Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Przepr. usł.szkol. w zakr.Prowadz.zaj. na odległ.–eduk.zdalnej z wykorz. Platf. GoogleClassroom oraz e-podręczn. dla naucz. zZesp.Szk.Tech. zKolb. oraz Zesp.Szk.Agrotechn.-Ekon. wWeryni wr.szk.2021/22
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Kolbuszowski
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 690581382
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: 11 Listopada 10
1.5.2.) Miejscowość: Kolbuszowa
1.5.3.) Kod pocztowy: 36-100
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL823 - Rzeszowski
1.5.7.) Numer telefonu: 172275880
1.5.8.) Numer faksu: 17 2271523
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@kolbuszowski.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.kolbuszowski.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przepr. usł.szkol. w zakr.Prowadz.zaj. na odległ.–eduk.zdalnej z wykorz. Platf. GoogleClassroom oraz e-podręczn. dla naucz. zZesp.Szk.Tech. zKolb. oraz Zesp.Szk.Agrotechn.-Ekon. wWeryni wr.szk.2021/22
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9a52d45f-a532-11ec-80f8-1ad70aec7fa4
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00089250
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-03-17
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00032661/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Przeprowadzenie usługi szkoleniowej w zakresie w zakresie edukacji zdalnej dla 102 nauczycieli z ZST z Kolbuszowej oraz ZSEA w Weryni w roku szkolnym 2021/2022.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego realizowanego w ramach Działanie 9.4 Poprawa jakości kształcenia zawodowego, Priorytet IX Jakość edukacji i kompetencji w regionie na podstawie Umowy o dofinansowanie projektu z dnia 29 kwietnia 2021. w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014- 2020. Numer umowy RPPK.09.04.00-18-0006/20-00
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://miniportal.uzp.gov.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Zawiadomienia, oświadczenia,
wnioski lub informacje Wykonawcy przekazują:
a. drogą elektroniczną: na adres mailowy przetargi@kolbuszowski.pl oraz
b. przy użyciu miniPortalu dostępnego pod adresem https://miniportal.uzp.gov.pl/, ePUAPu dostępnego
pod adresem https://epuap.gov.pl/wps/portal z zastrzeżeniem, iż oferta Wykonawcy wraz z
załącznikami przekazywana jest tylko przy użyciu ePUAPu za pośrednictwem dedykowanego
“Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku.”
2. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi
posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do formularzy: “Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz do “Formularza do komunikacji.”
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 3. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w „Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP” oraz w „Regulaminie korzystania z systemu miniPortal”.
https://miniportal.uzp.gov.pl/WarunkiUslugi
https://miniportal.uzp.gov.plInstrukcjaUzytkownikaSystemuMiniPortalePUAP.pdf
https://epuap.gov.pl/wps/portal/strefa-klienta/regulamin
4. Wykonawca, który chce złożyć ofertę powinien zapoznać się z aktualnymi wytycznymi technicznymi zawartymi w ww. regulaminach. Wykonawca składający ofertę akceptuje instrukcje użytkownika, regulamin systemu miniPortal i warunki korzystania ePUAP I uznaje je za wiążące.
5. Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP.
6. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy. “Formularz złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” do “Formularza do komunikacji” wynosi 150 MB.
7. ID postępowania dla niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia jest dostępny na Liście
wszystkich postępowań na miniPortalu.
1. Oferta musi być sporządzona w języku polskim, w postaci elektronicznej w formacie danych: .pdf,
.doc, .docx, .rtf,.xps, .odt i opatrzona kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym
lub podpisem osobistym. Zamawiający nie rekomenduje podpisu elektronicznego zewnętrznego
(XAdES +doc)
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w
związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz
uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z
04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: Starosta Kolbuszowski, ul. 11-go Listopada 10;
36-100 Kolbuszowa;
2) inspektorem ochrony danych osobowych w: Starostwo Powiatowe w Kolbuszowej,
ul. 11-go Listopada 10; 36-100 Kolbuszowa jest: P. Konrad Śliwa; iod@kolbuszowski.pl
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu
związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego: Przeprowadzenie usługi
szkoleniowej w zakresie podniesienia kompetencji i kwalifikacji zawodowych 40 uczniów z Zespołu
Szkół Technicznych z Kolbuszowej oraz 52 uczniów z Zespołu Szkół Agrotechniczno-Ekonomicznych
w Weryni w roku szkolnym 2021/2022 prowadzonym w trybie .podstawowym bez negocjacji
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie
dokumentacja postępowania w oparciu o przepisy ustawy z dnia 11 września 2019 r.. – Prawo
zamówień publicznych ( dalej „ustawa Pzp”;
5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane:
a. przez okres 2 lat od dnia 31 grudnia roku następującego po złożeniu do Komisji Europejskiej
zestawienia wydatków, w którym ujęto ostatnie wydatki dotyczące Projektu. Instytucja Zarządzająca
poinformuje Beneficjenta o dacie rozpoczęcia okresu, o którym mowa w zdaniu pierwszym. Okres, o którym mowa w zdaniu pierwszym, zostaje przerwany w przypadku wszczęcia postępowania
administracyjnego lub sądowego dotyczącego wydatków rozliczonych w Projekcie albo na należycie
uzasadniony wniosek Komisji Europejskiej, o czym Beneficjent jest informowany pisemnie;
b. w przypadku dokumentów dotyczących pomocy publicznej lub pomocy de minimis - przez okres 10
lat, licząc od dnia jej przyznania, o ile Projekt dotyczy pomocy publicznej lub pomocy de minimis;
c. w przypadku dokumentów dotyczących podatku od towarów i usług - przez okres, o którym mowa w
ustawie z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2017 r., poz. 1221, z późn.
zm.);
d. przez okres trwałości Projektu tj. 5 lat liczonym od daty przekazania Beneficjentowi przez Instytucję
Zarządzającą płatności końcowej na rzecz Projektu (wypłaty salda końcowego) tj. od dnia obciążenia
rachunku bankowego, z zastrzeżeniem zasad wynikających z pomocy państwa. W przypadku braku
wypłaty płatności końcowej ww. okres liczony jest od dnia zatwierdzenia wniosku o płatność końcową.
6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest
wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu
o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z
ustawy Pzp;
7 w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób
zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
8) posiada Pani/Pan:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **;
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych
osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że
przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
cd opisu punku nizej
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): cd opisu z punktu wyżej
9) nie przysługuje Pani/Panu:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż
podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
* Wyjaśnienie: informacja w tym zakresie jest wymagana, jeżeli w odniesieniu do danego
administratora lub podmiotu przetwarzającego istnieje obowiązek wyznaczenia inspektora ochrony
danych osobowych.
** Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku
postępowania
o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z
ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.
*** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: OR.272.2.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Nazwa zadania: Przeprowadzenie usługi szkoleniowej w zakresie „Prowadzenia zajęć na odległość – edukacji zdalnej” z wykorzystaniem platformy Google Classroom oraz e-podręczników dla nauczycieli z Zespołu Szkół Technicznych z Kolbuszowej oraz z Zespołu Szkół Agrotechniczno-Ekonomicznych w Weryni w roku szkolnym 2021/2022.
Źródła finansowania: Projekt „Powiat Kolbuszowski stawia na kształcenie zawodowe” współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego realizowanego w ramach Działanie 9.4 Poprawa jakości kształcenia zawodowego, Priorytet IX Jakość edukacji i kompetencji
w regionie na podstawie Umowy o dofinansowanie projektu z dnia 29 kwietnia 2021. w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020.
Numer umowy RPPK.09.04.00-18-0006/20-00
Zamówienie nie jest podzielone na części.
Maksymalna liczba uczestników 102 osoby. ilość grup szkoleniowych: 5, liczebność grup 20-21
4.2.6.) Główny kod CPV: 80500000-9 - Usługi szkoleniowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
80530000-8 - Usługi szkolenia zawodowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-06-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zamawiający wybiera najkorzystniejszą ofertę na podstawie kryteriów
oceny ofert określonych
w dokumentach zamówienia.
a. Nazwa kryterium: cena brutto
Waga kryterium: 60 %
Opis sposobu obliczenia punktów:
C= C min/ C bad X 60 % X100
gdzie
C min cena ofertowa brutto oferty najtańszej
C bad cena ofertowa brutto oferty badanej
W tym kryterium można uzyskać maksymalnie 60 punktów (1%=1 pkt). Przyznane punkty zostaną
zaokrąglone do dwóch miejsc po przecinku.
Jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u zamawiającego obowiązku
podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, zamawiający w celu oceny takiej
oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek
rozliczyć zgodnie z tymi przepisami. Wykonawca, składając ofertę, informuje zamawiającego, czy
wybór oferty będzie prowadzić do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego, wskazując
nazwę (rodzaj) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będzie prowadzić do jego
powstania, oraz wskazując ich wartość bez kwoty podatku.
b. Nazwa kryterium: doświadczenie osoby skierowanej przez Wykonawcę do realizacji zamówienia
Waga kryterium: 40 %
Opis sposobu obliczenia punktów:
Wykonawca zadeklaruje doświadczenie osoby skierowanej przez Wykonawcę do realizacji zamówienia.
Oferta może otrzymać maksymalnie 40 pkt (1%=1pkt) w kryterium doświadczenie osoby skierowanej przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, przy czym:
1) Za skierowanie do realizacji zamówienia trenera/szkoleniowca który w ostatnich trzech latach przeprowadził co najmniej 7 kursów i więcej o tematyce tożsamej lub podobnej z minimalnym zakresem kursu na które Wykonawca składa ofertę (podanym w tabeli „Wykazu usług zawodowych”) - 40 pkt
2) Za skierowanie do realizacji zamówienia trenera/szkoleniowca który w ostatnich trzech latach przeprowadził co najmniej 5 kursów o tematyce tożsamej lub podobnej z minimalnym zakresem kursu na które Wykonawca składa ofertę (podanym w tabeli „Wykaz usług zawodowych” )- 20 pkt
3) Za skierowanie do realizacji zamówienia trenera/szkoleniowca który w ostatnich trzech latach przeprowadził co najmniej 3 kursy o tematyce tożsamej lub podobnej z minimalnym zakresem kursu na które Wykonawca składa ofertę (podanym w tabeli „Wykaz usług zawodowych” )- 0 pkt
Oferty z doświadczeniem osoby skierowanej przez Wykonawcę do realizacji zamówienia mniejszym niż 3 kusy o których, mowa powyżej będą traktowane jako nie spełniające warunków zamówienia i zostaną odrzucone.
Najkorzystniejsza oferta w odniesieniu do tego kryterium może uzyskać maksymalnie 40 punktów.
W przypadku błędnego wypełnienia oferty w zakresie doświadczenia osoby skierowanej przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, np. brak wskazania w/w doświadczenia, oferta otrzyma 0 pkt w
kryterium „doświadczenia osoby skierowanej przez Wykonawcę do realizacji zamówienia”, a jako deklarowane doświadczenie zostanie przyjęte 3 kursy.
Łączna liczba punktów za ofertę = liczba punktów w kryterium cena brutto + liczba punktów w kryterium doświadczenie osoby skierowanej przez Wykonawcę do realizacji zamówienia
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: oświadczenie osoby skierowanej przez Wykonawcę do realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1) Warunek zdolności do występowania w obrocie gospodarczym – wpis do odpowiedniego rejestru.
Zamawiający nie precyzuje warunków w przedmiotowym zakresie.
2) Warunek posiadania uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej – zezwolenia, licencje, koncesje lub wpis do rejestru.
Podmiot realizujący usługę musi posiadać wpis do Rejestru Instytucji Szkoleniowych.
3) Warunki dotyczące określonej sytuacji finansowej lub ekonomicznej.
Zamawiający nie precyzuje warunków w przedmiotowym zakresie.
4) Warunki dotyczące niezbędnego wykształcenia, kwalifikacji zawodowych, doświadczenia, potencjału technicznego. Wykonawca spełnia ten warunek udziału w postępowaniu, jeżeli:
a. dysponuje kadrą techniczną posiadającą uprawnienia i kwalifikacje tj: Wykonawca dysponuje lub będzie dysponować na etapie realizacji zamówienia osobami, zdolnymi do wykonania zamówienia o kwalifikacjach zawodowych, uprawnieniach, doświadczeniu i wykształceniu niezbędnym do wykonania zamówienia wskazanymi poniżej:
a) Trener/szkoleniowiec – co najmniej jedna osoba:
Trener/szkoleniowiec musi posiadać min. wykształcenie średnie i następujące doświadczenie w prowadzeniu kursów zawodowych:: w ciągu ostatnich trzech lat przeprowadził co najmniej 3 kursy o tematyce tożsamej lub podobnej z minimalnym zakresem kursu ( podanym w tabeli „ WYKAZ USŁUG ZAWODOWYCH”).
Powyższe wymagania muszą być spełnione łącznie dla każdego trenera, który realizował będzie szkolenia zawodowe objęte opisem przedmiotu zamówienia.
W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej, zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych: Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
/wzór wykazu osób stanowi załącznik nr 1d -Rozdział I SWZ/
Jeżeli w dokumentach składanych w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału
w postępowaniu, kwoty będą wyrażane w walucie obcej, kwoty te zostaną przeliczone na PLN wg średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski (Tabela A kursów średnich walut obcych) w dniu publikacji ogłoszenia w BZP.
3. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane do realizacji których te zdolności są wymagane.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 3) Oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania – wzór oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu stanowi Załącznik nr 1a Rozdział I SWZ.
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców,
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w
postępowaniu lub kryteriów selekcji dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej, zamawiający
żąda następujących podmiotowych środków dowodowych: Wykaz osób, skierowanych przez
wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie
usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich
kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania
zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
/wzór wykazu osób stanowi załącznik nr 1d -Rozdział I SWZ/
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
nie dotyczy
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
8. Do oferty należy dołączyć:
1) Pełnomocnictwo upoważniające do złożenia oferty, o ile ofertę składa pełnomocnik;
2) Pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców
wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - dotyczy ofert składanych przez
Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
3) Zobowiązani podmiotu trzeciego (jeśli dotoczy)
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1) W przypadku, składania wspólnej oferty wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do
reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania
w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2) Zamawiający nie może wymagać od wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia posiadania określonej formy prawnej w celu złożenia oferty lub wniosku
o dopuszczenie do udziału w postępowaniu.
3) Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia.
4) Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
5) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
oświadczenie, o niepodleganiu wykluczeniu, spełnianiu warunków udziału w postępowaniu lub
kryteriów selekcji, w zakresie wskazanym przez zamawiającego. składa każdy z wykonawców.
Oświadczenie to potwierdza brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w
zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
6) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty
oświadczenie, o którym mowa w art.117 ust.4 ustawy Pzp z którego wynika, jaki zakres
przedmiotu zamówienia wykonują poszczególni Wykonawcy.
7) Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający przewiduje, w celu należytego wykonania przedmiotu umowy, możliwość
zmiany jej postanowień w stosunku do treści oferty Wykonawcy, w tym zmianę terminu
wykonania przedmiotu umowy określonego w § 4 ust. 1 (nie dłużej jednak niż do 30 lipiec 2022
r.)
o ile zostanie spełniony jeden z następujących warunków:
a) w sytuacji obowiązywania stanu zagrożenia w tym stanu wyjątkowego, wojennego, epidemicznego lub stanu epidemii ogłoszonego w związku z COVID-19 lub inną uniemożliwiającego realizację zamówienia;
b) gdy konieczność zmiany jest spowodowana zaistnieniem niezależnych od stron okoliczności,
których nie można było przy dołożeniu należytej staranności przewidzieć w chwili zawarcia
umowy, a które uniemożliwiają prawidłowe wykonanie przedmiotu umowy;
c) utraty przez Zamawiającego źródła finansowania zamówienia w całości lub części, a także
w przypadku przesunięcia źródeł finansowania zamówienia;
d) zmian po zawarciu umowy przepisów prawa lub wprowadzenia nowych przepisów prawa lub
zmiany lub wprowadzenia nowej bezwzględnie obowiązującej normy powodującej konieczność
zmiany, modyfikacji lub odstępstwa w odniesieniu do przedmiotu zamówienia;
e) braku wystarczającej liczby osób do udziału w szkoleniu.
2. Wystąpienie którejkolwiek z wymienionych w ust. 1 okoliczności nie stanowi bezwzględnego
zobowiązania Zamawiającego do dokonania takich zmian, ani nie może stanowić podstawy
roszczeń Wykonawcy do ich dokonania. Ewentualna zmiana umowy nastąpi z uwzględnieniem
wpływu, jaki wywiera wystąpienie okoliczności uzasadniającej modyfikację na dotychczasowy
kształt zobowiązania umownego.
3. Wykonawca może powierzyć wykonanie Przedmiotu umowy innej osobie niż wskazana
w złożonej ofercie tylko po uprzednim uzyskaniu pisemnej zgody Zamawiającego oraz pod
warunkiem, że zastępca spełnia wymagania minimalne określone przez Zamawiającego
w Specyfikacji Warunków Zamówienia w postępowaniu, w wyniku rozstrzygnięcia którego
zawarto niniejszą umowę oraz uzyskałby co najmniej taką samą ocenę co osoba zastępowana w ramach kryteriów oceny ofert dotyczących doświadczenia i wykształcenia osoby pierwotniewskazanej do realizacji zamówienia.
4. Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają formy pisemnej w postaci aneksu pod rygoremnieważności
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-03-25 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-03-25 13:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-04-23
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się, z zastrzeżeniem art. 110 ust. 2 pzp,
Wykonawcę:
1) Będącego osobą fizyczną, którego prawomocnie skazano za przestępstwo:
a. Udziału w zorganizowanej grupie przestępczej albo związku mającym na celu popełnienie
przestępstwa lub przestępstwa skarbowego, o którym mowa w art. 258 Kodeksu karnego.
b. Handlu ludźmi, o którym mowa w art. 189a Kodeksu karnego,
c. O którym mowa w art. 228-230a, art. 250a Kodeksu karnego lub w art. 46 lub
art. 48 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie.
d. Finansowania przestępstwa o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 165a
Kodeksu karnego, lub przestępstwo udaremniania lub utrudniania stwierdzenia przestępnego pochodzenia pieniędzy lub ukrywania ich pochodzenia, o którym mowa w art. 299 Kodeksu karnego.
e. O charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 115 § 20 Kodeksu karnego, lub mające
na celu popełnienia tego przestępstwa,
f. Pracy małoletnich cudzoziemców, o którym mowa w art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 15 czerwca
2012 r. o skutkach powierzenia wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew
przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
g. Przeciwko obrotowi gospodarczemu, o którym mowa w art. 296-307 Kodeksu karnego,
przestępstwo oszustwa, o którym mowa w art. 286 Kodeksu karnego, przestępstwo przeciwko
wiarygodności dokumentów, o których mowa w art. 270-277d Kodeksu karnego, lub
przestępstwo skarbowe,
h. O którym mowa w art. 9 ust. 1 i 3 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r.
o skutkach powierzenia wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom
na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
- lub za odpowiedni czyn zabroniony określony w przepisach prawa obcego.
2) Jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki
w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub
komandytowo-akcyjnej albo prokurenta prawomocnie skazano na przestępstwo, o którym mowa
w pkt 1,
3) Wobec którego wydano prawomocny wyrok sądu lub ostateczną decyzję administracyjną
o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub
zdrowotne, chyba że wykonawca odpowiednio przed upływem terminu do składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert dokonał
płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne
wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych
należności.
4) Wobec którego orzeczono zakaz ubiegania się o zamówienie publiczne.
5) Jeżeli zamawiający może stwierdzić, na podstawie wiarygodnych przesłanek, że wykonawca zawarł z innymi wykonawcami porozumienie mające na celu zakłócenie konkurencji, w szczególności jeżeli należąc do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16
lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, chyba że spowodowane tym zakłócenie
konkurencji może być wyeliminowane w inny sposób niż przez wykluczenie wykonawcy
z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
6) Jeżeli, w przypadku, o których mowa w art. 85 ust. 1, doszło do zakłócenia konkurencji
wynikającego z wcześniejszego zaangażowania tego wykonawcy lub podmiotu, który należy
z wykonawcą do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r.
o ochronie konkurencji i konsumentów, chyba że spowodowane tym zakłócenie konkurencji
może być wyeliminowane w inny sposób niż przez wykluczenie wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia.