Przygotowanie i przeprowadzenie szkolenia pod tytułem: „Szkoła teledetekcji w Biebrzańskim...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Przygotowanie i przeprowadzenie szkolenia pod tytułem: „Szkoła teledetekcji w Biebrzańskim Parku Narodowym”.
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoGoniądz
  • WojewództwoPodlaskie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoInny
  • Termin składania wniosków2020-02-12
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • ZamawiającyBiebrzański Park Narodowy
  • Data publikacji ogłoszenia2020-01-28
  • Numer ogłoszenia506976-N-2020
TREŚĆ PRZETARGU


Ogłoszenie nr 506976-N-2020 z dnia 2020-01-28 r.

Biebrzański Park Narodowy: Przygotowanie i przeprowadzenie szkolenia pod tytułem: „Szkoła teledetekcji w Biebrzańskim Parku Narodowym”.
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Tak

Nazwa projektu lub programu
Zamówienie jest udzielane w ramach realizacji zadania nr 6 Wykonanie i uruchomienie Teledetekcyjnego Systemu Analitycznego (TSA) w projekcie POIS.02.04.00-00-0001/18-00 „Ocena stanu wybranych elementów środowiska przyrodniczego Biebrzańskiego Parku Narodowego metodami teledetekcyjnymi". Projekt jest współfinansowany w ramach działania 2.4 oś priorytetowa II Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko oraz przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej – Umowa Nr 29/2019/Wn10/OP-DO-YS/D.
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Biebrzański Park Narodowy, krajowy numer identyfikacyjny 20066798500000, ul. Osowiec-Twierdza  8 , 19-110  Goniądz, woj. podlaskie, państwo Polska, tel. 857 380 620, e-mail tomasz.powalko@biebrza.org.pl, faks 85 738 30 21.
Adres strony internetowej (URL): www.biebra.org.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny (proszę określić):
Państwowa osoba prawna
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Nie
https://www.bip.biebrza.org.pl/redir,przetargi

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
https://www.bip.biebrza.org.pl/redir,przetargi

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
Ofertę należy umieścić w zamkniętym opakowaniu, uniemożliwiającym odczytanie zawartości bez uszkodzenia tego opakowania. Opakowanie powinno być oznaczone nazwą (firmą) i adresem Wykonawcy, zaadresowane na adres: Biebrzański Park Narodowy Osowiec-Twierdza 8 19-110 Goniądz oraz opisane w następujący sposób: „Przygotowanie i przeprowadzenie szkolenia pod tytułem: Szkoła teledetekcji w Biebrzańskim Parku Narodowym”. – w ramach Zadania nr 6: Wykonanie i uruchomienie Teledetekcyjnego Systemu Analitycznego (TSA), realizowanego w ramach projektu POIS.02.04.00-00-0001/18-00 dofinansowanego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej – Umowa Nr 29/2019/Wn10/OP-DO-YS/D.” Nr sprawy: ZP.26.1.2020 „NIE OTWIERAĆ PRZED DNIEM: 12.02.2020 r., godz.: 11:00”
Adres:
Biebrzański Park Narodowy, Osowiec-Twierdza 8 19-110 Goniądz

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przygotowanie i przeprowadzenie szkolenia pod tytułem: „Szkoła teledetekcji w Biebrzańskim Parku Narodowym”.
Numer referencyjny: ZP.26.1.2020
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1. Zamówienie dotyczy usługi pn. Przygotowanie i przeprowadzenie szkolenia pod tytułem „Szkoła teledetekcji w Biebrzańskim Parku Narodowym”. Szkolenie powinno składać się z 4-ech bloków tematycznych, realizowanych w formie dwudniowych sesji, składających się z wykładów i ćwiczeń. Czas szkolenia powinien być rozłożony w miarę równomiernie na wykłady i ćwiczenia. Każda sesja powinna być realizowana w ciągu dwóch kolejnych dni roboczych. Jeden dzień szkoleniowy powinien być realizowany w ciągu 7,5 godz. zegarowych z uwzględnieniem w tym czasie przerw wymaganych tokiem szkolenia i przepisami BHP. 2. Tematyka szkolenia: CZĘŚĆ 1. Wstęp do teledetekcji (2 dni x 7,5 godz.) 1) Podstawy teoretyczne teledetekcji (wykłady + ćwiczenia): a) definicja teledetekcji, b) promieniowanie elektromagnetyczne jako nośnik informacji, interakcje promieniowania z powierzchnią ziemi i atmosferą (dlaczego wykonuje się korekcję atmosferyczną), c) właściwości spektralne obiektów - charakterystyki spektralne, d) rodzaje danych (pułapy pozyskiwania danych, rozdzielczości, dane wielo-, super- hiperspektralne, dane termalne, radarowe, LiDAR) i ich charakterystyka. Możliwości interpretacyjne poszczególnych typów danych. e) Klasyfikacja, klasyfikatory – probabilistyczne podejście do analizy środowiska. f) Wady i zalety poszczególnych typów danych. Przykłady zastosowań w badaniach i ochronie środowiska przyrodniczego, omówienie na przykładach: – Wielospektralne np. ocena stanu (zdrowotności) drzewostanu, – Hiperspektralne np. klasyfikacja gatunków roślin, – Termalne np. analizy przesuszenia, – Radarowe np. monitoring stanu roślinności, – Lidar np. klasyfikacja siedlisk na łąkach. g) Narzędzia komercyjne i open source do przeglądania i analizy danych teledetekcyjnych. 2) Dostępność danych teledetekcyjnych (wykłady + ćwiczenia): a) dane w otwartym dostępie i zasady korzystania z nich, b) dane komercyjne i zasady korzystania z nich, c) portale udostępniające dane i produkty teledetekcyjne, przede wszystkim bezpłatnie: EarthExplorer, SCI-HUB, Copernicus, krajowe zasoby danych i możliwości ich pozyskania. d) narzędzia open source do przeglądania i analizy danych teledetekcyjnych – ćwiczenia na konkretnych programach. CZĘŚĆ 2. Analizy teledetekcyjne - (2 dni x 7,5 godz.) 3) Szczegółowe omówienie systemów i danych, które będą wykorzystywane w TSA (Teledetekcyjnym Systemie Analitycznym, który jest przedmiotem zamówienia nr ZP.26.5.2019) : a) bardzo wysokorozdzielcze dane obrazowe, b) Wysokorozdzielcze dane radarowe, c) Bezpłatne dane z Sentinel 2, d) Bezpłatne dane radarowe z Sentinel 1, e) Wysokorozdzielcze dane obrazowe z UAV (RGB i multispektralne). 4) Analizy teledetekcyjne (1) (wykłady + ćwiczenia): a) podstawy przetwarzania obrazów satelitarnych Sentinel (przetwarzanie wstępne – korekcja atmosferyczna, korekcja geometryczna, rozciąganie kontrastu, tworzenie kompozycji barwnych - dobór zakresów promieniowania do celu opracowania), b) podstawy przetwarzania danych radarowych Sentinel – przetwarzanie wstępne – korekcje obrazów radarowych, filtracja, dobór parametrów, możliwości interpretacyjne. c) integracja danych o różnej rozdzielczości – ang. pansharpening (wady i zalety różnych metod, dostępność algorytmów w oprogramowaniach typu open source), d) Wskaźniki teledetekcyjne i możliwości ich wykorzystania - wskaźniki roślinności, wskaźniki glebowe, wskaźniki wodne, e) klasyfikacji jako narzędzie uzyskiwania informacji tematycznej - pokrycie terenu, rozmieszczenie gatunków. Możliwości i ograniczenia różnych algorytmów. 5) Analizy teledetekcyjne (2) (wykłady + ćwiczenia) a) integracja danych wieloźródłowych i wielosensorowych (np. wielo-, hiperspektralnych i ALS, optycznych i radarowych), b) analizy wieloczasowe jako narzędzie monitoringu przyrodniczego - analizy zmian - ilościowe i jakościowe. Opracowanie map zmian, macierzy przejść i ich interpretacja. CZĘŚĆ 3. Podstawy współczesnej fotogrametrii cyfrowej - (2 dni x 7,5 godz.) 6) Podstawy współczesnej fotogrametrii cyfrowej (wykłady): a) Model geometryczny kamery kadrowej i skanera optycznego (elementy orientacji wewnętrznej, zobrazowania dynamiczne). b) Zdjęcie jako materiał fotogrametryczny (rozdzielczość geometryczna a zdolność rozdzielcza kamery, formaty zapisu i kompresja obrazu, rozdzielczość radiometryczna). c) Podstawy fotogrametrycznego opracowania zdjęć (pokrycie pomiędzy zdjęciami, punkty wiążące, warunek kolinearności, aerotriangulacja, elementy orientacji zewnętrznej). d) Różnice w opracowaniu wielkoformatowych zdjęć lotniczych i z UAV (samokalibracja). e) Podstawy geometryczne lotniczego skaningu laserowego. f) Klasyfikacja danych z lotniczego skaningu laserowego (algorytmy geometryczne). g) Podstawy geometryczne ortorektyfikacji (w tym true-ortofoto z wykorzystaniem NMPT) h) Podstawy pomiarów na zdjęciach (wcięcie w przód, stereoskopia, DIM - gęsty matching) i) Podstawy projektowania nalotów fotogrametrycznych (dane lotnicze, UAV i ALS), 7) Produkty fotogrametryczne oraz powstałe w wyniku analiz teledetekcyjnych, ocena ich dokładności, metody weryfikacji (wykłady + ćwiczenia): a) Ortofotomapa, True-ortofoto (UAV, hiperspketralne) b) Chmury punktów, Numeryczne modele terenu i pokrycia terenu, c) Metody interpolacji - tworzenie CHM. d) Produkty powstałe w wyniku analiz teledetekcyjnych. 8) Wykład zamykający z przeglądem literatury i pokazaniem badań ze świata jako zachęta do dalszych własnych poszukiwań pomysłów na wykorzystanie danych. Kierunki rozwojowe /narzędzia i systemy, które mogą pojawiać się w najbliższej przyszłości. CZĘŚĆ 4. Wykorzystanie wyników analiz teledetekcyjnych w oprogramowaniu GIS-owym (2 dni x 7,5 godz.) 9) Wykorzystanie wyników analiz teledetekcyjnych w oprogramowaniu GIS-owym, podstawy i rodzaje przetworzeń danych. 10) Wykorzystanie ArcGIS w zadaniach teledetekcyjnych i analitycznych. a) “Wektoryzacja” wyników analiz teledetekcyjnych, b) Analizy przestrzenne z wykorzystaniem danych rastrowych i wektorowych (np. statystyki strefowe, analizy wskaźnikowe, mapy gęstości). 11) Wykorzystanie QGIS w zadaniach teledetekcyjnych i analitycznych. Konwersja wyników analiz teledetekcyjnych do postaci wektorowej. Analizy przestrzenne z wykorzystaniem danych rastrowych i wektorowych: a) Konwersja wyników analiz teledetekcyjnych do postaci wektorowej, b) Analizy przestrzenne z wykorzystaniem danych rastrowych i wektorowych (np. statystyki strefowe, analizy wskaźnikowe, mapy gęstości). 3. Organizacja szkolenia: a. Każda część szkolenia powinna być przeprowadzona w następujących po sobie dniach roboczych, nie rozdzielonych dniami ustawowo wolnymi od pracy, b. szkolenie powinno rozpoczynać się o godz. 7:45 i kończyć o godz. 15:15; c. W szkoleniu będzie uczestniczyło do 25 pracowników Zamawiającego; 4. Materiały i dane do szkolenia: a. Wykonawca zapewni materiały do przeprowadzenia szkolenia w postaci cyfrowej (pdf) i drukowanej zawierające wiedzę z zakresu szkolenia, b. Wykonawca zapewni materiały do ćwiczeń w postaci cyfrowej (pdf) i drukowanej zawierające opis: celów poszczególnych ćwiczeń, przebiegu ćwiczeń, spodziewanych wyników i ich interpretacja, możliwych problemów i błędów, c. Wykonawca dostarczy dane do przeprowadzenia ćwiczeń, d. Zamawiający dopuszcza, aby do przygotowania materiałów do szkoleń (części wykładowej i ćwiczeniowej) były użyte istniejące materiały publikowane lub niepublikowane, pod warunkiem, iż będą podane dokładne ich źródła oraz będą zawierały aktualną wiedzę, e. Materiały i dane dotyczące danej części szkolenia Wykonawca uzgodni z Zamawiającym nie później niż 1 miesiąc przed terminem przeprowadzenia szkolenia. 5. Oprogramowanie użyte w czasie szkoleń-warsztatów: a. ArcGIS w wersji 10.0 - Zamawiający posiada wystarczającą liczbę licencji dla uczestników szkolenia. b. Oprogramowanie na licencji open source – Wykonawca co najmniej 7 dni przed rozpoczęciem danej części szkolenia dostarczy Zamawiającemu wszystkie programy, które będą używane podczas szkolenia w ich wersjach instalacyjnych i jeżeli Zamawiający zgłosi mu problem w instalacji programów, pomoże w ich zainstalowaniu. 6. Jakość szkolenia: Zamawiający wymaga, aby zakres merytoryczny szkolenia i przygotowane materiały uzyskały pozytywną recenzję osoby z tytułem co najmniej doktora habilitowanego z zakresu nauk związanych z tematyką szkolenia. 7. Miejsce i przebieg szkolenia: a. Wszystkie części szkolenia powinny być przeprowadzone w siedzibie Zamawiającego, b. Zamawiający udostępni bezpłatnie salę konferencyjną wyposażoną w dostęp do Internetu, rzutnik multimedialny, sprzęt komputerowy (stacja, monitor, klawiatura, mysz) w liczbie odpowiadającej liczbie uczestników, c. Wykonawca w trakcie wykonywania ćwiczeń zapewni uczestnikom szkolenia pomoc merytoryczną (w formie podpowiedzi, wskazówek, wyjaśnień itp.) oraz wsparcie techniczne (usuwanie zacięć komputerów lub oprogramowania itp.), m.in. poprzez zapewnienie odpowiedniej liczby materiałów dydaktycznych (każdy uczestnik powinien dysponować własnym kompletem materiałów) oraz instruktorów; d. Zajęcia powinny przebiegać sprawnie, bez nieuzasadnionych przestojów spowodowanych złą organizacją, z zapewnieniem przerw wynikających z bezpieczeństwa i higieny pracy. 8. Cele dydaktyczne szkolenia: a. Dostarczenie wiedzy z zakresu teledetekcji i fotogrametrii. Program szkolenia powinien uwzględniać fakt, że będą w nim brały udział osoby z różnym wykształceniem (geografowie, biolodzy, geodeci) i o różnym poziomie wiedzy z zakresu GIS, teledetekcji i fotogrametrii; b. Nauczenie definiowania potrzeb w zakresie dostępu do danych teledetekcyjnych oraz ich wyszukiwania (bezpłatnych danych teledetekcyjnych); c. Dostarczenie wiedzy z zakresu możliwości interpretacyjnych różnych rodzajów danych teledetekcyjnych; d. Dostarczenie wiedzy o sposobach funkcjonowania klasyfikatorów i nauczenie etapów dalszego postępowania z wynikami klasyfikacji; e. Dostarczenie wiedzy dotyczącej przyczyn powstawania błędów danych źródłowych i ich wpływu na wyniki analiz teledetekcyjnych; f. Nauczenie podstaw oceny jakości geometrycznej danych teledetekcyjnych; g. Nauczenie korzystania z oprogramowania do analiz teledetekcyjnych; h. Nauczenie korzystania z oprogramowania GIS-owego w zakresie analiz teledetekcyjnych i GIS-owych. 9. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca zweryfikował osiągnięcie celów dydaktycznych poprzez przeprowadzenie ankiety podsumowującej całe szkolenie. Treść ankiety Wykonawca musi uzgodnić z Zamawiającym.

II.5) Główny kod CPV: 80540000-1
Dodatkowe kody CPV:


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT: 68292,68
Waluta:
PLN
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia: 2021-03-31

II.9) Informacje dodatkowe: 1. Zamówienie powinno być zrealizowane do 31.03.2021 r. Szkolenia z poszczególnych części powinny być zrealizowane w niżej wymienionych terminach: a. CZĘŚĆ 1 – wrzesień 2020 r. b. CZĘŚĆ 2 – październik 2020 r. c. CZĘŚĆ 3 – listopad 2020 r. d. CZĘŚĆ 4 – styczeń lub luty 2021 r. 2. Wykonawca w terminie do 1 lipca 2020 r. przedstawi do akceptacji szczegółowy terminarz szkoleń, tj. poda daty przeprowadzenia kolejnych części szkolenia. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wprowadzania zmian w zaproponowanym terminarzu. 3. Na podstawie uzgodnionego przez strony terminarza szkoleń zostanie wykonany szczegółowy harmonogram realizacji umowy, który będzie stanowił załącznik do Umowy.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Zamawiający nie formułuje szczegółowych wymogów, poprzestając na oświadczeniu Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w niniejszym postępowaniu (Załącznik nr 3 do SIWZ).
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: W zakresie warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej, Zamawiający nie formułuje szczegółowych wymogów, poprzestając na oświadczeniu Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w niniejszym postępowaniu (Załącznik nr 3 do SIWZ).
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: W zakresie warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej, Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał zdolność zawodową w zakresie możliwości przygotowania i przeprowadzenia szkolenia: a. Zamawiający wymaga, aby osobaosoby skierowanaskierowane przez Wykonawcę do przeprowadzenia szkolenia (dalej: prowadzący szkolenie) posiadałaposiadały co najmniej wykształcenie wyższe 2-go stopnia w specjalności związanej z tematyką szkolenia, tj. np. fotogrametria, geodezja, teledetekcja, fotointerpretacja, geografia lub podobne, Na potwierdzenie spełnienia ww. warunku Zamawiający wymaga, aby Wykonawca złożył oświadczenie o spełnianiu przez prowadzących szkolenie ww. warunku. b. Zamawiający wymaga, aby prowadzący szkolenie posiadał doświadczenie praktyczne w dziedzinie fotogrametrii i teledetekcji, Na potwierdzenie spełnienia ww. warunku Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał, że prowadzący szkolenie w ciągu 3 lat od daty ogłoszenia niniejszego zamówienia, wykonał lub współwykonał co najmniej: jedno opracowanie fotogrametryczne (ortofotomapa, numeryczny model terenu lub pokrycia terenu, inne), co najmniej jedno opracowanie teledetekcyjne z wykorzystaniem zobrazowań wykonanych w zakresie widzialnym promieniowania elektromagnetycznego i co najmniej jedno opracowanie teledetekcyjne wykonane na obrazach radarowych. W przypadku kilku prowadzących, Zamawiający dopuszcza sumowanie opracowań. c. Zamawiający wymaga, aby prowadzący szkolenie posiadał doświadczenie dydaktyczne w zakresie prowadzenia zajęć edukacyjnych z tematyki związanej z tematem szkolenia. Na potwierdzenie spełniana tego warunku, osoba skierowana do przeprowadzenia szkolenia powinna wykazać, że: – przez co najmniej 3 lata prowadziła zajęcia edukacyjne w placówce edukacyjnej (np. szkoła średnia, studium, studia wyższe) z tematyki związanej z tematem szkolenia; lub – w ciągu 3 lat od daty ogłoszenia niniejszego zamówienia przeprowadziła co najmniej 3 szkolenia o tematyce podobnej do tematyki szkolenia; na potwierdzenie posiadanego doświadczenia musi przedstawić listę szkoleń, które przeprowadziła wraz z informacjami dotyczącymi: tematyki szkolenia oraz kiedy, gdzie i dla kogo przeprowadzono szkolenie (nazwa i adres beneficjenta). Ponadto Zamawiający wymaga, aby Wykonawca załączył dowód/dowody określające, że wskazane usługi zostały wykonane należycie. Dowodami, o których mowa mogą być referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie będzie w stanie uzyskać tych dokumentów, musi złożyć oświadczenie, w którym wskaże tę przyczynę. lub – Zamawiający dopuszcza model mieszany, tj. jeżeli do realizacji zamówienia zostanie skierowana więcej niż jedna osoba, jedna z nich może spełniać kryterium opisane w tiret pierwszym, a kolejna może spełniać warunki podane w tiret drugie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków opisanych w ppkt. a, b i c na podstawie oświadczenia Wykonawcy – Załącznik nr 9 do SIWZ - Wykaz osób.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Tak
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)







III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp. W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności dokumentu wymienionego powyżej, w formie elektronicznej pod określonym adresem internetowym ogólnodostępnej i bezpłatnej bazy danych, Zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazany przez Wykonawcę dokument. W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności powyższego dokumentu, który znajduje się w posiadaniu Zamawiającego, w szczególności jeśli dokument przechowywany jest przez Zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy Pzp, korzysta z posiadanego dokumentu, o ile jest aktualny.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
a. Wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informację o podstawie do dysponowania tymi osobami (Załącznik nr 9 do SIWZ); b. Oświadczenie dotyczące wykształcenia – Załącznik nr 9 do SIWZ.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
1. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp (według wzoru określonego w Załączniku nr 6 do SIWZ). Wraz ze złożeniem oświadczenia Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 2. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt 14 ppkt. c SIWZ., składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 3. Dokument, o którym mowa w pkt 14 ppkt. c SIWZ, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 4. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 14 ppkt. c SIWZ., zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis pkt 2 stosuje się. 5. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania w zakresie w jakim powołuje się na ich zasoby warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o których mowa w pkt 8, i przedstawia zobowiązanie podmiotu trzeciego do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów (Załącznik nr 7 do SIWZ). 6. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenia, o których mowa w pkt 8, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Nie
Informacja na temat wadium

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:

Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej

Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
Cena ofertowa 60,00
Okres świadczenia usługi wsparcia merytorycznego wyrażony w miesiącach 40,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Umowa zawarta zostanie z uwzględnieniem postanowień wynikających z treści niniejszej SIWZ oraz danych zawartych w ofercie. 2. Postanowienia umowy zawarto we wzorze umowy, którą stanowi Załącznik nr 5 do SIWZ. 3. Umowę może podpisać w imieniu Wykonawcy osoba/-y upoważniona/-e do reprezentowania Wykonawcy, wymieniona/-e w aktualnym odpisie z właściwego rejestru albo w aktualnym zaświadczeniu o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub pełnomocnik, który przedstawi pełnomocnictwo wraz z ofertą lub przed zawarciem umowy od osoby/osób wymienionej/-ych w powyższym dokumencie  oryginał dokumentu lub kopia (odpis) poświadczona/-y notarialnie. 4. Zamawiający, zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy Pzp, dopuszcza możliwość zmian postanowień zawartej Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy. Dopuszczalne zmiany treści zawartej umowy oraz warunki dokonania takich zmian zostały określone we wzorze umowy stanowiącej Załącznik nr 5 do SIWZ. 5. Wszelkie zmiany umowy zostaną dokonane w aneksach w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2020-02-12, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> język polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
IV.6.5) Informacje dodatkowe:
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH






NAJNOWSZE ZLECENIE
Poszukuję firmy do wykonania elewacji szkoły - Gołotczyzna
  • Lokalizacja zleceniamazowieckie
  • Data dodania26-04-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Witam. Firma poszukuje podwykonawcy do wykonania elewacji. Inwestycja na terenie m. Gołotczyzna - budowa szkoły. Termin rozpoczęcia prac do ustalenia po kontakcie mailowym. Czekam na kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI