Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Przygotowanie i przeprowadzenie szkoleń w obszarze budowania i wzmacniania partnerstw i współpracy na rzecz włączenia społecznego – postępowanie nr 2
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Krakowie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 351612501
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Piastowska 32
1.5.2.) Miejscowość: Kraków
1.5.3.) Kod pocztowy: 30-070
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL213 - Miasto Kraków
1.5.7.) Numer telefonu: (0-12) 422-06-36 wew. 22
1.5.8.) Numer faksu: (0-12) 422-06-36 wew. 44
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@rops.krakow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.rops.krakow.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
polityka społeczna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przygotowanie i przeprowadzenie szkoleń w obszarze budowania i wzmacniania partnerstw i współpracy na rzecz włączenia społecznego – postępowanie nr 2
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0a1cff4b-b32b-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00054417
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-05-13
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00002902/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.4 Przygotowanie i przeprowadzenie szkoleń z zakresu polityki Społecznej
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Kooperacje 3D – model wielosektorowej współpracy na rzecz wsparcia osób i rodzin, realizowany w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, Oś priorytetowa II Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji, Działanie 2.5 Skuteczna pomoc społeczna
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://miniportal.uzp.gov.pl/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu miniPortalu, który dostępny jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/, ePUAPu, dostępnego podadresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do następujących formularzy: „Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz do „Formularza do komunikacji”. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP). Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” i „Formularza do komunikacji” wynosi 150 MB. Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lubelektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP.Wykonawca składa OFERTĘ za pośrednictwem „Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu. Funkcjonalność do zaszyfrowania oferty przez Wykonawcę jest dostępna dla wykonawcówna miniPortalu, w szczegółach danego postępowania. Ofertę, składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej ( tj. opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Podpisanie podpisem elektronicznym „Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” przy pomocy którego składana jest oferta nie powoduje, iż treść oferty zostaje podpisana. UWAGA: Oferta złożona za pośrednictwem miniPortalu musi zostać opatrzona właściwym podpisem elektronicznym, tj. kwalifikowanym, zaufanym lub osobistym a czynność ta musi zostać wykonana przed czynnością jej zaszyfrowania poprzez miniPortal. Sposób złożenia oferty, w tym zaszyfrowania oferty opisany został w „Instrukcji użytkownika”, dostępnej na stronie: https://miniportal.uzp.gov.pl/. Oferta może być złożona tylko do upływu terminu składania ofert.Wykonawca może przed upływem terminu do składania ofert wycofać ofertę za pośrednictwem „Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu. Sposób wycofania oferty został opisany w „Instrukcji użytkownika” dostępnej na miniPortalu. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja ( nie dotyczy składania ofert) pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami w szczególności składanie oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz przekazywanie informacji odbywa się elektronicznie za pośrednictwem dedykowanego formularza: „Formularz do komunikacji” dostępnego na ePUAP oraz udostępnionego przez miniPortal. Dokumenty elektroniczne, składane są przez Wykonawcę za pośrednictwem „Formularza do komunikacji” jako załączniki. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacjioraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 poz. 2452) oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądaćzamawiający od wykonawcy (Dz. U. z 2020 poz. 2415). Szczegółowe wymagania techniczne i organizacyjne dot. korespondencji elektronicznej znajdują się w SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia ParlamentuEuropejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych wzwiązku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych orazuchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, oraz art. 19 ustawy Pzp, Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej wKrakowie informuje, że:1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest minister właściwy dospraw rozwoju regionalnego, pełniący funkcję Instytucji Zarządzającej dla Programu OperacyjnegoWiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, z siedzibą w Warszawie przy ul. Wspólnej 2/4, 00-926Warszawa. Z Administratorem danych można się skontaktować poprzez adres e-mailowy:kancelaria@miir.gov.pl lub pisemnie przekazując korespondencję na adres siedziby Administratora.2.Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktowaćpoprzez e-mail: iod@miir.gov.pl lub pisemnie przekazując korespondencję na adres siedziby Administratora. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawachdotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniemdanych.3. Administrator powierzył przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych InstytucjiPośredniczącej - Ministerstwu Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, ul. Nowogrodzka 1/3/5,00-513Warszawa, a także - na podstawie zawartej umowy o dofinansowanie projektu beneficjentowirealizującemu projekt, tj. Województwu Śląskiemu/Regionalnemu Ośrodkowi Polityki Społecznej wKatowicach, ul. Ligonia 46, 40-037 Katowice.. Beneficjent podpowierzył przetwarzanie danychosobowych Partnerom realizującym projekt, tj. Województwu Małopolskiemu z siedzibą w Krakowie, ul.Basztowa 22/Regionalnemu Ośrodkowi Polityki Społecznej w Krakowie, ul. Piastowska, 30-070Kraków, Województwu Łódzkiemu z siedzibą w Łodzi przy ul. Piłsudskiego 8/Regionalnemu CentrumPolityki Społecznej w Łodzi, ul. Snycerska 8, 91-302 Łódź i Województwu Opolskiemu z siedzibą wOpolu, ul. Piastowska 14/Regionalnemu Ośrodkowi Polityki Społecznej w Opolu, ul. Głogowska 25c,45-315 Opole. Pani/Pana dane osobowe mogą zostać również powierzone specjalistycznym firmom,realizującym na zlecenie Instytucji Zarządzającej, Instytucji Pośredniczącej oraz beneficjentaewaluacje, kontrole i audyt w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020.Może się Pani/Pan również skontaktować z inspektorem ochrony danych Regionalnego OśrodkaPolityki Społecznej w Krakowie, który realizuje projekt „Kooperacje 3D – model wielosektorowejwspółpracy na rzecz wsparcia osób i rodzin” (POWER 02.05.00-IP.03-00-014/17), poprzez email:iod@rops.krakow.pl.4. Przetwarzanie Pana/Pani danych osobowych jest zgodne z prawem i:1) Odbywasię na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) oraz art. 9 ust. 2 lit g) RODO w zw. z zapisami:a) rozporządzeniaParlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 1303/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r. ustanawiające wspólneprzepisy dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego FunduszuSpołecznego, Funduszu Spójności, Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju ObszarówWiejskich oraz Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz ustanawiające przepisy ogólnedotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego,Funduszu Spójności i Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz uchylającerozporządzenie Rady (WE) nr 1083/2006;b) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr1304/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r. w sprawie Europejskiego Funduszu Społecznego i uchylającerozporządzenie Rady (WE) nr 1081/2006;c) ustawy (...) Pełna treść klauzuli informacyjnej znajduje sięw SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Wystąpienie przez Panią/Pana z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO (tj. z żądaniem ograniczenia przetwarzania danych osobowych), nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.Skorzystanie przez Panią/Pana, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych, o którym mowa w art. 16 RODO, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: OR-ZP-261-3/21
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.5.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 255220,00 PLN
4.1.6.) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 6600,00 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie maksymalnie 40 h dydaktycznych spotkańedukacyjnych/szkoleń/warsztatów w obszarze budowania i wzmacniania partnerstw i współpracyna rzecz włączenia społecznego osób/rodzin/grup społecznych dla przedstawicieli m. in.:instytucji pomocy i integracji społecznej, instytucji rynku pracy, instytucji systemu oświaty,instytucji systemu ochrony zdrowia, sądownictwa oraz policji w ramach projektu Kooperacje 3D –model wielosektorowej współpracy na rzecz wsparcia osób i rodzin, realizowanego przezRegionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Krakowie w ramach Programu Operacyjnego WiedzaEdukacja Rozwój, Oś priorytetowa II Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki iedukacji, Działanie 2.5 Skuteczna pomoc społeczna, zwanego dalej również Projektem.2.Szczegółowy opis oraz sposób realizacji zamówienia zawiera Opis Przedmiotu Zamówienia,stanowiący Załącznik nr 2 do SWZ oraz wzór Umowy, stanowiący załącznik nr 3 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 80500000-9 - Usługi szkoleniowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający przewiduje zastosowanie prawa opcji ilościowej, polegającej na zmniejszeniu maksymalnej liczy godzin dydaktycznych spotkań do poziomu 20 godzin dydaktycznych względem ilości wskazanej w § 2 ust. 1 Umowy ( tj. 40 h dydaktycznych), przy zachowaniu wszystkich warunków realizacji wskazanych w niniejszej Umowie, w tym ceny za jedną godzinę dydaktyczną realizacji spotkania. Zamawiający skorzysta z prawa opcji, jeżeli do udziału w spotkaniach zgłosi się mniejsza niż zakładana przez Zamawiającego liczba uczestników pozwalająca na wykonanie zamówienia w pełnym zakresie lub ze względu na niedostateczną ilość czasu pozostałą do zakończenia realizacji projektu, pozwalającą na należyte przygotowanie i przeprowadzenie wszystkich zaplanowanych szkoleń na skutek wystąpienia okoliczności niezależnych od Wykonawcy i Zamawiającego. Zamawiający przewiduje, iż będzie uruchamiał grupy w przypadku zrekrutowania: forma warsztatowa spotkania min. 15 uczestników, forma wykładowa spotkania min. 80 uczestników. Z tytułu zmniejszenia ilości świadczonych usług Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia. Zamawiający poinformuje Wykonawcę (pisemnie albo w postaci elektronicznej – opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) o każdorazowym skorzystaniu z prawa opcji ( wskazując przy tym zakres godzinowy objęty dana opcją ) nie później, niż na 5 dni przed dniem, w którym, zgodnie z ustalonym harmonogramem spotkań, zrealizowana zostanie minimalna gwarantowana liczba godzin spotkań określona w umowie lub ostatniej informacji dot. skorzystania z prawa opcji.4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2021-06-26
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1.Zamawiający dokona oceny ofert, które nie zostały odrzucone, napodstawie następujących kryteriów oceny ofert: Cena oferty (C) 60 punktów, Doświadczenie osóbskierowanych do realizacji zamówienia (D) 40 - RAZEM 100 pkt. 2.Sposób obliczenia liczby punktów wkryterium „Cena oferty" (C): C= (Cmin/Cb)*60% x 100gdzie:C – liczba punktów uzyskanych przezofertę w kryterium „Cena oferty”C min – cena najniższa spośród wszystkich badanych ofertCb – cenabadanej oferty60% - procentowe znaczenie kryterium „Cena oferty” (C)100 – wskaźnik stałyLiczbapunktów uzyskanych przez ofertę w kryterium „Cena oferty" (C) podana będzie z dokładnością dodwóch miejsc po przecinku.Maksymalna liczba punktów jaką może uzyskać oferta w kryterium „Cenaoferty” (C): 60 punktów.3. Sposób obliczenia liczby punktów w kryterium „Doświadczenie osóbskierowanych do realizacji zamówienia" (D):Uwaga: informacje w zakresie przedmiotowego kryteriumWykonawca podaje najpierw w formularzu ofertowym, celem ustalenia która oferta uzyskuje najwyższąliczbę punktów w określonych kryteriach oceny ofert oraz który Wykonawca zostanie wezwany napodstawie art. 274 ust. 1 ustawy Pzp do przedłożenia podmiotowych środków dowodowych, o którychmowa w rozdz. VIII SWZ.Punkty za kryterium „Doświadczenie osób skierowanych do realizacjizamówienia” zostaną przyznane w skali punktowej 0 - 40 punktów, na podstawie informacji zawartej przez Wykonawcę w formularzu ofertowym a następnie podlegać będą weryfikacji w oparciu oprzedłożony na wezwanie Zamawiającego Wykaz osób. Wykaz osób stanowi załącznik nr 6 doniniejszego Ogłoszenia a dane stanowiące kryterium oceny ofert zawarte będą w kolumnie„Doświadczenie w prowadzeniu szkoleń/spotkań/warsztatów” – Zmawiający weźmie pod uwagę tylkoliczbę godzin doświadczenia z usług spełniających warunek udziału dot. osób skierowanych dorealizacji zamówienia i uwzględni doświadczenie tylko tych osób które ten warunek spełniają conajmniej w minimalnym stopniu, według poniższego wzoru: D= (Liczba godzin dydaktycznychdoświadczenia wskazanych w badanej ofercie*/ Liczba godzin dydaktycznych doświadczenia oferty znajwyższą wykazaną liczbą godzin dydaktycznych szkoleń**)*40% x 100, gdzie:D – liczba punktówuzyskanych przez ofertę w kryterium „Doświadczenie osób skierowanych do realizacjizamówienia”40% - procentowe znaczenie kryterium „Doświadczenie osób skierowanych do realizacjizamówienia” (D)100 – wskaźnik stały*Minimalna punktowana liczba godzin doświadczenia: 51 (na jednego wykazanego szkoleniowca)**Maksymalna punktowana liczba godzin dydaktycznych doświadczenia: 300 (na jednego wykazanego szkoleniowca)Dla potrzeb oceny w ramach kryterium „Doświadczenie osób skierowanych do realizacji zamówienia” uwzględniane będą wyłącznie szkolenia przeprowadzone (samodzielnie lub wspólnie z innymi osobami) przez osoby wymienione przez Wykonawcę w formularzu ofertowym co zostanie potwierdzone następnie w Wykazie osób, jako spełniające warunek udziału w postępowaniu. Zamawiający w zakresie liczby godzin dydaktycznych doświadczenia, podzieli sumę wszystkich wykazanych godzin doświadczenia osób ujętych w formularzu ofertowym a następnie w wykazie osób (spełniających wymagania określone przez Zamawiającego, z zastrzeżeniem maksymalnej punktowanej liczby) przez liczbę tych osób i tak uzyskany wynik będzie podstawiał do wzoru, o którym mowa powyżej, z zastrzeżeniem, maksymalnej punktowanej liczby godzin doświadczenia. Ułamkowa liczba punktów będzie zaokrąglana do pełnych liczb zgodnie z zasadami matematycznymi.4. Ocena końcowa oferty w punktach:1) Ocenakońcowa oferty w punktach zostanie wyliczona wg wzoru:Ok = C + D2) Za ofertę najkorzystniejsząuznana zostanie oferta, która otrzyma łącznie najwyższą liczbę punktów w ocenie końcowej (Ok).
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osób skierowanych do realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4