Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Szkolenia dla gmin z terenu woj. małopolsk. oraz specjalistyczne wsparcie eksperckie, w zw. z realiz. zad. poleg. na wzmacnianiu zdolności gmin do programowania i wdrażania działań rewitalizacyjnych…
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: WOJEWÓDZTWO MAŁOPOLSKIE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 351554287
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Basztowa 22
1.5.2.) Miejscowość: Kraków
1.5.3.) Kod pocztowy: 31-156
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL213 - Miasto Kraków
1.5.7.) Numer telefonu: 126303278
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@umwm.malopolska.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.malopolska.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Szkolenia dla gmin z terenu woj. małopolsk. oraz specjalistyczne wsparcie eksperckie, w zw. z realiz. zad. poleg. na wzmacnianiu zdolności gmin do programowania i wdrażania działań rewitalizacyjnych…
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a4c9d2a6-03fa-11ec-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00157490
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-08-23
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00003369/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.55 Usługi szkoleniowe oraz indywidualne specjalistyczne wsparcie eksperckie w ramach zadania pn. Wsparcie procesów rewitalizacyjnych w regionie – POPT 2014-2020
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Przedmiot zamówienia jest współfinansowany przez Unię Europejską, ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2014-2020, Oś priorytetowa 3. Potencjał beneficjentów funduszy europejskich, Działanie 3.1 Skuteczni beneficjenci
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://miniportal.uzp.gov.pl/
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Komunikacja między Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu:
miniPortalu, który dostępny jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/
ePUAPu, dostępnego pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal
oraz poczty elektronicznej – adres e-mail: przetargi@umwm.malopolska.pl
Kontakt za pośrednictwem systemu ePUAP (w wyszukiwarce podmiotu należy wpisać „Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego”).
Elektroniczna skrzynka podawcza: /947ts6aydy/SkrytkaESP
2. Złożenie oferty jest możliwe wyłącznie za pośrednictwem miniPortalu strona: https://miniportal.uzp.gov.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP).
2. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” i „Formularza do komunikacji” wynosi 150 MB.
3. Maksymalny rozmiar jednej wiadomości z dołączonymi plikami, przesyłanej za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail: przetargi@umwm.malopolska.pl wynosi 15 MB.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Klauzule informacyjne z art. 13 i 14 RODO ujęte są w załącznikach nr 1A i nr 1B do swz.
2. Zamawiający wymaga złożenia przez Wykonawcę wraz z ofertą oświadczenia o wypełnieniu obowiązków informacyjnych, przewidzianych w art. 13 oraz jeśli dotyczy art. 14 RODO – oświadczenie jest ujęte w Formularzu oferty.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZR-I.272.2.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 200406,51 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia są szkolenia dla gmin z terenu województwa małopolskiego oraz specjalistyczne wsparcie eksperckie, w związku z realizacją zadania polegającego na wzmacnianiu zdolności gmin do programowania i wdrażania działań rewitalizacyjnych, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2014-2020.
2. Zakres zamówienia podstawowego obejmuje:
1) przeprowadzenie 20 szkoleń dla gmin, w ramach 4 modułów tematycznych:
moduł 1. Dostępność w rewitalizacji – celem jest wzmocnienie zdolności samorządów do uwzględniania problematyki dostępności, zarówno w programowaniu strategicznym (w tym w strategiach rozwoju, programach rewitalizacji) i planowaniu przestrzennym, jak i w przygotowywaniu i realizacji konkretnych projektów (w tym rewitalizacyjnych), zgodnie ze standardami określonymi w Programie rządowym Dostępność Plus 2018-2025;
moduł 2. Zarządzanie rewitalizacją i włączenie społeczności – celem jest wzmocnienie kompetencji samorządów w zakresie uspołeczniania procesów rewitalizacji poprzez m.in. tworzenie systemowych mechanizmów wzmacniania wspólnot lokalnych i partycypacji społecznej w kształtowaniu przestrzeni publicznej oraz zainteresowanie gmin potencjałem działań rewitalizacyjnych w małej skali, szczególnie w aspekcie integracji i aktywizacji społeczności lokalnej, a także wzmocnienie zdolności gmin do dywersyfikacji źródeł finansowania działań rewitalizacyjnych poprzez m.in. większe zaangażowanie inwestorów prywatnych, wspólnot/spółdzielni mieszkaniowych, TBS-ów i NGO-sów w realizację programów rewitalizacji oraz korzystanie z instrumentów zwrotnych;
moduł 3. Wykorzystanie narzędzi wynikających z ustawy o rewitalizacji – celem jest podniesienie świadomości samorządów w stosowaniu ustawy z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji, w szczególności wzmocnienie zdolności gmin do stosowania ustawowych narzędzi rewitalizacyjnych;
moduł 4. Monitoring i ewaluacja – celem jest wzmocnienie zdolności gmin do tworzenia efektywnych systemów monitorowania rozwoju lokalnego (na poziomie gminnym i uwzględniającym zróżnicowanie wewnętrzne gminy), w tym monitorowania i ewaluacji programów rewitalizacji;
2) udzielenie 500 godzin indywidualnego wsparcia doradczego dla gmin w zakresie związanym z tematyką szkoleń;
3) opracowanie treści do publikacji w regionalnym serwisie internetowym poświęconym rewitalizacji prowadzonym przez Zamawiającego (w ramach 160 godzin wsparcia eksperckiego);
4) merytoryczne wsparcie organizacji 3 wizyt studyjnych.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (SOPZ) stanowi załącznik nr 1D do swz i będzie on wprowadzony jako załącznik do umowy w sprawie zamówienia publicznego.
4. Warunki realizacji zamówienia zawarte są w projektowanych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści tej umowy – wzorze umowy i stanowią załącznik nr 1C do swz (zwane są dalej wzorem umowy).
5. Zamawiający informuje, że w ramach niniejszego zamówienia przewiduje możliwość skorzystania z opcji. W ramach opcji przewiduje się możliwość realizacji nie więcej niż 6 dodatkowych szkoleń. Opis opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji są zamieszczone w pkt VII SOPZ.
6. Zamawiający określa, że wykonawca będzie zobowiązany do przeniesienia na Zamawiającego autorskich praw majątkowych do wykonanych utworów, zgodnie z umową.
7. Zamawiający, stosownie do dyspozycji wynikającej z art. 95 ustawy, określa, że nie wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia.
4.2.6.) Główny kod CPV: 80500000-9 - Usługi szkoleniowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
73220000-0 - Usługi doradcze w zakresie rozwoju
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający informuje, że w ramach niniejszego zamówienia przewiduje możliwość skorzystania z opcji. W ramach opcji przewiduje się możliwość realizacji nie więcej niż 6 dodatkowych szkoleń. Opis opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji są zamieszczone w pkt VII SOPZ.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Ocena ofert w kryterium „Cena wykonania zamówienia” zostanie dokonana według wzoru:
Cena=(Najniższa cena wykonania zamówienia spośród ofert niepodlegających odrzuceniu)/(Cena wykonania zamówienia oferty ocenianej) x 50
Ocena ofert w kryterium „Kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i wykształcenie ekspertów” zostanie dokonana zgodnie z poniższymi zasadami:
Ocenie będzie podlegać liczba usług zawartych w „Wykazie usług dodatkowych” zrealizowanych przez ekspertów, którzy będą skierowani do realizacji zamówienia, wykonanych przez osobę, która:
posiada co najmniej wykształcenie wyższe z tytułem magistra,
w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert:
brała udział w charakterze eksperta (konsultanta/wykonawcy) w co najmniej 3 procesach dotyczących opracowania gminnego programu rewitalizacji zgodnie z ustawą z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji, wpisanego do wykazu programów rewitalizacji prowadzonego przez właściwą IZ RPO 2014-2020;
brała udział w charakterze eksperta (konsultanta/wykonawcy) w opracowaniu co najmniej 2 raportów ewaluacyjnych/raportów z oceny stopnia realizacji programu rewitalizacji i osiągnięcia celów rewitalizacji w nim zawartych, dotyczących gminnego programu rewitalizacji lub lokalnego programu rewitalizacji;
przeprowadziła (w roli trenera) minimum 6 szkoleń dla jednostek samorządu terytorialnego (w których łącznie wzięło udział nie mniej niż 50 osób z 50 jednostek samorządu terytorialnego), w zakresie zbieżnym z modułami tematycznymi opisanymi w pkt „Opis przedmiotu zamówienia” (a szczegółowo w pkt I.A SOPZ), tj. Dostępność w rewitalizacji, Zarządzanie rewitalizacją i włączenie społeczności, Wykorzystanie narzędzi wynikających z ustawy o rewitalizacji oraz Monitoring i ewaluacja, w tym minimum 3 szkolenia prowadzone były w formule on-line.
W tabeli należy podać wyłącznie usługi wykonane przez danego eksperta, ponad minimum, o którym mowa w warunku udziału w postępowaniu (w pkt. 6 ust. 1 ppkt. 2 lit. b swz).
Za każdą usługę powyżej wymaganego minimum oferta otrzyma 1 punkt.
Wpisanie w „Wykazie usług dodatkowych” imienia i nazwiska osoby, która zostanie skierowana do realizacji zamówienia jako ekspert, jest obowiązkowe. Brak spowoduje, że w tym kryterium oceny ofert nie będzie oceniana taka osoba (jej kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i wykształcenie) – oferta otrzyma 0 pkt. w przypadku danego eksperta.
Jeżeli wykonawca nie wypełni „Wykazu usług dodatkowych” – nie poda warunków wykonania zamówienia – poprzez wpisanie informacji do „Wykazu usług dodatkowych” lub nie wskaże w tym Wykazie usług zrealizowanych przez wskazanych w nim ekspertów lub żadna z wymienionych usług nie będzie podlegała ocenie z uwagi na fakt, że jej zakres nie odpowiada zasadom oceny w kryterium „Kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i wykształcenie ekspertów”, oferta otrzyma 0 punktów w tym kryterium ceny ofert.
Wykonawca może uzyskać maksymalnie 50 pkt. w tym kryterium oceny ofert.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 50
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i wykształcenie ekspertów
4.3.6.) Waga: 50
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej.
Warunek udziału w postępowaniu zostanie uznany za spełniony, gdy wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej 2 osobami, które zostaną skierowane do realizacji zamówienia jako eksperci, z których każda posiada kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i wykształcenie niezbędne do wykonania zamówienia publicznego, tj. każda z nich:
a) posiada co najmniej wykształcenie wyższe z tytułem magistra,
b) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert:
brała udział w charakterze eksperta (konsultanta/wykonawcy) w co najmniej 3 procesach dotyczących opracowania gminnego programu rewitalizacji zgodnie z ustawą z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji, wpisanego do wykazu programów rewitalizacji prowadzonego przez właściwą IZ RPO 2014-2020;
brała udział w charakterze eksperta (konsultanta/wykonawcy) w opracowaniu co najmniej 2 raportów ewaluacyjnych/raportów z oceny stopnia realizacji programu rewitalizacji i osiągnięcia celów rewitalizacji w nim zawartych, dotyczących gminnego programu rewitalizacji lub lokalnego programu rewitalizacji;
przeprowadziła (w roli trenera) minimum 6 szkoleń dla jednostek samorządu terytorialnego (w których łącznie wzięło udział nie mniej niż 50 osób z 50 jednostek samorządu terytorialnego) w zakresie zbieżnym z modułami tematycznymi opisanymi w pkt „Opis przedmiotu zamówienia” (a szczegółowo w pkt I.A SOPZ), tj. Dostępność w rewitalizacji, Zarządzanie rewitalizacją i włączenie społeczności, Wykorzystanie narzędzi wynikających z ustawy o rewitalizacji oraz Monitoring i ewaluacja, w tym minimum 3 szkolenia prowadzone były w formule on-line.
Usługi, które będą wymienione w „Wykazie osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego” (załączniku nr 4 do swz), składanym na potwierdzenie spełniania ww. warunku udziału w postępowaniu (tj. usługi na potwierdzenie posiadania minimalnych kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego przez osoby skierowane do realizacji zamówienia jako eksperci) nie mogą pokrywać się z usługami podanymi w „Wykazie usług dodatkowych” (zamieszonym w pkt. 4 formularza oferty – w warunkach wykonania zamówienia), składanych razem z ofertą, które będą podlegały ocenie w kryterium oceny ofert (kryterium „Kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i wykształcenie ekspertów”).
Przez jedno szkolenie należy rozumieć jedno przeprowadzone w roli trenera szkolenie.
Przez jedną usługę wsparcia doradczego/eksperckiego należy rozumieć usługę świadczoną w ramach jednego gminnego programu rewitalizacji lub jednego raportu ewaluacyjnego programu rewitalizacji/raportu z oceny stopnia realizacji programu rewitalizacji i osiągnięcia celów rewitalizacji w nim zawartych.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu Zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych.
1. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej, Zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych:
wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wykaz osób stanowi załącznik nr 4 do swz.
2. Zamawiający nie wezwie do złożenia podmiotowych środków dowodowych, jeżeli może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 670 z późn. zm.), o ile wykonawca wskazał w oświadczeniu, o którym mowa w pkt. 7.1) ust. 1 swz, dane umożliwiające dostęp do tych środków.
3. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych, które Zamawiający posiada, jeżeli wykonawca wskaże te środki oraz potwierdzi ich prawidłowość i aktualność.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Do oferty składanej w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu Wykonawca dołącza oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu, spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, w zakresie wskazanym przez Zamawiającego. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do swz.
2. Oświadczenie, o którym mowa w ust. 1, stanowi dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia, spełnianie warunków udziału w postępowaniu na dzień składania ofert, tymczasowo zastępujący wymagane przez Zamawiającego podmiotowe środki dowodowe.
3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w ust. 1, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, o którym mowa w pkt. 6 ust. 4 swz, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
5. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy, przedstawia, wraz z oświadczeniem, o którym mowa w ust. 1, także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby.
6. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy składa, wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Zamawiający zaleca złożenie zobowiązania wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2B do swz.
7. W celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania, Zamawiający wymaga od wykonawcy złożenia wraz z ofertą odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru.
8. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa w ust. 7, jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów.
9. Jeżeli w imieniu wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w ust. 7, Zamawiający żąda od wykonawcy pełnomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania wykonawcy.
10. Zapis ust. 9 stosuje się odpowiednio do osoby działającej w imieniu wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego.
11. Zapis ust. 7 – 9 stosuje się odpowiednio do osoby działającej w imieniu podmiotu udostępniającego zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy.
12. Wszelkie pełnomocnictwa winny być załączone do oferty w formie oryginału lub urzędowo poświadczonego odpisu pełnomocnictwa (notarialnie – art. 96 ustawy z dnia 14 lutego 1991 r. – Prawo o notariacie /t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1192 z późn. zm./), z zastrzeżeniem innych zasad opisanych w niniejszej swz lub wynikających z przepisów prawa powszechnie obowiązującego.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (do oferty należy załączyć odpowiednie pełnomocnictwo) chyba, że w przypadku spółki cywilnej, z umowy tej spółki wynika sposób jej reprezentowania (do stwierdzenia czego niezbędne jest załączenie do oferty umowy spółki cywilnej). Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z podmiotem występującym jako pełnomocnik pozostałych. Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkie podmioty występujące wspólnie. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, ponoszą solidarną odpowiedzialność za jego wykonanie.
2. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy, wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
3. W przypadku, o którym mowa w ust. 2, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2A do swz).
4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu, spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
5. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, o którym mowa w ust. 3 powyżej, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
6. W celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania, Zamawiający wymaga od wykonawcy złożenia wraz z ofertą odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru.
7. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa w ust. 6, jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów.
8. Jeżeli w imieniu wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w ust. 6, Zamawiający żąda od wykonawcy pełnomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania wykonawcy.
9. Zapis ust. 8 stosuje się odpowiednio do osoby działającej w imieniu wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego.
10. Zapis ust. 6 – 8 stosuje się odpowiednio do osoby działającej w imieniu podmiotu udostępniającego zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy.
11. Wszelkie pełnomocnictwa winny być załączone do oferty w formie oryginału lub urzędowo poświadczonego odpisu pełnomocnictwa (notarialnie – art. 96 ustawy z dnia 14 lutego 1991 r. – Prawo o notariacie /t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1192 z późn. zm./), z zastrzeżeniem innych zasad opisanych w niniejszej swz lub wynikających z przepisów prawa powszechnie obowiązującego.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści tej umowy – wzór umowy zawarte są w załączniku nr 1C do swz.
2. Zamawiający może dokonać zmian umowy bez przeprowadzania nowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie przesłanek, o których mowa w art. 455 ustawy i ponadto dopuszcza zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, na zasadach określonych we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 1C do swz.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-08-31 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem „Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu. Funkcjonalność do zaszyfrowania oferty przez wykonawcę jest dostępna dla wykonawców na miniPortalu, w szczegółach danego postępowania.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-08-31 13:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-09-29
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Dot. pkt. 4.1.5.) Wartość zamówienia: 200406,51 PLN – całkowita wartość zamówienia obejmująca wartość zamówienia podstawowego i zamówienia w ramach opcji.
Dot. pkt. 4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: Zamówienie należy wykonać w terminie do 12 miesięcy od dnia podpisania umowy.