Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„Przeprowadzenie kursów zawodowych dla osób pochodzenia ukraińskiego”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: MIEJSKI OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 003340601
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Graniczna 1
1.5.2.) Miejscowość: Kalisz
1.5.3.) Kod pocztowy: 62-800
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL416 - Kaliski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: mops.dfk@mops-kalisz.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: mops-kalisz.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
pomoc społeczna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Przeprowadzenie kursów zawodowych dla osób pochodzenia ukraińskiego”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f5494e7f-4a04-11ed-8832-4e4740e186ac
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00388774
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-10-12
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00018372/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.9 Kursy zawodowe dla cudzoziemców pochodzenia ukraińskiego
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
http://mops.kalisz.ibip.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: http://miniportal.uzp.gov.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między zamawiającym a wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków określonych w ustawie Pzp, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Przez środki komunikacji elektronicznej rozumie się środki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344).
2. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się drogą elektroniczną przy użyciu:
1) mini portalu https://miniportal.uzp.gov.pl/
2) ePUAPu https://epuap.gov.pl/wps/portal/
3. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do FORMULARZA: złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz formularza do komunikacji.
4. Wykonawca przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, akceptuje warunki korzystania z miniPortalu, określone w Regulaminie miniPortalu oraz zobowiązuje się przestrzegać postanowień tego regulaminu https://miniportal.uzp.gov.pl/Instrukcja_uzytkownika_miniPortal-ePUAP.pdf.
Z pozycji https://miniportal.uzp.gov.pl/Wykonawca posiada dostęp do FORMULARZA: złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz FORMULARZA do Komunikacji.
5. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej przekazywanej przy ich użyciu, opisane zostały w Regulaminie korzystania z miniPortalu dostępnym pod adresem https://miniportal.uzp.gov.pl/ oraz Regulaminie ePUAP.
6. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia i wycofania oferty oraz do komunikacji wynosi 150MB. Ofertę, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 Pzp, podmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwa, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby sporządza się w postaci elektronicznej, w ogólnie dostępnych formatach danych, w szczególności w formatach: .txt, .rtf, .pdf, .doc, .docx, .odt (zalecany .pdf). Ofertę, a także oświadczenie o jakim mowa w Rozdziale X ust.1 SWZ składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
7. Wymagania techniczne związane z minimum sprzętowym i programowym:
1) Urządzenia teleinformatyczne z dostępem do sieci Internet z systemem operacyjnym: Windows, MacOS lub Linux,
2) przeglądarka internetowa: Microsoft Internet Explorer od wersji 11.0, Mozilla Firefox od wersji 15, Google Chrome od wersji 20,
3) założony profil zaufany w systemie ePUAP (rekomendowany dodatkowy profil firmowy),
4) podpis elektroniczny,
a) certyfikat podpisu kwalifikowanego, (dopuszczalne formaty podpisów: PaDES – format.pdf, XaDES – pozostałe formaty),
b) profil zaufany,
c) e-dowód .
8. Za datę przekazania oferty, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp, podmiotowych środków dowodowych, przedmiotowych środków dowodowych oraz innych informacji, oświadczeń lub dokumentów, przekazywanych w postępowaniu, przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP.
9. W postępowaniu o udzielenie zamówienia, korespondencja elektroniczna (inna niż oferta Wykonawcy i załączniki do oferty) odbywa się elektronicznie za pośrednictwem dedykowanego formularza dostępnego na ePUAP oraz udostępnionego przez miniPortal (Formularz do komunikacji). Korespondencja przesłana za pomocą tego formularza nie może być szyfrowana.
10. Dane postępowania można wyszukać wg ID postępowania lub numeru Ogłoszenia BZP na Liście wszystkich postępowań zaznaczając wcześniej opcje” Dla Wykonawców” lub ze strony głównej z zakładki Postępowania na miniPortalu.
11. W korespondencji kierowanej do Zamawiającego, Wykonawcy powinni posługiwać się numerem Ogłoszenia BZP, ID postępowania.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): informacje dotyczące RODO (obowiązku informacyjnego) zostały zawarta w pkt. II SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): informacje dotyczące RODO (obowiązku informacyjnego) zostały zawarta w pkt. II SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: MOPS-DFK.2318.4.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1Przedmiotem zamówienia jest zadanie pn.: „Przeprowadzenie kursów zawodowych dla osób pochodzenia ukraińskiego”. Kurs skierowany dla 70 osób pochodzenia ukraińskiego przeprowadzony na terenie miasta Kalisza. Na każdego uczestnika poszczególnego bloku kursu będzie przypadała liczba godzin zgodna z załącznikiem Nr 7 do SWZ „Opis przedmiotu zamówienia”.
Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie kursów zawodowych w sześciu blokach tematycznych:
1) „Profesjonalna stylizacja paznokci” ,
2) „Opiekun osoby starszej i niesamodzielnej” ,
3) „Kosmetyczny z elementami wizażu”,
4) „Kelner – barman” ,
5) „Kucharz – pomoc kuchenna”,
6) „Sprzedawca z obsługą kas fiskalnych”.
4.2.6.) Główny kod CPV: 80500000-9 - Usługi szkoleniowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-12-20
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 polegające na powtórzeniu podobnych usług, o wartości nie przekraczającej kwoty 60.000,00 zł.
Zamówienia, o których mowa powyżej polegać będą na powtórzeniu usług objętych przedmiotem zamówienia podstawowego.
Podstawą ustalenia warunków realizacji zamówienia podobnego jest umowa podstawowa oraz przeprowadzone z Wykonawcą negocjacje.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Wybór oferty najkorzystniejszej zostanie dokonany według następujących kryteriów oceny ofert:
1) Cena - waga kryterium 60 pkt
Sposób przyznania punktów w kryterium „Cena”:
najniższa cena ofertowa
C = ---------------------------------------------------------- x znaczenie kryterium 60 pkt
cena ofertowa w ofercie ocenianej
Wykonawca może uzyskać w tym kryterium maksymalnie 60 punktów.
2) Doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia – waga kryterium 40 pkt.
Sposób przyznania punktów w kryterium „Doświadczenie zawodowe osób prowadzących kursy, ilość przeprowadzonych kursów/szkoleń dla danego bloku tematycznego”:
a) Doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia zostanie ocenione na podstawie oświadczenia składanego w celu przyznania punktów w kryteriach oceny ofert, zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 3 do SWZ, w którym Wykonawca zobowiązany jest wskazać w szczególności imię i nazwisko oraz ilość przeprowadzonych kursów/szkoleń z danego bloku tematycznego;
b) Za doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia (Wykładowcy) Zamawiający uznaje doświadczenie w zakresie świadczonych usług w ramach danego bloku tematycznego, uzyskane w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert. Za doświadczenie w zakresie świadczonych usług, Zamawiający uzna każdą formę zatrudnienia, np. umowa o pracę, umowa zlecenie, wolontariat;
c) Punkty zostaną przyznane, w zależności od wykazanego przez Wykonawcę doświadczenia osób przewidzianych do realizacji zamówienia, wyliczone na podstawie średniej arytmetycznej dotyczącej ilości przeprowadzonych kursów/szkoleń, w następujący sposób:
Wykazane doświadczenie Przyznane punkty
5 - 9 przeprowadzonych kursów/szkoleń Wykonawca otrzyma 20 pkt
10 - 14 przeprowadzonych kursów/szkoleń Wykonawca otrzyma 30 pkt
15 i więcej przeprowadzonych kursów/szkoleń Wykonawca otrzyma 40 pkt
1. Zamawiający będzie przyznawał punkty w następujący sposób: przyzna punkty tym Wykonawcom, którzy zapewnią realizację przedmiotu zamówienia przez osoby posiadające co najmniej 5-letnie doświadczenie w prowadzeniu kursów/szkoleń z zakresu tematycznego objętego danym zadaniem, tj.:
a) jeżeli w tym okresie każda z nich przeprowadziła przynajmniej 5-9 szkoleń - otrzyma 20 pkt.,
b) jeżeli w tym okresie każda z nich przeprowadziła przynajmniej 10-14 szkoleń - otrzyma 30 pkt.
c) jeżeli w tym okresie każda z nich przeprowadziła przynajmniej 15 i więcej szkoleń - otrzyma 40 pkt.
Wykonawca w tym kryterium może otrzymać maksymalnie 40 punktów.
UWAGA! Ponieważ Zamawiający ocenia ofertę m.in. poprzez pryzmat osób skierowanych do realizacji zamówienia, wymagane jest aby osoby wskazane w ofercie (oceniane w ramach niniejszego kryterium) to były te same, które zostaną skierowane przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego w celu potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu w zakresie zdolności technicznej i zawodowej.
2. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawcy wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty, w tym zaoferowanej ceny. Zamawiający oceni oferty sumując punkty uzyskane z poszczególnych kryteriów. Ocena oferty zostanie dokonana w każdej części oddzielnie. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale IX SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Wykonawca spełni ww. warunek jeżeli: posiada wpis do Rejestru Instytucji Szkoleniowej (RIS);
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
Wykonawca składa wstępne Oświadczenie że spełnia warunek wg wzoru Załącznik nr 2 do SWZ.
4) zdolności technicznej i zawodowej:
1. Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał należycie co najmniej dwie usługi na każdy z bloków tematycznych kursów, polegające na przeprowadzeniu kursów/szkoleń/warsztatów, dotyczących tematyki objętej przedmiotem zamówienia.
2. Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu jeżeli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował w dacie wykonywania zamówienia, w miejscu jego wykonywania co najmniej 1 osobą (nauczycielem/wykładowcą) na każdy kurs, zdolnym do wykonywania zamówienia zgodnie z każdym blokiem tematycznym kursu, osobami posiadającymi uprawnienia do wykonywania zamówienia.
Wykonawca składa Oświadczenie, że spełnia warunek wg Wzoru Załącznik nr 2 do SWZ.
3. Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej – dopuszcza łączne spełnianie warunku przez Wykonawców.
4. Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Wszelkie zmiany umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności. Niedopuszczalna jest zmiana istotnych postanowień umownych, jeżeli przy ich uwzględnieniu należałoby zmienić treść oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba, że Zamawiający przewidział możliwość dokonania takiej zmiany w ogłoszeniu o zamówieniu i specyfikacji warunków zamówienia, oraz określił warunki takiej zmiany.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-10-18 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://miniportal.uzp.gov.pl/, https://epuap.gov.pl/wps/portal/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-10-18 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni