIEGO W ŁODZI
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoŁódź
  • WojewództwoŁódzkie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna
  • Termin składania wniosków2023-09-27
  • ZamawiającyAkademia Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi
  • Data publikacji ogłoszenia2023-09-19
  • Numer ogłoszenia2023/BZP 00402514
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
WYKONANIE USŁUGI SZKOLENIOWEJ DLA AKADEMII SZTUK PIĘKNYCH IM. WŁADYSŁAWA STRZEMIŃSKIEGO W ŁODZI

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Akademia Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000275790

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Wojska Polskiego 121

1.5.2.) Miejscowość: Łódź

1.5.3.) Kod pocztowy: 91-726

1.5.4.) Województwo: łódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL711 - Miasto Łódź

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@asp.lodz.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.asp.lodz.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

WYKONANIE USŁUGI SZKOLENIOWEJ DLA AKADEMII SZTUK PIĘKNYCH IM. WŁADYSŁAWA STRZEMIŃSKIEGO W ŁODZI

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4c132de3-56c7-11ee-9aa3-96d3b4440790

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00402514

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-09-19

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00122176/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.2 usługa szkoleniowa

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.15.) Nazwa projektu lub programu

Projekt „Zintegrowany Program ASP w Łodzi 2” współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój Oś III Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju, Działanie 3.5 Kompleksowe programy szkół wyższych.

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://platformazakupowa.pl/pn/asp.lodz

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, za pośrednictwem platformy zakupowej pod adresem https://www.platformazakupowa.pl/transakcja/807068 zwanej dalej Platformą. Szczegółowe informacje dotyczące przyjętego w postępowaniu sposobu komunikacji, znajdują się w rozdziale III podrozdziale 1 niniejszej
SWZ. Instrukcja korzystania z systemu dostępna jest pod adresem https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje
b. Uwaga! Przed przystąpieniem do składania oferty, wykonawca jest zobowiązany zapoznać się z Instrukcją korzystania z Platformy zakupowej, dostępnej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim w formie elektronicznej a komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/asp.lodz.
2. W celu skrócenia czasu udzielenia odpowiedzi na pytania preferuje się, aby komunikacja między zamawiającym a wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane były za pośrednictwem platformazakupowa.pl i formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego”.
Oferta powinna być:
a) sporządzona na podstawie załączników niniejszej SWZ w języku polskim,
b) złożona przy użyciu środków komunikacji elektronicznej tzn. za pośrednictwem platformazakupowa.pl
c) podpisana kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osobę/osoby upoważnioną/upoważnione do reprezentowania wykonawcy
d) Podpisy kwalifikowane wykorzystywane przez wykonawców do podpisywania wszelkich plików muszą spełniać “Rozporządzenie
Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym (eIDAS) (UE) nr 910/2014 - od 1 lipca 2016 roku”.
e) W przypadku wykorzystania formatu podpisu XAdES zewnętrzny Zamawiający wymaga dołączenia odpowiedniej ilości plików tj.
podpisywanych plików z danymi oraz plików XAdES.
f) Zgodnie z art. 18 ust. 3 ustawy Pzp, nie ujawnia się informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa, w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Jeżeli wykonawca, nie później niż w terminie składania ofert, w sposób niebudzący wątpliwości zastrzegł, że nie mogą
być one udostępniane oraz wykazał, załączając stosowne wyjaśnienia, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Na platformie w formularzu składania oferty znajduje się miejsce wyznaczone do dołączenia części oferty stanowiącej tajemnicę przedsiębiorstwa.
g) Wykonawca, za pośrednictwem platformazakupowa.pl może przed upływem terminu do składania ofert zmienić lub wycofać ofertę. Sposób dokonywania zmiany lub wycofania oferty zamieszczono w instrukcji zamieszczonej na stronie internetowej pod
adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje
h) Każdy z wykonawców może złożyć tylko jedną ofertę. Złożenie większej liczby ofert lub oferty zawierającej propozycje wariantowe podlegać będzie odrzuceniu.
i) Ceny oferty muszą zawierać wszystkie koszty, jakie musi ponieść wykonawca, aby zrealizować zamówienie z najwyższą starannością oraz ewentualne rabaty.
j) Dokumenty i oświadczenia składane przez wykonawcę powinny być w języku polskim. W przypadku załączenia dokumentów sporządzonych w innym języku niż dopuszczony, wykonawca zobowiązany jest załączyć tłumaczenie na język polski.
k) Zgodnie z definicją dokumentu elektronicznego z art. 3 ust 2 Ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne,
opatrzenie pliku zawierającego skompresowane dane kwalifikowanym podpisem elektronicznym jest jednoznaczne z podpisaniem oryginału
dokumentu, z wyjątkiem kopii poświadczonych odpowiednio przez innego
wykonawcę ubiegającego się wspólnie z nim o udzielenie zamówienia, przez podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, albo przez podwykonawcę.
l) Maksymalny rozmiar jednego pliku przesyłanego za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia, zmiany, wycofania oferty wynosi 150 MB natomiast przy komunikacji wielkość pliku to maksymalnie 500 MB

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
 administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Akademia Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi, ul. Wojska Polskiego 121, 91-726 Łódź, tel.: 42/2547400, ;
 Kontakt w sprawie przetwarzania danych osobowych : iodo@asp.lodz.pl.
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego
na „ WYKONANIE USŁUGI SZKOLENIOWEJ DLA AKADEMII SZTUK PIĘKNYCH IM. WŁADYSŁAWA STRZEMIŃSKIEGO W ŁODZI”, nr postępowania: KBZ.261.33.2023, prowadzonym w trybie podstawowym na podstawie art. 275 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.
 odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu
o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019r. – Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2021r. poz 1129 ze zm.), dalej „ustawa Pzp”;
 Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym ustawy Prawo zamówień publicznych i ustawy o rachunkowości, a następnie archiwizowane zgodnie z Jednolitym rzeczowym wykazem akt ASP w Łodzi;
 obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
 w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
 posiada Pani/Pan:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **;
 nie przysługuje Pani/Panu:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: KBZ.261.33.2023

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak

4.1.9.) Liczba części: 4

4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części

4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

Część 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 1 – SZKOLENIE/Kurs MS WORD dla pracowników ASP Łódź

Cel szkolenia
Szkolenie przygotowuje do samodzielnej pracy z programem MS Word.

Program szkolenia uwzględnia w szczególności
1. Korespondencja seryjna
- dokument główny
- źródła danych
- scalanie do pliku i na drukarkę
2. Narzędzia
- style i szablony dokumentów
- stosowanie pól
- tabele i listy – formatowanie, przekształcanie i sortowanie
- wykresy
- rysowanie i autokształty
- tworzenie formularzy
- schemat organizacyjny
- edytor równań
- wstawianie obiektów zewnętrznych
3. Zarządzanie zawartością dokumentów
- konspekt
- indeks i spisy
- przypisy i notatki
- zakładki, odsyłacze
4. Dostosowanie środowiska pracy
- dostosowywanie pasków narzędzi
- skróty klawiaturowe
- makra
- przypisywanie ustawień do dokumentu
5. Praca rozproszona
- dokument główny i podrzędne
- wersje dokumentu
- rejestracja zmian
- Ochrona dokumentu.
6. Metody szkoleniowe
Szkolenie jest prowadzone metodami warsztatowymi, aktywizującymi uczestników.
Metody opierają się na zasadzie „nauki przez doświadczenie”, pozwalającej
uczestnikom szkolenia odnaleźć się w realnym otoczeniu zawodowym i w praktyczny
sposób poznać i zastosować treści wykorzystywane na szkoleniu.
Podczas szkolenia wykorzystane zostaną następujące metody szkoleniowe:
• Krótkie wykłady z prezentacją multimedialną
• Praktyczny warsztat komputerowy przygotowany przez trenera w oparciu o przykłady podane przez uczestników i trenera prowadzącego
• Sesje pytań
Podczas prowadzenia zajęć trener zwraca uwagę na:
• Różnorodność zastosowanych metod i ich użyteczności dla słuchaczy
• Regularne sprawdzanie nabytej wiedzy
• Indywidualne podejście do każdego uczestnika
Każdy z uczestników pracuje na własnym laptopie.

Materiały szkoleniowe
Uczestnicy szkoleń otrzymają materiały szkoleniowe, zawierające najważniejsze zagadnienia, które będą wykorzystane podczas szkolenia jak również będą stanowić pomoc po ich zakończeniu.
Każdy z uczestników szkolenia otrzyma imienny certyfikat potwierdzający ukończenie
szkolenia.
Trener prowadzący powinien być Expertem, praktykiem w dziedzinie szkoleń w zakresie Excela i Worda. Posiadać wykształcenie wyższe, doświadczenie w prowadzeniu szkoleń komputerowych, w szczególności szkoleń z zakresu obsługi aplikacji wchodzących w skład pakietu Microsoft Office - Microsoft Word, Microsoft Power Point, Microsoft Excel, Visual Basic for Application, Microsoft Access, Microsoft Project, odbyte szkolenie specjalistyczne dla trenerów uprawniające do prowadzenia szkoleń dydaktyczno-informatycznych dla nauczycieli „Nowe technologie w nauczaniu”. Uprawnienia egzaminacyjne: Egzaminator DIGITAL EUROPE Akredytacja uprawniająca do przeprowadzania egzaminu DIGITAL EUROPE (DigComp 2.0)
Liczba uczestników: 3 grupy po 10 osób z możliwością zwiększenia.
Szkolenie stacjonarne w siedzibie Zamawiającego, 1 dniowe, 6 godzinne, dwie przerwy po 20 min.

4.2.6.) Główny kod CPV: 80500000-9 - Usługi szkoleniowe

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-11-30

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Procentowo

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osoby wyznaczonej do realizacji zamówienia

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 2 – Szkolenie kurs MS Excel – warsztaty komputerowe od podstaw

Cel szkolenia:
Szkolenie przygotowuje do samodzielnej pracy z programem MS Excel. Uczestnicy poznają pracę z obiektami, formatowanie komórek, formuły i funkcje najczęściej wykorzystywane w codziennej pracy. Nauczą się pracy z wykresami, zarządzania skoroszytami, poznają tabele przestawne. Będą potrafili zarządzać danymi: importować, eksportować i zabezpieczać dane w Excelu.

Program szkolenia uwzględnia w szczególności
1. Skróty klawiszowe: nawigacji, wpisywania, zaznaczania, wypełniania i formatowania obszarów
- wpisywanie danych do tabeli
- wpisywanie w określony obszar wartości (funkcji)
- formatowanie obszaru
- modyfikowanie obszaru
2. Funkcje niezbędne a (prawie) nieznane, złożone formuły
- funkcje tekstowe
- funkcje daty i czasu
- funkcje logiczne, przykład praktyczny arkusza raportu z użyciem funkcji logicznych
- ważne a słabiej znane funkcje matematyczne
- funkcje wyszukiwania i adresu
- budowa złożonych formuł
3. Tworzenie wykresów
- tworzenie i modyfikacja wykresu
- układ wykresu
4. Zarządzanie listami
- zmiana list w tabele
- zmiana tekstu w kolumny
- sortowanie i grupowanie
- tworzenie raportów podsumowujących
5. Praca z dużymi skoroszytami
- zamrażanie fragmentu arkusza
- dzielenie arkusza
- edycja grupowa
- wypełnienie we wszystkich arkuszach
- konsolidacja danych
6. Teoria baz danych
- ODBC
- rodzaje tabel, klucze, tabele faktów, wymiary analizy, miary analizy, słowniki
- relacyjna baza danych i sposób jej budowy i analizy.

Materiały szkoleniowe
Uczestnicy szkoleń otrzymają materiały szkoleniowe, zawierające najważniejsze zagadnienia, które będą wykorzystane podczas szkolenia jak również będą stanowić pomoc po ich zakończeniu.
Każdy z uczestników szkolenia otrzyma imienny certyfikat potwierdzający ukończenie
szkolenia.
Trener prowadzący powinien być Expertem, praktykiem w dziedzinie szkoleń w zakresie Excela i Worda. Posiadać wykształcenie wyższe, odbyte Szkolenie specjalistyczne dla trenerów uprawniające do prowadzenia szkoleń dydaktyczno-informatycznych dla nauczycieli „Nowe technologie w nauczaniu”. Uprawnienia egzaminacyjne: Egzaminator DIGITAL EUROPE, Akredytacja uprawniająca do przeprowadzania egzaminu DIGITAL EUROPE (DigComp 2.0)
Szkolenie stacjonarne w siedzibie Zamawiającego, 1 dniowe, 6 godzinnne, dwie przerwy po 20 min.
Ilość uczestników: 10 osób

4.2.6.) Główny kod CPV: 80500000-9 - Usługi szkoleniowe

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-11-30

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Procentowo

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osoby wyznaczonej do realizacji zamówienia

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 3

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 3 – Szkolenie MS 55371 Windows Server Administration
Program szkolenia uwzględnia w szczególności
Moduł 1: Wprowadzenie do administracji systemu Windows Server
• Wprowadzenie do systemu Windows Server
• Wprowadzenie do systemu Windows Server Core
• Wprowadzenie do zasad i narzędzi administracyjnych systemu Windows Server
• Ćwiczenie: Wdrażanie i konfiguracja systemu Windows Server
o Wdrażanie i konfiguracja systemu Server Core
o Wdrażanie i stosowanie zdalnej administracji serwerami
Po ukończeniu tego modułu uczestnicy będą w stanie:
• Opisać system Windows Server, a także techniki wdrażania, serwisowania i aktywacji,
• Opisać system Windows Server Core, przedstawić jego specyfikę i sposoby administrowania nim.

Moduł 2: Usługi zarządzania tożsamością w systemie Windows Server

• Wprowadzenie do AD DS
• Wdrażanie kontrolerów domeny Windows Server
• Wprowadzenie do usługi Azure AD
• Wdrażanie zasad grupy
• Wprowadzenie do usług certyfikatów Active Directory
• Ćwiczenie: Wdrażanie usług zarządzania tożsamością i zasad grupy
o Wdrażanie nowego kontrolera domeny w systemie Server Core
o Konfigurowanie zasad grupy
o Wdrażanie i korzystanie z usług certyfikatów
o Wyjaśnienie podstaw zasad grupy i konfiguracja GPO w środowisku domenowym
o Opis roli usług certyfikatów Active Directory i korzystanie z certyfikatów
Po ukończeniu tego modułu uczestnicy będą w stanie:
• Opisać AD DS w środowisku systemu Windows Server,
• Wdrażać kontrolery domeny w AD DS,
• Opisać Azure AD i korzyści płynące z integracji Azure AD z AD DS.
Moduł 3: Usługi infrastruktury sieciowej w systemie Windows Server

• Wdrażanie i zarządzanie protokołem DHCP
• Wdrażanie i zarządzanie systemem DNS
• Wdrażanie i zarządzanie systemem IPAM
• Usługi dostępu zdalnego w systemie Windows Server
• Ćwiczenie: Wdrażanie i konfiguracja usług infrastruktury sieciowej w systemie
Windows Server
o Wdrażanie i konfiguracja protokołu DHCP
o Wdrażanie i konfiguracja systemu DNS
o Wdrażanie serwera proxy aplikacji sieci WWW
Po ukończeniu tego modułu uczestnicy będą w stanie:
• Opisać, wdrożyć i skonfigurować usługę DHCP,
• Wdrażać, konfigurować i zarządzać systemem DNS,
• Opisać, wdrożyć i zarządzać systemem IPAM.

Moduł 4: Serwery plików i zarządzanie pamięcią masową w systemie Windows
Server
• Woluminy i systemy plików w systemie Windows Server
• Wdrażanie udostępniania w systemie Windows Server
• Wdrażanie rozwiązania Storage Spaces (przestrzeni dyskowych) w systemie Windows
Server
• Wdrażanie deduplikacji danych
• Wdrażanie interfejsu iSCSI
• Wdrażanie rozproszonego systemu plików
• Ćwiczenie: Wdrażanie rozwiązań pamięci masowej w systemie Windows Server
o Wdrażanie deduplikacji danych
o Konfiguracja magazynu iSCSI
o Konfiguracja nadmiarowych przestrzeni dyskowych
o Wdrażanie Storage Spaces Direct
Po ukończeniu tego modułu uczestnicy będą w stanie:
• Wdrażać udostępnianie w systemie Windows Server,
• Wdrożyć technologię Storage Spaces,
• Wdrażać funkcję deduplikacji danych,
• Wdrażać pamięć masową opartą na iSCSI,
• Wdrożyć i zarządzać rozproszonym systemem plików (DFS - Distributed File System).

Moduł 5: Wirtualizacja Hyper-V i kontenery w systemie Windows Server

• Hyper-V w systemie Windows Server
• Konfiguracja maszyn wirtualnych /li>
• Zabezpieczanie wirtualizacji w systemie Windows Server
• Kontenery w systemie Windows Server
• Wprowadzenie do platformy Kubernetes
• Ćwiczenie: Wdrażanie i konfiguracja wirtualizacji w systemie Windows Server
o Tworzenie i konfigurowanie maszyn wirtualnych
o Instalacja i konfiguracja kontenerów
Po ukończeniu tego modułu uczestnicy będą w stanie:
• Opisać kluczowe cechy Hyper-V w systemie Windows Server,
• Opisać ustawienia maszyn wirtualnych oraz wdrożyć i skonfigurować maszyny
wirtualne w Hyper-V,
• Wyjaśnić zastosowanie technologii bezpieczeństwa w wirtualizacji,
• Opisać i wdrożyć kontenery w systemie Windows Server,
• Wyjaśnić zastosowanie platformy Kubernetes w systemie Windows.

Moduł 6: Wysoka dostępność w systemie Windows Server

• Planowanie wdrożenia klastra pracy awaryjnej
• Tworzenie i konfiguracja klastra pracy awaryjnej
• Wprowadzenie do rozciągniętych klastrów
• Planowanie rozwiązań w zakresie wysokiej dostępności i odzyskiwania danych po awarii z wykorzystaniem maszyn wirtualnych funkcji Hyper-V
• Ćwiczenie: Wdrażanie klastra pracy awaryjnej
o Konfiguracja pamięci masowej i tworzenie klastra
o Wdrażanie i konfiguracja serwera plików o wysokiej dostępności
o Sprawdzanie poprawności wdrożenia serwera plików o wysokiej dostępności
Po ukończeniu tego modułu uczestnicy będą w stanie:
• Opisać klaster pracy awaryjnej i warunki jego wdrożenia,
• Tworzyć i konfigurować klastry pracy awaryjnej,
• Opisać klastry rozciągnięte,
• Opisać opcje osiągania wysokiej dostępności za pomocą maszyn wirtualnych Hyper-V.

Moduł 7: Odzyskiwanie danych po awarii w systemie Windows Server

• Funkcja Hyper-V Replica
• Tworzenie kopii zapasowych i przywracanie infrastruktury w systemie Windows Server
• Ćwiczenie: Wdrażanie funkcji Hyper-V Replica i Windows Server Backup
o Wdrażanie funkcji Hyper-V Replica
o Wdrażanie tworzenia kopii zapasowych i przywracania za pomocą narzędzia Windows Server Backup
Po ukończeniu tego modułu uczestnicy będą w stanie:
• Opisać i wdrożyć funkcję Hyper-V Replica,
• Opisać usługę Azure Site Recovery,
• Opisać i wdrożyć narzędzie Windows Server Backup,
• Opisać usługę Azure Backup.

Moduł 8: Bezpieczeństwo systemu Windows Server

• Ochrona danych uwierzytelniających i dostępu uprzywilejowanego
• Hardening systemu Windows Server
• JEA w systemie Windows Server
• Zabezpieczanie i analiza ruchu w SMB
• Zarządzanie aktualizacjami w systemie Windows Server
• Ćwiczenie: Konfiguracja zabezpieczeń w systemie Windows Server
o Konfiguracja funkcji Windows Defender Credential Guard
o Lokalizowanie problematycznych kont
o Wdrażanie rozwiązania LAPS
Po ukończeniu tego modułu uczestnicy będą w stanie:
• Opisać dane uwierzytelniające wykorzystywane w systemie Windows Server,
• Wyjaśnić, jak wdrożyć zabezpieczenia dostępu uprzywilejowanego,
• Opisać metody i technologie hardeningu zabezpieczeń w systemie Windows Server,
• Opisać i skonfigurować usługę Just Enough Administration (JEA),
• Zabezpieczyć ruch SMB w systemie Windows Server,
• Opisać usługę Windows Update oraz jej opcje wdrażania i zarządzania.

Moduł 9: RDS (usługi pulpitu zdalnego) w systemie Windows Server

• Wprowadzenie do RDS
• Konfiguracja wdrażania pulpitu opartego na sesji
• Wprowadzenie do osobistych i połączonych pulpitów wirtualnych
• Ćwiczenie: Wdrażanie RDS w systemie Windows Server
o Wdrażanie RDS
o Konfigurowanie ustawień kolekcji sesji i wykorzystywanie RDC
o Konfiguracja szablonu pulpitu wirtualnego
Po ukończeniu tego modułu uczestnicy będą w stanie:
• Opisać usługi Remote Desktop Services (RDS - usługi pulpitu zdalnego) w systemie
Windows Server,
• Opisać i wdrożyć pulpity oparte na sesji,
• Opisać osobiste i połączone pulpity wirtualne.

Moduł 10: Dostęp zdalny i usługi internetowe w systemie Windows Server

• Wdrażanie sieci VPN
• Wdrażanie usługi Always On VPN
• Wdrażanie systemu NPS
• Wdrażanie serwera WWW w systemie Windows Server
• Ćwiczenie: Wdrażanie obciążeń sieciowych
o Wdrażanie sieci VPN w systemie Windows Server
o Wdrażanie i konfiguracja serwera WWW
Po ukończeniu tego modułu uczestnicy będą w stanie:
• Opisać opcje sieci VPN w systemie Windows Server,
• Opisać funkcję Always On VPN,
• Opisać i skonfigurować NPS,
• Opisać i skonfigurować serwer WWW (IIS).

Moduł 11: Monitorowanie serwera i wydajności w systemie Windows Server

• Wprowadzenie do narzędzi do monitorowania systemu Windows Server
• Korzystanie z monitora wydajności
• Monitorowanie dzienników zdarzeń w celu rozwiązywania problemów
• Ćwiczenie: Monitorowanie i rozwiązywanie problemów z systemem Windows Server
o Ustanowienie bazowego poziomu wydajności
o Identyfikacja źródła problemu z wydajnością
Po ukończeniu tego modułu uczestnicy będą w stanie:
• Opisać narzędzia monitorujące w systemie Windows Server,
• Opisać monitorowanie wydajności i wykorzystać je w systemie Windows Server,
• Opisać rejestrowanie zdarzeń i monitorować rejestrowanie zdarzeń dla celów
rozwiązywania problemów.

Moduł 12: Aktualizacja i migracja w systemie Windows Server

• Migracja AD DS
• Usługa migracji pamięci masowej
• Narzędzia do migracji systemu Windows Server
• Ćwiczenie: Migracja obciążeń serwera
o Wdrażanie usługi migracji pamięci masowej
Po ukończeniu tego modułu uczestnicy będą w stanie:
• Opisać narzędzia, których należy użyć do migracji AD DS,
• Opisać usługę migracji pamięci masowej,
• Opisać narzędzia do migracji Windows Server i scenariusze ich użycia

Ilość uczestników – 3 osoby
Czas trwania - 5 dni, po 8 godzin dziennie z przerwami 15 min.
Szkolenie nie jest wyjazdowe. Siedziba Zamawiającego mieści się w Łodzi, szkolenie ma się odbyć w miejscu umożliwiającym dojazd środkami komunikacji miejskiej.
Szkolenie powinien przeprowadzić autoryzowany trener MCT.
Materiały szkoleniowe
Uczestnicy szkoleń otrzymają materiały szkoleniowe, zawierające najważniejsze zagadnienia, które będą wykorzystane podczas szkolenia jak również będą stanowić pomoc po ich zakończeniu

4.2.6.) Główny kod CPV: 80500000-9 - Usługi szkoleniowe

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-11-30

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Procentowo

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osoby wyznaczonej do realizacji zamówienia

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 4

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 4 – Szkolenie MS 55343 Networking with Windows Server
Program szkolenia uwzględnia w szczególności

Moduł 1: Planowanie i wdrażanie sieci IPv4

• Planowanie adresowania IPv4
• Konfiguracja hosta IPv4
• Zarządzanie połączeniem IPv4 i rozwiązywanie związanych z nim problemów
• Ćwiczenia 1: Planowanie sieci IPv4
o Migracja ustawień za pomocą narzędzia Łatwy transfer w systemie Windows
o Konfiguracja obraz odniesienia systemu Windows 7
o Konfiguracja obrazu odniesienia
• Ćwiczenia 2: Planowanie sieci IPv4
o Migracja ustawień za pomocą narzędzia Łatwy transfer w systemie Windows
o Konfiguracja obraz odniesienia systemu Windows 7
o Konfiguracja obrazu odniesienia
• Ćwiczenia 3: Wdrażanie sieci IPv4 i rozwiązywanie problemów z nią
o Weryfikacja IPv4
o Rozwiązywanie problemów z IPv4
• Ćwiczenia 4: Wdrażanie sieci IPv4 i rozwiązywanie problemów z nią
o Weryfikacja IPv4
o Rozwiązywanie problemów z IPv4
Po ukończeniu tego modułu uczestnicy będą w stanie:
• Planować adresowanie IPv4,
• Skonfigurować hosta IPv4,
• Zarządzać połączeniem IPv4 i rozwiązywać związane z nim problemy.

Moduł 2: Implementacja DHCP

• Omówienie roli serwera DHCP
• Wdrażanie DHCP
• Zarządzanie i rozwiązywanie problemów z DHCP
• Ćwiczenia: Wdrażanie DHCP
o Planowanie implementacji serwera DHCP
o Implementacja konfiguracji DHCP
o Weryfikacja implementacji DHCP
o Po ukończeniu tego modułu uczestnicy będą w stanie:
o Wyjaśnić rolę serwera DHCP.
o Wdrożyć DHCP.
o Zarządzać i rozwiązywać problemy z DHCP.

Moduł 3: Implementacja IPv6

• Omówienie adresowania IPv6
• Konfiguracja hosta IPv6
• Zapewnienie współistnienia IPv6 oraz IPv4
• Przejście z IPv4 na IPv6
• Ćwiczenia: Konfiguracja i ocena technologii służących do przejścia na IPv6
o Przegląd domyślnej konfiguracji IPv6
o Implementacja DHCPv6
o Konfiguracja integracji sieciowej za pomocą ISATAP
o Konfiguracja natywnej łączności IPv6
o Konfiguracja łączności z użyciem protokołu 6to4

Moduł 4: Implementacja DNS

• Wdrażanie serwerów DNS
• Konfiguracja stref w DNS
• Konfiguracja rozpoznawania nazw między strefami DNS
• Konfiguracja integracji DNS z usługami domenowymi Active Directory (AD DS)
• Konfiguracja zaawansowanych ustawień DNS
• Ćwiczenia 1: Planowanie i implementacja rozpoznawania nazw przy użyciu DNS
o Planowanie rozpoznawania nazw przy użyciu DNS
o Wdrażanie serwerów i stref DNS
• Ćwiczenia 2: Integracja DNS z usługą Active Directory
o Integracja DNS z Active Directory
• Ćwiczenia 3: Konfiguracja zaawansowanych ustawień DNS
o Konfiguracja polityki DNS
o Weryfikacja implementacji DNS
o Rozwiązywanie problemów z DNS

Moduł 5: Wdrażanie i zarządzanie usługą IPAM

• Omówienie usługi IPAM
• Wdrożenie usługi IPAM
• Zarządzanie przestrzeniami adresowymi IP za pomocą IPAM
• Ćwiczenia 1: Wdrażanie IPAM
o Instalowanie funkcji serwera IPAM
o Inicjowanie obsługi serwera IPAM
o Zarządzanie przestrzeniami adresowymi IP za pomocą IPAM
• Ćwiczenia 2: Wdrażanie IPAM
o Instalowanie funkcji serwera IPAM
o Inicjowanie obsługi serwera IPAM
o Zarządzanie przestrzeniami adresowymi IP za pomocą IPAM

Moduł 6: Zdalny dostęp w Windows Server

• Omówienie funkcji zdalnego dostępu
• Implementacja serwera proxy aplikacji sieci Web
• Ćwiczenia: Implementacja serwera proxy aplikacji sieci Web
o Implementacja serwera proxy aplikacji sieci Web
o Weryfikacja wdrożenia serwera proxy aplikacji sieci Web

Moduł 7: Implementacja funkcji DirectAccessv

• Omówienie funkcji DirectAccess
• Implementacja funkcji DirectAccess z wykorzystaniem kreatora Wprowadzenie
• Wdrażanie zaawansowanej infrastruktury DirectAccess i zarządzanie nią
• Ćwiczenia 1: Implementacja funkcji DirectAccess z wykorzystaniem kreatora Wprowadzenie
o Weryfikacja gotowości do wdrożenia funkcji DirectAccess
o Konfiguracja funkcji DirectAccess
o Weryfikacja wdrożenia funkcji DirectAccess
• Ćwiczenia 2: Wdrażanie zaawansowanego rozwiązania DirectAccess
o Przygotowanie środowiska dla funkcji DirectAccess
o Wdrożenie zaawansowanej infrastruktury DirectAccess
o Weryfikacja wdrożenia funkcji DirectAccess

Moduł 8: Implementacja sieci VPN

• Planowanie sieci VPN
• Implementacja sieci VPN
• Ćwiczenia: Implementacja sieci VPN
o Implementacja sieci VPN
o Weryfikacja wdrożenia sieci VPN
o Rozwiązywanie problemów z dostępem do sieci VPN

Moduł 9: Uruchamianie usług sieciowych w oddziałach

Moduł 10: Uruchamianie usług sieciowych w oddziałach

• Usługi sieciowe i kwestie do rozpatrzenia w zakresie oddziałów
• Wdrażanie rozproszonego systemu plików (DFS) w oddziałach
• Implementacja usługi BranchCache w oddziałach
• Ćwiczenia 1: Wdrażanie rozproszonego systemu plików w oddziałach
o Wdrażanie rozproszonego systemu plików
o Weryfikacja prawidłowego wdrożenia
• Ćwiczenia 2: Implementacja usługi BranchCache
o Implementacja usługi BranchCache
▪ Weryfikacja prawidłowego wdrożenia

Moduł 11: Konfiguracja zaawansowanych funkcji sieciowych

Moduł 12: Konfiguracja zaawansowanych funkcji sieciowych

• Omówienie funkcji sieciowych o wysokiej wydajności
• Konfiguracja zaawansowanych funkcji sieciowych Microsoft Hyper-V
• Ćwiczenia: Konfiguracja zaawansowanych funkcji sieciowych funkcji Hyper-V
o Tworzenie i używanie wirtualnych przełączników funkcji Hyper-V
o Konfiguracja i korzystanie z zaawansowanych funkcji przełącznika wirtualnego

Moduł 13: Wdrażanie sieci definiowanych przez oprogramowanie

• Po ukończeniu tego modułu uczestnicy będą w stanie:
• Opisać sieci definiowane przez oprogramowanie
• Wdrożyć wirtualizację sieci
• Wdrożyć kontroler sieci
• Ćwiczenia 1: Wdrażanie kontrolera sieci
o Przygotowanie do wdrożenia kontrolera sieci
o Wdrażanie kontrolera sieci
• Ćwiczenia 2: Wdrażanie kontrolera sieci
o Przygotowanie do wdrożenia kontrolera sieci
o Wdrażanie kontrolera sieci

Ilość uczestników – 3 osoby
Czas trwania - 5 dni, po 8 godzin dziennie z przerwami 15 min.
Szkolenie nie jest wyjazdowe. Siedziba Zamawiającego mieści się w Łodzi, szkolenie ma się odbyć w miejscu umożliwiającym dojazd środkami komunikacji miejskiej.
Szkolenie powinien przeprowadzić autoryzowany trener MCT.
Materiały szkoleniowe
Uczestnicy szkoleń otrzymają materiały szkoleniowe, zawierające najważniejsze zagadnienia, które będą wykorzystane podczas szkolenia jak również będą stanowić pomoc po ich zakończeniu.

4.2.6.) Główny kod CPV: 80500000-9 - Usługi szkoleniowe

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-11-30

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Procentowo

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osoby wyznaczonej do realizacji zamówienia

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

1. Oferta składana jest pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym (zgodnie z wzorem formularza oferty – załącznik nr 1 do SWZ);
2. Doświadczenie osoby wyznaczonej do realizacji zamówienia - do kryterium;
3. Pełnomocnictwo o ile ofertę składa pełnomocnik;
4. Oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - jeżeli dotyczy;

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
W takim przypadku:
• Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego.
• Wszelka korespondencja będzie prowadzona przez zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Nie

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2023-09-27 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Oferty należy składać za pośrednictwem platformy - Platformazakupowa.pl Strona postępowania: https://platformazakupowa.pl/pn/asp.lodz

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-09-27 11:00

8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-10-25

NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę przeprowadzenie szkolenia Druk 3D, Skan 3D, Projektowanie 3D - Łódź, Pabianice
  • Lokalizacja zleceniałódzkie
  • Data dodania16-11-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę przeprowadzenie szkolenia Druk 3D, Skan 3D, Projektowanie 3D. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI