Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Kurs językowy dla pracowników administracyjnych AGH j. angielski specjalistyczny i ogólny na
różnych poziomach zaawansowania w ramach projektu POWR.03.05.00-00-00-Z309/18 – KCzp.272-358/21
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000001577
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Al. Mickiewicza 30
1.5.2.) Miejscowość: Kraków
1.5.3.) Kod pocztowy: 30-059
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL213 - Miasto Kraków
1.5.7.) Numer telefonu: 12 617 35 95
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: dzp@agh.edu.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.dzp.agh.edu.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Kurs językowy dla pracowników administracyjnych AGH j. angielski specjalistyczny i ogólny na
różnych poziomach zaawansowania w ramach projektu POWR.03.05.00-00-00-Z309/18 – KCzp.272-358/21
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ee9f7ec8-03fa-11ec-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00156922
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-08-23
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00113836/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.119 kurs językowy dla pracowników administracyjnych AGH z zakresu j.ang specj i j.ang. ogólny na różnych poziomach zaawansowania w ramach POWR.03.05.00-00-Z309/18
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Projekt realizowany w ramach POWR.03.05.00-00-00-Z309/18, współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 Oś III Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju, Działanie 3.5 Kompleksowe programy szkół wyższych pt. Zintegrowany Program Rozwoju Akademii GórniczoHutniczej w Krakowie II (ZPR AGH II).
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
www.dzp.agh.edu.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://e-propublico.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W
niniejszym postępowaniu komunikacja Zamawiającego z Wykonawcami odbywa się przy użyciu
środków komunikacji elektronicznej, za pośrednictwem Platformy on-line działającej pod adresem
https://e-propublico.pl lub poczty elektronicznej.
2. Korzystanie z Platformy przez Wykonawcę jest bezpłatne.
3. Na Platformie postępowanie prowadzone jest pod nazwą: Kurs językowy dla pracowników
administracyjnych AGH j. angielski specjalistyczny i ogólny na różnych poziomach zaawansowania w
ramach projektu POWR.03.05.00-00-00-Z309/18 – KC-zp.272-358/21.
4. Wykonawca przystępując do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, akceptuje warunki
korzystania z Platformy określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej https://epropublico.pl oraz uznaje go za wiążący.
5. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu musi posiadać konto na Platformie.
6. Do złożenia oferty konieczne jest posiadanie przez osobę upoważnioną do reprezentowania
Wykonawcy ważnego kwalifikowanego podpisu elektronicznego, podpisu zaufanego lub podpisu
osobistego.
7. Ilekroć w niniejszej SWZ jest mowa o:
a) podpisie zaufanym – należy przez to rozumieć podpis, o którym mowa art. 3 pkt 14a ustawy z 17
lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t.j Dz.U.2020
poz. 346);
b) podpisie osobistym – należy przez to rozumieć podpis, o którym mowa w art. z art. 2 ust. 1 pkt 9
ustawy z 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (t.j Dz.U.2020 poz. 332).
8. Zalecenia Zamawiającego odnośnie kwalifikowanego podpisu elektronicznego:
a) dokumenty sporządzone i przesyłane w formacie .pdf zaleca się podpisywać kwalifikowanym podpisem elektronicznym w formacie PAdES;
b) dokumenty sporządzone i przesyłane w formacie innym niż .pdf (np.: .doc, .docx, .xlsx, .xml) zaleca
się podpisywać kwalifikowanym podpisem elektronicznym w formacie XAdES;
c) do składania kwalifikowanego podpisu elektronicznego zaleca się stosowanie algorytmu SHA-2 (lub
wyższego).
9. Zamawiający określa następujące wymagania sprzętowo – aplikacyjne pozwalające na korzystanie z
Platformy:
a) stały dostęp do sieci Internet;
b) posiadanie dowolnej i aktywnej skrzynki poczty elektronicznej (e-mail),
c) komputer z zainstalowanym systemem operacyjnym Windows 7 (lub nowszym) albo Linux,
d) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa - Platforma współpracuje z najnowszymi,
stabilnymi wersjami wszystkich głównych przeglądarek internetowych (Internet Explorer 10+, Microsoft
Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome, Opera),
e) włączona obsługa JavaScript oraz Cookies.
10. Zamawiający dopuszcza następujący format przesyłanych danych: pliki o wielkości do 20 MB w
formatach: .pdf, .doc, .docx., .xlsx, .xml.
11. Zamawiający określa następujące informacje na temat kodowania i czasu odbioru danych:
a) załączony i przesłany przez Wykonawcę za pomocą Platformy plik oferty wraz z załącznikami, nie
jest dostępny dla Zamawiającego i przechowywany jest na serwerach Platformy w formie
zaszyfrowanej. Zamawiający otrzyma dostęp do pliku dopiero po upływie terminu otwarcia ofert;
b) oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformę stanowi przyporządkowaną do dokumentu
elektronicznego datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss), widoczne przy wysłanym dokumencie w
kolumnie ”Data przesłania”;
c) o terminie przesłania decyduje czas pełnego przeprocesowania transakcji pliku na Platformie.
12. W postępowaniu, wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazywane
są za pośrednictwem Platformy (karta ”Wiadomości”). Za datę wpływu oświadczeń, wniosków,
zawiadomień oraz informacji przesłanych za pośrednictwem Platformy, przyjmuje się datę ich
zamieszczenia na Platformie.
13. Ofertę, wraz ze stanowiącymi jej integralną część załącznikami, składa się pod rygorem
nieważności w formie elektronicznej lub postaci elektronicznej za pośrednictwem Platformy, podpisaną
kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zamawiający oświadcza, że spełnia wymogi określone w
rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie
ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego
przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie
danych) (Dz.Urz. UE L 119 z 4 maja 2016 r.), dalej: RODO, tym samym dane osobowe podane przez
Wykonawcę będą przetwarzane zgodnie z RODO oraz zgodnie z przepisami krajowymi. Szczegółowe
określenie zasad związanych z obowiązkiem informacyjnym RODO zawarto w rozdziale 29 SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 358/21
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
ZADANIE 1 – angielski specjalistyczny - roczny kurs w zakresie podniesienia kompetencji z języka angielskiego specjalistycznego, rozumianego jako kurs dla uczestników na poziomie średnio-zaawansowanym i wyższym, który ma zawierać elementy: Business English, HR, Finance dla 30 pracowników.
ZADANIE 2 – General English - roczny kurs w zakresie podniesienia kompetencji z języka angielskiego ogólnego (tzw. General English) dla 36 pracowników.
4.2.6.) Główny kod CPV: 80580000-3 - Oferowanie kursów językowych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-07-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia (zadanie nr 1 i zadanie nr 2)
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zdolność techniczna i zawodowa:
a) Wiedza i doświadczenie
Dla zadania 1- angielski specjalistyczny
Zamawiający uzna wyżej wymieniony warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w
okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert
(a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie), należycie zrealizował co
najmniej dwie usługi, z których każda polegała na zorganizowaniu
i przeprowadzeniu cyklu zajęć z języka angielskiego specjalistycznego dla minimum 2-ch grup,
przy liczbie uczestników w jednej grupie minimum 4 osoby.
Poprzez cykl zajęć Zamawiający rozumie zorganizowanie i przeprowadzenie kursu
z języka angielskiego trwającego co najmniej 50 godzin lekcyjnych, przy czym godzina lekcyjna
to 45 minut.
Przez angielski specjalistyczny Zamawiający rozumie kurs obejmujący przekrój zagadnień z
tematyki biznesowej (np. Business English, HR, Finance) na poziomie średnio-zaawansowanym
lub wyższym.
Dla zadania 2 - angielski ogólny tzw. General English
Zamawiający uzna wyżej wymieniony warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w
okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy – w tym okresie), należycie zrealizował
co najmniej dwie usługi, z których każda polegała na zorganizowaniu
i przeprowadzeniu cyklu zajęć z języka angielskiego dla osób dorosłych, dla minimum 2 grup,
przy liczbie uczestników w jednej grupie minimum 4 osoby, przy czym zajęcia były prowadzone
metodą bezpośrednią np.: Metodą Callana (Callan Method) lub Direct Language Lab lub Direct
Method lub równoważną.
Przez metodę równoważną Zamawiający rozumie metodę bezpośrednią kładącą nacisk na
słuchanie i mówienie, polegającą na intensywnej nauce języka obcego opartej na podejściu
behawiorystycznym (nauka poprzez wytwarzanie nawyków) oraz powtórzeniach (przerobiony
materiał jest powtarzany wielokrotnie).
Poprzez cykl zajęć Zamawiający rozumie zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia
z języka angielskiego trwającego co najmniej 50 godzin lekcyjnych, przy czym godzina lekcyjna
to 45 minut.
b) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Dla zadania 1
Zamawiający uzna wyżej wymieniony warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że
dysponuje lub będzie dysponował co najmniej, :
a/ dwoma lektorami j. angielskiego, z których jeden musi mieć przynajmniej dwuletnie
doświadczenie obejmujące min. 100 godzin nauczania metodą bezpośrednią np.: Metoda
Callana (Callan Method) lub Direct Language Lab lub Direct Method lub równoważną oraz każdy
musi posiadać następujące kwalifikacje zawodowe i doświadczenie:
posiadać minimum 4 letnie doświadczenie w szkoleniach z zakresu języka angielskiego, w tym
co najmniej 2 letnie doświadczenie w szkoleniach osób dorosłych z zakresu języka angielskiego
specjalistycznego;
dyplom ukończenia studiów magisterskich lub wyższych zawodowych na kierunku filologia
angielska lub lingwistyka stosowana obejmująca język angielski i przygotowanie pedagogiczne
lub dyplom ukończenia studiów magisterskich lub wyższych zawodowych ukończonych w kraju,
w którym językiem urzędowym jest język angielski i posiada przygotowanie pedagogiczne lub
certyfikat ukończenia kursu CELTA lub równoważny
b/ dwoma Native speakerami tj. rodzimymi użytkownikami języka angielskiego,
w tym 1 native speakerem z akcentem brytyjskim, z których każdy posiada:
dyplom ukończenia studiów wyższych i przygotowanie pedagogiczne lub certyfikat ukończenia
kursu CELTA lub równoważny;
minimum 3 letnie doświadczenie w szkoleniu z zakresu języka angielskiego osób dorosłych.
Dla zadania 2
Zamawiający uzna wyżej wymieniony warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że
dysponuje lub będzie dysponował co najmniej:
a/ dwoma lektorami j. angielskiego, z których jeden musi mieć przynajmniej dwuletnie
doświadczenie obejmujące min. 100 godzin nauczania w nauczaniu metodą bezpośrednią np.:
Metoda Callana (Callan Method) lub Direct Language Lab lub Direct Method lub równoważną
oraz każdy musi posiadać następujące kwalifikacje zawodowe i doświadczenie:
posiadać minimum 4 letnie doświadczenie w szkoleniach z zakresu języka angielskiego, w tym
co najmniej 2 letnie doświadczenie w szkoleniach osób dorosłych z zakresu języka angielskiego;
dyplom ukończenia studiów magisterskich lub wyższych zawodowych na kierunku filologia
angielska lub lingwistyka stosowana obejmująca język angielski i przygotowanie pedagogiczne
lub dyplom ukończenia studiów magisterskich lub wyższych zawodowych ukończonych w kraju,
w którym językiem urzędowym jest język angielski i posiada przygotowanie pedagogiczne lub
certyfikat ukończenia kursu CELTA lub równoważny
b/ dwoma Native speakerami tj. rodzimymi użytkownikami języka angielskiego,
w tym 1 native speakerem z akcentem brytyjskim, z których każdy posiada:
dyplom ukończenia studiów wyższych, przygotowanie pedagogiczne lub certyfikat ukończenia
kursu CELTA lub równoważny;
minimum 3 letnie doświadczenie w szkoleniu z zakresu języka angielskiego osób dorosłych.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Wykonawca wraz z ofertą składa:
a/ Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w zakresie wskazanym w Załączniku Nr 2 do SWZ.
Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega
wykluczeniu z postępowania . W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez
wykonawców oświadczenie, o którym mowa powyżej składa każdy z wykonawców wspólnie
ubiegających się o zamówienie.
b/ W przypadku gdy Wykonawca polega na zasobach podmiotu trzeciego: Oświadczenie o
niepodleganiu wykluczeniu (zał. 2A) podmiotu udostępniającego zasoby
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawca wraz z ofertą składa:
a/ Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w zakresie wskazanym w Załączniku Nr 3 do SWZ.
Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić wstępne potwierdzenie, że wykonawca spełnia
warunki udziału w postępowaniu. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez
wykonawców oświadczenie, o którym mowa powyżej składa każdy z wykonawców wspólnie
ubiegających się o zamówienie.
b/ W przypadku gdy Wykonawca polega na zasobach podmiotu trzeciego:
- Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby lub inny podmiotowy środek dowodowy
-Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (zał. 2A) podmiotu udostępniającego
zasoby
2. Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie Wykonawcę, którego oferta została
najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień
złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych:
a/ Wykaz usług
b/ wykaz osób
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1/ Formularz oferty. 2/ Pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do
reprezentowania wykonawcy. Upoważnienie osób podpisujących ofertę wynikać musi
bezpośrednio z dokumentów dołączonych do oferty. Jeżeli upoważnienie takie nie wynika wprost
z dokumentów rejestrowych (KRS, CEiDG lub innego właściwego rejestru), to do oferty należy
dołączyć inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania wykonawcy.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku
Wykonawcy zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia
umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2. Pełnomocnictwo należy dołączyć do oferty i powinno ono zawierać w szczególności
wskazanie:
1) postępowania o udzielenie zamówienie publicznego, którego dotyczy;
2) wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia;
3) ustanowionego pełnomocnika oraz zakresu jego umocowania.
3. Zamawiający nie określa sposobu spełniania warunków udziału w postępowaniu przez
wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, dokument
”Oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału”, o którym mowa
w pkt. 10.1 SWZ, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w
postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału
w postępowaniu.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Wszelkie zmiany umowy wymagają zgody obu Stron i zachowania formy pisemnej pod
rygorem nieważności.
2. Zmiany Umowy, o których mowa w ust. 1 muszą być dokonywane z zachowaniem przepisu
art. 454 oraz 455 ustawy Prawo zamówień publicznych.
3. Dopuszcza się możliwość zmiany ustaleń niniejszej umowy w stosunku do treści oferty
Wykonawcy w następującym zakresie:
a) terminu realizacji przedmiotu zamówienia, gdy jest ona spowodowana:
epidemią stwierdzona przez uprawnione do tego organy lokalne lub państwowe, klęską
żywiołową, strajkiem lub stanem wyjątkowym,
następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego lub przeszkodami dającymi się
przypisać Zamawiającemu,
następstwem wprowadzania zmian w obowiązujących przepisach prawnych mających wpływ na
realizację przedmiotu zamówienia.
b) osób przewidzianych do realizacji zamówienia przez Strony pod warunkiem, że osoby
zaproponowane będą posiadały co najmniej takie uprawnienia, które potwierdzają spełnienie
warunku w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postepowania o udzielenie
zamówienia w zakresie osób,
c) powierzenie określonego zakresu podwykonawcy lub zmiany zakresu części prac
powierzonych podwykonawcy w przypadku gdy:
− wprowadzenie nowego podwykonawcy zapewni lepszą realizację danej części zamówienia,
d) zmiany albo rezygnacji z podwykonawcy jeżeli dotyczy podmiotu, na którego zasoby
Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b Pzp, w celu wykazania
spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 Pzp. Wykonawca
jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub
Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie
postępowania o udzielenie zamówienia,
e) ograniczenia zakresu prac objętych niniejszą umową w przypadku stwierdzenia braku
konieczności wykonywania części zamówienia.
f) terminów realizacji ze względu na przyczyny leżące po stronie Zamawiającego, dotyczące w
szczególności braku środków przeznaczonych na realizację zamówienia (np.
cofnięcie/wstrzymanie wynikające z decyzji organów władzy publicznej), kluczowych zmian w
harmonogramie projektu mających na celu zapewnienie prawidłowej realizacji projektu,
wynikających z procesu rekrutacji uczestników zajęć, oraz inne niezawinione przez Strony
przyczyny, w tym będące konsekwencją zaistnienia zdarzeń spowodowanych przez siłę wyższą
rozumianą jako wystąpienie zdarzenia nadzwyczajnego, zewnętrznego, niemożliwego do
przewidzenia i zapobieżenia, którego nie dało się uniknąć nawet przy zachowaniu najwyższej
staranności, a które uniemożliwia Wykonawcy wykonanie jego zobowiązania w całości lub
części. W razie wystąpienia siły wyższej Strony Umowy zobowiązane są dołożyć wszelkich
starań w celu ograniczenia do minimum opóźnienia w wykonywaniu swoich zobowiązań
umownych, powstałego na skutek działania siły wyższej. O zmianie terminu Zamawiający
powiadomi pisemnie Wykonawcę ze stosownym wyprzedzeniem.
g) gdy nastąpiła zmiana przepisów prawa powszechnie obowiązującego, która ma wpływ na
termin, sposób lub zakres realizacji przedmiotu umowy.
h) urzędowej zmiany wysokości stawki podatku VAT poprzez wprowadzenie nowej stawki VAT
dla towarów, których ta zmiana będzie dotyczyć i zmiany wynagrodzenia brutto wynikającej ze
zmiany stawki podatku.
4. Warunkiem dokonania zmian, o których mowa w ust. 3 jest złożenie wniosku przez stronę inicjującą zamianę zawierającego: opis propozycji zmian, uzasadnienie zmian, obliczenie
kosztów zmian, jeżeli zmiana będzie miała wpływ na wynagrodzenie Wykonawcy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-09-01 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://e-propublico.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-09-01 13:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-09-30